کرونا در جهان| شمار قربانیان کرونا از مرز ۷۶۰ هزار نفر گذشت / مبتلایانِ کرونا در آمریکا از 5.3 میلیون نفر عبور کردند

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۶۸۵ نفر رسیده و مرگ ۷۶۳ هزار و ۳۶۷ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.
شنبه، 25 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| شمار قربانیان کرونا از مرز ۷۶۰ هزار نفر گذشت / مبتلایانِ کرونا در آمریکا از 5.3 میلیون نفر عبور کردند
به گزارش راسخون، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۴ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۰۹ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۶۶ مبتلا، ۱۷۱ هزار و ۵۳۵ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۲۷۸ هزار و ۸۹۵ مبتلا، ۱۰۶ هزار و ۵۷۱ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۵۲۵ هزار و ۲۲۲ مبتلا، ۴۹ هزار و ۱۳۴ قربانی

 ۴. روسیه ۹۱۲ هزار و ۸۲۳ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۴۹۸ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۷۹ هزار و ۱۴۰ مبتلا، ۱۱ هزار و ۵۵۶ قربانی

 ۶. پرو ۵۱۶ هزار و ۲۹۶ مبتلا، ۲۵ هزار و ۸۵۶ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۱۱ هزار و ۳۶۹ مبتلا، ۵۵ هزار و ۹۰۸ قربانی

۸. کلمبیا ۴۴۵ هزار و ۱۱۱ مبتلا، ۱۴ هزار و ۴۹۲ قربانی

۹. شیلی ۳۸۲ هزار و ۱۱۱ مبتلا، ۱۰ هزار و ۳۴۰ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۵۸ هزار و ۸۴۳ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۱۷ قربانی
 

مبتلایانِ کرونا در آمریکا از 5.3 میلیون نفر عبور کردند

بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با ابتلای 51 هزار و 443 مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و 309 هزار و 164 نفر رسید.
 
کرونا در جهان| شمار قربانیان کرونا از مرز ۷۶۰ هزار نفر گذشت / مبتلایانِ کرونا در آمریکا از 5.3 میلیون نفر عبور کردند

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، دستکم یکهزار و ۷۶ نفر جدید بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» در آمریکا جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا به ۱۶۸ هزار و ۳۹۶ نفر برسد.
 
با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را پنج میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۶۶ نفر و مجموع قربانیان آن را ۱۷۱ هزار و ۵۳۵ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای»، ایالت کالیفرنیا با ۶۱۰ هزار و ۲۸ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۱۱۵ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کروناویروس در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و پس از آن فلوریدا با ۵۶۳ هزار و ۲۸۵ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۱۴۱ مورد فوتی و تگزاس با ۵۳۹ هزار و ۶۷۳ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۷۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

ایالت نیویورک که در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون این ویروس در ایالات متحده شناخته می‌شد، هم‌اکنون با ۴۲۴ هزار و ۱۶۷ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۸۲۷ مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد اما همچنان بیشترین آمار تلفات کووید-۱۹ در آمریکا متعلق به این ایالت است.

بنا بر گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون دستکم ۲۱ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۴۲ نفر از مردم سراسر جهان به کرونا آلوده شده‌اند که زا آن میان ۷۶۳ هزار و ۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۹۰۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۲۲۶ هزار و ۴۴۳ مورد ابتلا و ۱۰۵ هزار و ۴۹۰ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۴۶۱ هزار و ۱۹۰ مورد ابتلا و ۴۸ هزار و ۴۰ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته‌اند.
 
آمار و ارقام رسمی ارائه شده از تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده بسیار با آمار و ارقام واقعی فاصله دارد به طوریکه روز پنجشنبه هفته گذشته، تحلیل‌هایی که روزنامه نیویورک از پیش‌بینی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا به دست آورده نشان می‌داد که از ماه مارس به بعد حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا بیشتر از معمول جان خود را از دست داده‌اند.  

این تحلیل‌ها همچنین نشان می‌داد که آمار قربانیان کرونا در ایالات متحده حدود 60 هزار نفر بیشتر از آمار فعلی در این کشور است.
 

آلمان اسپانیا را در لیست مناطق خطر کرونایی قرار داد

وزارتخانه‌های بهداشت، امور خارجه و وزارت کشور آلمان با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به کرونا اسپانیا را در لیست مناطق خطر کرونایی این کشور قرار دادند.
 
کرونا در جهان| شمار قربانیان کرونا از مرز ۷۶۰ هزار نفر گذشت / مبتلایانِ کرونا در آمریکا از 5.3 میلیون نفر عبور کردند
 
به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، دولت آلمان اسپانیا را به عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام کرد.

دولت آلمان به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید در اسپانیا این کشور را به عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام کرده و درباره سفر به آن به شهروندان خود هشدار داد. تنها جزایر قناری منطقه ای است که در این طرح دولت قرار ندرد.

وزیر بهداشت آلمان اعلام کرده است که در این باره با وزارت امور خارجه و وزارت کشور به توافق دست یافته اند.

وزارت بهداشت آلمان اعلام کرده است که مسافران از کشور اسپانیا هم از این پس باید تست کرونای مجانی بدهند. دولت آلمان اعلام کرده است کسی که به این کشور سفر می کند باید به تمام اصول و قواعد و محدودیت های ضد کرونایی پایبند باشد.

انستیتو رابرت کخ آلمان تا به حال حدود 130کشور از جمله مصر، روسیه و آمریکا را در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار داده است.

کشورهای لوکزامبورگ، مناطقی از بلژیک، رومانی و بلغارستان هم از جمله دیگر کشورهای اروپایی هستند که در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار گرفته اند.
اسپانیا اخیرا با شمار روزافزون آمار مبتلایان به کرونا مواجه شده و تا به حال بیش از 358 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 28617 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
 

افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه

دولت فرانسه روز جمعه از رشد فزاینده موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور برای سومین روز متوالی خبر داده است.
 
کرونا در جهان| شمار قربانیان کرونا از مرز ۷۶۰ هزار نفر گذشت / مبتلایانِ کرونا در آمریکا از 5.3 میلیون نفر عبور کردند

به نقل از رویترز، دولت فرانسه شهرهای پاریس و مارسی را مناطق بسیار پرخطر برای ویروس کرونا اعلام کرده است.

این در حالی است که دولت فرانسه ابتلای بیش از 2500 نفر به ویروس کرونا را برای سومین روز متوالی تایید کرده است.

بر اساس این گزارش، میانگین 7 روز گذشته از مبتلایان جدید به ویروس کرونا به 2041 نفر افزایش یافته است که نسبت به 2 هفته قبل بیش از دو برابر رشد داشته است.

این برای نخستین بار از 20 آوریل است که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه به طور متوالی طی چند روز به بیش از 2000 نفر رسیده است.

با افزایش چشمگیر تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا مقام های پاریس استفاده از ماسک را اجباری کرده اند.

علی رغم افزایش تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا که موجب شد بریتانیا نام فرانسه را از کشورهای ایمن برای سفر حذف کند، تعداد بیمارانی که در بیمارستان های فرانسه بستری شده اند، روند نزولی داشته و روز چهارشنبه برای نخستین بار از اواسط مارس به کمتر از 5000 نفر رسیده است.

دانیل لوی برول از مقام های ارشد وزارت بهداشت فرانسه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود، تاکید کرد: تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا به سرعت در همه رده های سنی به خصوص 25 تا 35 سال رو به افزایش است.

تلفات ویروس کرونا در فرانسه تا روز جمعه با 18 نفر افزایش به بیش از 30406 نفر رسیده است.
 

نزدیک شدن مبتلایان به کرونا در توکیو به مرز ۴۰۰ نفر

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پایتخت ژاپن به نزدیک ۴۰۰ نفر رسید.

مقامات شهر توکیو، پایتختت ژاپن اعلام کردند که تعداد مبتلایان روز جمعه به ویروس کرونا در این کلانشهر 389 مورد بوده است.

از روز یکشنبه هفته گذشته به بعد این برای اولین بار است که تعداد مبتلایان به کرونا در توکیو از 300 نفر عبور کرده است.

آمار مربوط به روزهای گذشته به نحوی بود که احتمال کاهش تعداد مبتلایان و کنترل این ویروس در توکیو افزایش یافته بود اما باتوجه به آمار جدید به نظر می رسد همچنان باید تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع موج دیگری از کووید-19 در کلانشهر توکیو در دستور کار باشد.

باتوجه به آمار جدید تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در پایتخت ژاپن به 17 هزار و 69 نفر رسیده است.
 

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه/بالاترین تعداد تست روزانه و مبتلای بد حال

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: به بالاترین تعداد تست روزانه رسیدهایم. تعداد مبتلایان بد حالمان نیز به ۶۵۶ نفر رسیده است.
 
کرونا در جهان| شمار قربانیان کرونا از مرز ۷۶۰ هزار نفر گذشت / مبتلایانِ کرونا در آمریکا از 5.3 میلیون نفر عبور کردند

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 70 هزار و 192 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1226 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 22 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع 5 میلیون و 592 هزار و 72 تست گرفته شده که 246861 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 5934 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: به بالاترین تعداد تست روزانه رسیدهایم. تعداد مبتلایان بد حالمان نیز به 656 نفر رسیده است.
 

آمار مبتلایان در عراق به بیش از ۱۶۸ هزار نفر رسید

ابتلا به عراق همچنان روند افزایشی را طی می‌کند و با ثبت ابتلای بیش از چهار هزار نفر در یک روز رکورد شکنی کرد.


به نقل از شبکه السومریه، وزارت بهداشت عراق در گزارش روز جمعه خود از ثبت 4013 مورد جدید ابتلا به کرونا در مدت 24 ساعت خبر داد تا بالاترین رقم ابتلا به این ویروس از لحظه ورود آن به عراق در اواسط فوریه گذشته باشد.

با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به 168 هزار و 290 نفر رسیده است.

همچنین با جان باختن 68 نفر دیگر آمار کل جان باختگان به 5700 نفر رسیده است.


منبع
1.ایسنا / بیش از ۲۱ میلیون ابتلای جهانی به کرونا / شمار قربانیان از ۷۶۰ هزار نفر گذشت
2.تسنیم / آلمان اسپانیا را در لیست مناطق خطر کرونایی قرار داد
3.آخرین خبر / افزایش چشمگیر موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه
4.فارس  / ثبت بیش از 51 هزار ابتلا در 24 ساعت؛ مبتلایانِ کرونا در آمریکا از 5.3 میلیون نفر عبور کردند
5.تسنیم /آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه/بالاترین تعداد تست روزانه و مبتلای بد حال


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.