کرونا در جهان| فوت بیش از ۸۳۵ هزار نفر از مبتلایان به کووید۱۹ / زنگ خطر کرونا در غزه به صدا درآمد

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۰۷ نفر رسیده و مرگ ۸۳۵ هزار و ۶۳۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
جمعه، 7 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| فوت بیش از ۸۳۵ هزار نفر از مبتلایان به کووید۱۹ / زنگ خطر کرونا در غزه به صدا درآمد
به گزارش راسخون، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۷ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۳۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۶۹۸ هزار و ۳۳۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۶۳۶ هزار و ۹۲۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۴۰۷ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۷ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۷۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۷ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۳۴ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۳۵ هزار و ۶۳۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا شش میلیون و ۴۶ هزار و ۶۳۴ مبتلا، ۱۸۴ هزار و ۷۹۶ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۷۶۴ هزار و ۴۹۳ مبتلا، ۱۱۸ هزار و ۷۲۶ قربانی

۳. هند سه میلیون و ۳۸۷ هزار و ۵۰۰ مبتلا، ۶۱ هزار و ۶۹۴ قربانی

 ۴. روسیه ۹۷۵ هزار و ۵۷۶ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۸۰۴  قربانی

 ۵. پرو ۶۲۱ هزار و ۹۹۷ مبتلا، ۲۸ هزار و ۲۲۷ قربانی

 ۶. آفریقای جنوبی ۶۱۸ هزار و ۲۸۶ مبتلا، ۱۳ هزار و ۶۲۸ قربانی

 ۷. کلمبیا ۵۸۲ هزار و ۲۲ مبتلا، ۱۸ هزار و ۴۶۸ قربانی

۸. مکزیک ۵۷۹ هزار و ۹۱۴ مبتلا، ۶۲ هزار و ۵۹۴ قربانی

۹. اسپانیا ۴۵۱ هزار و ۷۹۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۹۹۶ قربانی

۱۰. شیلی ۴۰۴ هزار و ۱۰۲ مبتلا، ۱۱ هزار و ۷۲ قربانی

سپس کشورهای آرژانتین با ۳۸۰ هزار و ۲۹۲ مبتلا، ایران با ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ مبتلا، انگلیس با ۳۳۰ هزار و ۳۶۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۱ هزار و ۸۵۵ مبتلا، بنگلادش با ۳۰۴ هزار و ۵۸۳ مبتلا، پاکستان با ۲۹۵ هزار و ۵۳ مبتلا، ترکیه با ۲۶۳ هزار و ۹۹۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۳ هزار و ۹۴۹ مبتلا، فرانسه با ۲۵۹ هزار و ۶۹۸ مبتلا، آلمان با ۲۴۰ هزار و ۵۶۵ مبتلا، عراق با ۲۱۹ هزار و ۴۳۵ مبتلا، فیلیپین با ۲۰۵ هزار و ۵۸۱ مبتلا، اندونزی با ۱۶۲ هزار و ۸۸۴ مبتلا، کانادا با ۱۲۶ هزار و ۸۴۸ مبتلا، قطر با ۱۱۷ هزار و ۹۸۸، بولیوی با ۱۱۳ هزار و ۱۲۹ مبتلا، اوکراین با ۱۱۲ هزار و ۵۹ مبتلا، اکوادور با ۱۱۱ هزار و ۲۱۹ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۱۰ هزار ۴۰۳ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۴۰۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 

ثبت ۱۱۴۳ فوتی جدید؛ شمار مبتلایان از ۶ میلیون نفر گذشت


کرونا در جهان| فوت بیش از ۸۳۵ هزار نفر از مبتلایان به کووید۱۹ / زنگ خطر کرونا در غزه به صدا درآمد

آخرین آمار اعلامی از آمریکا حاکی از آن است که شمار مبتلایان ویروس کرونا در این کشور بیش ازچهل‌وشش هزار نفر در بیست‌وچهار ساعت گذشته افزایش داشته است.

همزمان با هشدارهای مکرر مسئولان درمانی مختلف در آمریکا درباره افزایش سریع شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در این کشور، شمار ابتلای روزانه در ایالات متحده همچنان رو به افزایش است. 

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۴۶,۲۸۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۱,۱۴۳ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۶,۰۴۶,۶۳۴ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۸۴,۷۹۶ تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.

این در حالی است که سازمان سی‌دی‌سی چندی پیش اعلام کرد نتایج تست پادتن ویروس کرونا در حد فاصل اواخر ماه مارس تا اوایل ماه می نشان می‌دهد، شمار مبتلایان این ویروس در آمریکا شاید ۱۰ برابر آمارهای رسمی باشد.

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که روز شنبه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از  از ۲۴ میلیون و ششصد هزار نفر فراتر رفت.
 

جان باختن 120 نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته در اندونزی

تعداد کل مبتلایان به کرونا در اندونزی با ثبت ۲۷۱۹ مورد جدید به ۱۶۳ هزار نفر رسید و ۱۲۰ بیمار کرونایی هم ظرف ۲۴ ساعت گذشته در این کشور جان باختند.
وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی از بازگشایی مدارس این کشور دفاع و تصریح کرد: خوشه‌های ابتلا به کرونا در میان معلمان و دانش آموزان ربطی به بازگشایی مدارس ندارد.
اندونزی از تخصیص بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری برای کمک به توسعه آموزش از راه دور خبر داد
 
بانکوک پست:
- تایلند اعلام کرد: اولویت ورود به تایلند با دانشجویان خارجی و افرادی است که اقامت بلندمدت این کشور را دارند.
- افزایش آمار مبتلایان به کرونا در میانمار و تعطیلی مدارس در این کشور، سبب آماده باش نیرو‌های تایلند در مرز مشترک با میانمار شد.
 
تعداد کل مبتلایان به کرونا در مالزی با ثبت ۵ مورد جدید به ۹ هزار و ۲۹۶ نفر رسید
نوه ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی همراه همسرش به جرم زیر پاگذاشتن شیوه نامه‌های بهداشتی بازداشت شدند.
وزارت بهداشت مالزی با گرفتن آزمایش از ۴هزار و پانصد نفر در شهر "تاوار" اعلام کرد: هیچ آزمایشی مثبت گزارش نشده است.
دولت مالزی با اشاره به عوامل خارجی در انتقال کرونا تاکید کرد: باید از مرز‌های کشور با ادامه تشدید مقررات سختگیرانه، همچنان مراقبت کرد.
سه منطقه از ایالت "کداه " مالزی تا اطلاع ثانوی در قرنطینه کامل قرار گرفت و انجام آزمایش کرونا از ۲۲ هزار سکنه این مناطق شروع شد.


تعداد کل مبتلایان به کرونا با ثبت ۷۷ مورد جدید در سنگاپور به ۵۶ هزار و ششصد نفر رسید.
تایلند به دنبال راهی برای احیا و جذب گردشگر درمان با کاهش محدودیت‌های سفر به این کشور است.
تایلند از بخش گردشگری درمان سال گذشته ۴ میلیارد دلار، معادل ۱۲۲ میلیارد بات درآمد کسب کرده است.
سازمان ملل متحد به برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و جنگل زدایی به اندونزی یکصد میلیون دلار کمک بلاعوض اهدا کرد.
- بیکاری در شرایط همه گیری کرونا در تایلند به دو برابر افزایش یافته است.
- یونیسف از دسترسی نداشتن یک سوم کودکان دنیا به آموزش از راه دور خبر داد و اعلام کرد: ۸۰ میلیون کودک از موارد اعلام شده در منطقه اقیانوسیه و شرق آسیا زندگی می‌کنند که اینترنت ندارند.
 
فیل استار:
تعداد کل مبتلایان به کرونا در فیلیپین با ثبت ۳ هزار و ۲۴۹ مورد جدید در فیلیپین به دویست و پنج هزار و ۶۰۰ نفر رسید و ۹۷ بیمار کرونایی هم در ۲۴ ساعت گذشته جان باخته اند.

شهر "کوزان" فیلیپین مشاوره برخط را برای مبتلایانی که در منزل قرنطینه هستند، راه اندازی کرد تا با پزشکان و متخصصان در تماس باشند.

بیش از ۶۰ گروه داخلی و خارجی طی نامه‌ای به سازمان ملل، خواستار رسیدگی مستقل این سازمان به موارد نقض حقوق بشر در فیلیپین شدند.

پلیس ملی فیلیپین از آلودگی ۸۲ پلیس دیگر این کشور به کرونا خبر داد.

سه هزار و ۷۵۱ نیروی پلیس در فیلیپین از ابتدای شیوع همه گیری به کرونا مبتلا شده اند و ۱۶ نفر هم جان باخته اند.
 
اسکای نیوز استرالیا:
نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: همه گیری کرونا نمی‌تواند استرالیا را به سوی مرزبندی ایالتی هدایت کند، استرالیا کشوری یکپارچه است.
 
ویتنام نیوز:
- تعداد کل مبتلایان به کرونا در ویتنام بدون هیچ مورد جدیدی روی عدد هزار و ۳۶ نفر ثابت ماند.

- نخست وزیر ویتنام اعلام کرد: ۳۰ درصد خدمات عمومی تاپایان امسال به صورت اینترنتی در کشور ارائه خواهد شد.
 

آمار بهبودیافتگان کرونا در ترکیه به 241 هزار نفر نزدیک شد

وزارت بهداشت ترکیه مجموع بهبودیافتگان از ویروس کووید-19 در کشور را 240 هزار و 792 نفر اعلام کرد.

وزارت بهداشت ترکیه با انتشار نمودار مربوط به آخرین وضعیت شیوع ویروس کووید-19 در کشور اعلام کرد: با بهبودی 995 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته، شمار بهبودیافتگان در کشور به 240 هزار و 792 نفر رسید

براساس این داده‌ها، در طول 24 ساعت گذشته 1491 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و 26 نفر دیگر جان باخته‌اند. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به 263 هزار و 998 نفر و مجموع قربانیان نیز به 6 هزار و 209 نفر رسید.

همچنین 7.3 درصد مجموع بیماران کرونایی در ترکیه دچار ذات‌الریه شده و 862 مبتلا نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

از سوی دیگر امروز 106 هزار و 111 نفر غربالگری شده و تاکنون در سراسر ترکیه 6 میلیون و 727 هزار و 860 آزمایش کرونا انجام شده است.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در توئیتر خود نوشت:

''آمار بهبودیافتگان روزهای اخیر پایین‌تر از آمار ابتلا است. راه کنترل آمار بیماران کاهش تعداد مبتلایان جدید است. امروز بهترین راه کاهش موارد جدید ابتلا به کرونا رعایت تدابیر بهداشتی است. در نهایت بازنده ویروس خواهد بود."
 

زنگ خطر کرونا در غزه به صدا درآمد

وزارت بهداشت دولت فلسطین در نوار غزه از ابتلای ۱۴ فلسطینی دیگر در این منطقه به ویروس کرونا خبر داد.

روز گذشته نیز 25 نفر دیگر در نوار غزه به کرونا مبتلا شدند و دو نفر هم جان خود را از دست دادند. تمامی این افراد جزو کسانی بودند که در قرنطینه قرار نداشتند.

بر اساس گزارش منابع رسانه ای فلسطینی ، در پی شیوع گسترده کرونا در نوار غزه، در این منطقه تا 72 ساعت دیگر اعلام وضعیت اضطراری شده است.
 

آمار کرونا در کشورهای عربی

عربستان با ۳۱۰ هزار و ۸۳۶ مبتلا بیشترین مبتلایان را در کشور‌های عربی دارد.

عراق با شش هزار و ۶۶۸ فوتی بیشترین جان باختگان را میان کشور‌های عربی به خود اختصاص داده است.


منبع:
1.ایسنا / آمار جهانیِ شیوع کروناویروس/ فوت بیش از ۸۳۵ هزار نفر از مبتلایان به کووید۱۹
2.فارس / کرونا در آمریکا | ثبت ۱۱۴۳ فوتی جدید؛ شمار مبتلایان از ۶ میلیون نفر گذشت
3.خبرگزاری صدا و سبما / عناوین روزنامه های مالزی و ​شرق آسیا
4.aa / آمار بهبودیافتگان کرونا در ترکیه به 241 هزار نفر نزدیک شد
5.تسنیم / زنگ خطر کرونا در غزه به صدا درآمد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.