کرونا در جهان| بیش از ۸۰۳ هزار قربانیِ کرونا در جهان تا امروز / ابتلای روزانه بیش از 4 هزار نفر به کرونا در عراق

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۳ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۱۶ نفر رسیده و مرگ ۸۰۳ هزار و ۲۰۱ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
شنبه، 1 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| بیش از ۸۰۳ هزار قربانیِ کرونا در جهان تا امروز / ابتلای روزانه بیش از 4 هزار نفر به کرونا در عراق
به گزارش راسخون، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. همچنین بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۵ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۵۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۶۰۳ هزار و ۷۶۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۵۴۱ هزار و ۹۲۱ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۸۴۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۶ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۴۵۵ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۵ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۵۴ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۰۳ هزار و ۲۰۱ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از۵.۷ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۲۷ مبتلا، ۱۷۹ هزار و ۲۰۰ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۵۳۶ هزار و ۴۸۸ مبتلا، ۱۱۳ هزار و ۴۵۴ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۹۷۵ هزار و ۷۰۱ مبتلا، ۵۵ هزار و ۹۲۸ قربانی

 ۴. روسیه ۹۴۶ هزار و ۹۷۶ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۱۸۹ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۶۰۳ هزار و ۳۳۸ مبتلا، ۱۲ هزار و ۸۴۳ قربانی

 ۶. پرو ۵۷۶ هزار و ۶۷ مبتلا، ۲۷ هزار و ۲۴۵ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۴۹ هزار و ۷۳۴ مبتلا، ۵۹ هزار و ۶۱۰ قربانی

۸. کلمبیا ۵۲۲ هزار و ۱۳۸ مبتلا، ۱۶ هزار و ۵۶۸ قربانی

۹. اسپانیا ۴۰۷ هزار و ۸۷۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۸۳۸ قربانی

۱۰. شیلی ۳۹۳ هزار و ۷۶۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۷۲۳ قربانی

پس از آن ایران با ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ مبتلا و ۲۰ هزار و ۳۷۶ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای آرژانتین با ۳۲۹ هزار و ۴۳ مبتلا، انگلیس با ۳۲۳ هزار و ۳۱۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۰۵ هزار و ۱۸۶ مبتلا، پاکستان با ۲۹۱ هزار و ۵۸۸ مبتلا، بنگلادش با ۲۹۰ هزار و ۳۶۰ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۷ هزار و ۶۵ مبتلا، ترکیه با ۲۵۵ هزار و ۷۲۳ مبتلا، فرانسه با ۲۳۴ هزار و ۴۰۰ مبتلا، آلمان با ۲۳۳ هزار و ۲۱ مبتلا، عراق با ۱۹۷ هزار و ۸۵ مبتلا، فیلیپین با ۱۸۲ هزار و ۳۶۵ مبتلا، اندونزی با ۱۴۹ هزار و ۴۰۸ مبتلا، کانادا با ۱۲۴ هزار و ۳۷۲ مبتلا، قطر با ۱۱۶ هزار و ۴۸۱، بولیوی با ۱۰۷ هزار و ۴۳۵ مبتلا، اکوادور با ۱۰۶ هزار و ۴۸۱ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۴ هزار و ۳۱۳ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۰۰ هزار ۷۱۶ مبتلا و اوکراین با ۱۰۰ هزار و ۶۴۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 

تلفات کرونا در آمریکا از مرز 175 هزار نفر عبور کرد

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با مرگ یکهزار و 85 مورد جدید، مجموع فوتی‌های کروناویروس در آمریکا از مرز 175 هزار نفر عبور کرد.

کرونا در جهان| بیش از ۸۰۳ هزار قربانیِ کرونا در جهان تا امروز / ابتلای روزانه بیش از 4 هزار نفر به کرونا در عراق

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» که امروز (شنبه) گزارش شده است، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۴۴ هزار و ۲۹۱ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و ۶۲۱ هزار و ۳۵ نفر رسید.

این آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم یکهزار و ۸۵ مورد جدید بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند تا آمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته به ۱۷۵ هزار و ۳۵۰ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روزهای گذشته این مرکز نشان می‌دهد که برای چندمین روز متوالی، آمار روزانه قربانیان کرونا در آمریکا از هزار نفر فراتر رفته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۲۷ نفر و مجموع فوتی‌های این ویروس ناشناخته در این کشور را ۱۷۹ هزار و ۲۰۰ مورد گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، با اشاره به روند شیوع این ویروس ناشناخته گزارش کرد که ظرف دو هفته آینده، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا به ۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۵۶ نفر و مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۱۸۸ هزار و ۷۹۰ نفر افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، ایالت کالیفرنیا با ۶۵۸ هزار و ۸۲۱ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۹۴۶ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده محسوب می‌شود و ایالت فلوریدا با ۵۹۳ هزار و ۲۸۶ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۱۶۸ مورد فوتی و تگزاس با ۵۸۵ هزار و ۶۳۲ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۴۱۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار گرفته‌اند.

ایالت نیویورک نیز که در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا شناخته می شد، هم‌اکنون با ۴۲۸ هزار و ۵۱۲ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان قرار گرفته اما با ۳۲ هزار و ۸۶۵ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد تلفات کووید-۱۹ در آمریکا را به خود اختصاص داده است.
طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۲ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۲۳۸ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۷۹۷ هزار و ۸۷۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۴ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۵۸۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان آن قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۳۰ مورد ابتلا و ۱۱۳ هزار و ۳۵۸ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۹۰۵ هزار و ۸۲۵ مورد ابتلا و ۵۴ هزار و ۸۴۹ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

علیرغم تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا و انتقاد گروهی از کارشناسان بهداشت و درمان این کشور از نوع پاسخگویی اولیه دولت آمریکا به شیوع این ویروس ناشناخته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان مدعی است که دولت وی عملکرد فوق‌العاده‌ای در مهار کووید-19 داشته است.
 

افزایش شمار قربانیان کرونا در پرو، کلمبیا و اکوادور

شمار قربانیان ویروس کرونا در پرو، کلمبیا و اکوادور رو به افزایش است.

کرونا در جهان| بیش از ۸۰۳ هزار قربانیِ کرونا در جهان تا امروز / ابتلای روزانه بیش از 4 هزار نفر به کرونا در عراق

به گزارش وزارت بهداشت پرو، شمار قربانیان ویروس جدید کرونا «کووید-19» در این کشور با فوت 200 تن دیگر طی شبانه روز گذشته، به 27 هزار و 34 نفر افزایش یافته است.

بر این اساس، با شناسایی 8 هزار و 639 مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا نیز در این کشور به 567 هزار و 59 تن رسید.

این وزارتخانه شمار بهبودیافتگان را نیز 380 هزار و 730 نفر اعلام کرد.

اولین مورد ابتلا به کرونا در پرو در تاریخ 6 مارس شناسایی شد و اولین مرگ ناشی از این بیماری نیز در تاریخ 20 مارس ثبت شد.
- کلمبیا

وزارت بهداشت کلمبیا اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کووید-19 طی یک روز اخیر با افزایش 204 نفری به 16 هزار و 183 تن رسیده است.

بر این اساس، شمار مبتلایان به کرونا نیز با شناسایی 11 هزار و 541 مورد دیگر در یک روز گذشته به 513 هزار و 719 نفر افزایش یافت. از سوی دیگر در مجموع 339 هزار و 124 بیمار کرونایی در این کشور بهبود یافته‌اند.

نخستین مورد ابتلا به کرونا در کلمبیا 6 مارس شناسایی و اولین مورد مرگ نیز 22 مارس ثبت شد.
- اکوادور

از سوی دیگر 54 تن دیگر براثر ابتلا به ویروس کرونا در اکوادور جان خود را از دست داده‌اند و شمار قربانیان کرونا در این کشور به 6 هزار و 200 تن رسید.

همچنین با ابتلای 1033 نفر به این ویروس تعداد مبتلایان نیز به 105 هزار و 508 تن افزایش یافته است. از سوی دیگر در مجموع 73 هزار و 616 بیمار کرونایی در این کشور بهبود یافته‌اند.

 

کرونا در ترکیه


کرونا در جهان| بیش از ۸۰۳ هزار قربانیِ کرونا در جهان تا امروز / ابتلای روزانه بیش از 4 هزار نفر به کرونا در عراق

وزارت بهداشت ترکیه با انتشار نمودار مربوط به آخرین وضعیت شیوع ویروس کووید-19 در کشور اعلام کرد: با ترخیص 882 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته، شمار بهبودیافتگان از این بیماری در کشور به 234 هزار و 797 نفر رسید.

براساس این داده‌ها، در طول 24 ساعت گذشته 1412 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و 19 نفر دیگر جان باختند. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به 254 هزار و 520 نفر و مجموع قربانیان نیز به 6 هزار و 58 نفر رسید.

همچنین 7.3 درصد مجموع بیماران کرونایی در ترکیه دچار ذات‌الریه شده و 735 مبتلا نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون در سراسر ترکیه 6 میلیون و 61 هزار و 930 آزمایش کرونا انجام شده است.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در توئیتر خود نوشت: ''میانگین موارد جدید آلوده به کرونا که ظرف یک هفته گذشته 1245 نفر بود به بیش از 1400 تن رسید. از سوی دیگر، تعداد روزانه تست‌های کرونا به بیش از 92 هزار عدد رسیده که این تعداد در 3 اوت 41 هزار عدد بود. شمار اکیپ فیلیاسیون برای غربالگری به 9 هزار و 344 رسید و امکان دسترسی برای 98.9 درصد افرادی که به احتمال زیاد با بیماران کرونایی تماس گرفته‌اند، فراهم شد. همه با هم موارد ابتلا را کاهش دهیم.''

ابتلای روزانه بیش از 4 هزار نفر به کرونا در عراق
در شبانه‌روز گذشته 75 شهروند عراقی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و 4 هزار و 288 مورد جدید ابتلا ثبت شد

وزارت بهداشت عراق با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس جدید کرونا (کووید-19) با مرگ 75 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته به 6 هزار و 283 نفر رسید.

بر این اساس، شمار مبتلایان نیز با شناسایی 4 هزار و 288 مورد جدید در یک روز اخیر به 197 هزار و 85 نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت عراق همچنین اعلام کرد که تاکنون در مجموع 140 هزار و 446 بیمار کرونایی نیز سلامتی خود را بازیافته‌اند.


منبع:
1.العالم / جانز هاپکینز: تلفات کرونا در آمریکا از مرز 175 هزار نفر عبور کرد
2.ایسنا / بیش از ۸۰۳ هزار قربانیِ کرونا در جهان تا امروز
3.خبرگزاری آناتولی /افزایش شمار قربانیان کرونا در پرو، کلمبیا و اکوادور
4خبرگزاری آناتولی / کرونا در ترکیه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.