برگزاری تاسوعای حسینی در جهان

در مراسم تاسوعای حسینی، عاشقان امام حسین (ع) در کشور‌های مختلف به عزاداری سالار شهیدان و یاران باوفایش پرداختند.
شنبه، 8 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
برگزاری تاسوعای حسینی در جهان
به گزارش راسخون، در شب تاسوعای حسینی، صد‌ها تن از عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام با حضور در مرکز اسلامی، مسجد خاتم الانبیاء (ص)، حسینیه شیعیان، حسینیه حضرت زهرا (س) و حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران، در غم شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان، سینه زنی و عزاداری کردند.
 

در این مراسم که با رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، صد‌ها تن از آذری‌های مقیم مسکو، اتباع افغانستان، تاجیکی، عراقی، لبنانی و ایرانیان مقیم پایتخت روسیه حضور داشتند. براساس اعلام سازمان دینی شیعیان مسکو، بیش از یک میلیون نفر از شیعیان روسیه، در پایتخت این کشور ساکن هستند و مراسم سوگواری ماه محرم در ۷ مسجد، حسینیه و مرکز اسلامی این شهر برگزار می‌شود.
 

عزاداری سالار شهیدان در میلان

 
 

اهدای خون شیعیان ماداگاسکار در تاسوعای حسینی

 


هر روز عاشورا و همه جا کربلاست

 


عزاداری شب تاسوعای حسینی در استانبول ترکیه

 
 

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در لهستان

 

در شب تاسوعای حسینی و شب ابوالفضل العباس، شیعیان مقیم لهستان در سوگ علمدار کربلا به عزاداری پرداختند. در این مراسم که شیعیانی از کشور‌های پاکستان، افغانستان، عراق و ایران حضور داشتند؛ عزاداران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله کرونا، به سوگواری پرداختند.

 

سینه زنی شب تاسوعای حسینی در مسجد امام علی شهر کپنهاگ 

 


مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در پکن پایتخت چین

عزاداری و توزیع نذری ایرانیان در واشنگتن

 
   

مراسم عزاداری حسینی در مرکز شیعیان ایتالیا در رم

 
 

عزاداران در پاکستانی با رعایت فاصله گذاری

عزاداران پاکستانی همانند شیعیان سراسر جهان امروز در مساجد، امام بارگاه‌ها (حسینیه‌ها) و مراکز اسلامی در مناطق مختلف این کشور از جمله شهرهای «اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور و کراچی» مجالس عزاداری خود را بمناسبت روز تاسوعا مطابق تمهیدات بهداشتی برپا و مراسم نوحه خوانی، دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی برگزار کردند.
 
ایرانیان مقیم اسلام‌آباد و دیگر شهرهای پاکستان نیز ضمن حفظ فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با برپایی مجالس عزا و روضه خوانی در شب و روز نهم ماه محرم (تاسوعا)، بر مظلومیت حضرت حسین بن علی و یاران باوفای ایشان گریستند.

مراسم عزاداری در مسجد مجتمع مسکونی سفارت ایران در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان با حضور «سید محمدعلی حسینی» سفیر، روسای نهادهای ایرانی، دبیران مجتمع آموزشی امام حسین (ع)، کارکنان سفارت و خانواده‌های آن‌ها برگزار شد.

آیین‌های سوگواری روز تاسوعا با حضور سرکنسول کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای «پیشاور، لاهور، کراچی و کویته»، دیپلمات‌ها و کارکنان نهادهای کشورمان در مساجد ایرانیان برگزار شد.

عزاداری‌ها و مراسم‌های مذهبی شیعیان زیرنظر شدیدترین تدابیر امنیتی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرهای مختلف پاکستان برگزار می‌شود و همزمان نیروهای امنیتی با حضور پررنگ در مناطق مختلف، تحرکات احتمالی عناصر تروریستی را زیر نظر دارند.

به دلیل حملات احتمالی و تهدیدات گروه‌های تروریستی و فرقه گرا در روز تاسوعا و ادامه یافتن آیین مذهبی شیعیان فردا همزمان با عاشورای حسینی از ساعات بامداد امروز تا ساعت ۱۸ عصر (به وقت محلی) خدمات تلفن همراه در چند شهر این کشور از جمله اسلام‌آباد، لاهور، کویته، کراچی، پیشاور، گلگیت، دیره غازی خان، دیره اسماعیل خان به طور موقت قطع شد.

احتمال می‌رود دولت پاکستان برای جلوگیری از هرگونه اقدامات خرابکارانه فردا (مصادف با روز عاشورا) نیز خدمات تلفن همراه در شهرهای مختلف این کشور را به طور موقت قطع کند.
 

آخرین خبرها از عزاداری تاسوعای حسینی در کربلا

 

آخرین خبرها از عزاداری تاسوعای حسینی در کربلای معلی را ببینید و بشنوید.


منبع
1.آخرین خبر / آخرین خبرها از عزاداری تاسوعای حسینی در کربلا
2.صدا و سیما / تاسوعای حسینی در جهان
3.لگنا / برگزاری عزاداری تاسوعا در پاکستان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.