داستان بی پایان استراماچونی / از صداقت هواداران استقلال سوء استفاده شد

کاپیتان اسبق استقلال گفت: هواداران دروغ شیرین را به حقیقت تلخ ترجیح می‌دهند، اما بدانند استراماچونی و مدیران استقلال از صداقت و خوبی شان سوء استفاده می‌کنند.
پنجشنبه، 27 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
داستان بی پایان استراماچونی / از صداقت هواداران استقلال سوء استفاده شد
به گزارش راسخون، روزنامه ایران ورزشی نوشت: «استقلال برای لیگ قهرمانان آسیا به دوحه رفته، ولی تمام اخبار این تیم پیرامون استراماچونی است که هواداران امیدوارند در لیگ بیستم روی نیمکت بنشیند. پیش از آن فینال جام حذفی تحت تأثیر بازگشت این مربی ایتالیایی قرار گرفت و تمرکز بازیکنان و کادر فنی به هم ریخت تا جام از دست‌شان بلغزد. نقل و انتقالات استقلال هم بدون نظارت سرمربی تیم انجام شد؛ چرا که مجیدی استعفا داده و هنوز مشخص نیست جانشین او چه کسی خواهد بود. این بلاتکلیفی چه زمانی قرار است تمام شود؟ پروژه جاه‌طلبانه بازگرداندن استراماچونی چه پایانی خواهد داشت؟
 
سعادتمند در روزهای گذشته بارها از توافق با استراماچونی گفته و تأکید دارد که قانون ممنوعیت ورود خارجی‌ها تنها مانع بازگشت اوست ولی در روزهای گذشته هیچ پالس مثبتی از طرف ایتالیایی فرستاده نشده است. نه استراماچونی نه وکیلش مذاکرات جدید و توافق را تأیید نمی‌کنند و هر چه هست قیل و قالی است که از سوی مدیرعامل باشگاه و اطرافیانش می‌شنویم. آنها مدعی شده بودند که استراماچونی قرار است برای تماشای بازی‌های استقلال به دوحه برود؛ در حالی که لیگ قهرمانان بدون تماشاگر برگزار می‌شود و او در صورت سفر به قطر مجبور بود یک هفته را در قرنطینه بگذراند.
 
حتی اگر فرض کنیم که قانون ممنوعیت جذب مربیان خارجی برداشته شود، باشگاه با کدام بودجه می‌خواهد پیش‌پرداخت استراماچونی را بپردازد؟ استقلال چند پرونده بدهی خارجی دارد و به دلیل بدهی به شفر پنجره‌اش بسته شده. در این شرایط چطور باید باور کنیم که مدیریت باشگاه می‌تواند چنین تعهد سنگینی را بپذیرد؟ فصل گذشته جدایی پرماجرای این مربی به دلیل مسدود بودن راه‌های انتقال پول بود. آیا تغییری در شرایط به وجود آمده یا استراماچونی راضی شده دستمزدش را با چمدان به ایتالیا ببرد؟
 
از سفر سعادتمند به ایتالیا که پروژه بازگرداندن استراماچونی از همانجا کلید خورد سه هفته می‌گذرد و در این مدت هیچ پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته است.

داستان بی پایان استراماچوری / از صداقت هواداران استقلال سوء استفاده شد


اظهارات متناقض مدیران استقلال

در فضای رسانه، مخاطبان اظهارات افراد و مسئولان مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین در فضای ورزش و به خصوص فوتبال، اظهارات مسئولان ورزشی اگر خلافش ثابت شود، فضای اعتماد به رسانه و آن سازمان مربوطه بسیار خدشه‌دار می‌شود و اعتماد به آن کمتر خواهد شد.
 
در حال حاضر در استقلال چنین فضایی به‌سر می‌برد. مسئولان آبی‌پوشان پایتخت در دفعات مختلف اظهاراتی داشته‌اند که چندین بار توسط افراد مختلف نقض شده است. سعادتمند در زمانی که به ایتالیا رفته بود، تاکید داشت  که برای حل مشکلات مالی با استراماچونی با او صحبت کرده است و در این رابطه گفت:‌من براساس مصوبه هیات مدیره در ششم مرداد ماه به این سفر رفتم. ما از برج چهار مکاتبامان را با وزارت خارجه انجام داده بودیم. این سفر برای حل و فصل پرونده‌هایمان در فیفا بوده است و می‌خواستیم بخشی از مطالبات استراماچونی را پرداخت کنیم تا پرونده از فیفا خارج شود که به جاهای خوبی رسیدیم.

داستان بی پایان استراماچوری / از صداقت هواداران استقلال سوء استفاده شد

این مساله در ادامه باعث شد تا واکنش فرهاد مجیدی، سرمربی وقت استقلال را داشته باشد و مدعی شود که مذاکراتی در ایتالیا برای بازگشت استراماچونی وجود داشته است، او در این رابطه گفت:‌ تنها با وجود قرارداد یک سال و نیمه من، با اقدامی عوامفریبانه که هدفی جز تخریب جایگاه سرمربی تیم نداشت در آستانه دربی، خبری که حتی رسانه‌های کشور آقای استراماچونی هم مراعات زمان انتشارش را کردند، به صورت غیررسمی به رسانه‌ها دادند و حالا من حاضر نیستم به خاطر یک برد جذاب و صعود به فینال جام حذفی این کارشکنی تاریخی را نادیده بگیرم.
 
همچنین پس از باخت در فینال جام حذفی باشگاه استقلال اطلاعیه‌ای در روز ۱۳ شهریور منتشر کرد و تاکید داشت که مذاکرات با استراماچونی آغاز می‌شود. در این اطلاعیه آمده است: از امشب رایزنی رسمی مسئولان باشگاه استقلال جهت رفع موانع گذشته و بازگشت استراماچونی با انجام مذاکرات رسمی و ارسال دعوت نامه برای ایشان طبق قرارداد قبلی، انجام خواهد شد تا جلوی خسارت‌های مالی هم به باشگاه استقلال گرفته شود. امیدواریم در فصل آتی بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.
 
داستان بی پایان استراماچوری / از صداقت هواداران استقلال سوء استفاده شد


با این پس از گذشته ۹ روز از این اطلاعیه، پاستورلو مدیربرنامه‌های آندره‌آ استراماچونی مدعی شد هیچ مذاکراتی انجام نشده است و در این رابطه تاکید کرد:‌ با توجه به اظهارات رسمی که توسط باشگاه استقلال  و همچنین گمانه‌زنی‌هایی که توسط چندین رسانه درباره بازگشت احتمالی آندره‌آ استراماچونی مطرح شده است، در مرحله فعلی هیچ اقدام مشخصی  برای بازگشت این مربی انجام نشده است.
 
در روز گذشته، قرار بر جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال بود و این جلسه قرار بود که در دفتر حجت نظری، عضو هیات مدیره این باشگاه برگزار شود. بهمن نیکخو که دبیر هیات مدیره باشگاه است،‌ در جمع خبرنگاران تاکید داشت که جلسه برگزار شده است و این رابطه گفت:‌ جلسه طبق روال هر هفته به صورت منظم و مرتب برگزار شد که به فراخور در مکان‌های پیش‌بینی شده از قبل انجام می‌شود. در این جلسه آقای حجت نظری میزبان بودند. در ارتباط با قرارداد بازیکنان و معوقات، جذب بازیکنان و همینطور موضوعات دیگر صحبت‌های انجام شد.

داستان بی پایان استراماچوری / از صداقت هواداران استقلال سوء استفاده شد

نیکخو همچنین تاکید داشت که احمد سعادتمند در این جلسه حضور داشته است و صحبت‌های لازم در این جلسه انجام شده است و تنها بعضی از اعضای هیات مدیره به علت مشغله، نتوانستند در جلسه حضور داشته باشند و جلسه نیمه تمام ماند.
 
اما حجت نظری، عضو هیات مدیره استقلال، با رد تمامی ادعای‌های نیکخو، تاکید کرد هیچ جلسه و مصوبه‌ای انجام نشده است و در این رابطه گفت: ما توافق کردیم تا در روزهای دوشنبه عصر، به صورت یک هفته‌ در میان و گردشی، جلسه‌ای در دفاتر اعضای هیات مدیره برگزار کنیم. قرار بود که بنده میزبان اعضای هیات مدیره باشم. ما از ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه منتظر عزیزان شدیم اما به دلیل اینکه آقایان سعادتمند، زبده و عبدیان در جلسه غایب بودند و جلسه به حد نصاب خود نرسید،‌ جلسه تشکیل نشد. در این جلسه،‌ بنده، آقای خلیل‌زاده و آقای نیکخو، دبیر جلسه حضور داشتند و به خاطر اینکه جلسه به حد نصاب خود نرسید، ما هیچ مصوبه‌ای نداشتیم.
داستان بی پایان استراماچوری / از صداقت هواداران استقلال سوء استفاده شد 

جدیدترین تناقض گویی مدیران استقلال بامداد امروز رخ داد. سرمربی ایتالیایی سابق آبی‌پوشان پایتخت با انتشار مطلبی در فضای مجازی در مورد اخبار منتشر شده این روزها گفت:‌ من امروز خیلی عصبانی هستم. به‌نظر می‌رسد که فدراسیون مجوز را رد کرده است. من هیچ‌وقت پیشنهادی را رد نکردم چون هیچ پیشنهادی ارسال نشده بود. من عشق شما (هواداران استقلال) را احساس می‌کنم و می‌خواهم بدانید که این حس همیشگی و متقابل است. من امروز خیلی ناراحت هستم.

داستان بی پایان استراماچوری / از صداقت هواداران استقلال سوء استفاده شد
 
این مساله در ادامه واکنش مهدی عبدیان،‌ عضو هیات مدیره باشگاه استقلال را به همراه داشت و در این رابطه در اینستاگرامش نوشت: با توجه به مصوبه هیات مدیره (با رای مثبت همه اعضا) به مدیرعامل دستور داده شد نسبت به بازگرداندن آقای استراماچونی اقدام نمایند و از هدر رفتن بیت المال جلوگیری شود و باشگاه از یک غرامت سنگین نجات پیدا کند. در مذاکرات مدیرعامل با آقای استراماچونی توافق شفاهی و نظر مثبت ایشان برای بازگشت جلب شد ولی با توجه به منع ورود بازیکن و مربی خارجی ارسال قرارداد نهایی یا پیش نویس قرارداد به ایشان غیر ممکن بوده است و ارسال آن تبعاتی برای باشگاه داشت.
 
او همچنین تاکید کرد: طبق گفته مدیر عامل بنده به عنوان عضوی کوچک لازم دانستم برای روشن شدن افکار عمومی توضیح مختصری به شما عرض کنم که امیدوارم توضیحات تکمیلی و جزئیات بیشتر توسط مدیرعامل منتشر شود.
 

چهار ضربه به خوش‌بینی‌ها در مورد بازگشت استرا

به نظر می‌رسد عمده هدف احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال از طرح این موضوع، تسهیل پروژه عبور از فرهاد مجیدی بوده است. به هر حال اما هواداران با شنیدن این خبر امیدوار شدند و حالا منتظرند وعده بزرگ محقق شود. با وجود این، طی روزهای گذشته چند ضربه پیاپی به خوشبینی‌ها در زمینه بازگشت استرا خورده و دست‌ کم در زمان تنظیم این مطلب، به نظر می‌رسد مربی ایتالیایی در نقطه‌ای دور نسبت به باشگاه ایرانی ایستاده است.
 
ضربه اول
در شرایطی که منابع ایتالیایی اظهارات ضدونقیضی در مورد بازگشت استراماچونی داشتند، پاستورلا، وکیل و همه‌کاره مربی ایتالیایی در صفحه اینستاگرامش فاش کرد استقلال هیچ قدم محکمی به این منظور برنداشته و نباید با احساسات هواداران این تیم بازی شود. مرور تجارب یک سال گذشته نشان می‌دهد اظهارات پاستورلا معمولا موثق و قابل اعتنا بوده است. او در انتهای پیامش با اشاره به دعوای حقوقی طرفین، افشای اطلاعات بیشتر را به مصلحت ندانسته بود.
 
ضربه دوم
فردی به نام بهمن نیکخو که از او به‌عنوان مشاور مدیرعامل استقلال یاد می‌شود، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای مدعی شد تکلیف آمدن یا نیامدن استراماچونی ظرف ۴۸ ساعت آینده مشخص خواهد شد. این برای اولین بار است که یک نفر از مجموعه مدیریتی استقلال به صراحت از احتمال عدم بازگشت استراماچونی سخن می‌گوید. موضوع زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که آقای مشاور می‌گوید: «به هر حال قانون منع جذب خارجی‌ها تصویب شده و باشگاه ما نمی‌تواند به‌طور جداگانه، مغایر با قوانین کاری انجام بدهد.» این در حالی است که از تصویب مقررات مزبور مدت‌ها می‌گذرد و باشگاه از اول می‌دانست که برای همکاری دوباره با استراماچونی منع قانونی دارد.
 
ضربه سوم
نقل قولی کوتاه از استراماچونی در یک رسانه داخلی منتشر شده که او در آن تقریبا کل داستان مذاکره برای بازگشت خودش را زیر سوال برده است. انتشار این نقل قول مخصوصا از آن جهت عجیب بود که استراماچونی حتی در ایتالیا هم سکوت کرده، اما اطلاعات ما نشان می‌دهد او واقعا این تک‌جمله را از طریق یک پیام‌رسان به منابع ایرانی منتقل کرده است. در هر صورت این اولین بار نیست که استراماچونی نفس مذاکرات برای بازگشت خودش را تکذیب می‌کند. در زمان مدیریت قبلی و وقتی ادعا شد نمایندگان استقلال در قطر مشغول مذاکره با استراماچونی هستند هم همین اتفاق رخ داد. آن زمان قرار شد استقلالی‌ها اسناد مذاکره با استرا را منتشر کنند که البته چنین نکردند.
 
ضربه چهارم
شایعه استعفای احمد سعادتمند در دو روز گذشته به‌شدت در محافل فوتبالی چرخیده و داغ شده. صد البته فوتبال ایران سرزمین شایعات است و خیلی نباید چنین مسائلی را جدی گرفت، اما سکوت و انفعال نسبی مدیرعامل استقلال در این زمینه شاید قابل بحث باشد. به هر حال اگر استراماچونی به هر دلیلی برنگردد، سعادتمند به درهای خروجی باشگاه نزدیک خواهد شد. برخی می‌گویند اصلا مجید نامجومطلق در تیم حفظ شد تا به‌زودی فرهاد مجیدی هم همزمان با تغییر مدیریت باشگاه به او اضافه شود!»

داستان بی پایان استراماچوری / از صداقت هواداران استقلال سوء استفاده شد


هواداران خودشان اجازه دادند مدیران از آنها سوءاستفاده کنند

پیروز قربانی درباره اظهارات اخیر آندره آ استراماچونی که سبب اعتراض هواداران به احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال شده است،‌ اظهار داشت: به نظر من متهم ردیف اول این ماجرا خود مردم هستند. شرایط مدیران را می‌دانیم و کاری به آنها ندارم. متأسفانه خود هواداران شرایطی را فراهم می‌کنند که چه از طرف  مدیران استقلال و چه از طرف خود استراماچونی از صداقت و خوبی‌شان سوء استفاده می‌شود. هواداران خود را گول نزنند زیرا هر کس دنبال رسیدن به منافع خودش است.
وی افزود: استراماچونی و مشاورانش از فضایی که در کشور ما ایجاد شده سوء استفاده می‌کنند، آنها مدام استوری گذاشته، قلب آبی منتشر می‌کنند و حتی از اتاق خواب‌شان هم عکس می‌گیرند. این‌ها به نظر من سوء استفاده از احساسات مردم است، متأسفانه هواداران ما دروغ شیرین را به حقیقت تلخ ترجیح می‌دهند.

داستان بی پایان استراماچوری / از صداقت هواداران استقلال سوء استفاده شد

پیشکسوت تیم استقلال تصریح کرد: استراماچونی دنبال منافع خودش است و برای مردم ایران دل نمی‌سوزاند. به نظر من مقداری عجیب است که وی با 6 ماه در ایران بودن این همه دلبستگی و علاقه به کشور ما و مردم ایران پیدا کند. چنین موضوعی با منطق جور در نمی‌آید.

وی درباره اینکه چرا مدیران استقلال با وجود قانون منع جذب مربیان خارجی به احساسات هواداران دامن زده و برای قوه قضائیه نامه ارسال می‌کردند توضیح داد:  در اصل قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی بحث داشته و آن را قبول ندارم. درباره هیأت مدیره استقلال بحث وجود دارد و معلوم نیست از کجا آورده شدند

قربانی ادامه داد: اکثر هواداران می‌گویند این قانون تنها برای جلوگیری از ورود استراماچونی به ایران تصویب شده اما نکته اینجاست قانون قبل از اینکه بحث بازگشت وی مطرح باشد، تصویب شده بود. البته نباید صورت مسأله را پاک کنیم زیرا قانون مشکل دارد اما اینکه همه چیز را به دیگران ربط داده و دشمن فرضی درست کنیم در سال‌های آینده هم همین آش و همین کاسه خواهد بود.



منبع:
1.فارس / قربانی:هواداران خودشان اجازه دادند مدیران از آنها سوءاستفاده کنند/ استراماچونی دنبال منافع خودش است
2.ایسنا / اظهارات متناقض مدیران استقلال/ به چه کسی می‌شود اعتماد کرد؟
3.خبرگزاری دانشجو / پیروز قربانی: استراماچونی دنبال منافع خودش است / اگر بیاید نتیجه نگیرد اجدادش را جلوی چشمانش می‌آورند
4.ایسنا / هار ضربه به خوش‌بینی‌ها در مورد بازگشت استرا
5.توییتر / واکنش کاربران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.