نماینده شهر بابک در مجلس اعتصاب غذا کرد / ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی که با اعلام اعتصاب غذای خود در اعتراض به عدم حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌اش خبرساز شده بود به سوالاتی درباره اعتصاب غذای خود پاسخ داد و گفت که در صورت بی‌توجهی مجدد به خواسته‌های مردم در فاز بعدی اعتصاب آب را نیز به اعتصاب غذایش اضافه می‌کند.
دوشنبه، 26 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نماینده شهر بابک در مجلس اعتصاب غذا کرد / ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی
به گزارش راسخون، نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی که با اعلام اعتصاب غذای خود در اعتراض به عدم حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌اش خبرساز شده است از تحصن و اعتصاب غذا در دفتر کاری‌اش خبر داد و گفت: در حمایت از محتاجین به نان شب و گرفتاران و به خاطر عدم صداقت برخی مسوولان این کار انجام می‌دهم.

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی در جلسه علنی روز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود در انتقاد از وضعیت اقتصادی گفت: مردم می‌گویند اقتصادشان موقعی رو به زوال رفت که ربا وارد آن شد و دستور خدا، قرآن و دین در آن نادیده گرفته شد. بانک‌ها پول مردم را جمع کردند و از همان پول به مردم وام دادند و سود‌های کلان گرفتند و تاخیر و جریمه اخذ کردند در نتیجه هم اقتصاد خراب شد و هم اسلام بدنام.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم می‌گویند جبهه‌های اصول گرا و اصلاح طلبی موجبات اختلاف‌های خانوادگی را فراهم کرده است و همچنان برادر با برادر و پدر با پسر را به دنبال منافع فردی و حزبی انداخته و هر روز به کالبد کشور آسیب می‌زند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که رزمندگان و آزادگان و خانواده‌های شهدا مورد بی مهری هستند، گفت: باید به داد آن‌ها رسید. نباید بگذاریم که جانبازان و آزادگان برای مطالبه حق خود تجمع کنند. آن‌ها سالیانی پیش برای دفاع از وطن خود جنگیدند و امروز باید از بیکاری فرزندانشان خجالت بکشند.

رضاحسینی خطاب به مقام معظم رهبری گفت: امروز در کشور لایه لایه سیم‌های خاردار بی ارزشی کشیدند تا ارزش‌ها نتوانند از آن عبور کنند. امروز میدان‌های مین تجمل گرایی و ثروت کاشتند تا فقرا و وارثان اصلی انقلاب زمینگیر شوند.

وی تاکید کرد: هنوز جنگ تمام نشده است دیروز با دشمنان بیرونی و امروز هم با دشمنان بیرونی و هم با بدخواهان داخلی.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود تحصن و اعتصاب غذای خود در دفتر کارش در طبقه ششم مجلس را اعلام کرد و ضمن عذرخواهی از خانواده‌اش گفت: به عنوان سرباز ولایت در حمایت از محتاجین به نان شب و گرفتاران و به خاطر عدم صداقت برخی مسوولان این کار را انجام خواهم داد.
 

اعتصاب غذا چه دردی از مردم دوا می‌کند


نماینده شهر بابک در مجلس اعتصاب غذا کرد / ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی
 
مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نماینده شهر بابک در مجلس در  گفت‌وگو با ایسنا درباره این که اعتصاب غذایش چه دردی از مردم دوا می‌کند و چطور می‌تواند مشکل مردم را حل کند گفت: من به عنوان نماینده رسالتم در جهت حقوق از مردم در بعد نظارتی، تذکرات و همراهی با مردم است و باید از حقوق حقه مردم دفاع کنم. من به عنوان بسیجی و برادر شهید و کسی که هفت شهید در خانواده داریم پاسدار خون آنها هم هستم و متاسفانه باید بگویم در این برهه از زمان شاهد کمرنگ‌ شدن ارزش‌ها و کم‌توجهی به آن هستیم؛ از سویی ما دائما با مردم کار داریم؛ مستقیما به میان مردم می‌رویم و مشکلات را به عینه می‌بینیم روستاهایی است که مردم در آن آب شرب ندارند و آب در آنجا جیره‌بندی است آن هم در کشوری که اینقدر منابع داریم اما هنوز مردم ما در مورد اصلی‌ترین موضوع که بحث آب یا راه است مشکل دارند، طبیعی است من به عنوان نماینده که از میان مردم بلند شده‌ام باید به فکر آنها باشم.

وی با بیان این که دولت باید بیشتر به فکر مردم باشد گفت:  من معتقدم به راحتی می‌توانیم مشکلات را برطرف کرد. شاید تحریم‌ها ۱۰ درصد اثرگذار بوده است لذا توجیه تحریم پذیرفتنی نیست. مهم‌ترین موضوع اشتغال است؛ اگر شغل ایجاد شود یک سرپرست خانوار می‌تواند سر کار برود و نیازهای خود را تا حدی تامین کند ولی وقتی شغل ندارد رفع نیازهایش ممکن نیست.

رضا حسینی ایجاد شغل را امری کاملا امکان‌پذیر دانست و گفت: مثلا در حوزه انتخابیه خودم به راحتی از نعمت مس که خداوند در منطقه ما قرار داده می‌توان استفاده کرده و کمتر از یک سال بیکاری را در منطقه ریشه‌کن کرد. ما طرح‌ها و برنامه‌هایی در این زمینه داریم که می‌شود ۳۰۰۰ – ۴۰۰۰ شغل ایجاد کرد که مردم از این فلاکت و بدبختی نجات پیدا کنند؛ متاسفانه یا اراده‌ای وجود ندارد یا دست‌هایی در کار است که مردم ناراضی باشند.

وی گفت: من رسالت و وظیفه خود را انجام می‌دهم و نتیجه‌اش را از خداوند می‌خواهم امیدوارم مسئولین مربوطه وسط میدان بیایند و به مردم کمک کنند. این مردم پایه‌های اصلی  نظام‌ هستند و اگر ما مردم را از دست بدهند چیزی برای نظام و کشور باقی نمی‌ماند. آنچه که من فکر کردم در این برهه باید برای دفاع از ولایت، ارزش‌ها، مردم و دفاع از این‌که مجلس شورای اسلامی در راس امور است انجام بدهم این بود. یک روز جنگ بود و من ۱۲ – ۱۳ ساله بودم که به جنگ رفتم و امروز هم باید به نوعی دیگر مبارزه کرد.

نماینده شهر بابک دلیل انتخاب اعتصاب غذا و این که این شیوه به عنوان راهی برای اعتراض برای جلب توجه مسئولین به این مسائل و مشکلات بوده است؟ گفت: من در شش ماهه گذشته مکررا طرح سوال کردم، مراجعه کردم، نامه نوشتم، تلفن زدم، طرح استیضاح امضاء کردم، با وزرا و معاونین نشستم و آنها وعده دادند و پشت گوش انداختند و مجلس شورای اسلامی را بی‌اهمیت دیدند؛ ما باید راه دیگری را جلو برویم. باید بدانند ما با مردم هستیم همین‌ها که مسئول هستند؛ آنها را همین مردم انتخاب کردند و به واسطه مردم مسئول شدند آیا حالا باید به ولی نعمتانشان پشت کنند؟ این رسالت من است که باید انجام دهم. من رسالتم را انجام دادم و تا آخر اعتصابم را ادامه می‌دهم. اگر به خواست مردم و رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌ام توجه نکنند فاز بعدی را اجرایی خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از فاز بعدی استعفا دادن از نمایندگی مجلس است گفت: من اهل استعفا نیستم؛ محکم می‌مانم. الان اعتصاب غذا کرده‌ام و اگر خواسته‌های مردم عملی نشود بعد از مدتی اعتصاب آب را هم به آن اضافه می‌کنم به نشانه این‌که وقتی شما (مردم) آب ندارید بخورید ما هم نمی‌خوریم.

رضا حسینی در پاسخ به این سوال که «شش ماهی است که مجلس یازدهم کار خود را آغاز کرده شاید سوال مردم و انتظارشان این باشد از شما اقدام عملی ببینند» گفت: مردم حوزه انتخابیه کرمان و مناطق محروم که از نداشتن آب، برق و گاز رنج می‌برند این ادبیات را خوب متوجه می‌شوند و این برایشان امیدوار کننده است. ممکن است مردمی که در نعمت آب، برق، گاز و هوای خوب زندگی می‌کنند تفسیر دیگری داشته باشند ولی آن خانواده ایثارگرانی که به آنها بی‌محبتی شده خوب درک می‌کنند، مردمی که فضای آموزشی در روستایشان ندارند این را درک می‌کنند و خانواده‌ای که به خاطر نداشتن وسیله نقلیه و راه مناسب زائویشان را نمی‌توانند به بیمارستان برسانند و کودک و مادر در راه تلف می‌شوند این را درک می‌کنند. اینها واقعیت‌های درون جامعه است که روی آن سرپوش گذاشته‌اند و نمی‌خواهند دیده و مطرح شود.

وی افزود: من صدا و نفس گرم آنها هستم درست است شش ماه است مجلس شورای اسلامی شروع به کار کرده من در مجلس هشتم هم نماینده بودم و ۲۶ سال است در این نظام مسئولیت دارم. هر جا بودم همین رفتار انقلابی را داشتم و سوابق‌ام این را نشان می‌دهم؛ هیچ‌گاه از حقوق مردم کوتاه نیامدم و محکم ایستاده‌ام .

نماینده شهر بابک در توضیح دلیل انتخاب مجلس برای اعتصاب غذا و این که تا چه زمانی به این اقدام خود ادامه خواهد داد گفت: مجلس، خانه ملت و محل کار من است بهترین جا همین جاست و امید مردم هم به مجلس شورای اسلامی است. این امر بستگی به تصمیمات مقامات و مسئولین مربوطه دارد. من تا رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌ام به اعتصاب غذایی‌ام ادامه می‌دهم.
 

ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری،امام جمعه قم با اشاره به مشکلاتی که شیوع کرونا برای مردم  به وجود آورده است گفت:در حال حاضر مردم ما با معضلات اقتصادی درگیر هستند و به خاطر گران شدن کالا در تأمین معاش با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

امام جمعه قم  با تاکید بر این که مسئولان باید برای حل این مشکل تدبیر کنند گفت: متأسفانه در برخی برنامه‌های تلویزیون مسئولان حاضر نیستند مسئولیت گرانی را بپذیرند و به افراد دیگر حواله می‌دهند.

امام جمعه قم  با ابراز نگرانی از سقوط روز افزون ارزش پول ملی گفت: مسئولین باید به صورت هماهنگ و متمرکز برای حل مشکلات اقتصادی تصمیم بگیرند و نسبت به این وضعیت باید پاسخگو باشند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه ریشه دشمنی آمریکا با ایران را به خاطر ماهیت انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: شاید برخی در کشور نسبت به نتایج انتخابات آمریکا و رأی آوردن یک خوشبین باشند، اما دشمنان نسبت به ما بی رحم هستند چراکه آن‌ها با ماهیت و هویت انقلاب اسلامی ایران مشکل دارند.

او افزود: ما باید ضمن توکل به خدا برای پیروزی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودمان متکی باشیم و در مقابله با فساد‌ها در جامعه جدی وارد عمل شویم تا مردم به آینده امیدوار شوند.

این روزها بیشترین حرف مردم گرانیهای لجام گسیخته و ساعت شمار مایحتاج عمومی، فاجعه مسکن و اجاره بها و سایر نیازمندیهاست که هرچند برای ارباب سود و سرمایه چندان اهمیت ندارد و بلکه فرصتی برای افزایش ثروت است اما برای اقشار و خانواده های کم درآمد و دهک های پائین جامعه و کارمندان و بازنشستگان خبرهای ناخوشایندی را همراه دارد، کارگر، کارمند، معلم، پرستار، بازنشسته، با عائله سنگین و با حقوق ناکافی، غول گرانی را پیش روی می بیند و کابوس نارسائی اوّلیات زندگی خانوادگی هاله ای از اندوه و درماندگی را پیش رویشان مجسم می بینند و راه پیش و پس ندارد،قطعاً مسؤولین امر نیز که شب و روز با مردم سرو کار دارند و همواره شاهد آه و ناله افراد کم بضاعت و بی بضاعت اند و رنج و درد آنان را گوش می دهند پس  از کنار آن ها به سادگی عبور نکنیم و بی تفاوت نگذریم. مسؤولان و مدیران و متصدیان امور موارد را بررسی کرده و با نگاه تحول خواهی به حل و فصل و چاره سازی آن بکوشند.


توییتر
 
نماینده شهر بابک در مجلس اعتصاب غذا کرد / ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی
نماینده شهر بابک در مجلس اعتصاب غذا کرد / ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی
نماینده شهر بابک در مجلس اعتصاب غذا کرد / ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی
 
نماینده شهر بابک در مجلس اعتصاب غذا کرد / ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی
 
نماینده شهر بابک در مجلس اعتصاب غذا کرد / ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی
 
نماینده شهر بابک در مجلس اعتصاب غذا کرد / ضرورت تدبیر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی


منبع:
1.فرارو / مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نماینده شهر بابک در مجلس اعتصاب غذا کرد
2.ایسنا / اگر به خواسته‌های مردم بی‌توجهی شود اعتصاب آب را هم اضافه می‌کنم
3.باشگاه خبرنگاران جوان / مسئولان برای حل مشکلات معیشتی چاره اندیشی کنند
توییتر
** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.