گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از نسل‌کشی در میانمار

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی وضعیت نسل‌کشی مسلمانان برمه (میانمار) را مورد واکاوی قرار داد.
چهارشنبه، 22 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از نسل‌کشی در میانمار

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی وضعیت نسل‌کشی مسلمانان برمه (میانمار) را مورد واکاوی قرار داد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات سیاسی مرکز مزبور ضمن هشدار به سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، تمامی مسلمانان جهان را در برابر نسل‌کشی مسلمین برمه مسئول دانست و نوشت: سازمان همکاری اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد جهان اسلام در این مورد باید فعالیت‌های خود را تشدید کرده و با رایزنی سران کشورهای اسلامی راه را برای نشست فوری دست کم وزرای خارجه و در بالاترین سطح سران به منظور بحث و بررسی این موضوع فراهم کند.

دیگر نهادهای مربوط به جهان اسلام مانند اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی نیز باید در این حوزه ورود کنند و علاوه بر تلاش برای برگزاری نشست سران مجالس اسلامی، در این زمینه بیانیه داده و اقدامات رژیم حاکم برمه در کشتار مسلمانان را محکوم سازند.

در بُعد دیگر، کشورهای اسلامی باید در تمام سطوح از جمله استفاده از ظرفیت سازمان ملل متحد، سازمان کشورهای غیرمتعهد، سازمان بین‌المجالس جهانی و فشار به سازمان‌های بین‌المللی راه را برای نجات مسلمانان برمه‌ای هموار کنند.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: در بعد رسانه‌ای نیز رسانه‌های جهان اسلام باید نگاه متمرکز خود را نسبت به مسائل برمه افزایش دهند. در حال حاضر رسانه‌های جهان اسلام به مسائل داخلی پرداخته و از محیط بیرونی خویش غافل شده‌اند. رسانه‌هایی مانند الجزیره و العربیه و برخی رسانه‌های وابسته به کشورهای عربی در طول 17 ماه گذشته همه تمرکز خود را بر سوریه و تحولات جهان عرب گذاشته و از مسائل برمه غافل شده‌اند و در این میان رسانه‌های داخلی هم قابل انتقادند.

رسانه‌های داخل کشور ضمن هشیاری در برابر تحولات منطقه، باید نگاه ویژه‌ای نیز به تحولات برمه داشته و به خصوص در حوزه برون‌مرزی در این زمینه فعالیت‌های خود را گسترش دهند. ابزار رسانه در این زمینه می‌تواند عامل مهم و تأثیرگذاری باشد.

جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون در عالی‌ترین سطوح در این مورد واکنش نشان داده که مهم‌ترین وجه آن بیانات رهبر معظم انقلاب است و لازم است دیگر ارکان‌های نظام هم در این مورد موضع‌گیری کنند. اقدام نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در صدور بیانیه محکومیت اقدامات رژیم برمه و درخواست برای مداخله سازمان ملل در این مورد یکی از اقدامات شایسته است که باید ادامه داشته باشد.

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.