ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟

یک نماینده مجلس با اتهامی که به سرمربی پیشین استقلال وارد کرد، پرونده جدیدی را برای وی گشود که ممکن است کار را به دادگاه بکشاند تا مشخص شود مجیدی از «ارز» دولتی منفعتی برده است یا خیر.
پنجشنبه، 29 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟
به گزارش راسخون؛ فرهاد مجیدی که پس از کناره‌گیری از سرمربیگری تیم فوتبال استقلال بدون تیم مانده است، در تازه‌ترین اتفاق با اتهام یکی از نمایندگان مجلس مواجه شده که او را وارد ماجرای جدیدی کرده و این امکان مطرح شده که کار به شکایت کشیده خواهد شد.

ماجرا از آن شروع شد که احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: «پیشنهاد کوپنی شدن کالا‌های اساسی برای دسترسی عموم مردم با قیمت مناسب داشتم که معمولاً با مخالفت دولتی‌ها مواجه شده، چون این ارز ۴۲۰۰ تومانی مختص افراد خاص است و اجناس آن هم دست مردم نمی‌رسد. آقای فرهاد مجیدی فوتبالیست مشهور ۹ بار در لیست تخصیص ارز دولتی بوده است.»

احمد امیرآبادی فراهانی روز چهارشنبه و در جمع خبرنگاران درباره توییت روز گذشته خود مبنی بر دریافت تعداد 9 بار ارز دولتی از سوی فرهاد مجیدی کاپیتان و سرمربی سابق استقلال و رد آن توسط مجیدی، گفت: یک ماه پیش یکی از وارد کنندگان غله کشور گزارشی مبنی بر اینکه یکی از بازیکنان سابق فوتبال در حال گرفتن ارز دولتی برای شرکت‌هایی است که به نام خود او نیست به من ارائه کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این وارد کننده غله و نهاده‌های دامی حتی مدعی است که با فرهاد مجیدی در این باره درگیر شده است و به او گفته است که در این فضا و مکان به دنبال چیست؟  و بهتر است به حرفه و پیشه خود بپردازند.

فراهانی با بیان اینکه برای صحت سنجی گزارش دریافت شده با وزارت صنعت،  معدن و تجارت نامه‌نگاری شده است، افزود: حراست صمت اعلام کرده است که فرهاد مجیدی در دو نوبت به دفتر خدمات بازرگانی مراجعه کرده  و درخواست او به دستور یکی از مسوولان این وزارت خانه در کارگروه تخصیص ارز دولتی تایید شده است.

وی ادامه داد: ۹ ثبت سفارش به نام شرکتی که به نام او نبوده ولی در فهرست دریافت ارز دولتی قرار گرفته و پیگیری او برای گرفتن ارز برای این شرکت  ثبت شده است.

 
ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که مجیدی مدعی شده شرکتی ندارد که برای آن ارز دولتی دریافت کند، تصریح کرد: مجیدی شاید صاحب شرکت یا عضو هیات مدیره نباشد ولی او مراجعاتی برای دریافت ارز داشته که زمان حضور، افرادی که با او در این باره ارتباط داشتند و ارز دولتی که اختصاص یافته است، در وزارت صمت ثبت و تایید شده و اسناد آن هم موجود است.

فراهانی با اشاره به اینکه فوتبالیست مشهور دیگری نیز از طریق یک شرکت معدنی پیگیر انجام واردات نهاده‌های دامی است، گفت: برای این فرد هم استعلام شده که اگر اسم این فوتبالیست مشهور هم تایید شود نام او را اعلام می‌کنیم. برهمین اساس بهتر است هر فردی به حرفه خود بپردازد و قرار نیست به عنوان مثال من نماینده یا هر فرد دیگری با سوء استفاده از جایگاه و شهرت و ارتباط با مسوولان به هر کاری دست بزنیم.

صحبت‌های جنجالی فراهانی در توییتر در شرایطی مطرح شد که او پیش‌تر هم در همین شبکه اجتماعی حرف‌های تندوتیزی، به‌ویژه علیه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، بیان کرده بود؛ همان زمان که روحانی مبدأ کرونا را قم توصیف کرد، این نماینده مجلس، روحانی را به «قم‌هراسی» متهم کرد و بعد با هشتگ ولنجک، به وضع مالی خوب رئیس‌جمهور کنایه زد. او آن زمان نوشت: «درست است که قبل از انقلاب وضع مالی خوبی در قم نداشتید ولی حالا که در بهترین جای تهران، بهترین خانه را دارید، خواهشا دست از سر مردم قم بردارید». البته امیرآبادی‌فراهانی، همان روزها دوباره با اظهارنظری عجیب نامش را سر زبان انداخت که این‌بار واکنش به شایعه کرونایی‌شدن و ضدعفونی‌کردن صندلی‌اش در مجلس بود: «غلط کردند چنین کاری کردند».

بااین‌حال، مطرح‌شدن نام فرهاد مجیدی در توییت جدیدش نه‌تنها توجه سیاسی‌ها بلکه توجه فوتبالی‌ها را هم متوجه این نماینده مجلس کرد؛ داستان آن‌قدر سروصدای زیادی در شبکه‌های مجازی به راه انداخت که با واکنش سریع فرهاد مجیدی مواجه شد.

در حالی که مجیدی به طور کامل منکر دریافت حتی یک دلار ارز دولتی شد، نماینده مردم قم در مجلس توئیت جدیدی را در واکنش به این اظهار نظر سرمربی پیشین استقلال منتشر کرد و نوشت: «آقای فرهاد مجیدی نسبت به خبر ارز ۴۲۰۰ تومانی در واکنشی عجولانه تکذیب و تهدید به شکایت کردند. حال بفرمایند علت مراجعه ایشان در تاریخ‌های ۲۸ و ۳۱ تیرماه ۹۹ به دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت چه بوده؟ تا بقیه مطالب و اسناد را پس از شکایت ایشان به دادگاه ارائه نمایم.»
 
ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟

سرمربی سابق استقلال با تهدید به شکایت‌کردن از این نماینده مجلس نوشت: «هیچ‌وقت در ایران شرکت و فعالیت بازرگانی نداشته‌ام و تابه‌حال حتی یک‌ریال هم ارز دولتی نگرفته‌ام». تکذیب فرهاد مجیدی‌ واکنش سریع نماینده قم در مجلس را به همراه داشت و این‌بار او با توییتی دیگر که البته هشتگ شفافیت را به همراه داشت، از شکایت فرهاد مجیدی استقبال کرد و گفت اسناد را به دادگاه ارائه خواهد کرد. او همچنین از فرهاد مجیدی پرسید که بهتر است بگوید دلیل مراجعه‌اش به دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت به تاریخ‌های ۲۸ و ۳۱ تیرماه ۹۹ چه بوده است؟ فرهاد مجیدی هم با بیان‌کردن این جملات که «دروغ می‌گویند تا وایرال بشوند. آدرس غلط می‌دهند تا برای اندکی شهرت، مردم را مقابل دزدی‌ها و اختلاس‌ها فریب بدهند»، از دروغ‌پردازی‌های رخ‌داده گلایه کرد.
 

فیلمش موجود است!

این موضوع روز گذشته اما ابعاد تازه‌تری به خود گرفت و جزئیات بیشتری از آن منتشر شد؛ اگرچه فرهاد مجیدی دیگر واکنشی نسبت به اتهامات مطرح‌شده نداشت ولی نماینده اصولگرای مجلس در فیلمی که روز گذشته از او در فضای مجازی منتشر شد، گفت درباره همه‌چیز سند و مدرک دارد. البته که او بدون اشاره به اینکه ابتدا عنوان کرده بود نام فرهاد مجیدی ۹ بار در فهرست ارزبگیران آمده است، با تغییر اندک حرف‌هایش، گفت اسم مجیدی جایی نیامده ولی سند و مدرک دارد که او برای شرکت طرف همکاری‌اش برای دریافت ارز دولتی مراجعه کرده است.

احمد امیرآبادی‌فراهانی در بخشی از ویدئوی منتشرشده می‌گوید: «‌ماه پیش یکی از واردکنندگان کشور گزارشی به بنده داد مبنی بر اینکه «برخی از فوتبالیست‌های کشورمان رفت‌وآمدهایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند و ارزهایی را برای شرکت‌هایی که به نام خودشان نیست، دریافت می‌کنند. این واردکننده ادعا کرد با یکی از این فوتبالیست‌ها که نامش «فرهاد مجیدی» بوده، درگیر شده است و اعتراض کرده که فوتبالیست‌ها اینجا چه کار می‌کنند و هرکسی باید به کار خودش در جامعه بپردازد.

بنده براساس این گزارش و جهت یافتن صحت و سقم آن، نامه‌ای را به وزارت صمت نوشتم و از این وزارتخانه درخواست کردم که این موضوع را بررسی کند. این نامه در تاریخ دوم مهرماه به وزارت صمت، ارسال و در تاریخ ۱۹ آبان پاسخ آن به بنده ارسال شد مبنی بر اینکه فرهاد مجیدی در تاریخ‌های ۲۸ و ۳۱ تیرماه به دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت مراجعه کرده و درخواست او به دستور مسئولان این وزارتخانه تأیید و در کارگروه تخصیص ارز مطرح شده است. درنهایت ۹ ثبت سفارش به نام شرکتی که این فوتبالیست پیگیر آن بوده، انجام شده و در لیست تخصیص ارز دولتی قرار گرفته است».

امیرآبادی‌فراهانی در ادامه از ضبط تصاویر ویدئویی و البته ضبط مکالمات تلفنی در این پرونده هم پرده برمی‌دارد و می‌گوید: «ممکن است فرهاد مجیدی مدیرعامل یا عضو هیئت‌مدیره آن شرکت نباشد اما دوربین‌های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، ورود او را ثبت و ضبط کرده و حتی اسناد تلفن‌هایی که او در رابطه با این موضوع با مسئولان صحبت کرده، موجود است».

امیرآبادی‌فراهانی همچنین فرهاد مجیدی را به این متهم کرده که درخواست کرده این نماینده مجلس بی‌خیال این پرونده شود؛ «‌شخصی که درخواست فرهاد مجیدی را برای ثبت سفارش تحویل گرفته، مشخص است و حتی شب گذشته به بنده پیام داد و گفت «بهتر است که از این موضوع کوتاه بیایید تا ما بیاییم و موضوع را در مجلس حل‌وفصل کنیم».

به دنبال این شفاف سازی و پرسشی که امیرآبادی مطرح کرد، سرمربی پیشین استقلال فعلاً سکوت کرده و پاسخی به آن نداده است. با توجه به اتهامی که به مجیدی وارد شده به نظر می‌رسد این ماجرا ادامه داشته باشد و سرمربی پیشین آبی‌پوشان کار را به شکایت بکشاند تا بتواند از اعتبار خودش و تکذیبی که عنوان کرده دفاع کند.
 

واکنش کاربران

 
ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟
 
ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟
ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟

ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟

ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟
ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟
ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟
ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟
ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟

ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟


منبع:
1. فرارو/ ماجرای پرونده ارزی فرهاد مجیدی چیست؟
2. همشهری آنلاین/ واردات عجیب فرهاد مجیدی با ارز دولتی | وزارت صمت ادعای نماینده مجلس علیه مجیدی را تایید کرد
3. همشهری آنلاین/ ماجرای ارز فرهاد و عرض احمد! | نماینده مجلس علیه اسطوره استقلال | فیلمش موجود است!
** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.