درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها

دیگو آرماندو مارادونا اسطوره آرژانتین و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دلیل حمله قلبی در سن 60 سالگی درگذشت. ستارهای فوتبالی و غیرفوتبالی بسیاری به این خبر واکنش نشان دادند که در ادامه بخشی از آنها را مشاهده خواهید کرد.
پنجشنبه، 6 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها
به گزارش راسخون، مارادونای 60 ساله چندی قبل به علت عارضه ای در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. اما به نظر می رسید حال این ستاره بزرگ بهبود یافته و او چند روز قبل از بیمارستان مرخص شد. اما امروز او در خانه دچار ایست قلبی شده و در نهایت جان خود را از دست داده است.
 
مارادونا که چندی قبل 60 ساله شده بود، در بوینس آیرس و در خانه خود در حال استراحت و طی کردن دوران نقاهت بود که دچار این مشکل شده و تلاش پزشکان برای احیای او اثربخش نبوده است.

 رئیس جمهوری آرژانتین به مناسبت درگذشت مارادونا، ۳ روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد همچنین بازی های امشب لیگ قهرمانان اروپا با یک دقیقه سکوت به احترام مارادونا آغار خواهد شد
 

دیه گو آرماندو مارادونا که بود؟

 دیه‌ گو آرماندو مارادونا در۳۰ اکتبر سال ۱۹۶۰ در بوینس‌ آیرس آرژانتین دیده به جهان گشود. نام دیه‌گو مارادونا در دنیای فوتبال بیش از آنکه به خاطر نبوغ و خلاقیت و بازی‌ های استثنایی او بیاید، به دلیل جنجال‌ ها و اخباری است که از زمان بازیگری او در ناپل ایتالیا همواره حول و حوش این بازیکن شاخص آرژانتینی بوده است.

چکیده ای از بیوگرافی دیه گو مارادونا
نام کامل: دیه گو آرماندو مارادونا
ملیت: آرژانتین
متولد: 30 اکتبر1960
محل تولد: بوئنوس آیرس
پست: هافبک میانی - هافبک چپ

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها

دیگو مارادونا یکی از با استعدادترین بازیکنان فوتبال دنیا بوده است که در خانواده‌ ای فقیر و پرجمعیت به متولد شد. دیگو فوتبال را در باشگاه آرجنتینوس جونیورز آغاز نمود و ۱۵ساله بود که به تیم اول باشگاه پیوست.

دوران جوانی مارادونا
مارادونا در دوران جوانی درخشش خود را با تیم بوکاجونیورز آرژانتین آغاز کرد و پس از آن به بارسلونای اسپانیا رفت و با این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا رسید.

در جام جهانی سال ۱۹۸۲ باوجود بازی‌های دیدنی دیه گو به دلیل یک حرکت غیر ورزشی در برابر برزیل در نیمه دوم از زمین اخراج شد و بدون مارادونا آرژانتین از جام جهانی خداحافظی کرد.

چهار سال بعد در جام جهانی ۱۹۸۶ در مکزیک مارادونا فوتبال زیبای خود را به نمایش گذاشت. در اوج حساسیت‌های این جام دو تیم آرژانتین و انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی در برابر هم قرار گرفتند. جنگ جزایر فالکلند در میدان ورزشی به منصه ظهور رسید. مارادونا با به ثمر رساندن دو گل تاریخی موجب پیروزی آرژانتین شد. هنرنمایی خارق العاده مارادونا آرژانتین را به قهرمانی جهان در سال ۱۹۸۶ می‌رساند.

مارادونا همچنین توانست باشگاه ناپولی ایتالیا را دوبار در سالهای ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ به مقام قهرمانی لیگ ایتالیا برساند. و در سال ۱۹۹۰ نیز به همراه این تیم جام یوفا را فتح نمود. در جام جهانی ۱۹۹۰ که به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شد تیم آرژانتین توانست به کمک مارادونا ایتالیای میزبان را در مرحله نیمه نهایی در ورزشگاه شهر ناپولی شکست دهد.
 
دست خدا و گل پیروزی به انگلیس
مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ با دست موفق به باز کردن دروازه انگلیس شد و آرژانتین با این گل و گل خیره کننده دیگر خود که از وسط زمین با دریبل یکی یکی بازیکنان انگلیس را از پیش رو برداشت، موفق به غلبه بر رقیب دیرینه خود انگلستان شد.

این گل به نام "دست خدا" شهرت گرفت و هنوز هم سرمنشا جنجال‌های فراوانی بین انگلیسی‌ها و آرژانتینی‌ها بوده است. مارادونا در مصاحبه‌ای یک بار دیگر به تمسخر سه شیرها پرداخته و مدعی شد اگر زمان به عقب بازگردد، این بار با دست راست دروازه این تیم را باز می‌کند.
 
 
سقوط مارادونا در مواد مخدر
در پایان یک مسابقه در لیگ ایتالیا اعلام شد آثار استفاده از کوکائین در بدن مارادونا یافت شده است. فیفا او را ۱۵ ماه از شرکت در رقابت‌های فوتبال محروم کرد. ولی مارادونا دردسرهای بیشتری را نیز برای خود خرید. در شهر ناپل شایع شد که پلیس این شهر متن ضبط شده مکالمات تلفنی مارادونا و یکی از مقامات مافیا را در اختیار دارد که ثابت می‌کند او در یک شبکه گسترده خلافکاری و توزیع مواد مخدر دست داشته است.

مارادونا که ظاهراً به بوئنوس آیرس پناه برده بود در خانه خود مورد هجوم پلیس آرژانتین واقع می‌شود و باز اعلام می‌شود در خانه‌اش مقادیر زیادی مواد مخدر کشف شده است.
 
دوران بعد محرومیت
با شروع مسابقات جام جهانی ۱۹۹۴ تماشاگران بار دیگر توانایی‌های مارادونا را به چشم دیدند و آن را تحسین نمودند. هنگامی که در بازی برابر یونان گلی زیبا را برای تیمش به ثمر رساند کمتر کسی تصورمی نمود که این تیم شکست پذیر باشد ولی در پایان بازی آرژانتین و نیجریه (که مارادونا به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شده بود) آزمایش دوپینگ مارادونا مثبت از آب درآمد. فیفا در همان روز مارادونا را دو سال از شرکت در مسابقات فوتبال محروم کرد. آرژانتین پس از از دست دادن کاپیتانش چیزی برای گفتن نداشت و در دور یک هشتم نهایی توسط رومانی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
 
دیه گو مارادونا پس از دوران طلایی خود بار دیگر در لباس مربی وارد زمین سبز شد
او بارها از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، اما مدتی بعد به عنوان کاپیتان در زمین فوتبال حاضر شد و پس از جام جهانی ۱۹۹۴ بود که با ناکامی تیمش، از مستطیل سبز در کسوت بازیکن خداحافظی کرد. البته او به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور هم موفقیت چندانی به دست نیاورده است.
 
مربیگری مارادونا
در نوامبر ۲۰۰۸ وی به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین انتخاب شد. وی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی هدایت تیم ملی آرژانتین را به عهده داشت. تیم آرژانتین در این جام جهانی کلکسیونی از بهترین‌های جهان را در اختیار داشت.

به اعتقاد تعداد زیادی از منتقدین انتخاب تاکتیک‌های نادرست از سوی مارادونا باعث شد تا تیم آرژانتین نتواند جام به دست آورد.

در مارس ۲۰۱۰ مجله تایم فهرست ۱۰ بازیکن تأثیرگذار تمام ادوار جام جهانی را منتشر کرد که در این فهرست رتبه نخست از آن مارادونا بود
 
مربیگری در تیم الوصل
مارادونا پس از کناره‌گیری از تیم ملی آرژانتین در ماه مه ۲۰۱۱ سرمربیگری تیم الوصل امارات را با قراردادی دو ساله بر عهده گرفت. نشستن مارادونا بر روی نیمکت الوصل چهارمین تجربه مربیگری وی بود. مارادونا پیش از این در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ هدایت دو تیم گمنام را عهده دار بوده است.
 

واکنش های ستاره های فوتبالی و غیرفوتبالی به درگذشت اسطوره فوتبال آرژانتین

اینفانتینو: مارادونا در بالاترین نقطه تمام افسانه‌های فوتبال است

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها
 
«دنیای فوتبال در سوگ از دست دادن مارادونا». این تیتری بود که سایت فیفا مطلب درگذشت این اسطوره آرژانتینی را در آن بازتاب داده بود.

در ادامه این مطلب آمده بود: فوتبال پس از درگذشت یکی از استعدادهای بسیار عجیب و غریب خود ، دیگو مارادونا ، در سن ۶۰ سالگی در بوینس آیرس در ماتم است.

جیانی اینفانتینو در پیامی بعد از درگذشت این اسطوره آرژانتینی گفت: امروز  باورنکردنی غم انگیز است. دیه گو ما را ترک کرد. ما به خاطر آنچه که او در قلب ما از خود به یادگار گذاشت، مارادونا را دوست داشتیم و برای لحظه ای از ضربان ما متوقف شده است. سکوت ، اشک ، درد تنها چیزی است که در این لحظه از اعماق وجود خود حس می‌کنیم.

رییس فیفا اضافه کرد: من همیشه صحبتی در مورد دیه‌گو می‌کردم و امروز دوباره آن را تکرار خواهم کرد. آنچه دیگو برای فوتبال انجام داده است ، باعث شده تا همه ما عاشق این ورزش و زیبایی‌های آن شویم. او بی نظیر است. امروز من بیش از پیش به این جمله پی بردم. دیه‌گو به خاطر استعداد نابش همه ما را شگفت زده کرد. او به همین دلیل بی نظیر و شایسته سپاسگذاری ابدی ما است.

دیه‌گو ممکن است امروز به ابدیت پیوسته باشد  اما برای همیشه او در بالاترین نقطه تمام افسانه‌های فوتبال قرار دارد. از اعماق وجود با خانواده و دوستان او همدرد هستیم.

روحت در آرامش باشد ، دیگو عزیز.  دوستت داریم.

 
خداحافظی فدراسیون و تیم ملی فوتبال آرژانتین با مارادونا

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها
 
فدراسیون فوتبال آرژانتین نخستین سازمانی بود که به این اتفاق تلخ واکنش نشان داد. AFA با منتشر کردن تصویری از بوسه مارادونا بر جام جهانی در توئیترش نوشت: فدراسیون فوتبال آرژانیتن از طرف چیکی تاپیا نهایت تاثر و تاسف خود را به خاطر درگذشت اسطوره مان، دیگو مارادونا اعلام می‌کند. 
واکنش باشگاه ناپولی به درگذشت مارادونا؛ خداحافظ دیگو، در قلب ما خواهی ماند. مارادونا ۲ بار ناپولی را قهرمان سری آ کرد.

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها
 
 ژوزه مورینیو نیز در صفحه خود نوشت: دون دیگو، دلتنگ تو خواهم شد.

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

 
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی کلمبیا نیز در صفحه خود نوشت: ما مارادونا را نه، بخشی از فوتبال را از دست دادیم. مارادونا خود فوتبال است، شماره 10 بزرگ، ابدی و جهانی. از دیگو که از سر لطف من را کارلیتو صدا می کرد، برای جادوی فوتبال او و تمام حمایت هایش در جام جهانی 2010 و وقتی در امارات با یکدیگر دیدار کردیم ممنونم.
 
 درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

فرانچسکو توتی، اسطوره فوتبال ایتالیا نیز درگذشت مارادونا را تسلیت گفت: تو تاریخ فوتبال را نوشتی.

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها
کریستیانو رونالدو: "او خیلی زود رفت اما میراثی بدون محدودیت و یک جای خالی را برجای گذاشت که هرگز پر نخواهد شد."

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

لیونل مسی در صفحه خود نوشت: یک روز بسیار ناراحت کننده برای همه آرژانتینی ها و فوتبال. او ما را ترک می کند، اما با ما خواهد بود، زیرا دیگو ابدی است. من تمام لحظات زیبایی را که کنار او زندگی کرده ام در خاطر خواهم داشت و از این فرصت استفاده کرده و به تمام خانواده و دوستان او تسلیت بگویم.

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

 نیمار فوق ستاره برزیلی پاری سن ژرمن این گونه و خبر درگذشت اسطوره فوتبال آرژانتین واکنش نشان داد: "روحش شاد !  افسانه فوتبال در آرامش باشید!"

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

 
اسطوره فوتبال برزیل یعنی پله نیز به فوت مارادونا واکنش نشان داده و در این رابطه گفت: " چه خبر ناراحت کننده ای است. من یک دوست بزرگ را از دست دادم و جهان یک افسانه را از دست داد. هنوز چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد اما در حال حاضر خداوند به اعضای خانواده ات قدرت بدهد. امیدوارم روزی بتوانیم در آسمان با هم توپ بازی کنیم."

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها
 
 پائولو مالدینی، مدافع افسانه ای میلان نیز نوشت: "خداحافظ دیگوی بزرگ، تو همیشه برای من یک قهرمان خواهی بود. در آرامش باشی دوست من"

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

واکنش یوسین بولت اسطوره دومیدانی به درگذشت مارادونا؛

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

 گروه موسیقی سرشناس و افسانه‌ی کویین با انتشار تصویری از اعضای گروه در کنار مارادونا به درگذشت اسطوره‌ی آرژانتینی واکنش نشان داد

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

واکنش داخلی به خبر درگذشت مارادونا
علی دایی: مارادونا معجزه ای در زمین فوتبال بود

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

پست اینستاگرامی یحیی گل‌محمدی برای درگذشت مارادونا؛ فوتبال دیگر خدا ندارد!

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها
 
احمدرضا عابدزاده، دروازه بان بزرگ و سابق تیم ملی ایران نیز به این واقعه تلخ واکنش نشان داد.

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

 

خاطره جالب حسین ماهینی در مورد مارادونا

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

 رسول خطیبی، مهاجم سابق تیم ملی ایران نیز واکنش جالبی به فوت مارادونا داشته است.

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

 علی کریمی که بسیاری به او لقب "مارادونای اسیا" را داده بودند نیز به فوت این بازیکن بزرگ واکنش نشان داده است.

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها


 محمدرضا خلعتبری مهاجم فعلی تیم سپاهان که در الوصل با مارادونا کار کرده درباره درگذشت او  گفت:«این خبر به حدی برای من ناراحت کننده بود که هیچ چیزی نمی توانم بگویم. واقعا شوکه هستم و ترجیح می دهم وقتی حالم بهتر شد درباره این موضوع صحبت کنم.»

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

 
وریا غفوری کاپیتان باشگاه استقلال نیز ناراحتی خود را بابت فوت مارادونا ابراز کرد.

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها

واکنش آذری جهرمی به درگذشت مارادونا
درگذشت اسطوره آرژانتین؛ از درخشش تا لغزش + واکنش ها

 

واکنش کاربران به درگذشت اسطوره همیشه ماندگار فوتبال


درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها
درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها

درگذشت اسطوره آرژانتین؛ مارادونا از درخشش تا لغزش + واکنش ها


منبع: 
1. دیگو مارادونا؛ از دست خدا تا اعتیاد + بیوگرافی و علت فوت / ایمنا
2. زنده: واکنش‌ها به مرگ مهمترین فوتبالیست تاریخ / ورزش سه
3. گل دیگو مارادونا که به دست خدا معروف شد / همشهری آنلاین
4. دیگو مارادونا که بود؟ / برنا
5. واکنش چهره های مطرح جهان به خبر درگذشت مارادونا / باشگاه خبرنگاران جوان
6. واکنش شاگرد ایرانی مارادونا به مرگ او / بهار
7. واکنش پله به درگذشت غم انگیز دیگو مارادونا / دانشجو
8. خداحافظی فدراسیون و تیم ملی فوتبال آرژانتین با مارادونا / دیدار
9. اینفانتینو: مارادونا در بالاترین نقطه تمام افسانه‌های فوتبال است / تجارت گردان
** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.