رقم 40 میلیون دلار را به 11 میلیون رساندیم

پورمحمدی:فقط برای پخش دیدار ایران و کره به توافق رسیده‌ایم

مسئول هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما گفت: دیدار دو تیم ایران و کره جنوبی پخش مستقیم می‌شود اما هنوز حق پخش تمام مسابقات را نخریده‌ایم.
يکشنبه، 23 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پورمحمدی:فقط برای پخش دیدار ایران و کره به توافق رسیده‌ایم

به گزارش راسخون علی‌اصغر پورمحمدی در گفت‌وگو با فارس، در مورد پخش دیدار تیم‌های ایران و کره جنوبی در روز سه‌شنبه هفته جاری اظهار داشت: هنوز حق پخش تمام مسابقات را نخریده‌ایم اما با فروشنده حق پخش تلویزیونی به توافق رسیده‌ایم تا بازی ایران و کره جنوبی پخش مستقیم شود. در حال رایزنی هستیم تا حق پخش بازی ایران و ازبکستان را هم خریداری کنیم.

مدیر پیشین شبکه سه سیما عنوان کرد: آنها زورگویی می‌کنند و برخی هم از داخل خط می‌دهند و می‌گویند ایران مجبور است بازی‌ها را پخش مستقیم کند. نرخی که آنها می‌خواهند واقعی نیست. بازی‌های مهمتر و حساس‌تر را با قیمتی به مراتب پایین‌تر از رقم پیشنهادی آنها خریده‌ایم.

پورمحمدی تصریح کرد: میزان حق پخش تلویزیونی فرمول خاصی دارد و بر اساس آن فرمول‌ها میزان حق پخش تعیین می‌شود. به عنوان مثال برای المپیک یا بازی‌های آسیایی فرمول محاسبه میزان حق پخش به این صورت است که جمعیت کشور، تعداد خانوار، تعداد دستگاه‌های موجود در آن کشور و درآمد سرانه آن کشور محاسبه و در نهایت یک قیمتی برای حق پخش تلویزیونی برای یک شبکه در نظر گرفته می‌شود زیرا دولت‌ها این مسابقات را نمی‌خرند بلکه شبکه‌های تلویزیونی که خصوصی هستند حق پخش را خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به حق پخش بازی‌های المپیک 2012 اظهار داشت: طبق همین فرمول برای حق پخش بازی‌های المپیک رقمی در حدود یک میلیون دلار از ما خواستند. میزان حق پخش تلویزیونی یک عدد مشخص است و مانند قیمت جهانی نفت می‌ماند و قابل پنهان کردن نیست.

پورمحمدی با اشاره به زیاده خواهی مسئولان پخش بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 به فارس گفت: آنها شب خوابیدند و صبح بیدار شدند و می‌گویند برای حق پخش این مسابقات باید 40 میلیون دلار پرداخت شود و یکباره 4 میلیون دلار را 10 برابر کردند. حتی در دوره قبلی مسابقات مسئولان صدا و سیما را ترسانده بودند که اگر حق پخش پرداخت نشود، داور در ورزشگاه سوت بازی را نمی‌زند و به این ترتیب رقم بیشتر از عرف گرفته بودند.

مدیر پیشین شبکه سه سیما افزود: آنها می‌گویند این مبلغ حق پخش برای هزار مسابقه است در حالی که ما از این هزار بازی فقط 135 مسابقه را می‌خواهیم و برخی مسابقات مربوط به بازی خانم‌هاست که ایران به حق پخش آنها نیازی ندارد. حتی اگر بخواهیم شبکه‌های کابلی را هم در نظر بگیریم قیمت کارتی این مسابقات هزار دلار است. در شبکه‌های کابلی برخی مسابقات 200 دلار و برخی 600 دلار قیمت دارند.

پورمحمدی تصریح کرد: با چانه زنی و مذاکره توانستیم قیمت 40 میلیون دلار را به 22 میلیون و سپس 16 و اکنون 11 میلیون دلار برسانیم و هم اکنون در حال مذاکره و چانه زنی و در تلاشیم حق پخش مسابقه ایران و ازبکستان را هم بخریم.

\110\



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.