رسول کربکندی در گفتگو با راسخون:

انگار می خواهند ذوب آهن را از لیگ برتر حذف کنند/دلالان برای فوتبال ایران تصمیم می گیرند

سخنگوی باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه همه باید از پرسپولیس به عنوان نماینده ی فوتبال ایران حمایت کنند، گفت: اتفاقاتی که علیه تیم ما می افتد، کم کم این ذهنیت برای ما دارد ایجاد می شود که انگار می خواهند ذوب آهن را از لیگ برتر حذف کنند.
چهارشنبه، 19 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
انگار می خواهند ذوب آهن را از لیگ برتر حذف کنند/دلالان برای فوتبال ایران تصمیم می گیرند
رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به برگزاری دیدار ذوب آهن و شهرخودرو به رغم مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان تیم اصفهانی اظهار داشت: در مورد این مسئله و اتفاقی که افتاد و ما را مجبور کردند تا با شهرخودرو بازی کنیم، 2 مطلب دارم. یکی اینکه تصمیم بربرگزاری بازی در این شرایط اصلا کارشناسی شده نبود. اگر هم این الگو را از اروپا گرفته اند که بعید می دانم، این الگوی متناسب با امکانات و سطح فوتبال ما نیست. پرسپولیس می خواهد برای فینال آسیا به قطر برود و 2، 3 بازیکن خودش را ندارد، همه از مربیان تا تماشاگران نگرانند که چطور باید بازی کند. پس چطور می شود که تیمی مثل ذوب آهن دوسوم بازیکنانش تست کرونایشان مثبت شده ولی باید برود بازی کند. این نه مسابقه است. نه عدالتی در آن وجود دارد و نه اصولی. حداقل آدم هایی که این تصمیم را گرفتند از لحاظ فنی اصلا دیدگاه ورزشی نداشتند. دومین نکته این است که اگر این اتفاق برای یکی از تیم های بزرگ پایتخت استقلال یا پرسپولیس می افتاد آیا این بازی برگزار می شد؟
 
نگاه سازمان لیگ به تیم ها متفاوت است
وی افزود: نمونه ی بارز تائید حرف من در لیگ نوزدهم بود که استقلالی ها به ظاهر گفتند که 7، 8 بازیکن کرونایی دارند و در بازی با پارس جم جنوبی حاضرنشدند. بعد از آن اتفاق سازمان لیگ دستور به تکرار بازی داد و همان تصمیم باعث شد پارس جنوبی جم به لیگ یک سقوط کند در حالی که طبق قانون باید بازی 3 بر صفر به نفع جمی ها می شد. پس این نگاه ها نسبت به تیم ها فرق دارد و چندگانه است. متاسفانه این مشکلات در فوتبال ما وجود دارد و ذوب آهن مجبور شد بابازیکنانی که فقط در لیست اولیه ی ارسالی به سازمان لیگ بودند، یک بازی نامتعارفی را مقابل شهرخودرو انجام دهد. طبیعی بود که تیم حریف هم از این شرایط نهایت استفاده را بکند و در یک بازی خارج از خانه بیاید حاضر شود و ببرد و خودش را از فشار خارج کند.
 
انگار می خواهند ذوب آهن را از لیگ برتر حذف کنند
سخنگوی باشگاه ذوب آهن تصریح کرد: قانون به باشگاه ها اجازه می دهد که 10 بازیکن زیر23 سال را در لیست رد کند و از تیم های پایه به دلیل ایجاد انگیزه برای بازیکنان تعدادی اسم به سازمان لیگ در لیست بزرگسالان ارسال شود. باشگاه برای اینکه هم به بازیکنان پایه اش انگیزه بدهد و هم اینکه پشتوانه ای برای تیم اصلی خودش باشد، تعدادی اسم رد می کند ولی ملاک قضاوت و بازی نباید این لیست اولیه باشد. همه می دانند که این بازیکنان در تمرینات تیم اصلی شرکت نمی کنند. به خاطر این مسئله است که می گویم تصمیم سازمان لیگ برای انجام بازی ما با شهرخودرو تصمیم عادلانه ای نبود. کم کم دارد انتظارات ما از فدراسیون به حداقل می رسد. چون 4 هفته داوران با اشتباهاتشان که از سوی کارشناسان در برنامه های تلویزیونی تائید شد، پدر تیم ما را در آوردند و حالا هم کرونا باعث شد تا این تصمیم ظالمانه را علیه ما بگیرند. این اتفاقات دارد باعث می شود تا کم کم ذهنیت پیدا می کنیم که انگار همه ایستادند تا ذوب آهن را از لیگ برتر حذف کنند. نمی دانم چرا این اتفاقات پشت هم می افتد. سوالم اینجاست؛ فدراسیونی که این قدر قانونمند است چرا از داوران و از مسئولان برگزاری تست کرونا نمی گیرد؟ چرا وقتی می رویم ورزشگاه آبادان، 100 تماشاگر با طبل و دهل ایستاده اند و بدون اینکه کسی ماسک زده باشد، تونل درست کرده اند و ما باید از وسط اینها رد شویم.
 
دلال ها برای فوتبال ما تصمیم می گیرند
رسول کربکندی گفت: این چندگانگی هاست که آدم را از فدراسیون و تصمیم گیرندگان فوتبال ناامید می کند. ممکن بود اگر تیم اصلی را هم داشتیم به شهرخودرو می باختیم. فوتبال است و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. ولی وقتی تیمی 16، 17 بازیکن کرونایی داشته باشد و بگویند باید طبق قانون بازی کنید، این نشان دهنده ی این است که فقط می خواهند لیگ را برگزار کنند. ملاک فقط تقویم مسابقات است که اجرا شود. بازیکنانی که منفی بودند تا قبل از این اتفاق داشتند کنار آن بازیکنانی که تستشان مثبت شد، تمرین می کردند. هرکدام می توانند ناقل باشند. به نظرم دیگر نباید در فوتبال ما دنبال جوانمرد و جوانمردی بگردیم. چون همه دنبال بقاء خودشان هستند و دوست دارند از هر شرایطی استفاده کنند تا رتبه ی تیمشان را بالا ببرند. کسی به چهارچوب های اخلاقی و جوانمردی توجهی نمی کند. کسی به این مسائل اهمیتی نمی دهد. سیستم فوتبال ما به روزی افتاده است که اصلا در آن سلامت و سالم بودن جایی ندارد. فوتبالی که تصمیم گیرنده اش دلال است و دلالی که پشتش به خیلی از آدم های بزرگ هم وصل است، دارند فوتبال ما را می چرخانند. کمیته ی صیانت از فوتبال خودش داور می چیند و داور عوض می کند. یعنی اتفاقاتی دارد در فوتبال ما می افتد که متاسفانه هیچ کدام نباید دنبال مسائل اخلاقی باشیم.
 انگار می خواهند ذوب آهن را از لیگ برتر حذف کنند/همه باید از پرسپولیس حمایت کنند
همه باید از پرسپولیس حمایت کنیم
وی در پاسخ به این سوال که آیا بازی ذوب آهن مقابل پرسپولیس برگزار می شود؟ افزود: تیم ما کم کم دارد، به قعرجدول نزدیک می شود. ظلم داوری علیه تیم ما قطعا باید برطرف شود و هم اینکه با این وضعیت می گویند باید مقابل پرسپولیس هم بازی کنید. مطمئن باشید اگر بازی ما را مقابل این تیم لغو کنند، دلشان برای ما نسوخته و برای پرسپولیس سوخته است. با این حساسیت هایی که ای اف سی برای لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته، معتقدم برگزاری بازی برای پرسپولیس خوب نیست. پرسپولیس باید در فینال آسیا به میدان برود و الان وقتی نماینده ی ایران است و شکل ملی دارد، همه باید حمایت کنند. وقتی بازی این تیم با نساجی لغو شده، دلیلی ندارد بازی آنها با ذوب آهن برگزار شود. اینکه فقط در تهران بازی کنند، این هم عدالت نیست. اتفاقاتی دارد در فوتبال ایران می افتد که شخصا امیدی به این ندارم که روزی فوتبال ما درست شود. سالهاست دادم به هواست و مدام از ناپاکی فوتبال گفته ام. ولی هیچ گوش شنوا و اراده ای برای حل این معضلات جدی نیست.
 
برنامه ریزی سازمان لیگ بی حساب و کتاب است
سخنگوی باشگاه ذوب آهن تصریح کرد: نصف تیم ما بازیکنان جوانی هستند که کمترین تمرین را با نفرات اصلی داشتند و مقابل شهرخودرو هم روی کم تجربگی بود که گل خوردیم. چاره ای جز اطاعت از دستورات و برنامه ریزی های بی حساب و کتاب فدراسیون و سازمان لیگ نداریم. مجبوریم بگوییم چشم و برویم بازی کنیم. شرایط ما اصلا خوب نیست. اتفاقات هم علیه ما می افتد. تیم نه بردی داشته و از طرفی هم لطمات داوری ما را اذیت کرده و حالا هم بیشتر بازیکنان اصلی ما نیستند. شرایط ما اصلا با تیم های لیگ برابر نیست و تصمیمات علیه ما ظالمانه است. بازیکنان کرونایی ما باید دو هفته قرنطینه ی خودشان را بگذرانند. 2، 3 بازیکن ما قبل از بازی با نفت آبادان کرونایی بودند و حداقل امیدوارم آن 2،3 بازیکن به ما ملحق شوند. خدا را شکر بازیکنان ما بدحال نیستند و فقط باید مدت زمان قرنطینه شان کامل شود.
 
هیچ تیمی در حد مدعی قهرمانی ظاهر نشده است
رسول کربکندی در خصوص لیگ بیستم گفت: شرایط فوتبال ما هنوز ایده آل نیست ولی به دلیل اتفاقاتی که در بازی ها افتاده، نمی شود روی مسائل فنی زیاد بحث کرد. اشتباهات داوری روی نتایج ما اثر گذاشته است. البته نمی شود گفت که تیم ما آماده و بدون مشکل است. باید نقاط ضعف اصلاح شود. تیم دارد به منطقه خطر می رود و این برای ذوب آهن مناسب نیست. تیم های دیگر هم نوسان زیاد داشته اند. فوتبال لیگ بیستم اصلا تا الان قشنگ نبوده اند. تماشاگرنیست و بازی های جذابی هم انجام نمی شود. فقط یکسری تیم ها دارند خوب امتیاز می گیرند وگرنه فوتبال آنها روبه جلو نیست. در این شرایط هم نمی شود راجع به مدعیان حرف زد. سپاهان با آن همه هزینه و بازیکن و سرمایه گذاری خوب نتیجه نگرفته است. استقلال و تراکتور و بقیه همه همین طور. فعلا هیچ تیمی شکل تیم مدعی و قهرمان را به خود نگرفته است. همیشه باید هفته های ابتدایی را رد کنیم. معضل بزرگ ما الان کروناست و خیلی باید مواظبت کرد. قضاوت داوران خوب نیست و تقریبا همه ی تیم ها ناراضی اند. تا الان فوتبال دلچسبی ندیدیم و از این فوتبال لذتی نبردیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.