محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتو ایتالیا شد

محمدرضا هدایتی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم سینمایی «سیمین» از هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم سالنتو در کشور ایتالیا دریافت کرد.
پنجشنبه، 20 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتو ایتالیا شد
به گزارش راسخون؛ محمدرضا هدایتی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم سینمایی «سیمین» از هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم سالنتو در کشور ایتالیا دریافت کرد.

به نقل از روابط عمومی پروژه، محمدرضا هدایتی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم سینمایی «سیمین» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم از هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم سالنتو در کشور ایتالیا دریافت کرد. این در حالی است که فیلم «سیمین» با وجود طرح دغدغه های زیست محیطی و مفاهیم انسانی از ۲ سال پیش در نوبت اکران عمومی است.
 

درباره فیلم سیمین

 
محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتو ایتالیا شد

«سیمین» فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم بویژه کشاورزان است. در پی خشک شدن رودخانهٔ زاینده‌رود، چاه‌ها و قنات‌های روستاهای همجوار آن نیز کم‌کم‌رو به بی‌آبی رفته‌اند. زمین‌های کشاورزی حاصلخیزی خود را از دست داده و روستاها به تدریج خالی از سکنه شده‌اند. بیش‌تر ساکنان آن به شهرهای اطراف مهاجرت کرده و تنها افراد سالخورده در روستاها باقی مانده‌اند. معدود افرادی که در روستاها باقی مانده‌اند، ناامید از یافتن آب به دنبال شغلی دیگر رفته‌اند. عدهٔ کمی که امیدوارتر هستند، هنوز در دل قنات‌ها به جستجوی آب می‌پردازند.
 
قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می‌پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد. 
 
بازیگران فیلم عبارتند از: محمدرضا هدایتى، لاله اسکندرى، محمد فیلى، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب الذاکرین و (بازیگران کودک و نوجوان): امیرعباس رضایى و مریم عرب جعفرى.
 
محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتو ایتالیا شد
پوستر بین المللی فیلم سینمایی سیمین

«سیمین» به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان اکران شد. این فیلم پیشتر در دهمین جشنواره بین المللی فیلم جاگران دهلی در هند نیز شرکت داشت و سال ۹۸ در فستیوال مردم و محیط زیست ایرکوتسک روسیه نیز جایزه ویژه هیات داوران را تصاحب کرده بود. شهرام ناظری ترانه تیتراژ پایانی «سیمین» را با آهنگسازی علی اصغر رحیمی اجرا کرده است و مسئولیت پخش جهانی فیلم را سولماز اعتماد بر عهده دارد.

از دیگر عوامل اصلی فیلم مدیر فیلمبرداری محمد فضیله، نویسندگان کریم روناسیان و خزر مهرانفر، تدوین کاوس آقایی و مجری طرح محسن آتش زمزم هستند.
پوستر بین‌المللی «سیمین» را زنده یاد مجید عقیلی طراحی کرده است.

این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.
 
 


درباره محمدرضا هدایتی

 
محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتو ایتالیا شد

محمدرضا هدایتی زادهٔ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۲ است. محمدرضا هدایتی زاده شده در چابهاراست. محمدرضا هدایتی بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و صداپیشه و خواننده ایرانی است. محمدرضا هدایتی به خاطر نقش‌های کمدی او در سریال‌های تلویزیونی به کارگردانی مهران مدیری شهرت پیدا کرده‌است. اما محمدرضا هدایتی پیش از آنکه به شهرت برسد در عرصه تئاتر بسیار فعال بوده‌است.

از مقطع راهنمایی بازیگری را از تئاتر مدرسه شروع کرد تا اینکه سال 1370 وقتی 18 ساله بود در کلاس های بازیگری مرکز هنرهای نمایشی زاهدان شرکت کرد. چند سال با گروه تئاتر در زاهدان کار کرد سپس در چندین جشنواره در تهران حاضر شد تا اینکه سال 1374 برای ادامه تحصیل به تهران مهاجرت کرد

در تهران کنار بازی در تئاتر در انتشارات مرغ آمین مشغول بکار شد تا اینکه سال 1375 بعنوان بازیگر مهمان در سریال نوعی دیگر به کارگردانی بهروز بقایی بازی کرد. بعد از حضور در مجموعه پلاک 14 ، نیستان و ببخشید به کارگردانی مهران مدیری در سال 1381 با نقش طغرل در پاورچین به اوج شهرت رسید.
 
در سریال شب های برره سال 1384 نقش یاور طغرل را بازی کرد و در قهوه تلخ سال 1389 هم بسیار با نقش جهانگیر شاه درخشان بود. 

آقای هدایتی در سال 1388 صداپیشگی عروسک پسر عمه زا در مجموعه کلاه قرمزی را برعهده گرفت که بسیار دیده شد و در 6 فصل دیگر آن نیز حضور داشت.


منبع:
1. انتخاب/ محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتو ایتالیا شد
2. ویکی پدیا/ سیمین (فیلم)
3. شما نیوز/ زندگینامه محمدرضا هدایتی؛ از خوانندگی تا رستوران داری + تصاویر
4. سیما فیلم/ سیمین (1397)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.