دی ماه

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

10 ماه از اعلام رسمی ورود کرونا به کشورمان ایران می گذرد و روزهای سختی چه مردم ایران و چه کادر درمان سپری کرده اند. روزهایی را تجربه کردیم که آمارهای رسمی از مرگ بیش از 400 نفر در کشور خبر می دادند. در دیگر کشورهای جهان گاه این آمار رسمی از مرگ بیش از 1000 نفر در روز نیز گذشت.
دوشنبه، 1 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
به گزارش راسخون؛ طبق آمار رسمی بیش از 365 روز است که جهان درگیر کرونا شده و بیش از 300 روز است این ویروس منحوس وارد ایران شده است؛ ویروسی که در حال حاضر به جهانی ترین چالش بشری بدل شده است و تمام نقاط جهان را به خود مشغول کرده است. آنتونیو گوترش، دبیرکل فعلی سازمان ملل متحد  اظهار داشته است درگیری جهان با کوید 19 بسیار بزرگ تر و تاثیرگذارتر از جنگ جهانی دوم است، در واقع کرونا تا کنون موجب مرگ بسیاری در دنیا گشته، اقتصاد جهانی را به چالش کشیده و بسیاری از کشورها را از نظر سیاسی و اجتماعی دچار اختلال کرده است. در این حین رسانه های دنیا سعی در پوشش این مشکلات و اخبار مربوط ویروس کرونا داشته اند.  پایگاه اطلاع رسانی راسخون نیز از ابتدا ورود این بیماری به ایران در تلاش بوده تا آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و همچنین جهان را به صورت روزانه در مجله خبری راسخون بروزرسانی کند. در این خبر نیز بر آنیم آنچه که در دی ماه سال 99 در خصوص کرونا در ایران و جهان، در رسانه های دیگر خبررسانی می شود، بروز کنیم.
 
اخبار مربوط به کرونا در بهمن را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در آذرماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در آبان ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در مهرماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در شهریورماه را در اینجا مشاهده کنید
مربوط به کرونا در مردادماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در تیر ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در خرداد ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در اردیبهشت ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در فروردین ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در اسفند ماه را در اینجا مشاهده کنید


سه شنبه سی ام دی ماه



21:00

تولید ۱۴میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا بصورت ماهانه از ۳ ماه آینده توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در آیین رونمایی از خط تولید دو داروی ایورمکتین و موکوسیل و مواد اولیه چند داروی بیماریهای قلب و عروق ، صرع و فشار خون، گفت: قطعا در صورت طی موفق فازهای کارآزمایی بالینی بخشی از واکسن کرونا تولید شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام بطور رایگان برای استفاده محرومین در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.این واکسن زمانی می‌تواند برای مردم اثربخش باشد که به تولید انبوه برسد و در دسترس مردم قرار گیرد و ظرف یک ماه آینده به تولید ۳میلیون دوز واکسن کرونا در ماه خواهیم رسید و ظرف سه ماه آینده این عدد به ۱۲ تا ۱۴ میلیون دوز در ماه خواهد رسید.


19:00
آغاز آزمایش بالینی فاز ۲ واکسن مشترک ایران و کوبا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو: آزمایش بالینی فاز ۲ واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا در هاوانا آغاز شد.


18:00

وزیر آموزش و پرورش: حضور دانش‌آموزان از فردا در مدارس با صلاحدید خانواده‌ها انجام خواهد شد

 


17:00
روحانی: واکسن خریداری شده در هفته‌های آتی وارد کشور می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس‌جمهور در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا:دولت مصمم است ظرف هفته‌های آینده و با ورود اولین محموله واکسن خریداری شده، واکسیناسیون را در کشور مطابق جدول طراحی شده از جامعه هدف آغاز کند.اگر مانع تراشی‌ها در تامین منابع خرید واکسن از سوی دولت ترامپ نبود، قطعا واکسیناسیون را خیلی زودتر می‌توانستیم آغاز کنیم.


15:00
دستور توقف تزریق واکسن «مدرنا» در کالیفرنیا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
پس از ثبت موارد «زیاد» و «غیرعادی» از واکنش‌های منفی به واکسن کرونای شرکت مدرنا، مقام‌های بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا دستور توقف تزریق این واکسن را صادر کرده‌اند.براساس داده‌های منتشر شده، ۶ کارمند مراقبت‌های بهداشتی پس از دریافت واکسن مدرنا در سن دیگو، دچار واکنش‌های شدید آلرژیک شدند. یکی از داوطلبان تنها ۱۵ دقیقه پس از دریافت واکسن دچار واکنش شدید آلرژیک شد


14:20
۸۷ فوتی جدید کرونا در کشور/۴۲۷۲ تن در وضعیت شدید بیماری


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۱۸ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلی2ون و ۳۴۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۹۷۳ نفر رسید. به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۸۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی ادامه داد: ۴۲۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری افزود: تا کنون ۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۵۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.به اذعان لاری، بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.


13:00
تاثیر مستقیم خواب بر ابتلا به کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
یک دانشمند روس اعلام کرده کم خوابی و بی خوابی ریسک احتمال ابتلا به بیماری "کووید19" را 250 درصد افزایش می دهد.به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، " الکساندر کالینکین" رییس بخش طب خواب در دانشگاه دولتی مسکو با اعلام این مطلب گفته است:" کمبود خواب تأثیر مخربی بر سیستم ایمنی بدن انسان دارد و به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد."او در مصاحبه ای رادیویی گفته است: " با کاهش خواب، ایمنی به شدت کاهش می یابد. احتمال ابتلا به هرگونه عفونت ویروسی در صورت خوابیدن کمتر از 5 ساعت در مقایسه با افرادی که بیش از 7 ساعت می خوابند، بیش از 250 درصد است.این دانشمند روس گفته است برای بهبود کیفیت خواب، افراد باید ساعت بدن خود را تنظیم کنند و در یک زمان مشخص به بستر بروند. او همچنین توصیه کرد که برای بیدار شدن بهتر است از ابزارهایی چون زنگ گوشی و ساعت و... استفاده نشود


12:00
تولید ۱۴ میلیون دز واکسن کرونا طی ۳ ماه آینده

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره): تا یک ماه آینده ۲ تا ۳ میلیون دز واکسن کرونا در ماه تولید خواهیم کرد که طی سه ماه این عدد به ۱۴ میلیون خواهد رسید.تمام ۱۴ داوطلبی که در دو مرحله قبلی تست انسانی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند دارای حال عمومی خوبی هستند و هیچ گونه عوارضی ندارند.


11:00
ویروس انگلیسی کرونا افراد کم سن و سال را به شدت مبتلا می‌کند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
فیض الله منصوری متخصص بیماریهای عفونی: کرونای فعلی عمدتا در سنین بالا با شدت بیشتری ظهور پیدا کرده و خطر جدی برای سالمندان محسوب می شد، اما کرونای انگلیسی قدرت بالایی برای ایجاد بیماری در افراد کم سن و سال دارد. قدرت سرایت بالا و از طرفی قدرت بیماری زایی در افراد کم سن و سال از ویروس کرونای انگلیسی یک ویروس خطرناک ساخته و همچنان تنها راه مقابله بحث پیشگیری است


10:10
حال ۱۴ داوطلب واکسن ایرانی کرونا خوب است / سه ماه دیگر ۱۴ میلیون دز واکسن تولید می‌کنیم


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام: ظرف یک ماه آینده به دو تا سه میلیون دز تولید واکسن در ماه خواهیم رسید و ظرف سه تا چهار این عدد به ۱۲ تا ۱۴ میلیون می‌رسد. ۱۴ نفری که تا الان واکسن تزریق کرده‌اند حالشان خوب است و هیچ عوارضی نداشته‌اند.


9:30
وزیر بهداشت: ۸۸ درصد مرگ و میرهای کووید ۱۹در افرادی بود که بیماری های زمینه ای داشته اند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
در همه گیری جهانی بیماری عفونی ، بیماریهای غیرواگیر قتل عام می کند. ۸۸ درصد مرگ و میرهای کووید ۱۹در افرادی بود که بیماری های زمینه ای داشته اند.


8:30
سفرهای نوروزی محدود می‌شود؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
ستاد کرونا تبلیغ سفر برای نوروز ۱۴۰۰ را ممنوع کرده است، حالا انگشت اتهام به سمت مردم نشانه رفته و هشدار داده شده که اگر سفرهای زمستانی‌شان مخاطره‌آمیز و پیک چهارم سخت‌تر شود، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برای سفرهای نوروزی برمی‌گردد.
دوشنبه بیست و نهم دی ماه

19:30
سازمان بهداشت جهانی: به‌زودی بیش از ۱۰۰هزار قربانی کرونا در هفته


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سازمان بهداشت جهانی ارزیابی کرد که "به‌زودی" شمار تلفات بیماری کووید۱۹ در جهان به بیش از ۱۰۰هزار در هفته خواهد رسید.هفته پیش تعداد جان‌باختگان کرونا در سراسر جهان ۹۳هزار نفر بوده است.در اروپا در حال حاضر شمار ابتلای تازه به کرونا و تلفات ناشی از آن در سطح بالایی به ثبات رسیده و ۴۷درصد از مرگ‌ومیر آلودگی به این ویروس مربوط به قاره آمریکاست.


18:00
هشدار رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره وقوع موج چهارم کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
زالی: شواهد و آمار مربوط به مراجعان سرپایی و بستری نشان می دهد در سطح هشدار موج چهارم شیوع کرونا هستیم. میانگین سنی ابتلا به کرونا و مراجعان سرپایی در تهران کاهش داشته است. میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در «کودکان» در ده روز اخیر در تهران افزایش داشته است


16:00
احتمال ممنوعیت خروج شبانه از خانه در آلمان

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
به منظور جلوگیری از شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا ممکن است در سراسر آلمان ممنوعیت خروج شبانه از خانه اجرا شود. آخر هفته گذشته رسانه‌های آلمان خبر دادند که به احتمال زیاد برای این اقدام در نشست سراسری نخست‌وزیران ایالت‌ها با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تصمیم گرفته خواهد شد.


15:00
چین تنها کشور بزرگ صنعتی با رشد مثبت اقتصادی در سال ۲۰۲۰


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نرخ رشد اقتصادی کشورهای صنعتی در سال ۲۰۲۰ به شدت کاهش داشته است. قاعده‌ای که شامل حال همه کشورهای بزرگ صنعتی در جهان شده است.در حالی که کشورهای صنعتی بزرگ سال گذشته میلادی را با نرخ رشد منفی به اتمام رسانده‌اند، چین موفق شده است در سال ۲۰۲۰ رشدی معادل دو و سه دهم درصد داشته باشد. بدیهی است که این نازل‌ترین نرخ رشد چین طی سال‌های اخیر است.


14:20
جان باختن ۸۳ بیمار دیگر کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۶ نفر از آنها بستری شدند.به گفته وی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۸۸۶ نفر رسید.وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری گفت:  ۴۳۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی همچنین افزود: تا کنون ۸ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.وی همچنین اعلام کرد که ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.


13:40
تکذیب وجود کرونای جهش یافته در مازندران


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران:تا این لحظه هیچگونه مورد مشکوک یا مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا و ویروس انگلیسی در استان مشاهده نشده است.از رسانه‌هایی که بدون راستی آزمایی از منابع غیر موثق خبر را کپی و منتشر می‌کنند، انتقاد دارم. چون ویروس کرونا ویروس ناشناخته‌ای است و تغییر رفتار می‌دهد، در برخی مواقع برخی آزمایش‌ها به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.در حال پیگیری هستیم تا مشخص شود این خبر کذب ابتدا از کدام منبع خبری منتشر شده است


13:00

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: نگران افزایش ابتلا به کرونا بابت سفرهای اخیر هستیم


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
علیرضا رییسی: سفرهایی که هفته گذشته به جزیره قشم اتفاق افتاد، جای نگرانی دارد. در حال حاضر بیشترین میزان بستری و مرگ و میر در اروپا و آمریکا تجربه می‌شود که دلیل آن جهش ویروس کرونا و سرمای هواست. سابقه نداشت که اماکن متبرکه و زیارتگاه‌ها با محدودیت حضور مردم مواجه شود، اما به علت شیوع ویروس کرونا در جامعه، این همکاری انجام شد. مراسم مذهبی و نماز جمعه‌ها نیز در طول این ماه‌ها با نهایت همکاری برگزار شده و کمترین مشکل را در این زمینه داشتیم.در صحبت‌های مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان، تذکر و تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مشاهده می‌کنیم

12:20
آمدن گردشگران به ایران چه زمانی عادی می شود؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس جامعه تورگردانان ایران پیش‌بینی می‌کند رفت و آمد گردشگران خارجی به ایران از سال ۲۰۲۲ عادی شود. ابراهیم پورفرج این پیش‌بینی را براساس مکاتبات و رایزنی‌هایی که در این مدت با آژانس‌ها و گردشگران خارجی داشته است، مطرح کرد و به ایسنا گفت که اگرچه درخواست‌هایی برای سفر به ایران در سال ۲۰۲۱ وجود دارد، اما ترجیح بیشتر آژانس‌ها و گردشگران خارجی برای سفر به ایران از سال آینده میلادی است.


11:40
واکنش آلرژیک به واکسن کووید ۱۹ به ندرت رخ می‌دهد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
محققان آمریکایی با بررسی واکنش آلرژیک بیش از ۱۱ میلیون نفر از شهروندان که حداقل یک دوز از واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده‌اند، دریافتند احتمال واکنش آلرژیک به این واکسن وجود دارد اما موارد این نوع واکنش بسیار نادر است.به گفته آنها، حتی با وجود ۱۱ مورد واکنش آلرژیک در هر میلیون دریافت کننده واکسن کووید ۱۹، می‌توان آن را یک واکسن بسیار ایمن محسوب کرد.واکنش آنافیلاکسی شدیدترین نوع واکنش آلرژیک شناخته شده در جهان است اما وقوع آن به عنوان عوارض واکسیناسیون یک پدیده بسیار نادر محسوب می‌شود


11:00
آیا امکان انتقال ویروس کرونا در فضای باز وجود دارد؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
پژوهش‌ها حاکی از کم بودن احتمال انتقال ویروس در فضای باز است اما چنین خطری را نفی نمی‌کند؛ در حالی که خطر گسترش بیماری در اثر تماس اعضای خانواده یا ارتباط در محیط‌های بسته بسیار زیاد است.


10:20
تزریق دوز دوم واکسن ایرانی کرونا از امروز


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران:بنا داریم بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که شده از امروز تا پایان هفته تزریق گروه ۷ نفره داوطلبان واکسن ایرانی کرونا را به اتمام برسانیم.نهم دی ماه اولین تزریق به ۳ نفر از داوطلبان انجام شد و تزریق دوم آنها نیز به سرانجام رسید.دوز دوم گروه دوم که ۴ نفر هستند نیز از امروز آغاز می‌شود و تا فردا به پایان می‌رسد.


9:50
صدور مجوز آزمایش انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا / تکنولوژی ساخت، متفاوت از واکسن اول


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزارت بهداشت:این واکسن از یک پروتئین نوترکیب است، یعنی بخش هایی از پروتئین S ویروس یا همان اسپایک پروتئین (Spike proteins) در این واکسن به صورت نوترکیب قرار داده شده و با تزریق واکسن، بدن علیه آن بخش ها انتی بادی تولید خواهد کرد. این گروه از واکسن ها جزء واکسن های بسیار ایمن محسوب می شوند.در پروتکل پیشنهادی فاز یک و دو مطالعه بالینی پیشنهاد شده است که در پروتکل فاز یک ۱۳ نفر به صورت پیش قراول وارد کارازمایی شده و بعد از آن ۱۲۰ نفر در چهار گروه متفاوت وارد پژوهش می شوند


9:00
احتمال ایجاد جهش‌های بومی کرونا بر اثر مسافرت‌ها/ سفر به مناطق قرمز باعث طغیان می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا:در حال حاضر مسافرت از منطقه‌ای به شهر دیگر در چنین شرایط اپیدمی باعث جابجایی ویروس می شود و بر اساس نظر متخصصان و کارشناسان این حوزه ،سفر رفتن در این دوره کرونایی باعث برهم خوردن تعادل اپیدمیولوژی خواهد شد.در شرایط اپیدمی سفر رفتن سبب شده تا جهش‌های بومی احتمالی ویروس در آن مناطق ایجاد شود.برهم زدن تعادل هر منطقه در شرایط اپیدمی می تواند منجر به بروز طغیان در آن مکان شود .:️در حال حاضر در چنین شرایط اپیدمی سفر به استان هایی مانند مازندران و گیلان باعث ایجاد التهاب اپیدمی در این مناطق می شود و مسافرت مردم سبب شده تا این مناطق به سختی به شرایط عادی برگردند.مسیر های چالوس، هراز، جنوب شرقی استان تهران، دماوند و تا حدی قم و کرمانشاه مسیرهای اصلی انتشارشیوع بیماری از ابتدای اپیدمی تا به امروز محسوب می شود.


8:30
ریه کرونایی از ریه سیگاری هم بدتر است!


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
یک پزشک آمریکایی با انتشار عکس‌هایی از ریه یک فرد سالم، ریه یک فرد سیگاری و ریه یک فرد مبتلا به کرونا نشان داد که ریه کرونایی حتی از ریه سیگاری هم وضعیت وخیم‌تری دارد.
یک شنبه بیست و هشتم دی ماه

22:30
تشخیص ذات‌الریه در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شدید با آزمایش دی.ان.ای


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دانشمندان و پزشکان دانشگاه کمبریج و بیمارستان‌های دانشگاه کمبریج یک آزمایش دی.ان.ای ساده برای شناسایی سریع عفونت‌های ثانویه در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شدید ایجاد کرده‌اند.این آزمایش که به تازگی ایجاد شده اطلاعات لازم برای شروع درمان را تنها در چند ساعت در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.با استفاده از این آزمایش متوجه شدند که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دو برابر بیشتر از سایر بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به ذات الریه ثانویه مبتلا می‌شوند.


20:00
دو سوم ساکنان یک خانه سالمندان در بلژیک به کرونای بریتانیایی مبتلا شدند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دو سوم ساکنان یک خانه سالمندان در شهر «اوتولست» واقع در شمال غربی بلژیک که تعداد آنها ۷۵ نفر اعلام شده، به ویروس کرونا از نوع جهش‌یافته بریتانیایی آن مبتلا شدند.این خبر را یوریس هیندریکس، شهردار این شهر کوچک ۱۰ هزار نفری در استان فلاندر غربی در روز یکشنبه ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) اعلام کرد.بر اساس اطلاعات موجود از نتیجه آزمایش شهروندان این شهر تا این روز در مجموع ۱۲۸ هزار نفر به این گونه ویروس دچار شده‌اند و در خانه سالمندان «دگروئن ورته» که در منطقه «مرکم» در نزدیکی آن قرار دارد، تا کنون سه نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند


18:30
ردیابی کرونا در بستنی‌های تولیدی در چین


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مقامات در شهر تیانجین چین از یافتن ویروس کرونا در ۴۰۰ جعبه بستنی فروخته شده در این شهر خبر داده اند.شرکت تولید این بستنی پلمپ شده و از صدها کارگر آن تست کرونا گرفته شده است.ترکیبات این بستنی از محصولات تولید شده در اوکراین و نیوزیلند بوده است.چین همواره بر این دیدگاه تاکید دارد که ویروس کرونا از خارج و از طریق مواد غذایی وارد این کشور شده است، هر چند که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که شواهدی در این مورد وجود ندارد


17:00
نگاهی به آمار جهانی واکسیناسیون کرونا در یک ماه گذشته


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
واکسیناسیون جهانی کرونا با سرعت کم در حال پیشرفت است و تا کنون و در یک ماهه نخست آغاز واکسیناسیون کرونا در برخی کشورهای جهان، نزدیک به 38 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است.به گزارش عصرایران ، از آغاز واکسیناسیون جهانی کرونا تاکنون بیش از 37.9 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است. این میزان حدود نیم درصد از جمعیت کل دنیا را شامل می شود.این میزان واکسن در 49 کشوری تزریق شده که واکسیناسیون سراسری را آغاز کرده اند.بر اساس آمار بلومبرگ هم اکنون آمار روزانه تزریق واکسن کرونا در جهان به 2.41 میلیون دوز رسیده است.اسراییل پیشتاز واکسیناسیون کرونا در جهان است و تا کنون از هر 100 شهروند اسراییلی 24.2 نفر واکسن کرونا را تزریق کرده اند.پس از اسراییل امارات متحده عربی با واکسینه کردن 15.5 درصد از جمعیت خود در مقام دوم قرار گرفته است. در امارات متحده عربی تاکنون 1.6 میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندان تزریق شده است.در بریتانیا که نخستین کشوری است که واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده از ابتدای واکسیناسیون تاکنون بیش از 3.7 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده که این رقم 5.5 درصد از جمعیت این کشور را شامل می شود.از نظر تعداد، در ایالات متحده آمریکا و چین بیشترین تعداد واکسن کرونا تزریق شده است. در ایالات متحده آمریکا تاکنون 13 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است (3.9 درصد جمعیت آمریکا واکسینه شده اند) و پس از آمریکا چین با تزریق بیش از 9 میلیون دوز واکسن کرونا در مقام دوم قرار گرفته؛ اما این رقم با توجه به جمعیت 1 میلیارد و نیمی چین رقم بالایی نیست وتاکنون تنها 64 صدم درصد چینی ها واکسن کرونا را تزریق کرده اند.در روسیه نیز تاکنون 1.5 میلیون دوز واکسن روسی "اسپوتنیک وی" تزریق شده که این میزان 1.02 درصد از شهروندان روسی را پوشش داده است


15:00
تزریق 37.9 میلیون دوز واکسن کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
در یک ماه گذشته و از زمان آغاز واکسیناسیون سراسری در برخی کشورهای جهان، تاکنون در 49 کشوری که واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده اند بیش از 37.9 میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندان تزریق شده است.
 

14:00
نانواها کرونا نمی‎گیرند

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس اتحادیه نانوایان تهران:تاکنون هیچ آماری مربوط به ابتلا یا فوت نانواها بر اثر کرونا نداشته‎ایم و دمای بالای نانوایی‎ها پاشنه‌ آشیل کرونا بوده است


13:00
12 پرونده تولید واکسن کرونا در ایران


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا:امیدواریم کارآزمایی بالینی این واکسن تا پیش از نوروز ۱۴۰۰ به اتمام برسد و پس از بهار بتوانیم آن را در اختیار مردم قرار دهیم. از ۱۲ پرونده مرتبط با تولید واکسن ایرانی کرونا یکی از آنها به مرحله فاز اول کارآزمایی بالینی رسیده است و ۳ پرونده دیگر در حال دریافت مجوز کمیته اخلاق و ورود به مرحله مطالعات بالینی است. طی تزریقاتی که تاکنون صورت گرفته است حادثه یا اتفاقی نبوده که بگوییم تزریق واکسن باید متوقف شود.تا پیش از پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ واکسن به شکل عمومی به دست مردم نمی‌رسد


11:30
داوطلبان واکسن عوارض خفیف داشتند که چندساعته رفع شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا:عوارضی مانند ویروس‎های غیرفعال شده قبلی که وجود داشته، در این واکسن نیز وجود دارد. تب خفیف، درد محل تزریق و ضایعات پوستی مختصر در بعضی افراد دیده شد که نیاز به درمان ویژه پیدانکرد و بعد از چند ساعت از بین رفت.


10:30
شمار مرگ در اثر واکسن فایزر در نروژ به 29 نفر رسید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
براساس داده‌های منتشر شده، نروژ در مجموع ۲۹ مورد مرگ را در بین افراد بالای ۷۵ سال که اولین واکسیناسیون کرونا را انجام داده‌اند، ثبت کرده است.مقامات این کشور می‌گویند احتمالا واکسن کرونا برای افراد پیر بسیار خطرناک است


8:30
آغاز فاز ۳ تست انسانی واکسن «ایران و کوبا» در اواخر بهمن


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس انستیتو پاستور:واکسن موسسه رازی کد اخلاق خود را دریافت کرد و آماده می‌شود در هفته‌های آتی وارد کارآزمایی بالینی فاز یک شود. در کنار این واکسن، واکسن مشترک ایران و کوبا، فازهای ۱ و ۲ انسانی را در کوبا با موفقیت گذرانده و فاز ۳ آن به طور همزمان در اواخر ماه بعد آغاز خواهد شد.
 
شنبه بیست و هفتم دی ماه

22:00
افزایش موارد قلبی و تنفسی در روزهای آلودگی هوا در پایتخت


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس سازمان اورژانس کشور:با توجه به آلودگی هوای پایتخت در روزهای اخیر، تعداد موارد بیماران دچار مشکلات قلبی ۱۱ درصد و بیماران تنفسی ۸.۵ درصد افزایش داشته است.


18:00
افزایش 16 درصدی خودکشی در ژاپن در موج دوم کرونا

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

بر اساس یک تحقیق، میزان خودکشی در میان ژاپنی‌ها در موج دوم شیوع کرونا با افزایش 16 درصدی همرا بوده که این رشد به خصوص در میان کودکان، نوجوانان و زنان خانه‌دار بوده است.


13:00
گوترش : کشورهای با درآمد بالا واکسن دارند و کشورهای فقیر واکسن ندارند

 

9:30
کرونا ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معصومه صالحی رئیس انجمن آلزایمر ایران:تنهایی، قرنطینه خانگی، کاهش روابط اجتماعی و استرس در زمان شیوع کرونا، باعث شده سالمندان در معرض ابتلا به آلزایمر قرار بگیرند.مراجعه افراد سالمند به کلینیک های انجمن آلزایمر ۱۰ درصد افزایش یافته است.زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به آلزایمر قرار می گیرند.اکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال در کشور دچار بیماری آلزایمر هستند و این روند رو به افزایش است.با بالا رفتن کیفیت زندگی بیماران، ۴۰ درصد از روند مبتلایان به آلزایمر کاسته می شود.ژنتیک ۱۰ تا ۱۵ درصد در ابتلا به آلزایمر نقش دارد.

8:30

بازگشایی مدارس در حال حاضر زود است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا: من در شرایط فعلی کاملا مخالف بازگشایی مدارس هستم و بسیار نگران این کار می باشیم:شاید چند هفته دیگر بتوانیم به شکل جدی تری وارد این مرحله شویم. انتقال بیماری کرونا در اثر مواجه با دیگران انجام می‌گیرد و کنترل کودکان بسیار مشکل است و به احتمال زیاد رعایت فاصله گذاری در بین آنان وجود ندارد. کودکان می توانند انتقال دهنده بیماری به دیگران باشند بدون این‌که خودشان علائمی نشان دهند

جمعه بیست و ششم دی ماه


21:00
طواف در مسجدالحرام با فاصله‌گذاری اجتماعی

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

20:00
فوتی‌های کرونا در دنیا از مرز 2 میلیون نفر عبور کرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

19:00

برای هیچکدام از واکسن‌های کرونا «تایید موقت یا مجوز ورود» صادر نشده است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

:سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تا کنون برای هیچکدام از واکسن‌های کرونا تایید موقت یا مجوز ورود از سوی این مرجع ملی در ایران صادر نشده است.
 

16:30
خطر پیک چهارم کرونا و هشدار درباره بازگشایی‌ها


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مردانی،عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا::بازگشایی بدون دلیل قطعی باعث افزایش گردش ویروس در جامعه و باعث افزایش موارد ابتلا در جامعه می‌شود.ما این موضوع را یک بار در اردیبهشت ماه هم تجربه کردیم و دیدیم وقتی آمار پایین آمد به سرعت مراکز آموزشی، رستوران‌ها، مراکز خرید و... را باز کردند و دود آن به چشم مردم رفت و یادمان هست که آمار مرگ و میر تا مرز ۵۰۰ نفر در روز نیز ثبت شد
 

15:30

۱۰ قربانی تزریق واکسن های فایزر و بیون تک در آلمان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 وبگاه خبری النشره به نقل از خبرگزاری آلمان (د پ آ): دست کم ۱۰ نفر تا به حال بر اثر عوارض ناشی از تزریق واکشن فایزر و بیون تک که محصول مشترک آمریکا و آلمان است، جان خود را از دست دادند
 

10:30
وزارت بهداشت: 10 شهر مازندارن در وضعیت قرمز کرونایی/ پرهیز از هرگونه سفر و مهمانی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۰ شهر از استان مازندارن در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، از هموطنان درخواست کرد که از هر گونه سفر و برگزاری مهمانی خودداری و پرهیز کنند.
 
پنجشنبه بیست و پنجم دی ماه


13:00
سازمان بهداشت جهانی: سال دوم کرونا شاید سخت‌تراز سال اول باشد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت با توج به شیوع گسترده نوع جهش‌یافته ویروس کرونا نگران این هستند که دومین سال شیوع کرونا از سال اول سخت‌تر باشد.به دلیل شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا که به طور محسوسی مسری‌تر از نوع قبلی این ویروس است، سازمان جهانی بهداشت نشست کمیته اضطراری‌اش را دو هفته جلو انداخت. اعضای این کمیته امروز پنج‌شنبه ۲۵ دی (۱۴ ژانویه) در ژنو گرد هم می‌آیند تا درباره وضعیت جدید پاندمی رایزنی کنند.دو نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در هفته‌های اخیر در بریتانیا و آفریقای جنوبی مشاهده شده که قدرت سرایت آنها مشخصا از نوع قبلی بیشتر است. ویروس‌های جهش‌یافته در حدود ۵۰ کشور در سراسر جهان گسترش یافته‌اند.همچنین ژاپن روز یکشنبه گذشته از کشف یک ویروس جهش‌یافته دیگر خبر داد که ظاهرا از منطقه آمازون در برزیل منشأ گرفته است. این نوع جدید ویروس کرونا در حال حاضر تحت بررسی و آزمایش است.


12:00

واکسن ایرانی زودتر از اواخر خرداد به دست مردم نمی‌رسد/امیدوارم واکسن کوبایی سال ۱۴۰۰ به تولید انبوه برسد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
قانعی، عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:امیدواریم که فاز اول مطالعاتی واکسن ایرانی کرونا تا پایان سال تمام شود.بر اساس پیش بینی‌ها واکسن ایرانی زودتر از اواخر خرداد به دست مردم نمی‌رسد.معتقدم که واکسن کوبایی خوب است و‌ ایران قرار داد خوبی با این کشور در زمینه تولید واکسن امضا کرده است.امیدوارم واکسن کوبایی در سال ۱۴۰۰ به تولید انبوه رسیده و در دسترس مردم قرار بگیرد.
 

11:30
رییس انستیتو پاستور ایران: واکسن کرونای کوبا تاکنون هیچ عارضه‌ای نداشته است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
علیرضا بیگلری در خصوص سابقه همکاری ایران و کوبا برای ساخت واکسن:فناوری ساخت واکسن کرونای کوبا منطبق بر واکسن ذات الریه(پنوموکوک) کودکان بوده و به همین دلیل مشکلی برای تولید واکسن کرونا نداریم.ایران بر این اساس مراحل ساخت واکسن کرونای مشترک با کوبا را آغاز کرده است و ۵ تا ۶ ماه است که همکاری بین دو کشور از مراحل اولیه طراحی واکسن، آزمایش حیوانی و کارآزمایی بالینی آغاز شده است. در فاز یک و دو انسانی در کوبا مشخص شد که این واکسن، بسیار ایمن و بدون عارضه‌ بوده و کارایی بسیار چشمگیری داشته است.چون اطمینان داریم که فاز یک و دو کارآزمایی بالینی این واکسن در کوبا هیچ عارضه‌ای نداشته است، می‌توانیم مطمئن باشیم که فاز سوم کارآزمایی آن که به صورت همزمان در ایران و کوبا انجام شود، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.


10:00
مخالفت وزارت بهداشت با بازگشایی مدارس


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزیر بهداشت: در حال حاضر نگران بازگشت خیز بیماری هستیم چون موارد سرپایی در حال افزایش است. این یک اعلان و هشدار برای یک خیز جدید در بهمن و اسفندماه می‌تواند باشد. مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خردادماه بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند
 

8:30

خیلی دلخوش به واکسن نباشید!

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سازمان بهداشت جهانی: سال دوم کرونا ممکن است خیلی شدیدتر باشد

چهارشنبه بیست و چهارم دی ماه



22:00
ربات نمونه‌گیر برای تست کرونا هم رسید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
یک ربات نمونه‌گیر آزمایش کووید۱۹ در شهر شن‌یانگ در شمال چین به کمک پرسنل آزمایشگاهی آمده و تست کرونا را با حداقل تماس انسانی انجام می‌دهد. این ربات که «لینگ‌کای» نام دارد و مؤسسه اتوماسیون شن‌یانگ، وابسته به فرهنگستان علوم چین آن را ساخته، به شکل یک بازوی خودکار است که روی آن پوشش پلاستیکی یک بار مصرف کشیده شده است. این بازوی خودکار از گلو نمونه‌برداری می‌کند و خطر سرایت ویروس کرونا بر اثر دخالت انسان و تماس پرسنل آزمایشگاه با افراد به حداقل می‌رسد.


21:00
سازمان جهانی بهداشت: نسل جدید کرونا در ۵۰ کشور مشاهده شده است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نسل جدید ویروس کرونا در ۵۰ کشور سراسر جهان مشاهده و ثبت شده است و این بسیار نگران کننده است.سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) در خصوص شیوع نسل جدید ویروس کرونا در سراسر جهان ابراز نگرانی کرد.نسل جدید ویروس کرونا که برای نخستین بار در ۱۴ دسامبر در انگلیس به نام VOC 202012/01 مشاهده شد، هم اکنون در ۵۰ کشور جهان مشاهده و مواردی از ابتلای به آن ثبت شده است.سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: نسل جدید ویروس کرونا که برای نخستین بار در ۱۸ دسامبر در جنوب آفریقا به نام ۵۰۱Y.V2 دیده شد نیز هم اکنون در ۲۰ کشور و منطقه مشاهده شده است.ژاپن در نهم ژانویه از نسل جدیدی از ویروس کرونا به نام B.1.1.248 که در چهار مسافری که از برزیل بازگشته بودند، خبر داد


20:00
آغاز واکسیناسیون سراسری کرونا در روسیه از هفته آینده


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فرمان آغاز واکسیناسیون سراسری کرونا در این کشور از دوشنبه آینده را صادر کرد


19:00
کدام مفاصل در کرونا بیشتر درگیر می‌شوند؟

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی


17:50
رویترز: درپی تشدید شیوع کرونا، اوضاع بیمارستانهای کالیفرنیا وخیم است

 


16:30
تست کرونا، دلیل ترافیک جاده چالوس


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
پیگیری‌ها حاکی از آن است که دلیل ترافیک جاده چالوس انجام تست کرونا توسط وزارت بهداشت است.طبق اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد بین شهرهای آبی و زرد از چهار روز قبل لغو شد و مسافران می‌توانند بین شهرهای آبی و زرد تردد داشته باشند.این در حالی است که خبری مبنی بر زرد شدن وضعیت شهرهای شمالی به ویژه چالوس و نوشهر اعلام نشده و مشخص نیست این همه مسافر با کدام مجوز و چگونه راهی شمال شدند!/


15:00

افزایش نگرانی از افتادن دوباره در تله عادی انگاری کرونا/پیشنهاد تعطیلی مدارس تا نوروز


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سه موج مختلف از کرونا را در حالی پشت سر گذاشته‌ایم که تا امروز تقریبا یک میلیون و 300 هزار نفر به کووید19 مبتلا شده و بیش از 56 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.این روزها که موج سوم از تب و تاب افتاده و میزان مبتلایان و مرگ و میرهای روزانه کاهش پیدا کرده است، خطر بازگشایی‌های عجولانه و عادی پنداری کرونا و تکرار شرایط اردیبهشت‌ و خرداد که دو موج مرگبار و سنگین را در پی خود داشت موجب شده است تا علی‌رغم فروکش کردن زبانه‌های کرونا نگرانی از شعله‌ور شدن زبانه‌های این آتش به وجود بیاید به ویژه اینکه تصمیم به بازگشایی مدارس در اول بهمن‌ماه از سوی وزارت آموزش و پرورش در برخی مناطق جدی شده و حتی دستورالعلمل آن نیز صادر شده است.


14:10
جزییات تولید واکسن کرونای ایرانی - کوبایی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس انستیتو پاستور ایران:کوبا یکی از معدود کشورهایی است که صنعت تولید واکسن آن، بسیار پیشرفته است و در سالهای قبل نیز تنها کشوری بوده که فناوری تولید واکسن را به ایران انتقال داده است.واکسن کرونای کوبا منطبق بر واکسن ذات الریه کودکان است و به عنوان جزیی از واکسن پنوموکوک، ایران وارد ساخت واکسن کرونای مشترک با کوبا شد و ۵ تا ۶ ماه است که همکاری بین دو کشور از مراحل اولیه طراحی واکسن، آزمایش حیوانی و کارآزمایی بالینی آغاز شده و در فاز یک و دو انسانی در کوبا مشخص شد که این واکسن، بسیار ایمن است و هیچ عوارضی نداشت و کارایی بسیار چشمگیری داشت.


13:30
نمکی: ابتلای جدیدی به کرونای انگلیسی نداشتیم


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزیر بهداشت:ابتلای جدیدی از ویروس کرونای انگلیسی به غیر از آن ۵ مورد، در کشور نداریم.امروز ۲۱ هموطن در استان مازندران بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.


12:45
۷۲ درصد مردم واکسن کرونا ایرانی را تزریق می‌کنند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه توییتر خود نوشت:بر اساس نظرسنجی انجام شده، ۷۲ درصد مردم واکسن ایرانی کرونا را تزریق خواهند کرد. همچنین ۶۰ درصد مردم امید زیادی به تولید واکسن ایرانی دارند و ۴۰ درصد به واکسن‌های خارجی اعتمادی ندارند.۵۳ درصد هم گفته‌اند اگر وزارت بهداشت واکسنی خارجی را تایید کند آن را تزریق می کنند.


10:45
واکسنی که با تهدید "مجوز مصرف" گرفته قابل اعتماد است؟

 
 
گزارش CNN از تهدید رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا توسط رئیس دفتر ترامپ برای صدور مجوز اضطراری استفاده از واکسن فایزر: اگر مجوز استفاده از فایزر را صادر نکنی باید استعفا بدهی!


10:00
مراسم عزاداری ایام فاطمیه(س) در حسینیه امام خمینی به صورت عمومی برگزار نمی‌شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم‌ عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره) به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر انقلاب اسلامی از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام شهادت صدیقه‌کبری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها به اطلاع‌ می‌رساند مراسم عزاداری آن بانوی بزرگ اسلام که هر سال با حضور انبوه دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شد، امسال به علت شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بدون حضور جمعیت برگزار، و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) هر شب از شبکه‌ یک سیما و سایر شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.
دفتر مقام معظم رهبری
 

9:00
مجوز ستاد کرونا و وزارت بهداشت شرط برگزاری کلاس‌های علمی دانشگاه‌ها


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معاون آموزشی وزیر علوم:برگزاری کلاس‌های عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی در ترم دوم دانشگاه‌ها منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.بسیاری از دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای، مشغول به تحصیل در دانشگاه محل زندگی هستند. در صورتی که ستاد ملی کرونا مجوز صادر کند، امکان برگزاری دروس عملی برای این دانشجویان وجود دارد.اولویت برای حضور دانشجویان در دانشگاه با دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی است.


8:30
تداوم اعمال محدودیت‌ها در مناطق قرمز و نارنجی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت:بعید نیست موج چهارم همه‌گیری کرونا نیز در راه باشد، پس تا هنگامی که همه واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و وضعیت آن به طور کامل کنترل نشده است مردم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مانند قبل مد نظر داشته باشند.محدودیت‌ها در مناطق قرمز و نارنجی همچنان اعمال می‌شود و بازگشایی‌ها در مناطق زرد و آبی برای تسهیل زندگی مردم و کاهش مسائل اقتصادی است.مناطق آبی و زرد نیز ممکن است پایدار نباشد، پس در هر صورت مردم هر منطقه با هر رنگی از شیوع، باید شیوه‌نامه‌ها را با جدیت رعایت کنند.اقداماتی برای تامین خوابگاه‌های دانشجویی انجام شده است که اخذ وام برای ساخت و تکمیل خوابگاه‌ها و حتی فروش خوابگاه‌های مازاد توسط دانشگاه‌ها از آن جمله است.
سه شنبه بیست و سوم دی ماه


22:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۹۱ میلیون و ۶۳۷ هزار نفر رسیده که از این تعداد یک میلیون و ۹۶۱ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۶۵ میلیون و ۵۲۴ هزار نفر بهبود یافته‎اند


20:00
تصمیم‌گیری قرارگاه کرونا برای دهه فجر و عید نوروز

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا:ایام و مناسبت‌هایی در پیش رو داریم که برای ما مهم هستند و باید تصمیم‌گیری های مناسب انجام شود، از جمله ۲۲ بهمن و دهه فجر. پس از آن عید نوروز را در پیش داریم که مقدمات عید نوروز از اسفند با خریدها و تجمعات شروع می‌شود و پس از آن خود نوروز و ۱۵-۱۶ روز تعطیلی ایام عید است. به دنبال این هستیم که کمیته‌های مربوطه ذیل ستاد ملی مقابله با کرونا، پروتکل‌های لازم برای مناسبت‌های پیش رو داشته باشند، تا در ستاد ملی مطرح و تصمیم گیری شود.


18:00
ورود ۱.۵ میلیارد ماسک رهاشده به اقیانوس‌ها

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
ماسک‌های صورت که در طول شیوع کروناویروس به نجات جان انسان‌ها کمک کرده، اکنون خطر مهلکی برای حیات وحش است.سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیارد ماسک به اقیانوس‌های جهان راه پیدا کرده‌اند که حدود ۶۲۰۰ تُن آلودگی پلاستیکی دریایی را شامل می‌شود.


17:00
دومین مرحله از واکسن «کوو ایران برکت» به سه داوطلب اول تزریق شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
بعد از گذشت ۱۴ روز از آغاز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا و عدم بروز عوارض دارویی و صدور مجوز لازم، دوز دوم واکسن به طیبه مخبر، دختر رئیس ستاد اجرایی، علی عسگری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی و حمیدرضا خلیلی، مدیر عامل شرکت نفت پارس تزریق شد.


15:30
شناسایی ۱۸ ویروس تغییر یافته کرونا در بدن یک زن روس


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دانشمندان روس در بدن زن ۴۷ ساله روس که دچار سرطان خون شده و تست کرونای او در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ مثبت تشخیص داده شده بود، ۱۸ ویروس جهش یافته کووید-۱۹ شناسایی کردند.


14:40
۹۸ فوتی جدید کرونا در کشور / ۶۸۳ بیمار بستری شدند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۳ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۲ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۸۸ هزار و ۴۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی افزود: ۴۵۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون ۸ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۱۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۷ شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، همچنین ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


12:20
مراسم اعتکاف در حرم مطهر رضوی‌ برگزار نمی‌شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
روابط عمومی آستان قدس رضوی: اخبار منتشر شده درباره برگزاری اعتکاف در حرم رضوی صحیح نمی باشد. برگزاری هر گونه برنامه از قبیل اعتکاف و... تابع تصمیم ستاد ملی کروناست.


11:50
طراحی سامانه هوشمند برای توزیع واکسن کرونا

 

سخنگوی دولت:واکسن ایرانی کرونا در چهار فاز تزریق می‌شود و بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا خارج از این اولویت‌بندی به هیچ فردی واکسن تزریق نخواهد شد.
 

11:00
سفر به ژاپن به دلیل همه‌گیری کرونا ممنوع شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزارت امور خارجه در ابلاغیه‌ای به سازمان هواپیمایی کشوری، از نامه سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع خارجی به ژاپن از ۸ دی تا ۱۲ بهمن خبر داد.کلیه اتباع ژاپنی و غیر ژاپنی که وارد این کشور می‌شوند، تا ۱۴ روز در قرنطینه خواهند بود اما مسافران ترانزیتی به شرط عدم سفر به انگلیس و آفریقای جنوبی می‌توانند وارد این کشور شوند.


10:00

ورود ۲ میلیون دوز واکسن کواکس تا اسفند ۹۹ به ایران/ کادر درمان در اولویت تزریق


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:۲ میلیون دوز واکسن کرونا از کواکس (اتحادیه جهانی تامین واکسن) خریداری شده است.واکسن کواکس تا اسفند ۹۹ در اختیار کشور ما قرار می‌گیرد که به گروه نخست کادر درمان تزریق خواهد شد.


9:10

طبرسی: کوبایی ها حاضر شده اند تکنولوژی ساخت واکسن کرونا را به ایران انتقال بدهند/واکسن هپاتیت ب با همکاری کوبا وارد ایران شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
عضو کمیته ملی تحقیقاتی واکسن کوویران:دولت قراردادی را با کوبا از طریق انستیتو پاستور منعقد کرده است.:واکسن کوبایی یک نوع واکسن نوترکیب است، فاز اول و دوم مطالعه این واکسن در کوبا انجام شده برای فاز سوم با انتقال تکنولوژی به ایران می آید.کوبایی ها حاضر شده اند انتقال تکنولوژی بدهند و تولید انبوه در ایران انجام شود، کوبایی ها این موضوع را قبول کردند.کوبا سالهاست در تولید واکسن و دارو به خود متکی است و مانند ایران هم تحریم بوده است.واکسن هپاتیت ب مهمترین واکسنی است که با همکاری کوبا وارد ایران شد.


8:30
شروط وزارت بهداشت برای بازگشایی مشاغل ۳ و ۴


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزارت بهداشت: در بازگشایی‌های جدید، مراکزی مجاز به فعالیت خواهند بود که تجمعات با فاصله‌گذاری و تهویه مناسب هوا را رعایت کنند. در بازگشایی تالارها باید فاصله افراد از یکدیگر حداقل ۲ متر باشد که در مجموع نیاز به ۴ مترمربع فضا است‌. تهویه مناسب نیز شرط بعدی ما است.  عدم رعایت پروتکل‌ها به ضرر واحد صنفی تمام می‌شود. پروتکل‌های جدید تا ابتدای هفته آینده نهایی و اعلام می‌شود. همه مشاغلی که فعال در گروه ۳ و ۴ بودند و تاکنون فعالیت نداشتند در مناطق زرد و آبی فعال خواهند شد
 
دوشنبه بیست و دوم دی ماه

23:00
تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۵۶ داوطلب


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:تا این لحظه به ۵۶ داوطلب واکسن ایرانی کرونا تزریق شده است.هیچ عارضه قابل توجهی که در روند واکسیناسیون اختلال ایجاد کند در داوطلبان دیده نشد.


22:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۹۰ میلیون و ۹۵۳ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۹۴۷ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۶۴ میلیون ۹۹۱ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


16:00
گزارشی از رانندگان تاکسی که در اثر شیوع کرونا جان باختند

تصویر ۸۶ راننده تاکسی که در ماه‌های اخیر در اثر شیوع کرونا جان باختند، شاید یکی از تکان دهنده ترین تصاویر پس از تصویر کادر درمانی بود که جان خود را بر اثر این ویروس از دست دادند.


15:40
موافقت چین با ورود بازرسان سازمان بهداشت جهانی برای تحقیق درباره منشا ویروس کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دولت چین روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد بازرسان سازمان بهداشت جهانی پنج شنبه این هفته برای تحقیق درباره منشا همه‌گیری ویروس کرونا به چین می روند.به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون ملی بهداشت چین امروز در بیانیه ای کوتاه و یک خطی اعلام کرد بازرسان سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه برای تحقیق درباره منشا همه گیری ویروس جدید کرونا (کووید19) و دیدار و ملاقات با همتایان چینی، وارد چین می شوند.در این بیانیه به جزییات بیشتری از جمله احتمال سفر این بازرسان به شهر "ووهان" که از آن به عنوان منشا همه‌گیری ویروس کرونا نام برده می شود، اشاره نکرده است.نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا جدید بیش از 1 سال پیش در شهر ووهان چین دیده شد؛ اما مقامات و رسانه های دولتی چین می گویند ممکن است منشا همه گیری ویروس کرونا خارج از چین بوده باشد


14:45
۹۱ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۶۲۰۸ بیمار جدید در کشور


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۴۲ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۶۱۴ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۸۱ هزار و ۷۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.به گفته لاری، ۴۵۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی افزود: تا کنون ۸ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۹۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۷ شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین افزود: همچنین ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


14:00
وضعیت روانی مردم در بحران کرونا پایش می‌شود

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دکتر علیرضا زالی:در خصوص این بحران، نوسانات و ابهامات متعددی وجود دارد. از طرفی تجربه و گزارشها نشان داده است، ویروس کووید-۱۹ تاکنون تظاهرات عجیب فیزیکی بسیاری داشته، بنابراین بروز تظاهرات در ابعاد روانی نیز دور از انتظار نیست.در حال حاضر هیچ نمای عمومی از وضعیت اجتماعی در دست نیست، یکی از مهمترین اولویت‌های دبیرخانه رصد پیامدهای اجتماعی، استخراج مجموعه مشکلات روانی و اجتماعی به صورت منطقی و محیطی است، البته تهران، مدل متفاوتی می‌طلبد.


13:40
ادامه ممنوعیت تردد بین شهری در شرایط کرونایی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سردار حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:بر اساس آخرین وضعیتی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، ما ۷ شهر قرمز در مازندان و گلستان و ۳۰ شهر نارنجی نیز در سایر استان‌های کشور داریم.برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ممنوعیت ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی کماکان ادامه دارد.تردد‌های بین شهری در شهر‌هایی که به وضعیت زرد یا آبی رسیده اند، بلامانع است، اما در مورد تردد‌های شبانه یعنی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ما در همه شهر‌ها کماکان ممنوعیت تردد را داریم.خروج از شهر‌های قرمر و نارنجی به قصد ورود به شهر دیگر هم ممنوع است.جریمه یک میلیون تومانی برای شهر‌های قرمز، ۵۰۰ هزار تومانی برای شهر‌های نارنجی و ۲۰۰ هزار تومانی برای تردد‌های شبانه همچنان برقرار است.


13:00
فعالیت مدارس تهران از اول بهمن‌ماه چگونه است؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: آموزش‌و‌پرورش شهر تهران اول بهمن‌ماه با آمادگی تمام و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آمادگی بازگشایی مدارس را دارد.تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها باید حداکثر ۱۰ نفر باشد.مدیران توجه داشته باشند پایه‌های اول و دوم و درس‌های عملی هنرستان‌ها حضوری خواهد بود. اگر مشاهده شود که سایر پایه‌ها فراخوان شده‌اند، با متخلفین برخورد خواهد شد.


12:00
بیماران سکته مغزی در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مسعود مهرپرور رییس انجمن سکته مغزی ایران:بیماران دچار سکته مغزی باید در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند؛ زیرا مرگ و میر در مبتلایان به این بیماری در صورت ابتلا به کرونا بیشتر است.ویروس کرونا علاوه بر اختلال در سیستم ایمنی بدن، باعث لخته پذیری در عروق می شود که منجر به سکته مغزی و قلبی شده و مرگ و میر را در افراد افزایش می دهد.کادر درمانی نیز باید اقدامات خود را برای بیمارانی که دچار این علائم هستند، انجام دهند چرا که هرچه زمان رسیدگی درمانی به این افراد در ساعات اولیه سریع‌تر انجام شود، امکان بهبودی نیز میسر خواهد شد.


11:00
خبر خوب برای گردشگری ایران: 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
احیا و بازسازی تاسیسات و زیرساخت ها برای از سرگیری فعالیت های پساکرونایی، ارتقاء نرم افزاری، ترمیم آسیب های وارده بر اثر کرونا، حفظ نیروی انسانی و جلوگیری از بیکاری در این بخش از جمله اهداف این طرح ملی عنوان شده است.هتل ها، مهمان سراها، اقامتکده های بومگردی، رستوران ها، سامانه های حمل و نقل، آژانس های گردشگری،مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات گردشگری سلامت، اماکن تفریحی-ورزشی و سایر بخش های مرتبط می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که رقم آن برای هر واحد بین 50 میلیون تا 10 میلیارد تومان است.طبق اعلام این ستاد، کارمزد در نظر گرفته شده برای این تسهیلات نیز 12 درصد خواهد بود.فعالان گردشگری که تمایل به استفاده از این تسهیلات دارند می توانند درخواست خود را به ستاد ملی تسهیلات گردشگری ارائه کنند.


10:20
تردد در کدام شهرها مجاز است؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دیچ
 
ورود پلاک های غیربومی و خروج پلاک های بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع است.محدودیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه دارد. تردد بین شهرهای زرد به زرد، زرد به آبی و آبی به زرد مجوز تردد نیاز نیس. ورود و خروج خودروهای شخصی از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و ورود پلاک های غیربومی به این شهرها نیز ممنوع است. هموطنان برای سفرهای ضروری به شهرهای قرمز و نارنجی باید از طریق فرمانداری مجوز بگیرند


9:10

جهانپور: توزیع واکسن کرونا در ماه‌های نخست تابع انگیزه ها و اهداف سیاسی و امنیتی دولت‌های متبوع در کشورهای سازنده است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: فارغ از هیاهوی آمریکانوفیل، انگلوفیل و سایر فیل های وطنی، اما توزیع واکسن کرونا بویژه در ماه‌های نخست که فاصله عرضه و تقاضا مشهود است تابع انگیزه ها و اهداف سیاسی و امنیتی دولت‌های متبوع در کشورهای سازنده است، رفتاری مهندسی شده که بازرگانی و اقتصاد و حتی سلامت در آن راهی ندارد.


8:30

انتقاد رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا از لغو ناگهانی محدودیت های کرونایی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 لغو ناگهانی محدودیت‌های کرونایی و ترددهای بین شهری تصمیم درستی نبود و باید با دقت و هوشیاری بیشتری اعمال شود. سهل انگاری شرایط، عدم کنترل و نظارت هوشمند بر آن‌ها می‌تواند به آغاز پیک چهارم اپیدمی منتهی شود. پیش از اجرای طرح محله محور ۴۶ درصد کل مرگ‌های منطقه مربوط به ایران بود.  تغییر رویکرد از درمان به پیشگیری مهمترین عامل کاهش آمار کرونا بود.  امروز در بیش از ۱۰ استان کشور، روزهاست که هیچ مورد جدیدی از فوت کرونایی گزارش نشده است
یکشنبه بیست و یکم دی ماه


22:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۹۰ میلیون و ۴۲۳ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۹۳۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۶۴ میلیون ۶۴۶ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


21:00
کروناویروس آمازونی هم آمد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
گاردین به نقل از رویترز نوشت:وزیر بهداشت ژاپن گفت نوع جدیدی از کروناویروس را در 4 مسافری که از آمازون برزیل آمده بودند، کشف کرده‌اند.این جدیدترین جهش کووید 19 است که در جان مشاهده شده است.مقامات بهداشتی ژاپن تصریح کردند در حال مطالعه روی اثر واکسن ضد کرونا روی نوع جدید کروناویروس آمازونی هستند.در جلسه توجیهی تاکاجی واکیتا رئیس انستیتو ملی بیماری‌های عفونی ژاپن گفت فعلا مدرکی دال بر اینکه نوع جدید آمازونی عفونی‌تر است، ندیده‌اند اما مطالعات در حال انجام است./


20:00
بازگشایی تالارهای پذیرایی با یک سوم ظرفیت از امروز


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی:از امروز تالارهای پذیرایی با یک سوم ظرفیت پس از یک سال تعطیلی، بازگشایی خواهند شد.همه تالارهای پذیرایی موظف به ضدعفونی کردن تالارهایشان قبل و بعد از مراسم هستند، همچنین در حین برگزاری مراسم نیز باید به نکات بهداشتی توجه کنند.


19:00
۷۲ درصد مردم واکسن ایرانی را تزریق خواهند کرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایرانیان درباره واکسن کرونا:٪۶۰ امیدی زیادی به تولید واکسن ایرانی دارند ٪۳۰ اعتماد خیلی زیاد به واکسن داخلی دارند.٪۷۲ واکسن ایرانی را تزریق خواهند کرد. ٪۲۱ واکسن داخلی را تزریق نخواهند کرد. ٪۴۰ به واکسن‌های خارجی هیچ اعتمادی ندارند. ٪۵۳ گفته‌اند اگر وزرات بهداشت واکسن خارجی را تایید کند آن را تزریق خواهند کرد.


18:00

سردار جلالی: اطلاعات ناشی از واکسیناسیون می‌تواند مبنای تهدید زیستی علیه ایران باشد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور: اطلاعات ناشی از واکسیناسیون گسترده می‌تواند مبنای تهدیدات زیستی آینده علیه ایران باشد. تدبیر رهبری برای صیانت از سلامت جامعه بسیار به‌جا و شجاعانه است. ایشان اجازه نمی‌دهند ملت بزرگ ایران ابزار آزمایشگاهی غربی‌ها شوند. چطور می‌توان به کشوری که از بمب اتم علیه مردم کشور مخالفش استفاده کرده است، اعتماد کرد؟ چه کسی به قاتل سردار سلیمانی اطمینان دارد؟ چطور می‌توان به کشورهایی مثل آمریکا که دستشان تا مرفق به خون ملت‌های جهان به ویژه ایران آغشته است، اطمینان کرد؟


17:00
هیچ ظرفیتی در کشور بیش از مقام معظم رهبری، از ما حمایت نکردند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سعید نمکی وزیر بهداشت در دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری: اقتصاد دنیا از کرونا آسیب های زیادی دید و رشد مثبت اقتصادی ایران، مدیون تلاش نیروهای حوزه سلامت است که اجازه ندادند اقتصاد کشور، دچار بحران شود.همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما به برخی کشورها بی اعتماد هستیم. در این مدت، اجازه ندادند و نمی گذاشتند که ماسک، دارو و تجهیزات پزشکی به کشور وارد کنیم.ایران اولین کشوری بود که برای بازگشایی مشاغل در بین کشورهای گرفتار ویروس، پروتکل های بهداشتی را تدوین کرد و حتی یک روز هم یک کارخانه در کشور تعطیل نشد و اجازه ندادیم که صنعت و تولید در کشور دچار آسیب شود.هیچ ظرفیتی در کشور بیش از مقام معظم رهبری، از ما حمایت نکردند. ایشان در مورد هدایت، حمایت و رعایت بی نظیر بوده اند و بارها عرض کرده ام رهبر معظم انقلاب در رعایت پروتکل ها در دنیا، نمونه و بی نظیر هستند.


14:20
۷۱ فوتی و ۵۹۶۸ مبتلای جدید کرونا در کشور

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۱۷ نفر از آنها بستری شدند.به گفته وی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴۰۶ نفر رسید.وی اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۱۷۱ نفر رسید.لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۷۴ هزار و ۸۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۴۶۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی گفت: تا کنون ۸ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۷ شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند.به گفته وی، همچنین ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
 

13:20

کد ملی جواز ورود به مازندران در شرایط کرونایی می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
استاندار مازندران: از این پس کد ملی به عنوان یک سند سجلی معتبر برای کنترل ورودی غیربومیان به این استان در دستور کار قرار می‌گیرد. کد ملی در کنار پلاک خودروها تا حدودی زیادی می تواند مشکل تردد غیربومیان به استان را حل کرده و به کنترل سرعت شیوع کرونا کمک کند.با اجرای این طرح ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به مازندران تنها در موارد خاص و با دریافت مجوز از استان مبداء مجاز خواهد بود
 

12:50
چرایی ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزیر بهداشت:ما در کشورهای مختلف پول داشتیم، اما آمریکایی ها اجازه ندادند برای بیمار مستاصل دارو جابجا کنیم؛ کره‌ای‌ها به واسطه فشار آمریکایی ها ۱۰ بار ما را سرکار گذاشتند.حالا چطور می‌شود رهبر یک کشوری که مظلوم واقع شده، باور کند آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات گردش پول برای دارو نمیداد امروز برای افراد سالم ما واکسن هدیه کند؟ این را می شود باور کرد؟ کدام عقل سلیمی باور می کند؟واکسنی که به روش mRNA در حال ساخت است تردیدهایی در مورد آن مطرح است؛ در آمریکا مقالاتی چاپ شده است که واکسن بر پایه mRNA می تواند عوارضی همچون خودایمنی ایجاد کند، این واکسن را خیلی ها در آمریکا و اروپا نمی زنند.
 

11:10
شناسایی ۴ مورد جدید کرونای جهش یافته در ایران


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نمکی، وزیر بهداشت:با ردیابی ویروس جدید، یک خانواده ایرانی ۴ نفره در مسافرتی که به اروپا رفته بودند و برگشتند علامت دار شدند، تست ها را مجدد گرفتیم.دیشب خبر دادند که این ۴ مورد هم از نوع ویروس انگلیسی است.
 

10:30

معتادان هم کرونا می‌گیرند؛ شناسایی هزار معتاد مبتلا به کووید_۱۹


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی: ۳۰ هزار نفر از معتادان متهاجر در مراکز بهزیستی پذیرش شدند تا غربالگری شوند آن‌هایی که علامت کرونایشان مثبت است جدا و آن‌هایی که علایم نداشتند به مدت ۱۴ روز قرنطینه شدند و سپس به مراکز کاهش آسیب متقل شدند که هزار نفر از آن‌ها مبتلا به کووید_۱۹ بودند. تهران بیشترین آمار معتاد متجاهر را دارد که ۶۱۴ نفر آنها مبتلا به کووید_۱۹ بودند. در ابتدا علایم ابتلا به کرونا میان معتادان متجاهر کمتر بود، اما با موج دوم و سوم ابتلای به کرونا افزایش یافت به عنوان مثال؛ در تهران در جمع آوری یک گروه ۶۰۰ نفری ۲۸ درصد مبتلا بودند/


10:00

حال دریافت‌کنندگان واکسن کرونا چطور است؟

 
عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا: در حد تب خفیف و درد محل تزریق واکنش داشته‌اند اما عارضه جدی و خطرناکی برای این هفت نفر اتفاق نیفتاده است
 

9:10
۳عارضه کووید-۱۹ که تا ماه ها ادامه پیدا می کند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
خستگی، مشکلات تنفسی و مشکلات خُلقی و روانی از جمله عوارضی است که ماهها پس از بهبودی بیماری کووید-۱۹ ادامه پیدا می کنند.
 

8:30

آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور پیش از سال جدید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: برنامه زمان بندی بر اساس تعداد واکسنی که به دستمان خواهد رسید پیش‌بینی کردیم و بر اساس برنامه سند قبل از پایان سال واکسیناسیون آغاز خواهد شد و تمام تلاشمان این است که فاز یک دریافت واکسن را قبل از سال جدید انجام دهیم. به شدت نگران پیک مجدد در اواخر بهمن و اوایل اسفندماه هستیم زیرا بازگشایی‌ها صورت گرفته و هوا سردتر شده است و ترددها هم وجود دارد که البته به معنای سفر رفتن نیست

شنبه بیستم دی ماه

20:00
واکسن های فایزر و مدرنا برپایه mRNA ساخته شده اند؛ حتی فرانسوی ها هم اعلام کردند عوارضی چون سرطان دارد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
طبرسی، عضو کمیته ملی تحقیقاتی واکسن کوویران:دو واکسن مورد تایید آمریکا تکنولوژی جدید است و عوارض آن مشخص نیست. چندین مورد مختلف در کشورهای متعدد بعد از تزریق این واکسن ها به علت های مختلف فوت کرده اند.بیشترین زمانی که از تزریق این واکسن ها گذشته بر روی داوطلبین ۶۰ روز بوده که عارضه عمده نداشته است اما حالا که واکسن بر روی جمعیت عمده در حال تزریق است عوارض در حال ظاهر شدن است.
 

19:00
مرگ «پزشک آمریکایی» پس از دریافت واکسن کرونای فایزر


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
یک پزشک آمریکایی ۳ هفته پس از تزریق واکسن کرونای فایزر جان خود را از دست داد. براساس اطلاعات موجود، «دکتر گروگری میشل» که در مرکز پزشکی «Mount Sinai» در ساحل میامی مشغول به فعالیت بود، پس از سکته مغزی که ناشی از کمبود پلاکت خون بود، درگذشت. این در حالی است که او هیچ نوع سابقه بیماری نداشته است


17:00
مدارس با جمعیت کم در مناطق آبی بازگشایی می‌شود ؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
قاضی زاده هاشمی:در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد در مناطق آبی که مناطق کم‌خطر است، مدارس با جمعیت کم شروع به فعالیت کنند و در مناطق زرد و آبی، پایه اول و دوم ابتدایی و همچنین دروس کارگاهی و عملی شروع به کار کنند.در مجلس به عنوان نهاد نظارتی تولید واکسن ایرانی کرونا را پیگیری خواهیم کرد.
 

14:20

۸۲ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۴۶۸۶ تن در وضعیت شدید بیماری


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۵۶ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۱۰۰ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۷ هزار و ۴۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری افزود: ۴۶۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون ۸ میلیون و ۹۹ هزار و ۱۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی همچنین گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۷ شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همچنین ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


13:10
تردد بین شهرهای زرد از امروز بدون برگه تردد امکان پذیر است/ وضعیت تهران از امروز زرد است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا:علی رغم اینکه در چند هفته گذشته شهر قرمز نداشتیم اما متاسفانه ۶ شهر استان مازندران از امروز قرمز هستند، همچنین ۲۳ شهر در کشور نارنجی و ۲۱۲ شهر هم زرد هستند.در ۶ شهر قرمز، اصناف بجز گروه یک، مابقی نمی‌توانند فعالیت کنند و جلسات ادارات با توجه به محدودیت‌های کرونایی باید برگزار شود.:ورود خودرو با پلاک‌های غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.:ورود پلاک‌های بومی شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای دیگر ممنوع و تا زمانی که وضعیت شهرهای قرمز و نارنجی به وضعیت عادی برگردد، شرایط به همین منوال است.وضعیت تهران از امروز زرد است. اگر همشهریان تهرانی بخواهند از تهران به ۲۱۲ شهرهای زرد بروند نیازی به برگه تردد بین شهری نیست.ورود به ۲۹ شهر نارنجی و قرمز برای پلاک‌های غیر بومی ممنوع است.
 

12:30
نحوه اولویت بندی ارائه واکسن کرونا چگونه خواهدبود

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس جمهور : فاز اول 1 میلیون و سیصد هزار نفر ار کادر درمان و افرادی سالمند و پرریسک دریافت خواهند کرد/فاز دوم 12 میلیون نفر خواهد بود
 

12:00
رئیس جمهور: واکسن خارجی مطمئن می‌خریم

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

روحانی: اقدامات خوبی در زمینه تامین واکسن داخلی انجام می‌شود ضمن اینکه واکسن خارجی مطمئن می‌خریم.واکسن‌هایی در اختیارمان بود که زودتر وارد کنیم منتها واکسن‌هایی بود که میخواستند روی مردم ما آزمایش کنند. مناطق زردی که تعداد بیماری‌های مثبت کرونا در آن دو در صد هزار باشد مناطق آبی اعلام می‌شود. در مناطق آبی همه کسب و کارها فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. در هفته‌ای که گذشت با همکاری مردم عزیزمان حدود ۸۰ درصد از بستری‌ها و ۷۰ درصد از آمار فوتی‌ها کاسته شد


11:10
اضافه شدن رنگ "آبی" به رنگ‌بندی‌های کرونایی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:بر این اساس وضعیت جدیدی تحت عنوان رنگ آبی یا کم خطر برای شهرها تعریف شده است که بر این اساس پس از گذر از وضعیت زرد شهرها به یکباره به رنگ سفید نمی‌رسند و به وضعیت آبی خواهند رفت که به معنای از بین رفتن ویروس در آن منطقه نیست.


10:30
وضعیت کرونایی ۵ شهرستان مازندران قرمز است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت کرونایی مازندران قرمزتر شد و تعداد مناطق قرمز استان از چهار به پنج شهرستان افزایش یافته است.طبق این ارزیابی در حال حاضر وضعیت شهرستان های ساری ، آمل ، نکاء ، فریدونکنار و قائمشهر قرمز است ولی شهرستان های سوادکوی شمالی و رامسر به وضعیت نارنجی رسیده اند.

10:00
برای قطع زنجیره کرونا باید 70 درصد از مردم واکسینه شوند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

صباح حسنی گفت: اخیراً در مورد ویروس موتاسیون یافته انگلیسی شایعات فراوانی در میان مردم به وجود آمده اما طبق آزمایش‌های متعدد این خبر تکذیب می‌شود.


9:15
کرونا در آمریکا با مرگ ۴۰۸۵ نفر رکورد زد

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
در حالی که دولت ترامپ و نمایندگان آمریکا سرگرم نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و دولت آتی این کشور هستند، در ۲۴ ساعت گذشته برای اولین بار چهار هزار و ۸۵ نفر در ایالات متحده به علت ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد آمریکا همچنین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۷۵ هزار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ داشته است. افزایش شمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا یادآور نادیده گرفتن هشدارهای بهداشتی در روزهای تعطیلات سال نو میلادی و مراسم کریسمس است.گفته می شود به رغم هشدارهای مقامات بهداشتی برای در خانه ماندن در تعطیلات سال نو، مردم آمریکا به دید و بازدیدهای خود ادامه داده و هم اکنون نتایج آن با افزایش مرگ و میر و مبتلایان قابل مشاهده است.به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا ۲۲ میلیون و ۱۳۷ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و ۳۷۴ هزار و ۱۹۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
 

8:45
محققان کشورمان دارویی جدید برای بهبود بیماران کرونایی معرفی کردند

 

 

جمعه نوزدهم دی ماه
 


23:45
مرگبارترین روز کرونایی تاریخ انگلیس رقم خورد: ثبت 1325 فوتی کرونایی در یک روز و دو برابر شدن در یک هفته!


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
در 81 درصد از موارد ابتلا در لندن، نوع جدید کرونای انگلیسی مشاهده می‌شود.در شمال و مناطق مرکزی تقریبا این رقم حدود 50 درصد از موارد ابتلا است.گروه پزشکی SAGE ابتلای روزی 150 هزار را دور از ذهن ندانست.:3 هفته می‌شود که لندن در سطح 4 قرنطینه به سر برده و کم کم موارد ابتلا کاهش خواهد یافت./
 

23:00
تزریق واکسن ایرانی در مرحله دوم به بیش از 500 نفر


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

طبرسی عضو کمیته علمی مقابله با کرونا:در فاز نخست ۵۶ نفر و در مرحله دوم در اسفندماه به بیش از ۵۰۰ نفر تزریق ‌شود. از بین ۵۶ نفر داوطلب سه نفر در روز نخست و ۴ نفر در مرحله دوم تزریق شد. سلامتی سه نفری که در ۷ روز پیش واکسن ایرانی دریافت کرده اند به جد کنترل می‌شوند. فاز دوم از ۱۰ اسفند آغاز می‌شود


22:00
روحانی کرونا نگرفته است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
امروز برخی با استناد به توییتِ جعلی منتسب به رئیس دفتر رئیس‎جمهور، مدعی شدند که روحانی به کرونا مبتلا شده است.معزی، معاون دفتر رئیس‎جمهور با تکذیب این موضوع می‎گوید: آقای روحانی نه تنها درگیر تست کرونا و قرنطینه نیست که طبق روال معمول، برنامه‌های خود را دنبال می‌کند و فردا صبح هم در جلسه ستاد ملی شرکت خواهد کرد.
 

21:00
مردم برای انجام آزمایش ویروس کرونا در وسایل نقلیه خود در استادیوم Dodger شهرلس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا آمریکا صف کشیده‌اند

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی


20:00
ثبت رکورد عجیب 4134 فوتی در آمریکا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دیروز پنجشنبه 7 ژانویه 2021 بیش از 14728 تن در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و 820 هزار و 838 تن هم کرونا گرفتند.هم رقم فوتی و هم رقم ابتلا به طرز بی سابقه‌ای افزایش پیدا کرده و آمریکا با 4134 فوتی رکوردشکن شد.برزیل، مکزیک، انگلیس و آلمان نیز هر کدام بالای 1000 فوتی را به ثبت رساندند.بر این اساس آمریکا با 4134 فوتی اول، برزیل با 1455 فوتی دوم، مکزیک با 1165 فوتی سوم، انگلیس با 1162 فوتی چهارم، آلمان با 1059 فوتی پنجم،روسیه با 506 فوتی ششم، افریقای جنوبی با 441 فوتی هفتم، ایتالیا با 414 فوتی هشتم، کلمبیا با 344 فوتی نهم و فرانسه با 276 فوتی دهم جدول شدند.ایران نیز با ثبت 103 فوتی بیست و دوم جهان شد.
 

18:30
واکسن چینی ساخت Sinopharm خطرناک‌ترین و پر عوارض‌ترین واکسن ضد کرونا است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دکتر «تائو لینا» اهل شانگهای می‌گوید واکسن چینی 73 نوع عوارض دارد و ناامن‌ترین واکسن در میان واکسن‌های ضد کرونا در جهان است.بعد از انتشار گزارش این پزشک چینی، وی حاضر به تایید آن نشد و رسانه‌های خارجی را به دلیل تغییر کلماتش محکوم کرد.دکتر تائو 73 نوع عوارض را در پستی برای 4.8 میلیون فالوور خود نوشت و آن را بعدا پاک کرد.سپس ادعا کرد که پست جنجالی‌اش با لحنی کنایه‌آمیز نوشته شده است.
 

17:00
مجوز استفاده از واکسن «مُدرنا» در انگلیس صادر شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس، امروز جمعه مجوز استفاده از واکسن آمریکایی مُدرنا در این کشور را که به دلیل شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در قرنطینه سراسری قرار دارد؛ تائید کرد.


15:00
کاهش دوره بیماری کووید-۱۹ حتی برای یک روز می‌تواند از میلیون‌ها ابتلای جدید جلوگیری کند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

مطالعات جدید حاکی از آن است که واکسن یا دارویی که بتواند حتی یک روز طول دوره‌ی بیماری کووید-۱۹ را کوتاه‌تر کند، می‌تواند باعث جلوگیری از ابتلای هزاران نفر و صرفه‌جویی میلیاردها دلار شود
 

14:00
ورود واکسن فایزر از آمریکا منتفی شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور، گفت: ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر از آمریکا توسط هلال احمر منتفی شد.
 

12:30
ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی


رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است، خاطرنشان کردند: اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح در کشور خودشان به بار نمی‌آمد. (بیشتر بخوانید)


12:00
توصیه رهبری به مردم درباره کرونا

 


11:30
علائم و نحوه تشخیص کرونا جهش یافته کدامند؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:سرعت و قدرت انتقال بیماری در کرونای جهش یافته یک مقدار بیشتر است. البته شناسایی کرونای جهش یافته بدون آزمایش ژنتیکی امکان‌پذیر نیست.مسافران در بود ورود به کشور به مدت ۱۴ روز در یک اتاق قرنطینه باشند و اگر کوچکترین علائمی دال بر بیماری دارند، تست PCR بدهند.علائم کرونای جهش یافته، مانند علائم کرونا است که تاکنون شناخته شده، اما شدت آن مقداری بیشتر است. در عین حال ممکن است تشخیص آن هفته‌ها طول بکشد.
 

9:00
بهبودیافتگان کرونا باز هم مبتلا می‌شوند؟

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
امیری،متخصص بیماری‌های عفونی:معمولاً در عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی این طور است که وقتی فردی یک بار مبتلا می‌شود، دیگر بیماری تکرار نخواهد شد و یک ایمنی برای فرد ایجاد می‌شود، البته مواردی از ابتلای مجدد به کرونا نیز گزارش شده است.

پنجشنبه هجدهم دی ماه


21:30
شیائوژانگ چین قرنطینه شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

در پی شناسایی ۵١ مورد ابتلا به کرونا ویروس در شهر شیائوژنگ، مقامات چینی این شهر را قرنطینه کردند.از امروز آزمایش بر روی ١١ میلیون شهروند این شهر آغاز شده است


20:00
واکسیناسیون یک میلیون نفر در روسیه بدون هیچ خطر جانبی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که از زمان آغار واکسیناسیون سراسری در این کشور علیه ویروس کرونا یک میلیون نفر واکسینه شده اند و تاکنون هیچ خطر جانبی در آنها مشاهده نشده است.


19:00
درخواست حریرچی: کسی فعلا درباره واکسن‌ اظهار نظر نکند ، به خصوص مقامات رسمی!


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معاون کل وزارت بهداشت:هیچ واکسن خارجی (غیر از کواکس) تاکنون توسط ایران خریداری نشده است چرا که مورد تایید کمیته علمی قرار نگرفته است.حتی واکسن فایزر در آمریکا هم مجوز اضطراری گرفته است.


18:00
کره جنوبی: ایران درخواست خرید تجهیزات پزشکی و واکسن کرونا را ارائه کرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

یک منبع دیپلماتیک در سئول از ارائه درخواست ایران برای خرید تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد دلار از محل ۷ میلیارد دلار منابع ارزی موجود در بانک‌های کره جنوبی خبر داد.این منبع آگاه به خبرگزاری نیمه دولتی یونهاپ گفته که تهران همچنین از سئول خواسته تا ۱۰ میلیون دلار از منابع بلوکه شده در کره جنوبی را برای خرید واکسن کووید-۱۹ از طرح کوواکس استفاده کند


17:00

پروفسور "سرهان سرکایا" متخصص بخش بیماری های عفونی بیمارستان ازمیر ترکیه: سرنوشت ویروس آبله در انتظار ویروس کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

"همه‌گیری ویروس جدید کرونا (کووید19) از بسیاری جهات مشابه همه‌گیری ویروس آبله است که در دهه 1970 میلادی جان بسیاری به ویژه کودکان را گرفت اما با کشف واکسن آبله در همان دهه و واکسیناسیون سراسری به مرور از بین رفته و ناپدید شد. با موفقیت‌های جدید در تولید واکسن کرونا، بیماری کووید هم به عنوان یک بیماری همه‌گیر در نهایت همانند ویروس آبله در تاریخ بشر مدفون خواهد شد.


14:00
کره جنوبی: ایران درخواست خرید تجهیزات پزشکی و واکسن کرونا را ارائه کرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

یک منبع دیپلماتیک در سئول از ارائه درخواست ایران برای خرید تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد دلار از محل ۷ میلیارد دلار منابع ارزی موجود در بانک‌های کره جنوبی خبر داد.این منبع آگاه به خبرگزاری نیمه دولتی یونهاپ گفته که تهران همچنین از سئول خواسته تا ۱۰ میلیون دلار از منابع بلوکه شده در کره جنوبی را برای خرید واکسن کووید-۱۹ از طرح کوواکس استفاده کند.


11:00

مینو محرز: امکان شیوع کرونای شدید در اسفند وجود دارد/ جمعیت انبوه درگیر ویروس کرونای انگلیسی می‌شوند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
متخصصان معتقدند ویروس جهش‌یافته کرونا قدرت انتشار، چسبندگی و ماندگاری بیشتری دارد و بیم روند بیماری در بین مردم را دوچندان می‌کند.علائم این ویروس تغییراتی ندارد و قدرت سرایت آن افزایش داشته است، طبیعتا وقتی سرعت انتقال بیشتر شود جمعیت انبوهی درگیر این بیماری می‌شود.دانشگاه کلمبیا پیش‌بینی کرده که در اسفند ماه امکان شیوع کرونای شدید وجود دارد. در کشور با آغاز فصل سرما منتظر پیک‌های بعدی هستیم.
 

8:30
واکنش وزارت بهداشت به شایعه فروش واکسن کرونا در بازار سیاه


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
به دنبال طرح شایعاتی مبنی بر فروش هزار یورویی واکسن کرونا در بازار ناصرخسرو، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مراحل حمل و نقل و نگهداری واکسن کرونا ویژه بوده و محل توزیع آن قطعا در بازار سیاه نیست؛ تزریق این نوع داروهای تقلبی که محتوای آن مشخص نیست، عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.
چهارشنبه هفدهم دی ماه

20:00

تفاوت کرونای انگلیسی با کرونای چینی

 

دکتر مردانی: هیچ یک از گروه‌های سنی از آسیب‌های این ویروس در امان نیستند.
 

18:00
دومین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی این بار در تهران شناسایی شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا: بعد از ابتلای یک پزشک که از انگلیس برگشته بود، یک فرد دیگر در «تهران» شناسایی شد که البته او هم از انگلیس به کشور آمده بود و بلافاصله طبق نظر پزشکانی که او را شناسایی کرده بودند خود را قرنطینه و ایزوله کرد، او هیچ ملاقاتی با افراد و اقوام نزدیک خود نداشته است، اما برای اطمینان بیشتر از نزدیکان او هم تست کرونا گرفته شد که پاسخ آن منفی بود، اکنون او در بیمارستان تحت درمان است.
 

17:00
پروفسور کرمی: چرا واکسن ایرانی کرونا موثرتر از واکسن‌های خارجی است؟

 


16:00

حال دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا خوب است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
محمدرضا صالحی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و یکی از پزشکانی که آزمایش واکسن کرونا:خوشبختانه حال دریافت‌ کنندگان خوب است، به چهار نفر دیگر در دو روز گذشته واکسن تزریق شده است و در مجموع حال هر هفت نفر خوب است. به طور کلی صرفا علائم خفیفی دیده شده است و مثلا یکی از دریافت‌کنندگان تب خفیفی داشت.
 

15:00

تولید ۶ واکسن کرونا با ۶ روش در ایران


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس سازمان غذا و دارو: ۶ واکسن کرونا با ۶ روش در کشور در حال تولید است که برای ایران با این محدودیت‌های ایجادشده دستاورد بزرگی است. به‌زودی اتفاقاتی در این حوزه می‌افتد که سبب تحیر دوست و دشمن می‌شود.
 

14:20
اسکار دنیای موسیقی هم تسلیم کرونا شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
شصت‌وسومین دوره اهدای «جوایز گرمی» که به اسکار دنیای موسیقی معروف است، به دلیل تداوم نگرانی‌ها از شیوع کرونا تا ۱۴ مارس (۲۴ اسفند ۹۹) به تعویق افتاد.برگزارکنندگان این مراسم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: پس از گفت‌وگوهای جدی که با کارشناسان بهداشت و سلامت، میزبانان مراسم و هنرمندان مدعو داشتیم، تصمیم بر آن شد شصت‌وسومین دوره سالانه اهدای جوایز گرمی روز یکشنبه ۱۴ مارس سال ۲۰۲۱ (۲۴ اسفند ۹۹) پخش شود.
 

14:00
آخرین جزئیات از تسهیلات کرونایی ارائه شده به رانندگان تاکسی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور :دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آن‌ها اعطا شده که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب دیده توسط وزارت رفاه به مبلغ ۶ میلیون تومان به تمامی رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و سایر ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی پرداخت شد که در سامانه کارا ثبت نام کردند. فهرست ۶۴۸ هزار نفره رانندگانی را که می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند، از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت رفاه قرار دادیم.با همکاری سازمان‌های دیگر تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفتیم و قرار بر این شد تا مبلغ ۲ میلیون تومان به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شود که تعداد ۱۵۱۲۵ نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کردند./


13:30
ادامه محدودیت‌های کرونایی/ جریمه بیش از ۸۵ هزار خودرو در روز گذشته


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نیروی انتظامی از جریمه بیش از ۸۵ هزار خودرو در مناطق نارنجی و طرح محدودیت تردد شبانه در روز گذشته خبر داد.پلیس تعداد خودروهای جریمه شده در طرح محدودیت شبانه در روز گذشته را نیز ۵۶ هزار و ۲۴۳ دستگاه برشمرد و اعلام کرد که ۳۰ هزار و ۱۲۸ دستگاه خودرو نیز در مناطق نارنجی جریمه شده‌اند.در روز گذشته ۴۷ هزار و ۱۱۲ پیامک تخلفات کرونایی نیز به رانندگان متخلف ارسال شد.نیروی انتظامی اعلام کرده که محدودیت‌های کرونایی همچنان و تا زمان اعلام ستادملی مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت.
 

12:15
مردم در ناصر خسرو به دنبال واکسن کرونا نباشند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو:موضوع وجود واکسن کرونا در ناصر خسرو صحت ندارد. شهروندان به هیچ وجه تحت تاثیر شایعات فروش واکسن کرونا در بازار سیاه قرار نگیرند.آنچه به اسم واکسن کرونا در فضای مجازی و بازار سیاه ارائه می شود، تقلبی است.واکسن کرونا یک فرآورده بیولوژیک است و شرایط خاصی برای نگهداری آن باید لحاظ شود.


11:30
کرونا؛ آمبولانس‌ها در لس‌آنجلس امریکا برخی بیماران را منتقل نمی‌کنند

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
با اوج گیری آمار ابتلا و مرگ در همه گیری کرونا در کالیفرنیا به خدمه آمبولانس ها در لس آنجلس گفته شده از انتقال بیمارانی که شانس خیلی کمی برای بقا دارند خودداری کنند.این دستور درحالی صادر می شود که بیمارستان ها با کمبود تخت روبرو هستند.همچنین از پرسنل بخش اورژانس خواسته شده اکسیژن را به دلیل کمبود عرضه در خلال همه گیری سهمیه بندی کنند
 

11:00
خطر تکرار فاجعه افزایش کرونا / زمان پایان پاندمی در دنیا و ایران

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا: بنابر اعلام WHO، کشورهایی که محدودیت‌ها را اعمال کرده و جدی می‌گیرند و به طور جد واکسیناسیون را آغاز کردند، تا پایان تابستان سال آینده درگیر بیماری کووید-۱۹ هستند. در کشور ما این زمان را باید تا پایان پاییز سال آینده هم متصور بود. در حال حاضر تقریبا از هشت روز قبل آلودگی هوا شدت یافته است، حال اثر این آلودگی بر روی کرونا اگر قرار باشد اتفاق بیفتد، حداقل دو هفته بعد از شروع این واقعه ایجاد می‌شود.البته باید توجه کرد که افزایش کرونا به دلیل آلودگی هوا در قیاس با سفر میلیونی مردم به استان‌های شمالی که منجر به فاجعه شد، بسیار کمتر است
 

10:40
جزییات خدماتِ اولین مرکز طب سنتی ویژه بیماران کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معاون توسعه سلامت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به جزییات فعالیت اولین مرکز طب سنتی ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، توصیه‌هایی جهت تقویت سیستم ایمنی و تسریع درمان بیماران کرونایی ارایه کرد.
 

10:00
تفاوت ویروس جهش یافته کرونا با گونه قبلی / خطرناک‌ترین جهش کووید در آفریقا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
یک ویروس شناس با اشاره به تغییرات ویروس کرونای جهش یافته در انگلستان نسبت به ویروس قبلی، گفت: البته خطرناک‌ترین سویه از ویروس کرونا واریانت آفریقای جنوبی است؛ زیرا به نظر می‌رسد آن جهش، بیماری‌های خطرناک‌تری ایجاد کند.


9:15
تخریب ریه علامت دارد یا خاموش است؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی با اشاره به اینکه هیچ راهی به جز مراقبت شخصی برای تقویت ریه نداریم، گفت: در برخی موارد تخریب ریه علامت ندارد و به تدریج صورت گرفته و به نوعی خاموش است.


8:30
کرونای جدید چگونه وارد ایران شد؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سازمان هواپیمایی:پس از ممنوعیت یک مسافر هم از انگلیس نداشتیم. در پی تایید شدن ورود کرونای انگلیسی به کشور از سوی وزیر بهداشت انتقاداتی درباره نبود نظارت مناسب روی پروازها و ورود مسافران به عنوان عامل شیوع این ویروس جدید مطرح شد اما معاون سازمان هواپیمایی کشوری این ادعاها را رد می کند.
سه شنبه شانزدهم دی ماه

22:30
توصیه سازمان جهانی بهداشت: دو دُز واکسن کرونا را طی ۲۱ تا ۲۸ روز بزنید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
الخاندرو کراویوتو، رئیس گروه راهبردی و مشورتی کارشناسان واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه ۵ ژانویه (۱۶ دی) در جریان یک نشست خبری آنلاین گفت: «ما در این زمینه مشورت کردیم و در نهایت به این توصیه رسیدیم: دو دُز از این واکسن طی ۲۱ تا ۲۸ روز.»


21:00
انگلیس/ ابتلای بیش از 61 هزار نفر به کرونا در 24 ساعت گذشته

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نهادهای بهداشتی انگلیس از حدود ۶۱ هزار ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر دادند که رکورد جدیدی در مبتلایان روزانه از زمان شیوع کرونا در این کشور محسوب می‌شود.830 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.


20:00
محدویت های تردد در مازندران تشدید می شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی وزارت بهداشت و درمان:هرچند اکنون ترددها در جاده‌های بین شهری ازجمله مسیرهای تهران به مازندران پایش می‌شود، اما پس از هماهنگی‌های در حال انجام با استانداری تهران و مازندران و نیز دبیر کمیته امنیتی قرارگاه کرونایی کشور محدودیت‌های جدید تردد خودرویی اعمال خواهد شد.کاهش تردد سفرهای غیرضروری و پلاک‌های غیربومی به شهرهای کرونایی وحتی نارنجی مازندران از ماه‌های گذشته تاکنون مطالبه و درخواست جدی شهروندان این استان بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته، در جاده‌های مواصلاتی به مازندران به صورت جدی اعمال می‌شود.
 

19:00
برای واکسیناسیون فرانسه ۵۰۰۰ سال زمان لازم است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سرعت کُند واکسیناسیون کرونا در فرانسه صدای ماکرون را هم درآورده است.رئیس سابق بهداشت عمومی فرانسه می‌گوید: اگر روند واکسیناسیون کرونا با این سرعت ادامه یابد برای واکسینه کردن همه مردم فرانسه به ۵ هزار سال زمان نیاز داریم.


18:00
ول خرید واکسن کرونا واریز شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
همتی رئیس بانک مرکزی:پول ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن کرونا از طریق ٢ بانک ایرانی و ٣ بانک اروپایى به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانى واریز شد.مبالغ بیشتری نیز برای خرید واکسن تخصیص داده ایم که در صورت تأیید وزارت بهداشت، تأمین ارز خواهد شد.


17:00

دکتر لاری: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۸۶ درصد رسید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی :میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به شرایط خوبی رسیده که البته باید برای رساندن به وضعیت ایده‌آل تلاش بیشتری صورت گیرد.میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور به ۸۶ درصد رسیده است.


16:00
کرونای انگلیسی وارد ایران شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزیر بهداشت: متاسفانه اولین مورد کرونای انگلیسی را در یک هموطن پیدا کردیم.وی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی ما بستری بود. متاسفانه اولین مورد ویروس جهش یافته انگلیسی را در یکی از هموطنانمان پیدا کردیم /البته ایشان حالشان خوب است و خوشبختانه بین همراهان ایشان ایزوله بودند (بیشتر بخوانید)
 

15:00
۹۸ فوتی جدید کرونا در کشور/۶۱۱۳ بیمار دیگر شناسایی شدند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۶ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری گفت: ۴۸۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته وی، تا کنون ۷ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۴۱۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری ادامه داد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


14:10
حق‌الزحمه داوطلبانه ابتلا به کرونا چقدر است؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
به نقل از دیلی‌میل، در پی فراخوان متخصصان یک پروژه تحقیقاتی برای بررسی میزان تاثیرگذاری واکسن‌های کرونا، ۲۵۰۰ نفر داوطلب شدند که به ویروس کرونا مبتلا شوند و مدتی را در قرنطینه زندگی کنند.این داوطلبان که ۱۸ تا ۳۰ساله هستند قرار است به طور عمدی و خودخواسته در معرض ویروس کرونا قرار گیرند و به این ویروس مبتلا شوند. آنها در این مدت در بخش قرنطینه بیمارستان «رویال فری» نگهداری خواهند شد تا متخصصان مستقیماً بر سیر درمان آنها نظارت داشته باشند.افراد داوطلب در مقابل پذیرش ابتلا به ویروس کرونا چهار هزار پوند دریافت خواهند کرد. آنها علاوه بر این تعهدنامه‌ای را برای حضور مستمر به مدت یک سال در بیمارستان به منظور پایش آثار جانبی ابتلا به این ویروس بر سلامت افراد امضا می‌کنند.دولت بریتانیا بودجه‌ای در حدود ۳۳.۶ میلیون پوند برای انجام آزمایش‌های مبتنی بر ترسیم درک فراگیری از ویروس کرونا و تسریع در ساخت واکسن‌های آن در نظر گرفته است


13:30
تاکنون موارد مستندی از ویروس کرونای جهش یافته در ایران گزارش نشده است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران:تاکنون موارد مستندی از وجود واریانت یا گونه جدید ویروس کووید ۱۹ در ایران گزارش نشده است، اما تضمینی وجود ندارد که در روزها یا هفته‌های آتی شاهد آن در کشور نباشیم.با توجه به حجم بالای تردد بین کشورها به طور طبیعی نشت پذیری مرزهای جغرافیایی از نظر انتشار بیماری اجتناب ناپذیر است.شواهد قطعی مبنی بر این که گونه ویروس انگلیسی مرگ و میر بالاتری داشته باشد یا این که نوع شدیدتری از تظاهرات بالینی را ایجاد می کند، موجود نیست.
 

12:45
مبتلایان به کرونا هم باید واکسن بزنند؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دبیر انجمن عفونی کشور:کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند، جزو اولویت‌های آخر تجویز واکسن محسوب می‌شوند و حداقل بعد از سه ماه یا ۹۰ روز می‌توانند واکسن را تزریق کند.


12:00
سونامی سرطان در راه است؟

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
برخی کارشناسان می‌گویند سی‌تی‌اسکن غیر ضروری ریه برای تشخیص ابتلا به کرونا، باعث بروز سرطان می‌شود.رئیس انجمن رادیولوژی ایران می‌گوید مطالعات و تحقیقات،‌ سونامی سرطان را تایید نمی‌کند.بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی بیمارستان‌های خصوصی بدون نسخه پزشک هم سی‌تی‌اسکن انجام می‌دهند.


11:20
اتحادیه اروپا تایید واکسن مدرنا را به تاخیر انداخت


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سازمان نظارت دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن مدرنا به جمع‌بندی نرسید و هنوز آن را تایید نکرده است.این سازمان مذاکرات درباره تایید دومین واکسن برای ورود به اتحادیه اروپا را از روز چهارشنبه از سر می‌گیرد.علیرغم آغاز کمپین واکسیناسیون با واکسن فایزر در ۲۷ دسامبر ، پیشرفت اتحادیه اروپا بسیار کندتر از ایالات متحده، انگلیس یا اسرائیل بوده است


10:40
جزییاتی تازه از واکسن ایرانی کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
پیام طبرسی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:در حال حاضر یک سایت مجهز برای مطالعه بالینی این پروژه طراحی شده، به گونه‌ای که داوطلبان پس از تزریق اول و دوم که به فاصله دو هفته انجام می‌شود؛ برای هرکدام به مدت 7 روز و در مجموع 14 روز در این سایت قرنطینه شده و مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرند.از آنجا که اخذ مجوز بین المللی زمان‌بر است، احتمالا پس از تایید سازمان های ناظر داخلی و اطمینان از ایمن و موثر بودن واکسن، مرحله واکسیناسیون عمومی آن در داخل کشور آغاز می‌شود، به عبارت دیگر تزریق عمومی واکسن منوط به تاییدیه سازمان جهانی بهداشت نخواهد بود


10:00
حمل‌ونقل عمومی مهم‌ترین محل انتقال کرونا در تهران است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران:حمل‌ونقل عمومی به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌های لازم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین محل برای انتقال ویروس کووید-۱۹ است.سهم حمل و نقل عمومی در شیوع بیماری کرونا در حدود ۳۵ درصد است.:در فصل سرما بسیاری از فرصت‌های فضای باز را از دست داده‌ایم و مردم اکنون چون مجبورند در فضای مسقف و سربسته دورهم جمع شوند، احتمال شیوع بیماری افزایش می‌یابد.شلوغی سطح شهر و ترددهای بالایی که در سطح شهر رخ می‌دهد با وجود رعایت ۸۵ درصدی پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، نیز در شیوع بیماری موثر است.مهم‌ترین فاکتور در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی این است که زمینه مراودات اجتماعی به حداقل برسد
 

9:15
انگلیس برای سومین بار قرنطینه شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نخست وزیر انگلیس با اشاره به شیوه انفجار گونه شیوع ویروس کرونا که به گفته او آمار مرگ و میر در این کشور را طی هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داده اعلام کرد که این کشور دوباره وارد قرنطینه سراسری شد.بوریس جانسون: افراد تنها در شرایط اضطراری، شامل خرید اقلام ضروری، مراجعه به درمانگاه و فرار از اذیت و آزار خانگی قادر به خروج از منزل هستند. همچنین افراد شاغل تنها در حالی که امکان کار در خانه وجود نداشته باشد باید خانه را ترک کنند.ویروس جدید و جهش یافته کرونا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد مسری‌تر است و بیمارستان‌های کشور از ابتدای همه‌گیری کرونا شلوغ‌تر و تحت فشار بیشتری هستند


8:30

ساخت اسپری دهانی برای مقابله با عوارض کرونا توسط متخصصان ایرانی

 

 
متخصصان کشور اسپری دهانی استنشاقی برای مقابله با عوارض ریوی کرونا ساخته‌اند.

دوشنبه پانزدهم دی ماه


22:00
مازندران در وضعیت پیک سوم قرار گرفته است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی وزارت بهداشت: مازندران در حال حاضر وارد وضعیت و پیک سوم بیماری شده است، ناظر استان‌های شمالی در اجرای طرح شهید سلیمانی درباره این طرح یادآور شد: تعدادی از شهرهای مازندران در وضعیت قرمز به سر می‌برند و برخی از شهرستان‌ها در طرح شهید سلیمانی خوب عمل کردند


20:00
افزایش آمار ازدواج در دوران کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معاون امور جوانان: تصور ما این بود که شیوع ویروس کرونا، آمار ازدواج را تحت تأثیر قرار خواهد داد و منجر به کاهش آن خواهد شد ولی بررسی‌ها نشان داد که سیاستگذاری ها و همکاری‌های دستگاه‌ها نتیجه بخش بوده و آمار ازدواج در ۹ ماه اول سال ۹۹ با ۳ دهم درصد افزایش روبرو بوده است.


18:00

ممنوعیت تمامی پروازهای لندن تا پایان دی ماه تمدید شد

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
آدم نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی: تمامی پروازهای لندن تا ۳۰ دی ماه به صورت رفت و برگشت لغو شده است، طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا لغو این پروازها تا ۳۰ دی ماه تمدید شده است.فعلا هیچ مصوبه و یا دستوری مبنی بر لغو سایر پروازهای خارجی به ما داده نشده است.در خصوص سایر پروازهای خارجی سخت گیری‌های لازم انجام می‌شود و اجازه ورود هیچ مسافری بدون نتیجه منفی تست PCR داده نمی‌شود.هیچ ماشین، بار و مسافری از کشور انگلیس وارد کشور نمی‌شود.
 

17:00
سازمان جهانی بهداشت: سال سختی در پیش داریم


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سرپرست فنی مقابله با کرونا سازمان جهانی بهداشت: با وجود آغاز توزیع واکسن کروناویروس شرایط سختی در سال ۲۰۲۱ میلادی خواهیم داشت.در بسیاری از کشورها مردم به توصیه های ماندن در خانه در تعطیلات سال نو توجه نداشته اند. روند توزیع واکسن ناامیدکننده و کند است . شش ماه نخست سال برای مردم دردناک خواهد بود زیرا آنان فقط به دنبال این هستند که کار واکسیناسیون انجام شود.واکسن راه حل سریع مقابله با کروناویروس نیست.برخی کشورها ویروس را بدون واکسیناسیون به زانو در آورده اند


15:00

بهبود یافتگان کرونا مراقب آلودگی هوا باشند

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
عابدینی، فوق تخصص بیماری های ریه: بهبود یافتگان کرونا، خطرات آلودگی هوا را جدی گرفته و در روزهای آلوده از منزل خارج نشوند. همچنین افرادی که بیماری‌های مزمن ریوی و قلبی دارند، افراد مبتلا به دیابت، سالمندان، کودکان و زنان باردار همه در گروهی قرار می‌گیرند که در معرض خطرات ناشی از آلودگی هوا هستند. اکثر افراد گروه یادشده اگر به کرونا نیز دچار شوند، نسبت به سایر افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند برای همین پیشنهاد می‌کنیم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مورد توجه جدی افراد قرار بگیرد
 

14:20

۱۱۰ فوتی و ۶۰۷۳ مبتلای جدید کرونا در کشور


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۶۹ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.وی گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۰ هزار و ۷۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴۹۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.وی ادامه داد: تا کنون ۷ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
 

13:10

تزریق واکسن ایرانی کرونا به داوطلب چهارم؛ ظهر امروز/ حال ۳ داوطلب اول خوب است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ضمن اعلام اینکه وضعیت جسمانی سه داوطلب اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا خوب است گفت: طبق مجوز کتبی که از کمیته ایمنی اخذ کرده ایم، مجاز هستیم در این هفته به روی چهار داوطلب دیگر تزریق انجام دهیم.


12:30
سرعت واکسیناسیون کرونا در فرانسه: تنها 450 نفر در یک هفته


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

سرعت بسیار کند واکسیناسیون سراسری کرونا در فرانسه با انتقاد افکارعمومی این کشور مواجه شده است.به گزارش عصرایران دولت فرانسه واکسیناسیون سراسری بر ضد ویروس کرونا را از 27 دسامبر (1 هفته پیش) آغاز کرده در حالی که در طی این مدت تنها 450 نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.این در حالی است که در کشور آلمان که همسایه فرانسه است و همزمان با فرانسه واکسیناسیون سراسری را آغاز کرده در هفته نخست بیش از 230 هزار نفر واکسینه شده اند.کارشناسان بهداشتی در فرانسه می‌گویند اگر دولت فرانسه هدف ایمنی جمعی با واکسیناسیون کرونا را دنبال می‌کند باید دستکم روزانه بیش از 32 هزار دوز واکسن به شهروندان تزریق شود. فرانسه بیش از 67 میلیون نفر جمعیت دارد.بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده مردم فرانسه یکی از بی‌اعتمادترین کشورهای جهان نسبت به واکسن کرونا هستند و نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور اعلام کرده‌اند واکسن کرونا را نخواهند زد


11:50
توضیحات خطیب‌زاده درباره مذاکره با کره جنوبی جهت تهاتر پول‌های بلوکه شده ایران با واکسن کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی وزارت امور خارجه:ما در همه مقاطع کارهای لازم را در خصوص واکسن کرونا انجام دادیم و هر زمان درخواستی شده با سرعت انجام دادیم. قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی به ایران سفر می‌کند و امیدواریم این سفر خاتمه‌ای باشد به مسیری که در حال حاضر وجود دارد.


11:00
محدودیت‌های کرونایی در امامزاده‌های تهران پابرجاست

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
حجت الاسلام نوروزپور، مدیر کل بقاع متبرکه سازمان اوقاف:با توجه به نارنجی بودن وضعیت شهر تهران، محدودیت‌های کرونایی همچنان در امامزاده‌های پایتخت برقرار است.بدین صورت که همانند ماه‌های قبل، فقط صحن‌ امامزاده‌ها باز است و زائران فقط اجازه دارند وارد صحن شوند و سپس خارج بروند.در حال حاضر برگزاری نماز جماعت و انواع تجمع‌ها در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه تهران ممنوع است.زمان بازگشایی مجدد امامزاده‌ها در تهران مشخص نیست و تنها به دستور ستاد کرونا بستگی دارد.


10:15
واکسن کرونا؛ هزار یوروی ناقابل / بازار سیاه خرید و فروش واکسن کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دنیای‌اقتصاد نوشت : بیشتر کشورهای همسایه واکسیناسیون کرونا را برای گروه‌های پرخطر و کادردرمان آغاز کرده‌اند و در ایران نیز هلال احمر خبر داده که یک میلیون دز واکسن چینی خریداری خواهد کرد.در بازار سیاه واکسن موجود است ولی مشخص نیست که این واکسن واقعی است یا نه، باید مشتری اعتماد کند و هزار یورو برای واکسن روسی پرداخت کند. داروفروشان ناصرخسرو می‌گویند: «از۱۰ روز دیگر واکسن چینی هم می‌آید.» ایران دارای ۸ هزار و ۵۷۴ کیلومتر مرز مشترک با ۷ کشور است و همین امر سبب‌شده هر چیزی که به بازار اروپا، آمریکا و یا حتی شرق دور عرضه شود در نهایت ۴۸ساعت بعد در بازار ایران نیز موجود باشد.


9:30
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: احتمال واردات واکسن «فایزر» کم است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
احتمال این‌که واکسن فایزر را وارد کشور کنیم بسیار کم است، زیرا شرایط نگهداری دشواری دارد. باید حداقل ۲۱ میلیون نفر را در کشور واکسینه کنیم که ۴۲ میلیون دوز برای این جمعیت نیاز داریم.


9:00
آلودگی هوا و افزایش ۱۵ درصدی ابتلا و مرگ ناشی از کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت:آلودگی هوا تا ۱۵ درصد منجر به افزایش ابتلا و مرگ ناشی از کووید-۱۹ می شود.بعد از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و سوءتغذیه، آلودگی هوا چهارمین علت مرگ و میر است.ثابت شده است که ویروس کرونا می تواند بر روی ذرات معلق ریز بچسبد و وارد سیستم تنفسی فرد شود و ذرات معلق در هوا می توانند یک نوع مسیر انتقال برای کرونا باشد.


8:30
دخانیات و افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مصرف دخانیات سیستم تنفسی را در مقابل عفونت‌ها تضعیف می‌کند.ویروسی که بیماری کووید ۱۹ را ایجاد می‌کند نیز ابتدا سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین مصرف‌کنندگان دخانیات نسبت به سایر افراد در معرض خطر بیشتری هستند و در صورت ابتلا عوارض شدیدتری را تجربه خواهند کرد.
یک شنبه چهاردهم دی ماه


23:00
بستری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی در آمریکا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 شبکه سی ان ان در گزارشی به گسترش بی سابقه شیوع ویروس کرونا در آمریکا اشاره کرده و می نویسد: بیش از یک ماه است که در روز بیش از یکصد هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های ایالت متحده بستری می‌شوند.
 

22:00
کاهش موارد ابتلا به آنفلوانزا در کشور


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مصطفوی، اپیدمیولوژیست:اعمال محدودیت‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به خاطر کرونا، باعث کاهش ابتلا به ویروس آنفلوآنزا نسبت به سال‌های قبل شده است.


21:00
کرونا در کودکان شبیه سرماخوردگی است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
محمدرضا میرکریمی، یک فوق تخصص ریه کودکان:بیمارانی که به نوع شدید مبتلا شده‌اند از علائم سرماخوردگی فاصله می‌گیرند و سرفه، علائم گوارشی و بعضا علائم عصبی مانند تب و تشنج را تجربه می‌کنند.


20:00
لس‌آنجلس تایمز: ترامپ دستیابی ایران به واکسن کرونا را تقریباً غیرممکن کرده


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
اگرچه دولت بایدن و اروپا می‌خواهند برجام را احیا کنند، اما آنچه که ایران، آمریکا و اروپا به طور اضطراری نیاز دارند یک توافق «کووید» است.توافق کووید به اعتماد‌سازی برای مذاکرات آینده با ایران و همچنین ارتقای روابط آمریکا با اتحادیه اروپا کمک می‌کند.دولت ترامپ صادرات دارو را غیر‌ممکن کرده تا ایران نتواند روند پرداخت را از طریق بانک مرکزی انجام دهد و یا وامی از صندوق بین‌المللی پول دریافت کند.اگر دولت بایدن به توافق کووید با ایران دست یابد می‌تواند در بین میلیون‌ها ایرانی محبوب شود.این یادداشت در حالی منتشر شده که با وارد شدن واکسن ایرانی به فاز آزمایش انسانی به‌رغم تحریم‌ها، ایران گام بلندی در این زمینه برداشت.


18:00
محدودیت‌های تردد شبانه تا پایان سال ادامه دارد/ علت خیز کرونا در مازندران

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:با توجه به سرد بودن‌ هوا، درب‌ها و پنجره‌ها بسته است و تهویه مناسب وجود ندارد؛ اگر دورهمی اتفاق بیفتد، میزان انتشار بیماری بالا می‌رود.تردد شبانه در کل کشور از ساعت ۲۱ شب به بعد ممنوع است و فکر می‌کنم محدودیت‌های تردد شبانه تا پایان امسال ادامه یابد.کشور ما بسیار مستعد است که اواخر بهمن و در اسفند کرونا پیک بزند و باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.حدود ۸۶۰ بیمار بسیار بدحال در آی‌سی‌یو داریم که زیر دستگاه هستند و متاسفانه مرگ‌ومیر در آن‌ها بالاست؛ پیش‌بینی می‌کنم که در بازه ۱۰ روز آینده مرگ‌ومیر دو رقمی شود. یکی از علل افزایش کرونا در مازندران این بوده که فصل چیدن کیوی و پرتقال از راه رسیده است و اکنون شهرهای کوچک و روستاها بیشتر درگیر شده‌‌اند.کارگران از روستاها به شهرها می‌آیند و پس از بازگشت، روستاها را آلوده می‌کنند و شک نداریم که هر جا پیک بیماری داریم، دورهمی‌های کاری یا خانوادگی رخ داده است.

16:00
تا ۱۰ روز آینده میزان مرگ و میر کرونا به زیر ۹۰ نفر در روز می‌رسد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:میزان ورودی بیمارستان‌ها در چند هفته اخیر یک چهارم شده است. دو هفته پیش بالای ۶۰۰ بستری در روز داشتیم، ولی الان میزان بستری زیر هزار نفر شده است.:نتیجه این کاهش دو هفته دیگر مشخص می‌شود و میزان مرگ و میر خیلی پایین‌تر خواهد رفت. تا ۱۰ روز آینده میزان مرگ و میر به زیر ۹۰ نفر در روز می‌رسد.مسائل زیادی در کاهش این مرگ و میر موثر بوده است. در مهر ماه میزان تست‌ها از ۲۲ هزار تا به ۴۰ هزار تست رسید. ۵ آبان ۴۳ شهر، ۱۴ آبان ۶۴ شهر و یک آذر ۶۰ شهر را قرمز اعلام کردیم.بعد از ۲۸ آذر ما شاهد افت بیماری بودیم که همزمان طرح شهید قاسم سلیمانی هم آغاز شد و همه این عوامل باعث شد میزان رعایت دستور العمل‌های بهداشتی بالای ۸۶ درصد شود که تا قبل از این حدود ۲۷ درصد بود. خروجی این اقدامات، مدیریت بیماری شده است.
 

14:50
۱۰۲ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۴۹۷ تن بستری شدند

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۷ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۳۴ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۵۴۰ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۱۳ هزار و ۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی همچنین گفت: ۴۹۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون ۷ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۴۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


14:00
واکسن کرونای ایرانی چینی و کوبایی نیست


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
حجت نیکی ملکی، سخنگوی ستاد اجرای فرمان امام با تاکید بر اینکه واکسن تولید داخل که مرحله تست انسانی را می‌گذراند صد درصد ایرانی است و توسط دانشمندان کشورمان ساخته شده گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده اعتماد مردم به واکسن داخلی بیشتر از نمونه‌های خارجی آن است.


13:20
اختلاف بر سر بیماران خارجی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
صدور ویزای توریستی ایران برای خارجی‌ها با همه‌گیری کرونا متوقف شد. وزارت خارجه می‌گوید فقط به بیماران خارجی و هیأت‌های تجاری ویزای ایران را می‌دهد. اما رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی می‌گوید سایت ویزای الکترونیکی ایران به روی آژانس‌ها بسته است و فقط تسهیلگران وزارت بهداشت می‌توانند برای بیمار خارجی ویزا بگیرند. از طرف دیگر رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت معتقد است صفر تا ۱۰۰ کار بیماران خارجی را این وزارتخانه باید انجام دهد.


12:50
وزیر بهداشت: خبر واکسن را فقط از من بشنوید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نمکی:واکسن کرونا را از راه های مختلف در حال پیگیری هستیم.از خبرهای متفرقه در رابطه با واکسن کرونا یک گوش را در و یک گوش را دروازه کنید.بارها عرض کردم که خبر واکسن کرونا را به درستی و راستی از وزیر بهداشت بشنوید.آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور به دو رقمی نزدیک شده است.


12:00
تزریق واکسن کرونا تولید ایران روی چهار داوطلب دیگر

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران:در جلسه کمیسیون رصد و ایمنی طرح واکسن کرونا کوو ایران برکت، بزودی برای تزریق این واکسن به چهار داوطلب جدید تصمیم گیری می شود.
 

11:10
جهان و خطر مواجهه با گونه‌های مرگبار ویروس‌ در آینده


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
ژان ژاک مویمبه تامفوم پزشک آفریقایی و کاشف ویروس ابولا: گونه های جدید و مرگبار ویروس‌ ممکن است بشر را در آینده هدف قرار دهد. ویروس‌های جدید و احتمالا مرگباری در جنگل‌های انبوه مناطق گرم و پرباران آفریقا وجود دارند. همه‌گیری‌های آینده ممکن است بدتر از شیوع ویروس کرونا و حتی آخرالزمانی باشند. گونه های جدید ویروس‌ منجر به بیماری‌های تازه از جمله "بیماری ایکس" که ناشناخته محسوب می‌شود، خواهند شد که آینده بشر را در خطر قرار می دهند.


10:30
آغاز واکسیناسیون اضطراری در پکن همزمان با بازگشت کرونا به چین


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
کمیسیون ملی بهداشت چین :همزمان با بازگشت کرونا به این کشور، چین بر اساس اولویت بندی انجام شده واکسیناسیون اضطراری را در پکن آغاز می‌کند.از ۲۴ مبتلای گزارش شده ۱۶ مورد نیز وارداتی یعنی شهروندان چینی هستند که به این کشور بر گشته اند.


9:50
اگر بگویند یک ایرانی رئیس ناسا شده، باور می‌کنیم اما اگر بگوییم واکسن ساختیم باور نمی‌کنند!


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیسی: ۵٢ میلیون دلار برای خرید واکسن کرونا از طریق کوواکس تخصیص یافته است. به ما اگر بگویند یک ایرانی رئیس ناسا شده یا یک ایرانی در آلمان یک فناوری اختراع کرده است، باور می‌کنیم اما اگر این فناوری در ایران اختراع شود، بسیاری باور نمی‌کنند این در حالی است که واکسن سازی در انستیتو پاستور ایران ١٠٠ سال قدمت دارد. ما واکسن‌های بسیاری مانند ثلاث و هپاتیت ب تولید می‌کنیم. هر چند که واکسن سازی کار پیچیده‌ای است اما اینطور نیست که توانمندی ساخت واکسن را نداشته باشیم
 

9:00
شبکه بهداشتی؛ تنها مرجع معتبر تزریق واکسن کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به وضعیت بیماری در کشور در عین حال توضیخاتی درباره تولید و واردات واکسن کرونا ارائه کرد و گفت: تنها مرجع رسمی تزریق واکسن کرونا شبکه بهداشت و درمان است و عرضه واکسن از هر جای دیگری مردود و غیرقانونی است و تزریق واکسن بر اساس اولویت بندی و اعلام قبلی از شبکه بهداشت انجام خواهد شد.


8:30

یافته جدید دانشمندان: ابتلا به کرونا منجر به خونریزی‌های کوچک مغزی می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
محققان در انستیتوی ملی سلامت در آمریکا به این نتیجه رسیده اند که بیماری «کووید ۱۹» منجر به خونریزی های کوچک در مغز بیماران می شود.دانشمندان نتیجه جدیدترین بررسی های خود از تاثیر ابتلا به ویروس کرونا بر مغز را روز چهارشنبه در نشریه علمی «ژورنال پزشکی نیوانگلند» منتشر کردند. آنها بافت هایی از ساختار معروف به «پیاز بویایی» (Olfactory bulb) و ساقه مغز ۱۹ بیماری را که بین ماه های مارس و ژوئیه سال گذشته میلادی در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند بررسی کردند.

شنبه سیزدهم دی ماه



23:00

ویروس انگلیسی بعد از ترکیه به همسایه های شرقی ایران رسید، این احتمال وجود دارد که ویروس انگلیسی وارد کشور شده باشد.
 

22:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۸۴ میلیون و ۶۵۱ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۸۳۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۵۹ میلیون ۸۳۸ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


17:00
ایران چه قدر ماسک صادر کرد؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

ایران در هشت ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹، حدودا ۹.۲ تن ماسک به ارزش تقریبی ۲۰۶ هزار دلار به ۹ کشور صادر کرده و در مقابل حدود ۱۳۲ ماسک با ارزش ۱۵.۵ میلیون دلار از چهار کشور وارد کرده است.در میان مقاصد اصلی صادرات ایران، دو کشور عمان و افغانستان با واردات ۶۲ درصد از کل صادرات کشور، رتبه نخست را در اختیار دارند و در مقابل حدود ۹۸ درصد از کل واردات ماسک ایران از چین صورت گرفته است.
 

15:00
۱۰۱ فوتی جدید کرونا در کشور/۶۰۴۵ بیمار دیگر شناسایی شدند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۹۳ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۴۷۴ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴ هزار و ۳۲۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی گفت: ۴۹۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری همچنین ادامه داد: تا کنون ۷ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۳۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


14:10
حریرچی: مهمترین عامل مرگ در کرونا «سن» است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معاون کل وزارت بهداشت:میانگین ورود به بیمارستان‌ها سن بالا است بنابراین مسئله جمعیت را باید در نظر بگیریم. اگر میانیگن سنی جمعیت در استانی بالاست در نتیجه ورودی افراد سن بالا بیشتر می‌شود.از طرفی مهمترین عامل مرگ در کرونا سن است.اگر مرگ و میر از متوسط کشوری بالاتر اما میزان بستری کم باشد نشان می‌دهد که پذیرش بیمار کم است.


13:40
جدیدترین علائم کووید-۱۹


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزارت بهداشت:علائم جدیدتر کروناویروس شامل سکسکه و گیجی است.همچنین رنگ پریدگی صورت و لب، سرخی بیش از اندازه لب، احساس بوی ناخوشایند، اختلالات شنوایی، اختلالات خواب، التهاب ملتحمه و قرمزی چشم، خشکی و راش‌های پوستی (ضایعه پوستی) نیز از جدیدترین علائم کروناویروس جدید محسوب می‌شوند.در عین حال علائم شایع‌تر کووید-۱۹ نیز شامل سردرد، خستگی، تب و لرز، تهوع، گلودرد، سرفه، اسهال، آبریزش بینی، درد عضلانی، کاهش وزن، کاهش حس بویایی و چشایی، تنگی نفس و دشواری تنفس، رنگ‌پریدگی انگشتان و درد قفسه سینه می‌شود.


13:00
ویروس کرونا در هوای آلوده ماندگارتر است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران:در شرایط وارونگی و آلودگی هوا ماندگاری ویروس کرونا در هوا بیشتر است.اکنون به سمت کاهش شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا می رویم اما این وضعیت در تهران به خاطر چگالی جمعیت با کندی پیش می رود و آلودگی هوا نیز مزید علت است.آلودگی هوا به بخشی از سیستم تنفسی آسیب می زند و این شرایط فرد را در برابر ویروس کرونا ضعیف‌تر می کند.


12:00
ترمز کرونا در استان‌های شمالی کشیده نشد/روند افزایشی نگران کننده کرونا در مازندران


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مصطفوی، رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران:در اکثر استان‌های کشور شاهد روند نزولی بیماری کرونا در موارد بستری و مرگ در هفته‌های اخیر هستیم، اما وضعیت بیماری کرونا در استان‌های شمالی کشور و به طور خاص در استان مازندران قابل توجه و تأمل است.روند بیماری کرونا در استان‌های شمالی کشور، که زودتر از اکثر استان‌های کشور درگیر پیک اول هم شده بودند، هم اکنون نزولی نیست و این موضوع زنگ خطری را به صدا در می‌آورد که این احتمال وجود دارد تا گرفتار پیک چهارم بیماری کرونا شوند.اگر کاهش سطح مراقبت‌ها و نظارت‌ها در سایر استان‌های کشور هم اتفاق بیفتد، دور از ذهن نیست که درگیر پیک مجدد بیماری کرونا شویم.روند بیماری کرونا در کشور نزولی است اما در استان مازندران برخلاف سایر استان شاهد نارنجی و قرمز شدن شهرها و تعطیلی ها و اعمال محدودیت ها هستیم.


11:15
میزان مرگ و میر کرونا در دوران اوج سه برابر می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: میزان مرگ و میر کرونا در دوران پیک سه برابر می‌شود و باید تلاش کنیم دوباره به دوران اوج شیوع این بیماری باز نگردیم.اگر پیک بعدی کووید۱۹ را در کشور و استان داشتیم باید توزیع بیماران را در میان تمامی مراکز درمانی از خصوصی و دولتی، تامین اجتماعی، نیروی مسلح و خیریه توزیع کرد تا میزان مرگ و میر داخل بیمارستانی را کنترل کنیم. کسانی ویروس کرونا را منتقل می‌کنند که بی علامت یا کم علامت هستند و کشف آنها طبق تاکید سازمان بهداشت جهانی با تست صورت خواهد گرفت. وقتی بیماری کووید-۱۹ در جامعه کمتر می‌شود اهمیت تست برای سیاست حذف یا انقباض و انبساط از همه بیشتر می‌شود چون وقتی تعداد بیماران در یک شهر افزایش می‌یابد دیگر امکان ایزوله و بستری همه آنها وجود نخواهد داشت.اگر در این مرحله موفق نشویم و افراد را در مرحله اول شناسایی نکنیم آن موقع هشدار پیک دوباره باید بدهیم و باید اداره، مغازه و... را ببندیم و محدودیت وضع کنیم


10:40

شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در ترکیه


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه شامگاه جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه آزمایش‌های صورت گرفته در 15 نفر که به انگلستان سفر کرده‌ و نتیجه آزمایش آنها مثبت اعلام شده است، نوع جهش‌یافته ویروس کرونا شناسایی شده است. وی تاکید کرد: افرادی که با 15 مبتلا به نوع جهش‌یافته ویروس کرونا تماس داشته‌اند، تحت قرنطینه قرار گرفتند. غربالگری گسترده‌ای انجام شده و وضعیت تحت کنترل قرار گرفته و ورود از انگلستان به ترکیه موقتا به حالت تعلیق درآمده است. کوجا همچنین با بیان اینکه همه کسانی که از انگلستان وارد ترکیه شده‌اند، مورد آزمایش‌های دقیق قرار می‌گیرند، تاکید کرد: آزمایشگاه‌های بهداشت عمومی نیز به طور منظم نمونه‌های دریافتی از مناطق مختلف کشورمان را بررسی می‌کنند. وزیر بهداشت ترکیه افزود: نتایج آزمایش‌های انجام شده در سراسر ترکیه نشان می‌دهد که به غیر از افراد سفر کرده به انگلستان در افراد دیگر این نوع ویروس کرونا شناسایی نشده است. ما همچنان به اطلاع‌رسانی به شهروندان خود در مورد تحولات اخیر ادامه خواهیم داد
 

10:00
شیوه استاندارد تست انسانی واکسن کرونا/ آزمایش «دو سو کور» چیست؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: برای تست انسانی داروها یا واکسن‌های جدید در کلینیکال ترایال‌ها باید این مطالعات به صورت "دو سو کور" و "پلاسیبو" با استفاده از دارونما انجام شود. مطالعات دو سو کور یعنی نه آن فردی که دارد دارو یا واکسن را دریافت می‌کند و نه کسی که دارو یا واکسن را به داوطلب تزریق می‌کنند، نمی‌دانند که ماده تزریقی واکسن اصلی است یا شبیه واکسن قرار است تزریق شود. یکی از اهداف مطالعات دو سو کور این است که بتوان تاثیر تلقین را هم سنجید
 

9:15
آلودگی هوا تا ۸ درصد تلفات کرونایی را بیشتر می‌کند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست: آلودگی هوا تا ۸ درصد تلفات کرونایی را بیشتر می‌کند. درحال‌حاضر ظرفیت پالایشگاه‌ها از مازوت پر شده و به واسطه تحریم‌های بین‌المللی کسی خریدارشان نیست. بنابراین مجبوریم در برخی نقاط از سوخت مازوت استفاده کنیم.معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست: تعدادی از نیروگاه‌ها در تهران به سمت مازوت‌سوزی رفته‌اند. با مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها در اراک برخورد شده است. نامه‌ای به دادستانی تهران نیز درخصوص مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها ارسال کرده‌ایم.اراده‌ای برای رفع آلودگی هوای تهران وجود ندارد.


8:30
ابتلای صدها نفر به کووید -۱۹ در فلسطین اشغالی برغم تزریق واکسن


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رسانه‌های محلی در فلسطین اشغالی گزارش دادند که بیش از دویست تن از شهروندان رژیم صهیونیستی برغم تزریق واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر / بیون تک به این بیماری ویروسی مبتلا شده‌اند.
 
جمعه دوازدهم دی ماه

17:30
جازدن واکسن کرونا به جای آنفلوآنزا توسط برخی رسانه‎ها!


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
:صبح امروز خبری در برخی رسانه‎های خارجی مبنی بر بارگیری یک محموله واکسن‌ کرونای خریداری شده ⁧ایران ⁩ از ⁧ کره‌جنوبی⁩ منتشر شد.یکی از مسوولان وزارت راه با تکذیب این موضوع می‎گوید واکسنی که امروز وارد کشور شده، «واکسن آنفلوآنزا» بوده، نه واکسن کرونا.وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت هم می‎گوید تا این لحظه واکسنی به ایران تحویل داده نشده و هم‎چنان در نوبت خرید واکسن کرونا هستیم تا پیش از تولید انبوه واکسن داخلی بتوانیم گروه‌های در معرض خطر و کادر درمان را واکسینه کنیم.


14:30

جان باختن ۱۱۴ بیمار دیگر کووید۱۹ در کشور/ شناسایی ۶۲۸۶ بیمار جدید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۸۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
پنجشنبه یازدهم دی ماه


17:00

کرونای انگلیسی به چین رسید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
اولین مورد ابتلا به گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در چین ثبت شد.
 

15:30

چند میلیون دوز واکسن کرونا برای شهروندان ایرانی کافی است؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: ۵۶ میلیون دوز واکسن برای مقابله با کرونا در کشور با استفاده از واردات و مجموعه کواکس و تولید داخل تامین خواهد شد
 

14:10

آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در کشور


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ( 11 دی ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 6 هزار و 390 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و 225 هزار و 143 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 128 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 55 هزار و 223 نفر رسید


12:30
روحانی خواستار کنترل شدید مرزها برای جلوگیری از ورود کرونای جدید به کشور شد


حسن روحانی در حال نطق کردن

 
رئیس جمهور: نسبت به برخی کسب و کارهایی که طی ۹ ماه گذشته یکسره تعطیل بوده‌اند، بررسی هایی انجام گیرد که مشخص شود آنها در چه شرایطی می‌توانند فعالیت خود را مجددا آغاز کنند.
 

11:45
ایران با همکاری کوبا واکسن کرونا می‌سازد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو:در حال حاضر تنها پروژه تولید مشترک واکسن کرونا با یکی از موسسات پرسابقه واکسن‌سازی در کوبا دنبال می‌شود.واکسن کرونای تولید ایران و کوبا در فاز ۱ و ۲ انسانی در کشور کوبا تحت نظر انستیتو پاستور ایران انجام می‌شود.در بهمن و اسفند فاز سوم تست انسانی واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا روی ۵۰ هزار نفر در کشور انجام خواهد شد


10:30
صدور مجوز تردد بین شهری آنلاین می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
فرمانداری تهران:صدور مجوزهای تردد بین شهری از روز شنبه ۱۳ دی‌ماه تا سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه متوقف می‌شود و پس از آن به‌صورت آنلاین ارائه خواهد شد.طی روزهای آینده نشانی سایت درخواست آنلاین دریافت مجوز و نحوه درخواست و شرایط مجوز به اطلاع عموم خواهد رسید.
 

9:10
قرارداد خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کواکس منعقد شده است

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
واعظی: حدود ۲۰۰ میلیون دلار مربوط به این قرارداد نیز به طور کامل تامین شده. با چین در حال توافق برای خرید حدود ۴ میلیون دوز واکسن هستیم. خرید این واکسن حدود دو ماه طول می‌کشد
 

8:30
استقبال سازمان جهانی بهداشت از ساخت واکسن ایرانی کرونا


واکسن کرونای ایرانی در دست یک خانم ایرانی
 
سخنگوی سازمان جهانی بهداشت: سازمان جهانی بهداشت بی‌صبرانه منتظر مشاهده نتایج آزمایش‌های بالینی این دستاورد بزرگ ایرانی است. موفقیت دانشمندان ایرانی «گواهی است که در اصل نشان می‌دهد ما می‌توانیم برای مقابله با این بیماری واکسن بسازیم و ابزارهایی را که به ما برای پایان دادن به این همه گیری کمک می‌کند، در اختیار داریم
چهارشنبه دهم دی ماه


23:00

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۸۲ میلیون و ۷۳۹ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۸۰۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۵۸ میلیون ۶۲۲ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

22:00
امیر قطر هم واکسن زد

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
قطر به تازگی اولین محموله واکسن کرونا فایزر را وارد کرد.


21:00
پاندمی راسوها، دیگر یک شوخی نیست!


راسوهای در قفس در بحبوحه کرونا
 
آتلانتیک:برای تقریبا یک سال، ویروس کرونا بدون هیچگونه نظارتی در محل‌هایی که انسان‌ها کار یا زندگی می‌کنند، شیوع پیدا کرده است. اوج گیری بحران شیوع ویروس کرونا در میان راسوها، حامل تهدیدات به مراتب جدی‌تری است.شیوع این ویروس در میان راسو‌ها موجب می‌شود تا ویروس کرونا از محیطی که انسان‌ها به ظاهر می‌توانند تا حدی آن را کنترل کنند، به محلی وارد شود که انسان‌ها هیچ کنترلی روی آن ندارند.نکته نگران کننده این است که ویروس‌های تنفسی خیلی راحت در میان راسو‌ها منتشر می شوند. امری که آن‌ها را به یک منبع بسیار خطرناک جهت انتقال بیماری به انسان‌ها تبدیل می‌کند.


20:30
بریتانیا مجوز استفاده از واکسن کرونای آکسفورد را صادر کرد


واکسن آکسفورد روی میز
 
دولت بریتانیا مجوز توزیع و استفاده از واکسن کرونا محصول آکسفورد-آسترازنکا را صادر کرد.مجوز صادره راه را برای واکسینه‌شدن میلیون‌ها تن در بریتانیا در مقابل بیماری کووید-۱۹ هموار می‌کند.وزارت بهداشت بریتانیا همینک صدها هزار نفر را با واکسن آمریکایی فایزر-بیونتک واکسینه کرده است و دولت گفته است استفاده از آن ادامه خواهد یافت.دولت بریتانیا ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن آکسفورد را به شرکت آسترازنکا سفارش داده است. این میزان برای واکسینه کردن ۵۰ میلیون نفر کافی است، چرا که هر فرد باید دو دوز آن را به فاصله دریافت کند


19:30
اهمیت تهویه هوا در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا


اهمیت تهویه هوا به منظور جلوگیری از انتقال کرونا
 
سخنگوی وزارت بهداشت: عدم تهویه منظم و مناسب هوا در محیط‌های سربسته خطر ابتلا به ویروس را به شکل تصاعدی افزایش می‌دهد. درخواست ‌می‌کنیم حضور خود در فضای سربسته و اماکن پر تردد مانند مراکز خرید به حداقل رسانده و در صورت حضور در این مراکز از ماسک استفاده کرده و نسبت به حفظ اصول فاصله گذاری ۱.۵ تا ۲ متر اقدام کنید.


18:30

ردیابی مسافری علامت‌دار از انگلیس در یکی از استان‌های شمال شرق کشور

 
وزیر بهداشت:نتیجه آزمایش یکی از هموطنان بازگشته از انگلیس علامت‌دار شده و بلافاصله همراهان او و آژانس مسافرتی مرتبط با وی قرنطینه شدند.دیشب اعلام شد که نتیجه آزمایش آنها منفی است و خوشبختانه هنوز ویروس جهش یافته وارد کشور نشده است.


17:30
نتایج یک بررسی: آمار کرونایی‌های ووهان ۱۰برابر بوده است


پیرمردی ماسک زده در ووهان چین
 
طبق نتایج یک بررسی مطالعاتی در چین، در ابتدای شیوع ابتلا به ویروس کرونا آمار مبتلایان در شهر ووهان احتمالا ۱۰ برابر آمار اعلام‌شده بود. مطابق نتایج این بررسی که از سوی مرکز کنترل بیماری‌های عفونی چین (CDC) انجام شده، تا ماه آوریل حدود ۴۳/ ۴ درصد جمعیت ۱۱ میلیونی ووهان در بدن خود علیه این ویروس نوپدید آنتی‌بادی (پادتن) تولید کرده بودند. با توجه به این مقدار از پادتن نتیجه گرفته می‌شود که تعداد مبتلایان تا ماه آوریل باید حدود ۴۸۰هزار تن بوده باشد.این شمار حدود ۱۰ برابر آمار اعلام‌شده توسط دولت چین است که شمار مبتلایان را در این بازه زمانی در ووهان را حدود ۵۰هزار نفر خوانده بود.چین بابت اطلاع‌رسانی نادقیقش در بدو شیوع کرونا به‌شدت تحت انتقادهای بین‌المللی قرار دارد.


16:30
ترکیه/شکست کرونا پس از 155 روز مبارزه


مردی کرونایی روی تخت بیمارستان
 
"محمد لطیف" شهروند 60 ساله ترکیه ای در شهر ارزروم پس از 155 روز مبارزه با ویروس کرونا، بر این ویروس غلبه کرد و از بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در ارزروم به بخش عادی بیمارستان منتقل شد.


15:30
تمام داروهای درمان کرونا در کشور تولید می شود

 
داروی کرونا روی میز قرار گرفته است
 
:رییس سازمان غذا و دارو گفت: اگرچه داروی قطعی درمان کرونا وجود ندارد، اما با تلاش متخصصان حوزه داروسازی کشور تمامی داروهای مورد استفاده در درمان کرونا در داخل تولید می‌شود.


14:20
۱۴۹ فوتی جدید کرونا در کشور / شمار قربانیان از ۵۵ هزار نفر گذشت


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۰۷ نفر از آنها بستری شدند.وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۵۳ نفر رسید.لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۹۵ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۹۷۸ هزار و ۷۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری افزود:  ۵۰۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته وی، تا کنون ۷ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۹۴۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


13:40
واکسن فایرز شکست خورد؟

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

 
دیلی میل: ماتئو، پرستار آمریکایی در سن دیه گو، 8 روز پس از زدن واکسن فایزر، کرونا گرفت


13:00
بریتانیا واکسن آکسفورد را تایید کرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

واکسن آکسفورد-آسترازنکا دومین واکسن ویروس کرونا است که برای استفاده در انگلیس تأیید می شود. مجوز این واکسن توسط اداره نظارت بر کیفیت دارو در بریتانیا صادر شده است. این واکسن با نام رمز AZD۱۲۲۲ در دانشگاه آکسفورد با حمایت شرکت دارویی انگلیسی-سوئدی آسترازنکا ساخته شده است. نتایج حاصل از آزمایشات بالینی نشان می دهد که واکسن آکسفورد تقریبا همچون رقبای خود یعنی واکسن شرکت فایزر و شرکت مدرنا تا ۹۰٪ در جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ موثر است


12:30
کاهش فوتی‌های روزانه کرونایی در استان تهران به ۲۷ نفر

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

استاندار تهران:تعداد فوتی‌ها در استان تهران به روزانه ۲۷ نفر کاهش پیدا کرده است. میزان بستری‌ها به زیر ۸۰ نفر رسیده است، اما هنوز هم به شرایط پایداری نرسیده ایم.اعمال محدودیت‌های هوشمند و نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و طرح منع تردد شبانه نقش بسیار مهمی در کاهش فوتی‌های کرونایی دارد. در مقاطعی بیمارستان‌های دولتی در استان تهران برای پذیرش جا نداشتند.هیچ مراسمی بدون مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا در استان تهران برگزار نمی‌شود.از ظرفیت فضای مجازی برای زنده نگهداشتن ایام فاطمیه و سالروز شهادت شهید سلیمانی بهره گرفته شود


11:45
کشف یک و نیم میلیارد ماسک در کف اقیانوس های جهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
ویروس کرونا عواقب جدی زیست محیطی برای طبیعت دارد، تا کنون بیش از 1.5 مورد از 52 میلیارد ماسک پزشکی تولید شده در سال وارد اقیانوس های جهان شده است. تجزیه ماسکها 450 سال طول می کشد. با گذشت زمان، ماسک ها به ذرات پلاستیکی میکروسکوپی متلاشی می شوند که می تواند تهدیدی جدی برای اکوسیستم اقیانوس ها باشد


10:00

وضعیت دریافت کنندگان واکسن ایرانی کرونا پس از یک روز

 


9:10
ممنوعیت ورود پلاک های بومی شهرهای قرمز ونارنجی به شهرهای زرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا: همچنان ورود خودروهای پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای زرد ممنوع است. در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب شد منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در شهرهای زرد هم اعمال شود در حالی که پیش تر تنها در شهرهای نارنجی و قرمز اعمال می شد، لذا فارغ از وضعیت سه گانه زرد و نارنجی و قرمز منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در همه جا اجرا خواهد شد.


8:30
آمریکا اولین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا را گزارش کرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
اولین مورد ابتلا به یک ویروس جهش یافته و مسری‌تر کرونا که قبلا در بریتانیا و چند کشور دیگر شناسایی شده بود در ایالت کلوردا آمریکا تایید شده است. بیمار که در دهه ۲۰ زندگی است در حال حاضر در قرنطینه به سر می برد. او اخیرا سفر نرفته بود.همزمان جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا از عملیات توزیع واکسن کرونا تحت نظر دولت دونالد ترامپ انتقاد کرده و گفته که واکسیناسیون به کندی پیش می رود.
سه شنبه نهم دی ماه

23:30

تست انسانی دومین واکسن ایرانی تا یک ماه دیگر

 
دبیر ستاد مقابله با کرونا:دو شرکت ایرانی در حال ساخت واکسن با روش واکسن فایزر هستند و در آستانه آزمایش حیوانی قرار دارند. تقریبا ساخت واکسن به همه روش‎های دنیا در حال انجام است. واکسن انستیتو رازی تا یک ماه دیگر آزمایش انسانی می‎شود.


23:00
آخرین وضعیت اولین دریافت کننده واکسن ایرانی کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
طیبه مخبر فرزند محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و اولین داوطلب دریافت واکسن ایرانی:با این کار قصد داشتم ادای احترامی به دانشمندان ایرانی کنم و امیدوارم مراحل بعدی این فرایند با موفقیت پشت سر گذاشته شود.خانواده ما در شهریور ماه به کرونا مبتلا شدند و تنها من و همسرم مبتلا نشدیم و اصرار کردیم این کار را انجام دهیم اما آزمایش‌های همسرم مشمول این فرایند نشد. من بعنوان عضو کوچک جامعه ایرانی بــه دستاوردهای دانشمندان اعتماد کردم و امیدوارم واکسنی تولید شود که تمام مردم را ایمن کند.بعد از تزریق واکسن ، ٧ روز تحت نظر و قرنطینه هستیم، بعد از ٢ تا یک هفته می‌توانیم اینجا را ترک کنیم.همچنین پس از پایان ٢٨ روز، آزمایش‌های لازم انجام می‌شود.البته باید مراعات‌های لازم را در نظر بگیریم تا ویروس از طریق دیگری وارد بدن نشود.
 

22:30
کرونای جهش یافته به امارات رسید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزارت بهداشت امارات متحده عربی روز سه شنبه از شناسایی موارد ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در این کشور خبر داد.بنا به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت امارات، ویروس جهش یافته در تست کرونای افرادی که از خارج کشور آمده‌اند شناسایی شده است و باید همه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آن انجام شود.امارات متحده عربی نخستین کشور عربی حاشیه خلیج فارس بوده که موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در آن مشاهده شده است.گونه جدیدی از ویروس کووید–۱۹ پس از آن که نمونه اصلی اولین بار در سال گذشته در چین شناسایی شد، اکنون در انگلیس شیوع یافته است.وزیر بهداشت انگلیس اخیرا اعلام کرد که شیوع گونه جهش‌یافته و جدید ویروس کرونا در این کشور از کنترل خارج شده است.


22:00
186 هزار نفر در روسیه به خاطر کرونا مرده‌اند نه 55 هزار نفر!


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
روسیه پذیرفت که از ژانویه تا نوامبر 186 هزار تن بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.این رقم 3 برابر رقم آمار رسمی ثبت شده است.در حال حاضر روسیه رسما مرگ 55265 کرونایی را از ابتدای شیوع تا به امروز اعلام کرده است اما رقم واقعی بر اساس آمار موسسه Rosstat سه برابر بالاتر از رقم رسمی است.
 

21:30
ونزوئلا از روسیه واکسن کرونا خریداری می‌کند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معاون رئیس جمهور ونزوئلا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور از روسیه واکسن کرونا خریداری میکند.بر اساس اعلام معاون «نیکلاس مادورو»، کاراکاس برای واکسیناسیون ۱۰ میلیون نفر واکسن روسی «اسپوتنیک» خریداری میکند.اواخر مهر ماه رئیس جمهور ونزوئلا از برنامه دولت خود برای واکسینه کردن شهروندان ونزوئلا با واکسنهای ضد ویروس کرونای چینی و روسی خبر داد.


21:00
تعداد بستری‌های کووید در انگلیس به بیش‌ترین میزان از شروع پاندمی رسید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

20:30
چه خبر از داوطلبان تزریق واکسن کرونای ایرانی؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره):چند ساعت بعد از تزریق انسانی واکسن کرونای تولید شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام الحمدلله حال دکتر علی عسگری (معاون اجتماعی ستاد اجرایی) کاملا خوب است.


20:00
بازتاب آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی در رسانه‌های جهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 ایران واکسن کرونای ساخت خود را روی اولین مورد انسانی آزمایش کرد. دختر رئیس "ستاد اجرایی فرمان امام" اولین کسی بود که این واکسن را دریافت کرده است.
 

19:00
جزییات واکسن ایرانی کرونا / آغاز مطالعه انسانی به معنای رونمایی از واکسن نیست


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو:این واکسن امروز فاز یک بالینی آن آغاز شد و اولین داوطلب تزریق آن هم خانم طیبه مخبر بودند. هر وقت این واکسن تایید نهایی شود ظرفیت تولید انبوه آن هم آماده است.مهم تایید مراحل کارآزمایی بالینی است و اگر تایید نهایی انجام شود در سال ۱۴۰۰ قابلیت تولید حداقل ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دوز واکسن را تا آخر سال خواهند داشت، ولی قبل از آن باید همه مراحل کارآزمایی بالینی به تایید سازمان غذا و دارو رسیده باشد.در عین حال تست انسانی حداقل یک واکسن کرونای دیگر هم بزودی با مجوز کمیته اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت آغاز می شود.واکسن کرونا مانند هر واکسن دیگری که در کشور تزریق می شود، با مجوز سازمان غذا و دارو قابل تولید یا ورود به ایران است.هر زمان قرار شد در حوزه صادرات واکسن کرونای ایرانی اقدام کنیم، می توان برای دریافت مجوز سازمان جهانی بهداشت یا سازمان های مرتبط بین المللی یا کشورهای مقصد برای این واکسن هم اقدام کرد.
 

18:00
لحظه نخستین تزریق واکسن کرونای ایرانی به دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام

 

16:30
سخنگوی سازمان غذا و دارو: واکسن ایرانی کرونا از نوع ویروس غیر فعال است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
کیانوش جهانپور گفت: واکسن ایرانی کرونا که مراحل تولید را می گذارند و امروز وارد فاز اول مطالعه انسانی آن آغاز شد از نوع ویروس غیر فعال است و ترکیبات آلومینیم هم همراه دارد.


15:30
بالاترین میزان مرگ و میر هلند پس از جنگ جهانی به دلیل کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
اداره آمار ملی هلند از بالاترین میزان مرگ و میر در این کشور پس از جنگ جهانی دوم خبر داد. آنها دلیل افزایش مرگ میر را شیوع ویروس کرونا در سال جاری اعلام کردند.بیش از 162 هزار نفر جمعیت 17 میلیون‌ نفری هلند از ابتدای سال جاری میلادی تا هفته گذشته مرده‌اند. این میزان 13 هزار مورد بیش از انتظارات مرسوم در یک سال عادی به شمار می‌آید.در گزارش اداره ملی آمار هلند آمده است: پس از جنگ جهانی دوم با چنین آماری در مرگ و میرهای (هلند) مواجه نبوده‌ایم.براساس این گزارش در فاز اول شیوع کرونا در بهار سال جاری 9 هزار مرگ بیش از سال‌های گذشته رخ داده و 6 هزار مرگ بیشتر از هر سال در فاز دوم این بیماری در پائیز به ثبت رسیده است. تا کنون نتیجه آزمایش کرونای بیش از 770 هزار نفر در هلند مثبت شده و بیش از 11 هزار بیمار براثر ابتلا به این بیماری در این کشور جان باخته‌اند
 

14:55
۱۳۲ فوتی کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۹ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۵ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۹۴۶ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۹۶۹ هزار و ۴۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری با بیان اینکه  ۵۱۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، ادامه داد: تا کنون ۷ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۵۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


14:50

محرز: دو نفر داوطلب قبلی درحال حاضر شرایط خوبی دارند/ فردا سری جدید تزریق انجام خواهد شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:به واکسن ایرانی ایمان داریم، جوان های کشور در این زمینه تلاش های زیادی داشتند.دو نفر داوطلب قبلی درحال حاضر شرایط خوبی دارند، از همه افراد بعد از تزریق مراقبت می شود، فردا نیز سری جدید تزریق انجام خواهد شد. نتایج آزمایشات به سازمان غذا و دارو اعلام خواهد شد.


14:45
۳۰ درصد قربانیان کرونا هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
استاد تمام ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که به طور کلی ۳۰ درصد از جانباختگان کرونا، مبتلا به هیچ بیماری زمینه‌ای خاص و شناخته شده‌ای نیستند، گفت: این موضوع مربوط به هیچ رده سنی خاصی نیست و در مورد جوانان نیز صادق است.


14:30

اسپانیا اسامی افرادی که از زدن واکسن ضدکرونا خودداری می‌کنند، یادداشت می‌کند!


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سالوادور ایلا وزیر بهداشت اسپانیا گفت فهرست افرادی که از زدن واکسن خودداری کرده، تهیه شده و با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اشتراک می‌گذارند.البته این لیست به کارفرمایان داده نخواهد شد
 

13:45
۶ مسیر برای تولید واکسن کرونا در ایران دنبال می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم آغاز فاز مطالعه انسانی واکسن کرونای ایرانی:در کنار این واکسن که امروز وارد فاز انسانی شد، ۶ مسیر دیگر را برای تولید واکسن کرونا دنبال می‌کنیم و این آمادگی را داریم که تا دو هفته آینده ماهانه ۱.۵ میلیون دوز واکسن کرونا تولید کنیم.تجهیزات لازم برای تولید واکسن کرونا وارد کشور شده است و با حمایت وزارت بهداشت و دانشمندان کشور می توانیم به مرز تولید ۱۲ میلیون واکسن کرونا در آینده نزدیک دست پیدا کنیم.تولید واکسن کرونا در ایران محصول یک کارگروهی و همکاری نزدیک وزارت بهداشت، معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشمندان شجاع کشور با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است.
 

13:00

تصویری از دومین داوطلب تزریق واکسن کرونا (دکتر عسکری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام)

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی


معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام:الحمدلله خیلی خوشحالم، حس افتخار دارم. این واکسن کاملا ایمن است، ان شالله در مراحل بعدی این موضوع ثابت خواهد شد.اطمینان دارم اتفاقی نخواهد افتاد، ما در موضوع ساخت واکسن در کشور سابقه طولانی داریم.این تکنولوژی بسیار ایمن است. ان شاءالله مراحل طی شود و مردم بتوانند به زندگی عادی بازگردند . بازگشت مردم به زندگی عادی آرزوی ما است


12:15

وزیربهداشت: نخستین واکسن کرونای آسیا را ساختیم


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نمکی در مراسم تزریق نخستین واکسن ایرانی کرونا:ما نخستین واکسن ساز آسیا بودیم و تجربه ای ۱۰۰ ساله در این حوزه داریم.از روز نخست همراه کسانی بودم که کار مطالعه و تولید واکسن ایرانی کرونا را دنبال می کنند.امروز نخستین تزریق را روی یک انسان انجام دادیم، این انسان عزیز دختر آقای مخبر بود و پیام این عمل این بود که ما خون خود را رنگین تر از سایر مردم نمی بینیم و ابتدا خانواده خود را برای تست این واکسن به میدان آورده ایم.
 

11:40
آغاز مرحله انسانی آزمایش واکسن ایرانی کرونا با تزریق به ۳ داوطلب

 

نخستین واکسن ایرانی کرونا روی دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) آزمایش می‌شود.
 

11:00
فرار شبانه اسکی‌بازان انگلیسی از قرنطینه کرونایی در سوئیس

 
بیش از دویست گردشگر بریتانیایی که برای اسکی به استراحتگاه اسکی «وربیه» سوئیس رفته بودند، قوانین قرنطینه کرونا در این ناحیه را شکستند و شبانه از محل فرار کردند



10:10
امکان تشخیص کرونا جهش یافته در ایران وجود دارد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:امکان تشخیص ویروس کرونا جهش یافته در ایران وجود دارد، از همه مسافران انگلیس و اروپا در فرودگاه تست سریع و از موارد مشکوک تست دقیق تر «پی سی آر» گرفته و بررسی می‌شود و تاکنون موردی از این ویروس در ایران تایید نشده است./


9:40
آغاز تزریق واکسن ایرانی از امروز

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
ستاد اجرایی فرمان امام: با صدور مجوز آغاز آزمایش بالینی واکسن کرونا؛ امروز نخستین تزریق انسانی بر روی چند نفر از داوطلبان انجام می‌شود
 

9:00
پیش بینی وضعیت کرونا در نوروز ۱۴۰۰


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معاون درمان وزارت بهداشت:هر سال در این ایام شاهد پیک دوم آنفلوانزا بودیم، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد تا شاهد شیوع این بیماری در سال جاری نباشیم.پیک اول آنفلوانزا در آبان بروز می‌کند و پیک دوم هم در این فصل از سال مشاهده می‌شد که امسال با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیک دوم را نداشتیم.اگر همین شرایط را در ماه‌های پایانی سریال داشته باشیم، می‌توان امیدوار بود نوروز ۱۴۰۰ شاهد بهتر شدن شرایط کرونایی بود.


8:30
50 پزشک و محقق با شیوع کرونا میلیاردر شدند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
آمار فوربس نشان می‌دهد 50 دکتر، محقق و کارآفرین با کووید پولدار شده که نیمی از آنها چینی هستند. استفان بانسل مدیر مدرنا و Uğur Şahin موسس BioNTech {واکسن فایزر} از جمله این افراد هستند.
دوشنبه هشتم دی ماه

22:30

افزایش نزاع‌های خانگی در دوران کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس سازمان پزشکی قانونی:جدایی از خانواده و دوستان در دوران کرونا بسیار قابل توجه است،لذا این مساله به افزایش انزوای اجتماعی و نزاع‌های خانگی بین زوجین و بین والدین و فرزندان منجر شده است.


21:00
کرونا/ آمار مبتلایان روزانه در انگلیس رکورد زد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نهادهای بهداشتی انگلیس امروز ( دوشنبه) ازثبت رکورد جدیدی در مبتلایان روزانه به کرونا خبر دادند و اعلام کردند که در عرض یک روز 41385 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند.تعداد مرگ های کرونایی هم در این مدت 357 مورد ثبت شده است.
 

19:30
علام آمادگی برخی هم‌وطنان خارج از کشور برای اهدای واکسن


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس جمعیت هلال احمر:برخی از هم‌وطنان از خارج کشور برای اهدای واکسن تولید خارج اعلام آمادگی کرده‌اند که روند آن در حال انجام است تا به نتیجه برسد./


18:00
فرمولی را که بدون واکسن نیز بتوانیم کرونا را کنترل کنیم ‍ پیدا کرده ایم

 
 رویکردهایی که می‌تواند بدون اینکه ما به واکسن برسیم شیب ابتلا را در مسیر نزولی قرار دهد پیدا شده است و طرح شهید سلیمانی می‌تواند نقطه مرکزی این یافته جدید کشور ما باشد که منحصر به فرد در جهان است.در طرح شهید سلیمانی و با استفاده نیروهای بسیج تاکنون بیش از ۱۷ میلیون خانوار غربالگری شده اند.


16:30
توصیه‌های وزارت بهداشت به زنان باردار در روزهای کرونایی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی وزارت بهداشت: طبق تحقیقات تاکنون شواهدی مبنی بر احتمال بیشتر ابتلا به کرونا در خانم‌های باردار نسبت به سایرین وجود ندارد ولی با توجه به تغییر سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری لزوم خود مراقبتی زنان باردار در این ایام از اهمیت خاصی برخوردار است. توصیه می‌کنیم خانم‌های باردار تا حد امکان از منزل خارج نشوند و از حضور در مکان‌های پرتردد و شلوغ بویژه فضاهای سربسته فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.خرید و تهیه مایحتاج منزل را به سایر افراد خانواده واگذار کنند و در صورت ضرورت برای خروج از منزل از لحظه خروج تا زمان بازگشت به خانه حتما از ماسک استفاده کنند و از تماس دست با دهان، بینی و چشم خودداری کنند.
 

15:00
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: به تصمیمات ستاد کرونا نقد جدی داریم/بنا نداشته و نداریم جزیره‌ای تصمیم بگیریم


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: از قبل اعلام کردیم که هرگز بنا نداشته و نداریم بصورت جزیره‌ای تصمیم بگیریم. قائلیم که همه ارکان نظام باید در یک راستا و به باور داشتن به یکدیگر انجام وظیفه کنیم.از ابتدا بنا را بر رعایت دقیق شرایط کنونی به واسطه این ویروس منحوس و غفلت نکردن از سلامت مردم گذاشته‌ایم. برای ۹ دی و دهه فجر پیش رو و ۲۲ بهمن هم نامه‌ای نوشتم. از ستاد کرونا درخواست کردم که اجازه دهد برنامه‌های نمادین برگزار شود و به فراموشی سپرده نشود اما باز هم با بی مهری مواجه شدیم


14:15
ترم تحصیلی آینده در دانشگاه‌های کشور مجازی خواهد بود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معاون آموزشی وزارت علوم: با توجه به وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا، ترم تحصیلی آینده در دانشگاه‌های کشور صد در صد مجازی خواهد بود. وزارت علوم در صورت بهبود وضعیت کشور از نظر بیماری کرونا و فراهم آمدن شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه تمایل به برگزاری ترم آینده به شیوه ترکیبی (آموزش حضوری و مجازی) دارد، اما با توجه به وضعیت کنونی انجام چنین اقدامی امکان پذیر نخواهد بود. به علت شرایط کرونایی موجود برگزاری تمام کلاس‌های عملی را در ترم جاری متوقف کرده و به ترم آینده موکول کردیم


13:40
۱۰ برنامه WHO برای مقابله با کرونا در سال ۲۰۲۱


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران: سازمان بهداشت جهانی برای سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۰ برنامه مهم را در دستور کار دولت‌های عضو WHO قرار داده است.


13:00
سر دار سلامی: طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا منحصر به فرد است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب:طرح شهید سلیمانی طرحی منحصر به فرد در مقابله با کرونا بود.طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی بعنوان محصول تفکر مشترک وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان بسیج و بسیج جامعه پزشکی، نقطه اصلی این ابتکار عمل جدید است.موفقیت طرح نشان می دهد که رهیافت‌ها و رویکردهایی که می‌تواند بدون اینکه فعلا به واکسن برسیم، ‌شیوع کرونا را در روند نزولی قرار دهد، پیدا شده است.


12:40
آمار همه‌گیری کرونا/ ابتلای بیش از ۸۱.۱ میلیون نفر در جهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۸۱ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۸۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.


12:00
دلیل سرفه‌های خشک در بهبود یافتگان کرونا چیست؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
فرهاد مصدق متخصص بیماری های عفونی:بهبودیافتگان کرونا، مدتی پس از بیماری دچار سرفه خشک می‌شوند ولی ادامه‌دار شدن سرفه‌های خشک تا ۲ هفته پس از بهبودی، نشانه عفونت ویروس کرونا در بدن نیست.سرفه های خشک ممکن است حتی بعد از رفع عفونت همچنان ادامه داشته باشد زیرا لایه های محافظ راه تنفسی آسیب دیده اند.رعایت ۲ هفته قرنطینه بعد از بهبودی کافی است.معمولا این سرفه ها با مصرف آنتی هیستامین بهتر می شوند اما اگر شدت آنها زیاد باشد، به درمان های دیگری نیاز است.مبتلایان به کرونا معمولا تا ۱۰ روز بعد از شروع علائم و به شرطی که حداقل ۲۴ ساعت بدون استفاده از داروهای تب بر، تب نداشته باشند و علایم آنها نیز رو به بهبودی باشد، می توانند از قرنطینه خارج شوند.تست کرونا ممکن است حتی تا ۱۲ هفته یا سه ماه پس از شروع علایم هم مثبت باقی بماند اما به منزله ناقل بودن افراد تلقی نمی شود.


11:20
محکومیت روزنامه‌نگار چینی به 4 سال زندان به خاطر گزارش همه‌گیری کرونا در ووهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دادگاهی در شهر "شانگهای" چین یک شهروند خبرنگار مستقل چینی را به خاطر تهیه و انتشار گزارش از همه‌گیری ویروس کرونا در شهر ووهان به 4 سال زندان محکوم کرد. به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان، دادگاهی در چین خانم "ژانگ ژان" شهروند خبرنگار 37 ساله را به خاطر انتشار گزارش‌هایی از همه‌گیری ویروس کرونا در شهر ووهان به جرم" دامن زدن به مشکلات و تشویش اذهان عمومی" به 4 سال زندان محکوم کرد.خانم ژان که خود یک وکیل است، در ماه می امسال بازداشت شد و ماه‌هاست که در زندان دست به اعتصاب غذا زده و بنا به گفته وکلایش، وضعیت جسمی خوبی ندارد.ژانگ ژان در ماه فوریه (بهمن 1398) به شهر ووهان چین سفر کرد تا از همه‌گیری ویروس کرونا و تلاش‌های بعدی برای مهار آن گزارش تهیه کند
 

10:40
شناسایی سوش جدید کرونا در دانشگاه تهران


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
گروهی از محققان دانشگاه تهران طی دو مطالعه که بر روی توالی ویروس کرونا انجام دادند، ضمن شناسایی ۱۳ گروه اصلی و ۵۳ زیر گروه (جمعا ۶۶) از توالی این ویروس، به سوش جدیدی از این ویروس دست یافتند که شیوع بالایی در برخی کشورها دارد. به گفته محقق طرح، اینکه این سوش همان سوشی است که در انگلستان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، باید منتظر داوری مقاله مطالعه جدیدتر بود.


10:00
زالی: افراد حساس به مواد پروتئینی، داوطلب تست واکسن کرونا نشوند

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران:از آن جایی که ساختار موش و میمون شباهتی با ساختار بدنی انسان دارد، ابتدا باید واکسن‌های تولیدی را روی آن‌ها آزمایش کرد و بعد برای افراد تزریق شوند.افرادی که برای این نوع آزمایش‌ها انتخاب می‌شوند حتما باید زیر ۶۰ سال سن داشته و عاری از هرگونه بیماری باشند.فرد مورد نظر نباید سابقه آلرژیکی یا بیماری‌های زمینه‌ای داشته باشد. اگر فرد انواع بیماری‌های مختلف را داشته باشد، اصلا صلاحیت دادن آزمایش را ندارد.افرادی که به مواد پروتئینی حساسیت خاصی دارند، نمی‌توانند جزو گروه داوطلبان باشند.تمام افرادی که می‌خواهند مورد آزمایش قرار بگیرند باید فرم شرکت‌های تولید کننده واکسن را پر کرده و تمام مراحل حقوقی را طی کنند.


9:10
۱۸ کارخانه تولید واکسن کرونا و شرط ایران برای خرید/ تولید مشترک‌ واکسن بین ایران و یک کشور دیگر


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس انستیتو پاستور ایران:در حال حاضر کارآزمایی بالینی فاز یک واکسنِ تولید مشترک با یکی از کشورها، تمام شده است. در صورت اطمینان به ایمنی و کارایی واکسن، فاز سوم مطالعه بالینی که کم خطرترین فاز است، در ایران انجام خواهد شد. سازمان بهداشت جهانی در قالب مجموعه کووکس ۱۸ کارخانه تولید واکسن کرونا را انتخاب کرده است و اغلب کشورهای دنیا هم سبد کووکس را خریده‌اند.ایران هم همین اقدام را البته با شرط امکان انتخاب انجام داده است، تا بتوان مناسب‌ترین و بهترین واکسن را برای کشور انتخاب کرد.


8:30
۷ علامت کووید-۱۹ که نیازمند واکنش فوری هستند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دانشمندان کالج سلطنتی لندن هفت علامت ویروس کرونا را که نیاز به واکنش سریع دارند، شناسایی کرده‎ اند.این هفت علامت شامل سردرد، ضعف، کاهش اشتها، درد عضلانی، اسهال، گیجی و ضایعه پوستی است.
یکشنبه هفتم دی ماه


23:30
بابانوئلِ ناقل کرونا، ۱۸ سالمند را به کام مرگ برد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
راشاتودی: یک فرد ناقل ویروس کرونا که با لباس بابانوئل به یک مرکز نگهداری سالمندان در بلژیک رفته بود، موجب ابتلای حدود ۱۶۰ نفر و مرگ ۱۸ تن شد.


22:30
هلال احمر یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین می‌خرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس جمعیت هلال احمر:هلال احمر یک میلیون دوز واکسن را از چین خریداری خواهد کرد و مابقی واکسن‌ها که حدود ۲۰ میلیون دوز خواهد بود از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد. درمورد واکسن‌های اهدایی از کشورهای غربی ما پیگیر موضوع هستیم. بحث نگهداری این واکسن‌ها مشکل است. با توجه به دمای منفی ۷۰ درجه در عرضه مشکل خواهیم داشت. ١۵٠ هزار دوز اهدایی هم مربوط به شرکت فایزر است.
 

21:00
ایران واکسن چینی خرید یا آمریکایی؟ / واکسن کرونا چه زمانی وارد ایران می‌شود

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

 
درحالی که رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرده که واکسن‌های خریداری شده برای ایران، چینی هستند، رئیس اتاق ایران و سوئیس می‌گوید واکسن‌ها از شرکت مدرنا یا آکسفورد خریداری شده‌اند و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن تا فروردین و اردیبهشت سال آینده به دست ما می‌رسد


19:00
هشدار سازمان جهانی بهداشت: شیوع کرونا آخرین همه‌گیری در سطح جهان نیست


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که شیوع ویروس کرونا در سطح جهان آخرین همه گیری یک بیماری واگیردار نخواهد بود.وی همچنین افزود که تلاش های بشر برای بهبود سلامت خود بدون توجه به تغییرات آب و هوایی و حفاظت از حقوق حیوانات به شکست خواهد انجامید. تدروس ادهانوم همچنین از «چرخه» اختصاص منابع مالی گسترده به شیوع یک بیماری بدون توجه به لزوم آمادگی در برابر همه گیری های بعدی ابراز نگرانی کرد.


17:00
آغاز کارزار واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز یکشنبه به طور رسمی کارزار واکسیناسیون جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری خود در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را آغاز کردند.واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تزریق واکسن شرکت های داروسازی «فایزر» و «بیون تک» به افراد آسیب پذیر آغاز شد. محموله های واکسن کرونا از روز جمعه وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده بود.برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند ایتالیا و اسپانیا از اولین کشورهایی بودند که درگیر بحران همه گیری بیماری «کووید ۱۹» شدند. تاکنون دستکم ۱۶ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شناسایی شده است. از این تعداد بیش از ۳۳۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند.
 

15:30
وضعیت شکننده شهرهای نارنجی


 
براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تعداد نقاط قرمز کرونایی با اعمال محدودیت‌های کشوری از ابتدای آذر تاکنون به صفر رسیده. اما بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها، هشدارها و محدودیت‌ها نه‌تنها این مناطق که باز هم تمام کشور را در آتش کرونا قرار خواهد داد.هنوز شهر‌هایی مانند بافت کرمان، کردکوی گلستان، آمل و گلوگاه مازندران نقاط پرالتهاب هستند و با وجود وضعیت نارنجی، شرایط شکننده‌ای دارند.


14:30
۱۱۹ فوتی جدید کرونا در کشور/۵۵۰۰ بیمار دیگر شناسایی شدند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۷ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۵۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۳۰ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۶۵ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۶۹۳ نفر رسید.وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۹۵۱ هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری ادامه داد: ۵۲۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته وی، تا کنون ۷ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


13:50
هلال احمر یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین می‌خرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به ماموریت وزیر بهداشت به هلال احمر برای خرید واکسن کرونا، گفت: هلال احمر یک میلیون دوز واکسن را از چین خریداری خواهد کرد و مابقی واکسن‌ها که حدود ۲۰ میلیون دوز خواهد بود از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد


13:10
محدودیت‌های کرونایی تا زمانی که وضعیت شهر‌ها سفید نشود، به قوت خود باقی است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دبیر کمیته اجتماعی ستاد ملی کرونا: محدودیت‌ها همچنان مانند قبل است و تا زمانی که وضعیت شهر‌ها سفید نشود، محدودیت‌های کرونایی به قوت خود باقی است. :بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها برگزاری هر گونه مراسم عزاداری در ایام شهادت حضرت زهرا (س) منتفی است و تا این لحظه مصوبه‌ای دال بر تغییر این طرح جامع از ستاد ملی کرونا نیامده است. از دیروز مصوب شد تا منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح خودرو‌های شخصی در شهرهای زرد اعمال شود


12:40
توضیح وزیر کشور در مورد نحوه برگزاری انتخابات در شرایط کرونا

 


12:00
انجام تست سریع کرونا در ایستگاه‌های مترو


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مدیر عامل شرکت شهر سالم از آمادگی مترو برای همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی بمنظور اجرای تست سریع کرونا در ایستگاه‌های منتخب مترو خبر داد.


11:20
واکسن روسی کرونا در افراد مسن مصونیت ۹۰ درصدی ایجاد می‌کند

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزیر بهداشت روسیه از تزریق واکسن کرونای ساخت این کشور به افراد بالای ۶۰ سال در این کشور خبر داده و افزوده که واکسن یادشده در این اشخاص مصونیت ۹۰ درصدی ایجاد می‌کند


10:50
۸۵ طرح طب سنتی برای کمک به بهبود بیماران کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۸۵ طرح تحقیقاتی برای کمک به درمان کرونا محوز مطالعات بالینی گرفتند، گفت:در این بین ۲۳ طرح به دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت واصل شد و ۳ طرح نیز در کمیته علمی ستاد کرونا مطرح شده است.


10:00
چرا جهش اخیر کروناویروس مهم است؟/اثر جهش بر واکسن و کودکان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
متخصص ویروس‌شناسی مرکز تحقیقات رگا(Rega) در بلژیک:جهش­ این قابلیت را به ویروس می­‌دهد که برای حفظ بقای خود تغییراتی داشته و از این طریق بتواند خود را نسبت به محیط اطراف سازگارتر کند.این تغییرات برای ما (انسان­ها) که می­خواهیم در برابر­شان مبارزه کنیم، اهمیت بالایی دارد.گفته شده این سویه جهش یافته در کودکان بیشتر بیماری‌­زایی ایجاد کرده، این مشاهدات را بر اساس تعداد مراجعات بیشتر کودکان به بیمارستان‌­های لندن و جنوب انگلستان اعلام کرده‌­اند، ولی هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.


9:10
زمانبندی تهیه واکسن برای دیماه اعلام شده است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزیر کشور در گفت وگو با شبکه یک سیما:تا تأمین واکسن ایرانی، اقدام به خرید واکسن خواهد شد و وزیر بهداشت، زمانبندی این مهم را تا پایان دی‌ماه اعلام کرده است.ما دنبال این بودیم که با درجه ریسک پایین، تهیه واکسن انجام شود. وزارت بهداشت که متولی تخصصی موضوع بهداشت است، موارد را در تهیه واکسن در نظر می گیرند.وزارت بهداشت دقیقاً افراد را طبقه بندی کرده و نخستین گروه برای دریافت واکسن، یک میلیون و 800 هزار نفر افراد با سن بالا و کسانی که بیماری‌های پیش زمینه ای دارند،‌ هستند.گروه دوم، کادر درمانی و گروه هایی هستند که در بیشترین تماس با مراجعه کنندگان قرار دارند. ما در ابتدای بیماری کرونا کیت ها را نداشتیم اما این کیت را تولید کردیم.چهره سردار سلیمانی با توجه به رخداد بیرونی به عنوان چهره نظامی مطرح می شد اما ایشان در عین آنکه یک نظامی استراتژیک برجسته بودند، دیپلماتی برجسته نیز بود و گاه شورای عالی امنیت ملی از نگاه ایشان استفاده می کردند.برای نخستین سالگرد، همه عاشقان شهدا منتظر هستند تا به دشمنان بفهمانند که همبستگی مردم با شهدا ناگسستنی است و می توانند تجلی سال گذشته را در تشییع جنازه پشت سر بگذارند؛ البته ما در شرایط کرونا هستیم اما ستاد، برنامه دارد در حداقل حضور و حداکثر استفاده از فضای مجازی برنامه را برگزار کند و رعایت این اصول و قوانین باید مورد ملاحظه قرار گیرد.
 

8:30
اسپانیا از تایید ۴ مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کووید-۱۹ که اخیرا در بریتانیا شناسایی شده، خبر داده است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
فرانسه، دانمارک، هلند، ایتالیا، استرالیا و ژاپن هم در چند روز گذشته مواردی از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را گزارش کردند.آنتونیو زاپاترو، معاون بهداشت مادرید با اشاره به این که تمامی مبتلایان در پایتخت هستند، گفته است موارد تایید شده مربوط به سه نفر از بستگان مردی هستند که دو روز پیش از بریتانیا آمده بودند.نفر چهارم هم مردی است که از بریتانیا به اسپانیا بازگشته است.


شنبه ششم دی ماه


19:00
مدارس همچنان مجازی است

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 

رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا : باتوجه به شرایط فعلی بازگشایی مدارس مورد موافقت قرار نگرفته است و همچنان مجازی مدارس دایر خواهند بود

17:00
جزئیات محدودیت‌های ترافیکی شهرهای زرد و نارنجی

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
در شهرهای گروه زرد ورود خودروها با پلاک‌های غیر بومی و خروج خودروها با پلاک‌های غیربومی با یک استثنا بلامانع و محدودیت‌های تردد شبانه وجود ندارد.استثنای تردد در شهرهای زرد مربوط به خودروهایی است که پلاک بومی شهرهای گروه نارنجی را دارند و مجاز به تردد در هیچ یک از شهرهای کشور غیر از شهر خود را ندارند.بدیهی است در صورت تردد این خودروها در جاده‌ها و شهرها از طریق دوربین‌ها مورد جریمه قرار می گیرند.شهرهای گروه زرد در هر استان مشخص شده اند. شهر تهران هنوز در گروه نارنجی قرار دارد.


14:50
۱۳۴ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۵۷۶۰ بیمار دیگر شناسایی شدند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دکتر سیماسادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۶ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۳۲ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۶۳ نفر رسید.وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون ۹۴۲ هزار و ۵۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی گفت: ۵۲۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته لاری، تاکنون ۷ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۹۳۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
 

14:10
کشورهای مختلف چه برنامه‌ای برای تزریق واکسن دارند؟

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
اخبار پیش خرید انبوه واکسن کرونا این روزها رسانه‌ها را پر کرده است. در حالی که در واقعیت، محدودیت‌های تولید و پخش واکسن‌های تأیید شده، باعث گردیده دوزهای محدودی به کشورهای مختلف، حتی کشورهای سازنده واکسن تحویل داده شود.به عنوان مثال انگلیس تنها ۸۰۰ هزار دوز و کانادا تنها ۲۴۹ هزا دوز از واکسن فایزر را تحویل گرفته است.این موضوع سبب شده واکسیناسیون به‌صورت فازبندی شده و طی بازه‌های مختلف سال برنامه‌ریزی شود و برای تزریق در فازهای اول اولویت‌هایی مانند کادر درمان و گروه‌های پرخطر در نظر گرفته شود.


13:30
فروشنده آمپول تقلبی کرونا دستگیر شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا:متهمی که در فضای مجازی اقدام به فروش آمپول های تقلبی کرونا می کرد، قبل از آن که جان کسی را به خطر بیاندازد، دستگیر شد.شهروندان برای تهیه داروهای مورد نیاز خود به داروخانه ها و مراکز معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه نمایند و از خرید هرگونه دارو تحت عنوان داروی درمان کرونا در فضای مجازی خودداری کنند.


12:45
رانندگانی که در روزهای کرونا جان بر سر نان گذاشتند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رانندگان تاکسی در روزهای شیوع کرونا به ‌رغم تمام مخاطراتی که این شغل در این ایام داشت، خیابان‌های شهر را خالی نکردند وبا وجود تمام دشواری‌هایی که از سر گذراندند، نان خانواده را با جان خود تامین کردند.در میان آمار سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران تاکنون نام 86 نفر به چشم می‌خورد که بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.


12:00

رییس جمعیت هلال احمر: واکسن خریداری شده توسط ما چینی است اما سازمان غذا و دارو همه داروها و واکسن‌ها را به شدت مورد نظارت قرار می‌دهد

 

11:15
ممنوعیت تردد به شهرهای زرد رسید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی ستاد کرونا: مصوب شد که در شهرهای زرد نیز منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ادامه یابد. مدارس همچنان غیرحضوری برگزار خواهند شد و با پیشنهاد بازگشایی مدارس موافقت نشد.
 

10:30
هشدار روحانی درباره کرونای جهش یافته انگلیسی

 

 

9:40
جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 80 میلیون و 207 هزار و 155 نفر رسید از این تعداد 1 میلیون و 757 هزار و 640 نفر جان باخته و 56 میلیون و 471 هزار و 394 نفر بهبود پیدا کرده اند.
 

9:00
واکسن مدرنا/ تورم و التهاب در افرادی که تزریق زیبایی داشتند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 کمیته مشاوره "سازمان غذا و داروی آمریکا" (FDA) خاطرنشان کرد که ممکن است افرادی که تزریق‌های زیبایی انجام داده‌اند، پس از تزریق واکسن کروناویروس، تورم و التهاب را تجربه کنند. گزارش این سازمان نشان می‌دهد چندین نفر از شرکت‌کنندگان آزمایش که پیشتر فیلر صورت تزریق کرده بودند، مدتی پس از دریافت واکسن "مدرنا" (Moderna)، عوارض جانبی را تجربه کردند.


8:30
کاهش ۳۰ درصدی شمار پناهجویان در اروپا به خاطر شیوع کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
تعداد متقاضیان پناهندگی در آلمان و در کل اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ یک سوم کاهش داشته است. از ماه ‌ژانویه این سال تا پایان ماه نوامبر در آلمان ۹۳ هزار و ۷۱۰ نفر تقاضای پناهندگی‌شان را برای اولین بار ثبت کرده‌اند.این آمار را مجموعه رسانه‌ای فونکه آلمان به نقل از اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرده است. رقم ثبت شده حدود ۳۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است.در سال ۲۰۱۹ نیز مانند سال‌‌های پیش، آلمان همچنان محبوب‌ترین کشور برای پناهجویان است؛ ۲۴.۳ درصد از کل درخواست‌های پناهندگی در اتحادیه اروپا در ۹ ماه اول سال جاری در این کشور ثبت شده‌اند.:پس از آلمان، اسپانیا با ۲۲.۸ درصد دومین کشور از نظر ثبت اولین تقاضای پناهندگی در اروپاست. آلمان، اسپانیا و فرانسه مجموعا دو سوم اولین تقاضاهای پناهندگی در میان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا را ثبت کرده‌اند.کمترین تعداد ثبت تقاضای پناهندگی در اتحادیه اروپا مربوط به مجارستان است که تنها ۷۰ مورد را ثبت کرده است.دلیل کاهش چشمگیر تقاضای پناهندگی در اروپا شیوع پاندمی کروناست. پیش از آغاز این پاندمی در ماه مارس شمار پناهجویان جهش داشت اما این آمار در پی پاندمی کرونا به طرز فاحشی سقوط کرد.

جمعه پنجم دی ماه


20:00
نقش تغذیه مناسب سالمندان در مقاومت در برابر کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی وزارت بهداشت:به سالمندان توصیه می‌شود طی روز آب فراوان بنوشند. از منابع ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها در رژیم غذایی خود استفاده و از مصرف سوسیس، کالباس و سایر فست فودها اجتناب کنند. به‌ دلیل کاهش جذب کلسیم و ویتامین D در بدن سالمندان توصیه‌ می‌شود روزانه حداقل دو لیوان شیر و یا معادل آن لبنیات مصرف کنند.سالمندان از نوشیدن چای یک ساعت قبل تا دو ساعت بعد از غذا به‌دلیل تاثیر آن در کاهش جذب آهن و از مصرف مواد قندی و شیرین، غذاهای چرب، سرخ‌ شده و پرنمک به‌طور جد خودداری کنند.


17:00
رویترز: ایران با موافقت دولت آمریکا توانسته است از طریق بانک سوئیس واکسن ضدکرونا بخرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزارت خزانه داری آمریکا به بانک سوئیس اجازه پرداخت ۲۴۴ میلیون دلار را برای خرید واکسن ضدکرونا توسط ایران صادر کرده است.


15:30
۱۳۲ فوتی و ۶۰۲۱ ابتلای جدید به کرونا در کشور


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز( ۵ دی ۱۳۹۹)  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۰۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۶ نفر از آنان بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۰۳ نفر رسید.وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۴۴۰ نفر رسید.لاری ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۹۳۳ هزار و ۷۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند همچنین ۵۳۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته وی، تا کنون ۷ میلیون و ۳۰۳ هزار و  ۲۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


15:00
آغاز واکسیناسیون کرونا در آمریکای لاتین


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
یک پرستار مکزیکی، نخستین کسی شد که در آمریکای لاتین واکسن کرونا به بازویش تزریق شد. برنامه واکسیناسیون در مکزیک از روز پنجشنبه آغاز شد.مکزیک سه هزار دز از واکسن ساخت دو شرکت فایزر و بایون‌تک را دریافت کرده است.آمار مرگ بر اثر ویروس کرونا در مکزیک بعد از آمریکا، برزیل و هند بیشترین است.کمی دیرتر از مکزیک در روز پنجشنبه کشورهای شیلی و کاستاریکا هم تزریق واکسن را شروع کردند.
 

14:00
کرونا در آلمان / ۲۵ هزار بیمار جدید و ۴۱۲ قربانی در ۲۴ ساعت


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
در ۲۴ ساعت منتهی به صبح روز جمعه ۲۴ دسامبر (۵ دی) ۲۵ هزار و ۵۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در آلمان شناسایی شدند. به گزارش موسسه روبرت کخ، در همین بازه زمانی ۴۱۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا نیز جانشان را از دست دادند.تا کنون بالاترین رقم ابتلای روزانه در آلمان ۳۰ هزار مورد بوده است. تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان از آغاز پاندمی تا کنون یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۶۴۸ نفر بوده است. تعداد کل فوت‌شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ نیز ۲۹ هزار و ۱۸۲ نفر است.بالاترین تعداد فوت‌شدگان در عرض ۲۴ ساعت تا کنون مربوط به روز چهارشنبه ۲۳ دسامبر (۳ دی ماه) بود. در ۲۴ ساعت منتهی به صبح این روز ۹۶۲ نفر در آلمان در اثر کووید ۱۹ جانشان را از دست دادند.تا کنون در آلمان یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند.


13:00
محرز: مدرکی مبنی بر ورود کرونای انگلیسی به ایران وجود ندارد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:هر چند فعلا در ایران امکان توالی یابی دقیق ویروس را نداریم اما مدرکی هم برای ورود این ویروس جهش یافته به ایران در دست نیست.باید ویروس را به طور مرتب رصد کرد تا مشخص شود تغییری در آن ایجاد شده یا نه، کاری که معمولا در کشورهای پیشرفته انجام می شود.


11:00
ماسک زدن بدون فاصله اجتماعی در توقف کووید ۱۹ کافی نیست


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

 محققان آزمایش کردند که چگونه انواع مختلف ماسک بر انتشار قطرات حامل ویروس کرونا در هنگام سرفه یا عطسه تأثیر می‌گذارد.در نتیجه به دست آمده مشخص شد هر نوع ماسک آزمایش شده به طور چشمگیری تعداد قطرات پخش شده را کاهش داد. اما در فواصل کمتر از ۱.۸۲ متر، قطرات حاوی کروناویروس می‌توانستند با وجود هر نوع ماسکی، موجب ایجاد بیماری کووید ۱۹ شوند. یک تک عطسه می‌تواند تا ۲۰۰ میلیون ذره ریز حامل ویروس باشد. حتی اگر ماسک درصد زیادی از آن ذرات را مسدود کند، اگر آن فرد به فرد ناقل نزدیک باشد، احتمال عبور برخی ذرات از ماسک وجود دارد./


9:00
درمان دکتر ولایتی بعد از ابتلا به کرونا چگونه بود؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
فوق‌تخصص بخش icu بیمارستان مسیح دانشوری:دکتر ولایتی برای انجام درمان با پزشکان بیمارستان مشورت کردند بعد از مشورت به یکی گفتیم داروی فاویپیراویر را به عنوان داروی همراه مریض وارد کشور کند.ایشان با همین درمان خوب شدند. تا آن زمان وزارت بهداشت اجازه ورود فاویپیراویر را نمی‌داد.وقتی دکتر ولایتی اثربخشی دارو را دیدند به وزیر بهداشت نامه‌ای نوشتند که اجازه ورود این دارو به کشور را بدهند
پنجشنبه چهارم دی ماه

21:00
گفت‌وگو با داوطلبین واکسن کرونای ایرانی

 
::۲۰ هزار نفر بدون هیچ چشمداشتی کاندیدای زدن واکسن کرونای ایرانی شده‌اند.
 

18:00
نخست وزیر کویت، واکسن کرونا زد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
شیخ "صباح الخالد الحمد الصباح" نخست وزیر کویت واکسن فایزر برای مقابله با کووید-۱۹ را دریافت کرد.نخست وزیر کویت، امروز گفت "ما امروز واکسیناسیون کووید-۱۹ را آغاز کردیم. در این راستا، می خواهم از کمیته های مربوطه در کابینه و وزارت بهداشت تشکر و قدردانی کنم."نخست‌وزیر کویت گفته است که این کشور روز گذشته واکسن فایزر را دریافت کرده و برنامه واکسیناسیون از امروز در این کشور آغاز شده و برای چندین ماه ادامه خواهد داشت تا همه مردم این کشور واکسن بزنند.در مرحله اول افراد بالای ۶۵ سال واکسن خواهند زد.
 

16:30
کشف گونه جدیدی از کروناویروس در نیجریه


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

پس از کشف گونه خطرناک و جدید از کروناویروس در انگلیس و افریقای جنوبی، خبر از کشف کرونای جدید در نیجریه می‌رسد.این خبر را جان انکنگاسونگ رئیس CDC افریقا رسانه‌ای کرده است.به گفته وی مطالعه در این زمینه ادامه داشته و این گونه از نوع انگلیسی و افریقای جنوبی متفاوت است.این در حالی است که در کشور 208 میلیونی نیجریه تاکنون طبق آمار رسمی 80922 تن کرونا گرفته و تنها 1236 تن فوت کرده‌اند.


15:30
روحانی: وزارت بهداشت مکلف به خرید واکسن کرونا شد/اعلام واجدین شرایط دریافت واکسن


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس‌جمهور:وزارت بهداشت مکلف شده است که واکسن مورد تایید و نیاز را در اسرع وقت تأمین نماید.وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای تامین واکسن چه از داخل و چه از خارج بکار گرفته است. واکسن علیرغم شرایط تحریمی و اشکال‌تراشی آمریکا حتما تامین و در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کسانی که دچار بیماری‌های صعب العلاج هستند و همچنین کادر بهداشت و درمان که مستقیما باکرونا ارتباط دارند در اولویت دریافت واکسن هستند.
 

14:30
۱۵۲ فوتی و ۶۱۷۸ ابتلای جدید کرونا در کشور


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

دکتر سیما سادات دکتر لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۴ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۲۴ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۹۲۴ هزار و ۶۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین ۵۳۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته وی، تا کنون ۷ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۷۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری تاکید کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


13:00
موفقیت استارتاپ های خاورمیانه در بحران کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
تازه‌ترین گزارش مؤسسه تحقیقاتی اکوسیستم استارتاپ‌های جهان(GSER 2020) نشان از ارزش ۳ تریلیون دلاری اقتصاد استارتاپ‌های جهان دارد.آخرین گزارش ها نشان می‌دهد از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا ماه اکتبر حدود ۸۰۳میلیون دلار در زمینه استارتاپ‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(MENA) سرمایه‌گذاری انجام شده که این رقم معادل کل سرمایه‌گذاری انجام شده در سال ۲۰۱۹ است
 

11:30
رئیس بانک مرکزی: مشکل خرید واکسن کرونا حل شد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سخنگوی دولت اخیرا گفته: انتقال پول برای خرید واکسن کرونا بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF با مشکل مواجه شد. نپیوستن به FATF آثار خود را نشان می‌دهد؛ قبلا نیز دولت دیدگاه خود را در این زمینه اعلام کرده بود.


10:20
زمان احتمالی آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

رئیس انستیتو پاستور ایران: با توجه به وجود واکسن‌های متعدد دنیا، عاقلانه بود که از سبد مطمئن سازمان جهانی بهداشت شامل واکسن ١٨ تولیدکننده مهم دنیا، خرید کنیم که این کار را انجام دادیم و در کنار خرید از کواکس تحویل و تزریق واکسن‌ها حدود ۶ تا ٨ هفته آینده آغاز می‌شود.کشور ما نپذیرفت از واکسن‌های ناشناخته برای تزریق مردم استفاده کند.نخستین واکسن تولیدی داخل، این هفته وارد آزمایش بالینی می‌شود و در ۳ تا ۴ هفته آینده حداقل دو واکسن وارد فاز یک کارآزمایی بالینی می‌شود.یکی از واکسن‌ها که تولید مشترک بین ما و کشور دیگر است مراحل حیوانی را به خوبی گذرانده و امیدواریم در بهمن بتوانیم فاز آخر کارآزمایی بالینی را به عنوان تولید ایرانی تقدیم مردم کنیم.جهش‌های ویروس کرونا، این نگرانی و دغدغه را ایجاد کرده است که شاید واکسن‌هایی که تاکنون تولید شده است، کارآیی خود را از دست بدهد، که این موضوع به اثبات نرسیده و باید منتظر تحقیقات بیشتر در این زمینه باشیم


9:50
کرونا ۱۳ تریلیون دلار خرج روی دست جهان گذاشت


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
آن طور که برآوردهای صورت گرفته از مدل‌سنجی شیوع کرونا نشان می‌دهد، خسارتی که کرونا تاکنون به اقتصاد جهانی وارد کرده است رقمی حدود ۱۳ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. این رقم شامل بسته اخیر ۹۰۰ میلیارد دلاری آمریکا نیز می‌شود که هفته گذشته در کنگره آمریکا به تصویب رسید


9:10
سردار نقدی به نیروهای سپاه و بسیج: از واکسن خارجی کرونا استفاده نکنید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه:ما متولی امر بهداشت و درمان کشور نیستیم و در تصمیمات تخصصی این حوزه دخالت نمی‌کنیم؛ اما با توجه به توصیه متخصصان، تشکیک‌های جدی کارشناسان دنیا و سوابق بد برخی تولیدکنندگان کنونی واکسن کرونا، به پرسنل سپاه و بسیج تزریق واکسن‌های خارجی کرونا را به دلیل مکانیسم عمل خاص آنها توصیه نمی‌کنیم.در امر واکسیناسیون عمومی واکسن‌های وارداتی هم مشارکت نخواهیم کرد؛ البته برای عموم کشور تصمیم گیری با وزارت بهداشت است.اما اگر واکسن کرونای تولید داخل به مرحله واکسیناسیون عمومی برسد، با کمال میل حاضریم حماسه بسیج در ریشه‌کنی فلج اطفال را تکرار کنیم.

 

8:45
25 توصیه برای قطع زنجیره انتقال کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
بنابر اعلام انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران، برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نکات بهداشتی زیر را جدی بگیرید:1. با هیچکس دست ندهیم و حتی فرزندان خود و پدر و مادر خود را بغل نکنیم. 2. ترجیحا دو متر فاصله را رعایت کنیم. 3. با هیچکس به صورت روبرو و از نزدیک صحبت نکنیم.4. به کسی مواد خوراکی تعارف نکنیم. 5. تا آنجا که ممکن است از وسایل مشترک استفاده نکنیم. به عنوان مثال در محل کار از قندان و سایر وسایل مشترک استفاده نکنیم.6. از سطوح پر تماس دوری کنیم و آن ها را لمس نکنیم.7. همیشه به آلودگی وسایل و محیط خارج از خانه فکر کنیم.8. از سکه و اسکناس تا حد امکان استفاده نکنیم. (سکه و اسکناس را با دستکش یکبار مصرف جا به جا کنیم و ترجیحا داخل یک کیسه فریزر نگهداریم). 9. از خانه خارج نشویم و اگر بنابه ضرورت از خانه بیرون رفتیم، در پیاده رو با فاصله از دیگران حرکت کنیم. 10. در ساعات شلوغ فروشگاه ها خرید نکنیم. 11. در جمع غیر خانواده خود حضور نیابیم.12. برای استفاده از آسانسور حتما اطمینان داشته باشیم که انگشتان مان در تماس مستقیم با دکمه های آسانسور قرار نگیرد.13. تمام وسایل خریداری شده را هنگام آوردن به منزل شست و شو یا ضدعفونی کنیم.14.  مکررا دستان خود را با آب و صابون بشوییم. 15. کارهای بانکی خود را تا حد امکان به صورت اینترنتی انجام دهیم.16. در پمپ بنزین ها اطمینان یابیم که دستان مان در تماس مستقیم با وسایل و تجهیزات قرار نگیرد.17.  در هنگام استفاده از عابر بانک اطمینان یابیم که دستان مان در تماس مستقیم با پنل عابر بانک قرار نگیرد.18. ارتباط حضوری خود را با دیگران بسیار کوتاه کنیم.19. تا آنجا که ممکن است از طریق تلفن و پیام با دیگران ارتباط برقرار کنیم.20. بی دلیل در مراکز درمانی حضور نیابیم.21. تا آنجا که ممکن است از بردن وسایل اضافی به همراه خود به بیرون از خانه، خودداری کنیم.22. فرزندان خردسال خود را برای خرید به بیرون نفرستیم.23. از تلفن های عمومی استفاده نکنیم.24. از وسایل نقلیه عمومی تا حد امکان استفاده نکنیم.26. مراقب رفتارهای پیشگیرانه دیگر اعضا خانواده باشیم.
چهارشنبه سوم دی ماه


22:00
رونمایی از واکسن مشترک ایرانی کرونا در بهمن ماه


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس انستیتو پاستور:یکی از واکسن‌های تولید مشترک ایران و یکی از کشورها وارد مرحله بالینی شده. مرحله اول تست بالینی در آن کشور به خوبی گذرانده شده و فاز دوم آن نیز در حال اجراست.در بهمن‎ماه فاز آخر تست واکسن به پایان می‎رسد و آن را به عنوان یک تولید ایرانی عرضه می‎کنیم.


18:00
شرایط نام‌نویسی برای تزریق آزمایشی واکسن کرونا

 

17:00
کشف آمپول‌های قلابی کرونا در تهران

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فروشنده آمپول های تقلبی کرونا در فضای مجازی خبر داد.چند روز پیش فردی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که با فردی ناشناس در فضای مجازی که مدعی فروش آمپول درمان کرونا بوده، آشنا شده است و با توجه به اینکه همسرش به کرونا مبتلا شده بود. اقدام به خرید پنج آمپول برای درمان همسرش به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کرده و آن را به یک شماره حساب واریز کرده است.
 

16:00
ایران در حال رایزنی برای خرید واکسن خارجی کروناست

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت: وزارت امور خارجه و بانک مرکزی به طور جدی در حال رایزنی برای خرید واکسن کرونا هستند که امیدواریم با کمک آن ها و پیدا کردن روش مناسب برای انتقال ارز این محصول تهیه و وارد کشور شود. به دلیل اعمال تحریم و دشواری جابه جایی ارز؛ خرید و وارد کردن واکسن خارجی کرونا به ایران دشوار شده اما مسوولان کشور در حال بررسی راه های انجام این کار هستند.دشواری در خرید واکسن فقط محدود به کرونا نیست و ایران برای تهیه دیگر داروها از جمله واکسن آنفولانزا هم مشکلاتی دارد که امیدواریم با تدبیر و برنامه‌ریزی این مشکل برطرف شود.به جز تلاش برای خرید واکسن خارجی تولید نمونه ایرانی آن هم در مرحله ثبت نام از متقاضیان تزریق قرار دارد و با تکمیل این فرایند به زودی کارآزمایی بالینی و انجام آزمایش بر روی انسان آغاز خواهد شد.تزریق واکسن کرونا به معنای پایان شیوع و همه گیری این ویروس نیست و تا زمان ریشه‌کنی کامل آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضروری است.


15:00
وزیر بهداشت: بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن کرونا ، سهمیه ایران از کواکس


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سهمیه کشور ما برای خرید واکسن در طرح " کواکس "سازمان جهانی بهداشت از دست نرفته بلکه به دلیل مشکلات انتقال پول، کمی طول کشیده است اما ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز جزو سهمیه و سبد ماست که بزودی خبرهای خوشی در این خصوص خواهیم داد.ان شاءالله در اسرع وقت طبق جدول تخصیصی که برای همه کشورها دارند برای ما هم توزیع خواهد شد.


14:10
۱۵۳ فوتی جدید کرونا در کشور / ۵۴۱۹ تن در وضعیت شدید بیماری


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۵ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۹۱۴ هزار و ۱۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی افزود:  ۵۴۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری گفت: تا کنون ۷ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۵۶۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.به گفته وی، در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


13:00
آغاز تولید چند میلیون دوز واکسن ایرانی در ماه، طی چند ماه آینده


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
جلیلی، مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ایرانی: دنیا با مشکل تولید انبوه واکسن مواجه است. همین شرکت فایزر به جای چند صد میلیون دوز، اعلام کرد که نصف دوز متعهد شده را می‌تواند تحویل دهد. زیرساخت تولید انبوه واکسن ایرانی از مرداد ماه آغاز شده است.کارخانه در مقیاس محدود به بهره‌برداری رسیده است.کارهای مطالعاتی تولید انبوه به اتمام رسیده است و تجهیزات در حال نصب هستند.طی چند ماه آینده توانایی تولید چند میلیون دوز واکسن در ماه را خواهیم داشت.


12:00
پیام سازمان غذا و دارو به داوطلبان شرکت در آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

 

11:20
رانندگان اسنپ ها و تپسی ها در ساعات منع تردد جریمه نمی شوند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا: در ساعات منع تردد خودرو‌های حمل کالا، بار و مسافر در جاده‌ها و شهر‌ها مجاز به تردد هستند و جریمه نمی شوند.وانت بار‌های پلاک سفید نیز مجاز به تردد هستند و آن‌ها نیز جریمه نخواهند شد. اما از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح شامل محدودیت تردد شبانه هستند و در صورت تردد در این ساعات جریمه خواهند شد. خودرو‌هایی که در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند در این ساعات مشمول جریمه نخواهند شد.تاکسی‌ها می‌توانند در ساعات ۲۱ تا ۴ صبح فعالیت کنند و پیامک‌هایی که در این رابطه ارسال می‌شود، فقط به عنوان هشدار اولیه است.


10:50
آنتی‌بادی واکسن‌ کرونا به‌تدریج کاهش می‌یابد

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
مطالعه جدید منتشرشده در مجله پزشکی نیوانگلند (NEJM) نشان می‌دهد که اثر طولانی‌مدت واکسن شرکت مدرنا (mRNA-۱۲۷۳ Moderna) به‌ویژه تعداد آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده آن ممکن است کمتر از انتظار ما باشد. آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده مانند سایر آنتی‌بادی‌ها به پاتوژن‌های مهاجم متصل می‌شوند، اما به روشی متصل می‌شوند که عفونت را متوقف کنند.به همین دلیل است که شرکت‌های دارویی میزان خنثی‌سازی آنتی‌بادی‌ها را به‌عنوان معیار اساسی برای موفقیت واکسن‌های خود می‌دانند


10:15
رونمایی از واکسن کووید19 ایرانی

9:40
کدام علائم عصبی کرونا ماندگار است؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سردرد یکی از اولین علائم عصبی کووید ۱۹ است. به ویژه اگر علائم دیگری مانند درد، تب و از دست دادن چشایی یا بویایی وجود داشته باشند.حساسیت به نور (یا به اصطلاح فوتوفوبیا) و سایر علائم چشمی می‌توانند در دوره عفونت حاد کووید ۱۹ و همچنین در هفته‌های بعد از بهبودی رخ دهند.
 

9:00
مدیر تیم تحقیقاتی تولید واکسن ستاد اجرای فرمان امام: ۹۹۱۱ نفر برای تزریق واکسن کرونا ایرانی داوطلب شدند

 

 

8:30

راه مقابله‌با کرونای انگلیسی‌همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:تنها راه مقابله با ویروس کرونای انگلیسی همان رعایت دستور العمل‌های بهداشتی یعنی ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها و و تهویه مناسب در فضای بسته است. میزان اثرگذاری داروها و حتی واکسن‌های فایزر و مدرنا برای این ویروس زیر سؤال است و این ویروس مردم انگلیس را در آستانه سال نو تحت تأثیر قرار داده است.این ویروس از ۳۰ شهریور ماه در انگلیس و بیشتر در جنوب و جنوب شرق انگلیس البته با مرکزیت لندن شناخته شد و بالاترین آمار شناسایی را داشته است.در انگلیس از ۳۰ شهریور تا هفته سوم آذر حدود ۱۱۰۸ بیمار را با تغییرات ژنتیکی شناسایی کردند و همزمان در دانمارک و استرالیا هم تعداد کمی از این ویروس پیدا شد، بنابراین ترس از گسترش این ویروس در اروپا وجود دارد و به همین علت کشورهای اروپایی راه‌های خود را با انگلیس مسدود کردند تا جلوی سرایت آن را بگیرند.
سه شنبه دوم دی ماه


22:00
ویژگی های ویروس کرونای انگلیسی که مقامات این کشور مدتها از دنیا پنهان کرده بودند

 
 

21:00
شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۷۸ میلیون نفر رسید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
براساس آمارهای مراکز معتبر شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا سه شنبه شب به ۷۸ میلیون و ۳ هزار نفر رسیده است.شمار مرگ و میر جهانی کرونا به یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۲۰۰ هزار و ۱۰۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و یک هزار و ۸۴۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به ۱۸ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۱۶ نفر و مرگ و میر نیز به ۳۲۶ هزار و ۷۷۲ نفر رسیده است


20:00
مسافران آخرین پرواز لندن- تهران قرنطینه می شوند

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سازمان هواپیمایی کشور:گروه پروازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" که با پرواز شماره ۷۱۰ از لندن به تهران عازم هستند، در بدو ورود به کشور جهت اطمینان از سلامتی، قرنطینه می‌شوند.با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا در انگلیس و لغو تمامی پرواز‌ها به این کشور، آخرین پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" جهت انتقال مسافران به لندن و بازگرداندن صرفا گروه پروازی مستقر در لندن به کشور در تاریخ دوم دی ماه انجام گرفت‌.تمامی گروه پروازی این هواپیما در بدو ورود به کشور قرنطینه و پس از انجام تست PCR و ارائه جواب منفی، مجاز به انجام پرواز خواهند بود.


19:00
کرونا به قطب جنوب هم رسید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
در میان انتشار اخبار نگران کننده از جهش ویروس کرونا در بریتانیا و سرایت آن به دیگر کشورها، ویروس کرونا به آخرین نقطه عاری دنیا از این ویروس هم سرایت کرده است. پس از گذشت بیش از 1 سال از همه‌گیری ویروس کرونا در ووهان چین و سرایت آن به دیگر نقاط دنیا، تنها نقطه عاری کره زمین از ویروس کرونا هم به این ویروس آلوده شد.ارتش شیلی روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد که تست کرونای 36 نفر از افراد حاضر در یک پایگاه نظامی – تحقیقاتی این کشور در جنوبگان مثبت شده است.


18:00
وزیر بهداشت: رهبر انقلاب پیگیر موضوع ساخت واکسن کرونا هستند

 
دلسوزی و پیگیری‌های مستمر رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور، نشان از آن دارد که مردم این سرزمین در اوج تحریم‌های ظالمانه، نباید قدمی از مردم سرزمین‌های برخوردار و دارای منابع فراوان و سرشار، عقب‌تر باشند.


17:00
دردسر کرونای جدید برای انگلیسی ها؛ کمبود مواد غذایی در آستانه کریسمس


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
روزنامه گاردین:اگر مرز با فرانسه به سرعت باز نشود، کمبود میوه ها وسبزی های تازه، در ایام کریسمس، مردم این کشور را رنج خواهد داد.در حالی که دولت انگلیس نتوانسته است بر سر شرایط جدایی از اتحادیه اروپا به نتیجه برسد، همزمانی اوج همه گیری کووید19، شناسایی نوع جهش یافته ویروس کرونا و در نتیجه بسته شدن مرزها و نیز بی ثباتی ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت (Brexit)، تامین کالاهای ضروروی را دشوار ساخته است.اکنون حتی تامین مواد لازم برای غذای سنتی ظهر کریسمس، شامل بوقلمون، نخود فرنگی، هویج، سیب زمینی، زردک و کلم بروکلی، موجب نگرانی شده است.


15:30
ستاد ملی مقابله با کرونا دستور دهد تمام پروازهای خارجی را لغو می‌کنیم


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی:تاکنون وزارت بهداشت و درمان کشور و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا درخواستی مبنی لغو پرواز‌های خارجی سایر کشور‌ها به ما اعلام نکرده‌اند.تاکنون تمامی پرواز‌های تهران به مقصد لندن و بالعکس به صورت مستقیم و غیر مستقیم لغو شده و اجازه هیچ پروازی به این کشور داده نمی‌شود.


14:40
۱۸۷ فوتی جدید کرونا در کشور/شمار قربانیان از ۵۴هزار تن گذشت


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۱۵ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۴۳ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۳ نفر رسید.به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۹۰۳ هزار و ۹۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری ادامه داد: ۵۴۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تا کنون ۷ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
 

14:20
چگونگی ثبت‌نام داوطلبان تزریق واکسن کرونای ایرانی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره): آزمایش انسانی واکسن کرونا تولید محققان ایرانی هنوز شروع نشده است و در اواسط هفته آینده این مرحله آغاز خواهد شد. واکسن کرونای ایرانی ابتدا روی یک نفر تزریق خواهد شد و بعد چند روز روی ۳ نفر و سپس کم کم روی۵۶ داوطلب آزمایش می‌شود.داوطلبان می‌توانند در سامانه ۴۰۳۰ ثبت‌نام کنند و پس از این مرحله با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.در قیمت و توزیع واکسن دخالتی نمی‌کنیم.


14:00
ضرر کرونا به ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان از کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
حدود یک سال است که ویروس کرونا مناطق بسیار زیادی از جهان را درگیر کرده و تاثیر زیاد خود را بر کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی نیز نشان داده است.


13:30
کرونا پس از ۲۵۳ روز دوباره از تایوان سر در آورد

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
تایوان که در ۲۵۳ روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به کرونا ثبت نکرده بود، امروز از ابتلای یک زن به این ویروس خبر داد.این ناکامی برای این جزیره محسوب می‌شود که تاکنون در مهار کرونا مثال‌زدنی بود.


13:00

سازمان نظام پزشکی ایران برای تهیه واکسن کرونا به سازمان جهانی بهداشت نامه نوشت

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

 


12:30
واکسیناسیون همگانی در طول ۸ ماه موثر نیست؛ همه باید ۳ ماهه واکسینه شوند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد:تأمین ۵۰ میلیون دوز واکسن در طول ۸ ماه خیلی مؤثر نیست بلکه این مقدار باید در عرض ۳ماه تأمین و تزریق شود چراکه اگر فاصله بیافتد، زنجیره ویروسی قطع نمی‌شود.
 

11:50
واکنش جهانپور به #واکسن_بخرید

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتی نوشت:در ادامه پروژه تحریم دارو، تحریم وام IMF، تحریم ماسک، تحریم تجهیزات حفاظتی، تحریم کیت تشخیصی PCR، تحریم رپیدتست کرونا؛ این بار رمز عملیات فریب و عنوان مستعار پیوست رسانه ای تحریم: واکسن بخرید خیلی ممنون! خوب شد گفتید!


11:10
مصرف زیاد قند، نمک و چربی خطر کرونا را بیشتر می‌کند

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سپیده دولتی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:مصرف زیاد قند و نمک و چربی سیستم ایمنی بدن را روز به روز ضعیف تر می کند و احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.خانه نشینی اجباری کرونایی، یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و غذاهای آماده را افزایش داده است.از مواد غذایی با نمک و قند و چربی کمتر استفاده کنید.سالاد خود را با چاشنی هایی همچون سرکه، آبغوره، آبلیمو، آب نارنج و سبزیجات معطر مصرف کنید.روزانه ماست و شیر و پنیر کم چرب مصرف کنید و فست فود و کنسرو را محدود کنید.در حین خرید، به نشانگرهای رنگی تغذیه ای مواد غذایی توجه کنید.از روش های بخار پز یا آب پز کردن بجای سرخ کردن استفاده کنید. ادویه جات را جایگزین نمکدان کنید. نمک مصرفی روزانه باید کمتر از پنج گرم یعنی کمتر از یک قاشق چایخوری باشد.از مصرف روغن هایی که به صورت سنتی تهیه می شوند خودداری شود. در صورت تمایل به مصرف روغن کنجد از روغن ارده کنجد صنعتی استفاده کنید.
 

10:30

کرونای انگلیسی به عمان رسید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رسانه‌های عمان از ابتلای ۴ نفر به نوع جدید کرونا در این کشور خبر می‌دهند. در روزهای اخیر نوع جدیدی از کرونا در انگلیس مشاهده شده که گفته می‌شود سرعت شیوع آن ده‌ها برابر بیشتر از کرونای کنونی است. در پی شیوع گسترده این نوع کرونا، بسیاری از کشورهای جهان تمام پروازها و رفت‌وآمدها به کشور انگلیس را متوقف و ممنوع اعلام کردند
 

9:45
واکسن کرونا در شبکه بهداشت توزیع و تزریق می‌شود


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت: واکسن کرونا در شبکه بهداشت توزیع و تزریق می‌شود و واکسن دست اشخاص داده نمی‌شود. واکسن تولید داخل در خوش بینانه‌ترین حالت تا تیر ۱۴۰۰ به دست ما می‌رسد. تهیه واکسن وارداتی نیز آغاز شده و هر زمان واکسن به دست ما رسید، آمادگی توزیع و تزریق را داریم. اولویت تزریق واکسن کرونا، سالمندان و افراد در معرض خطر با بیماری‌های زمینه‌ای هستند. سالمندان بالای ۷۵ سال و بالای ۶۵ سال، نیروهای بهداشت و درمان یا کسانی که در آزمایشگاه‌های کووید ۱۹ کار می‌کنند در اولویت هستند


9:00
تزریق واکسن کرونا به جو بایدن

8:30
دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا: فایرز و مدرنا فعلا اولویت نیست


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
در تولید واکسن ایرانی کرونا فعلا تغییرات خاصی نسبت به روزهای قبل رخ نداده است. سه شرکتی که نسبتا کارشان ادغام یافته است، برای اخذ مجوز انسانی در حال تکمیل مدارک در سازمان غذا و دارو هستند. سه واکسن‌ ایرانی تمام مراحل غیر انسانی و آزمایش روی حیوانات را پشت سر گذاشته‌اند و مدارک باید به حدی برسد که سازمان غذا و دارو آنها را به کمیته اخلاق بفرستد.  تولید صنعتی واکسن ایرانی کرونا در اواخر خرداد ماه ۱۴۰۰ میسر خواهد شد. کارشکنی نمی‌کردند، اورژانسی واکسن وارد می‌کردیم.فعلا در لیست خرید ایران واکسن‌های کرونای فایرز و مدرنا اولویت ندارند.
دوشنبه اول دی ماه


20:00
سورپرایز پرستاران از سوی همسرانشان

 
به مناسب روز پرستار و شب یلدا، همسر چند پرستار به شکل ویژه ای آنها را سورپرایز (غافلگیر) کردند.


18:00
تداوم ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۱ در شهرهای نارنجی


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا: طرح ممنوعیت‌های ترافیکی در دو روز گذشته با توجه به اجرای آن از ساعت ۲۰ و تغییر‌ یک ساعته نسبت به روز‌های هفته قبل با همکاری و همراهی مردم به خوبی اجرا شد.تغییر در ساعت اجرای طرح محدودیت‌های تردد شبانه در دو روز گذشته باعث شد سفر‌های برگشت و بار ترافیکی عصرگاهی زودتر شکل گیرد و به جای شروع از حدود ساعت ۱۶ به ۱۴ تغییر یافته بود. از امروز نیز تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح در شهر‌های گروه نارنجی ممنوع است.همچنین ورود پلاک‌های غیر بومی و خروج پلاک‌های بومی از شهر‌های گروه نارنجی ممنوع است.این طرح تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و هر گونه تغییر وضعیت پس از جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود.
 

17:00
گونه جدید کرونا ۷۰ درصد بیشتر قابل انتقال است

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
گونه جدید کشف شده کووید ۱۹ در جنوب شرق انگلیس می تواند تا ۷۰ درصد بیشتر قابل انتقال باشد.گاردین نوشت: همه‌ ویروس‌ها و در واقع ویروس‌های کرونا تمام مدت جهش می‌یابند، بنابراین پدیدار شدن گونه جدید کووید ۱۹ در انگلستان غیر منتظره نیست.این گونه ویروس، چند هفته‌ی گذشته با ۱۰ درصد تا ۱۵ درصد موارد در منطقه‌های ویژه‌ای همراه بود، اما هفته‌ گذشته تقریبا به ۶۰ درصد موارد در لندن افزایش یافت.بیشترین نگرانی دانشمندان در حال حاضر، جهش در پروتئین سنبله‌ی این گونه است. پروتئین سنبله ذره‌ ویروسی است که واکسن‌ها برای توسعه‌ پادتن‌ها ضد آن طراحی شده‌اند، بنابراین این جهش می‌تواند واکسن را از انجام وظیفه باز دارد.موثرترین روش برای مسدود کردن انتقال ویروس این است که هر تماسی بین هر فردی که می‌تواند ویروس را منتقل کند، محدود کنیم. (بیشتر بخوانید)
 

14:30
۱۹۱ فوتی جدید کرونا در کشور/۶۱۵۱ بیمار دیگر شناسایی شدند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۹۱ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۳۵ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۳ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۹۴ هزار و ۳۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی ادامه داد: ۵۵۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته لاری، تا کنون ۷ میلیون و ۹۷ هزار و ۵۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها،۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


13:45
دانشمندان ترکیه‌ای: اگر یک غده‌تان خوب کار کند مستعد نوع خفیف کرونا هستید


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
5 دانشمند برجسته ترکیه‌ای که با تشکیل کارگروهی روی شدت و ضعف بیماری کووید19 تحقیق می‌کردند با انتشار نتایج یافته‌های تحقیق خود در یک ژورنال علمی- پزشکی اروپایی مدعی شده‌اند شدت و ضعف بیماری کووید19 در افراد مختلف بستگی به عملکرد "غده تیموس" در بدن افراد دارد و هر چه غده تیموس بزرگ‌تر و فعال تر باشد، نوع شدت بیماری کووید19 کاهش می‌یابد و برعکس اگر عملکرد غده تیموس در افراد ضعیف باشد، بیماری کووید19 با شدت بیشتری در بدن افراد بروز می‌یابد.به گزارش عصرایران، این تیم تحقیقی ترکیه‌ای که ماه‌ها روی افراد مبتلا به کرونا در رده‌های سنی و جنسی مختلف تحقیق می‌کردند، مدعی شده‌اند زنان و کودکان بیشتر به نوع خفیفی از بیماری کووید19 مبتلا می‌شوند، چون عملکرد غده تیموس آنها بهتر است

13:15

وزیر بهداشت آلمان: واکسن‌های موجود در برابر نوع جدید کروناویروس اثربخش هستند


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
وزیر بهداشت آلمان به نقل از کارشناسان اروپایی گفت بر اساس آنچه در حال حاضر در دست داریم گونه جدید کروناویروس تاثیری بر میزان اثربخشی واکسن‌های موجود ندارد



12:40
قتل یک دانشمند روسی که روی واکسن کرونا تحقیق می‌کرد


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
یک دانشمند روسی 45 ساله که روی ساخت واکسن کرونا ویروس کار می‌کرد، دیشب در خانه خود در شهر "سن‌پترزبورگ" روسیه به قتل رسیده است.به گزارش عصرایران، رسانه‌های روسی گزارش دادند "الکساندر ساشا کاگانسکی" دانشمند روسی که در حال کار کردن روی واکسن کرونا ویروس بوده دیشب به طرز موموزی پس از زخمی شدن با صربات چاقو از پنجره خانه‌اش در طبقه 14 یک برج مسکونی در شهر "سن پترزبورگ" به بیرون پرت شده و کشته شده است.پلیس جنازه این دانشمند را با لباس زیر از مقابل ساختمان محل زندگی‌اش کشف کرده است.به گفته پلیس سن پترزبورگ آثاری از جراحت با چاقو در بدن این فرد و نیز زدوخورد و درگیری در خانه‌اش پیدا شده است.پلیس روسیه می‌گوید در حال تحقیق در مورد مرگ کاگانسکی به عنوان یک پرونده احتمالی قتل و بازجویی از یک مرد 45 ساله به عنوان یک مظنون بالقوه است.پیشتر (در اردیبهشت ماه امسال) نیز یک دانشمند چینی‌تبار که روی کرونا ویروس در آمریکا تحقیق می‌کرد، به طرز مرموزی به قتل رسیده است


12:00
چند میلیارد انسان واکسن کرونا نخواهند زد؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شد، نشان می دهد که از هر چهار نفر در سراسر جهان، یک نفر نمی تواند تا سال ۲۰۲۲ میلادی به واکسن ویروس کرونا دسترسی داشته باشند.محققان دانشکده بهداشت عمومی «جان هاپکینز بلومبرگ» در این مطالعه متوجه شدند که بیش از نیمی از تمام واکسن های پیش سفارش شده به کشورهای پردرآمد که تنها ۱۴ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، اختصاص دارد.
 

11:30
بلاتکلیفی ایران در دستیابی به واکسن کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به وزیر بهداشت از اعلام آمادگی این سازمان برای واردات بخشی از واکسن نوشت. رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی: تولید واکسن برای ما افتخاری است. اما تا سال آینده به تولید نمی‌رسیم. ما تاکنون از مدیریت اپیدمی عقب افتاده‌ایم. بیش از این نباید عقب افتاد.مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: حتی اگر به تولید داخلی واکسن برسیم، باز هم نمی‌توان همه را پوشش داد و دولت باید بخشی را وارد کند چرا که شاید در ‌ماه تنها بتوان ۱۰میلیون دوز تولید کرد. حمید سوری، اپیدمیولوژیست: در ۱۰۰سال اخیر، تقاضای خرید دارو و واکسن برای هیچ بیماری به اندازه کووید-۱۹ تا این میزان بالا نبوده که خود تجارت گسترده‌ای را ایجاد کرده است. بنابراین باید از تبلیغاتی کردن فضا دوری کرد.


11:00
سود 400 میلیارد دلاری در جیب کاسبان کرونا


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
نشریه فوربز در تازه‌ترین محاسبات خود گزارش داده که ثروت ۱۰ میلیاردر بزرگ جهان در ۹ ماه گذشته به خاطر استفاده از فرصت‌های پیش‌آمده در دوران کرونا برای تجارت آنها، حدود ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.هفت نفر از ۱۰ ثروتمند بزرگ جهان آمریکایی هستند که در رأس آنها جف بیزوس مؤسس شرکت آمازون با نزدیک به ۱۸۵ میلیارد دلار ثروت قرار دارد که در ۹ ماه گذشته ۷۰ میلیارد دلار به ثروت او اضافه شده است.ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت تسلا نیز با ۱۵۳ میلیارد دلار در ردیف دوم قرار دارد که او نیز آمریکایی است. ثروت او در این مدت با شتابی چشمگیر در حال افزایش بوده و تنها در یک هفته گذشته ۹.۴ میلیارد دلار به دارایی‌های او افزوده شده است.


10:20
اولین عامل مرگ‌های کرونایی چیست؟


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
معاون درمان وزارت بهداشت:اولین و مهم ترین عامل تاثیرگذار بر میزان مرگ های کرونایی سن بیماران است.یکی از دلایلی که گفته می شود از تجمعات خانوادگی پرهیز شود، این است که معمولا خانواده ها سالمند محور هستند و باید توجه جدی به این افراد نمود.


10:00
آغاز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با ۵۶ نفر


آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
محرز،محقق اصلی پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا:احتمالا فاز اول تست انسانی این واکسن از هفته اول دی ماه آغاز می‌شود.فاز اول تست انسانی واکسن کرونای ایرانی با ۵۶ نفر آغاز می‌شود. در این فاز دو تزریق برای داوطلبان در فاصله دو هفته انجام می‌شود. این افراد باید کاملا سالم باشند، تمام تست‌های لازم برایش انجام می‌شود، در عین حال نباید سابقه ابتلا به کووید-۱۹ را داشته باشد و آنتی‌بادی‌اش باید منفی باشد و بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد.داوطلب تست واکسن کرونا از تمام ایران بسیار زیاد است. از تمام ایران، افراد تحصیل کرده و... بسیار داوطلب شدند و داوطلب بیش از حد نیاز وجود دارد.


9:30
یک فروشگاه زنجیره‌ای، بی‌توجه به کرونا، این‌بار در تهران صف طولانی خرید کالا ایجاد کرد

 
نکته جالب، عبور خودروی جشن یلداست که به آن‌ها تذکر می‌دهد فاصله را رعایت کنند.چند روزی‌ست که این اتفاق در شهرهای گوناگون رخ داده و زحمات برای مهار کرونا را از بین می‌برد. این ویدیو را یکی از شهروندان تهرانی گرفته و به خبرگزاری فارس ارسال کرده است.


9:00
کرونای جدید انگلیسی به دانمارک، هلند و استرالیا رسید

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز یکشنبه تأیید کرد که ویروس جدید کووید-۱۹ که برای اولین بار در انگلیس شناسایی شده، به سایر کشور‌ها نیز سرایت کرده است.


8:30
میزان مسری بودن و سرعت شیوع کروناویروس انگلیسی بالاتر از نوع چینی آن است

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سوزان هاپکینز از مقامات ارشد بهداشتی گفت روز جمعه به دولت درباره نوع جدید کرونا که اکتبر شناسایی شد، هشدارهای لازم داده شد. گفته می‌شود افراد مبتلا بار ویروسی بیشتری دارند و در نتیجه عفونت بیشتری در بدن داشته و به نفر بعدی منتقل می‌کنند.دکتر ماریا وان کرخووه از سازمان جهانی بهداشت درباره کرونای انگلیسی می‌گوید اطلاعات آنها در حدی است که مقامات انگلیسی به آنها گزارش داده و در حال مطالعه روی این نوع جدید هستند که سرعت بالایی در انتقال دارد.وی تاکید کرد به محض دریافت گزارش از نتایج مطالعاتی که در دست انجام است، مردم جهان را در جریان قرار خواهند داد.


8:00
نگرانی سازمان جهانی بهداشت از شیوع کرونای جدید در انگلیس

 
آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان در ماه دی
 
سازمان جهانی بهداشت در توییتر خود اعلام کرد با مقامات و نهادهای ذیربط انگلیس در خصوص شیوع این ویروس جدید در تماس است و این سازمان به محض دست یافتن به جزئیات و اطلاعات تازه درباره این ویروس، آن را با سایر کشورها در میان خواهد گذاشت.شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس در روزهای اخیر، علاوه بر نگرانی دولت و مردم این کشور که آسیب ها و تلفات فراوانی را از شیوع کووید-۱۹ متحمل شده است، باعث نگرانی کشورهای همسایه انگلیس و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما