آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در آبان ماه

با گذشت حدود یازده ماه از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، پزشکان و پژوهشگران هر روز به دنبال نکته و یافته جدیدی درباره بیماری کووید ۱۹ هستند تا هر چه زودتر دارو یا واکسنی مناسب برای این ویروس ناشناخته بیابند.
پنجشنبه، 1 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در آبان ماه
به گزارش راسخون؛ با گذشت بیش از یازده ماه، جهان همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با کروناویروس است؛ ویروسی که روند انتشارش بیش از چند برابر شده است و بسیاری را درگیر خود کرده است. بیش از یک میلیون نفر در جهان جان خود را به خاطر ابتلا به این بیماری ناشناخته از دست دادند و حدود 40 میلیون مبتلا نیز بهبود یافتند. رسانه های دنیا در این ماه ها تلاششان بر این بود تا علاوه بر اینکه آخرین اخبار مربوط به کرونا را مخابره کنند، همچنین نکات پیشگیری و نکاتی که در هنگام ابتلا به این بیماری نیاز است بدانیم را خبررسانی کرده اند. پایگاه اطلاع رسانی راسخون نیز از همان ماه های ابتدایی ورود کرونا به ایران در تلاش بوده است تا تازه ترین خبرهای مربوط به کرونا در ایران و همچنین جهان را به صورت روزانه در مجله خبری راسخون بروزرسانی کند. در این خبر نیز بر آنیم آنچه که در آبان ماه سال 99 در خصوص کرونا در ایران و جهان، در رسانه های دیگر خبررسانی می شود، بروز کنیم.

اخبار مربوط به کرونا در بهمن ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در دی ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در آذر ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در آبان ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در مهرماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در شهریورماه را در اینجا مشاهده کنید
مربوط به کرونا در مردادماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در تیر ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در خرداد ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در اردیبهشت ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در فروردین ماه را در اینجا مشاهده کنید
اخبار مربوط به کرونا در اسفند ماه را در اینجا مشاهده کنید


درحال بروزرسانی

جمعه سی ام آبان


14:45
شناسایی ۱۳۲۶۰ بیمار جدید کووید۱۹/ جانباختن ۴۷۹ بیمار


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سیما سادات لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ نفر رسید.وی با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان این بیماری را ۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر اعلام کرد.سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اظهار کرد: ۵۷۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته لاری تا کنون پنج میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی خاطر نشان کرد که استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری همچنین تاکید کرد: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

8:30
آیا ماسک‌های جراحی چندبار مصرف هستند؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مقامات بهداشتی می گویند:ماسک‌های جراحی گسترده‌ترین سلاح در برابر بیماری کووید-۱۹ هستند که باید پس از یک بار استفاده، دور انداخته شوند.همچنین باید ماسک خیلی زود تعویض و ترجیحا درون سطل زباله‌ای درب‌دار دور انداخته شود.
پنجشنبه بیست و نهم آبان


14:45
فوت ۴۷۶ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته/ شمار جانباختگان به ۴۳۴۱۷ تن رسید


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۳۸ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۱۵ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۳ هزار و ۴۱۷ نفر رسید.وی افزود:خوشبختانه تا کنون ۵۸۳ هزار و ۷۰۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین ۵۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: تا کنون پنج میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری ادامه داد: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

13:00

نامه قالیباف به رهبری درباره نقش مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
امیرآبادی فراهانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:قالیباف، رئیس مجلس برای پیگیری این موضوع که حتی یک نفر از نمایندگان مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا حضور ندارند، نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته‌ است تا رئیس‌‌های دو کمیسیون «بهداشت‌و‌درمان» و «اجتماعی» عضو این ستاد شوند


12:15
امامزاده‌های تهران تا اطلاع بعدی بسته شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
امامزاده‌های استان تهران با توجه به تعطیلی مراکز غیرضرور با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا از اول آذر تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود.
 

11:30
از رکورد گرانی در پاریس و زوریخ تا جهش ۲۷ پله‌ای تهران


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شهرهای زوریخ در سوئیس و پاریس، پایتخت فرانسه پس از شیوع کرونا از نظر میزان گرانی کالا و خدمات در اروپا رتبه نخست را از آن خود کردند.این دو شهر گران اروپایی حالا در جهان نیز به سطح هنگ‌کنگ رسیدند تا هر سه در حال حاضر در راس جدول گران‌ترین شهر‌های دنیا قرار بگیرند.در این رده بندی تهران، پرت و گوانگ‌ژو بزرگترین جهش را در جدول تعیین شاخص‌های هزینه زندگی در مقایسه با سال گذشته داشتند. با این‌ حال تهران در رتبه ۷۹ این جدول و پرت و گوانگ‌ژو به طور مشترک در جایگاه ۶۲ قرار گرفتند
 

10:30
تعبیه شیشه محافظ کرونا در غذاخوری اداره آتش‌نشانی در شهر لس‌آنجلس آمریکا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 

9:30

چگونگی ممنوعیت سفر برای کرونا مثبت‌ها


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت:افرادی که تست‌شان مثبت شود، به طور هوشمند اطلاعات‌شان از طریق سامانه‌ها به مراکز حمل و نقل و تردد کشور منتقل می‌شود. اکنون شرکت‌های قطار این کار را انجام داده و سیستم‌هایشان را تطبیق دادند و شش الی هفت شرکت هواپیمایی‌ هم این اقدام را انجام دادند.در تاکسی‌های اینترنتی نیز به این صورت است که راننده‌ای که تستش مثبت بوده تا ۱۴ روز چراغ این راننده قرمز می‌ماند و این راننده طی این ۱۴ روز نمی‌تواند مسافر بگیرد


9:00
جمع‌بندی بسته حمایتی اصناف و ارائه به ستاد ملی مدیریت کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا از جمع‌بندی بسته حمایتی اصناف در طی اعمال محدودیت‌ها در طرح جدید مقابله با کرونا و ارائه به ستاد ملی خبر داد و افزود: در این بسته حمایتی مواردی همچون بیمه، اجرای چک‌ها و حمایت از اصناف به طور کلی مدنظر قرار گرفته است
 

8:30
سه میلیون کرونایی در آمریکا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
براساس برآورد جدید متخصصان بیماری‌های عفونی همه‌گیر بیش از ۳ میلیون نفر در ایالات متحده به ویروس فعال کرونا مبتلا و به طور بالقوه مسری هستند.طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۵۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۱۶ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۳۴۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۵۶۳ نفر بهبود یافته‌اند.
چهارشنبه بیست و هشتم آبان

22:00
هزینه ۵۲ میلیون دلاری پیش‌‌خرید واکسن کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:ایران در گروه ۸۴ کشور پرداخت کننده پول برای پیش خرید واکسن کرونا می‌باشد؛ آمریکا جزو این گروه کشورها نیست.پیش‌پرداخت حدود ۵۲ میلیون دلار بوده که در حال انجام است؛ مقداری مشکل تبادلات ارزی داریم، اما رئیس‌جمهور روی این موضوع اصرار دارند.البته میزان واکسنی که از این طریق خریداری کردیم، تقریباً می‌تواند ۱۰ درصد جمعیت ما را پوشش دهد.
 

21:00
هتل‌ها میزبان کرونایی‎ها می‌شوند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس جامعه هتلداران: طی قراردادی که به زودی میان وزارت بهداشت و وزارت گردشگری منعقد می‌شود، برخی هتل‎ها برای بیمارانی که کرونایی که نیاز به قرنطینه دارند و یا افراد دارای بیماری خاص مورد استفاده قرار می‎گیرد.هتل‌هایی که در این زمینه وارد فعالیت شوند، دیگر پذیرش مسافر آزاد نخواهند داشت مگر اینکه ساختمان جداگانه یا ورودی مجزا داشته باشند.


20:00
تعطیلی ۲ هفته‎ای بخش اداری مدارس مناطق قرمز


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیر آموزش و پرورش:ستاد ملی مدیریت کرونا این دوهفته را در بخش اداری و کادر اجرایی مدارس مناطق قرمز تعطیل اعلام کرده است، بنابراین مدارس در دوهفته آینده در این مناطق تعطیل است ولی در مناطق زرد و نارنجی کماکان بخش اداری مدارس می تواند فعال باشد.
 

19:00
فهرست مشاغلی که در طرح جامع مدیریت هوشمند مقابله با کرونا تعطیل نمی شوند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 

18:00
اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا در ورزش
 


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
مجوز برگزاری رویدادهای ورزشی شامل لیگ‌ها، مسابقات و اردوها خصوصاً برای رشته های المپیکی کماکان به قوت خود باقی است.


17:45

نتایج جدید واکسن فایزر: ٩۵ درصد تاثیرگذار و ایمن


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شرکت فایزر در تازه‌ترین به‌روزرسانی نتایج واکسن کرونای مشترک با شرکت «بایو‌ ان تک» اعلام کرد که تأثیرگذاری این واکسن ٩۵ درصد بوده و عوارض جدی بعد از تزریق گزارش نشده است. به نوشته نیویورک تایمز، این شرکت اعلام کرد که «ظرف چند روز» درخواست تاییدیه اضطراری خود را به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه خواهد کرد و این موضوع امیدواری‌ها برای ورود این واکسن به بازار، زودتر از زمان پیش‌بینی شده تا مارس ٢٠٢١ (فروردین ١۴٠٠) را افزایش خواهد داد


16:30
کسب‌وکار ۱۰۰۰ تالار پذیرایی تهران درکما


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران:تالارهای پذیرایی بیشترین ضربه را از شیوع بیماری کرونا خورده و عملا ورشکسته و نابود شدند.در شهر تهران حدود ۱۰۰۰ واحد صنفی تالار پذیرایی وجود دارد، این فعالان صنفی از حداقل ۱.۵ تا بیش از ۱۰میلیارد تومان متضرر و کسب‌وکار اغلب آنها نابود شده است. علاوه برآن هزاران کارگر بیکار و رها شده و بسیاری از مشاغل جانبی مرتبط با تالارهای پذیرایی مانند گل‌آرایی، تزیین سفره‌های عقد، تامین اقلام مورد نیاز برای برگزاری مراسم ختم، ولیمه و... در حال از بین رفتن است
 

15:30
"رمدسیویر" بیمه شد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:خوشبختانه داروی رمدسیویر تحت پوشش بیمه قرار گرفت که عده‌ای به دنبال سودجویی نباشند.نگران خطر مسمومیت کبدی به دنبال تجویز داروهای متعدد هستیم.
 

14:50
مجموع مبتلایان به کرونا از 800 هزار نفر گذشت


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 27 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 421 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 801 هزار و 894 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 480 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 42 هزار و 941 نفر رسید


14:40

رئیس انستیتو پاستور: تا ۲سال دیگر باید ماسک زد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس انستیتو پاستور ایران:در همه جای دنیا، در خوشبینانه‌ترین شرایط، حتی برای شرکت‌های آلمانی، هندی، آمریکایی، چینی و انگلیسی که به واکسن دست پیدا کرده‌اند مردم باید حداقل تا دو سال ماسک بزنند و مراقب ‌باشندچراکه با تولید انبوه واکسن هم می‌توان در سال اول، واکسن مورد نیاز فقط ۲۰درصد از جمعیت کل جهان را تهیه کرد.


14:10

تکلیف مشاغل ناچار به تردد در ساعات منع رفت و آمد/تست رایگان کرونا در مراکز دولتی؛ بزودی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:محدودیت‌های اعمالی از شنبه بسیار محکم و با متخلفان برخورد می‌شود.در تاکسی‌های اینترنتی به این صورت است که راننده‌ای که تستش مثبت بوده تا ۱۴ روز چراغ این راننده قرمز می‌ماند و این راننده طی این ۱۴ روز نمی‌تواند مسافر بگیرد.بحث تست‌های آنتی‌ژن رپید و سریع پیش آمد که گشایشی در کل دنیا است که ما درخواست دادیم تا هم از کره جنوبی خرید شود و هم هفته آینده اولین نمونه این تست‌ها در کشورمان تولید می‌شود.این تست‌ها با قیمت مناسب فقط در اختیار مراکز ۱۶ ساعته، ۲۴ ساعته و مراکز درمانی دولتی قرار می‌گیرد و به صورت رایگان این تست برای افراد انجام می‌شود.
 

14:00
کرونا باری سنگین بر دوش بیماری‌های روانی

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رضا پیرزه، متخصص مغز و اعصاب:استرس ناشی از بیماری کرونا و محدودیت‌های کرونایی موجود سبب افزایش بار بیماری‌های روانی شده است.
 

13:10
از کجا بفهمیم ریه‌هایمان درگیر "کرونا" شده؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر مرتضوی، فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی بالینی: بطور معمول اگر فرد دچار سرفه شود یعنی دستگاه تنفسی او درگیر شده و اگر میزان درگیری بالا باشد علائم دیگری مانند تنگی نفس و احساس درد و سنگینی در قفسه سینه حادث می شود. هرچه میزان درگیری افزایش یابد، فرد در انجام فعالیت های معمول خود دچار مشکل شده و سرفه و تنگی نفس اجازه استراحت و فعالیت دیگری را به بیمار نمی دهد. در کنار این علائم، درصد اشباع اکسیژن خون که بوسیله دستگاه سنجیده می‌شود هم می‌تواند شاخصی برای تشخیص درگیری ریه باشد و این عدد نباید کمتر از ۹۳ یا ۹۴ درصد باشد.


12:50

فرانسه اولین کشور اروپایی با بیش از ۲ میلیون مبتلا به کرونا

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز و آژانس ملی سلامت فرانسه حاکی از آن است که فرانسه، اولین کشور اروپایی است که ابتلای بیش از دو میلیون مبتلا را تایید کرده است.
 

12:20
نحوه حضور اساتید و کارکنان دانشگاه ها از اول آذر


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون آموزشی وزارت علوم:فعالیت اساتید و کارکنان دانشگاه ها همانند سایر کارکنان دولت خواهد بود.آموزش در دانشگاه‌ها در حال حاضر غیر حضوری و مجازی است و دانشگاه‌ها در استان‌ها بر اساس آنچه که ستاد کرونای استان، ابلاغ کند فعالیت می‌کنند.با توجه به شرایط موجود کرونا در کشور، برنامه‌ای برای حضور در کلاس‌های عملی نداریم تا ستاد کرونا مجوز صادر کند.هیچ دانشجویی ملزم به حضور در دانشگاه نیست
 

12:00
کمک هزینه معیشتی ۴ ماهه برای یک سوم جامعه

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان


رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت:کمک بسته معیشتی چهار ماهه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان به خانوارهای فاقد درآمد ثابت پرداخت می‌شود. وام یک میلیون تومانی به ۱۰ میلیون خانوار پرداخت می‌شود.


11:30
از صحبت کردن در اتوبوس خودداری کنید


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اهمیت و ضرورت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، به مسافران توصیه کرد که در اتوبوس علاوه بر استفاده ماسک، از صحبت کردن با دیگران یا با تلفن همراه خودداری کنند
 

11:00

جهانگیری جواب داد: یک میلیارد یورو کرونایی کجا خرج شد؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

شرق نوشت:حاشیه‌های یک میلیارد یوروی سلامت که از دعوای بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت آغاز شد، با کوتاه‌آمدن بانک مرکزی و پرداخت ۶۰۰ میلیون یورو، از صدر اخبار رسانه‌ها حذف نشد، آن‌چنان پربحث شد که پاسخ ربیعی و واعظی هم افکار عمومی را قانع نکرد و حالا جمعی از دانشجویان بسیج دانشجویی درباره چگونگی هزینه‌کرد آن از معاون‌اول رئیس‌جمهور توضیح خواستند.اسحاق جهانگیری نیز در نامه‌ای موارد هزینه‌کرد را شرح داده است. در این نامه آمده است: تاکنون معادل ریالی حدود ۶۵۴ میلیون یورو از اعتبارات یک‌ میلیارد یوروی برداشتی از محل منابع صندوق توسعه ملی از سوی بانک مرکزی در چند مرحله به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز گردیده است.


10:30
استفاده از ماسک، تاثیری بر عملکرد ریه و قلب ندارد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
محققان اعلام کردند:استفاده از ماسک صورت با کاهش قطرات تنفسی که هنگام نفس کشیدن، صحبت کردن، خندیدن، عطسه یا سرفه در هوا پخش می‌شوند، به کاهش انتشار کووید-۱۹ کمک می‌کند؛ اما تصور می‌شود که سد فیزیکی ایجادشده توسط ماسک‌ باعث آسیب‌رساندن به سیستم قلبی-ریوی می‌شود.گروهی از محققان به این نتیجه رسیدند، اگرچه ممکن است احساس تنگی نفس در زمان استفاه از ماسک افزایش یابد اما تاثیرات استفاده از ماسک بر روی تنفس و بر روی گازهایی مانند اکسیژن و دی اکسید کربن (CO۲) در خون بسیار کم هستند.اگر در حال ورزش هستید، ماسک می‌تواند باعث گرم شدن و تعریق صورت شما شود؛ اما این‌ها برداشت‌های حسی هستند.


10:00

نهاوند همدان؛ محکومیت نقض دستورالعمل های کرونا: ۶ ماه خدمت در بیمارستان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دادستان عمومی و انقلاب نهاوند:سه نفر در شهرستان نهاوند که موجب نقض دستورالعمل‌های ستاد کرونا شده بودند، با حکم دادستانی به شش ماه خدمت عمومی با هفته‌ای ۱۰ ساعت کار در بیمارستان ها برای افراد کرونایی محکوم شدند


9:30

احتمال تزریق گسترده واکسن ایرانی کرونا از مهر ۱۴۰۰


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا: اگر بخواهیم قول واکسیناسیون جمعی را به مردم کشورمان بدهیم احتمالا مهر ماه سال ۱۴۰۰ است.تمام واکسن‌ها در مرحله پره کلینیکال یا قبل از بالینی قرار دارند. امید می‌رود حداقل ۴ واکسن بتوانند در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فاز ۳ انسانی را آغاز کنند.واکسن‌هایی هم که در ایران تولید می‌شود همان‌هایی است که در چین، هند، آمریکا و... تولید می‌شود و متفاوت از آنها نیست.


9:00
تست و داروی رایگان کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت در شبکه افق: به زودی ۵ هزار مرکز بهداشتی، از مردم تست رایگان کرونا می گیرند و به مبتلایان داروی رایگان می دهند.


8:30
قرنطینه سراسری در ترکیه و تعطیلی مدارس به دلیل کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده قرنطینه سراسری جزئی را اعمال می‌کند. این محدودیت‌ها برای افراد بالای ۶۵ و زیر ۲۰ سال به استثنا کارمندان اعمال می‌شود. رئیس جمهور ترکیه از بسته شدن تمامی مدارس تا پایان سال [میلادی/ دی] و ارسال غذا از رستوران‌‌‌ها تنها به صورت بیرون‌بر اشاره کرد
سه شنبه بیست و هفتم آبان

23:45
ویروس کووید ١٩ امروز یک ساله شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
یک سال پیش در چنین روزى نخستین مورد ابتلا به کرونا کشف شد.
 

23:30
خواهید دید در عرصه تولید واکسن چه معرکه‌ای را رقم می‌زنیم


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت:در مدت کوتاهی به جای مصرف کننده به تولیدکننده ونتیلاتور و ماسک و بعد صادرکننده آن تبدیل شدیم و توانستیم رمدیسیویر و فاویپیراویر را دو ماهه در کشور تولید کنیم، در عرصه تولید واکسن نیز خواهید دید که با همت جوانان این کشور چه معرکه ای رقم می زنیم.
 

23:00

با اعلام موفقیت دومین واکسن کرونا: رشد بی سابقه سهام سینماهای آمریکا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
بعد از کشف واکسن کرونا، سهام شرکت های سینمادار و صاحبان پارک‌های تفریحی امروز رشد خوبی را در ارزش سهام خود تجربه کردندبا خبر کشف واکسن موثرتری توسط شرکت مودرنا که در فاز سوم آزمایشی کارایی 94.5% علیه ویروس نشان داده، گروه سینمایی AMC رشدی 19 درصدی در سهام خود داشت. به نظر می‌آید که با کشف این واکسن دوم، بازار بورس سیگنال مثبتی در جهت بازگشت اقتصاد به شرایط عادی فرستاده است و احتمالا این سیگنال با کاهش ارزش دارایی‌هایی مثل طلا کامل شود.شرکت هلدینگ سینه‌مارک هم که یکی دیگر از سینماداران مهم آمریکایی است12% رشد سهام را تجربه کرده. والت دیزنی که در کنار فیلمسازی صاحب مهمترین پارکهای تفریحی آمریکاست رشد 3 درصدی و کمپانی‌های دیگر صاحب مراکز تفریحی به طور میانگین حدود 6% ارزشمندتر شدند. خود شرکت مودرنا هم با خبر تولید واکسن کرونا رشد 12% را تجربه کرد.


22:30
بورس های جهانی با امید به تولید واکسن کرونا سبز شدند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
جدیدترین گزارشها نشان می‌دهد به دنبال انتشار اخبار مثبت از کشف واکسن کرونا، اکثر شاخص های بورس امروز (سه شنبه) سبز پوش شوند. دومین گزارش مربوط به پیشرفت دارویی با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا سبب شده معامله گران نسبت به آینده اقتصاد جهانی امیدوار باشند.


22:00

واکسیناسیون سراسری در اندونزی با واکسن چینی کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رییس‌جمهوری اندونزی گفت که این کشور آسیای جنوب شرقی از پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰)، کارزار واکسیناسیون گسترده ویروس کرونا را آغاز می‌کند.در صورتی که سازمان غذا و داروی اندونزی (بی‌پی‌اوام) دارو را تایید کند، این کشور ۲۷۰ میلیون نفری از جمله اولین کشورهای جهان خواهد بود که در مقابل کووید-۱۹ واکسینه می‌شود.


21:30

منتظر کاهش فوتی‌های کرونا نباشید!


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس کمیته علمی ستاد ملی کرونا:بیش از پنج هزار بیمار بدحال در آی‌سی‌یوها داریم که متاسفانه نمی‌توانیم برای ۵۰ درصدشان کاری کنیم.


21:00
فعالیت ۲۴ ساعته پمپ بنزین ها در محدودیت‌های کرونایی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:جایگاه‌های سوخت طبق قانون در دسته مشاغل خدمت رسان قرار می‌گیرند و فعالیت این مشاغل مانند سایر خدمات ضروری شامل تعطیلی نمی‌شود.در این مشاغل حتی موضوع شیفت‌بندی نیز مطرح نیست و فعالیت جایگاه‌های سوخت بصورت مستمر در جریان خواهد بود
 

20:00
ورود و خروج از فردا ممنوع


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
جانشین پلیس راهور ناجا:از فردا ساعت 10 صبح در سطح سراسر کشور محدودیت ورود و خروج به مراکز استان‌ها آغاز می‌شود
 

19:00
تعطیلی گسترده از شنبه


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
ربیعی سخنگوی دولت: چنانچه پس از دو هفته وضعیت قرمز کرونا تداوم داشته باشد، بنابر نظریه وزارت بهداشت محدودیت‌ها مجددا تمدید خواهد شد


18:30
داروی کووید-۱۹ ساخت محققان کشور در انتظار تأیید برای پیوستن به پروتکل‌های درمانی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
فناوران پارک علم و فناوری استان قزوین و دانشگاه علوم پزشکی قزوین موفق به دستیابی به دانش فنی تولید داروی آیورمکتین در داخل کشور شدند. فناوران پارک علم و فناوری قزوین و دانشگاه علوم پزشکی قزوین پس از طی مراحل علمی و کسب مجوزات لازم، با همکاری یکی از شرکتهای داروسازی اقدام به تولید اولیه این دارو کردند.مطالعات کار آزمایی بالینی دارو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین بر روی بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در ۵ بیمارستان استان‌های قزوین و خوزستان انجام شد و نتایج این طرح مؤید اثربخشی چشمگیر این دارو در کاهش مدت زمان بستری، کوتاه کردن زمان نیاز به اکسیژن کمکی، بهبود فاکتورهای خونی و همچنین کاهش بسیار چشمگیر میزان مرگ و میر بوده است.


18:00
نمکی: غفلت کنیم آمار مرگ‌ها ۴ رقمی می‌شود


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت: این آخرین فرصت تاب‌آوری نظام سلامت است، اگر مردم کوتاه بیایند بازی را می‌بازیم و به مرگ‌های ۴ رقمی می‌رسیم. مرگ چهار رقمی یعنی به ورطه‌ای خواهیم رسید که خلاص شدن از آن دشوار است.با بمب ویروس مواجه هستم و قدرت سرایت ویروس ۱۰ برابر شده است و ابتلا خانوادگی شده.


17:00
رونمایی از کیت تشخیص سریع آنتی ژن کووید-۱۹با دقت ۸۵ درصدی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر زالی:سرعت و سهولت انجام تست، از مزایای این کیت‌ها به شمار می‌رود. نتیجه سایر تست‌های تشخیصی به ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان نیاز دارد، اما نتیجه کیت تشخیص سریع در کمتر از ۲۰ دقیقه اعلام می‌شود. همچنین این تست نیاز به امکانات پیچیده‌ای ندارد


16:00
درخواست سازمان انتقال خون از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به درخواست بالای بیمارستانها برای دریافت پلاسما از بهبود یافتگان کرونا به خصوص در کلانشهرها، گفت: از این افراد درخواست می‌کنیم که جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.تاکنون تنها دو درصد از بهبود یافتگان از بیماری کرونا جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که آمار بسیار پایینی است.
 

14:35
۴۸۲ فوتی جدید کرونا در کشور / ۵۶۹۱ تن در وضعیت شدید بیماری


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۹ نفر از آنها بستری شدند.وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.وی افزود:  ۵۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری گفت: تا کنون پنج میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.وی افزود: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

14:00
واکسن مُدرنا به صعود نفت جان دوباره بخشید


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای تمدید کاهش تولید فعلی اوپک پلاس و خبر مثبت از ساخت یک واکسن دیگر برای کووید ۱۹ افزایش یافت
 

13:00

جزئیات طرح تعطیلی گسترده کرونا/ از اول آذر ماه چه اتفاقی می‌افتد؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

12:30

بیماران کرونایی روی تخت بیمارستان بیمه می شوند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: افراد بسیاری در کشور فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند و ممکن است به کرونا مبتلا شوند.این افراد در صورت بستری شدن، روی تخت بیمارستان بیمه می شوند
 

11:45

تاثیر ۵۱ درصدی مهمانی‌ها در شیوع کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت:تجمع‌های خانوادگی به میزان ۵۱ درصد عامل اصلی انتشار بیماری کرونا در این ماه بوده است و به همین دلیل محدودیت در تردد از ساعت ۹ شب اعمال خواهد شد.
 

11:15
بزرگسالان ماهانه یک قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین دی مصرف کنند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:ماهیانه یک قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان ۱۸ سال به بالا مصرف شود.همه گیری کووید ۱۹ و اثرات ویرانگر آن در کنار شرایط داخلی کشور خطر افزایش ناامنی غذایی و بروز مشکلات تغذیه ای از جمله اشکال مختلف سوءتغذیه و کمبود ریزمغذی ها که با تضعیف سیستم ایمنی بدن شانس ابتلا و شدت بیماری کووید ۱۹ را بیشتر می کند


10:50
برای سفر داخلی، تست منفی کرونا نیازی نیست


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری:سفر به ارائه نتیجه منفی تست کرونا مشروط نشده است و طبق توضیح وزارت بهداشت، لازم نیست پیش از سفرهای داخلی تست PCR انجام شود. اما از ورود مبتلایان کووید-۱۹ به داخل هواپیما، قطار و اتوبوس جلوگیری می‌شود و خدمات تور و سفر به مبتلایان کرونا نباید فروخته شود.
 

10:15
محرومیت از خدمات اجتماعی با ترک قرنطینه در انتظار بیماران کرونایی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رییس ستاد کرونا تهران:در حال حاضر ما نیازمند بیشتر شدن نرخ غربالگری بیماران در کشور و تهران هستیم و در ستاد کرونای تهران برای افزایش تست‌های PCR در کلانشهر تهران اعلام آمادگی کرده ایم. بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا به افرادی که مشکوک به بیماری هستند و دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خدمات داده نمی‌شود.اسامی بیماران کرونایی در اختیار نهاد‌های مختلف و ذی ربط قرار می‌گیرد و بیمارانی که قرنطینه را ترک کنند از دریافت خدمات اجتماعی محروم می‌شوند
 

9:30
کرونا در آمریکا: پرداخت ساعتی 2 دلار به زندانیان برای جابجایی جسدهای کرونایی

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
در ایالت تگزاس آمریکا همزمان با افزایش موارد مرگ و میر ناشی از شیوع کووید19 و پر شدن ظرفیت سردخانه بیمارستان‌ها از فوتی‌های کرونا، زندانیان زندان "ال پاسو" برای نعش‌کشی فوتی‌های کرونا به سردخانه‌های سیار، استخدام شده‌اند.به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان ترک، با عقب ماندن ظرفیت سیستم بهداشت و سلامت ایالت تگزاس آمریکا از رسیدگی به موارد بالای ابتلا و مرگ و میر کرونا در این ایالت، از زندانیان کم‌خطر زندان شهرستان " ال پاسو" تگزاس برای کمک به کادر درمان کمک گرفته شده است.این زندانیان با حقوق ساعتی 2 دلار و در اختیار گرفتن وسایل محافظت شخصی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و اجساد فوتی‌های کرونا را به سردخانه‌های سیار منتقل می‌کنند. آنها 8 ساعت در روز به کادر درمان برای جابجایی اجساد کمک می‌کنند
 

9:00
ایتالیا در هر استان "هتل کرونا" تاسیس می کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پایگاه اینترنتی خبرگزاری ایتالیایی زبان "آجی"/ دومنیکو آرکوری، کمیسر شرایط اضطرار ناشی از همه گیری بیماری کووید-19 در ایتالیا: به منظور کاستن از بار سنگین بیمارستان ها در هر استان کشور، دست کم یک "هتل کووید" تاسیس خواهد شد. ایجاد هتل کرونا موجب کاهش فشار از بخش های اورژانس بیمارستان ها خواهد شد.


8:30
پلمب ۴ دفتر ازدواج به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق :چهار دفتر ازدواج به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع بیماری کرونا پلمب و برای یکی از دفاتر، مجازات کیفری کلاهبرداری صادر شده است.پرونده های دفاتر ثبت ازدواج و طلاق که شیوه نامه‌ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند در شعبه هشت بازپرسی دادسرای ناحیه دو در جریان رسیدگی قرار دارند.پروتکل بهداشتی دفاتر ازدواج از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که دفاتر ازدواج و طلاق زیرمجموعه این سازمان محسوب می شود، ابلاغ شده است.براساس پروتکل‌های بهداشتی حداکثر ۶ نفر با رعایت موازین بهداشتی و گندزدایی محیط می ‌توانند برای مراسم عقد در دفاتر حضور یابند و مدت زمان حضور افراد نیز محدود است.
 
دوشنبه بیست و ششم آبان

23:00
جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای تردد بعد از ساعت ۲۱


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا: از روز شنبه اقدامات و اجرای طرح سختگیرانه خواهد بود



23:00

ایجاد محدودیت‌های سیاسی تأثیری در مسیر پیشرفت علمی در حوزه واکسن کرونا نداشت


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
برای اولین بار در جلسه ای در تهران، پیشرفت های ستاد اجرایی فرمان امام در راه تولید واکسن کرونا به نمایندگان سازمان جهانی بهداشت ارائه شد.. کریستوف هملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی در تهران، گفت: از پیشرفت‌های علمی و دارویی در ایران خوشحالم و اینکه میبینم در ایران از همه روش‌ها و پلتفرم‌ها برای ساخت واکسن کوید 19 استفاده می‌شود؛ نشانه آن است که ایجاد محدودیت‌های سیاسی تأثیری در مسیر پیشرفت علمی ندارد.لازم به ذکر است در این برنامه آخرین دستاوردهای محققان ساخت واکسن در قالب ۶ پلتفرم اختصاصی بخش دارویی ستاد اجرایی فرمان امام ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.


21:00
4 شرکت ایرانی به مرحله مطالعات انسانی واکسن کرونا رسیده اند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت: 12 شرکت در حال تحقیق بر روی واکسن کرونا هستند که 7-8 شرکت در وضعیت مطلوب قرار دارند.دکتر نمکی: 4 شرکت به مرحله مطالعات انسانی رسیده اند.
 

20:00
محدودیت‌های زمان مترو حذف شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون وزیر بهداشت: محدودیت‌های شبانه شامل تاکسی ها و تاکسی های اینترنتی که نامه مکتوب از پلیس دارند نخواهد شد


20:00

جلسات حضوری هیات دولت و مجلس از روز شنبه نمی‌تواند با بیش از ۱۵ نفر تشکیل شود


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: در مناطق قرمز جلسات اداری که می‌خواهد برگزار شود با حضور حداکثر ۱۵ نفر است و معنی آن این است که جلسه هیات دولت و مجلس بیش از ۱۵ نفر نباید برگزار شود و و بقیه به صورت وبیناری حضور داشته باشند.
 

18:30

جزییات طرح جامع محدودیتهای کرونایی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از جلسه فوق العاده ستادملی:در برخی ادارات فقط نگهبانان باید باشند و حداکثر تا یک سوم کارکنان در مناطق قرمز باید حضور پیدا کنند؛ در مناطق نارنجی هم حداکثر نصف کارکنان باید حاضر باشند. در مناطق زرد هم حداکثر تا دو سوم کارکنان باید حاضر باشند .درباره ادارات هم جرائم مشخص شده است که در بین جرائم تا 3 ماه انفصال از خدمات دولتی هم دیده شده است.جلسه ای در وزارت کشور درباره مترو ، اتوبوس واحد ، تاکسی ها و وسایل حمل و نقل برون شهری در حال برگزاری و بررسی است .افراد مبتلا به مدت 14 روز نمی توانند سفر کنند و باید در قرنطینه بمانند، درباره راننده های تپسی و اسنپ هم همین طور است . در اسنپ بیش از 940 نفر مبتلا داشته ایم که اینها دیگر نمی توانند مسافر جا به جا کنند. ما سیستم هایمان را به هم متصل کرده ایم و افراد مبتلا به کرونا ، به سامانه ما وصل هستند .با توجه به اجرایی شدن محدودیت منع تردداز ساعت ۲۱شب تا ۴بامداد برخی از مشاغل و کارخانجات مانند پرسنل بیمارستان ،صدا وسیما مشغول هستند توسط مسولان انها لیست شماره خودرو انها به فرمانداریها ارسال میشود ومشمول جریمه نمیشوند.به این جمع بندی رسیدیم که بعد از مصاحبه، مصوبات را نهایی کنیم و فردا صبح به سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شود.
 

16:30
تا چهارشنبه تمام دستورالعمل ها در خصوص اجرای طرح جامع مقابله کرونا اعلام می شود


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس جمهور:همکاری و همراهی گسترده مردم و نهادهای مسوول در اجرای طرح جامع مقابله با کرونا ضروری است.تا صبح چهارشنبه باید تمام دستورالعمل ها در خصوص اجرای طرح جامع برای شهرهای در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، به روشنی و دقیق، به اطلاع مردم برسد.بسیج همگانی باید به آمادگی ملی برای مبارزه با بیماری بیانجامد.اولویت نخست در انتخاب‌های سخت و تعیین سیاست‌های بهینه، «جان عزیز» هر ایرانی است.
 

15:10

درصد موفقیت واکسن کرونا به 95 درصد رسید


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شرکت مُدرنا اعلام کرد تأثیر واکسن کرونای این شرکت 95 درصد موفقیت داشته است.پیش از این شرکت فایزر اعلام کرده بود که واکسن کرونای این شرکت 90 درصد موفقیت نشان داده است.


14:50

روزهای سیاه کرونا در ایران ادامه دارد؛ 486 فوتی و بیش از 13 هزار مبتلا فقط در یک روز!


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 26 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 53 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 775 هزار و 121 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 486 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 41 هزار و 979 نفر رسید
 

14:10

واکنش مینو محرز به حراجی جنجالی و تجمع مردم در یک پاساژ ؛ کاملا ناامید شدم /مردمی که رعایت نمی‌کنند نقره داغ شوند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:قاعدتا باید الان یک مقدار سخت بگیرند و اگر کسی به محدودیت‌ها توجه نکرد، جریمه شود، همه جای دنیا هم با همین سختگیری‌ها توانسته‌اند جلوی کرونا را بگیرند.این چند روزی که بعدازظهرها تعطیل می‌شود، دیده‌اید که صبح‌ها چه خبر است، مثلا آن ویدئویی که از تجمع در یک پاساژ بیرون آمد. بعد از ۹ ماه درگیری با کرونا و با این همه کشته که الان می‌دهیم واقعا چنین تجمع‌هایی خجالت‌آور است. من با دیدن آن کاملا ناامید شدم.باید الان یک مقدار سخت بگیرند و اگر کسی به محدودیت‌ها توجه نکرد، جریمه شود؛ اصنافی که تعطیلی را جدی نمی‌گیرند یا مردمی که ماسک نمی‌زنند. همه جای دنیا هم با همین سختگیری‌ها توانسته‌اند جلوی کرونا را بگیرند.راه‌حل برای چنین آدم‌هایی این است که نقره‌داغ شوند. همه جای دنیا هم همین‌طور است، جریمه‌های سنگین گذاشته‌اند که بتوانند مردم را وادار به رعایت کنند
 

13:45
روند کاهشی مرگ و میر کرونا در تهران


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۹ هزار و ۲۳۹ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کووید ـ ۱۹ جان خود را تهران از دست دادند که از این آمار ۱۱ هزار و ۷۱۹ مورد مرد و ۷۵۲۰ مورد زن بوده‌اند.یکشنبه ۱۸ آبان ۱۷۲ نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند که روز گذشته ۲۵ آبان و طی یک هفته این آمار به ۱۴۹ نفر رسیده که نشان می‌دهد همین محدودیت‌های نصفه نیمه هم اثر داشته و امیدوارم با سختگیری‌هایی که از ابتدای آذر انجام می‌شود، از گسترش این بیماری به طور موثر جلوگیری به عمل آید


13:15
آگهی عجیب بیمارستانی در اسپانیا!


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پرستاران بیمارستانی در اسپانیا با انتشار این آگهی عنوان داشتند: به داوطلبانی که اعتقادی به ‎کووید۱۹ ندارند نیازمندیم. فعالیتها شامل جابجایی بیماران، جابجایی اجساد، تمیز کردن اتاقها و کمک به بیماران کووید۱۹. نبود وسایل ایمنی شخصی برای شما مشکلی نخواهد بود، چراکه از نظر شما ضرورتی ندارد!


12:50

مصوبات ستاد ملی کرونا در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رحمانی فضلی، وزیر کشور در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا:مصوبات ستاد ملی کرونا در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است. فرمانداران و استانداران از مفخی کردن آمار بپرهیزند، وزیر بهداشت بر اساس آمار شما تصمیم گیری می‌کند
 

12:00

تولید کننده واکسن کرونا: زمستان سال آینده شرایط زندگی عادی می‌شود


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
واکسن کرونا، احتمالا تا یک سال دیگر، نمی‌تواند زندگی را به شیوه معمول خود بازگرداند. یکی از سازندگان واکسن شرکت فایزر ابراز امیدواری کرده که در تابستان آینده، تاثیر واکسن دیده شود و در زمستان زندگی به شیوه معمول خود باز گردد.پروفسور اوگور شاهین، از بنیانگذاران شرکت آلمانی بایوان‌تک و یکی از سازندگان واکسن دو شرکت فایزر و بایوان‌تک، گفته که واکسن جدید باعث کاهش تعداد مبتلایان در زمستان پیش‌رو خواهد شد. حدود ۴۳ هزار نفر در مرحله آزمایشی واکسنی شرکت کرده‌اند که این دو شرکت تهیه می‌کنند. فایزر مدعی شده که نتایج به دست آمده از آزمایش‌های این واکسن نشان می‌دهد که این واکسن حدود ۹۰ درصد کارآیی دارد.
 

11:20

جزئیات ممنوعیت فروش بلیت قطار به کرونایی‌ها

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مدیرعامل شرکت راه آهن:ستاد ملی مبارزه با کرونا به وزارت راه ابلاغ کرده که سامانه‌های فروش بلیت قطار به سامانه‌های وزارت بهداشت متصل شود تا آنهایی که تست کرونایشان مثبت است، شناسایی شده و بلیت قطار برای آنها صادر نشود.قرار نیست ما از متقاضیان خرید بلیت قطار، تست کرونا بگیریم.
 

10:40

۵۲۰ هزار تومان؛ نرخ نگهداری از بیمار کرونایی در منزل


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
روزنامه شهروند در گزارشی با عنوان «شغل: نگهداری از بیماران کرونایی» نوشت: پرستاری از سالمند یا بیماران در منزل شغل جدیدی نیست و سال‌هاست به صورت حرفه‌ای در قالب شرکت‌های خدماتی ارایه می‌شود. هشت، نه ماهی می‌شود که یک تعرفه جدید به نرخ پرستاری شبانه‌روزی یا پاره‌وقت از بیمار اضافه شده است؛ نگهداری از بیمار کرونایی. نرخ‌هایش اما فرق می‌کند. «۵۲۰هزار تومان شبانه‌روزی و ۲۸۰هزار تومان دوازده ساعته. هر تایمی از روز که خودتان راحت باشید و بخواهید می‌آیم و مراقب بیمارتان هستم.
 

10:00
درمان کرونا با رمالی، فقط ۵ میلیون تومان!


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
کرونا با همه تلخی‌هایش، شیرینی این روز‌های برخی از افراد سودجو شده است؛ آن‌ها که به هر دری می‌زنند تا از آب گل آلود این ویروس چموش، خوب ماهی بگیرند.به طوری که چندی پیش، ویدیویی در فضای مجازی با عنوان «کشف درمان کرونا با رمالی، فقط ۵ میلیون تومان» دست به دست شد و حواشی و واکنش‌های متعددی را به همراه داشت.این تنها یکی از تبلیغات فریبنده رمال‌های مجازی است که به عنوان مروجان خرافه پرستی، فرصت را غنیمت شمرده و برخی از مردم را با ترفند‌هایی این چنینی و با نرخ‌هایی بعضا نجومی سر کیسه می‌کنند، قیمت‌هایی که شروع آن‌ها میلیونی و برآورد ماهانه آن‌ها میلیاردی است.سودجویان برای شروع کار خود یک صفحه مجازی راه‌اندازی و با جذب دنبال کنندگان زیاد و تأکید بر عنوان تضمینی، از هر راهی بازارگرمی می‌کنند.
 

9:30
افزایش سختگیری‌ها و تعطیلی به کنترل کرونا کمک می‌کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:ادامه سختگیری‌ها و برقراری تعطیلی عمومی به بهبود وضعیت وخیم شیوع کرونا در ایران کمک قابل توجهی می‌کند.اقتصاد ایران شکوفاتر از کشورهای اروپایی و غربی نیست پس باید با حداقل سه هفته تعطیلی در شهرهای بزرگ موافقت شود.باید تعطیلی عمومی صورت گیرد و فقط آتش نشانی، مراکز اورژانس، داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی باز باشد.کرونا بنابر گفته دبیر سازمان جهانی بهداشت تا انتهای تابستان سال آینده با ما خواهد بود و سختگیری ها و تعطیلی عمومی کمک شایانی به نزدیک شدن به روزهای پایانی کرونا می کند.پایان اپیدمی کرونا به منزله تمام شدن آن نیست بلکه در سطح ابتلای خفیف باقی می ماند همانند آنچه در مورد آنفلوآنزا وجود دارد.واکسن اعلامی از سوی چین یا هر کشور دیگری باید به تایید سازمان جهانی بهداشت برسد تا بتوان به آن امید بست.
 

9:00
جوز تولید مدت‌دار برای به ۲ داروی گیاهی کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت:تا جایی که در اخبار دیدم برای دو مورد از چهار داروی گیاهی که برای بیماری کووید-۱۹ مطرح شده است، مجوز مدت‌دار داده شده است و در مرحله بررسی قرار دارند.مردم باید توجه کنند که هرچیزی که به عنوان دارو معرفی شد، تا زمانیکه سازمان غذا و دارو، آن را تایید نکرده، این فرآورده، دارو نخواهد بود.
 

8:30
نحوه فعالیت دستگاه‌ها با اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
«محسنی بندپی» استاندار تهران:براساس نظر رئیس‌جمهور همه استانداران و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با تمام دقت این مصوبات را اجرا کنند.ما در استان تهران با جدیت مصوبه را دنبال خواهیم کرد، مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا نیز از یکم آذر ماه یعنی هفته آینده اجرایی خواهد شد.امیدواریم بتوانیم شرایطی را که با آن روبه‌رو هستیم مدیریت و کنترل کنیم و روند کاهش بیماری را شاهد باشیم.کارکنانی که در دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند به‌جز آن دسته که وظیفه امدادی، اورژانسی و درمانی دارند، مقرر شده یک‌سوم نیروی انسانی در محیط کار مشغول به کار باشد و دوسوم مابقی از دورکاری و شیفت‌بندی استفاده کنند البته مقرر شده که چگونگی انجام این عمل از طریق سازمان امور استخدامی اعلام شود.برای هر منطقه براساس شرایط محدودیت‌ها، تدابیر لازم پیش‌بینی و مشخص شده است همچنین براساس تست‌های پی سی ار مثبت در هر منطقه و شمار بستری بیماران، محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

یک شنبه بیست و پنجم آبان

23:30
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۵۴ میلیون و ۶۳۶ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۲۲ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۳۸ میلیون ۶۰ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

23:00
رکوردشکنی کرونا در آمریکا/ ۱۲۰۰ فوتی و ۱۶۶ هزار مبتلای جدید


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
بنابر اعلام دانشگاه جان هاپکینز، در شبانه روز گذشته بیش از 166 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده به ثبت رسیده و در 24 ساعت گذشته بیش از 1200 نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.
 

22:00
کرونایی‌ها ردیابی می‌شوند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیر کشور:از این پس با استفاده از برنامه ماسک، هر فردی که تست کرونایش مثبت می‎شود را ردیابی و رصد خواهیم کرد.


21:30
افزایش ازدواج و کاهش طلاق در ایام کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون جوانان وزارت ورزش:در چهارماه اول سال، ۲۰۰ هزار ازدواج و ۳۵ هزار طلاق ثبت شده؛ این در حالی است که آمار مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق بود.کاهش تجمل‌گرایی و تشریفات باعث افزایش ازدواج شده است


21:00
چینی‌ها با لباس‌های عجیب در راه لیگ قهرمانان آسیا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تیم شانگهای در حالی امروز وارد دوحه شد که تدابیر این تیم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا با پوشش ویژه، توجه اغلب رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.


20:00
بیانیه روحانی در آستانه اعمال محدودیت های شدید برای مقابله با موج سوم کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
ملت بزرگ و سرفراز ایران؛با توجه به جهش ویروس کرونا و اوج گیری مجدد بیماری عالمگیر کوید 19 در کشور، به پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، «طرح جامع مقابله با کرونا» در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید که به موجب آن، اعمال محدودیت های شدید در شهرهای مختلف کشور ، از هفته آینده الزامی می گردد.در این شرائط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است.از این رو وظیفه خود می دانم که موارد زیر را به اطلاع ملت شریف ایران برسانم:
1- بسیج همگانی ملت و دولت را برای مقابله با موج سوم کرونا در کشور اعلام می کنم.
2- از همه دستگاههای دولتی و دیگر قوا و نهادها، می خواهم که با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا، با همه امکانات به یاری وزارت بهداشت و درمان و کادر درمانی کشور بشتابند.
3- از قرارگاه عملیاتی کرونا می خواهم اجرای همه مصوبات ستاد ملی ، توسط دستگاههای مسئول را پیگیری نماید.
4- از سازمان برنامه و بودجه می خواهم در اجرای این طرح ، اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان و دیگر دستگاههای مسئول در امر مقابله با کرونا را به فوریت تأمین کند.
5- از وزارت بهداشت و درمان می خواهم به طور کامل و بدون اغماض، طرح نظارت بر قرنطینه مبتلایان و شناسائی حلقه تماس و هشدار و در صورت لزوم جریمه را اجرا کند.
6- از نیروی انتظامی و بسیج می خواهم اجرای کامل و بدون استثناء ، تصمیمات انضباطی مقررات فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت شدید بهداشتی را اجرا نموده و ضابطین نسبت به جریمه اقلیت بسیار کوچک متخلفین که امنیت بهداشتی جامعه را به خطر می اندازند، اقدام کنند.
7- از رسانه های مسئول و سیاسیون کشور درخواست می کنم که با توجه به اولویت قطعی حراست از جان مردم، وظیفه اطلاع رسانی و اقناع سازی عمومی در رعایت مقررات بهداشتی را در اولویت قرار داده و با سیاسی و جناحی کردن مسأله مقابله با کرونا، مقابله کنند.
8- از مردم فهیم و شریف ایران هم استدعا می کنم در پاسداری از حق الناس و حق حیات مردم، رعایت مقررات مقابله با کرونا را وظیفه شرعی و اجتماعی خود دانسته و همگان را به این وظیفه اجتماعی دعوت کنند و سهل انگاری در این مورد و یا سوء استفاده از این شرائط را برنتابند.
 

19:00
پیش بینی امیدوار کننده مهار کامل کرونا تا میانه سال آینده


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
اوغور شاهین دانشمند همکار در ساخت واکسن ویروس کرونا، ابراز اطمینان کرد که در صورت استفاده گسترده از آن در سال آینده، زمستانی عادی در پیش خواهیم داشت.
 

18:00
رئیس جمعیت هلال احمر: بضاعت ما و سایر کشورها برای مقابله با کرونا کافی نیست


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
کریم همتی:از روزهای آغاز کرونا همکاری مناسبی با حوزه سلامت داشتیم و بیش از ۲۱ میلیون نفر غربالگری شدند.امروز آمده ایم اعلام آمادگی کنیم که سازمان جوانان در کنار وزارت بهداشت می‌تواند باری از دوش هموطنان مان بردارد.جمعیتی بیش از یک میلیون نفر عضو سازمان جوانان هستند و تقریباً در سراسر کشور حضور دارند و می‌توانند گام‌های مثبتی بردارند.ایمان داریم که نه بضاعت ما نه بضاعت سایر کشورها برای مقابله با کرونا، کافی نیست و تمرکز ما باید بر آموزش و پیشگیری باشد.
 

17:00
3 استراتژی وزارت بهداشت برای خرید واکسن کرونا

 

14:45
ابتلای بیش از 12 هزار و 500 نفر به کرونا در 24 ساعت گذشته


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 25 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 هزار و 543 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 762 هزار و 68 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 459 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 41 هزار و 493 نفر رسید


14:30

جزئیات تست های کرونای جدید ؛ سریع و ارزان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزارت بهداشت، استفاده از کیت‌های تشخیص کرونای سریع را در دستور کار قرار داده است که هم در حدود ۲۵ دقیقه نتیجه آن مشخص می‌شود و هم هزینه اش یک سوم تست PCR است.


14:15

مکان‌های اصلی شیوع ویروس کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
اندیشکده نشنال اینترست:بر اساس جدیدترین یافته‌های یک پژوهش که توسط محققان دانشگاه استنفورد انجام شده، مکان‌هایی نظیر: رستوران‌ها، هتل ها، مسافرخانه ها، مراکز درمانی، کافه‌ها و مراکز خواروبار فروشی، منابع اصلی شیوع و انتقال ویروس کرونا (تا ۸۰ درصد) هستند.رستوران ها، بالاترین نرخ شیوع و ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده‌اند.محدودسازی حضور در این مکان ها، از جمله راهبرد‌های مهم و موثری است که برای مقابله با کرونا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
 

13:50
حجم تمام کروناویروسی که تاکنون 53 میلیون نفر از مردم جهان را آلوده کرده به اندازه یک قاشق چای خوری است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
به گفته محققان سایز میکروبی که تاکنون مردم جهان را آلوده کرده به اندازه 0.2 اونس است.
 

13:30

انتشار تصاویری از تلاش بی‌وقفه محققان ایرانی برای ساخت واکسن کرونا، برای اولین‌بار


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
در توضیح این تصاویر که برای نخستین‌بار توسط یک فعال مجازی منتشر شده، نوشته است:" تلاش بی‌وقفه شبانه‌روزی و مجاهدانه محققان تولید واکسن کرونا، این تصاویر امروز (یکشنبه) ساعت ۴ صبح در یکی ازسایت‌های تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گرفته شده است".در ایامی که سرعت شیوع ویروس به دلیل جهش‌یافتگی آن و البته در سایه بی‌توجهی برخی از مردم به پروتکل‌ها و حضور در صف‌های خرید بیشتر شده؛ دیدن این تصاویر که محققان دارویی کشور با پوشیدن لباس مخصوص و حمل لوازم مختلف، ایثارگرانه ساعت‌ها بدون وقفه تلاش می‌کنند تا مردم کشورشان را از مرگ نجات دهند؛ حماسه آنها را در تاریخ جاودانه خواهد کرد.
 

13:00

کرونا چگونه از طریق چشم منتقل می‌شود؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سیامک زراعی قنواتی عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی:انتقال کرونا از طریق مخاط ها و سطح چشم صورت می‌گیرد، اما گیرنده های ویروس کرونا در سطح چشم کمتر از بینی و قسمت های انتهایی حلق است.ویروس کرونا می تواند با ورود به سطح چشم و از طریق مجرای اشکی خود را به بینی و حلق و از آنجا به گیرنده های قابل انتقال ویروس برساند و از این طریق فرد را آلوده کند.استفاده از ماسک، شیلد و عینک های مناسب بسیار کمک کننده است.
 

12:10

اصلی‌ترین درمان کرونا بر پایه اکسیژن درمانی و مراقبت‌های پزشکی است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پیام طبرسی، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:اصل درمان مبتلایان به کرونا بر پایه اکسیژن درمانی و مراقبت‌های پزشکی است.باید افراد بیمار در مراحل اولیه بیماری به مراکز درمانی مراجعه و برای درمان اقدام کنند، طبیعتا با تجویز دارو و گذراندن مراحل درمانی جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود.
 

11:40
فضانوردی که هنگام آماده شدن برای بازگشت به زمین ماسک می‌زند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
کریس کسیدی (Chris Cassidy)، یکی از فضانوردان ناسا، پس از ۶ ماه ماندن در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به منظور بازگشت به سیاره‌ای که هنوز هم با ویروس همه‌گیر کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند برای آمادگی بیشتر خود ماسک زده است. وقتی کسیدی و ۲ همکارش در ماه آوریل ۲۰۲۰ به ایستگاه فضایی رفتند، ویروس کرونا رفته‌رفته در تمام جهان گسترش می‌یافت، اما اوضاع به هیچ‌ وجه مانند امروز وخیم نبود. داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز حاکی از آن است که جهان این روزها بیش از هر زمان دیگری درگیر کروناست. آمار مرگ‌ومیر در آن زمان ۱۵۰ هزار نفر و تعداد مبتلایان حدود ۲.۱ میلیون نفر بود؛ اما داده‌های جدید که در هفته اخیر منتشر شده نشان می‌دهد ۱.۱ میلیون نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند و ۴۰ میلیون نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.


11:15

آزمایش کرونا ارزان می‌شود


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:شورای عالی بیمه سلامت، کاهش قیمت تست تشخیص مولکولی کرونا را تصویب کرده و منتظر تصویب این مصوبه در هیئت دولت و ابلاغ آن هستیم.
 

10:45
هبودی دو برابری بیماران کرونایی با استنشاق یک داروی ام. اس


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نتایج یک مطالعه بزرگ، نشان می‌دهد استنشاق یک داروی ام. اس به نام SNG۰۰۱، به بیماران کرونایی کمک می‌کند تا به موارد شدید این بیماری مبتلا نشوند و سرعت بهبودی آنها دوبرابر افزایش یابد.


10:15
سلام دادن با "مشت" هم می‌تواند کرونا را منتقل کند

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی: این نوع احوالپرسی ناقل بیماری بوده و تفاوتی با دست دادن معمولی ندارد.در شرایط کنونی، برای نشان دادن عواطف و سلام، نیازی به دست دادن نیست

9:45
وزیر بهداشت: روزهای بسیار سخت و توان فرسایی است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
برخی اوقات، آن قدر خسته و کم خواب هستم که تمرکزم برای یادآوری نام برخی افراد دچار اشکال می‌شود.شاید در ۳ شب گذشته، مجموعا یک ساعت نخوابیده‌ام. این روزها سخت‌تر می‌شود اگر دقت و همکاری نکنیم و کنار هم نباشیم.
 

9:00

افزایش آزمایش های تشخیصی کرونا در گروه های هدف از جمله رانندگان و کمک رانندگان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیربهداشت:عده‌ای قبل از ورود کرونا به کشور تصور می‌کردند که ویروس از مرزها می‌آید و به‌راحتی از خلیج فارس و دریای عمان از کشور خارج می‌شود.۸۰ درصد از مبتلایان، هیچ علامتی ندارند و فقط ناقل هستند و بمب انتقال ویروس هستند.تمامی رانندگان حمل و نقل عمومی و افرادی که می توانند در شیوع بیماری، نقش داشته باشند، در فاز جدید طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، آزمایش می شوند.
 

8:30
مشاهده ویروس کرونا در بسته بندی میگوی سعودی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شهر لانژو واقع در غرب چین اعلام کرد در بسته بندی میگوی وارداتی از عربستان سعودی ویروس کرونای جدید را شناسایی کرده است.سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که ریسک ابتلا به کووید ۱۹ از غذاهای منجمد اندک است اما چین پس از شناسایی ویروس کرونا در محصولات غذایی وارداتی، مکررا اعلام خطر کرده است که ممنوعیتهای وارداتی را به دنبال داشته است.
شنبه بیست و چهارم آبان



فتوای مقام معظم رهبری درباره افراد مشکوک به کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
متن این استفتا و پاسخ آن را که در روزنامه «کیهان» منتشر شده است، در ادامه می‌خوانید:سوال: اگر شخصی به بیماری کرونا مبتلا شده یا برخی از علائم مشکوک به این بیماری را دارد، آیا جایز است با کسانی که از وضعیت او اطلاع ندارند رفت و آمد کند؟جواب: اگر احتمال عقلایی بدهد که موجب سرایت به دیگران شود، باید از این کار اجتناب کند.


16:00
برخورد با عوامل ازدحام در یک پاساژِ شهرک قدس تهران


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون استاندار تهران با اشاره به فیلم منتشر شده درفضای مجازی درباره ازدحام شهروندان مقابل یکی از مغازه‌های پاساژی در شهرک قدس و حراج اجناس در این مغازه، گفت: با اصنافی که موجب تجمع شهروندان شوند برخورد خواهد شد
 

15:00
خبر امیدوارکننده درباره واکسن‌های ایرانی ضد کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو:تقریبا تمام استراتژی‌های احتمالی دستیابی به واکسن ⁧ کووید19⁩ در ایران از مرحله تولید آزمایشگاهی عبور کرده است.


14:40
کرونا جان ۴۵۲ نفر دیگر را در ایران گرفت


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 24 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 هزار و 203 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 749 هزار و 525 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 452 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 41 هزار و 24 نفر رسید


14:15

مینو محرز: تعطیلی شبانه اصلا به درد نمی خورد/ تهران باید حداقل یک هفته تعطیل شود


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:تعطیلی شبانه اصلا به درد نمی خورد؛ چون روزها مردم در تجمعات شرکت دارند.الآن به قدری وضع بد است که باید حداقل یکی، دو هفته تهران را کامل تعطیل کنند.کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و همه رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی با تعطیلی یکی، دو هفته ای تهران موافق هستند و نامه داده بودند که باید تعطیل شود و تعطیلی شبانه فایده ای ندارد.در همه جای دنیا ثابت شده که انگار مردم هنوز کرونا را باور ندارند. مردم باید همکاری کنند، اگر مردم همکاری نکنند برنامه دولت ها به جایی نمی رسد.باید این وضعیتی را که بالغ بر یک ماه است در بیمارستان ها به وجود آمده، پایین بیاورند.
 

13:30
مسافرت مبتلایان به کرونا بدون ارائه تست منفی ممنوع شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغیه‌ای خطاب به به معاونان وزیر راه و مدیران عامل سازمان‌های بنادر، راهداری، راه آهن و هواپیمایی، از ممنوعیت جابه جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت با هواپیما، قطار، اتوبوس و شناور مسافری از چهارشنبه ۲۸ آبان بدون داشتن تست منفی کرونا خبر داد


13:00
دانشمند توسعه‌دهنده واکسن "فایزر": کرونا را شکست داده و به این پاندمی پایان خواهیم داد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
«اوغور شاهین» پزشک ایمنی‌شناس آلمانی ترک‌ تبار و بنیانگذار شرکت بیوتکنولوژی "بایو ان تک" که نقش مهمی در توسعه موفقیت واکسن کروناویروس که به طور مشترک توسط شرکت "فایزر" و بایو ان تک ساخته شده داشته می‌گوید با این ویروس به طور جدی مقابله خواهند کرد و آن را شکست داده و به این پاندمی پایان خواهند داد.
 

12:40
استعفای وزیر بهداشت تکذیب شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور: در حالی‌که صبح امروز طرح جامع مدیریت کرونا شامل تدابیر و محدودیت‌ها تا پایان سال، در ستاد ملی به تصویب رسید، صحبت از استعفای وزیر بهداشت و ... چیزی فراتر از اخبار جعلی نیست.


12:10
همدستی آلودگی هوا و کروناویروس اقدامی شبیه نسل‌کشی را ممکن می‌کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:بررسی‌ها نشان داد ذرات پی.ام ۲.۵ که صدبرابر کوچکتر از قطر موی انسان است و می‌تواند به کوچکترین مجاری ریه‌ها نفوذ کنند، به سرعت انتشار ویروس کرونا کمک می‌کند.همدستی آلودگی هوا و کروناویروس خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند. شاید اقدامی شبیه نسل‌کشی اتفاق بیفتد.


11:30

رئیس جمهور: از شنبه آینده محدودیت های جدید اعمال خواهد شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
از آول آذرماه محدودیت های شدید در کل کشور اجرا می شود ، ریزه کاری های این طرح این هفته نهایی می شود اساس این طرح تا پایان کرونا ادامه دارد. ریزه کاری های طرح این هفته نهایی می شود اساس طرح تا پایان کرونا ادامه دارد. راهی جز مراقبت از خود ، مراقبت از اقوام و خانواده و دوستان نزدیک خود نداریم ، باید مراقبت کنیم .درست است که ظاهر این طرح به سبک تعطیلات برخی مشاغل ، بخش های فرهنگی و آموزشی ظهور و بروز دارد یا جریمه در مواردی مشاهده می شود اما واقعیت این است که هشداری به مردم خواهد بود ، با این تعطیلات مردم باید احساس کنند که در شرایط ویژه هستیم
 

10:30
جزئیات "محدودیت‌های جدید کرونایی" در سراسر کشور


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست خبری: بیش از ۱۰۰ شهر و شهرستان جزو وضعیت قرمز قرار می گیرند که مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ را در برمی گیرند. ۱۵۰ شهر و شهرستان نیز جزو وضعیت نارنجی قرار می گیرند که محدودیت سطح شغلی ۳ و ۴ را شامل می شوند. ۱۵۵ شهرستان نیز شامل وضعیت زرد هستند که محدودیت سطح شغلی ۴ برای آنها در نظر گرفته شده است. در وضعیت قرمز یک سوم کارکنان باید در محل کار خود حضور یابند. در وضعیت نارنجی نیمی از کارکنان و در وضعیت زرد دو سوم کارکنان در محل کار حضور می یابند.در مناطق وضعیت قرمز خودروهای بومی نمی توانند از محل اقامت خود خارج شوند و خودروهای غیر بومی نیز نمی توانند وارد این مناطق شوند. زمان اجرا از یک آذرماه خواهد بود
 

10:15

دانش‌آموزان در شهر تورین ایتالیا به دلیل تعطیلی کرونایی مدارس، کلاس‌های درس را در خیابان برگزار می‌کنند

 

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

9:30

نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا در یونان یافت شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا در مینک‌های (راسو) موجود در دو مزرعه خز در شمال یونان یافت شد.در مینک‌ها (نام دو گونه از خانواده راسوها)، گونه‌ای از جهش ویروس کرونا یافت شده است که توسط انسان جهش پیدا نکرده است
 

8:30
پول واکسن آنفلوآنزا را دادیم اما بخاطر تحریم نیامد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:۵ هزار میلیارد تومان برای تهیه واکسن آنفلوانزا به ترکیه دادیم، ولی به دلیل تحریم بخش کوچکی از واکسن‌هایی که تعهد داده بودند وارد کشور شد.تعداد خیلی‌ کم واکسن آنفلوانزای موجود فقط برای تامین نیاز گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، بیماران قلبی عروقی، زنان باردار، کارکنان حوزه سلامت و افرادی که ارتباط مستقیم با بیماران دارند، کفایت می‌کند
جمعه بیست و سوم آبان

23:00
در 2 هفته آینده پیش‌بینی‌ها از 2 برابر شدن مرگ کرونایی حکایت دارد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در یک برنامه تلویزیونی:اگر همه با هم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، زمستان هم مثل پاییز که تعداد کشته ها روزانه از رنگ فوق قرمز به سیاهی گرایید، سیاه خواهد بود.همانطور که می دانید متاسفانه ما تقریبا روزانه سه هزار مورد بستری داریم و امروز جمعه بیش از ۱۱ هزار مورد شناسایی جدید داشتیم که البته همه موارد جدید شناسایی نمی شوند، هرچند تست ها دارد بیشتر می شود.متاسفانه ما بیش از ۱۰ روز است که مرگ های بالای ۴۵۰ مورد را تجربه کردیم و با این میزان رعایت شیوه نامه‌ها و با این میزان محدودیت‌هایی که اعمال می شود، پیش بینی ها این است که فعلا روند صعودی در ابتلا و در بستری و در مرگ را خواهیم داشت.


20:00
محمد صلاح هم کرونا گرفت


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
با اعلام فدراسیون فوتبال مصر، تست کرونای محمد صلاح(ستاره مصری لیورپول) مثبت اعلام شد.


19:00
احتمال ابتلا به نوع شدید کرونا در افراد دیابتی بیشتر است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
جهانبانی،متخصص بیماری‌های داخلی:احتمال ابتلا به نوع شدید کویید- 19 در بیماران دیابتی که قندخون آن‌ها کنترل نمی‌شود، بیشتر است.


17:00
رییس کمپانی تسلا : تست‌های کرونا قلابی است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رییس کمپانی خودروسازی تسلا دیروز در توییتی خبر داد در یک روز 4 مرتبه تست سریع آنتی ژن کرونا داده و جواب 2 تست مثبت و جواب 2 تست نیز منفی بوده.او به همین خاطر گفته تست های کرونا قلابی است و دکانی شده برای کسب درآمد شرکت هایی که در این حوزه فعالیت دارند.


16:00
ابداع ماسکی که 90 درصد ویروس کرونا را از بین می برد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پزشکان انگلیسی تا پایان سال جاری میلادی از این ماسک های ویژه که ۹۰ درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین می برند، استفاده خواهند کرد.ماسک های صورت برای متوقف کردن گسترش ویروس کرونا و سایر عوامل بیماری زا از یک نفر به افراد دیگر استفاده می شوند. این ماسک ها جلوی گسترش ذرات عفونی بزاق را می گیرند.دکتر «گرت کیو» محقق دانشگاه «ناتینگهام ترنت» در انگلیس موفق به طراحی ماسکی شده که تا ۹۰ درصد ذرات ویروس کرونا را از بین می برد؛ شرکت وی به نام Pharm۲Farm که یک شرکت دانشگاهی است اکنون در حال ساخت این ماسک ها است.


15:30
فوت ۴۶۱ بیمار و شناسایی ۱۱۷۳۷ بیمار جدید


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.


15:00
آیا واکسن کشف شده کرونا عوارض دارد؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مطالعات جدید در مورد واکسن فایزر که امید تازه‌ای برای درمان کووید ۱۹ است، نشان می‌دهد عوارض جانبی این واکسن شباهت زیادی به عوارض واکسن آنفلوآنزا دارد اما شدت آن‌ها بیشتر و شامل درد در بازوها، دردهای عضلانی و تب بوده و تا چند روز باقی می‌مانند.قرار است واکسن جدید فایزر برای کووید ۱۹ تا پایان ماه نوامبر مجوز تولید انبوه را دریافت کند. احتمالا برای ایجاد ایمنی توسط این واکسن باید دو واحد از آن با فاصله چند هفته تزریق شود.این واکسن در ۹۰ درصد از دریافت‌کنندگان، مصونیت ایجاد می‌کند. بنابر این ۱۰ درصد از دریافت‌کنندگان این واکسن در برابر بیماری کووید ۱۹ آسیب‌پذیر هستند.در نتیجه تا زمانی که استفاده از واکسن به مرور زمان ایمنی جمعی در برابر ویروس را افزایش می‌دهد، نمی‌توان تدابیر محافظتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را کنار گذاشت.


14:00
واکسن کرونای شرکت مُدرنا به اندازه واکسن فایزر امیدوارکننده است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
آنتونی فاوچی کارشناس بیماری‌های عفونی و ویروس‌شناس آمریکایی:داده‌های اولیه نتایج مرحله سوم واکسن کرونای شرکت مُدرنا به اندازه کاندیدای واکسن کرونای شرکت‌های فایزر و بیون تک امیدوارکننده خواهد بود. اگر شاهد درجه مشابهی از اثربخشی واکسن فایز و بیون تک در کاندیدای واکسن شرکت مُدرنا نباشیم، شگفت زده خواهد شد.این چشم انداز خوشبینانه او ناشی از شباهت میان این دو واکسن است که هر دو از فناوری پیشگام mRNA استفاده می کنند؛ این دو واکسن از بسیاری جهات یکسان هستند. اما حل این بحران هنوز بسیار بسیار دور از دسترس است و افزود که احتمالا کووید-۱۹ سال ها میان مردم باقی خواهد ماند.


13:00
چگونه از استرس کرونا کم کنیم؟

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
عطاءالله محمدی روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران:اضطراب عده ای با علائم جسمی همراه است. از جمله احساس درد در قفسه سینه، گرفتگی عضلات پشت گردن، دردهای مبهم در پشت یا در قفسه سینه یا تنگی نفس های موقتی، گروهی نیز ممکن است دچار حملات پانیک یا سراسیمگی های ذهنی شوند.برقراری ارتباطات مجازی و تلفنی با اقوام، تقسیم کارهای خانه بین اعضا و کاهش تنش ها و اختلافات، فیلم دیدن، گوش دادن موسیقی، مطالعه کردن و اشتراک گذاشتن مطالب مفید و آموزنده با دیگران، انجام بازی به ویژه با فرزندان می تواند به کاهش اضطراب کمک کند.مراکز مشاوره آنلاین که یکسری از آن ها هم مثل مرکز مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی وجود دارد که مردم می توانند با شماره گیری ۱۴۸۰، به صورت تلفنی و رایگان مشاوره بگیرند.


12:00

واکسن‌های ایرانی ⁧ کرونا⁩ در جمع فهرست کاندیداهای واکسن سازمان بهداشت جهانی

 

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان


11:00
آمار جهانی کرونا: بیش از ۵۳ میلیون / آمریکا رتبه نخست تعداد مبتلا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
آمار جهانیِ مبتلایان به کووید ۱۹ به ۵۳ میلیون و ۹۲ هزار و ۶۰۵ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۰۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
 

9:00
۲۳ جهش ژنتیکی کرونا شناسایی شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون فناوری پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری:با مطالعه بیش از ۲۰۰ توالی ژنی و ژنوم کرونا، ۲۳ جهش ژنتیکی این ویروس شناسایی شد که چهار جهش آن مختص ایران است.هرچند تقریبا تمام جهش های ژنتیکی ویروس کرونا خنثی و بی خطر هستند و به ندرت یک جهش تک منجر به تهاجمی شدن می شود، اما تجمیع آنها موضوع مهمی بوده و می تواند خطرناک باشد.در ساخت واکسن ها به جهش های ژنتیکی توجه جدی می شود و براساس جهش های شناسایی شده، می توان بیماران را گروه بندی کرد تا بهترین دارو برای مداوای آنان انتخاب شود.

پنجشنبه بیست و دوم آبان

22:00
سازمان جهانی بهداشت احتمالاًً استفاده از واکسن کرونای روسیه را تأیید می‌کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
«سازمان جهانی بهداشت» (WHO) امروز پنجشنبه تصریح کرد در حال انجام رایزنی‌هایی‌ با نهاد روسی تولیدکننده واکسن «اسپوتنیک» در خصوص قرار دادن این واکسن در فهرست ویژ‌ه موسوم به «محصولات مورد استفاده در شرایط اضطراری» است.


21:00
سازمان جهانی بهداشت احتمالاًً استفاده از واکسن کرونای روسیه را تأیید می‌کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
«سازمان جهانی بهداشت» (WHO) امروز پنجشنبه تصریح کرد در حال انجام رایزنی‌هایی‌ با نهاد روسی تولیدکننده واکسن «اسپوتنیک» در خصوص قرار دادن این واکسن در فهرست ویژ‌ه موسوم به «محصولات مورد استفاده در شرایط اضطراری» است.
 

19:00
6 هفته قرنطینه سراسری کرونایی در آمریکا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مدیر مبارزه با کرونای جوبایدن تاکید کرد باید 6 هفته قرنطینه سراسری در کشور برقرار کرد تا شاهد کاهش میزان مرگ و میر و شیوع ویروس کشنده باشیم.دکتر مایکل اوسترهولم گفت بین 4 تا 6 هفته کل کشور باید در قرنطینه کامل قرار گرفته تا در ماه‌های آینده جلوی کوید گرفته شود.وی هفته‌های آتی را تاریک ترین روزهای کرونایی نامید که آمریکا با آن دست به گریبان خواهد شد
 

18:00
کرونا جان دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال را گرفت


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
کیوان نیک‌نفس دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پاس تهران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، دار فانی را وداع گفت.


15:00
علائم گوارشی به خصوص بی اشتهایی نشانه قوی برای کرونا است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر واعظی فوق متخصص گوارش و کبد:در صورت تداوم علائم گوارشی مثل تهوع به مدت پنج تا شش روز حتماً باید به پزشک مراجعه کرد.ویروس کرونا بیشتر دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در مطالعاتی که انجام شده بیشتر از ۵۰ درصد افراد مبتلا به کووید حداقل یک علامت گوارشی را داشته‌اند. بی اشتهایی از همه علائم شایعتر است و سپس اسهال که ۱۶ در صد بیماران با این علائم گوارشی دیده شده است.بعد از بی اشتهایی و اسهال، درد شکمی، نفخ، سوزش سر دل، تهوع و استفراغ خیلی شایع هستند

14:00
پرویز پورحسینی به کرونا مبتلا شد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پرویز پورحسینی بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.
 

13:30
کرونا احتمال ابتلا به ذات‌الریه را دوچندان می‌کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:ذات الریه نخستین بیماری عفونی کشنده در سراسر دنیا است و سالانه بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.برای تشخیص ذات الریه نباید به سرفه، تب و خلط اعتماد کرد بلکه حتما باید عکس قفسه سینه گرفته شود و چنانچه عکس ضایعه ای را نشان داد احتمال می توان داد. اما اگر عکس سالم باشد به اطمینان قوی می توان گفت ذات الریه چرکی نیست و نیاز به آنتی بیوتیک قوی ندارد.بیماری کرونا ریه را ملتهب می کند و نوعی ذات الریه به دلیل التهاب ریه ایجاد می کند که در ۳۰ درصد موارد اگر بستری در بیمارستان طولانی شود احتمال سوار شدن باکتری بر ریه و ظهور ذات الریه افزایش می یابد. در این صورت لازم است که به بیمار مبتلا به کرونا آنتی بیوتیک هم داده شود تا دو بیماری با هم شیوع پیدا نکند.


13:00
ستری بیماران در محوطه بیمارستان‌ها و عدم بازگشایی نقاهتگاه‌ها


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
باوجود افزایش مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و تکمیل شدن ظرفیت پذیرش در اغلب مراکز درمانی شهر تهران، وزارت بهداشت برای بازگشایی دوباره بیمارستان‌های سیار اعلام نیازی نکرده است.مسئولین مربوطه در دیگر دستگاه‌ها، راه اندازی مجدد نقاهتگاه‌ها یا بیمارستان‌های سیار برای افزایش ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را منوط به اعلام نیاز وزارت بهداشت می‌دانند اما تا کنون این وزارت خانه درخواستی برای بازگشایی این مراکز و ارائه خدمات بیشتر به بیماران نداشته است.در صورت ادامه روند کنونی و افزایش روز افزون بیماران کرونایی، قطعاً با کاهش بیش از پیش ظرفیت بیمارستان‌ها و بیماران بدحال نیازمند به بستری در مراکز درمانی مواجه خواهیم شد. عواقب عدم استفاده از این ظرفیت نیز قطعاً به بهای از دست رفتن جان مردم تمام خواهد شد. عواقبی که مسئولین وزارت بهداشت باید پاسخ گوی آن باشند.
 

11:30
معلمی که روی تخت بیمارستان درس داد و پرکشید


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
کرونا این بار معلمی عاشق از تبار شیفتگان خدمت به نظام اسلامی را از ما گرفت که تا آخرین لحظات حیاتش٬ به یاد دانش آموزانش بود و شوق درس دادن داشت
 

11:00
واکسن کرونا سال آینده به کشورهاى با درآمد پایین نمى‌رسد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شرکت فایزر که واکسن موثر کرونا را تولید کرده،درسال نخست،مى تواند ١.٣میلیارد دوز از این واکسن را تولیدکند. آمریکا،اروپا،انگلیس و ژاپن درمجموع تقاضاى خرید١.١میلیارد دوز واکسن تولیدى کرده‌اند؛یعنى بیش از ٨٠درصد میزان تولید.
 

10:30
موج انتقاد از مدیریت ۹ماهه کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دیروز آمار فوتی‌های کرونا در کشور به ۴۶۲نفر رسید و ۱۱ هزارو ۷۸۰بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند. توفانی در آمار مرگبار و ثبت رکوردی تازه. همزمان از دانشگاه شهید بهشتی تهران صدای انتقادات کم‌سابقه‌ای بلند شد.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران:از مهم‌ترین اشتباهات، حذف وزیر ارتباطات از ستاد ملی مقابله با کرونا بود.اگر ما از نظر ذخایر تست PCR در تهران تا ۳هفته آینده تامین نشویم، دانشگاه‌های تهران، ایران و شهید بهشتی ذخیره تستشان به پایان خواهد رسید.اجرای بسیاری از مصوبات ستاد استانی بر عهده نهادهایی مانند شهرداری، اصناف و مراکزی مانند آنهاست اما عملا شهرداری و اصناف نقش و نماینده‌ای در تصمیم‌ها و جلسات ستاد کرونا ندارند.

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران:توقع ما این بود که وزارت بهداشت از پیشنهادهای ما بیشتر حمایت می‌کرد. بارها گفتیم نباید یک فرد غیرمتخصص در ستاد کرونا نظر علمی ما و وزیر را وتو کند.


10:00
تعویض به خاطر کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
در بین دو نیمه دیدار شب گذشته ترکیه و کرواسی ویدا، کاپیتان کروات ها تعویض شد. علت این تعویض با خبر شدن کنفدراسیون فوتبال این کشور از مثبت شدن تست کرونای روز قبل مدافع این تیم اعلام شد!
 

9:30
اسکناس‌های آلوده به کرونا تا ۱۲ ساعت احتمال انتقال ویروس دارند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:اسکناس‌های آلوده به کرونا از ۶ تا ۱۲ ساعت احتمال انتقال این ویروس به افراد سالم را دارند.ریز قطرات تنفسی معلق در هوا از جدی‌ترین راه‌های انتقال کرونا است.
 

9:00
استراتژی‌های مشترک کشورهای موفق در برابر کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
"استفاده از ماسک"، "آزمایش و ردیابی بیماران" و اجرای"برنامه سراسری منسجم"، سه استراتژی مشترک در کشورهایی است که کروناویروس را کنترل کرده‌اند. در کشورهایی مانند چین، تایوان و سنگاپور استفاده از ماسک تقریبا سراسری است.
 

8:30
جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 52 میلیون و 432 هزار و 517 نفر رسیده که از این تعداد یک میلیون و 289 هزار و 533 نفر جان باخته و 36 میلیون و 675 هزار و 924 نفر بهبود پیدا کرده‌اند.
چهارشنبه بیست و یکم آبان


18:00
دلایل افزایش مرگ و میر کرونا در ایران به روایت فرمانده ستاد تهران


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران: بین بروز بیماری و مراجعه فرد به پزشک تاخیر وجود دارد و دلیل آن ترس مردم از مراکز درمانی است.تا زمانی که پنج اصل شناسایی سریع مبتلایان، جداسازی سریع، درمان سریع، پیگیری وضعیت بهبودیافتگان و ردیابی مبتلایان به درستی انجام نشود، نمی‌توان انتظار پایین آمدن مرگ و میر را داشت.
 

14:30

رکوردشکنی های کرونا ادامه دارد/ فوت ۴۶۲ بیمار کووید۱۹ تنها در یک روز


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 19 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 هزار و 780 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 715 هزار و 68 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 462 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 39 هزار و 664 نفر رسید
 

12:30
دست دادن با مشت و آرنج باعث شیوع کرونا می‌شود؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:در پی شیوع کرونا برخی زدن مشت‌ها و آرنج‌ها به یکدیگر را جایگزین دست دادن کرده‌اند، این دو حرکت بسیار اشتباه است و باعث انتقال ویروس کرونا می‌شود.یکی از مهم ترین توصیه پزشکان برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به یکدیگر رعایت فاصله فیزیکی است در حالی که در دست دادن با مشت یا زدن آرنج دست ها به یکدیگر نه تنها این موضوع نادیده گرفته می‌شود بلکه اینگونه ارتباط نیز موجب انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر خواهد شد.


11:30
نان برخی دفاتر ثبت ازدواج در روغن داغ کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
در شرایطی که کرونا روزهای سیاهی را رقم زده است و محدودیت‌های بسیاری نیز برای مشاغل مختلف وجود دارد،برخی دفاتر ازدواج درتهران بدون هیچگونه نظارتی روزانه چندین مراسم عقد را آن هم با انبوهی از میهمانان برگزار می‌کنند


11:00
فرزندان مهاجران مسلمان کاشف واکسن کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
صاحبان اصلی شرکت داروسازی بیون تک؛ شریک آلمانی شرکت فایزر آمریکا را دو آلمانی ترک تبار تشکیل می‌دهند که در ساخت نخستین واکسن مؤثر مقابله با ویروس کرونا مشارکت داشته‌اند.مالک شرکت بیون تک را "اوگور شاهین" و "اوزلام توریجی" زن و شوهر ۵۵ و ۵۳ ساله تشکیل می‌دهند که اصالت آنان ترکیه‌ای است.شاهین و اوزلام شرکت بیون تک را در سال ۲۰۰۸ با حمایت مالی مؤسسه بیل گیتس و به ارزش ۵۵ میلیون دلار تأسیس کردند.این دومین تجربه موفق دو زوج آلمانی ترک تبار است، آنها در سال ۲۰۰۱ نیز شرکت دارویی را تأسیس کردند که سرانجام در سال ۲۰۱۶ به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به یک شرکت ژاپنی فروخته شد
 

10:30
میوه‌ای که مانند واکسن آنفلوانزا عمل می‌کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
جوزانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی:گوجی‌بری میوه ای خاص است که درطب سنتی چین استفاده می‌شود، در واقع یک داروی بومی چینی است که مزه شیرینی دارد.به دلیل وجود آنتی اکسیدان زیادی که در گوجی‌بری وجود دارد، در کاهش وزن و بالا بردن تقویت سیستم بدنی موثر است.اگر افراد بخواهند سیستم ایمنی بدنشان بهبود یابد، می‌توانند به مدت ۳۰ روز نصف لیوان آب گوجی‌بری را مصرف کرده تا بهبود یابند.در یک مطالعه ۳ ماه دیده شد افرادی که از گوجی‌بری به عنوان مکمل استفاده کردند، توانستند از بیماری های مختلفی مانند آنفلوانزا در امان باشند زیرا آب گوجی‌بری تا حدودی همانند واکسن آنفلوانزا عمل می‌کند.
 

10:00
تاکنون 5 میلیون نفر در ایران کرونا گرفته اند

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران: نتایج نوبت هشتم پیمایش ملی کووید - ١٩ نشان می‌دهد که ۷.۵ درصد ایرانیان بالاتر از ۱۵ سال (معادل پنج میلیون نفر) بر اساس خوداظهاری به درجاتی از بیماری کرونا مبتلا شده‌اند
 

9:30
رشد ۷۰ درصدی ترخیص واکسن آنفلوانزا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی گمرک:ترخیص قطعی واکسن آنفلوانزا از ابتدای سال تاکنون، ۳۸ هزار و ۱۸۴ کیلوگرم به ارزش ۲۷ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۲۵ دلار بوده که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه ۷۰ درصد و از لحاظ ارزش ۵۷ درصد رشد داشته است. ۱۳ هزار و ۲۵۳ کیلوگرم واکسن آنفلوانزا نیز در جریان ترخیص قرار دارد که به‌زودی ترخیص خواهد شد.


8:30
توصیه جدید پیشگیری از کرونا: در وسایل نقلیه عمومی سکوت کنید!


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شاید شما هم متوجه شده باشید که از زمان شیوع ویروس کرونا، مردم کمتر در وسایل نقلیه عمومی حرف می‌زنند. به خصوص در ساعات کاری که اتوبوس‌‌ها و قطارها پر هستند و مسافران گاه تنگ هم ایستاده‌‌اند، این سکوت محسوس‌تر است.حالا در اسپانیا برخی سیاستمداران از جمله یک وزیر در بارسلونا پیشنهاد کرده‌اند که مسافران در اتوبوس و مترو حرف نزنند.این پیشنهاد در حالی مطرح شده که در اسپانیا نیز مانند سایر کشورها زدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی اجباری است.
سه شنبه بیستم آبان


23:00
سازمان بهداشت جهانی: ۴۲ واکسن کرونا در مرحله نهایی قرار دارند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سازمان بهداشت جهانی (WHO) بعد از اعلام موفقیت واکسن کرونا شرکت فایزر از پایان یافتن مراحل بالینی ۴۲ کاندیدای واکسن کرونا در اواخر ماه خبر داد.


22:00
افزایش مجموع مرگ در کشور

 
 
معاون‌کل وزیر بهداشت: مدتی است علت اصلی و اول فوت در کشور کرونا است و سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان و... علل دیگر مرگ در کشور است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. مردم فقط به منافع خود توجه نکنند، برای مبارزه با این بیماری خطرناک همه دست به دست هم دهیم


20:00
تست‌های سریع کرونا به صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت: تست‌های سریع کرونا که نتیجه طی ۲۵ دقیقه مشخص می‌شود به صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.


17:00
برای بازگشت حس بویایی بعد از کرونا چه باید کرد؟

 


14:45
مجموع مبتلایان به کرونا از 700 هزار نفر گذشت


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 19 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 10 هزار و 339 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 703 هزار و 288 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 453 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 39 هزار و 202 نفر رسید


14:00
مقاومت قرنیه چشم دربرابر کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
یافته‌های جدید دانشمندان آمریکایی نشان داد کووید ۱۹ نمی‌تواند از طریق قرنیه چشم فرد را آلوده کند.دانشمندان دانشگاه واشنگتن اعلام کردند قرنیه که اولین بافت چشم در تماس با جهان بیرون است می‌تواند از آلوده شدن به وسیله ویروس کرونا جلوگیری کند.یکی از محققان در این باره گفت: یافته‌های ما اثبات نمی‌کند که تمامی قرنیه‌ها توانایی مقاومت در برابر ویروس کرونا را دارند. با این حال، آزمایش‌های ما بر روی تمامی قرنیه‌های اهدایی نشان دهنده مقاومت آن در برابر کووید ۱۹ بود.تصور دانشمندان این است که قرنیه و بافت ملتحمه چشم می‌تواند مکانی برای ورود ویروس کرونا باشد، اما نتایج تحقیقات ما نشان داد کووید ۱۹ توانایی تولید و تکثیر در بافت قرنیه را ندارد

13:30
دقیق‌ترین تصویر سه بعدی از کووید19 توسط محققان در دانشگاه KAUST عربستان منتشر شد

 
 
به گفته محققان این دقیق‌ترین تصویر خلق شده از ویروس کشنده SARS-CoV-2 است که تاکنون منتشر شده و به محققان در درمان بیماری کمک می‌کند. خروجی سه بعدی شامل اسکن بیرونی ویروس با سنبله‌های بیرون زده از آن است.

13:00
تنها مشکل واکسن موفق کرونای شرکت آمریکایی فایرز چیست؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
روسیا الیوم:یک متخصص انگلیسی تنها مشکل واکسن ضد کرونای موفقی که شرکت های«فایرز» و «بیونتک» در آمریکا و آلمان تولید کردند و خبر موفقیت آمیز بودن آن روز گذشته اعلام شد را فاش کرد.«گوردون دوگان» استاد دانشگاه کمبریج گفت که این واکسن که با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت باید در دمای 70 درجه زیر صفر نگهداری شود و این مساله تهیه آن را بسیار دشوار می کند.این متخصص تأکید کرد که بیشتر واکسن ها باید در دمای«نزدیک به چهار درجه یا کمتر» نگهداری شوند و نه 70 درجه زیر صفر.این متخصص تصریح کرد که این مساله مانعی در برابر انتقال آن و بازاریابی اش و نیز رساندنش به دست پزشکان متخصص برای تزریق اش به شمار می رود.

12:30

نمکی: تست‌های کرونا را به روزانه ۱۰۰ هزار مورد افزایش می‌دهیم


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت:تعداد تست‌های تشخیصی کرونا را در کشور از روزانه ۴۵ هزار به ۱۰۰ هزار مورد افزایش خواهیم داد.در حال حاضر تست‌های سریع که به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه جواب آزمایش کرونا فرد را می‌دهد، در کشور ساخته شده است.
 

12:00

رقابت ایران و آمریکا در تولید واکسن کرونا؛ واکسن ایرانی هم در راه است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
در حالی که مقام‌های آمریکایی روز گذشته از موفقیت در کشف واکسن کرونا خبر دادند، گزارش‌ها حکایت از آن دارد محققان ایرانی نیز در کشف و ساخت واکسن کووید ۱۹ پیشرفت‌های چشمگیری داشته و آن را به مرحله آزمایش انسانی رسانده‌اند.خبرگزاری‌های دنیا روز گذشته خبر دادند که شرکت آمریکایی فایزر با مشارکت شرکت آلمانی بایون‌تک موفق شده است واکسن کرونا را کشف کند و این واکسن در تحقیقات اولیه، میزان ۹۰ درصد مصونیت به افراد در برابر کووید ۱۹ می دهد.هشت روز پیش ایران نیز رسما اعلام کرد که تحقیقات دو واکسن کرونا روی مدل انسانی را در هفته‌های آینده آغاز می کند. از بین ۱۲ گروه که روی ساخت واکسن کرونا در کشور کار می‌کردند، سه گروه توفیقاتی داشتند و دو گروه که مدل‌های حیوانی را گذرانده‌اند، از هفته‌های آینده وارد کارآزمایی بالینی انسانی می‌شوند.
 

11:00

مینو محرز: وضعیت افتضاح است/ تعطیلی دو هفته‌ای می‌تواند به ما کمک کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:هیچ‌گاه وضعیت بیماری به افتضاحی شرایط فعلی نبوده و اکنون بیمار در بیمارستان‌ها در انتظار تخت خالی برای بستری است. باید شرایط را مورد توجه قرار دهیم.عملی کردن پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران می‌تواند در پیشگیری از شیوع بیماری موثر باشد.
 

10:30
150 مبتلا در یک عروسی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس مرکز بهداشت بردسکن مشهد:در یک مجلس عروسی در یکی از مناطق عشایری بردسکن که دو هفته قبل برگزار شد، متاسفانه ۱۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان به کرونا مبتلا شدند. تنها بیمارستان بردسکن ۹۶ تختخواب دارد.
 

9:30
4 فرآورده طبیعی برای بهبود علائم کرونا مجوز گرفتند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو، از اعطای مصوبه کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو به چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی برای بهبود علائم کرونا خبر داد.اسپری دهانی(PHR ۱۶۰) حاوی ۶ اسانس گیاهی جهت کمک به بهبود عوارض ریوی کووید ١٩ همچون تنگی نفس، سرفه و اکسیژن شریانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.همچنین شربت موکوزیفت حاوی عصاره آبی میوه ۲ گیاه و با توجه به مدارک کارآزمایی بالینی ارائه شده، جهت رفع علائم خستگی و بی اشتهایی در مبتلایان استفاده می‌شود.برای دو فرآورده دیگر که مصوبه کمیسیون سازمان غذا و دارو را اخذ کرده اند، هنوز مجوز موقت صادر نشده است.سخنگوی سازمان غذا و دارو، مصرف شربت استاپ سیویر را برای کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی مبتلایان مؤثر دانست و افزود: شربت آنوال اس که حاوی یک جز گیاهی است، جهت بهبود برخی علائم کرونا معرفی شده است.
 

8:20

عسل و سیاه‌دانه درمانی احتمالی برای بیماران مبتلا به کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
محققان اعلام کردند:عسل علاوه بر اثرات تقویت‌کننده ایمنی، پاسخ‌های ایمنی ذاتی و همچنین سازگار را نیز تحریک می‌کند و در مبارزه با عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی نیز مفید است.نتایج آزمایش نشان می‌دهد که استفاده از سیاه‌دانه در بیماران مبتلابه کووید-۱۹ باعث پاک‌سازی ویروس می‌شود و از شدت بیماری می‌کاهد.سیاه‌دانه یک گزینه درمانی مقرون‌به‌صرفه است و می‌تواند به‌تنهایی یا در ترکیب با سایر روش‌های درمانی برای مبارزه با کووید-۱۹ استفاده شود

دوشنبه نوزدهم آبان


19:00
بررسی طرح منع تردد به پنج‌شنبه موکول شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:موضوع پیشنهاد منع رفت‌وآمد داخل‌شهری با خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا چهار بامداد مطرح شد؛ این طرح مخالفین و موافقانی داشت و نظرات جمع‌بندی و قرار شد.روز پنج‌شنبه در کمیته ستاد ملی کرونا مطرح شود و تصمیم نهایی در این باره گرفته شود بنابراین امروز طرحی به تصویب نرسید.


18:00
بی اشتهایی کودکان از علائم ابتلا به کرونا است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مهمترین یافته‌ها از علائم ابتلای کودکان به بیماری کووید- ۱۹ نشان می‌دهد علامت رایج در این قشر از دست دادن اشتها است.


17:30
واکنش انگلیس به واکسن جدید کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نخست وزیر انگلیس در واکنش به نتایج موفقیت‌آمیز آزمایش واکسن جدید کرونا توسط محققان شرکت آمریکایی «فایزر» تصریح کرد که تا زمان تکمیل مراحل تائید این دارو، در انگلیس توزیع نخواهد شد.


16:30
اگر در خانواده‌ای یک نفر مبتلا به کرونا شود، سایرین باید به مدت ۱۴روز قرنطینه شوند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس انیستیتو پاستور:اگر در خانواده‌ای یک نفر کرونا مثبت ‌شود، وقتی سایر افراد خانواده را تست می‌کنیم، شاهدیم که از ۱۰ نفر اعضای خانواده، پنج نفر مثبت شده‌اند و مابقی اعضای خانواده منفی شدند و وارد اجتماع می‌شوند. در حالی که همان افرادی که پاسخ تست‌شان منفی شده، اگر دو تا سه روز بعد مجددا تست دهند، ممکن است پاسخ تست‌شان مثبت باشد.زیرا ویروس در بدن‌شان بوده، اما هنوز مثبت نشده باشند. در اوایل بیماری ممکن است ویروس قابل تشخیص نباشد. بر همین اساس بهترین راهکار این است که افرادی که در تماس با فرد کرونا مثبت بوده‌اند نیز به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند. این راهی است که بسیاری از کشورها آن را طی می‌کنند.بنابراین نباید به پاسخ تست منفی اکتفا کرد. به عبارت ساده‌تر، مردم تماس با فرد کرونا مثبت را جدی بگیرند. به‌ویژه تماسی که از نزدیک و بدون محافظ بوده است


15:30
استان‌های قرمز از فردا چگونه نیمه‌تعطیل می‌شوند؟

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس پلیس اماکن فرماندهی انتظامی تهران بزرگ:متخلفان در مرحله اول تذکر می‌گیرند، در مرحله دوم و سوم بین ۳۰۰ هزار تومان تا یک‌ میلیون تومان جریمه می‌شوند و در صورت تکرار برای بار چهارم واحد صنفی آنها پلمب می‌شود.
 

14:40
شناسایی ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید کرونایی در کشور/ فوت ۴۵۸ هموطن دیگر


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که سه هزار و ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند.وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۵۲۵ هزار و ۶۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.لاری گفت: ۵۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته وی، تا کنون پنج میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند


13:45
کرونا در ایران کُشنده‌تر است؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
 آمارها نشان می‌دهد که میزان کشندگی این ویروس در ایران به شکل عجیبی نسبت به میانگین جهانی بالاتر است!در جهان تقریبا از هر 50 نفر مبتلا به کرونا یک نفر جان خود را از دست می دهد و این درحالی است که در کشورمان از هر 18 مبتلا یک نفر قربانی کرونا می شود. دکتر فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به این سوال سه علت را متصور می داند. علت اول این است که شاید مکانیسم اثر ویروس در کشور ما متفاوت از سایر کشورها باشد. یعنی بطور مثال ژنتیک ایرانی‌ها بگونه‌ای باشد که درصد کشندگی کرونا را بالا ببرد. علت دیگر در این زمینه بحث کیفیت ارائه خدمات به بیماران بستری است که متاسفانه در کشور ما خیلی مطابق با استانداردها نیست و علت آن هم خستگی کادر بهداشت و درمان بعد از 9 ماه اپیدمی این بیماری است. این خستگی چند ماهه در کیفیت ارائه خدمات به بیماران بستری تاثیرگذار است. علت سومی که در این زمینه می‌توان متصور بود بحث عدم شناسایی تمام بیماران کرونایی در کشور است. در کشور ما با توجه به محدودیت های موجود در بحث انجام تست کرونا، این تست تنها از افراد علامت دار انجام می‌گیرد. در حال حاضر در جهان از مجموع تست های گرفته شده بطور میانگین پنج درصد مثبت می شود و این درحالی است که این میزان در کشورمان حدود 70 درصد است، یعنی از مجموع تست های گرفته شده 70 درصد مثبت می شود و علت این است که ما فقط از افرادی که علامت دار شده اند و احتمال ابتلای آنها به کرونا بالاست تست می گیریم و نه همه افراد جامعه.
 

12:15
حریرچی: مردم نگران آنفلوانزا نباشند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت:مردم نباید نگران آنفلوانزا باشند چون در بسیاری از کشورهایی که فصل زمستان در آن‌ها تمام شده، میزان ابتلا به آنفلوانزا با رعایت دستورالعمل‌های کرونا، به میزان ۹۵ درصد کاهش پیدا کرده است.ما هنوز در داروخانه‌‌ها واکسن آنفلوآنزا توزیع نکرده‌‌ایم و اگر واکسنی نیز در برخی جاها موجود باشد، مورد اطمینان ما نیست.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا در یک فرودگاه بلوکه شده است.


11:30
احتمال ارائه طرح دو فوریتی برای تعطیلی تهران و کلان شهرها


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید تهران و کلانشهرها حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود و برای بعد از آن هم برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد در غیر این صورت ما هفته آینده طرح دو فوریتی را برای الزام دولت به این کار ارائه خواهیم کرد.حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا اظهار کرد: لازم است تهران و کلانشهرها حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود، این پیشنهادی است که ما به ستاد مبارزه با کرونا داده‌ایم البته که باید در این زمان هم برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا شرایط بعد از تعطیلی دو هفته‌ای مدیریت شود.وی ادامه داد: همچنین باید از بسیج و سپاه کمک گرفت، همان طور که در بسیاری از بحران‌های کشور حتی مسائل بهداشتی از بسیج استفاده شد. اکنون بسیج جامعه پزشکی و کشور آماده است اگر اراده کنند آنها پای کار می‌آیند تا با بیماریابی و شناسایی بیماران و اقدامات پیشگیرانه بتوان آمار مبتلایان و فوتی‌ها را کاهش داد. اکنون با وضعیت فعلی جای نگرانی بسیار جدی وجود دارد.
 

10:30
تشخیص کرونا با "سی‌تی‌اسکن" قطعی‌تر از PCR است!


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
یک متخصص بیماریهای عفونی عنوان کرد: قطعیت تشخیص کرونا با روش سی تی اسکن بیشتر از روش PCR است.دکتر زینب محبی افشار در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه روش های مختلفی برای تشخیص کرونا وجود دارد، گفت: یکی از رایج ترین این روش‌ها تست PCR است که تا 60 درصد قطعیت دارد.وی افزود: البته این امکان هست که در 40 درصد موارد فرد به کرونا مبتلا بوده، اما تست PCR او منفی شود.محبی افشار از سی تی اسکن به عنوان روش تشخیصی دیگر کرونا یاد کرد وافزود: این روش قطعیت بیشتری داشته و تا حدود 90 درصد قطعیت دارد.این متخصص بیماریهای عفونی یادآور شد: تنها مشکل این است که روش سی تی اسکن با گذشت پنج تا شش روز خوب جواب می دهد، چرا که طی این مدت ریه درگیر شده و در سی تی اسکن قابل تشخیص است، اما در خصوص تست PCR هر زمان که فرد مراجعه کند در تشخیص کرونا کاربرد دارد.
 

9:30
چه عواملی باعث می‌شود ایرانی‌ها در برابر کرونا از خود مراقبت نکنند؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نتایج یک بررسی مقطعی در خصوص میزان خودمراقبتی مردم ایران در زمان همه‌گیری کووید-۱۹ و موانع خودمراقبتی آن‌ها نشان داد که مردم میزان مراقبت از خودشان را در حد نسبتا خوب می‌دانند و به نظر آن‌ها، عوامل سیاستی مدیریتی و سپس عوامل روان‌شناختی مهم‌ترین موانع خودمراقبتی آن‌ها است.


9:05
روسای دانشگاه‌های پزشکی خواستار تعطیلی دو هفته‌ای سراسری شدند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار جدی‌تر شدن رویکردهای مدیریت فرابخشی به بحران کرونا و پیگیری تعطیلی حداقل دو هفته ای در سراسر کشور شدند.
 

9:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۵۰ میلیون و ۶۰۴ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۳۵ میلیون ۷۱۰ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

8:30

ادامه این مسیر یعنی رخ دادن فاجعه روزانه هزار قربانی کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر حسین کرمانپور رئیس اورژانس بیمارستان سینا می گوید ادامه روند فعلی ابتلا یعنی رسیدن به پیش‌بینی ترسناک احتمال هزار قربانی کرونایی در روز. جایی که آن وقت شاید مردم به خودشان بیایند!
یکشنبه هجدهم آبان


22:00
تقسیم‌بندی شهرها به سه وضعیت زرد، قرمز و بحرانی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا: طی جلساتی که با وزارت بهداشت داشتیم، مقرر شد تا شاخص‌های جامع برای دسته‌بندی شهرها و اعمال محدودیت‌ها تعیین شود.این شاخص‌ها در چند بخش تقسیم‌بندی شهرها براساس رنگ (سه رنگ بحرانی، قرمز و زرد) با اعمال محدودیت‌ها در ۶ حوزه اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، آموزشی، حمل‌ونقل و کسب‌وکار خواهد بود. همچنین ضمانت‌های اجرایی و مجری اعمال این محدودیت‌ها نیز مشخص خواهد شد


21:00
۱۴ هزار میلیارد ریال وام کرونایی به رانندگان تاکسی پرداخت شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
ازوجی، مدیرکل توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تاکنون ۳۴۵ هزار پرونده برای پرداخت وام به رانندگان تاکسی به سیستم بانکی ارسال شده است که ۳۵۸ هزار شاغل را در بر می‌گیرد.از این تعداد به بیش از ۲۳۴ هزار پرونده ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.با توجه به اتمام مهلت ثبت نام وام مربوط به کرونا که تا آخر مهرماه بود، سیستم بسته شده و امکان ثبت نام جدید وجود ندارد.
 

15:45
کمبودی در داروهای وارداتی کرونا نداریم

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان


سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفتگو با مهر: بخشی از مسئولیت تامین داروهای کرونا بر عهده هلال احمر است و در این بخش هیچ گونه کمبودی در تامین داروها نداریم.از کشورهای متعدد و بسیاری واردات داروهای این ویروس را داشته‌ایم و نمی‌توان تنها یک یا چند کشور را در واردات دارو شاخص دانست. تاکنون نیز از کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی، کشورهای آسیایی، چین، هند و… نیز سه داروی مطرح کرونا را وارد کرده‌ایم.


15:30
روز تلخ کرونا در ایران با رکورد ۴۵۹ فوتی !

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان


سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 18 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 9 هزار و 236 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 682 هزار و 486 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 459 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 38 هزار و 291 نفر رسید


14:00
نتیجه ۲ نوبت تست کرونای "رئیس مجلس" منفی شد

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان


پزشک معالج قالیباف با اشاره به نتیجه منفی ۲ نوبت تست PCR رئیس مجلس گفت: دوره درمان به پایان رسیده و در حال حاضر منعی برای حضور ایشان در جلسات و مجامع عمومی وجود ندارد.


14:00
ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد در آینده


توضیحات " معاون وزیر بهداشت " از نحوه اجرای ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد در آینده.

11:30

عاملی که خطر مرگ ناشی از کرونا را دو برابر می‌کند

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
به نقل از واشنگتن پست، متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده (CDC) تشخیص داده اند که بارداری در زنان خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا را دو برابر می‌کند.
محققان مشاهده کردند براساس آماری که از ۲۲ ژانویه تا ۳ اکتبر جمع آوری شده است از بیش از ۱۹ هزار زن باردار مبتلا به کووید۱۹، ۳۳ بیمار فوت کرده اند، میزان مرگ و میر در این گروه ۰.۲ درصد است. علاوه بر این، در میان زنان غیر باردار، این عامل به نصف بیشتر رسیده است. طبق پژوهش CDC، این ممکن است به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی مانند: افزایش ضربان قلب و مصرف اکسیژن، کاهش ظرفیت ریه و تغییر در سیستم ایمنی بدن باشد که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد. 

دکتر لیوبوف یروفی یوا متخصص زنان و زایمان گفت: بعد از ابتلا به ویروس کرونا، بارداری خطرناک است، زیرا از دارو‌هایی برای درمان آن استفاده می‌شود که می‌تواند سلول‌های جنینی و سیستم تولید مثل را تحت تأثیر قرار دهد.او گفت، زنان باید سه ماه صبر کنند تا بهبودی کامل پیدا کنند. این متخصص همچنین استفاده از پیشگیری از بارداری هورمونی را در دوز‌های کم در دوران نقاهت توصیه کرد.مبتلایان به کووید۱۹ خفیف می‌توانند از همان لحظه‌ای که احساس بهبودی دارند مصرف دارو‌ها را شروع کنند.


8:45

شوک خاموش کرونا

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

عبور تعداد مبتلایان در جهان از مرز 50 میلیون نفر
شکست رکورد تعداد ابتلای روزانه با 623 هزار مورد جدید
شکست رکورد تعداد مرگ روزانه با 9109 مورد
 

سلاح مهم ما در برابر کرونا

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

محلول آب و نمک رقیق" سلاح مهم ما در برابر کرونا: در "حلق و بینی" تان به ویروس حمله کنید، قبل از آن که به ریه های شما حمله کند.

توصیه علمی و عملی دکتر شیردل برای نجات جان ها و مهار کرونا
 ویروس کرونا مستقیماً وارد ریه نمی شود بلکه ابتدا در حلق و بینی "لانه گزینی" می کند و سپس به ریه یا سایر قسمت های بدن مانند مغز حمله می کند. شست و شوی بینی و غرغره با محلول آب نمک رقیق، منطقه امن ویروس را از بین می برد.اسید هیپوکلروز حدود 70 برابر (برخی مقالات تا 300 برابر) قوی تر از الکل است و درون سلول در کسری از ثانیه هر میکروارگانیسم مهاجم را نابود می کند.
 

ما هنوز در پیک سوم کرونا هستیم


رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: ما هنوز در پیک سوم کرونا هستیم. آمارها نشان می دهند تعداد مریض بدحال بیشتر شده است.بیماران کرونایی که ریه آنها درگیر شده باید به بستری شوند.


9:15
۱۷۵ محموله کمک بین المللی مقابله با کرونا تحویل وزارت بهداشت شد

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان


کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور: ۱۷۵ محموله بین المللی که به هلال احمر رسیده بود عیناً در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و بر توزیع آنها نظارت خوبی از سوی جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت شد.با اختصاص ۵۵۰ میلیارد اعتبار، انبارهای جمعیت هلال احمر شارژ شدند.
 
 

شنبه هفدهم آبان

14:45

ابتلای بیش از 9 هزار نفر به بیماری کرونا در شبانه روز گذشته


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 17 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 9 هزار و 450 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 673 هزار و 250 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 423 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 37 هزار و 832 نفر رسید
 

14:00
بریتانیا ورود از دانمارک را ممنوع کرد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
بریتانیا در واکنش به اظهارات مقامات دانمارکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا به انسان از مینک (نوعی راسو)، ورود از دانمارک به این کشور را ممنوع کرد. دولت بریتانیا این اقدام را در اوایل صبح امروز شنبه (۷ نوامبر) اعلام کرد.این ممنوعیت اتباع بریتانیا را که از دانمارک قصد ورود به خاک این کشور را دارند و همچنین کسانی که در صنعت حمل و نقل فعالیت می کنند را شامل نمی شود.:روز گذشته موسسه سرم‌سازی دانمارک اعلام کرد که از پنج ماه پیش تاکنون گونه‌ای از ویروس کرونا که به مینک مربوط می شود را در ۲۱۴ نفر شناسایی کرده است.دانشمندان تاکنون پنج گونه جهش یافته کرونا را شناسایی کرده‌اند که منشاء آنها مینک (از خانواده راسوها) بوده است. یکی از این پنج‌گونه در پنج مزرعه پرورش مینک در دانمارک دیده شده و دوازده نفر را هم مبتلا کرده است.
 

13:20
۱۸ هزار خودرو جریمه کرونایی شدند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پلیس راهور:در مدت اجرای طرح محدوریت تردد از، به ۲۵ استان کشور، به ۳۹۵ هزار خودرو تذکر دادیم که رانندگان این خودروها ضمن توجه به تذکرات پلیس، به مبدأ خود بازگشتند.البته ۱۷ هزار و ۸۰۰ خودرو نیز که به تذکرات پلیس توجه نداشتند، توسط تیم‌های گشتی یا دوربین‌ها ۵۰۰ هزار تومان اعمال قانون شدند.
 

12:45
مشاغلی که از 20 آبان الی 20 آذر در تهران ،مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت، حداکثر تا ساعت 18 مجاز به فعالیت هستند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 

12:15

از 20 آبان ماه به مدت یک ماه از ساعت شش بعد از ظهر همه مراکز به جز مراکز ضروری تعطیل خواهند بود

 


11:20

ابتلای تعدادی از بازیگران به کرونا / لزوم توقف پروژه‌های سینمایی تا اطلاع ثانوی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران:به دنبال درخواست انجمن بازیگران و بررسی‌های ستاد کرونای تهران، مشخص شد که تعداد زیادی از بازیگران متاسفانه درگیر بیماری کووید-۱۹ شدند. از وزارت ارشاد درخواست کردیم که تا اطلاع ثانوی پروژه‌های سینمایی متوقف شود.
 

11:00
کروناویروس از طریق صحبت کردن، حتی اگر فاصله مشخص شده با افراد را هم رعایت کرده باشید، منتقل می‌شود و فرد را بیمار می‌کند!

 
ژاپنی‌ها با کمک دوربین‌های فوق حساس توانستند، میکرو قطره‌های حاوی ویروس کرونا که هنگام سرفه و عطسه و هنگام صحبت کردن، از دهان و بینی افراد خارج می‌شوند را ردیابی کنند و با انجام آزمایشات مختلف به این نتیجه رسیدند که صحبت کردن هم ویروس را منتقل می کند!هرگز همراه با دیگران در یک محیط بسته مثل اتاق و خانه قرار نگیرند و همیشه پنجره‌های خانه و خودرو و دیگر مکانها را باز بگذارند تا دچار عفونت میکرو قطره‌ای نشوند! یکی از مواردی که این میکر قطره‌های را دور می‌کند گردش آزاد هوا و سیستم تهویه هوا است! ویدیو را با دقت تا انتها ببینید و بقیه را هم مطلع کنید! و برایشان بفرستید.
 

10:20

بیمارستان‌های ارتش در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفتند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سرتیپ موذنی رییس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش:ظرفیت‌های ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی ارتش به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.مرتب مسایل بهداشتی، پیشگیری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در پادگان‌ها چک می‌کنیم.با سیستم نظارت قوی پادگان‌ها هنوز امن‌ترین و سالم‌ترین جاها هستند و کمترین درگیری را داشتیم.نیروی زمینی ارتش از زمان شروع کرونا تاکنون در بحث کارکنان وظیفه تنها یک فوتی داشتیم که آن هم خارج از پادگان بوده که البته هنوز هم دلیل آن مشخص نشده است.


10:00
آمادگی ایران و کوبا برای همکاری در تولید واکسن کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی ظریف با رئیس‌جمهور کوبا در هاوانا: در این گفت‌وگو به ظرفیت‌های موجود برای گسترش روابط و همکاری‌های اقتصادی دو کشور اشاره شد و دو طرف آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تولید واکسن و از جمله واکسن ویروس کرونا اعلام کردند.
 

9:30
ترامپ مرد شماره یک مبارزه با کرونا در آمریکا را اخراج می کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که ترامپ پس از پایان کشمکش‌های انتخاباتی، به حضور «آنتونی فائوچی» به عنوان مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفوی و واگیردار پایان خواهد داد.فائوچی در هفته‌های اخیر به یکی از منتقدین سیاست‌های دولت ترامپ در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا تبدیل شده بود.
 

9:00
واکنش وزارت بهداشت به ادعای کشف داروی قطعی کرونا در کرمانشاه


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو:هیچ کس در هیچ کجای دنیا تاکنون داروی قطعی برای درمان کووید۱۹ نساخته است.اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.هیچ مطالعه‌ای درمان قطعی و اثربخشی قطعی هیچ درمانی را برای کرونا چه در طب رایج و چه در طب سنتی نشان نمی‌دهد.


8:30
علت فوت زودهنگام برخی بیماران کرونایی در بیمارستان ها چیست؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

جمالی مقدم، متخصص بیماری‌های عفونی:برخی از بیماران کرونا در کمتر از ۲۴ ساعت از مراجعه به بیمارستان فوت می‌کنند که نشان می‌دهد بسیار بدحال بوده‌اند و دیر مراجعه کرده‌اند.بیمارانی که در بخش ICU بستری می‌شوند کسانی هستند که درگیری ریه در آنها بسیار شدید است و اکسیژن خون این بیماران به کمتر از ۸۶ درصد رسیده است و با اکسیژن معمولی سطح اکسیژن بدن آنها بالا نمی‌آید.
جمعه شانزدهم آبان

23:00
انفجار کرونا در فرانسه/ بیش از ۶۰ هزار مبتلا و ۸۰۰ فوتی در یک روز


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد طی شبانه روز اخیر ۶۰ هزار و ۴۸۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۸۲۸ نفر هم جان خود را از دست داده اند.این چندمین روز پیاپی در فرانسه محسوب می شود که آمار تلفات کرونا به طور جهشی رکورد شکنی می کند.فرانسه تاکنون در مجموع یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۵۳ مبتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده که متاسفانه از این تعداد ۳۹ هزار و ۸۶۵ نفر جان باخته اند
 

22:30
کرونا بازی با ایران را از «ژکو» گرفت


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
ستاره باشگاه آ.اس رم و کاپیتان تیم ملی بوسنی به دلیل ابتلا به کرونا در دیدار تدارکاتی تیم ملی کشورش با ایران غایب خواهد بود.
 

21:00

نحوه ادامه برگزاری بازیهای لیگ برتر فوتبال در شرایط کرونایی

 


19:30
داروی ساخته شده در کرمانشاه در درمان کرونا موثر است

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: دارویی که دکتر مصطفایی بر روی آن کار کرده و آزمایش‌های بالینی را نیز انجام داده است، در درمان بیماری کرونا کمک کننده و موثر بوده ولی درمان قطعی کرونا محسوب نمی‌شود.


19:00
رکورد زنی کرونا در آمریکا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا باز رکورد زد و طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۱۷ هزار بر اثر ابتلا به این ویروس بیمار شدند.تعداد فوتی‌های کرونا نیز برای سومین روز متوالی از هزار نفر گذشت.
 

18:00

دستگیری ۱۰۴ معترض به قرنطینه در لندن


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پلیس لندن روز جمعه اعلام کرد که بالغ بر۱۰۴ معترض به محدودیت هایی کرونایی در انگلیس را در جریان تظاهرات مرکز لندن دستگیر کرده است.


17:00
احتمال محدودیت‌های ساعتی برای مقابله با کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
در جلسه روز پنجشنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، پیشنهاد کمیته‌ها در خصوص اعمال محدودیت‌های شدیدتر موضوع تعطیلی کسب و کارهای غیر ضروری در همه مراکز استان‌ها از ساعت ۱۸ هر روز از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ماه مورد بررسی قرار گرفت. ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در همه مراکز استان‌ها از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر سال جاری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد مورد هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تصویب به جلسه روز شنبه ستاد ملی ارائه شود.اعمال محدودیت‌های ساعتی که نمونه‌های آن را در اروپا هم می‌توان مشاهده کرد، می‌تواند یکی از محدودیت‌های موثر باشد که در صورت تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا باید با جدیت کافی اجرایی شود.
 

16:00
ابتلای ۳۵ دانش‌آموز گیلانی به کرونا / تست ۵۲ نفر از فرهنگیان گیلان مثبت شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: آزمایش کرونای ۳۵ دانش‌آموز و ۵۲ نفر از همکارانمان در گیلان مثبت شد اما هیچ کدام از آنها در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشدند.به‌محض شناسایی افراد مبتلا به کرونا، کلاس مدنظر دو هفته تعطیل شده و آنها باید تا بهبودی کامل در خانه بمانند.
 

15:00
قطع زنجیره کرونا با کاهش تردد بی مورد افراد به بیمارستان‌ها


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران:در شهر تهران با کمک و همراهی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی درحال توسعه ، در حال افزایش بخش‌های جدیدی به بیمارستان ها هستیم.اگر افراد شیوه نامه های بهداشتی مد نظر را به خوبی رعایت نکنند حتما با پر شدن بی وقفه تخت‌ها رو به رو خواهیم شد.تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد و اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند، با نارسانایی‌های درمانی زیادی رو به رو خواهیم شد.
 

14:45
فوتی های جدید ایران: 424 بیمار کرونایی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزارت بهداشت:شناسایی ۸۸۶۴ بیمار جدید در شبانه روز گذشته در کشور. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

14:00
آغاز قرنطینه سراسری کرونایی در انگلیس/ اناتولی

 

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان


12:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۴۸ میلیون و ۷۴۷ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۲۳۵ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۳۴ میلیون ۸۶۱ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
پنجشنبه پانزدهم آبان



22:00
اعتراض مهران احمدی به تاکیدها بر ساخت پروژه های تصویری در اوج کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نامه وزیر بهداشت به رییس صداوسیما که ساخت سریال ها و برنامه های تلویزیونی با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا را بلامانع خوانده بود، واکنش مهران احمدی ـ بازیگر و کارگردان ـ را به همراه داشت. بخشی از این اعتراض:«روزی ده‌ها بار انواع و اقسام آدم‌ها و عوامل مختلف با سر وصورت و لباس و وسایلی که ابزار ماست کار دارند و از ترس هر شب با قرص‌های آرام بخش می‌خوابیم... از آن طرف دکتر زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونا دستور به تعویق دو هفته‌ای کارهای سینمایی وتلویزیونی می‌دهد تا پیک کرونایی را بگذرانیم و اوضاع کمی متعادل‌تر شود، فردای همان روز شما می‌فرمائید خیر سریال‌ها ادامه دهند لااقل با همدیگر هماهنگ باشید. مگر قرار نشد همه تابع دستورات این ستاد باشیم خود شما که از این قانون تبعیت نمی‌کنید وای به حال مردم.بله درست می‌فرمائید، کرونا از این مملکت با این حساب جمع شدنی نیست.» 


20:00
ابتلای 30 درصد پرستاران به کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بالغ بر ۳۰ درصد از پرستاران به ویروس کرونا مبتلا شده اند.


19:30
مداخله فوری از طریق اعمال محدودیت های شدید برای 2 هفته در مناطق قرمز موثر است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس جمهور، اعمال محدودیت ها در مراکز ۲۵ استان کشور را گامی موثر در روند مبارزه با بیماری کرونا برشمرد و تاکید کرد: ضروری است این روند در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ، پیگیری و اقدامات لازم تداوم یابد.در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا، پیشنهاد کمیته های امنیتی و اجتماعی و بهداشت و درمان در خصوص اعمال محدودیت های شدیدتر برای مدیریت سریعتر مقابله با شیوع بیماری، موضوع تعطیلی کسب و کارهای غیرضروری در تمامی مراکز استان ها از ساعت ۱۸ هر روز از تاریخ ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذرماه و ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در همه مراکز استان ها از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر سال جاری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تصویب به جلسه روز شنبه ستاد ملی ارائه شود.


14:50
فوت ۴۰۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
 دکتر سیما سادات لاری افزود: بدین ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۵۴ هزار و ۹۳۶ نفر رسید.وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۶ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون ۵۰۵ هزار و ۲۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اظهار کرد: ۵۴۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون پنج میلیون و ۱۱۰ هزار و ۷۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری اظهار کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. این در حالیست که استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.


12:30
امام جمعه اهل سنت ارومیه ( ماموستا عبدالقادر بیضاوی) بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 

12:00

کشتار 17 میلیون راسو در دانمارک برای مقابله با کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دولت دانمارک از طرح این کشور برای کشتار بیش از 17 میلیون راسو برای جلوگیری از شیوع نوعی جهش یافته از ویروس کرونا از این حیوان به انسان خبر داده است.به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان، خانم "مته فردریکسن" نخست وزیر دانمارک دیروز (چهارشنبه) با اعلام این خبر گفت این تصمیم با قلبی اندوهگین گرفته شده اما بر اساس توصیه‌ها و هشدارهای مقامات و متخصصان بهداشتی این کشور امری ضروری است.فردریکسن گفت: "ما مسئولیت بزرگی در قبال جمعیت خود داریم، اما با جهشی که اکنون پیدا شده است، مسئولیت بیشتری نسبت به بقیه جهان نیز داریم."


11:00
کاهش نگران‌کننده مراجعات پزشکی در پی شیوع کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با نگران‌کننده خواندن کاهش مراجعات پزشکی مخصوصاً جهت دریافت خدمات سلامت مربوط به ویزیت‌های چاقی، غربالگری سرطان، خطرسنجی بیماری‌های قلبی، مراقبت پره دیابتی و پوکی استخوان، بر لزوم پرکردن شکافی که در حال حاضر جهت دریافت خدمات سلامت در کشور ایجاد شده است، تاکید کرد.
 

10:00
بعد از یک ماه تصویب؛ دستورالعمل اجرایی وام جدید کرونا ابلاغ شد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابلاغ دستورالعمل اجرایی «پرداخت تسهیلات به فعالیت‌ها و واحدهای کسب و کارهای بیشتر آسیب‌دیده از ویروس کرونا حوزه گردشگری بر اساس شیوه بنگاه محوری» توسط محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه، به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس کل بانک مرکزی خبر داده است.معاون گردشگری درباره تاخیر یک ماهه در ابلاغ دستورالعمل اجرایی این مصوبه گفت: روی اعداد و ارقام این تسهیلات تا ابتدای هفته، اختلاف نظر وجود داشت که پس از چانه‌زنی‌های بسیار، موافقت و دستور اجرای مفاد آن به وزارت کار و بانک مرکزی صادر شد
 

9:00
۲۰ درصد بیماران کرونایی از قرنطینه خارج می‎شوند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت: ۲۰ درصد افرادی که تست مثبت کرونا بوده اند، اما قرنطینه را رعایت نمی کنند.الان روزانه حدود ۳۰ هزار تست است که امیدوارم به ۴۰ هزار مورد برسد و سپس به ۱۰۰ هزار مورد تست روزانه افزایش یابد.حداقل دو هفته تعطیلی سطوح دو، سه و چهار رده‌های شغلی را نیاز داریم.تعطیلی نباید به این شکل باشد که افراد سر کار نروند، اما در عوض پاساژگردی کنند. باید همه ما متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم و حتی الامکان در خانه بمانیم و اگر لازم است برای کارهای ضروری از منزل خارج شویم
 

8:30
جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۴۸ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۱۲ نفر رسید از این تعداد ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۷۸۶ نفر جان باخته و ۳۴ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۴۸۳ نفر بهبود پیدا کرده اند.
چهارشنبه چهاردهم آبان

23:30

عواقب دورهمی های خانوادگی/ ۳ فوتی و ۲۰ مبتلا در یک مجلس ترحیم

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران:محدودیت‌ها حدود ۳۹ تا ۴۰ درصد ترافیک بین شهری را کم کرده است.در ۱۰ روز آینده می‌توانیم ارزیابی اجرای محدودیت‌ها را بررسی کنیم.در یک مجلس ترحیم بیش از ۲۰ مبتلا و سه فوتی داشتیم.آمار بستری در روز به ۸۰۰ بیمار می‌رسد و این توان بیمارستانی را محدود کرده است.
 

21:30
نامه وزیر بهداشت به رئیس رسانه ملی: ساخت سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی جدید بلامانع است

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما بر تولید سریال‌های جدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و آن را در شرایط کرونا تاثیرگذار و مفید دانست.پیش از این نیز رئیس‌جمهور بر لزوم ساخت برنامه‌های جدید و سرگرم‌کننده در رسانه ملی در شرایط کرونا تاکید کرده بود
 

20:00
شناسایی عامل آسیب ریه در اثر ابتلا به کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
محققان دریافتند بقای سلول‌های غیرطبیعی حاصل از ابتلا به کووید ۱۹ در ریه، مهمترین عامل بروز آسیب‌های ریوی محسوب می‌شود. در نتیجه بررسی‌های محققان؛ در اغلب موارد، ریه دچار آسیب‌های شدید شده است و ساختار عادی ریه و بافت‌های تنفسی تغییر کرده و به مواد فیبروتیک تبدیل شده است. تقریبا ۹۰ درصد این بیماران دارای دو ویژگی منحصر به کووید ۱۹، شامل وجود لخته‌های خون در رگ‌های ریه و سلول‌های غیرطبیعی چندهسته‌ای و بسیار بزرگ حاصل از امتزاج چندین سلول عادی بودند.


19:00

تولید واکسن نانوذراتی کرونا با ایمنی ۱۰ برابری


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دانشمندان آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود در واکسن آزمایشی کرونا، نانوذراتی را ایجاد کردند. به اعتقاد آنها این نانوذرات بسیار قوی‌تر از واکسن‌های دیگر برای مقابله با کروناست. در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، مشخص شد که این واکسن ایمنی ۱۰ برابر قوی‌تر از دیگر نمونه نانو واکسن برای مقابله با ویروس کرونا ایجاد کرده است.همچنین این واکسن در سلول حافظه‌ قوی را به وجود می‌آورد تا در صورت ورود دوباره ویروس مهاجم، سلول با سرعت بیشتری آنتی بادی تولید کند.
 

17:00
ارتباط تناگاتنگ آلودگی هوا و کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان:بیماری کووید - ۱۹ ارتباط تنگاتنگی با آلودگی هوا در زمینه افزایش موارد بیماری دارد.به محض اینکه آلودگی هوا افزایش می‌یابد موارد بیماری نیز در هفته بعد از آن افزایش می‌یابد.
 

15:30
جهانپور: نام داروهای گیاهی کرونا را نمی‌توان اعلام کرد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو:داروهای گیاهی کرونا، ترکیبی از گیاهان مختلف هستند و هرکدام شامل چند گیاهند.برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده‌‌اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن‌‌رسانی، کاهش سرفه و بهبود علامت بیماران کرونایی و کاهش ناراحتی مریض در حین بیماری یا بستری شده‌‌اند اما هیچ‌‌کدام از داروها به عنوان درمان مستقیم کرونا حساب نمی‌‌شوند.تبلیغات این داروها نیز مانند هر داروی دیگری، ممنوع است و نمی‌‌توان اسامی آن را در رسانه اعلام کرد اما در محافل علمی و تخصصی و نشریات تخصصی برای پزشکان و داروسازان معرفی خواهند شد.
 

14:45

فوت 419 تن ظرف 24 ساعت گذشته


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 12 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 8 هزار و 452 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 646 هزار و 164 نفر رسیدمتاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 419 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 36 هزار و 579 نفر رسید.
 

14:30
هزینه‌های درمان کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
یحیی ابراهیمی عضو ناظر مجلس در شورای عالی بیمه سلامت:تمامی هزینه‌های مربوط به درمان بیماران کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت و سقف ریالی ارایه خدمات به این بیماران برداشته شد.هزینه معالجه و درمان بیماران مبتلا به کرونا بر اساس وضعیت جسمانی بیمار تغییر می‌کند که در بسیاری از بیماران وخیم به بیش از ۴۰ میلیون تومان می رسد.پس از رایزنی های صورت گرفته با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هزینه های سنگین درمان توسط خانواده های متوفیان کرونا نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته و به این اجحاف پایان داده شد.
 

14:10

کرونا همچنان در اوج/ مصرف بی‌سابقه «اکسیژن» در بیمارستان‌ها


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران: تقریبا همه تخت‌هایی را که در بیمارستان‌هایمان برای کرونا اختصاص داده بودیم، پر شدند و دائما در حال اضافه کردن تخت از بخشهای الکتیو هستیم. در حال حاضر در شرایط اوج بیماری هستیم و هنوز به مرحله ثبات بیماری نرسیده‌ایم. در کل سطح کشور، بحث اکسیژن‌رسانی به بیماران نوعی چالش است. زیرا هیچگاه مصرف اکسیژن در بیمارستان‌ها به این میزان بالا نبوده است. در حال حاضر در شرایطی هستیم که وضعیت و میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا متغیر است و در روند بیماری در شرایط اوج هستیم. هنوز به مرحله ثبات بیماری نرسیده‌ایم و همچنان بیماران در حال اضافه شدن هستند
 

13:40
داروهای گیاهی درمان کرونا مجوز تولید گرفتند

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نمکی، وزیر بهداشت: داروهای شیمیایی که در سایر کشورها آزمایش و تولید شده در ایران نیز مجوز تولید دارند و همچنین ۴ داروی گیاهی و طب سنتی مؤثر در درمان کرونا مجوز تولید کسب کرده‌اند.
 

13:00
آیا هتل‌ها نقاهتگاه بیماران کرونایی می شود؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله‌ با کرونا:بسیاری از هتل‌ها می توانند نقاهتگاه مناسبی برای بیماران کرونایی باشند به شرطی که دولت در این امر کمک کند. زیرا مخارج زیادی دارد.برخی از دولت‌ها از طریق قراردادهایی به دنبال اجاره هتل‌هایی برای اقامتگاه بیماران تازه بهبود یافته از کرونا هستند.معمولا این هتل‌ها برای اقامت دوران نقاهت بیماران خفیف و یا بیماران بهبودیافته درنظرگرفته می شود.جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران:اگر وزارت بهداشت چنین درخواستی مبنی بر اختصاص تعداد مشخصی از هتل‌ها به نقاهتگاه برای بیماران کرونایی از ما داشته باشد قبول می کنیم. البته رضایت هتل داران شرط اساسی است.در صورت وقوع چنین تصمیمی باید لیست این هتل‌ها در تمام استان ها مشخص و اعلام شود چون ورود بیمار کرونایی به هتل ها ممنوع است.


12:00

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: مراقب باشید دچار اینفودمی نشوید

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن رد اظهاراتی ضد واکسن که در یک فایل صوتی به او منتسب شده، خطاب به مردم گفت: مراقب باشید تا دچار اینفودمی نشویم.اینفودمی یعنی اپیدمی ناشی از خبرها در فضای مجازی که بسیاری از آن ها ممکن است کذب باشد و نتوان درست و غلط آن را از نظر علمی از یکدیگر تشخیص داد.


11:00

تحقیقات جدید نشان می‌دهند: ارتباط جدی ویتامین D و ابتلا به کووید۱۹


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مطالعه جدیدی که بر روی ۲۱۶ فرد مبتلا به کووید ۱۹ انجام شد، نشان داده است که ۸۰ درصد از این افراد ویتامین D کافی در خون ندارند.مطالعات نشان داده اند که داشتن ویتامین Dکافی در بدن، سبب شده که تا ۵۱.۵ درصد خطر مرگ و میر ناشی از این بیماری برای مبتلایان کاهش یافته باشد و برای بهبودی به بیمارانی که به نوع شدید این ویروس مبتلا شده اند، کمک کند.
 

10:20
درخواست محدویت کرونایی برای ساخت فیلم‌ها


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از وزیر فرهنگ و رییس صدا و سیما درخواست کرد با توجه به شیوع کرونا هرچه سریعتر نسبت به توقف پروژه‌‌های سینمایی اقدام کنند.
 

9:30

عینکی ها کمتر کرونا می گیرند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

به نقل از روزنامه Rossiyskaya Gazeta، یک متخصص علوم زیستی در روسیه با استناد به تحقیقات دانشمندان چینی ثابت کرد افرادی که عینک می‌زنند به میزان پنج برابر کمتر به ویروس کرونا آلوده می‌شوند.به گفته سرگئی نیتزوف استاد دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک، این روند در چین به وضوح مشاهده شده است. مردم چین به استفاده از لنز‌ها علاقمند نیستند و بسیاری از آن‌ها از عینک استفاده می‌کنند. این پزشک روس تاکید کرد: براساس مشاهدات عینی، تعداد افراد عینکی مبتلا به ویروس کرونا در چین بسیار کم بوده و در میان بیماران فقط ۱۰ درصد از آن‌ها عینکی هستند. نیتروف گفت: کانال‌های اصلی ابتلا به ویروس کرونا بینی و غشا‌های مخاطی چشم است که اکیداً توصیه می‌شود از تجهیزات محافظتی برای آن‌ها غافل نشوید.


8:30

هشدار سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره خطر مونوکسید کربن در روزهای کرونایی

 

جلال ملکی: توجه مردم به کروناست و از خطر گاز مونوکسید کربن غافل شده اند
سه شنبه سیزدهم آبان

23:30

آب و هوا در شیوع کووید-19، تاثیر مهمی ندارد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پژوهشگران آمریکایی با همکاری "سجاد جمشیدی" و "مریم بنی اسد" دانشمندان ایرانی دریافتند که آب و هوا، عامل چندان مهمی در شیوع کووید-19 نیست و همه‌گیری این بیماری بیشتر تحت تاثیر رفتارهای انسانی است‌.
 

23:00

تریاک برای درمان کرونا؟!

 

21:00

نتایج تکان‌دهنده ردیابی ۱۵ هزار بیمار کرونایی

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

سخنگوی ستاد کرونا: در ردیابی الکترونیکی حدود ۱۵ هزار بیمار کرونا مثبت مشخص شده که برخی مبتلایان به شمال سفر کرده‎ و بازگشته‎اند!در این ۱۵ هزار نفر، نزدیک به ۲۰ درصد مبتلایان مطلقا قرنطینه را رعایت نکرده‌اند!
 

18:00
بکارگیریِ سگ‌های کرونایاب در فرودگاه ابوظبی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پلیس امارات از بکارگیری سگ‌ها برای تشخیص افراد مبتلا به کروناویروس در فرودگاه ابوظبی خبر داد.مقامات امارات می‌گویند که پلیس ابوظبی به منظور تشخیص بیماران کرونایی در فرودگاه ابوظبی از سگ‌های کرونایاب استفاده می‌کند.براساس این گزارش پلیس ابوظبی هشت قلاده سگ در فرودگاه ابوظبی مستقر کرده و مسافران در ورودی و خروجی‌های این فرودگاه، توسط این سگ‌ها کنترل می‌شوند


17:00
داماد ۲۴ ساله گلستانی بر اثر کرونا فوت کرد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
داماد ۲۴ ساله گلستانی از شهرستان آق‌قلا پس از برگزاری مراسم عروسی به ویروس کرونا مبتلا شد و جان خود را از دست داد.
 

16:00

انتقال تصاعدی کرونا در محیط های سربسته و فاقد تهویه مناسب

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن فرد آلوده به فضای اطراف منتقل می‌شود.طبق آخرین تحقیقات ذرات سبک تر ویروس می توانند ساعتها در هوای پیرامون فرد مبتلا باقی بمانند.
 

15:00
آمار کرونا ۹۹؛ فوت ۴۲۲ بیمار کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۳ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۹۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۲۹۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۹۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۳۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۶۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

14:00

اقدام متفاوت عروس و داماد سبزواری


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
همزمان با شب میلاد حضرت رسول (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع)، عروس و داماد سبزواری پس از عقد، با حضور در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار با اهدای گل از کادر درمان قدردانی کردند. این عروس و داماد در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، با صرف نظر از برگزاری جشن ازدواج، زندگی مشترک خود را با این اقدام ارزشمند آغاز کردند
 

13:00
دومین روز ممنوعیت ورود و خروج خودروها به منظور مقابله با فراگیری کرونا و استدلال برخی از رانندگان

 
 
دوشنبه دوازدهم آبان

21:00
عکس العمل مردم در خروجی شهرها بعد از اعمال محدودیت ها ستاد کرونا

 

19:00

تا ۳ هفته آینده مرگ ومیر کرونایی در تهران کاهش نمی یابد / اوضاع نگران کننده و پر خطر پایتخت

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا شهر تهران:با توجه به تعداد هزار و ۷۰۲ بیمار بد حال در بخش مراقبت های ویژه و ۶ هزارو ۳۳۷ بیمار در بخش های عادی در بیمارستان های پایتخت، در ۳ هفته آینده انتظار کاهش فوتی های کرونایی وجود ندارد. ترافیک تهران تغییر قابل توجهی نکرده و ترددهای درون شهری و فضای های پرخطر که شناسایی شده اند از تراکم بالایی برخودار است که این موضوع نگران کننده و پر خطر است.
 

14:40

روز سیاهی دیگر از کرونا در ایران؛ ۴۴۰ فوتی!


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 12 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 8 هزار و 289 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 628 هزار و 780 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 440 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 35 هزار و 738 نفر رسید.استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.


14:30

بحران کرونا باعث سقوط مجدد بهای نفت خام در جهان شد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سیر نزولی بهای نفت خام از نیمه دوم ماه اکتبر سال جاری آغاز شد. سیری که اکنون در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین در واکنش به کاهش تقاضا برای نفت خام شتاب بیشتری گرفته است.خبرگزاری آلمان با انتشار گزارشی از سنگاپور از کاهش شدید بهای نفت خام در بازارهای جهانی خبر داده است. بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه دوم نوامبر به ۳۶ دلار و ۶۵ سنت رسید. به این ترتیب، بهای هر بشکه نفت برنت در قیاس با روز جمعه کاهشی حدود یک دلار و ۳۰ سنت داشته است.بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با کاهشی معادل یک دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه به کمتر از ۳۵ دلار و نیم رسیده است.باید یادآور شد که بهای هر بشکه نفت برنت در نیمه نخست ماه اکتبر بیش از ۴۰ دلار بود
 

14:00

گرمخانه‌ها کمترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را داشتند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران:طبق گزارشاتی که به ما می‌رسد خوشبختانه هنوز در کانون‌های نگهداری از افراد بی پناه و در گرمخانه‌ها رشد خوشه‌ای این بیماری را نداشتیم.ما از ۱۱ هزار نفر معتاد متجاهری که در کمپ‌ها نگهداری می‌شدند تست پی سی آر گرفتیم و خوشبختانه به دلیل دور بودن آن‌ها از جامعه و نگهداری در کمپ تعداد مبتلایان به این ویروس در این افراد بسیار کم بود.
 

13:20
چرا آنتی بادی کرونا زود از بین می‌رود؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تحقیقات اخیر دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهد افرادی که علائم ابتلا به کرونا در آن‌ها ظاهر نمی‌شود، سریع‌تر از افراد دارای علامت، آنتی بادی خود را از دست می‌دهند.دانشمندان کالج امپریال لندن میزان آنتی بادی‌ها را در مردم انگلیس پس از موج نخست شیوع ویروس کرونا در ماه‌های مارس و آوریل بررسی کردند که در این مطالعه مشخص شد آنتی بادی بدن افراد به میزان یک چهارم کاهش یافته و از ۶ درصد در ماه ژوئن به ۴.۴ درصد در ماه سپتامبر رسیده است.این موضوع احتمال کاهش ایمنی مردم پیش از موج دوم شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر را افزایش می‌دهد.
 

12:30

مینو محرز:شرایط وحشتناک است/بسیاری از بیماران بدحال پشت در بیمارستان از دست می روند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا:تعطیلی یک یا دو هفته‌ای تهران و دیگر شهرهای کشور که در وضعیت قرمز قرار دارند، باعث حذف ویروس کرونا نمی‌شود، اما می‌تواند فرصتی برای کادر درمانی و کاهش آمار مبتلایان باشد، در شرایطی که وضعیت بیمارستان‌های کشور و آمار مراجعه روزانه از حد معمول گذشته و شرایط وحشتناک است.در ماه‌های گذشته بارها به‌صورت شفاهی و کتبی نظرمان را در رابطه با تعطیلی کامل شهرها بیان کرده‌ایم، اما دولت ملاحظاتی دارد که مانع از تعطیلی شهرها، مخصوصا در پایتخت می‌شود
 

12:00

مدت ماندگاری ویروس کرونا در مایعات بدن چقدر است؟

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رییس انجمن میکروب شناسی کشور:مطالعات جدید نشان می‌دهد که بیشترین حضور ویروس در نمونه های تنفسی شامل مجاری و کیسه های هوایی ریه (۹۳ درصد)، خلط (۷۲درصد) و مجاری بینی (۶۲ درصد) دیده می شود اما در سایر نمونه ها مانند سواب حلق (۳۲درصد)، مدفوع (۲۹درصد) و خون نیز (یک درصد) حضور ویروس کرونا تایید شده است.ممکن است حتی پس از بهبودی کامل علایم بالینی، ژنوم ویروس تا بیش از سه هفته در نمونه های خلط و مدفوع وجود داشته باشد.مطالعات در مورد ادرار بیماران نشان می دهد که هفت تا ۱۲ روز پس از عفونت همچنان احتمال آزادسازی ویروس در ادرار بیمار وجود دارد.انتقال بیماری از طریق خون و فرآورده های خونی تایید نشده اما حضور ژن های این ویروس در نمونه پلاسمای افراد بدون علامت، نگرانی ها در رابطه با انتقال خون را افزایش داده است


11:00
محدودیت تردد استانی آغاز شد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

ذوالفقاری معاون وزیر کشور: از این ساعت اگر خودرویی با پلاک هر استان اقدام به خروج از آن استان کند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه و اگر اصرار به ادامه حرکت داشته باشد، خودروی او متوقف می‌شود. این تصمیم از ساعت ۱۲ امروز شروع و تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ آبان ادامه می‌یابد. در این طرح، تهران و البرز را یک استان در نظر گرفته‌ایم
 

10:00

وزیر بهداشت: امیدوارم خبرهای خوشی در خصوص واکسن‌کرونا داشته باشیم

 

ایران به دلایلی در زمینه تهیه واکسن چراغ‌خاموش حرکت می کند. هم‌اکنون از میان ۱۲‌تیمی که مشغول به فعالیت هستند ۳ تا ۴ تیم بسیار‌ جلو بوده و امیدوارم بزودی خبرهای خوشی در این خصوص داشته باشیم.
 

9:30

کاهش شنوایی و احساس بوی بد و لجن از علائم جدید کووید ۱۹


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شجاعی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی:جدیدا برخی از بیماران کرونایی بوی بد و لجن را در بینی خود احساس می کنند. یا برخی از بیماران دیگر کاهش شنوایی را در علامت های خود دارند ولی در مجموع در این مدت ۹ ماه تقریبا این ویروس هزار چهره تمامی علائم ممکن را داشته است


9:00

رئیس سازمان بهداشت جهانی خود را قرنطینه کرد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تدروس ادهانوم اعلام کرد به دلیل تماس با کسی که نتیجه آزمایش کرونای او مثبت شده است، خود را قرنطینه می‌کند.او در توییتر نوشت "حالم خوب است اما در راستای اجرای پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت در قرنطینه می‌مانم".
 

8:30
دفاع مقابل کرونا با قرص ویتامین دی 50 هزار
 


یکشنبه یازدهم آبان

22:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان

 

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۴۶ میلیون و ۷۰۹ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۲۰۳ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۳۳ میلیون ۶۴۰ هزار نفر بهبود یافته‎اند.وزارت بهداشت ایتالیا:در 24 ساعت گذشته 29 هزار و 907 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.هم اکنون مجموع مبتلایان به 709 هزار و 335 نفر افزایش یافته است.در شبانه روز گذشته با فوت 208 بیمار مبتلا به کرونا، شمار کل قربانیان این ویروس در این کشور نیز به 38 هزار و 826 نفر رسید. تعداد بهبود یافتگان 292 هزار و 380 نفر اعلام شده است.


19:00
جزئیات محدودیت‌های تردد در ۲۵ مرکز استان

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ۲۵ مرکز استان ممنوع است. مراکز استان‌های دارای ممنوعیت تردد: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهار محال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان. اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آغاز و ورود پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌شود. زمان آغاز اجرای طرح ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه و زمان خاتمه ساعت ۲۴ جمعه (بامداد شنبه) است. متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول این ممنوعیت‌ها نمی‌شوند
 

18:00

فوت ٧٩ نفر در استان تهران از صبح تا ظهر امروز بر اثر کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
استاندار تهران: از ۸ صبح روز گذشته تا ۸ صبح امروز ٧٩ نفر در استان تهران به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند.هر تصمیم‌گیری نقاط مثبت و منفی دارد و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران باید به صورت جامع بررسی شود و نهایتا در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تصویب شود.


17:30
با ابلاغ وزارت کشور، از فردا ظهر محدودیت رفت و آمد در ۲۵ مرکز استان‌ اعمال می‌شود.


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 

17:00
رابطه ماسک نزدن و افزایش مرگ‌های کرونایی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پزشکان می‌گویند مهم‌ترین روش پیشگیری و کنترل کرونا استفاده از ماسک است. ساده‌انگاری این بیماری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از جمله عدم استفاده از ماسک در اماکن عمومی سبب گسترش سریع‌تر ویروس کرونا خواهد شد. برای قطع زنجیره کرونا، ماسک بزنیم.
 

16:00

۸۸ درصد مرگ‌های کرونا در سالمندان و افراد آسیب‌پذیر

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون وزیر بهداشت: ۸۸ درصد مرگ‌هایمان مربوط به سالمندان و افراد آسیب‌پذیر است. اگر بتوانیم این ۸۸ درصد را ساپورت کنیم، کمک کننده است. ما مانند فرانسه و آلمان نیستیم که به فرد بگوییم در خانه بمان و ما ماهیانه ۱۰۰۰ دلار به تو می‌دهیم.ما به فردی که یک بقالی دارد و مثبت شده، گفته‌ایم که ۱۴ روز در خانه بمان، اما این فرد نان شب ندارد که بخورد، باید سیتمی باشد که از این فرد مراقبت کند.
 

14:45

بالاترین آمار فوتی‌های روزانه بر اثر کرونا در کشور به ثبت رسید


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۸۹ نفر از آنها بستری شدند.وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسید.وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۴۸۶ هزار و ۶۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.به گفته وی، ۵۲۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری ادامه داد: تا کنون چهار میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی همچنین درباره استانهای در شرایط قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.لاری درباره استانهای در شرایط هشدار گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

14:20
چرا مسئولینی که کرونا میگیرند زود خوب می شوند؟

 

14:00
بحران اکسیژن در بیمارستان ها


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
‏رییس سازمان نظام پزشکی:کاهش منابع اکسیژن بیمارستانی به دلیل مصرف بیش از حد آن برای بیماران مبتلا به کرونا.چند وقت پیش روزانه ۲۵هزار تست گرفته می‌شد؛ قرار بود این مقدار به ۳۵تا ۴۰هزار برسد که این اتفاق هنوز نیفتاده.این عدد در روز با توجه به جمعیت کشور باید به ۲۰۰هزار برسد اما به‌دلیل اینکه بخشی از این کیت‌ها وارداتی است، با مشکل موجودی مواجه شده‌ایم.در کشور ترکیه روزانه ۱۳۰هزار تست انجام می‌شود.
 

13:00

اگر کرونا گرفتیم با نوزاد در خانه چه کنیم؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
در صورت ابتلای بزرگسال به کرونا، تماس‌های غیرضروری با کودکان را به حداقل برسانید. برای شیردهی و یا تماس ضروری فرد مبتلا باید حتما از ماسک استفاده کند و از در اصطلاح «نفس به نفس» کودک ندهد.اگر نوزاد شما از ماسک می‌ترسد یا به آن واکنش نشان می‌دهد روی ماسک خود نقشی بکشید و یا از انواع رنگی و بچه‌گانه آن استفاده کنید.سطوحی که فرد مبتلا با آن در تماس است را قبل از تماس کودک با آنها، ضدعفونی کنید.همه اینها در عین این است که کودک هم باید مانند افراد مبتلا، حتی اگر هیچ علامتی ندارد مدت مشخص قرنطینه را سپری کرده و به هیچ عنوان از خانه خارج نشود.


12:00

هشدار درباره وقوع سونامی کرونا در آذر

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس شورای شهر تهران: موج سوم کرونا که مهر آغاز شد در آبان تشدید شده و اگر اقدام تأثیرگذار برای مهار آن صورت نگیرد، ممکن است به یک سونامی و فاجعه انسانی در آذر منجر شود.تعطیلی دو هفته‌ای تهران ضروری است و باید به سرعت آن را اجرایی کرد


11:00

وزارت بهداشت: تجارت اعضای بدن بیماران کرونایی در ایران صحت ندارد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس مرکز پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت:مطالبی که در سایت‌های ضد انقلاب درباره خرید و فروش و تجارت اعضای بدن بیماران کرونا مطرح شده، به هیچ وجه صحت ندارد. هدف شایعه سازان ایجاد التهاب، تشویش اذهان عمومی و ایجاد نارضایتی در جامعه است.هرگونه پیوند عضو در ایران در شبکه قانونی و تعریف شده رسمی در بیمارستان ها امکانپذیر است و خارج از آن هیچ عمل پیوند عضوی امکانپذیر و عملیاتی نیست.
 

10:00
تهران تعطیل شود؟

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
:۵۳ درصد از ۸۵ نخبه‌ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی شهری، فرهنگی و ورزشی معتقدند که در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، تعطیلی تهران به مدت دو هفته تا یک ماه برای قطع زنجیره انتشار و انتقال کرونا، لازم است.

9:00

آیا دوربین‌ها افراد بدون ماسک را جریمه می‌کنند؟

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
فرمانده انتظامی تهران:در اتوبوس ها به افراد فاقد ماسک تذکر داده می‌شود و ابلاغ کردیم که ماموران به صورت رندومی اتوبوس ها را نگه داشته و تذکر بدهند. تا کنون ده ها هزار تذکر داده شده است، همچین خودروها و صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده بودند هم جریمه و پلمب شدند. جریمه‌ی خودروی افراد فاقد ماسک با دوربین منتفی است و ماموران ما با چشم این موضوع را رصد می‌کنند
 

8:30
سفیر چین:واکسن کرونا را پس از تولید به ایران هم می‌دهیم


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
گفت‌وگوی منطقه‌ای بر اساس برجام، کلید حل اختلافات در حوزه خلیج فارس است. چین با کشورهای منطقه خلیج فارس(از جمله ایران) در خصوص مبارزه با کووید ۱۹ همکاری فعالانه‌ای دارد و هرگاه که کار تولید و توزیع واکسن به اتمام رسید، واکسن‌ها را به میزان نیاز در اختیار آن ها قرار می دهد.

شنبه دهم آبان

23:30
شوخی‌های ماسکی دکتر میرسیدی با ایرج حریرچی

 
 
ماسک معاون کل وزارت بهداشت این‌بار بریده شده‌ای از لباس اتاق عمل


23:00
قرنطینه سراسری یکماهه در انگلیس

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نخست وزیر انگلیس کشورش را به مدت یک ماه تعطیل کرد و از همه شهروندان خواست در خانه هایشان باقی بمانند.
 

22:00

قرنطینه خانگی بیماران کرونا چند روز است؟

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
علوی، متخصص بیماری های عفونی:مدت قرنطینه خانگی بیماران بسته به شدت بیماری ۱۰ تا ۲۱ روز است و در موارد خفیف تا متوسط بیمار باید ۱۰ روز پس از شروع اولین علامت در منزل قرنطینه باشد.افراد بیماری خود را انکار نکنند.بخش عمده‌ای از کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند. افرادی که دچار تنگی نفس، وقفه تنفسی و اختلالات تنفسی در حال استراحت هستند یا سالمندانی که دچار افت فشار، عدم تحمل خوراکی و خواب آلودگی می‌شوند باید به بیمارستان منتقل شوند. کودکان نیز در معرض خطر هستند
 

19:00
ابتلا وزیر کشور ترکیه به کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تست کرونا"سلیمان سویلو" وزیر کشور ترکیه، مثبت شد.سویلو با انتشار مطلبی در توییتر گفت تا دیروز حالش خوب بوده و در خانه قرنطینه بوده اما به توصیه پزشکان از دیروز به بیمارستان منتقل شده تا روند درمان خود را طی کند.وزیر کشور ترکیه افزود تست کرونا همسر و دخترش هم مثبت شده است.
 

17:30
کرونا با اقتدار جمع می‎شود نه با دموکراسی

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت:با همدلی، اقناع عمومی و استفاده از اجبار روزهای روشن‎تری در مدیریت بیماری خواهیم داشت.در دموکراتیک‎ترین کشورها هم اپیدمی با خواهش جمع نمی‎شود. باید ترمز افرادی که اضرار به غیر وارد می‎کنند کشیده شود.ما طرح محله و خانه محور برای شناسایی مبتلایان داریم.
 

15:00

آمار روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا رکورد ۱۰۰ هزار نفر را شکست


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رویترز نوشت، افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا به کرونا در آمریکا، ظرفیت بیمارستان‌ها را به مرز انفجار رسانده و تنها در روز جمعه، آمار روزانه ابتلا رکورد جدید بیش از ۱۰۰ هزار مورد را ثبت کرد.مناطقی که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده‌اند، آندسته از ایالت‌هایی هستند که کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن بسیار پرهیجان است.طبق آمارها، بیش از ۱۰۰۰ نفر در روز پنجشنبه جان باختند که سومین روزی به حساب می‌آمد که آمار روزانه فوتی در ماه جاری از هزار مورد فراتر رفته بود. روز جمعه نیز ۹۲۶ نفر دیگر جان خود را از دست دادند.
 

14:40
پیشنهاد تست رایگان PCR برای واقعی شدن آمارها

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران: پیشنهاد ما به ستاد مقابله با کرونا این بوده است که تست PCR رایگان شود و یا با حداقل قیمت در مراکز جامع سلامت ارائه داده شود تا آمارها واقعی‌تر شوند که البته این پیشنهاد در ستاد تصویب شده و ما منتظر تأمین مالی آن از سوی رئیس جمهور هستیم.می‌خواهیم اخذ تست PCR را به مراکز جامع سلامت انتقال دهیم و بر اساس نظر مراقبان سلامت هر فردی که نیاز داشته باشد به این تست، به این مراکز مراجعه کند.
 

14:30
محدودیت های کرونایی در کشور

 
کدام گروه های شغلی شامل محدودیت های جدید کرونایی می شوند؟ اسامی ۴۶ شهرستان جدید که به مدت یک هفته شامل محدودیت های گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ خواهند بود

14:15

درآمد ۹۶ میلیارد دلاری و افزایش ۳ برابری سود آمازون به لطف شیوع کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

سود این فروشگاه اینترنتی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رشد ۳ برابری را نسبت به سال گذشته میلادی تجربه کرده و از ۲.۱ میلیارد دلار به ۶.۳ میلیارد دلار رسیده. میزان سود این کمپانی به ازای هر سهم به ۱۲.۳۷ دلار می‌رسد که ۳ برابر سود ۴.۲۳ دلاری در سال گذشته است. این سود در حالی بدست آمده که آمازون برای مقابله با کرونا ۲.۵ میلیارد دلار خرج کرده است.


14:00
خبرهای تکان‌دهنده از بهشت زهرا تهران؛ سالن تطهیر پاسخگوی حجم جنازه‌ها نیست


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
خبرهای تکان‌دهنده‌ای که از بهشت زهرا می‌رسد، گویای آن است که افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران باعث شده که سالن‌های تطهیر دیگر پاسخگوی این حجم مراجعه نباشند.بر اساس گزارش شهرما، از یک هفته قبل تعداد جنازه‌های ورودی به بهشت زهرا بیش از ظرفیت سالن‌های تطهیر و پرسنل شاغل در آن است و مسئولان مجبورند تعدادی از جنازه‌ها را در سوله‌های مدیریت بحران نگهداری کنند. طبق این گزارش، جنازه‌های فراتر از ظرفیت در سوله بحرانی که در نزدیکی ایستگاه مترو حرم مطهر قرار دارد، نگهداری می‌شود تا پس از شست‌وشو توسط افراد داوطلب در ساعات عصر و شب، برای دفن در روز بعد آماده شوند.

13:30

میزان نقش کودکان در شیوع کروناویروس


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا آمده است: کودکان ۱۲ سال و کمتر که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا هستند در ۵۳ درصد مواقع، ویروس را به دیگر اعضای خانواده منتقل می‌کنند. آمارها نشان می دهد: نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال نیز در نزدیک به ۴۰ درصد اوقات، دیگر اعضای خانواده را آلوده می‌کنند


12:15

مختاری عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا: مساله به شدت جدی است؛ شاید حکومت نظامی لازم باشد

 


11:30
 برای ۲۵ مرکز استان برای ۱۰ روز محدودیتهایی اعمال شود


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
روحانی: اگر مردم با تمام توان در برابر کرونا به صحنه نیایند، موفق نمی‌شویم:بهداشت و درمان و دولت و مردم هرکدام وظایف خود را دارند که باید انجام دهند. برای ۲۵ استان و ۴۶ شهرستان محدودیت‌های جدیدی در نظر گرفتیم از روز چهارشنبه تا جمعه بعد (۱۰ روز ) این محدودیت‌ها برای مراکز استان اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها به زودی توسط سخنگو ابلاغ می‌شود
 

10:45

آماده کردن تابوت یک فوتی کرونایی در بیمارستانی در ترکیه


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
عکس از خانم "دیلک اویار" از ترکیه یکی از 5 عکس برنده جایزه بورس تحصیلی عکاسی "تیموتی الن" شده است.
 

10:00
وضعیت کرونا در ایران از ابتدای پاییز


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
هفته گذشته ایران با سیاه‌ترین روز کرونایی خود روبرو شد و با مرگ ۴۱۵ نفر متاسفانه رکورد قربانیان کروناویروس در کشور شکسته شد. پیش تر این رکورد در روز ۳۰ مهر با مرگ ۳۴۰ نفر شکسته شده بود، در حالی در هفت روز گذشته به طور میانگین روزی ۳۵۱ نفر قربانی کروناویروس شدند. به طور کلی در هفته ابتدایی آبان در مجموع ۲۵۰۳ نفر مبتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند، عددی که نشان می‌دهد ایران نه تنها با سیاه‌ترین روز کرونایی خود روبرو شده است بلکه تلخ‌ترین هفته کرونایی خود را هم گذرانده است و تعداد قربانیان نسبت به چند هفته پیش تقریبا دوبرابر شده است
 

9:15
نیاز به تمام گروه‌های خونی / اهدای پلاسما ۲ درصد بهبودیافتگان کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما از ابتدای شروع طرح جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان کرونا، تنها دو درصد افراد جهت اهدای پلاسما مراجعه کردند، گفت: بهترین زمان برای اهدای پلاسما در بهبود یافتگان کووید ۱۹ در سه ماهه اول پس از بهبودی است
 

8:30

چگونه ویروس کرونا منتقل می‌شود؟

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
یک فرد از دو طریق می‌تواند به ویروس کرونا مبتلا شود:نخست اینکه یک فرد سالم از هوای آلوده به قطرات تنفسی فرد مبتلا به ویروس کرونا تنفس کند؛ این هوای آلوده می‌تواند ناشی از سرفه، عطسه، تنفس و سخن گفتن فرد بیمار باشد.دوم اینکه، یک فرد سالم با سطوح آلوده به ویروس کرونا تماس داشته باشد و سپس به دهان، بینی، چشم‌ها و مواد خوراکی دست بزند. ویروس کرونا می‌تواند در بلند مدت نیز بر روی سطوح زنده باقی بماند.تحقیقات نشان می‌دهد ویروس کرونا به راحتی می‌تواند در هوای محیط گردش کند و باعث بیماری در افراد سالم شود.
جمعه نهم آبان


22:00
متخصص کروناویروس در چین: ویروس کشنده در جهان بدتر خواهد شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر ژونگ نانشان که رهبر مبارزه با کرونا در چین است گفت موج دوم بسیاری از کشورها را درنوردیده و اوضاع کشورها بدتر خواهد شد. وی افزود بعید است این موج کشور چین را در بر گیرد.ظاهرا چین روزهای آرامی را می‌گذراند اما منطقه سین کیانگ با خوشه جدید ویروسی دست و پنجه نرم می‌کند.

21:00
کرونا جان چهارمین معلم در ایذه را گرفت

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مدیر آموزش و پرورش ایذه خوزستان:فریبا حبیبی معلم ایذه ای به عنوان چهارمین معلم این شهرستان امروز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست‌ داد


19:00
توییت دکتر روازاده درباره کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

17:30
امکان انتقال ویروس کرونا در باد و باران چگونه است؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
آیا ویروس کرونا در فصل های سرد سال از طریق باد و ابرهای باران زا و توده هوای حاوی مه یا گردو غبار در مسافت های طولانی جابجا می شود؟هفته گذشته دولت کره شمالی به مردم این کشور هشدار داد به دلیل احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق توده ابر "گرد و غبار زرد" ی که از جانب چین می‌آمد، حتی‌المقدور از خانه بیرون نروند.اما پروفسور " محمد جیهان" فرضیه امکان انتقال ویروس کرونا در مسافت های طولانی و کیلومتری از طریق توده های ابری و مِه را رد کرده و معتقد است کرونا در فصل سرد حداکثر تا مسافت 10 متر از طریق جریان هوا و باد قابلیت جابجایی دارد.
 

16:00

فوت ۳۶۵ بیمار کووید۱۹ در کشور/ مجموع مبتلایان به کرونا از ۶۰۰ هزار نفر عبور کرد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مبتلایان جدید: ۸۰۱۱ نفر
 قربانیان جدید: ۳۶۵ نفر
 کل مبتلایان: ۶۰۴،۹۵۲ نفر
کل قربانیان: ۳۴،۴۷۸ نفر
 بهبودیافتگان: ۴۷۷،۰۰۳ نفر
بیماران بدحال: ۵،۱۲۸ نفر
 

15:00

اروپا بار دیگر به کانون اصلی همه‌گیری کووید-۱۹ تبدیل شده است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

سازمان جهانی بهداشت:موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۸ در اروپا از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته است که تنها بیش از ۱.۵ میلیون مورد ابتلا هفته گذشته شناسایی شده است.قاره اروپا بار دیگر به کانون اصلی همه گیری بیماری کووید-۱۹ تبدیل شده است.


14:30

آلمان در کرونا؛ قبل از ۲۰۲۳ رونق اقتصادی در کار نیست


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
کارشناسان اقتصادی هشدار می‌دهند که گسترش موج دوم کرونا در آلمان می‌تواند به اقتصاد کشور ضربه سنگینی وارد کند و بازگشت به سطح قبل از گسترش کرونا را تا سال ۲۰۲۳ به عقب اندازد.میشائل بومر، رئیس بنیاد تحقیقات و مشاورات اقتصادی روز جمعه (۳۰ اکتبر) در برلین به "از دست رفتن سه تا چهار سال رشد اقتصادی" اشاره کرد و گفت: هر چه سریع‌تر بر گسترش پاندمی غلبه کنیم، زیان کمتری به اقتصاد وارد می‌آید.
 

14:00

همکاری کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرش و درمان بیماران مبتلا به کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند داده های مربوط به بیمارستان های پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ را به اشتراک بگذارند.به این ترتیب کشورهایی که در معرض خطر بیشتر قرار دارند می توانند بیماران مبتلا را به به کشورهایی که دارای ظرفیت بیشتری هستند، انتقال دهند.رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در جریان کنفرانسی ویدیویی به رهبران اتحادیه اروپا گفت: اکنون باید کار در زمینه آماده سازی زیرساخت ها برای یک برنامه واکسیناسیون گسترده در کل این منطقه آغاز شود.رهبران اتحادیه اروپا همچنین خواستار ارائه واکسن در سراسر اروپا پس از تایید آن شده اند.


13:00

رکورد ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا باز هم شکسته شد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
خبرگزاری رویترز گزارش کرد، رکورد موارد جدید ابتلا به کروناویروس طی یک روز در آمریکا در روز پنجشنبه با ثبت بالغ بر ۹۱۰۰۰ مورد جدید شکسته شده است.
 

12:00
درگذشت پزشکی دیگر به دلیل کرونا

 
دکتر "محمد آقایی میبُدی" که تنها ۵۰۰ تومان ویزیت دریافت می کرد.او پس از 40 سال خدمت به بیماران کم برخوردار به دلیل کرونا درگذشت.


11:00
ماسکی که ویروس کرونا را غیرفعال می‌کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
گروهی از محققان آمریکایی طرح اولیه از ماسک طبی را ارائه کرده اند که با تزریق مواد شیمیایی ضد ویروسی به لایه ای از آن، می توان ویروس کرونا را غیر فعال و از انتشار آن جلوگیری کرد.طبق طرح اولیه ای که آنها ارائه کرده اند، می توان با استفاده از اسید فسفریک و نمک مس که روی لایه از پلی آنیلین قرار می گیرند، ویروس کرونا را از بین برد. پلی آنیلین نوعی پلیمر است که می توان آن را روی ماسک های طبی معمولی به کار برد.لایه شیمیایی ضدویروس به قطرات تنفسی که حاوی ویروس کرونا هستند حمله می کند و به این ترتیب سرایت بیماری از صاحب ماسک به دیگران را کاهش می دهد.
 

9:30
۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا، کمبود ویتامین‌ D دارند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
محققان علوم پزشکی در نشریه انجمن بیماری های غدد اعلام کردند مطالعات آنان نشان می دهد بیش از هشتاد درصد از مبتلایان به کرونا، به کمبود ویتامین D مبتلا هستند.ویتامین D هورمونی است که در کلیه ها تولید می شود و غلظت کلسیم خون را کنترل می کند و بر دستگاه ایمنی نیز تاثیر می گذارد.بسیاری از مطالعات نشان می دهند مصرف ویتامین D بر دستگاه ایمنی، تاثیری مثبت دارد به ویژه در برابر عفونت ها. ویتامین D در پوست انسان و در پاسخ به تابش نور آفتاب ساخته می شود.پزشکان توصیه می کنند روزانه دست کم ده میکروگرم مکمل ویتامین D وارد بدن شود.

پنجشنبه هشتم آبان

00:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۴۵ میلیون و ۱۶۹ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۱۸۳ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۳۲ میلیون ۸۶۰ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

23:00
فوت دومین مدافع سلامت زنجان بر اثر کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

حمزه مقدم» از پرسنل اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، پس از ۹ ماه سینه سپر کردن در مقابل ویروس منحوس کرونا به دلیل ابتلا به این بیماری درگذشت
 

22:00
تهویه مناسب از راه‌های جلوگیری ابتلا به ویروس کرونا است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود سمنان:تامین هوای سالم و عاری از ویروس با ایجاد تهویه مناسب در منزل و محل کار یکی از راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است.


21:00

تایوان دویستمین روز بدون کرونایی خود را پشت سر گذاشت


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تایوان تاکنون فقط 7 فوتی کرونایی داشته و کل مبتلایان فقط 550 نفر بوده‌اند.


20:00

بیش از 8 میلیون آمریکایی بعد از کرونا زیر خط فقر قرار گرفتند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:برای نزدیک کردن دیدگاه ها به منظور تصویب بسته جدید کمک به شهروندان و به منظور مقابله با پیامدهای کرونا، تلاش می کنیم.به گفته وی بیش از 8 میلیون آمریکایی بعد از کرونا زیر خط فقر قرار گرفتند.برای فراهم کردن بسته های کمک به 5 میلیون آمریکایی تلاش می کنیم.دونالد ترامپ به سبب کم اهمیت انگاشتن خطر ویروس کرونا، کشور را در مسیری اشتباه قرار داد اما این روند اصلاح خواهد شد.
 

19:00

سکته مغزی شایع ترین تظاهر عصبی بیماری کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سکته مغزی را شایع ترین تظاهرات عصبی بیماری کرونا دانست و گفت: سکته مغزی عارضه کشنده ای است که بر اثر ابتلا به این بیماری ایجاد می شود.
 

18:00
تست یک دقیقه‌ای کرونا از روی تنفس در سنگاپور راه اندازی شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 

17:00

کرونای وزیر رفاه تأیید شد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم از مثبت شدن تست کرونا محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد.
 

16:00
پیغام زلاتان ابراهیموویچ، بازیکن مشهور تیم ملی سوئد و تیم میلان پس از غلبه بر کرونا

 

ویروس من را به چالش کشید و من برنده شدم، اما شما زلاتان نیستید و ویروس را به چالش نکشید؛ فاصله اجتماعی را رعایت کنید و ماسک بزنید!


15:00

با مرگ ۳۹۹ بیمار مجموع قربانیان کرونا در ایران از ۳۴ هزار نفر گذشت/ شناسایی ۸۲۹۳ بیمار جدید


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.


14:30
بازیگر نقش ابن ملجم در سریال امام علی به دلیل کرونا درگذشت


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
«کریم اکبری مبارکه» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در سریالهایی همچون «امام علی (ع)»، ولایت عشق، مختارنامه به ایفای نقش پرداخته بود (بیشتر بخوانید)


14:00
۱۷ درصد بیماران کووید-۱۹ پس از بهبودی هم حامل کروناویروس هستند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پژوهشگران ایتالیایی در بررسی جدیدی دریافتند که ۱۷ درصد بیماران مبتلا به کووید-۱۹، پس از بهبودی نیز می‌توانند حامل کروناویروس باشند


13:00
اعتراض رستوران‌داران بارسلون به محدودیت‌های کرونایی در اسپانیا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
 گروه انونیم سیتوآین در توئیتر/ رستوران داران خشمگین در شهر بارسلون اسپانیا در اعتراض به مقررات منع عبور و مرور شبانه و اعمال محدودیت ها به منظور مقابله با شیوع ویروس کووید-19 ، به سمت مقر دولت کاتالونیا در بارسلون تخم مرغ، بمب های دودزا و مواد آتش زا پرتاب کردندچ
 

12:00

وزیر بهداشت: روزانه ۶ میلیارد هزینه تست کرونا می‌دهیم

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نمکی: هر تست کرونا حدود ۲۵۰ هزار تومان برای ما تمام می‌شود و روزانه ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه تست کرونا برای ۲۵ هزار تست پرداخت می‌کنیم


11:00
سقوط سنگین "وال استریت" با وحشت از تشدید شیوع کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
با وحشت از تشدید مجدد شیوع ویروس کرونا و نگرانی از تاثیر آن بر اقتصاد جهان، سهام وال‌استریت به شدت سقوط کردند. میانگین صنعتی داو جونز ۹۴۳.۲۴ واحد یا ۳.۴ درصد سقوط کرد و به ۲۶٫۵۱۹.۹۵ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۳.۵ درصد یا ۱۱۹.۶۵ واحد سقوط کرد و به ۳٫۲۷۱.۰۳ واحد رسید در حالی که کامپوزیت نزدک ۳.۷ درصد یا ۴۲۶.۴۷ واحد از دست داد و به ۱۱٫۰۰۴.۸۷ واحد بازگشت
 

9:30
کشف جدیدترین فاجعه کرونا در بدن انسان

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
محققان دانشگاه اِموری شهر آتلانتا ایالت جورجیا آمریکا اعلام کردند کووید_۱۹ می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های خود ایمنی در بدن انسان شود.بیماری خودایمنی (Autoimmune disease) به دسته‌ای از بیماری‌ها اطلاق می‌شود که در آن دستگاه ایمنی بدن به اشتباه حمله به بافت‌های خود بدن را آغاز می‌کند.محققان آمریکایی می‌گویند شواهد جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا در برخی بیماران می‌تواند باعث بروز بیماری‌های خودایمنی و حمله گلبول‌های سفید خون به بافت‌های بدن شود.در خون برخی بیماران کرونایی "آنتی بادی‌های خود واکنش پذیر" دیده شده است. این آنتی بادی‌ها (پادتن) به جای آن که سلول‌های بیگانه و ویروس کرونا را هدف حمله قرار دهند، بافت‌های سالم بدن بیمار را تخریب می‌کنند.


8:30
آغاز محدودیت‌های شدید کرونایی در سراسر آلمان از دوشنبه آینده


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دولت آلمان تصمیم گرفت با اعمال محدودیت‌های شدید برای شهروندان به مقابله با موج دوم کرونا برود.این مقررات تازه از دوشنبه، دوم نوامبر به اجرا درمی‌آیند و تا پایان این ماه ادامه خواهند یافت. این محدودیت‌ها کدامند؟آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ایالت‌های شانزده‌گانه این کشور روز چهارشنبه ۷ آبان (۲۸ اکتبر) در یک کنفرانس ویدئویی بر سر اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در مورد تماس شهروندان با یکدیگر به توافق رسیدند
 

8:00
فرانسه مجدداً قرنطینه می شود


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رئیس‌جمهور فرانسه با توجه به شیوع موج دوم کرونا اعلام کرد این کشور از روز جمعه وارد قرنطینه خواهد شد.

چهارشنبه هفتم آبان

00:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۴۴ میلیون و ۵۸۳ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۱۷۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۳۲ میلیون ۶۰۴ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

23:30
توزیع واکسن ایرانی کرونا تا اوایل سال آینده

 
وزیر بهداشت:واکسن ایرانی کرونا به نتیجه خوبی رسیده و از هفته‌های آینده نیز وارد فاز انسانی آن خواهیم شد و امیدواریم تا اوایل سال آینده خبر خوش ساخت واکسن را به مردم بدهیم.
 

23:00
ایتالیا رکورد ابتلا روزانه به کرونا را شکست


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزارت بهداشت ایتالیا:در 24 ساعت گذشته 24 هزار و 991 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است و هم اکنون مجموع مبتلایان به 589 هزار و 766 نفر افزایش یافته است.در یک شبانه روز گذشته با فوت 205 بیمار مبتلا به کرونا، شمار کل قربانیان نیز به 37 هزار و 905 نفر رسید.تعداد بهبود یافتگان 275 هزار و 404 نفر اعلام شده است.


21:00

عراق صدر نشین/ تازه ترین آمار کرونا در کشورهای عربی

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
عراق با ۴۵۹ هزار و ۹۰۸ مبتلا و ۱۰ هزار و ۷۲۴ فوتی بیشترین مبتلایان و فوتی ها را در کشورهای عربی به خود اختصاص داده است. عربستان با ۳۴۶ هزار و ۴۷ مبتلا و مغرب با ۲۰۳ هزار و ۷۷۳ مبتلا بعد از عراق به ترتیب بیشترین مبتلایان را در کشورهای عربی دارند.مصر با شش هزار و ۲۲۲ فوتی بعد از عراق بیشترین فوتی ها را در کشورهای عربی دارد.
 

20:00
رفتار حیرت آور حیوان ناقل کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
در جدیدترین مطالعات روی جمعیت خفاش‌ها مشاهده شد، هنگامی که خفاشی بیمار می‌شود به طور غریزی فاصله خود را با دیگر خفاش‌ها رعایت می‌کند تا باعث گسترش عفونت نشود.دانشمندان آمریکایی به خفاش‌ها سمی تزریق کردند و بعضی از آن‌ها را بیمار کردند. سپس این دانشمندان با استفاده از سنسور‌هایی موقعیت مکانی خفاش‌ها را بررسی کردند.
 

19:00
آزمایش یک دقیقه‌ای کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

تست تنفس ساده قابلیت تشخیص ابتلا به کرونا را بدون نیاز به Swab و گرفتن ترشحات بینی و تنها در یک دقیقه دارد.محققان انگلیسی می‌گویند بیماران کرونایی به وفور برخی از مواد شیمیایی معینی را دارند و این روش ساده می‌تواند جایگزین روش تهاجمی PCR هم شود.برخی ترکیبات شیمیایی یا نشانگرهای زیستی در نفس مبتلایان به وفور یافت می‌شود که از روی آنها می‌توان سریع تشخیص داد چه کسی مبتلا به کرونا شده است.این ترکیبات قابل تشخیص از آسم و آنفلوانزا نیز هست و دقت آزمایش را بالا می‌برد.


18:00
واکنش مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور به مرگ ۳ بیمار کرونایی با دستکاری دستگاه اکسیژن


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
حسین کرمانپور: فرد مورد نظر کارمند تاسیسات بیمارستان بود نه کادر درمان.دکتر حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به دستکاری دستگاه اکسیژن از سوی پرسنل یکی از بیمارستان های تهران که باعث مرگ ۳بیمار کرونایی شده است گفت: این موضوع مربوط به یک کارمند تاسیسات در بیمارستان است و مربوط به پزشک و جامعه پزشکی نمی شود و بنابراین موضوع به نظام پزشکی ارتباطی پیدا نمی کند و اصول سازمان نظام پزشکی اجازه ورود به این موارد را هم ندارد.
 

17:00
رهبر کاتولیک‌های جهان علی رغم افزایش کروناویروس در واتیکان از زدن ماسک در فضای داخلی خودداری می‌کند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پاپ فرانسیس 83 ساله البته برای اولین بار در ملاء عام از ماسک استفاده کرد اما داخل واتیکان از پوشاندن صورت خودداری کرده است.کارشناسان از وی که بخشی از ریه خود را از دست داده، خواسته‌اند تا ماسک بزند و وی فقط یک بار در داخل صورت خود را با نقاب پوشانده است.اخیرا آزمایش کرونای 13 عضو گارد سوئیسی مخصوص پاپ مثبت شد.
 

16:00
باقی ماندن عوارض بلندمدت کرونا در یک چهارم مبتلایان

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
از هر چهار نفر مبتلا به COVID-۱۹، یک نفر به‌صورت بلندمدت با عوارض آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.
 

15:00

موش آزمایشگاهی هیچ کشوری نیستیم

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت:نخواهم گذاشت زحمات نیروهای بهداشتی و درمانی پایمال مباحث سیاسی شود.  در روزهای اول کرونا در کشور به هر دری زدیم تا ماسک و لوازم حفاظت فردی تهیه کنیم اما نشد. بزرگترین علت کامیابی ایران در مبارزه با کرونا، حمایت‌های بی‌بدیل مقام معظم رهبری بود. عادی‌انگاری مردم خوب نیست اما عادی انگاری مسئولان بسیار بدتر است.:در همه جای دنیا اقتصاد از سلامت حمایت می‌کند اما در ایران برعکس شد. شهدای مدافع سلامت، شهدای بی‌توجهی به پروتکل‌ها هستند
 

14:30

روزهای سیاه کرونایی ادامه دارد/ فوت ۴۱۵ بیمار کووید۱۹ در یک روز

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 7 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 6 هزار و 824 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 558 هزار و 648 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 415 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 33 هزار و 714 نفر رسید.5012 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند
. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

12:40

علت ناکامی در مقابله با کرونا چه بود؟

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
وزیر بهداشت:دو علت اصلی ناکامی برای مقابله با کرونا از نظر بنده وجود داشت، یکی عادی انگاری و ساده انگاری نسبت به این بیماری بود که لطمات زیادی به ما زد. دومین اتفاقی که به نظر بنده موجب ناکامی ما شد، تزریق ناکافی منابع در حوزه سلامت و وزارت بهداشت بود
 

12:00

ادعای مضحک کاخ سفید؛ دولت ترامپ به کرونا خاتمه داد!

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
:با وجود آمار روزافزون مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا در آمریکا، دفتر علم و فناوری کاخ سفید در ادعایی عجیب گفته دولت ترامپ به این بیماری خاتمه داده و آن را به عنوان دستاورد برتر دولت وی به ثبت رسانده است!
 

11:15

سلاخی کوسه‌ها برای ساختن واکسن کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شواهد نشان می‌دهد شرکت‌های دارویی، کپسول‌های اسکوالن را به اقصی نقاط دنیا صادر کرده‌اند و در آینده هم برای ساخت واکسن‌های کرونا قرار است بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کوسه قربانی شوند تا یک‌ تن اسکوالن از کبدشان تهیه شود
 

10:30

کارمند بیمارستان بخاطر لجبازی با همکارش، دستگاه اکسیژن را خاموش کرد، سه بیمار کرونایی جان باختند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
ایران نوشت: اواخر مهر امسال نماینده حقوقی یکی از بیمارستان‌های تهران به دادسرا رفت و از یکی از پرسنل بیمارستان شکایت کرد.او گفت: حسن، یکی از کارمندان بخش طبی بیمارستان و مسئول تنظیم فشار دستگاه اکسیژن است. به نظر می‌رسد او با خاموش کردن عمدی یکی از دستگاه‌های اکسیژن، باعث کم شدن اکسیژن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شده و این کار او مرگ سه بیمار کرونایی بستری را رقم زده است. تا جایی که ما تحقیق و بررسی کرده‌ایم او با یکی از همکارانش درگیر شده و سپس اقدام به این کار کرده است.کارمند بیمارستان بخاطر لجبازی با همکارش، دستگاه اکسیژن را خاموش کرد، سه بیمار کرونایی جان باختند.
 

10:00

برای مقابله با کرونا حداقل چقدر ورزش کنیم؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
افراد سالم باید ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط را در هفته مدنظر قرار دهند و در عین حال افراد در معرض خطر کرونا از ورزش طاقت فرسا و بیش تمرینی بپرهیزند.سلامت ایمنی بدنی افراد یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود و به همین منظور باید ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط تا شدید در هفته مدنظر قرار گیرد و وزن بدنی در محدوده توصیه شده از سوی متخصصان نگه داشته شود.
 

9:00
علامت جدید کرونا در کودکان؛ به کما رفتن یک کودک پس از ابتلا به کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
کودک 4 ساله بلژیکی به دنبال ابتلا به ویروس جدید کرونا در جهش جدید این ویروس در کودکان، به کما رفت." گریگوری چودی" پدر این کودک به والدین نسبت به خطر بیماری کووید 19 در کودکانشان هشدار داد و گفت فکر نمی کرد پسرش که دچار تب بالایی بوده به این ویروس مبتلا شده است. پزشکان به والدین این کودک توصیه کردند کودک را در خانه نگاه دارند اما طی چند روز وضعیت کایس وخیم شد و جوش های عجیبی بر روی بدنش ظاهر شد و پس از انجام آزمایش کرونا مشخص شد که وی نیز مبتلاست.وضعیت کودک به سرعت وخیم شد و به مدت 6 روزپیش از به هوش آمدن در کما به سر می برد.


8:15
رییس مجلس به کرونا مبتلا شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
محمد باقر قالیباف، رییس مجلس در صفحه توییتر خود نوشت: ‏یکی از همکاران دفترم به ⁧ کرونا⁩ مبتلا شد، نیمه‌شب پاسخ تست بنده هم اعلام و کرونا مثبت شد. در حال حاضر در قرنطینه هستم و به امیدخدا، پیگیر امور و وظایف محوله خواهم بود

سه شنبه ششم آبان
 

23:45
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۴۴ میلیون و ۷۴ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۱۶۸ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۳۲ میلیون ۳۲۰ هزار نفر بهبود یافته‎اند.
 

23:00
مارادونا قرنطینه شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

«دیگو مارادونا» اسطوره فوتبال آرژانتین و سرمربی تیم «جیمناسیا اند اسگریما» به دلیل تماس با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا خود را قرنطینه کرده است. اسطوره فوتبال آرژانتین، روز پنج‌شنبه آزمایش کرونا خواهد داد تا وضعیتش مشخص شود.
 

22:00
کورد جدید امار ابتلا روزانه به کرونا در ایتالیا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
شمار مبتلایان به بیماری کرونا در ایتالیا در امروز 21 هزار و 994 نفر افزایش یافت.شمار تلفات بیماری کرونا در ایتالیا نیز 221 نفر افزایش یافت.
 

21:00
جیانی اینفانتینو، رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به کرونا مبتلا شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 

20:00
۱۳ آبان راهپیمایی نداریم


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:به علت محدودیت‌های کرونایی، سیزده آبان امسال راهپیمایی و تجمع فشرده نداریم. در تهران، فقط مراسمی محدود با رعایت پروتکل‎ها خواهیم داشت.
 

18:00
عرضه رمدسیویر تنها به بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سنتر کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه داروی رمدسیویر تولید داخل در حد نیاز تولید می‌شود، گفت: این دارو تنها به بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سنتر کرونا تعلق می‌گیرد.حیدر محمدی افزود: در صورت اعلام معاونت غذا و داروی هر شهر و استان، داروی رمدسیویر به سرعت تامین و در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد. از پزشکان و متخصصان می‌خواهیم از تجویز این دارو خارج از موارد ذکر شده خودداری کنند تا خانواده بیماران در بازار آزاد سرگردان نشوند.
 

15:00
چگونه ماسک زدن؛ مسئله این است


این روزها بیشتر ما ماسک می‌زنیم؛ اما خیلی وقت‌ها با روش‌های غلطی که حتی ممکن است امکان انتقال ویروس را بالا ببرد.این دو دقیقه درباره چگونه ماسک زدن را ببینید و برای دیگران هم بفرستید.
 

14:45
کرونا بازهم رکورد زد؛ تعداد مبتلایان در شبانه روز گذشته به مرز 7 هزار نفر رسید

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 6 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 6 هزار و 968 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 581 هزار و 824 نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 346 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 33 هزار و 299 نفر رسید.:4995 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.. استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند
 

14:00
شناسایی و مجازات متخلفان کرونا / مشکلات ارزی جهت واردات واکسن آنفلوآنزا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سخنگوی وزارت بهداشت:حدودا هشت شرکت در کشور در حال کار بر روی واکسن کرونا هستند.در مرحله تزریق حیوانی هستیم.امیدواریم تا پایان پاییز بشود نمونه انسانی را تزریق کرد. احتمال دارد تا یک سال آینده به واکسن کرونا دسترسی نباشد. همکارانم در حال تلاشند تا مشکلات ارزی را برای واردات واکسن آنفلوآنزا رفع کنند.: امسال هنوز نمونه از آنفلوآنزا در کشور گزارش نشده است.برای متخلفین مجازات‌هایی تعیین شده است و اکنون توسط دوربین‌ها افرادی متخلف جریمه می‌شوند.اطلاع ندارم چقدر از این جرایم اجرایی شده است.متاسفانه مشکل تبادلات ارزی برای پیش خرید واکسن کرونا داریم.کرونا در کشور روند صعودی دارد. این ویروس هنوز نه درمان دارد و نه واکسن. مدیریت کرونا فراوزارتخانه‌ای است.
 

13:15

تعطیلی ۳۰درصد هتل‌ها و بیکاری دو سوم شاغلان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رییس جامعه هتلداران ایران: در وضع موجود که هتل‌ها مسافر ندارند، حدود ۳۰ درصد از این واحدهای اقامتی ترجیح داده‌اند تعطیل بمانند. بقیه هم با اعمال تخفیف‌های ویژه تا ۷۰ درصد باز مانده‌اند.میزان خسارت و زیان مالی وارد شده به هتل‌ها تا پایان شهریورماه نیز ۸۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.دو سوم نیروی شاغل در صنعت هتلداری بیکار شده است. سازمان تامین اجتماعی هم بیمه بیکاری آن‌ها را کامل پرداخت نکرده است


12:40

کاهش سریع آنتی‌بادی در بدن پس از آلوده شدن به کروناویروس


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
به گفته محققان سطح آنتی‌بادی در افراد پس از آنکه به کروناویروس آلوده می‌شوند بسیار سریع کاهش می‌یابد.آنتی‌بادی بخش اصلی سیستم ایمنی بدن است که از ورود ویروس به داخل سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند.کاهش سطح آنتی بادی در افراد بالای ۶۵ سال در مقایسه با افراد جوانتر سریعتر است.همچنین سطح آنتی بادی در افراد بدون علائم نسبت به افرادی که علائمی از بیماری دارند سریعتر کاهش پیدا می‌کند.
 

12:00
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تسلیم کرونا نشوید


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO):پس از ماه‌ها مبارزه با کروناویروس که به فوت بیش از ۱.۱ میلیون نفر در جهان منجر شده سطح خاصی از "خستگی ناشی از همه گیری" ایجاد شده است.نمی‌توانیم در برابر این بیماری تسلیم شویم و از رهبران کشورها درخواست دارم تا اختلال در زندگی و معیشت مردم را متعادل سازند.زمانیکه رهبران کشورها به سرعت وارد عمل شوند، می‌توان ویروس را سرکوب کرد.تسلیم شدن در برابر کروناویروس خطرناک است.
 

11:15
سیر تکاملی ویروس کرونا آهسته‌تر شده است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نتایج تحقیق جدید بر اساس همه‌گیری کووید-۱۹ نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر سیر تکاملی ویروس آهسته شده و این مورد برای کارایی واکسن علیه تمامی جهش‌های ویروسی امیدوارکننده است
 

10:40

رسیدن به کووید صفر امکان‌پذیر است؟

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دانشمندان هنوز هم در تلاش‌اند راهی پیدا کنند که بتوانند کووید-۱۹ را ریشه‌کن کنند و آمار موارد ابتلا را به صفر برسانند. مصونیت گله‌ای و تولید واکسن راه‌هایی است که می‌توان از طریق آنها موارد ابتلا را کاهش داد، اما این روش‌ها زمان‌بر است
 

10:00

ملک‌‌زاده: برخی داروهای کرونا مضر هستند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون تحقیقات وزارت بهداشت:در مطالعه ۳۵۰۰ بیمار که از این داروها استفاده می‌‌کردند به این نتیجه رسیدیم که خیلی اثری ندارند و برخی از این داروها ضرر نیز دارند!به همین علت دو داروی «هیدروکسی کلروکین» و «کلترا» را از پروتکل حذف کردیم.اینکه که «مسئولان وزارت بهداشت از بیماران کرونایی به‌عنوان موش آزمایشگاهی در یک تحقیق بین‌المللی درباره میزان اثرگذاری داروهای پیشنهادی استفاده کرده است» سخن دروغ است.ما فقط این ۳۵۰۰ نفر را دقیق چک کردیم! بیماران با رضایت خود وارد این مطالعه شدند.


9:10
مرگ‌های ۳۰۰ تایی در روز عادی شده و دیگر عجیب نیست !

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رییس بخش پیوند بیمارستان امام خمینی:هرکجا مشاهده کردید که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا از متوسط بین‌المللی بالاتر رفت، بدانید که از سقف توانایی سیستم درمانی گذشته‌ایم.در حال حاضر میزان اهداکننده مرگ مغزی‌مان کمتر از نصف سال گذشته است.اکنون بیمارستان‌ها زیر بار کرونا قرار دارند و شرایط بیمارستان‌ عادی نیست.کووید-۱۹ هنوز درمان قطعی ندارد.تهران از وضعیت قرمز هم وضعیت بدتری دارد. حتی تا ۱۰۰۰ مورد بستری جدید هم در یک شب داشته‌ایم که بسیار زیاد است.به نظر می‌آید حساسیت همه نسبت به مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته و به یک اتفاق روزمره بدل شده است.گویا مرگ‌های ۳۰۰ تایی در روز عادی شده است و دیگر عجیب نیست.«کرونا» فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست.


8:30
علایم هشدار کووید-۱۹/توصیه‌های پزشکی درمان در منزل


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
فاطمی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری: توصیه اکید این است که در هر زمان و ساعتی چه در هفته و روزهای اول و چه در هفته دوم بیماری، با مشاهده هر کدام از علایم هشدار یعنی تب بیش از ۵ روز، سرفه‌های مستمر و همراه با خلط و همچنین تنگی نفس، سریعابه پزشک و مراکز درمانی مراجعه شود. کماکان اکثر مبتلایان یک سیر خفیف و خود محدود شونده را صرفا با درمان‌های علامتی و استراحت در منزل طی می‌کنند.فشار ناشی از اپیدمی بر بیمارستان‌ها طی ماه اخیر چندبرابر شده است.
دوشنبه پنجم آبان

14:45

رکورد فوتی‌های کرونا دوباره تکرار شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 5 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 5 هزار و 960 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 574 هزار و 856 نفر رسید.:متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 337 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 32 هزار و 953 نفر رسید.4982 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.


14:00
کرونا از کجا به ایران آمد؟

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به سرپرستی دکتر حسین نجم آبادی ، رییس مرکز تحقیقات و مدیر گروه آموزشی ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، همگام با مراکز علمی بین المللی، ماهیت و ژنتیک دقیق ویروس کووید 19 را شناسایی کرد.:دکتر نجم آبادی : منبع اولیه ویروس از اوایل دی ماه سال گذشته از استان ووهان کشور چین بود و نتایج حاصل از مطالعه بر نمونه های گرفته شده از استان های مختلف کشورمان نشان داد که منشأ دوم ویروس در کشور، از نوع اروپایی آن بوده که در اوایل اسفندماه سال گذشته (98)، از طریق اروپا به ایران وارد شده است.


13:15
یک سوم مبتلایان به کرونا تا ۶ ماه دچار سندروم خستگی مزمن می‌شوند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

کامران آزما متخصص طب فیزیکی:عوارض کرونا محدود به دوره بیماری نیست و حدود یک سوم مبتلایان تا مدت‌ها و گاه تا ۶ ماه بعد از بهبودی ظاهری، دچار سندروم خستگی مزمن، اختلال خواب، تغییرات خلقی و کاهش اعتماد به نفس می‌شوند.خستگی ناتوان کننده اصطلاحی است که در توصیف این نوع خستگی به کار برده می شود و علاوه بر جسم بر سلامت ذهنی و حتی اعتماد به نفس فرد تاثیرگذار است.روش های مختلف روانشناسی و رفتاری کاهش استرس و دوری از شرایط استرس زا، تغییر سبک زندگی، حمایت خانوادگی، توجه به رژیم غذایی و بهبود کیفیت خواب و داروهای مسکن درد در کاهش این نوع خستگی موثر است.


12:30
فوتی‌های تهران ۲۰ برابر اردیبهشت ماه بیشتر شده‌اند

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران:تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت به ۱۵۰ و ۱۶۰ نفر رسیده و نسبت به اردیبهشت سال جاری که تعداد فوتی‌ها به دلیل کرونا حداکثر ۹ نفر بود ۱۵ تا ۲۰ برابر شده است.برخی از کارشناسان معتقدند ارتباط آلودگی هوا و کرونا با یکدیگر می‌تواند از دلایل افزایش فوتی‌ها باشد.


11:00
چه درجه حرارتی کرونا را نابود می‌کند؟

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

دانشمندان آمریکایی به تازگی در تحقیقات خود اعلام کردند ویروس کرونا به شدت نسبت به افزایش دمای محیط حساس بوده و به راحتی در دما‌های بالا از بین می‌رود.شواهد نشان می‌دهد کووید-۱۹ در دمای ۶۵ درجه سانتیگراد به طور کامل نابود می‌شود. با این حال، در دمای کمتر از ۶۵ درجه نیز در صورت مداومت این ویروس بسیار آسیب پذیر بوده و با گذشت زمان از بین می‌رود.دانشمندان می‌گویند در دمای ۵۰ تا ۵۵ درجه سانتیگراد ظرف ۲۰ دقیقه ویروس کرونا نابود می‌شود.این در حالی است که با افزایش درجه حرارت به ۷۵ درجه سانتیگراد تنها ظرف ۳ دقیقه تمامی ویروس‌ها نابود می‌شوند.


10:20
بیماران سرپایی کرونا نباید به منزل بازگردند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مسعود یونسیان استاد رشته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران:میزان تلفات کرونا در ایران نسبت به تلفات دنیا در دو هفته اخیر، بیشتر است. نگران بیمارانی هستیم که سرپایی درمان و مرخص می‌شوند زیرا بیشترین انتشار ویروس در روزهای نخست ابتلاء اتفاق می‌افتد.از دلایل بستری کردن بیماران، قطع زنجیره بیماری است و بر این اساس بیماران سرپایی را به جای فرستادن به منزل باید به نقاهتگاه‌ها بفرستیم.


9:40
نخست وزیر بلغارستان هم کرونا گرفت


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

بویکو بوریسوف نخست وزیر 61 ساله بلغارستان جدیدترین رهبر سیاسی بلندپایه در جهان است که تست کرونایش مثبت شده و از جمله در خود-قرنطینگی به سر می‌برد.


9:00
کرونا/ از منع تردد سراسری در اسپانیا تا تعطیلی رستورانهای ایتالیا در ساعت شش عصر


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که ممنوعیت تردد شبانه از یکشنبه شب اجرا خواهد شد. وی افزود که قوانین منبع تردد شبانه از ساعت ۱۱ شب تا شش صبح در سراسر اسپانیا به جز جزایر قناری اعمال می‌شود.نخست وزیر اسپانیا گفت که « ۱۹ رهبر منطقه‌ای این کشور اختیار دارند که ساعت‌های متفاوتی را برای زمان شروع و پایان منع تردد شبانه اجرا کنند، مرزهای منطقه‌ای را برای سفر ببندند و اجتماعات بیش از شش نفر را محدود کنند.»همزمان جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با اوج گرفتن موارد ابتلا در این کشور گفت که دست‌کم یک ماه محدودیت‌های جدید را در سراسر کشور ایجاد کرده است. وی تاکید کرد که مردم در فضای باز باید از ماسک استفاده می‌کنند، سالن‌های ورزشی، استخرها و سالن‌های سینما را تعطیل می‌کنند. کافه‌ها و رستوران‌ها نیز موظف هستند از ساعت ۱۸ فعالیت خود را متوقف کنند/


8:30
اختراع ماسکی که کرونا را از بین می‌برد

 
 
یکشنبه چهارم آبان


23:30
رضا میرکریمی کارگردان سینما و تلویزیون به کرونا مبتلا شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
به دلیل ابتلای «رضا میرکریمی» به ویروس کرونا، پیش تولید فیلم «نگهبان شب» به تعویق افتاد


23:00
ضرورت قرنطینه افراد دارای «تماس نزدیک» با بیماران کرونایی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد دارای «تماس نزدیک» با بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید قرنطینه شوند، زیرا قرنطینه این افراد یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای کنترل اپیدمی است.


22:00

نتیجه تست کرونای رونالدو، ستاره یوونتوس همچنان مثبت است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
انتظار می‌رود نتیجه تست این بازیکن تا سه شنبه منفی شود و این بازیکن بتواند مقابل رقیب سنتی‌اش مسی بار دیگر بازی کند.رونالدو در منزل شخصی خود تمریناتش را پیگیری می‌کند و هیچ علائمی از کرونا ندارد و وضعیت جسمانی‌اش عالی است.
 

19:00
چه افرادی دچار کووید طولانی مدت می‌شوند؟


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
در جدیدترین تحقیقات دانشگاه کینگ لندن مشخص شد خانم‌ها بیشتر از آقایان دچار کرونای بلند مدت می‌شوند.


17:00
رکورد جدیدِ آمار روزانه ابتلا به کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که رکورد آمار مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۴۶۵ هزار و ۳۲۲ مورد جدید در روزِ گذشته (شنبه) شکسته شد.


15:00
ششناسایی 6191 بیمار کرونا در کشور/ 296 نفر جان باختند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت::استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

14:00
ساخت ریه های کوچک مصنوعی برای مطالعه ویروس کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
محققان دو دانشگاه در ۲ پژوهش جداگانه با استفاده از سلول های بنیادی ریه های کوچکی توسعه دادند تا درباره شیوه ابتلای ویروس کرونا در ریه تحقیق کنند.دسترسی به این مدل ها برای بررسی شیوع ویروس کرونا به محققان کمک می کند تا داروهای بالقوه را آزمایش کنند و به درک بهتری از شدت علائم کووید۱۹ در برخی افراد دست یابند.
 

13:00

ضرورت شکل‌گیری آرایش نوین جنگی در برابر ویروس کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران:با توجه به اینکه امروز موضوع اول و اولویت کشور مسئله مقابله با کروناست، بنابراین مشارکت دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا باید حداکثری شود و در کنار آن نهادینه‌سازی یک کار جهادی و یک آرایش نوین جنگی در برابر ویروس کرونا در همه دستگاه ها شکل بگیرد.:در پی فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب و با نگاه آسیب شناسانه ای که ایشان به مجموع عملکرد ماه های اخیر داشتند، پیشنهاد عقبه قرار گاهی عملیاتی با استقبال دولت رو به رو شد تا این عقبه به عنوان حلقه متصل اجرایی، عملیاتی و میدانی به ستاد ملحق شود.لازم است حاکمیت اقدامات خود را صریح و به هنگام و در تناسب با منافع جمعی اعمال کند، در اپیدمی ها وزارت بهداشت در همه دنیا، در مرکزیت تصمیم گیری و تصمیم سازی ها قرار دارد و از این رو تعیین مصادیق محدودیت ها با وزارت بهداشت است.

11:00
سطح متفاوت ویروس کرونا در بدن کودکان مبتلا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
دانشمندان آمریکایی اعلام کردند سطح کووید ۱۹ در بدن کودکان آلوده به این ویروس بطور معناداری با یکدیگر متفاوت است.:بر این اساس، تحقیقات بر روی بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا که سن زیر ۱۷ سال داشته اند نشان داد کودکانی که هیچ علائمی از بیماری را نداشته اند به سطوح پایینی از ویروس مبتلا شده اند.:در مقابل کودکانی که علائم بیماری را از خود نشان دادند، دارای سطح بالای عفونت ویروسی بودند.دانشمندان در این تحقیقات ۳۳۹ کودک بدون علائم بیماری کرونا را با ۴۷۸ بیمار که علائم بیماری را بروز داده بودند در آمریکا و کانادا مورد مطالعه قرار دادند. با این حال، این تحقیقات نتوانست نشان دهد که سطح پایین ویروس در بدن کودکان بدون علائم چه تاثیری می‌تواند در توانایی انتقال کووید ۱۹ به دیگران داشته باشد.
 

9:00
آلودگی هوا هیچ تأثیری روی بیماری کرونا ندارد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
معاون ستاد مقابله با ویروس کرونا در تهران:معاون ستاد مقابله با ویروس کرونا در کلانشهر تهران در مورد تاثیر آلودگی هوا بر روی مبتلایان به ویروس کرونا گفت: آلودگی هوا هیچ تأثیر خاصی بر روی این بیماری ندارد و بررسی‌های ما هم حاکی از عدم ارتباط بین این دو موضوع است
شنبه سوم آبان

23:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۴۲ میلیون و ۷۶۶ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۱۵۲ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۳۱ میلیون ۵۷۰ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


22:00
حرم ها و بقاع متبرک در شهرهای غیربحرانی فعال هستند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

وهاب زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت:با توجه به ایجاد محدودیت از روز دوشنبه به مدت یک هفته در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلاء به کرونا را دارند، فعالیت در حرم های متبرکه ای که از سوی رئیس جمهور در آنها محدودیت‌های کرونایی اعلام نشده است، اعمال نمی‌شود و این اماکن مقدس طبق روال گذشته با رعایت پروتکل‌های اعلامی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.بنابراین حرم مطهر امام رضا (ع)، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مشمول این محدودیت‌ها نمی‌شوند.به دستور رئیس جمهور محدودیت‌هایی در ۴۳ شهرستان بحرانی از لحاظ ابتلاء به کرونا اعلام شده است که برطق آن از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدیدی در این شهرها از لحاظ فعالیت‌های روزمره اعمال می‌شود./


21:00
فوت یک پرستار بر اثر کرونا در بوشهر


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

"محمدرضا رزمی" پرستار با سابقه بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت


20:00
چاپ اعلامیه ترحیم در قزوین ممنوع شد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین:از امروز سوم آبان چاپ اعلامیه ترحیم در قزوین ممنوع است اگر اعلامیه‌ای چاپ یا در فضای مجازی منتشر شود اداره کل فرهنگ و ارشاد باید پاسخگو باشد.


18:00
افزایش سقف انتقال پول از درگاه‌های بانکی/ تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
بخشنامه بانک مرکزی:سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به ۶۰ میلیون ریال افزایش یابد. میزان کارمزد انتقال وجه بیش از ۳۰ میلیون ریال به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.:سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها از ۱۰ میلیون به ۳۰ میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است.امکان تمدید تاریخ انقضا کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال ۹۹ و به مدت یکسال بلامانع است.:سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به ۲۰ میلیون ریال افزایش یابد.
 

17:00
ساعت کار بانک‌های خصوصی تغییر کرد

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهانچ
 
بر اساس اعلام کانون بانک‌های خصوصی، ساعت کار بانک‌های خصوصی از روز دوشنبه (پنجم آبان) تا پایان ماه جاری تغییر کرد.در متن اطلاعیه کانون بانک‌های خصوصی آمده است: طبق نامه شماره ۳۴۴۰۱/۱/۹۹ مورخ سوم آبان ۱۳۹۹ استاندار تهران، از کلیه اعضاء در خواست می‌شود اجازه دهند که ۵۰ درصد از کارکنان شعب و واحدهای اداری در استان تهران و ۳۰ درصد آنان در سایر استان‌ها از طریق نوبت بندی یا دورکاری نسبت به ارائه خدمات خود تا پایان آبان سال جاری اقدام کنند.در ادامه ذکر شده که بدیهی است تعیین ساعات کار کارکنان کلیه واحدها از شنبه تا چهارشنبه بعد از ساعت ۷:۳۰ صبح و حداکثر تا ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر و پنج شنبه‌ها تا ساعت ۱۳ در اختیار مدیریت هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری بوده و پذیرش مراجعین نیز از ساعت ۸ تا ۱۴ و پنج‌شنبه ها از ساعت ۸ الی ۱۲:۳۰ خواهد بود.
 

15:00
آخرین آمار کرونا در ایران / شنبه 3 آبان 1399


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 

14:35
توصیه های "رهبر انقلاب" در دیدار اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
لازم است یک عقبه قرارگاهی و عملیاتی برای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نظارت بر اجرا راه اندازی شود. دولت باید بسته‌های حمایتی را در نظر بگیرد، ضمن آنکه خیّرین و مردم نیز باید وارد میدان شوند. مراجعات به دستگاههای اجرایی با افزایش خدمات الکترونیک باید به حداقل برسد. از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح می‌خواهم بار دیگر وارد میدان شوند.تأمین اجتماعی موظف است برای حل مشکل افراد بیکار شده در اثر کرونا اقدام کند که البته در این قضیه نیز ورود خیّرین از برترین انفاق‌ها است. کنترل دقیق مبادی ورودی کشور، محدودیت ترددهای غیرضرور بین شهری به همراه اقناع مردم و اِعمال سخت‌گیرانه ضوابط در ناوگان حمل و نقل شهری و محیطهای عمومی، از جمله مصادیق محدودیت‌ها است که مسئولیت اصلی اجرا و نظارت، با شورای امنیت کشور و نیروی انتظامی است (بیشتر بخوانید)
 

14:20
رشد ۲۸۴ درصدی خریدهای اینترنتی در6 ماه امسال


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
فرانک ابوالمعصوم مدیر پروژه پایش تجارت الکترونیک ایران:مبلغ تراکنش های اینترنتی در ۶ ماهه نخست سال جاری با وجود سایه شیوع ویروس کرونا، رشدی ۲۸۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد و از ۱۱۶ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۴۴۷ هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان در سال جاری رسید.در نیمه نخست امسال، میزان تراکنش‌های خرید اینترنتی از نظر ارزش ۲۸۴ درصد و از نظر تعداد، ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد کرده است.‌حجم اسمی گردش مالی تجارت الکترونیکی در سال ۹۸ حدود ۴۲۳ هزار میلیارد تومان بود، این رقم در مقایسه با سال ۹۷، رشد ۱۰۳ درصدی داشت که معادل ۱۷ درصد از تولید ناخالص کشور محسوب می شود.در ۶ ماهه نخست امسال تعداد تراکنش های اینترنتی ۷۶۵ میلیون بود که این عدد در مدت مشابه سال قبل، ۵۰۴ میلیون تراکنش را تجربه کرده بود و بر همین اساس در نیمه نخست سال جاری رشد تراکنش های اینترنتی ۵۲ درصد ثبت شده است.
 

14:00

اسامی ۴۳ شهرستانی که از روز دوشنبه هفته جاری محدودیت‌های شدید در آنها اعمال خواهد شد.در این محدودیت‌ها گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند شد

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 


13:45

سخنگوی دولت مصوبات امروز جلسه ستاد ملی کرونا را تشریح کرد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
علی ربیعی سخنگوی دولت:به منظور پشتیبانی، ایجاد هماهنگی، پیگیری و اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا به زودی، «مسئول قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا» تعیین و اعلام می‌شود.همچنین از روز دوشنبه 5 آبان‌ تا پایان آبان‌ماه همه ادارات در شهرستان تهران به طور نوبه‌ای یک دوم ( ۵۰درصد) کارمندان سرکار خود حاضر خواهند شد و روسای دستگاه‌ها می‌باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند که با اعمال این مصوبه، در تمشیت امور مراجعان و وظایف محوله، اخلالی ایجاد نشود.ستاد ملی کرونا مصوب کرد در ۴۳ شهرستان که بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل عدم مراعات پروتکل‌های بهداشتی و میزان شیوع در وضعیت قرمز قرار دارند؛ از روز دوشنبه هفته جاری محدودیت‌های شدید اعمال خواهد شد. لیست این شهرسنانها به استانداران اعلام می‌شود.در این محدودیت‌ها گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند شد.بدیهی است مشاغل مرتبط با زندگی روزمره و نیازهای ضروری مردم از جمله اورژانس‌ها، مراکز خدماتی و اداری، مراکز امنیتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و... به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
 

13:00

در دوران کرونا زیاد ورزش نکنید

 
فرهاد مرادی دبیر ستاد ملی کرونا در ورزش: فعالیت‌‌های بدنی با سطح بالا می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند اما فعالیت بدنی با سطح متوسط حداقل ۱۵۰ دقیقه با تقسیم بین سه تا پنج جلسه در هفته توصیه می‌شود.ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی تند یک فعالیت بدنی با سطح متوسط محسوب ‌می‌شود و کسی که مشکل تنگی نفس ندارد میتواند پیاده‌روی تند را با ماسک انجام دهد و در صورتی که ماسک خیس شد، استفاده از آن توصیه نمی‌شود

12:30

تولید روزانه ۱۰۰ تن پسماند‌ بیمارستانی در ایام کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران:میزان تولید پسماند‌های بیمارستانی در گذشته ۶۰ تا ۷۰ تن در روز بود که در اسفندماه به ۱۱۰ تن هم رسید و یک مدت به دلیل کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا این میزان کاهش یافت، اما اخیرا به ۱۰۰ تن در روز رسیده است.خوشبختانه با ورود خودرو‌های حمل زباله ناوگان جدیدی را در بحث پسماند پزشکی در شهر تهران اضافه کردیم و این خودرو‌ها مجهز به سیستم موقعیت یاب یا جی پی اس هستند.تلاش کردیم کارکنانی را که تماس مستقیم با زباله‌های بیمارستانی دارند با پوشش کامل تجهیز کنیم تا سلامت آنان به خطر نیفتد و تاکنون آمار مبتلا به بیماری کرونا در بین این افراد نداشتیم.
 

12:00

رییس جمهوری لهستان هم کرونا گرفت

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

تست کرونا " آندژی دودا" رییس جمهوری لهستان مثبت اعلام شد. سخنگوی ریاست جمهوری لهستان امروز (شنبه) اعلام کرد، رئیس جمهور لهستان به کووید ۱۹ مبتلا شده اما حال عمومی‌اش خوب است.


11:30
عقیم شدن آقایان؛ تلخ‌ترین عارضه ابتلا به کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
نتایج تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که کووید ۱۹ می‌تواند باعث عقیم شدن آقایان شود.طبق تحقیقات، کووید ۱۹ می‌تواند با از بین بردن سلول‌های بیضه که مسئولیت تولید اسپرم تازه را دارند، باعث عقیم شدن آقایان شود.دانشمندان می‌گویند هنوز مشخص نیست این عقیم شدگی برگشت پذیر است یا خیر و مشکلاتی که درپی آن برای آقایان ایجاد می‌شود به چه میزان جدی است.
 

11:15
اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در ۴۳ شهرستان

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

سخنگوی وزارت بهداشت:بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.دکتر سیما سادات لاری درباره دستور رییس جمهوری درباره اعمال محدودیت‌ها در شهرهای بحرانی کرونا افزود: این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه به مدت یک هفته اعمال می‌شود.


10:45

دیدار حضوری اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا با مقام معظم رهبری

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان

 

10:30
افزایش هولناک فوتی‌های کرونا با تشدید آلودگی هوا/ ساکنان ۹ استان کشور تا حد امکان از منزل خارج نشوند


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
متخصصان از ارتباط هولناک آلودگی هوا با افزایش فوتی های کرونا در کلانشهرها سخن گفتند و به گروه های پرخطر توصیه کردند در روزهای آلوده از منزل خارج نشوند.
 

10:10
ماسک موثرترین و ارزان‌ترین راه برای مقابله با کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 

سیدمحمد جزایری رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران:در شرایطی که داروی کرونا تولید نشده و واکسن هم در دسترس مردم نیست، ماسک موثرترین و ارزان‌ترین راه مقابله با این ویروس است و این محصول، در دسترس‌ترین وسیله محافظتی برای مقابله با کرونا است.ماسک هم فرد را در مقابل بیماری محافظت می کند و هم از انتشار ویروس افراد مبتلا جلوگیری می کند.طبق بررسی های محققان ماسک به تنهایی ۱۰۰ درصد سبب محافظت افراد نمی شود و باید به سایر توصیه های بهداشتی مانند شستن دست ها به طریق اصولی، فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات هم توجه شود.
 

9:50
کرونا و تغییرات طراحی در شهرهای جهان

این روزها شکل و شمایل رستوران‌، مراکز تجاری، مدارس، مراکز آموزشی و حتی مراکز تفریحی و سرگرمی به دلیل شیوع کرونا تغییر کرده است. طراحان نیز سعی کرده‌اند برای جداسازی و ایجاد محفظه‌های محافظتی خلاق باشند.

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان


9:40
دانشجویان علوم پزشکی با اولویت واکسن آنفلوانزا می گیرند

آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 

دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با مهر:اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا با دانشجویانی است که در بیمارستان ها و دندانپزشکی حضور دارند.تمامی مراحل ثبت نام دانشجویان جدید در دانشگاه های علوم پزشکی به صورت اینترنتی و غیرحضوری خواهدبود.
 

8:30

آخرین وضعیت استان های درگیر با ویروس کرونا /استمرار وضعیت قرمز در بیشتر نقاط کشور


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان


پنجشنبه اول آبان

12:45
انگلیس برای واکسن استنشاقی افراد سالم را به کرونا مبتلا می کند

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
قرار است یک کارآزمایی چالش انسانی برای واکسن استنشاقی بالقوه کووید۱۹ در انگلیس انجام شود که طی آن ۹۰ فرد سالم به ویروس کرونا مبتلا می شوند.قراراست این چالش انسانی از ماه ژانویه ۲۰۲۱ میلادی آغاز شود و نتایج آزمایش نیز تا ماه می سال آینده آماده خواهد بود. سن این داوطلبان ۱۸ تا ۳۰ سال است


12:15

افزایش ۱۵ درصد فوتی های کرونا با تشدید آلودگی هوا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:مطالعات نشان می‌دهد، در چین، ایتالیا و بسیاری از نقاط دنیا، آلودگی هوا و به ویژه افزایش ذرات معلق باعث افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا و شدت بیماری می‌شود.مطالعات ما در 7 ماه گذشته نشان می‌دهد ارتباط معناداری بین افزایش ذرات معلق، ازون، دی اکسید نیتروژن و افزایش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران وجود دارد.بر اساس این مطالعه‌، ذرات معلق هوا تا ۶ درصد، ازون تا ۷ درصد و دی اکسید نیتروژن تا ۱۵ درصد باعث افزایش مرگ و میر کرونا می‌شود البته در سایر کشور‌ها مانند چین و ایتالیا اعداد گزارش شده چندین برابر بیشتر از ایران بود.آلودگی هوا بر سیستم تنفسی تاثیر می‌گذارد و موجب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود.از همین الان باید موضوع را جدی بگیریم و قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های این قانون اجرایی شود تا به شرایط اضطرار یا ناسالم هوا نرسیم و شاهد افزایش فوتی های کرونا نباشیم.
 

11:30

نگران تبعات جبران ناپذیر موج سوم کرونا در کشور هستیم

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:نگران تبعات جبران ناپذیر موج سوم کرونا در بسیاری از شهرهای کشور هستیم واز مردم می خواهیم با توجه به تعطیلات پیش‌رو به سفر نروند.تب، سردرد، بدن درد، دردهای عضلانی، اسهال و غیره از علایم ابتلا به کرونا است و اگر فردی این علایم را داشت باید سریعا خود را قرنطینه کند و اگر می خواهد تست کرونا را انجام دهد، باید چهار تا هفت روز از دوره ابتلا به بیماری بگذرد.در ابتدای ابتلا به کرونا و در هنگام شروع علایم به ویژه سرفه و عطسه احتمال انتقال ویروس به سایر افراد بیشتر است، اما افراد فاقد علامت نیز در صورتی‌ که در فاصله نزدیک با سایر افراد قرار گیرند می‌توانند منجر به انتقال ویروس شوند، زیرا احتمال کمتری دارد که خود را قرنطینه کنند.
 

11:00
سفر در آغوش کرونا


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
این بار و در تعطیلات پیش رو، همسفر شدن با کرونا به خیر و خوشی ختم نخواهد شد و به گفته کارشناسان و متخصصان بهداشت با افزایش سفرها، باید منتظر آمار غافلگیرکننده مرگ و میر برای روزهای آینده باشیم.دکتر حسین کرمانپور، رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا در این زمینه می‌گوید. آمار مرگ و میرهای بالای 300 نفر نتیجه همین سفرهایی بود که انجام شد. در واقع می‌توانیم بگوییم تیر خلاصی بود که دیگر چیزی باقی نگذاشته تا از دست بدهی. برخی فکر می‌کنند ماسک، ویزای ورود به هر نقطه‌ای است، سفر می‌روند ماسک می‌زنند و فکر می‌کنند مسأله حل شده است، اما فاصله اجتماعی هم در کنار ماسک بسیار اهمیت دارد.جانشین پلیس راه کشور درباره محدودیت‌های ترافیکی در محورهای کشور گفته است که درباره محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت سفر تا این لحظه هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای تردد خودروهای سواری و منع سفر در جاده‌ها اعمال نشده است
 

10:30
استفتائات جدید درباره کرونا از رهبر انقلاب


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
اگر شخصی به این بیماری مبتلا شده یا برخی از علائم مشکوک به کرونا را دارد، آیا جایز است با کسانی که از وضعیت او اطلاع ندارند رفت و آمد نماید؟ اگر احتمال عقلائی بدهد که موجب سرایت به دیگران گردد، باید از این کار اجتناب کند.

حکم رفت و آمد خانوادگی و نیز حضور در مراسمات که در آن احتمال مبتلا شدن به کرونا وجود دارد، چیست؟از وارد شدن به محلی که احتمال عقلائی مبتلا شدن وجود دارد، اجتناب شود مگر اینکه با رعایت نکات بهداشتی، این احتمال منتفی و یا غیر قابل توجه باشد.
 

10:00

کرونا نیمی از کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌ها را با مشکلات روحی و روانی مواجه کرده است


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:یکی از شایع‌ترین مسائلی که در دوران شیوع کرونا برای بسیاری از افراد جامعه به خصوص کادر درمان به وجود می‌آید مشکلات روحی و روانی و به خطر افتادن سلامت روان آنهاست.در حال حاضر کرونا نیمی از کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌ها را با مشکلات روحی و روانی مواجه کرده است.مشکلات روانی مانند اختلالات جسمانی نیست که دلیل مشخصی داشته باشد، بلکه در نتیجه موضوعاتی که روان فرد را پس از یک مدت طولانی فرسوده می کند به وجود می آیند. دلیل ابتلای اغلب پرسنل بیمارستان‌ها و کادر درمان به این مشکلات حضور بی‌وقفه در بخش کرونا بوده است.متاسفانه تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های روانپزشکی نسبت به سال گذشته همچنان جایگاه آماری خود را حفظ کرده است و مشکلات روحی و روانی کماکان در حال درگیر کردن افراد زیادی در جامعه است
 

9:00

اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از کرونا در دورهمی‌های کوچک


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
قبل از آغاز مراسم اقدامات بهداشتی را به اطلاع مدعوین برسانید و در طول مراسم نیز به آنها یادآوری کنید.قبل و بعد از مراسم سطوح مختلف مانند روی میزها و صندلی، دستگیره های درب و غیره را ضدعفونی کنید.مراسم را در فضای باز برگزار کنید. اگر این کار ممکن نبود در اتاق یا سالنی که پنجره و تهویه کافی یا هوای آزاد وجود دارد، این کار را انجام دهید.همه اقلام مورد نیاز مدعوین را مانند دستمال کاغذی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و غیره را فراهم کنید.محل نشستن مدعوین با فاصله حداقل یک و نیم تا دو متر با علامت گذاری مشخص کنید.زمان ورود و خروج و تعداد مدعوین را مشخص کنید تا در دورهمی ها یا هنگام ورود و خروج ازدحام رخ ندهد.اگر مجبور به پذیرایی هستید از مواد غذایی بسته‌بندی شده استفاده کنید یا خودتان آن‌ها را به شکل بهداشتی بسته‌بندی کنید.شما میزبان هستید و مسئول سلامتی مدعوین. بنابراین بدون رودربایستی از ورود افراد بیمار و مشکوک به بیماری جلوگیری کنید.
 

8:30
محدودیت‎های بی‎اثر کرونایی!

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
فرمانده ستاد کرونای تهران: حجم مداخلات محدود شونده که تاکنون اعمال کردیم تاثیر چندانی بر فرایند تقلیل بیماری و شاخص‌های بستری و مرگ و میر نداشته است.نیازمند مداخلات جدی‎تر با دامنه و عمق بیشتری هستیم.
 

8:20

فوت پس از تزریق واکسن کرونا

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رسانه‌ها از فوت فرد برزیلی که واکسن کرونای تولید‌شده توسط دانشگاه آکسفورد به او تزریق شده بود خبر می‌دهند.
 

8:10

وزیر بهداشت آلمان نیز به کرونا مبتلا شد


آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
رسانه‌ها از ابتلای وزیر بهداشت آلمان به کرونا و قرنطینه شدن وی خبر دادند.
 

8:00
آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان

 
آخرین اخبار مربوط به Covid19 در ایران و جهان
 
 تاکنون تعداد مبتلایان بیماری کرونا در جهان به ۴۱ میلیون و ۳۴۷ هزار نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون و ۱۳۳ هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۳۰ میلیون ۷۹۲ هزار نفر بهبود یافته‎اند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما