دربی ۹۴| تساوی‌ دیدار پرسپولیس و استقلال + فیلم

نود و چهارمین دربی تهران میان استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، با سومین تساوی دو تیم با نتیجه‌ای مشابه خاتمه یافت.
دوشنبه، 22 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دربی ۹۴| تساوی‌ دیدار پرسپولیس و استقلال + فیلم
به گزارش راسخون، دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال از ساعت 16:35 امروز (دوشنبه) در استادیوم آزادی آغاز شد و و دو تیم در دیداری جذاب به تساوی 2 - 2 رسیدند.

ارسلان مطهری در دقیقه 2 استقلال را پیش انداخت، اما در نیمه دوم مهدی عبدی در دقیقه 50 و وحید امیری در دقیقه 66 نتیجه را به سود پرسپولیس برگرداندند. در نهایت مهدی قائدی بود که در دقیقه 3+90 گل تساوی را به ثمر رساند تا شاگردان فکری در لحظات آخر از شکست فرار کنند. نتیجه 2 - 2 سومین دیدار پیاپی دو تیم است که استقلال و پرسپولیس در این تساوی مشابه هت تریک کردند.

با گلزنی مهدی عبدی در این بازی، طلسم گل نزدن مهاجمان پرسپولیس در لیگ بیستم شکسته شد.
 

ترکیب استقلال:

رشید مظاهری، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، محمد نادری (65- محمد دانشگر)، احمد موسوی (46- شیخ دیاباته)، مهدی مهدی‌پور (80 - فرشید اسماعیلی)، مسعود ریگی، آرش رضاوند (87 - داریوش شجاعیان)، وریا غفوری، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.
 

ترکیب پرسپولیس:

 حامد لک، سیدجلال‌حسینی، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، کمال‌ کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی (86 - آرمان رمضانی).
 

داور: 

رضا کرمانشاهی
 

نیمه اول

دقیقه 2:ارسلان مطهری با اشتباه کمال کامیابی‌نیا در محوطه جریمه زاویه خوبی را مقابل دروازه پرسپولیس پیدا کرد و با ضربه‌ای محکم موفق به باز کردن دروازه حامد لک شد.

دقیقه 10: توپ در محوطه جریمه پرسپولیس برخورد مشکوکی با مدافعان این تیم داشت که بازیکنان استقلال معتقد به خطای هند پنالتی بودند.
دقیقه 19: حرکت تیمی بازیکن پرسپولیس، موقعیت خوبی را برای این تیم ایجاد کرد. ارسال احمد نوراللهی و ضربه سر مهدی عبدی، با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 23: این بار نوبت به احمد نوراللهی رسید تا آخرین بازیکنی باشد که در کار تیمی پرسپولیس صاحب توپ می‌شود، اما چرخش او در محوطه جریمه و ضربه زمینی او از کنار دروازه راهی اوت شد و بازهم در چهارچوب نبود.

دقیقه 29: خطای سیدجلال حسینی روی ارسلان مطهری، اعتراض محمود فکری را به دنبال داشت که معتقد بود کاپیتان پرسپولیس باید کارت زرد بگیرد. دومین اعتراض سرمربی استقلال باعث شد تا رضا کرمانشاهی او را با کارت زرد جریمه بگیرد.

دقیقه 41: احمد موسوی با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 45: احمد نوراللهی پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که قصد داشت با ضربه‌ای فنی دروازه رشید مظاهری را باز کند، اما ضربه آرام او در دستان مظاهری جای گرفت.
 

نیمه دوم

دقیقه 50: ارسال بلند پرسپولیسی‌ها به یک سوم دفاعی استقلال، با اشتباه مدافعان استقلال همراه بود که توپ به مهدی عبدی رسید. عبدی با فریب مدافعان استقلال توپ را به گوشه دروازه رشید مظاهری فرستاد.

دقیقه 54: مهدی عبدی بار دیگر در حال رسیدن به موقعیت گل بود که عارف غلامی با خطایی او را متوقف کرد تا از داور مسابقه کارت زرد بگیرد.

دقیقه 56: احمد نوراللهی با پاسی به کمال کامیابی‌نیا در محوطه جریمه، او را صاحب موقعیت گلزنی کرد، اما این بازیکن هم ترجیح داد هم تیمی‌های خود را صاحب موقعیت کند که از پاس در عرض او کسی استفاده نکرد و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 60: مهدی عبدی این بار در محوطه جریمه سازمان دفاعی استقلال را به هم ریخت و با سرتوپ‌های خود عارف غلامی و رشید مظاهری را از پیش‌رو برداشت، اما توپی که مقابل دروازه خالی به احمد نوراللهی رسیده بود، تبدیل به گل نشد. ضربه نوراللهی را ریگی راهی کرنر کرد.

دقیقه 66:پاس در عرض احسان پهلوان به محوطه جریمه استقلال با ضربه وحید امیری تبدیل به گل دوم پرسپولیس شد.

دقیقه 68: احمد نوراللهی با رشید مظاهری تک به تک شد و در شرایطی که می‌توانست بار دیگر برای پرسپولیس گلزنی کند، اما ضربه او بی دقت بود و از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 75: کمال کامیابی‌نیا پشت محوطه جریمه توپ را در اختیار گرفت که شوت زمینی و آرام او را رشید مظاهری در آغوش گرفت.

دقیقه 76: محمدحسین کنعانی‌زادگان با خطا روی مهدی قائدی، با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 80: سیامک نعمتی با خطایی که روی مهدی قائدی انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 89: پاسکاری بازیکنان پرسپولیس تا محوطه جریمه استقلال به سعید آقایی رسید که شوت سنگین او را مظاهری دفع کند.

دقیقه 1+90: تعلل سعید آقایی در دفاع پرسپولیس با پاس محمد دانشگر به دهانه دروازه همراه شد تا شیخ دیاباته دروازه را باز کند، اما این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید تا مردود شود.

دقیقه 3+90: مهدی قائدی در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و دروازه این تیم را باز کرد.

با این تساوی استقلال 19 امتیازی شد و در رتبه دوم جدول باقی ماند و پرسپولیس با رسیدن به امتیاز 12 از رتبه یازدهم به رتبه هشتم جدول صعود کرد.
 

اعتراض به داوری


دربی ۹۴| تساوی‌ دیدار پرسپولیس و استقلال + فیلم
 
در جریان دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال یحیی گل‌محمدی و افشین پیروانی، سرمربی و مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در دقیقه 52 بازی به تصمیم رضا کرمانشاهی اعتراض شدیدی کردند.

نیمکت‌نشینان پرسپولیس همچنین در دقیقه 54 نیز در صحنه خطای عارف غلامی روی مهدی عبدی معتقد بودند داور باید به مدافع استقلال کارت قرمز نشان دهد که اعتراض کادرفنی پرسپولیس یک کارت زرد را برای عسگری آنالیزور پرسپولیس به همراه داشت.

در نیمه نخست این مسابقه نیز محمود فکری در یک صحنه نسبت به تصمیم رضا کرمانشاهی و کارت ندادن او به سید جلال حسینی به شدت اعتراض کرد که با کارت زرد داور مواجه شد
 

نظرکارشناسان درباره اتفاقاتی که در این دیدار رخ داد

حیدر سلیمانی:
در نیمه اول و در صحنه‌ای در محوطه جریمه پرسپولیس، ابتدا توپ به پای مدافع پرسپولیس برخورد کرد و بلافاصله به دست این بازیکن خورد. طبق قانون جدید این هند نیست و اگر توپ مستقیم به دست می‌خورد آن وقت داور می‌توانست تصمیم بگیرد که پنالتی است یا خیر. بنابراین بهترین تصمیم را کرمانشاهی در این صحنه گرفت و اعلام پنالتی نکرد.

در دقیقه 28 سید جلال حسینی روی مطهری خطا کرد و داور می‌توانست کارت زرد به او نشان دهد. کرمانشاهی سعی کرد بازی را مدیریت کند، ولی طبق قانون باید به حسینی کارت زرد نشان داده می‌شد.

قضاوت داور بسیار مدیرانه و هوشمندانه بود و باید تبریک به او گفت. در نیمه دوم فقط یک صحنه حساس بود که در دقیقه 55 رخ داد و عارف غلامی به درستی از داور کارت زرد گرفت. در این صحنه نیمکت پرسپولیس اعتقاد داشتند باید به مدافع استقلال کارت قرمز داده شود، اما به دلیل اینکه فاصله تا دروازه زیاد بود و موقعیت آشکار گل نبود، کارت زرد کافی بود.

در صحنه گل استقلال که مردود اعلام شد، آفساید دیاباته خیلی آشکار بود و کمک داور به درستی پرچم زد.
 
ابراهیم میرزابیگی:
رضا کرمانشاهی در نیمه اول بازی را به خوبی قضاوت کرد. او به صحنه‌ها نزدیک بود با فشار بازی عصبی نشد و خطاهای نیمه اول را به درست تشخیص داد و مشکل خاصی نبود. کمک داوران هم در نیمه اول دیده نشدند، چون آفساید یا صحنه خاصی نداشتیم که بخواهند پرچم بزنند. در نیمه دوم، بازی کمی افت و خیز داشت و داوری هم همین طور بود، اما هیچ کدام از چهار گل مشکلی نداشت کاملاً در شرایط سالم به ثمر رسید.

برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه پنالتی نبود. دست بازیکن پرسپولیس در حالت عادی بود و ضربه توپ باعث شد دست او باز شود. بازیکن از دست خود برای کنترل توپ استفاده نکرد و محیطی را هم اشغال نکرده بود. در قوانین جدید داوری، اگر توپ در محوطه جریمه به هر طریقی به دست مهاجم برخورد کند، خطای هند است، اما برخورد با دست مدافع فقط زمانی هند می‌شود که عمدی در کار باشد یا دست فضایی را اشغال کرده باشد.

در صحنه خطایی که سیدجلال حسینی انجام داد و نیمکت استقلال معتقد بود او باید کارت زرد بگیرد، تصمیم داور درست بود. چون یک برخورد معمولی در میانه زمین بود و کارت زردی نداشت، اما خب اعتراض نیمکت‌ها طبیعی است.

خطایی که احمد موسوی روی بازیکن پرسپولیس انجام داد، مقابل یک حمله جدی را گرفت و به همین دلیل کارت زرد کاملاً به درستی به او داده شد.

در دقیقه 52 هم اوت به نفع استقلال بود و هم خطا که نیمکت پرسپولیس بی‌مورد اعتراض می‌کرد، اما مهم‌ترین صحنه بازی در دقیقه 54 رقم خورد. موقعیتی که مهدی عبدی با رشید مظاهری تک به تک می‌شد و عارف غلامی او را متوقف کرد. درست است فاصله با دروازه زیاد بود، اما با توجه به سرعت بالای عبدی، این صحنه موقعیت آشکار گل محسوب می‌شد و نظر من به اخراج بازیکن استقلال بود هرچند داور به اخطار بسنده کرد. دقیقه 63 هم مسعود ریگی می‌توانست کارت زرد بگیرد، اما داور کارتی به بازیکن استقلال نداد.

اخطار محمدحسین کنعانی‌زادگان کاملاً درست بود و در صحنه دیگری سیامک نعمتی کارت گرفت، اما قبل از اعلام خطا برای استقلالی‌ها، خطایی روی بازیکنان پرسپولیس رخ داده بود که داور اشتباه کرد. همین صحنه نیمکت پرسپولیس معترض شد که اعتراض کردن اشتباه است، اما نظر نیمکت پرسپولیس به اشتباه داور، درست بود.

گل دقیقه 1+90 استقلال هم که توسط شیخ دیاباته به ثمر رسید، آفساید اعلام شد که کاملاً درست بود.
 
حسین عسگری:
برخورد توپ به دست وحید امیری در محوطه جریمه پرسپولیس در نیمه اول طبیعی بود و نباید پنالتی اعلام می‌شد. همچنین مهدی عبدی در محوطه جریمه سرنگون شد که پنالتی رخ نداد.

اعتراض فکری به داور مسابقه اصلاً اتفاق خوبی نبود و جلال حسینی نباید کارت زرد می‌گرفت.در صحنه برخورد محمدحسین کنعانی‌زادگان با مطهری خطایی رخ نداد.

بازی دو نیمه متفاوت داشت و در نیمه  اول مشکل چندانی ایجاد نشد. مهم‌ترین اتفاق نیمه دوم این بود که باید به عارف غلامی به‌جای کارت زرد، کارت قرمز داده می‌شد.  بازیکن پرسپولیس در موقعیت مسلم گلزنی قرار داشت و اگر ما مدافع اخطاری را از صحنه حذف کنیم، نزدیک‌ترین مدافع حدود هفت متر پشت عبدی بود.

در یک صحنه عبدی با دروازه‌بان استقلال درگیر شد که خطایی رخ نداد. مظاهری اقدام به دفع توپ کرد که پیش از رسیدن توپ، زمین خورد و عبدی روی زمین افتاد. وقتی یک اخراج از چشم داور مسابقه پنهان باشد، نشان می‌دهد عملکرد داور رضایت‌بخش نبود. کرمانشاهی نیمه اول را بسیار خوب کنترل کرد، اما نمی‌دانم چرا در این صحنه اتفاق افتاد و کسی به او کمک نکرد.
 

واکنش کاربران


دربی ۹۴| تساوی‌ دیدار پرسپولیس و استقلال + فیلم

دربی ۹۴| تساوی‌ دیدار پرسپولیس و استقلال + فیلم

دربی ۹۴| تساوی‌ دیدار پرسپولیس و استقلال + فیلم

دربی ۹۴| تساوی‌ دیدار پرسپولیس و استقلال + فیلم

دربی ۹۴| تساوی‌ دیدار پرسپولیس و استقلال + فیلم

دربی ۹۴| تساوی‌ دیدار پرسپولیس و استقلال + فیلم

دربی ۹۴| تساوی‌ دیدار پرسپولیس و استقلال + فیلم
 


منبع:
1.تسنیم / هت‌تریک استقلال و پرسپولیس در تساوی‌های تکراری/ فرار در دقیقه آخر در دیداری جذاب
2.تسنیم / نظر ۳ کارشناس داوری درباره اتفاقات دربی ۹۴/ پنالتی بود و بازیکن استقلال باید اخراج می‌شد؟
3.باشگاه خبرنگاران جوان / خلاصه بازی استقلال ۲ _ ۲ پرسپولیس در تاریخ ۲۲ دی ۹۹ + فیلم
4.تسنیم / حاشیه دربی ۹۴| اعتراض به داوری؛ از فکری تا نیمکت پرسپولیس
توییتر

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
خلاصه دیدار پرسپولیس ۱ - چادرملو صفر
play_arrow
خلاصه دیدار پرسپولیس ۱ - چادرملو صفر
خلاصه دیدار هوادار ۱ - استقلال ۲
play_arrow
خلاصه دیدار هوادار ۱ - استقلال ۲
ایران با حمله خود نشان داد با هیچ کسی شوخی ندارد!
play_arrow
ایران با حمله خود نشان داد با هیچ کسی شوخی ندارد!
توضیحات سخنگوی قوهٔ‌قضائیه دربارهٔ دستگیری وکلای کلاهبردار
play_arrow
توضیحات سخنگوی قوهٔ‌قضائیه دربارهٔ دستگیری وکلای کلاهبردار
200 موشک ایران به قلب اسرائیل برخورد کرد!
play_arrow
200 موشک ایران به قلب اسرائیل برخورد کرد!
توضیحات جهانگیر درباره اخاذی با جعل عناوین دولتی
play_arrow
توضیحات جهانگیر درباره اخاذی با جعل عناوین دولتی
اظهارات عراقچی درباره آتش‌بس در لبنان و غزه
play_arrow
اظهارات عراقچی درباره آتش‌بس در لبنان و غزه
ایران چگونه و با چه موشکی اسرائیل را هدف قرار داد؟
play_arrow
ایران چگونه و با چه موشکی اسرائیل را هدف قرار داد؟
پاسخ عجیب بایدن به خوشامدگویی یک خبرنگار
play_arrow
پاسخ عجیب بایدن به خوشامدگویی یک خبرنگار
نامه جعلی به رئیس کل بانک مرکزی برای واریز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان
play_arrow
نامه جعلی به رئیس کل بانک مرکزی برای واریز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان
عطوان: سیدعلی خامنه‌ای در اوج قدرت و ابتکار ظاهر شد
play_arrow
عطوان: سیدعلی خامنه‌ای در اوج قدرت و ابتکار ظاهر شد
رهبر انقلاب: کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملا قانونی بود
play_arrow
رهبر انقلاب: کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملا قانونی بود
خاطره شنیدنی سردار حاجی‌زاده از اصرار رهبر انقلاب برای نخریدن موشک‌های شوروی سابق در زمان فروپاشی‌اش
play_arrow
خاطره شنیدنی سردار حاجی‌زاده از اصرار رهبر انقلاب برای نخریدن موشک‌های شوروی سابق در زمان فروپاشی‌اش
ایران نبود، لبنان سال‌ها پیش به اشغال اسرائیل درآمده بود!
play_arrow
ایران نبود، لبنان سال‌ها پیش به اشغال اسرائیل درآمده بود!
خطوط به کار رفته در هنرهای عاشورایی
خطوط به کار رفته در هنرهای عاشورایی