امیرحسین اصلانیان در گفتگو با راسخون:

نمی توانیم ناظران ای اف سی را گول بزنیم/گل محمدی نتیجه نگیرد باید انتقادات را به جان بخرد

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه همه چیز برای نتیجه گرفتن این تیم مهیاست، گفت: یحیی گل محمدی اگر با این تیم نتواند قهرمانی بیاورد، باید از او انتقاد کنیم.
يکشنبه، 22 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نمی توانیم ناظران ای اف سی را گول بزنیم/گل محمدی نتیجه نگیرد باید انتقادات را به جان بخرد
امیرحسین اصلانیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص اینکه سال گذشته برای ورزش ما چطور بود؟ اظهار داشت: اگر بخواهیم در رده ی باشگاهی به این موضوع بپردازیم، مهمترین نتیجه ی مثبت صعود پرسپولیس به فینال آسیا بود که متاسفانه نتوانست قهرمان شود. در بعد منفی هم متاسفانه چند نفر مثل میناوند و انصاریان را از دست دادیم که واقعا خیلی دردناک و غیرقابل باور بود. دوستان عزیز ما بودند و هنوزم که هنوز است خیلی ها مثل من رفتنشان را باور ندارند. این به ما نشان می دهد که کرونا جدی است و باید رعایت کنیم تا جان خود و عزیزان خود را به خطر نیندازیم. متاسفانه این روزها هم بعد از تعطیلات همه جا بیشتر شده و باید خیلی بیشتر از قبل رعایت کنیم.

پرسپولیس قهرمان آسیا می شد، عدالت زیر سوال می رفت
وی افزود: از نظر من ویژه ترین اتفاق مثبت، فینالیست شدن پرسپولیس بود. چون قبل از رفتن به قطر با توجه به اینکه امتیازات لازم را به دست نیاورده بود، فکر نمی کردم از گروه صعود کند اما شرایط طوری رقم خورد که تیم با دست خالی هم بازی های باکیفیتی از خود نشان داد و هم نتایج درخشانی گرفت که به فینال رسید. در فینال هم فکر نمی کردیم حریف به این آسانی گیر ما بیاید اما متاسفانه با 2 اشتباه بچگانه جام را دادیم. البته واقعا اگر پرسپولیس قهرمان آسیا می شد، عدالت فوتبال و برنامه داشتن زیر سوال می رفت. سخت افزار و امکانات و برنامه ای که تیم های کره ای دارند، با ما قابل قیاس نیست. اگر بازیکن داشتیم و حتی فقط شجاع نمی رفت، می توانستیم قهرمان شویم. رسیدن یک تیم ایرانی به فینال، به مراتب دشوارتر است چون امسال فقط یک تیم از هرگروه صعود می کند و حتی کار صعود هم سخت تر از گذشته خواهد بود.

نمی توانیم ناظران ای اف سی را گول بزنیم
پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به از دست رفتن میزبانی تیم های ایرانی از رقبا و همچنین تیم ملی، تصریح کرد: شرایط ای اف سی خیلی در بحث کرونا جدی و سختگیرانه است و مسلما ایران شرایط میزبانی را نداشت. وقتی نمی توانید بانوان را به ورزشگاه راه بدهید، طبیعی است که ای اف سی میزبانی ندهد. حالا هم در شرایط کرونایی که تماشاگر حق ورود ندارد، عوامل دیگری دخیل است که بازهم ما شرایطش را نداریم. ما باید خودمان را با استانداردهای جهانی وفق بدهیم و مدام نگوئیم حقمان پایمال شده است. ناظران ای اف سی گول نمی خورند. می آیند می بینند و تحقیق می کنند. این قدر پرونده های بین المللی هم داریم که دیگر باور نمی کنند. البته این را هم بگویم که در ایران آدم های نفوذی هم داریم که از داخل ایمیل می زنند و آمار می دهند. خیانت کاران داخلی هم متاسفانه آمار می دهند.

حماسه ی ملبورن را مدیون مصطفوی هستیم
امیرحسین اصلانیان با اشاره به نداشتن کرسی تاثیرگذار بین المللی در ای اف سی گفت: قبلا کفاشیان در ای اف سی صاحب کرسی بود، برای فوتبال ما چه کاری انجام داد؟ ما فقط زمانی که داریوش مصطفوی در ای اف سی کرسی داشت، توانستیم استفاده کنیم. جام جهانی استرالیا که رفتیم را مدیون مصطفوی هستیم که خیلی برای ایران کار کرد. خودش هم جریان داور را در مصاحبه ی تلویزیونی تشریح کرد. بعد از مصطفوی هم از این فرصت استفاده نکردیم. داشتن کرسی صرف به درد نمی خورد چون وقتی نفری که زبان بلد نیست چه انتظاری از او دارید؟ متاسفانه تنها نماینده ای که مترجم همراهش دارد، نماینده ی فوتبال ایران در ای اف سی است. مشخص است که به ما میزبانی نمی دهند چون قدرتی نداریم.

نمی توانیم ناظران ای اف سی را گول بزنیم/گل محمدی نتیجه نگیرد باید انتقادات را به جان بخرد
فوتبال ما بازیکن سرعتی تولید نمی کند
وی افزود: 20 سال پیش وقتی بازی می کردیم، اصلا زمین های ما افتضاح بود اما کیفیت فوتبالیست های ما را با زمین های الان و فوتبالیست های امروزی مقایسه کنید. الان می گویند جلال حسینی در سن 40 سالگی چقدر خوب است. چرا نمی گوئید فوتبال ما چرا بازیکن سرعتی ندارد و ستاره تولید نمی کند. در لیگ ما فوتبالیست سرعتی نداریم که بتواند یک در مقابل یک را رد کند. جلوی تیم های شرق آسیا بازی کنیم، چه دفاع های 40 ساله چه 22 ساله ی ما راحت جا می مانند چون آنها بازیکنان سرعتی و پابه توپ دارند. در فوتبال ایران فقط مهدی قایدی چنین خصوصیتی دارد. ما اینجا محک نمی خوریم چون جوان سرعتی و پابه توپی نداریم. زمان ما سرعتی بودیم. الان توپ می گیرند، رفع مسئولیت می کنند.
 
پرسپولیس قهرمان نشود باید به گل محمدی خرده گرفت
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص وضعیت این تیم در لیگ بیستم تاکید کرد: کورس رقابت در لیگ بیستم بین 3 تیم سپاهان، پرسپولیس و استقلال است. استقلالی ها با تغییراتی که داشتند، خودشان را به دو تیم بالایی نزدیک کرده اند. امتیازهای آینده خیلی تعیین کننده است و تیمی که می خواهد قهرمان شود نباید امتیازی را از دست بدهد. سپاهان با پیروزی مقابل سایپا توانست خودش را جدا کند. این تیم ثبات و کیفیت بهتری دارد. اما پرسپولیس در نیم فصل دوم بازیکنان خوب و تاثیرگذاری گرفته است. یعنی اگر این تیم قهرمان نشود، باید به کادر فنی انتقاد کرد. از لحاظ مدیریتی ثبات دارند و از لحاظ مالی و بازیکن هم وضعیتشان پایدار است. مربی تیم هم اگر 2، 3 باخت بیاورد، آلترناتیوی ندارد. به لحاظ داشتن مهاجم هم که دست کادر فنی باز است. خدا را شکر هیچ مشکلی نیست. کادر فنی باید آرامش خودش را حفظ کند و تفکراتش را پیش ببرد. واقعا مشکلی در این تیم نیست که بخواهد جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد. نباید مثل بازی با شهرخودرو فرصت سوزی کنند و بازی که باید 5 بر یک شود را یک بر یک بیرون بیایند. گل بد خوردن، اشکال ندارد. 5 تا گل خالی را نزنید اشکال دارد.

عبدی فرصت سوزی کند، به نیمکت می چسبد
امیرحسین اصلانیان گفت: از دست دادن موقعیت های گلزنی به کیفیت زندگی بازیکن برمی گردد. یک موقعی است که کادر فنی کار تاکتیکی انجام می دهد اما بازیکن نمی تواند پاسخی بدهد. این عدم پاسخگویی به زندگی حرفه ای برمی گردد. باید مهاجمان ما نسبت به بازی پیش رو فکر کنند. فقط تمرین کردن کافی نیست. باید مهاجم تصویرسازی و تمرکز کند. مهدی عبدی باید بداند که در پرسپولیس جای این فرصت سوزی ها نیست. هر بازیکنی فرصت محدودی در ترکیب اصلی پیدا می کند. الان تیم ما 5 مهاجم دارد و اگر مهاجمی از این فرصت ها به راحتی بگذرد، قطعا به نیمکت خواهد چسبید. این از دست دادن فرصت ها به عدم تمرکز و زندگی شخصی برمی گردد. عبدی باید نگاه حرفه ای داشته باشد و روی کار خودش تمرکز کند. اگر سیدجلال حسینی زندگی حرفه ای اش درست نبود، قطعا تا الان این کیفیت را نداشت. زمانی که ما بازی می کردیم، با بهترین های ایران رقابت داشتیم. بازی کردن در پرسپولیس و استقلال سخت بود. بازی کردن جلوی 100 هزار تماشاگر سخت بود. اگر عبدی جلوی تماشاگر این فرصت ها را از دست می داد، چه اتفاقی می افتاد؟ آیا دیگر می توانست خودش را پیدا کند؟ باید او خدا را شکر کند که استادیوم ها خالی است.

برانکو از تماشاگران پرسپولیس سوء استفاده کرد
وی در خصوص ترکش های قرارداد ویلموتس که باشگاه پرسپولیس را هم تحت تاثیر قرار داد، افزود: متاسفانه این خبر را شنیدم. این تیم ها به ظاهر مردمی هستند اما مردم هیچ نقشی در سرنوشت تیم های محبوبشان ندارند. چون هم شستا و هم پرسپولیس استقلال دولتی هستند، هیچ اتفاقی نمی افتد. متاسفانه از اول آوردن ویلموتس اشتباه بود. الان شرایطی ایجاد شده که تیم ملی شاید نتواند به جام جهانی برود. اگر این اتفاق نیفتد، قطعا یک نسل می سوزد. وقتی می گفتم کارلوس کی روش را نگه دارید، همه انتقاد می کردند. الان به حرف من رسیده اند. با آوردن ویلموتس، هم 2 باخت آوردند و هم نصف باشگاه پرسپولیس را دادند. وزارت ورزش به برانکو گفته بود که جانشین کی روش خواهی شد اما او را هم سرکار گذاشتند. برانکو هم موضع گیری و از تماشاگران پرسپولیس علیه کی روش سوء استفاده کرد. وقتی کی روش با وزیر ورزش در افتاد، برانکو را هم نخواستند. سیستم ورزش ما به فوتبال مالی لطمه زد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.