هادی شکوری در گفتگو با راسخون:

استقلال می توانست الدوحیل را شکست دهد/بازی مقابل االاهلی سرنوشت صعود آبی ها را مشخص می کند

مدافع اسبق استقلال با بیان اینکه این تیم می توانست الدوحیل را شکست دهد، گفت: بازی با الاهلی سرنوشت ساز است و تکلیف صعود را مشخص می کند.
دوشنبه، 6 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
استقلال می توانست الدوحیل را شکست دهد/بازی مقابل االاهلی سرنوشت صعود آبی ها را مشخص می کند
هادی شکوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به تساوی استقلال مقابل الدوحیل قطر در بازی برگشت مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: فکر می کنم بازی برگشت آبی ها خیلی منطقی تر از بازی رفتشان با الدوحیل بود. چون شناخت خوبی از حریف پیدا کرده بودند و توانستند عملکرد قابل قبول تری را از خود به نمایش بگذارند. حق استقلال در این بازی پیروزی بود. همه دیدند که چقدر این تیم متحول شده و توانست تیم قدرتمند الدوحیل را تحت تاثیر قرار دهد. فراموش نکنید که تیم حریف ستاره های زیادی از کشورهای مختلف در ترکیب داشت و این کار را سخت کرده بود. بقیه ی بازیکنانشان هم ملی پوش هستند و جزو نفرات خوب این لیگ. اما تیم ما توانست خیلی خوب و منطقی مقابل این تیم صف آرایی کند و امتیاز بگیرد.
 
استقلال باید در بازی رفت هم مقابل الدوحیل برای مساوی بازی می کرد
وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال در بازی رفت هم باید مقابل الدوحیل برای مساوی بازی می کرد؟ افزود: نمی گویم حتما باید برای مساوی بازی می کرد. معتقدم وقتی شناختی از حریف به آن صورت نداریم باید منطقی تر و متمرکز تر بازی می کردیم. از لحاظ امتیازی هم قبل از رویارویی با الدوحیل جلو بودیم و می توانستیم بی مهابا بازی نکنیم و حداقل یک امتیاز بگیریم تا حریف از ما پیش نیافتد. در بازی برگشت چون شناخت ها بیشتر شده بود و تیم ها همدیگر را خوب آنالیز کرده بودند، کار کمی بهتر و منطقی تر پیش رفت و تیم ها برای بردن به آب و آتش نزدند. در این بازی هم البته باید استقلال برنده می شد و حقش 3 امتیاز بود اما داور نمی دانم چطور آن صحنه را تشخیص پنالتی داد.
 
می توانستیم الدوحیل را شکست دهیم
مدافع اسبق استقلال تصریح کرد: بازی رفت ما با الدوحیل از لحاظ فنی کیفیت بالایی داشت و می شد حتی برنده خارج شویم اما گاهی اوقات اشتباهات باعث شد تا تیم حریف از آنها سود ببرد. مواقعی واقعا نمی شود ایراد گرفت. کیفیت بازیکنان خیلی اهمیت دارد. آن شکست مقابل الدوحیل را نمی توان روی ضعف بازیکنان استقلال دانست. گاهی کیفیت بازیکنان و تیم مقابل این قدر بالاتر است که چاره ای جز تسلیم شدن ندارید. این تیم هم تمام تلاش خودش را در بازی رفت انجام داد تا برنده شود اما دیدید که یک بازیکن آنها توانست از فرصت ها سود ببرد و هت تریک کند. وقتی تیمی آن قدر هزینه می کند تا بازیکنی را به خدمت بگیرد، انتظار دارد در چنین مسابقاتی گره از کارشان باز کند. بی دلیل نیست که تیم های عربی برای خرید بازیکن و تقویت تیمشان هزینه های هنگفتی می کنند که بعضا قیمت یک بازیکنشان به اندازه ی بودجه ی یک باشگاه لیگ برتری ماست.
 
کادر فنی کیفیت بازیکنان را ارتقاء داده است
هادی شکوری  گفت: با تغییر کادر فنی همیشه روح و انگیزه ی جدیدی در تیم ایجاد می شود. در استقلال هم دقیقا این تغییرات نتیجه داد و کادری هم که جایگزین شد، هم باتجربه و هم با دانش هستند. مهمترین اصلی که هواداران استقلال را از این تغییرات راضی کرده، پر نشاط بازی کردن این تیم است. وقتی تماشاگر می بیند که تیمش تا ثانیه آخر می جنگد و میل به برتری دارد، کیف می کند و لذت می برد. بازیکن در زمین سردرگم نیست و می دانند چکار می کنند. استقلال از لحاظ مهره ای تغییری نکرده اما می بینید که همان بازیکنان چقدر متحول شده اند و میل به برتری دارند. قطعا نشان می دهد که از لحاظ کیفیتی هم بازیکنان ارتقاء پیدا کرده اند. نوع تمرینات استقلال را اگر ببینید متوجه می شوید که آن تلاش ها در زمین بازی تاثیرش را گذاشته است.
 
موضع گیری پیشکسوتان استقلال را درک نمی کنم
وی نقش کمالوند را در استقلال کنونی موثر خواند و تاکید کرد: فراز یکی از مربیان باسابقه و بادانش فوتبال ایران است. همه ی فوتبالی ها و اهل فن می دانند که تاثیرش را در کیفیت استقلال می بینیم. موضع گیری پیشکسوتان استقلال را درک نمی کنم. متاسفانه این یکی از ضعف های فوتبال ایران است که می گویند چون فلانی در این تیم بازی نکرده و استقلالی نیست، نباید در این تیم مربیگری کند. اصلا دلیل نمی شود. مگر در کار حرفه ای این حرف هاست؟ وقتی کسی می تواند با دانشش به تیم کمک کند، چرا نباید باشد؟ فراز کمالوند دارد با تلاش زیاد کیفیت تیم را بالا می برد. وقتی چنین کسی این کار را می کند همه باید حمایت کنند و به او بهاء بدهند تا با انگیزه کار کند. مهم موفقیت استقلال است و همه باید در هرجایی هستند کمک کنند تا این تلاش ها به ثمر بنشیند.
 استقلال می توانست الدوحیل را شکست دهد/بازی مقابل االاهلی سرنوشت صعود آبی ها را مشخص می کند
کمالوند برود، استقلال ضرر می کند
پیشکسوت استقلال در خصوص شایعه جدایی کمالوند از این تیم و پذیرفتن هدایت تیم سایپا افزود: نمی دانم این مسئله صحت دارد یا نه. اطلاعی از آن ندارم اما اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، باشگاه استقلال نباید اجازه ی جدایی فراز را بدهد چون قطعا ضرر می کند. تیم روی روند خوبی قرار گرفته و باید کمک کنند تا او بماند. البته این صحبت ها شاید شایعه باشد. به هرحال هنوز اتفاقی نیفتاده و امیدوارم که اگر خواستند کمالوند را به سایپا ببرند، اجازه ندهند او برود. تیم و بازیکنان با او عادت کرده اند و تازه تیم دارد شکل می گیرد.
 
استقلال شانس بالایی برای صعود دارد
هادی شکوری گفت: استقلال در ادامه ی بازی های لیگ قهرمانان آسیا کار سختی در پیش دارد اما این شانس را دارد تا به دور بعد صعود کند. دشواری این سطح از بازی ها بخاطر این است که نباید به راحتی مقابل حریفان که رقابت مستقیم تان برای صعود با آنهاست، امتیاز از دست بدهید. استقلال شانس بالایی دارد و امیدوارم این اتفاق بیافتد. درست است که داوری ها قوی نیست و جاهایی حق استقلال خورده شد اما این قدر باید توانایی و کیفیت فنی خود را بالا ببریم که روزی به همان قدرت اول آسیا تبدیل شویم تا حتی شرایط داوری هم در نتایج تاثیر نداشته باشد. همان طور که بازیکن اشتباه می کند، داوران هم اشتباه می کنند. در این سطح فقط باید کیفیت را بالا ببریم تا نتیجه حاصل شود. وقتی تیمی قدرتمند باشد، می تواند بانتایجش پیش برود و داور هم نمی تواند تاثیرش را بگذارد.
 
دیدار استقلال با الاهلی سرنوشت صعود را مشخص می کند
وی  دیدار با الاهلی را سرنوشت ساز عنوان کرد و اظهار داشت: تیم الاهلی عربستان تیم خیلی خوبی است و قطعا کلید صعود هر دو تیم می تواند باشد. شاید تیم حریف یک سری برنامه ریزی هایی برای خودش کرده که ما بی اطلاع باشیم. تیم های عربی هزینه های هنگفتی می کنند تا در مسابقات آسیایی بتوانند نتیجه بگیرند. این قدر این دیدارها برایشان اهمیت دارد که قتی نتیجه نمی گیرند، سرمربیان خودشان را بی پروا اخراج می کنند. آنها برنامه ریزی خوبی دارند و نباید اصلا تصور کنیم که چون در بازی رفت 5 گل به آنها زدیم، بازهم برنده خواهیم بود. برای شکست دادن الاهلی باید با برنامه و هوشیار بازی کنیم و کمتر به حریف موقعیت بدهیم.بازیکنانی در این تیم هستند که بتوانند از اشتباهاتمان به بهترین شکل ممکن سود ببرند. اگر تمرکز داشته باشیم، از لحاظ فنی بهتر و باکیفیت تر از الاهلی هستیم و می توانیم 3 امتیاز را بگیریم.
 
دربی آسیایی جذاب و پرهیجان می شود
مدافع اسبق آبی ها در خصوص احتمال برگزاری دربی آسیایی گفت: امیدوارم دربی آسیایی اتفاق بیافتد و یک بازی جذاب و پرهیجان شاهد باشیم. اما فعلا در درجه ی اول مهم صعود استقلال است. نماینده های ایران در آسیا امسال عملکرد خوبی داشته اند و همه ی تیم ها شانس صعود دارند. تا به حال دربی آسیایی نداشته ایم و اگر اتفاق بیافتد، دربی جالبی می شود. فعلا باید استقلال تمرکزش را روی صعود بگذارد و امیدوارم هر 4 نماینده ی ایران صعود مقتدرانه ای داشته باشند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.