سعید بیگی در گفتگو با راسخون:

داور برای الدوحیل پنالتی خنده داری گرفت/قایدی باید برای پیشرفت راه جهانبخش را برود

پیشکسوت استقلال گفت: موقعی که داور برای الدوحیل پنالتی گرفت، خواب و بیدار بودم که حتی در آن شرایط خنده ام گرفت.
سه‌شنبه، 7 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
داور برای الدوحیل پنالتی خنده داری گرفت/قایدی باید برای پیشرفت راه جهانبخش را برود
سعید بیگی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد استقلال در مقابل الدوحیل اظهار داشت: حیفم می آید، حرف بزنم. کاری به بازی مقابل الدوحیل ندارم. مشخص شده است که روند استقلال تغییر کرده است. از لحاظ انگیزه، نوع تاکتیک و میزان دوندگی کاملا پیشرفت محسوس است. خوشحالم که این تغییرات را در استقلال می بینیم. در مجموع دیدار رفت و برگشت مقابل الدوحیل را بخواهم حرف بزنم، حرص و طمع بردن باعث شکست در بازی رفت شد. کادر فنی استقلال می توانستند تصمیمی اتخاذ کنند که بازی رفت را هم مثل بازی برگشت، منطقی تر بازی کنند تا حداقل اختلاف امتیاز حفظ می شد. چون الان کار استقلال سخت تر شده است. فکر می کنم الدوحیل و استقلال هر دو بازی پیش رو را برنده شوند، کار سخت می شود و اگر این طور باشد به عنوان تیم دوم بالا می رود.
 
در خواب و بیداری هم به پنالتی الدوحیل خندیدم
وی افزود: این حرفم به این معنی نیست که بازی با الاهلی آسان باشد. قطعا بازی در این سطح دشوار است اما با توجه به اینکه استقلال و الدوحیل در کورس هستند، نوع انگیزه و تلاش برای بردن بیش از حریف است. البته نکته ای که باید روی آن حساس بود، وضعیت داوری هاست. آن پنالتی ای که در بازی برگشت برای الدوحیل گرفت، در حالت خواب و بیداری بودم. حتی در آن شرایط از آن پنالتی خنده ام گرفت. اگر خطای کف پا بود باید دوضرب می گرفت. آن برخورد در وسط زمین هم بود، خطا نبود چه برسد به داخل محوطه. حتی پای وریا هم بالاتر از زانو نیامد. شاید داور خواست برای حریف جبران کند. استقلال الان از لحاظ فنی قوی و قابل است. هرچقدر هم داوری ها ضعیف باشد، توان فنی تیم این قدر بالاست که فارغ از هراتفاقی، استقلال می تواند برنده شود. معتقدم استقلال یکی از تیم های صعود کننده است.
 
کمالوند مسائل ذهنی و روحی روانی بازیکنان را مدیریت کرد
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: همه ی بازیکنان، نفرات قبلی هستند اما کادر جدید در بحث روحی روانی خیلی تاثیر گذاشته است. این تغییر باعث شده استقلال پیشرفت کند و روند روبه رشدی داشته باشد. محمد نادری همان بازیکن دوماه قبل است اما از لحاظ ذهنی خیلی آماده تر شده است و دارد کیفیتش را نشان می دهد. کسی بودم که اعتقاد داشتم این بازیکن اشتباهی به استقلال آمده است. چون فقط اسمی از خودش داشت. خیلی از بازیکنان این طور بودند. مثل فرشید اسماعیلی که اصلا قابل مقایسه با سال های قبلش نیست. این 4 بازی اسماعیلی یک طرف و 2 سال قبلش هم یک طرف. تغییرات فنی یک طرف مسئله است و مدیریت کردن مسائل روانی و ذهنی طرف دیگر است. تنها شخصی که بلد است خوب مسائل ذهنی و روحی روانی را مدیریت کند، فراز کمالوند است. هرچند که مخالف حضور او در استقلال هستم اما نشان داد که کارش را بلد است.
 
مگر سرمربی شدن در استقلال نانوایی است که نوبتی باشد
سعید بیگی در خصوص موضع گیری پیشکسوتان استقلال علیه حضور کمالوند روی نیمکت این تیم گفت: اصلا مخالف این نوع نگاه هستم. پیشکسوت استقلال اگر کاری می خواست بکند، کرده بود. الان نوبت چه کسی باید می بود؟ آنهایی که بیرون گود هستند، طبیعی است که برای خودشان نوبت قائل شوند. اما آنهایی که داخل کار می آیند، یک صحبت دیگر دارند و فقط دنبال توجیه هستند. تمام پیشکسوتان استقلال در این سالها که سرمربی شده اند و رفتند، اگر شرایط خوبی داشتند، ماندگار می شدند. چه از لحاظ بحث سرمربیگری، سرپرستی، دستیار یا در بدنه ی باشگاه. اصلا نوبت یعنی چه؟ باید راندمان کار را دید. مگر صف نانوایی است که کار کردن در استقلال نوبتی باشد؟ اگر نوبتی باشد، نوبت من است که در استقلال مربی باشم.
 
بین پیشکسوتان استقلال چنددستگی وجود دارد
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بین پیشکسوتان استقلال دودستگی که چه عرض کنم، چند دستگی وجود دارد. یک گروه پیشکسوتان استقلال داریم که بیش از 200 نفر در آن عضو هستند و یک گروه دیگر هم داریم که 10 نفر در آن حضور دارند. آن 10 نفر از تمام امکانات باشگاه از بیمه و حقوق و مسائل دیگر استفاده می کنند و یکسری خاص هستند. مثل محمد نوری و کشاورز و یکسری های دیگر و آقای جباری که اسطوره است، در آن گروه قرار دارند. اما در این گروه که این همه چهره و پیشکسوت هستند، از هیچ امکانی برخوردار نیستند. این چنددستگی ایجاد می کند و باعث شده متاسفانه تیم از لحاظ حمایتی در مضیقه باشد. هرکس دنبال نوبت سرمربی بودنش هست، از طرف من به او بگوئید "یک دونه ای صفی نیست" بیا بگیر و برو. فراز کمالوند بازیکن استقلال نبوده، این دلیل نمی شود. او توانایی داشته و دارد نشان می دهد.
 داور برای الدوحیل پنالتی خنده داری گرفت/قایدی باید برای پیشرفت راه جهانبخش را برود
به یک دلیل مخالف حضور کمالوند در استقلال بودم
پیشکسوت استقلال دلیل مخالفت خود با حضور کمالوند را این گونه شرح داد: تنها دلیل مخالفت من این بود که به عنوان مدیرفنی به تیم اضافه شد. همه از پشت پرده خبر داریم و می دانیم چه می گذرد. اصلا بحثی در مورد توانایی فنی کمالوند ندارم. جایگاه مدیرفنی تعریف شده است. جایگاه دستیاری هم همین طور. وقتی سمت ها مشخص شد و پیروز قربانی به عنوان دستیار قرار بود، بیاید، انصراف داد. چون می دانست فراز کمالوند دستیار اصلی مجیدی است. این ذهنیت باعث شد تا پیروز نیاید و به نظرم کار درست و خوبی کرد، نیامد. او کاپیتان و بزرگ استقلال بوده و شیوه و اصول خودش را دارد و نمی توانست بیاید بعد از فراز دستیار دوم باشد.
 
رفتن کمالوند به استقلال ضربه می زند
سعید بیگی در خصوص شایعه جدایی فراز کمالوند از استقلال و پیوستن به سایپا گفت: بعید می دانم این اتفاق بیافتد. خیلی مسخره است اگر این مسئله درست باشد و مدیران استقلال اجازه ی جدایی کمالوند را بدهند. البته بعید نمی دانم مددی اجازه ندهد. چون خودش یک سایپایی است. اگر قرار به رفتن فراز باشد، باید مجیدی دستیاری قوی تر از او پیدا کند. در این مقطع به صلاح استقلال نیست که کمالوند برود. تیم شکل گرفته و در حال پیشرفت است. می دانند از نوع بازی و تاکتیکشان چه چیزی می خواهند. اگر فراز برود، اشتباه است. حتی اگر فرها مجیدی موافق رفتنش باشد، به استقلال ضربه می زند. مگر اینکه فراز خودش نخواهد بماند که در این صورت به راندمان کاری اش ضربه می خورد.
 
قایدی برای پیشرفت باید راه جهانبخش را برود
وی در خصوص محتمل بودن وقوع دربی آسیایی خاطرنشان کرد: خیلی دوست دارم، دربی آسیایی انجام شود. به غیر از بحث اعتبار فوتبال ایران، در این چندین ساله صحبت از تیم وزارت و وکیل و وزیر شده است. وقتی بازی بین المللی باشد، همه چی بین المللی است. از داوری، رفتار حرفه ای تا همه ی مسائل. اگر این بازی انجام شود، جدال جذاب، پرهیجان و تماشایی می شود. مطمئنم که استقلال می برد و خوب هم می برد. تیمی که می خواهد، قهرمان آسیا شود، باید همه ی غربی ها را ببرد و قهرمان غرب شود تا به مصاف قهرمان شرق برود. اگر در مرحله ی یک هشتم به هم نخورند، در مرحله ی یک چهارم این اتفاق می افتد. اگر دربی هم باشد، شهریور خواهد بود و شاید تیم ها دچار تغییر شوند. البته بازی دربی چه اول فصل باشد، چه آخر فصل یقینا آن حساسیتش را خواهد داشت. این بازی با هرشرایطی متفاوت است. اگر وضعیت صعود دو تیم مشخص شود، شک نکنید که کمترین تغییرات را در ترکیب خواهند داشت. چه در کادر مدیریتی چه کادر فنی. البته نگه داشتن بازیکنی مثل مهدی قایدی در استقلال خیلی سخت است. طبیعی است که چنین بازیکن باکیفیت و تکنیکی پیشنهادهای اغوا کننده ای داشته باشد اما به نظرم این بازیکن حداقل باید یکی دو سال در استقلال بماند و بعد برود. شرایط سنی قایدی طوری است که رفتنش به کشورهای عربی اشتباه است. او باید در کشورهای اروپایی بازی کند و راه جهانبخش را برود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما