ایمان باصفا در گفتگو با راسخون:

بازیکنان ماشین سازی باشرفند و با پرسپولیس تبانی نکردیم/دوست دارم سپاهان قهرمان شود

بازیکن ماشین سازی با بیان اینکه با پرسپولیس تبانی نکردیم، گفت: دوست دارم سپاهان قهرمان لیگ شود.
چهارشنبه، 6 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
بازیکنان ماشین سازی باشرفند و با پرسپولیس تبانی نکردیم/دوست دارم سپاهان قهرمان شود
ایمان باصفا در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست سنگین ماشین سازی سقوط کرده از پرسپولیس اظهار داشت: همه دیدند وقتی 11 نفره بودیم چطور بازی کردیم اما وقتی تیم ما ده نفره شد متاسفانه تیم ما از هم پاشید و نتوانستیم آن طور که باید انتظارات را برآورده کنیم. از وقتی اکبرپور تیم را تحویل گرفته بود، روند تیم مثبت شد و با اینکه دست کادر فنی از لحاظ بازیکنی بسته بود اما روند حرکتی تیم خیلی خوب بود. مخصوصا در بازی های اخیر که مقابل سپاهان عالی بودیم و حتی می توانستیم امتیاز بگیریم. جلوی فولاد امتیاز گرفتیم و مس رفسنجان را هم با 3 گل شکست دادیم. این نشان می دهد که روند تیم ما خیلی خوب بوده و برای بازی با پرسپولیس هم آماده بودیم تا یک نمایش خوب و قابل قبول داشته باشیم. اما قبل از بازی اتفاقاتی افتاد که نتوانستیم تمرکز کافی داشته باشیم. با این حال تیم ما جلوی صدرنشین لیگ قرار گرفت و بد باختیم. تیم حریف برای قهرمان شدن به 3 امتیاز تمام بازی های باقی مانده نیاز داشت و حتی 2، 3 روز قبل از بازی به تبریز آمده بودند تا با شرایط اینجا عادت کنند. بضاعت تیم ما هم همین بود که دیدید.
 
پرسپولیس به گل گهر هم 5 گل زد
وی افزود: این همان پرسپولیسی بود که به تیم خیلی خوب گل گهرسیرجان با آن همه هزینه و انسجام بازیکن و امکانات استانداری که دارد، 5 گل زد. آن هم وقتی تیمشان در کورس بود. تیم حریف واقعا بازیکنان فوق العاده ای دارد و می بینید که در آستانه ی پنجمین قهرمانی پیاپی خودشان هستند. آنها تیمی منسجم هستند که نتایجشان هم عالی بوده است و فقط یک شکست داشته اند. البته که تیم ما شاریطش با اکبرپور بهتر شده است اما نتوانستیم از سقوط جلوگیری کنیم و متاسفانه تیم افتاد. فوتبال است و برخی مواقع نتایج غیرمنتظره رقم می خورد. اما واقعا حق تیم ما نبود که با این اختلاف ببازیم. فوتبال بازی کردن نیاز به تمرکز دارد. وقتی بازیکن می خواهد بازی کند آن هم در یک بازی بزرگ، باید همه ی ذهنیتش فوتبال باشد. ما قبل از بازی نتوانستیم این تمرکز را داشته باشیم. قرار بود برای اعضای تیم مبلغی واریز شود که برای برخی از بازیکنان این واریزی ها انجام نشد. البته این اتفاق تقصی مالک باشگاه نبود و ناخواسته رخ داد. شرایط کار اداری متاسفانه باعث شد تا این مسئله باعث عدم تمرکز بچه ها شود.
 
کسی قبل از بازی با پرسپولیس اردو را ترک نکرد
هافبک ماشین سازی ادامه داد: آن طور که نوشته بودند بازیکنان ماشین سازی می خواهند اردو را ترک کنند، صحت نداشت. بچه ها ناراحت بودند اما کسی نمی خواست اردو را ترک کند. متاسفانه قبل از بازی هم هجمه ی زیادی علیه تیم ما صورت گرفت که تیم های دیگر به ما پیشنهاد پاداش داده اند. واقعا این حرف ها درست نبود و هیچ باشگاهی به ما قول پاداش نداده بود. مالک باشگاه ما از وقتی آمد، برای برد و کلا امتیاز گرفتن در هر بازی، پاداش تعیین کرد تا از این طریق بتواند به بازیکنان انگیزه بدهد. ما به این مسائل توجهی نداریم و کار خودمان را انجام می دهیم. می خواستیم برای خودمان و آبروی باشگاه ماشین سازی در این چند بازی باقی مانده تلاش کنیم. در فوتبال این مسائل اتفاق می افتد و همان طور که تیمی سقوط می کند، سال های بعد می تواند دوباره به سطح اول برگردد. این خاصیت فوتبال است و نمی شود کاری کرد. ما تلاش می کنیم در تنها بازی باقی مانده بهترین عملکردمان را ارائه دهیم و بتوانیم با سری بالا کار را تمام کنیم.
 بازیکنان ماشین سازی باشرفند و با پرسپولیس تبانی نکردیم/دوست دارم سپاهان قهرمان شود
بیشترین ضربه را تغییرات پی در پی به ماشین سازی زد
ایمان باصفا با اشاره به سقوط ماشین سازی به لیگ یک، گفت: بیشترین ضربه ای که تیم ما خورد از تغییرات زیاد خورد. متاسفانه عدم ثبات در تیم باعث شد تا روند آن طوری نباشد که انتظار داشتیم. بیاتلو اول فصل تیم را براساس ذهنیت خودش بست و نمی دانم درست بود یا غلط اما وقتی تغییرات انجام شد و سعید اخباری به عنوان سرمربی انتخاب شد، تیم ما خیلی خوب جمع شد و توانست فوتبال قابل قبولی ارائه دهد که خیلی ها تحسین کردند. ما می توانستیم از قعر جدول فاصله بگیریم اما وقتی نیم فصل دوم شد، تغییرات از راه رسید. متاسفانه باشگاه ما مالکیتش عوض شد و وقتی مدیریت جدید آمد، اخباری هم رفت. در نیم فصل دوم همه ی تیم ها تقویت شدند اما تیم ماشین سازی نتنها تقویت نشد بلکه چند بازیکن اصلی و باتجربه اش را هم از دست داد. اگر این اتقاقات و تغییرات پی در پی نمی افتاد صددرصد می توانستیم با اخباری روزهای خوبی را تجربه کنیم و تیم به این حال و روز نمی افتاد. حتی اگر در نیم فصل دوم و همان موقع علیرضا اکبرپور را می آوردند، می توانستیم از منطقه ی خطر دور شویم. ولی متاسفانه همه چیز دست به دست هم داد تا تیم نتواند خودش را از قعر جدول جدا کند. البته یک کور سوی امیدی هم داریم تا لیگ برتری بمانیم. آن هم این است که شنیدم شاید برای فصل آینده لیگ برتر ما 18 تیمی شود که در اینصورت می توانیم سهمیه خود را حفظ کنیم. نمی دانم البته چقدر این موضوع واقعیت دارد.
 
بازیکنان ما باشرف هستند و تبانی نکرده اند
وی با رد عمدی بودن برخی اشتباهات بازیکنان ماشین سازی مقابل پرسپولیس تاکید کرد: اگر منظورتان اخراج بازیکن ما است، باید بگویم که اخراجش سخت گیرانه بود. بازیکن ما سیامک نعمتی را ندید. داور هم نمی خواست به بازیکن ما کارت زرد بدهد اما وقتی دید صورت بازیکن پرسپولس خون آمده است، به خاطر خطای خطرناک به بازیکن ما کارت زرد داد که متاسفانه کارت دومش بود و اخراج شد. بازیکنان ما همه باشرف هستند و کسی این کارها را نمی کند. همه نان حلال سر سفره ی خانواده ی خود می برند و باشگاه هم پشت بازیکنانش هست. بالاخره فوتبال است و تا اشتباهی صورت نگیرد قطعا تیمی نمی تواند به گل برسد. بازیکنان ما هم تمام تلاش خود را کردند تا بهترین نتیجه را بگیرند و برایشان فرقی ندارد چه تیمی قهرمان شود. وقتی بازیکن تحت فشار قرار باشد، اشتباه کردن طبیعی است و در طول لیگ این اتفاقات همیشه می افتد. به خصوص اینکه بازیکنان ما جوان هستند و هنوز تجربه ی زیادی برای این طور شرایط ندارند.
 
حرف های حامد لک به من مربوط نمی شود
هافبک ماشین سازی در خصوص توهین حامد لک به توپ جمع کن این تیم افزود: آن حرف ها را کسی نمی پسندد و به خودش مربوط است. من نمی توانم در این مورد حرفی بزنم. این به تربیت خانوادگی افراد برمی گردد. اینکه چه حرفی زده و درست یا غلط بوده به من ربطی ندارد.
 
دوست دارم سپاهان قهرمان شود
ایمان باصفا در پاسخ به این سوال که دوست دارد چه تیمی قهرمان شود؟ گفت: به شخصه برای همه ی تیم ها احترام زیادی قائلم اما دوست دارم سپاهان قهرمان شود و در پائین جدول هم سایپا سقوط نکند. با این حال فک می کنم پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمان شدن دارد و اگر بازی اش را در هفته ی آخر ببرد، جام می گیرد. در پایان هم باید بگویم که قراردادم با ماشین سازی در پایان لیگ بیستم تمام می شود و امیدوارم بتوانم برای فصل آینده تیم خوبی انتخاب کنم. 4، 5 پیشنهاد خوب لیگ برتری دارم که باید ببینم خواسته های من با کدام تیم همخوانی دارد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما