اردلان آشتیانی در گفتگو با راسخون:

تراکتور مقابل پرسپولیس بسته بازی می کند/عصبانی کردن حامد لک برنامه ریزی شده بود

بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان اینکه عصبانی کردن حامد لک برنامه ریزی شده بود، گفت: تراکتور برای گل نخوردن ابتدا بسته بازی می کند و برای رسیدن به دورازه هم دنبال ضد حمله خواهد بود.
شنبه، 2 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
تراکتور مقابل پرسپولیس بسته بازی می کند/عصبانی کردن حامد لک برنامه ریزی شده بود
اردلان آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به نزدیک شدن به پایان لیگ بیستم اظهار داشت: شاهد لیگ فرسایشی و طولانی هستیم که این شرایط به دلیل کرونا ایجاد شد. برنامه های تیم ملی به هم ریخت و باعث شد تا بازی های لیگ هم متوقف شود. در این شرایط تیم ها مجبورند بدون بازی رسمی خودشان را از لحاظ ذهنی، جسمی و روحی روانی و انگیزشی آماده نگه دارند. حالا که به هفته های پایانی نزدیک می شویم، فکر می کنم پرسپولیس بیش از 80 درصد راه قهرمانی را رفته است و اگر اتفاق خاصی نیفتد برای پنجمین سال پیاپی قهرمان خواهد شد. این تیم بازیکنانی دارد که در ساختار خوبی شکل گرفته اند و دقیقا می دانند باید چطور به هدف برسند. حس برتری جویی، قهرمان شدن و موفقیت در تیم و بازیکنان بالاست و به جز قهرمانی چیزی آنها را راضی نمی کند. از طرفی رقیب پرسپولیس هم تیم خیلی خوبی است اما سپاهان نتوانست آن روند خوبش را حفظ کند و عقب افتاد. به نظرم با توجه به 2 بازی باقی مانده، فشار روی تیم سپاهان بیشتر از پرسپولیس است. آنها 2 بازی سخت با ذوب آهن در حال سقوط و استقلال دارند که تیم های مقابلشان هم می خواهند امتیاز بگیرند.
 
تراکتور مقابل پرسپولیس بسته بازی می کند
وی ادامه داد: ذوب آهنی ها نمی خواهند کار ماندنشان به هفته ی آخر بکشد چون مشخص نیست چه اتفاقی می افتد. به همین دلیل می خواهند هرطور شده از سپاهان امتیاز بگیرند. ضمن اینکه در بهترین حالت سپاهان باید هر دو بازی اش را ببرد و منتظر لغزش پرسپولیس بماند. البته این به آن معنی نیست که بازی های پرسپولیس آسان است. قطعا در لیگ برتر هیچ بازی آسانی نداریم. بازی با تراکتور واقعا سخت است. تیم حریف برای اینکه شانسش را برای گرفتن سهمیه افزایش دهد، قطعا برای گرفتن امتیاز می آید. اما چون بازی در تهران است و پرسپولس امتیاز میزبانی دارد، این بازی به سختی میهمان بودن در تبریز نیست. باید برای قهرمان شدن پرسپولیس هر دو بازی خود را ببرد و کاری به سپاهان نداشته باشد. همین ماشین سازی که پرسپولیس به آنها 5 گل زد، واقعا سپاهان را به دردسر انداخت و با یک گل باخت. در بازی رفت هم 3 بر 3 شدند. همیشه بازی کردن با تیم هایی که در معرض خطر سقوط یا دنبال سهمیه هستند، سخت است. شک نکنید تراکتور برای رسیدن به دروازه پرسپولیس، بازی ضدحمله خواهد داشت. ابتدا عقب می نشیند و دنبال گل نخوردن است و بعد می آید تا از موقعیت های احتمالی که در ضد حملات به دست می آورد به گل برسد.
 
اکبرپور می گفت ماشین سازی، دفتر باشگاه ندارد!
بازیکن پیشین پرسپولیس در خصوص اینکه انتظار می رفت از لحاظ روحی روانی این تیم به دلیل شکست در دربی حذفی مقابل ماشین سازی روز چندان خوبی نداشته باشد، تصریح کرد: آن بازی و شرایط دربی با دیدار ماشین سازی فرق می کرد و بحثش جدا بود. همیشه در دربی شرایط سخت است و بازیکنان در آن موقعیت حساس باید از لحاظ ذهنی و روحی روانی بهتر آماده شوند. در دربی حذفی، استقلال خیلی خوب پرسپولیس را آنالیز کرده بود. آنها توانستند "کانتر پرس" بازیکنان پرسپولیس را بشکنند. وقتی بازیکنان دیدند برنامه هایشان خنثی شده، کمی از لحاظ روحی افت کردند. البته تیم حریف هم بهتر از پرسپولیس نبود و کلا بازی از لحظا فنی مسئله ی خاصی نداشت. اما در بازی با ماشین سازی همه انتظار برد را داشتند و این هم اتفاق افتاد. کیفیت تیم ها هم متفاوت است و اصلا وضعیت استقلال با ماشین قابل مقایسه نیست. با علیرضا اکبرپور سرمربی ماشین سازی که حرف می زدم می گفت ما حتی دفتر باشگاه نداریم و اسناد و مدارک پشت وانت یکی از رفقایش است. خوب این وضعیت یک باشگاه لیگ برتری واقعا جای تاسف و تامل دارد.
 تراکتور مقابل پرسپولیس بسته بازی می کند/عصبانی کردن حامد لک برنامه ریزی شده بود
شاید کار قهرمانی به هفته ی آخر نکشد
اردلان آشتیانی گفت: پرسپولیس باید با قدرت هر دو بازی اش را ببرد. اگر تراکتور را ببریم شاید سپاهان مقابل ذوب آهن امتیاز از دست بدهد و کار قهرمانی اصلا به هفته ی آخر نکشد. بازی آخر پرسپولیس با پیکان هم سخت است. آنها تیمی هستند که انگیزه زیادی برای نتیجه گرفتن مقابل پرسپولیس دارند. پیکان تنها باشگاهی است که 80 درصد بازیکنانش از آکادمی شان هستند. بازیکنان جوانش می دانند که مقابل پرسپولیس اگر بدرخشند، ممکن است سال آینده قرارداد خوبی ببندند و به پرسپولیس بروند. اگر این اتفاق بیافتد زندگی شان زیرورو می شود. مثل رامین رضائیان که وقتی در راه آهن بود با ضربه ی ایستگاهی به پرسپولیس گل زد و سال بعد به این تیم پیوست و زندگی اش عوض شد. فوتبال قابل پیش بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است در این دو هفته پایانی بیافتد. کسی فکر نمی کرد پرسپولیس با آن شرایط خوب در اراک به آلومینیوم ببازد. آنچه مسلم است همه چیز دست پرسپولیس است و این تیم نباید فرصت طلایی اش را از دست بدهد. آنها با قدرت باید دو بازی باقی مانده را برنده شوند و این قدرت را هم دارند.  
 
ذوب آهن شانس کمی برای امتیاز گرفتن از سپاهان دارد
وی در خصوص بازی سخت سپاهان مقابل ذوب آهن تاکید کرد: دربی اصفهان جدای از شرایط جدولی دو تیم، همیشه حساس بوده است و دو تیم بازی های خوب و پرگلی مقابل هم داشته اند. الان سپاهان برای زنده نگه داشتن شانسش برای قهرمانی، به برد نیاز دارد. از طرفی ذوب آهن هم باید از این بازی امتیاز بگیرد تا کارش به هفته آخر نرسد. ذوب آهن آن تیم همیشگی نیست و امسال نتوانسته حتی به میانه ی جدول برسد. آنها در این فصل خیلی ساده گل خورده اند و به سختی گل زدند. این تیم با اینکه این همه هزینه کرده اما نتوانسته به شرایط خوبش برگردد و مشکلات زیادی دارد. ساختار دفاعی شان هنوز درست نشده است و با این وضعیت شانسشان کمتر از سپاهان است. اما هر احتمالی وجود دارد و بازیکنان ذوب می دانند که اگر سپاهان را شکست دهند، هم می توانند ماندنشان را در لیگ جشن بگیرند و هم برد دربی را.
 
عصبانی کردن حامد لک برنامه ریزی شده بود
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص فیلم منتشر شده از درگیری لفظی حامد لک با توپ جمع کن ماشین سازی، افزود: به هیچ وجه حرکت حامد لک را تائید نمی کنم و بازیکن در چنین سطحی باید خیلی خویشتن دار باشد. به نظرم حتما توپ جمع کن قبل از این صحبت ها، به حامد لک حرفی زده و به اصطلاح روی مخش رفته است. این حرکات به نظرم برنامه ریزی شده بود تا اعصاب لک را به هم بریزند و او واکنش نشان دهد. اصلا کار قشنگی نبود اما حامد بچه ی با ادب و باشخصیتی است که بهترین گلر لیگ بیستم هم شده است. زیدان هم با آن همه سابقه و تجربه نتوانست خودش را در مقابل ماتراتزی کنترل کند و او را زد و در جام جهانی اخراج شد. البته حامد لک خودش پشیمان شد و از توپ جمع کن عذرخواهی کرد. یقین بدانید پشت دروازه او را اذیت کردند. بالاخره فشار و استرس بازی آن هم در آخرهای لیگ بالاست و با کوچکترین تحریک، ممکن است بازیکن کنترلش را از دست بدهد. به خصوص اینکه فضای مجازی هم هست و بدون شک بازیکنان هم اتفاقات را رصد می کنند و تاثیرگذار است. البته بازیکن باید بداند که واقعا سطح و جایگاهش از توپ جمع کن بالاتر است و نباید کنترلش را از دست بدهد. اگر لک حرفی بزند، تاثیرش خیلی بیشتر از حرف توپ جمع کن است. شاید کسی به توپ جمع کن خرده نگیرد اما قطعا الان فضای موجود علیه حامد لک شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.