حسن خان محمدی در گفتگو با راسخون:

وعده های میلیاردی رقبا هم نتوانست جلوی "گلات" پرسپولیس را بگیرد/کار برخی مربیان نخ نما شده است

پیشکسوت پرسپولیس گفت: خیلی از رقبا با وعده های میلیاردی به حریفان سرخپوشان، می خواستند جلوی پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس را بگیرند.
چهارشنبه، 13 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
وعده های میلیاردی رقبا هم نتوانست جلوی "گلات" پرسپولیس را بگیرد/کار برخی مربیان نخ نما شده است
حسن خان محمدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به گلات قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، اظهار داشت: واقعا این قهرمانی برای ما لذت بخش بود. چرا که همه ی تیم ها دنبال این بودند تا پرسپولیس نتواند برای پنجمین بار پیاپی به قهرمانی برسد. در این راه واقعا خیلی از مشکلات تیم را اذیت کرد. از شرایط مالی بگیر تا جدایی خیلی از ستاره ها. در کنار این عوامل، فشارها و مشکلاتی هم دیگر رقبا برای پرسپولیس ایجاد کردند. ما باید در دو جبهه می جنگیدیم. هم در زمین و هم با عوامل بیرونی که می خواست تیم را به سمت حاشیه سوق دهند. همه ی تیم ها یک دست شده بودند تا پرسپولیس جام نگیرد. به هرحال برای تیم های دیگر مدعی هم خیلی سخت و سنگین بود که پرسپولیس برای پنجمین بار قهرمان شود. اما بچه ها دست روی دست نگذاشتند و بدون بهانه جویی و هوچی گری با زحمت و تلاش زیاد توانستند بار دیگر قهرمان شوند. این ارزش زیادی داشت چون همه به قدرت فنی پرسپولیس پی بردند.
 
وعده های میلیاردی رقبا هم نتوانست جلوی "گلات" را بگیرد
وی افزود: وقتی حرف از فشار بیرونی و مشکلات می زنیم که تیم های دیگر برای پرسپولیس بوجود آوردند، منظور تیم های سپاهان، استقلال، تراکتور و دیگر رقبا بودند. اگر روی برخی بازی ها دقیق شوید، متوجه می شوید که همه سعی می کردند با تمام قوا مقابل پرسپولیس قرار بگیرند. برخی تیم ها هم به حریفان مقابل پرسپولیس وعده ووعید پاداش میلیاردی می دادند تا از این طریق بتوانند جلوی قهرمانی ما را بگیرند. ما بازی های درخشانی داشتیم به خصوص مقابل سپاهان در بازی برگشت که واقعا اگر توپ های ما گل می شد باید با اختلاف حداقل 2 گل می بردیم. بازی برگشت با استقلال هم که یک بر صفر بردیم کلیدی بود و باعث شد اختلاف ما بیشتر شود. دیدار سومی هم که کلیدی بود، برد 3 بر یک ماقبل آخر مقابل تراکتور بود. آن بازی باعث شد تا قهرمانی پرسپولیس تا حدود زیادی قطعی شود. هرچه بگوئیم کم است. واقعا این بازیکنان و کادر فنی و مجموعه ی باشگاه فوق العاده کار کردند و با همدلی و انسجام توانستند بر مشکلات غلبه کنند. این قهرمانی مهمترین و باارزش ترین قهرمانی چندفصل اخیر بود.
 
بازیکنان حفظ شوند، ششمین قهرمانی پیاپی هم برای ماست
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: هرکس قهرمانی های پرسپولیس را با حرف های بی اساس زیر سوال ببرد، شک نکنید که از حسودی اش است. خیلی ها چشم دیدن موفقیت های پی در پی پرسپولیس را ندارند. این قهرمانی حیثیتی و تاریخی بود. این قهرمانی متعلق به کادر فنی فعلی و آقایحیی ست. این حرف ها را می زنند تا طعم شیرین قهرمانی را از بین ببرند. خیلی از مربیان بوده اند که وقتی تیم صدرنشین را تحویل گرفته اند، نتوانستند آن رتبه را حفظ کنند. یحیی سال قبل هم وقتی کالدرون رفت، عالی کار کرد و تیمش را به قهرمانی رساند. او شایسته ترین مربی ایرانی برای پرسپولیس است. با اقتدار توانستیم قهرمان شویم و هیچ حرفی باقی نگذاشتند. شک نکنید این مجموعه حفظ شود و در برخی پست ها هم تقویت شویم، ششمین قهرمانی پیاپی را هم می گیریم. این تیم باید حفظ شود و در این راه باید مدیریت باشگاه از همین الان به فکر باشد تا خواسته ی کادر فنی را برآورده کند. بالاخره تغییرات برای هرتیمی اتفاق می افتد و برخی بازیکنان برای پیشرفت یا انگیزه ی مالی بیشتر ممکن است از تیم بروند. یحیی قبلا هم در این مسیر برای جذب بازیکنان جدید و جانشین بازیکنان جدا شده، موفق عمل کرده است و اجازه نمی دهد جای کسی خالی شود.
 
خیلی ها دوست نداشتند موفقیت پرسپولیس را ببینند
حسن خان محمدی گفت: خیلی ها دوست ندارند، موفقیت های پرسپولیس را ببینند و در این راه ممکن است سنگ اندازی کنند. باشگاه و کادر فنی و بازیکنان باید باهوش باشند و اجازه ندهند، این تیم وارد حاشیه شود. همیشه پشت سر تیم های قهرمان حرف و حدیث است و بازیکنان با بازی و قهرمانی خود جواب این حرف های بیهوده را داده اند. مهم این است که تیم و بازیکنان به هدف و راه خود باور دارند و اسیر این جوسازی ها نمی شوند. این قهرمانی در تاریخ ثبت شد و کسی نمی تواند آن را از اذهان پاک کند. این تیم حالا باید برای قهرمانی آسیا اسبش را زین کند. تمرکز خود را اگر روی بازی های آسیایی بگذارند، می توانند بازهم با تلاش و کوشش زیاد به فینال برسند و این بار جام را بگیرند. این تیم در ویترین افتخاراتش تنها جام قهرمانی لیگ آسیا را کم دارد. پرسپولیس در سال های اخیر توانسته خودش را در آسیا اثبات کند و تیم های آسیایی حساب ویژه ای روی این تیم باز کرده اند. از طرفی تیم های دیگر بیکار ننشسته اند و با هزینه ی های هنگفتی تیم خوشان را ترمیم می کنند. البته که از این پول ها برای پرسپولیس خرج نمی کنند اما انتظار می رود که نگاه ویژه تری به این تیم شود تا بتوانند قهرمان شوند.
 
پرسپولیس جام حذفی را جدی نگرفت
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه لیگ بیستم پروسه ی طولانی ای شد و خیلی به طول انجامید. کرونا هم در این شرایط خیلی اذیت کرد اما خدا را شکر در این شرایط پرسپولیس خیلی خوب توانست، وضعیت سفرها و تمرین هایش را مدیریت کند. حتی جام حذفی را هم با بدشانسی از دست داد. البته شک نکنید سوپرجام و لیگ قهرمانان آسیا را هم مدعی گرفتن جام هستیم و انشالله می گیریم. اگر تیم در جام حذفی، تمام توانش را مقابل استقلال نگذاشت، به این دلیل بود که نگاهش به لیگ برتر و قهرمانی پنجم معطوف بود. پنجمین قهرمانی پیاپی لیگ برتر یک اتفاق تاریخی و خیلی لذت بخش تر از حتی 10 قهرمانی پیاپی در جام حذفی است. بچه ها به این مهم واقف بودند و می دانستند نباید در لیگ ریسک کنند. البته فراموش نمی کنیم که رقبا هرکاری از دستشان برآمد انجام دادند تا این قهرمانی اتفاق نیفتد. همین پیکان جلوی سپاهان و تراکتور ببینید چطور بازی کرد و امتیاز گرفت. حتی سپاهان مقابل این تیم با گل آفساید یک امتیاز گرفت. اما پیکان حرفی مقابل ما برای گفتن نداشت و توانستیم در همان نیمه ی اول کارش را تمام کنیم. هر چقدر زمان بازی می گذشت و نمی توانستیم گل بزنیم، کار گره می خورد. اما کادر فنی می دانستند که برای رهایی از استرس و عجله باید خیلی زود به گل برسند تا فشار از روی بچه ها برداشته شود. این اتفاق افتاد و در ادامه بازیکنان خیلی راحت بازی کردند و می توانستند با اختلاف بیشتر هم پیکان را ببرند.
 
کارهای برخی مربیان دیگر نخ نما شده است
حسن خان محمدی در پایان با اشاره به صحبت های مهدی تارتارسرمربی پیکان که از سپاهانی ها بابت شکست مقابل پرسپولیس عذرخواهی کرد، گفت: تارتار مربی است و باید جلوی تیم حریف چنین حرف هایی بزند. منظورش این بود که تمام توانش را برای متوقف کردن پرسپولیس گذاشته اما نتوانسته است. همه ی تیم ها در طول فصل با تمام توان فنی و بیرونی مقابل پرسپولیس آمدند اما شکست خوردند. اتفاقا خوب است که باتمام توان بیایند چون متوجه عظمت و بزرگی پرسپولیس می شوند. متوجه می شوند که این تیم چقدر قدرت فنی اش بالاست. یادم می آید که اول فصل مرزبان می گفت، پرسپولیس رقیب ما برای قهرمانی نیست و استقلال رقیب ماست. او به خیال خودش می خواست با این حرف ها روحیه ی بازیکنان پرسپولیس را پائین بیاورد. مثل خیلی از مربیانی که می روند بازیکنان خوب تیم های دیگر را می گیرند و روی نیمکت می نشانند تا از این طریق رقبا را خلع سلاح کنند. این رفتارها دیگر نخ نما شده است. پرسپولیس و بازیکنانش شخصیت قهرمانی دارند و راه خودشان را پیدا کرده اند. واقعا تیمی جلودار پرسپولیس در لیگ بیستم نبود و باید بدون باخت قهرمان می شد. تنها شکستشان هم با اشتباه داوری بود که گل آفساید آلومینیومی ها را اعلام نکرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.