بهنام ابوالقاسمپور در گفتگو با راسخون:

پرسپولیسی ها فرصت طلایی فینال آسیا را از دست نمی دهند/بچه ها برای جام از جان مایه می گذارند

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه این تیم فرصت طلایی رسیدن به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به راحتی از دست نمی دهند، گفت: بازیکنان نشان دادند که در سخت ترین شرایط بزرگترین کارها را انجام می دهند و مطمئن باشید برای رسیدن به جام از جان مایه می گذارند.
سه‌شنبه، 18 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیسی ها فرصت طلایی فینال آسیا را از دست نمی دهند/بچه ها برای جام از جان مایه می گذارند
بهنام ابوالقاسمپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به لغو بازی های پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: این تصمیم به دلیل قوانین سفت و سخت مسئولان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا گرفته شده است. آنها برای انجام بازی ها مقررات را با وسواس اجرا می کنند تا مشکلی برای تیم های حاضر در قطر پیش نیاید و تیمی به کرونا گرفتار نشود. مطمئن باشید اگر دست خود پرسپولیسی ها بود آنها دوست داشتند بازی های خود را انجام دهند تا تیمشان در شرایط مسابقه قرار بگیرد و باشرایط خوب پا به بازی فینال بگذارند. اما خوب مجبور شدند تا برای اینکه خدای ناکرده بازیکنانش به کرونا آلوده نشوند، تن به لغو این بازی ها بدهند و به اردو بروند. امیدوارم حالا که این اتفاق افتاده، تیم با رعایت کامل نکات و همچنین آمادگی لازم به قطر برود.
 
لغو بازی های پرسپولیس هم خوب است هم بد
وی افزود: لغو بازی های لیگ برای پرسپولیس هم مثبت است هم منفی. معتقدم که نکات مثبت این تصمیم بیشتر است و باید به دید خوب بنگریم. بچه ها از لحاظ آلودگی در شرایط امن تری قرار می گیرند. کادر فنی هم باید تلاش کند و طوری برنامه ریزی کند که بدن بازیکنان افت نکند. انشالله کادر فنی بتواند شادابی بازیکنان را حفظ کند و با قدرت بروند فینال و جام را با خود به ایران بیاورند. نکته ی منفی لغو بازی ها هم این است که تیم از شرایط بازی دور می شود و خوب 2 هفته زمان زیادی است. اردوی 2 هفته ای هم باعث می شود از لحاظ روحی روانی تحت فشار باشند. دوری از خانواده بازیکنان را اذیت می کند و به لحاظ احساسی می تواند مشکل ساز شود. اما بازیکنان ما باید تمام فکر و ذکر خود را روی فینال بگذارند. مطمئن باشید این قدر فینال انگیزه می آورد که همه ی بازیکنان هرچه در توان دارند را به نمایش خواهند گذاشت.
 
پرسپولیس باعث افتخار فوتبال ایران است
مهاجم پیشین پرسپولیس در خصوص جبهه گیری برخی تیم های لیگ برتری برای لغو بازی های قرمزهای پایتخت، تصریح کرد: اگر نگاه ما ملی است، فرقی ندارد کدام تیم فینالیست شده است. در این شرایط هرتیمی بود باید کمکش می کردند. آنجا پرچم ایران بالا می رود و قهرمانی پرسپولیس باعث افتخار فوتبال ایران است. مدیران و مسئولانی که می گفتند و شعار می دادند که باید به تیم های ایرانی کمک کرد، حال وقت عمل جا می زنند. باید این بازی را به دید ملی گرفت. پرسپولیس و بازیکنانش از بچه های همین کشور هستند و حالا یک تک بازی تا افتخارآفرینی دارند. باور کنید تا اینجا هم که رسیده اند، کارشان کم از قهرمانی نیست.
 
کسی از فضای مجازی فوتبالیست بزرگی نمی شود
بهنام ابوالقاسمپور گفت: متاسفانه فضای مجازی و شبکه های مجازی برای ورزش یک معضل شده است. به راحتی همدیگر را قضاوت می کنند و هرکسی که دلشان می خواهد را می زنند. واقعا این فضای بد و به دور از اخلاق خوب نیست و جو هواداری را متشنج کرده است. هواداران باید بدانند که بعضی از کانال ها واقعا حاشیه ساز هستند و اصلا هدفشان کمک به فوتبال نیست. آنها فقط بین هواداران فوتبال تشنج ایجاد می کنند. نباید زیاد به این طور کانال ها بها داد. بازیکنان هم بهتر است از این فضای بد فاصله بگیرند و تمرکزشان را روی فوتبال بگذارند. هربازیکنی که بخواهد به ستاره تبدیل شود و به موفقیت برسد باید تلاش و همتش را در زمین بازی و تمرینات بکند و نشان دهد. هیچ کس از این فضا نتوانسته فوتبالیست بزرگی شود اما این شبکه می توانند آینده ی یک ورزشکار را به نابودی بکشند.
 
فینال آسیا سکوی پرتاب بازیکنان پرسپولیس است
وی خاطرنشان کرد: قطعا غیبت و نداشتن بازیکنان تاثیرگذاری چون عیسی آل کثیر، احسان پهلوان و وحید امیری روی تیم تاثیر دارد اما پرسپولیس نشان داده که همیشه می تواند کارهای سخت و بزرگی را انجام دهد. فراموش نکنید که پرسپولیس کار سختی در پیش دارد و تیمی که به فینال می رسد، قطعا به راحتی حاضر نیست از جام بگذرد. تیم های شرق آسیا هم سرعتی و هم تاکتیکی هستند. زیرساخت ها و امکاناتشان از ما بهتر و حرفه ای تر است. هرتیمی که بالا بیاید، فرقی نمی کند. پرسپولیس باید این بازی را ببرد. حیف است آن کار فوق العاده ای که در غرب آسیا مقابل غول های قطر و عربستان انجام داد و به فینال رسید، به جام گرفتن ختم نشود. به نظرم پرسپولیس شایسته ی قهرمانی است اما اگر یک درصد هم نشد، چیزی از ارزش های بازیکنان و تیم کم نمی شود. بازیکنان باید تمام توان خود را برای قهرمانی بگذارند. بازی فینال سکوی پرتاب بازیکنان جوان پرسپولیس است و خودشان می دانند که بازی مرگ و زندگی است. این بازی می تواند سرنوشتشان را تعیین کند و آینده شان را رقم بزند. این بازی می تواند برای بازیکنانی مثل آرمان رمضانی و مهدی عبدی خیلی خوب باشد. آنها باید تمرکز خود را حفظ کنند و با اعتماد به نفس فقط به فکر گلزنی و موفقیت باشند.
 پرسپولیسی ها فرصت طلایی فینال آسیا را از دست نمی دهند/بچه ها برای جام از جان مایه می گذارند
بچه ها از جان مایه می گذارند تا به جام برسند
پیشکسوت پرسپولیس افزود: ضعف پرسپولیس در گلزنی بود که خدا را شکر مقابل شهرخودرو این نگرانی کمی برطرف شد اما هنوز هم آن طور که باید در خط حمله بازیکن باتجربه ای نداریم. زدن 3 گل به شهرخودرو انگیزه ایجاد کرد اما نباید گول این بازی را بخورند. تیم های شرق از ما حرفه ای تر هستند و بازیکنان قلدر و حرفه ای دارند. مطمئن باشید تیم های شرق هرچقدر هم قدرتمند باشند، پرسپولیس از پیش بازنده نیست. این تیم از جان مایه می گذارد تا به جام برسد. دوندگی و انگیزه ی بازیکنان پرسپولیس در فینال می تواند برگ برنده ی یحیی باشد. آنها تمام توان خود را خرج موفقیت تیم می کنند. برای این بازی خیلی از سختی ها را به جان خریدند و حالا وقتش است که این افتخار را برای فوتبال ایران و پرسپولیس به ارمغان بیاورند. بچه ها می توانند در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی که مردم در مضیقه هستند، لبخند را روی لبهای آنها بیاورند. ضمن اینکه فکر می کنم ویترین افتخارات پرسپولیس فقط جام لیگ قهرمانان آسیا را کم دارد. خیلی به این تیم امیدوارم چون هم بچه ها و هم کادر فنی خیلی تلاش کردند تا به اینجا برسند و به راحتی این فرصت طلایی را از دست نمی دهند.
 
پرسپولیس یک سروگردن از بقیه ی تیم ها بالاتر است
بهنام ابوالقاسمپور در خصوص مدعیان لیگ برتر فوتبال گفت: هنوز 4، 5 هفته از لیگ برتر گذشته و زود است در مورد مدعیان قضاوت کنیم. تیم ها هنوز سروشکل واقعی خود را نگرفتند و برخی تیم ها هنوز هم از بدنسازی رها نشدند. اما در کل وقتی تیم ها را می بینم، معتقدم که پرسپولیس اگر مصمم باشد بازهم می تواند قهرمان شود. چیزی از تیم های صاحب نام که مدعیان همیشگی فوتبال ما هستند، ندیدم. به هرحال هرتیمی که می خواهد قهرمان شود باید از همین هفته های اول امتیازات را بگیرد. البته فراموش نکنید که پرسپولیس شاید در این چند بازی شروع لیگ تمام تمرکزش را روی لیگ برتر نگذاشته بود و به فینال آسیا نیم نگاهی داشت. با این وجود این تیم یک سروگردن از بقیه ی تیم های لیگ ما بالاتر است. بازیکنانش چندین سال است کنار هم بازی می کنند. بازیکنان جدیدی هم که اضافه شده اند واقعا توانایی خودشان را نشان داده اند و توانستند نمره ی قبولی بگیرند. امیدوارم حالا که تیم به فینال رسیده، بتواند قهرمان شود. اگر پرسپولیس با جام برگردد یقین بدانید که روحیه ای می شود برای ادامه ی لیگ. البته کادر فنی پرسپولیس تجربه دارد و می داند که در فینال که تک بازی هم هست، باید چطور بازی کنند. طبیعی است که در چنین شرایطی که نیروهای تهاجمی هم نداریم، بیشتر تمرکز روی گل نخوردن و به گل رسیدن از ضدحمله باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.