علیرضا محمد در گفتگو با راسخون:

عزیزی خادم رفته بود با منصوریان چای بنوشد!/داوران علیه پرسپولیس جهت دار سوت می زنند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: شک نکنید این تیم بازهم مدعی اصلی قهرمانی است و به روزهای اوجش برمی گردد.
يکشنبه، 7 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
عزیزی خادم رفته بود با منصوریان چای بنوشد!/داوران علیه پرسپولیس جهت دار سوت می زنند
علیرضا محمد در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت پرسپولیس، اظهار داشت: خدا را شکر بعد از گذشت 5 هفته، مقابل تیم نفت آبادان یک بازی شناور، روان و یک دست از پرسپولیس دیدیم. هفته ها بود که این تیم شاداب بازی نمی کرد. آن هم دلیل داشت. وقتی تیمی 5 فصل پشت سرهم با همه ی کارشکنی ها و سنگ اندازی هایی که علیه آن می شود، قهرمانی کسب می کند، طبیعی است که در فصل ششم کمی دچار افت شود. البته این افت مقطعی است و خدا را شکر در ابتدای فصل پیش آمد. شاید این سرحال نبودن تیم به جدایی برخی ستاره ها هم ربط داشته باشد. بالاخره بازیکنان کوچکی از تیم نرفته اند. الان احمد نورالهی و کنعانی زادگان جزو بازیکنان تاثیرگذار و فیکس تیم ملی هستند که تاثیرگذاری شان در پرسپولیس هم برکسی پوشیده نبود. پرکردن جای این بازیکنان به راحتی نیست. بازیکنان جدید هم برای هماهنگ شدن نیاز به زمان دارند و باید تلاش خود را مضاعف کنند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن این هماهنگی را بدست آورند.
 
شکست مقابل الهلال باعث افت روحی پرسپولیس شد
وی افزود: پرسپولیس قبل از بازی با الهلال هیچ بازی رسمی نداشت. در حالی که این تیم قدرتمند، در لیگش مشکلات و ناهماهنگی هایش را پشت سرگذاشته بود. وقتی الهلال را دیدم، گفتم این تیم بدون شک قهرمان آسیا می شود. واقعا تیم قدرتمندی دارند. با این تفاسیر اتفاقاتی برای پرسپولیس رقم زدند که باعث شد، در همین تهران بازی را واگذار کند. وقتی تیمی که نماینده ی فوتبال ایران است، به راحتی برنامه اش دچار تغییر می شود و آنها را از فرودگاه برمی گردانند، آیا می شود دوباره آن بازیکنان را از لحاظ روحی روانی به شرایط مسابقه برگرداند؟ این دلایل باعث شد تا تیم روز خوبی مقابل این تیم قدرتمند نداشته باشد. شک نکنید اگر تیم 50 درصد توانش را هم در مقابل الهلال داشت، به این راحتی تسلیم نمی شود. بالاخره خود بازیکنان هم می دانند که روز آنها نبود. آن شکست باعث شد تا تیم دچار افت روحی روانی هم بشود. وقتی هم که بلافاصله به لیگ وارد شدند، آن شرایط همیشگی شان را نداشتند و روند تیم سینوسی دنبال شد. اما من نمی دانم چرا عده ای این افت مقطعی را به بحران و شرایط خیلی بد تعبیر کردند. افت مقطعی برای هر تیمی پیش می آید. مهم این است که خیلی زود تیم بتواند خودش را از آن وضعیت خارج کند که خدا را شکر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان هم خوب بازی کرد و هم توانست موقعیت های خیلی خوبی ایجاد کند. ضمن اینکه این افت در بهترین زمان ممکن رخ داد. اگر این وضعیت در وسط ها یا اواخر فصل رخ می داد، شاید دیگر خارج شدن از آن سخت تر می شد.
 
اسدی هنوز انتظارات را برآورده نکرده است
پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنان جدید هنوز نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند، تصریح کرد: مثلا رضا اسدی که قبلا بازی های خوبی را در تیم های دیگر از او دیده بودیم، باید خودش را خیلی زود با تیم وفق دهد. اینجا پرسپولیس است و انتظار می رود بازیکنی که می آید، هر وقت تیم به او نیاز داشت، بتواند به تیم کمک کند. واقعا کسی نمی تواند نقش و تاثیرگذاری احمدنورالهی را در پرسپولیس انکار کند و حالا هم نبود این بازیکن، خیلی به چشم می آید. نمی گویم اسدی مثل نورالهی باشد. اما حداقل انتظار می رود که زودتر به شرایط خوبش برگردد. بقیه ی بازیکنان هم باید بدانند این تیم 5 سال قهرمانی پی در پی آورده و باید سریع تر خودشان را مهیا کنند. اینجا تیم معمولی نیست که فرصت زیادی داشته باشید. اینجا اگر خوب بازی نکنید، تحت فشار قرار می گیرید و جایگاهتان از دست می رود. امیدوارم اسدی که بازیکن خیلی خوبی هم هست، بتواند هرچه زودتر خودش را از این فشارها بیرون بیاورد و توانایی اش را نشان دهد.
 عزیزی خادم رفته بود با منصوریان چای بنوشد!/داوران علیه پرسپولیس جهت دار سوت می زنند
سوت داوران علیه پرسپولیس هدف دار است
علیرضا محمد با اشاره به اشتباهات داوری علیه پرسپولیس به خصوص مقابل تیم نفت آبادان گفت: درست است که می گویند اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است اما نه این طور اشتباهات که اظهرمن الشمس است. با اینکه پرسپولیس در بازی های قبلی هم شرایط خوبی از نظر شکل فوتبالی نداشت اما بازهم داوران علیه این تیم سوت زدند. مقابل مس رفسنجان پنالتی مسلم را نگرفتند. مقابل آلومینیوم اراک قبل از گل خطا اعلام نشد. مقابل نفت آبادان یک گل سالم، یک پنالتی نگرفتند. زمانی اشتباه داوری سهوی است که در طول فصل یکی دوبار اشتباهات کوچکی رخ دهد نه اشتباه تاثیرگذار و وحشتناک. وقتی این مسائل را کنار هم می گذاریم می بینیم که واقعا این سوت ها هدف دار و جهت دار است. امیدوارم اشتباه کنم اما واقعا اشتباهاتی رخ می دهد که آدم شک می کند. نمی دانم شاید می خواهند با این قضاوت ها ترمز تیم را بکشند. امیدوارم هرچه که هست، کمیته ی داوران و فدراسیون بیاید پاسخگوی چگونگی انتخاب این داوران باشد. برخی داوران اشتباهاتی می کنند که انگار تا به حال در هیچ مسابقه ای سوت نزدند.
 
پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است
وی افزود: با همه ی این سنگ اندازی ها اما پرسپولیس بازهم مدعی اصلی قهرمانی است. شک نکنید این اتفاق می افتد. کادر فنی با تدبیر خودش تیم را از این وضعیت بیرون می آورد. دیدید که مقابل نفت آبادان فوتبال خوبی به نمایش گذاشتند و برنده هم شدند. خدا را شکر که هواداران هم آمده بودند و روحیه ی خیلی خوبی به بازیکنان دادند. حضور تماشاگر به فوتبال هیجان و جذابیت می دهد. امیدوارم این وضعیت برای دیگر تیم ها و شهرستان ها هم بوجود بیاید و شرایطی فراهم شود تا دیگر تیم ها بتوانند از تماشاگران خود استفاده کنند. وقتی هوادار در ورزشگاه باشد، بازیکنان انگیزه و توان مضاعفی می گیرند و شور و حرارت و هیجان به فوتبال برمی گردد. این برد مقابل هواداران خیلی ارزشمند است و دیدید بازیکنان پرسپولیس هم توانستند از این فرصت بدست آمده استفاده کنند و برنده شوند. البته باید در زدن ضربات آخر مهاجمین تیم ما بیشتر از این دقت کنند. فرصت های خوبی بدست می آوریم. اما شاید بخاطر همین مسائل روحی روانی که باعث افت تیم شده بود، نمی توانستند از موقعیت ها بهتر استفاده کنند. انشالله در بازی های آینده بهتر خواهند شد.
 
عزیزی خادم رفته بود با منصوریان چای بنوشد!
پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به حضور عزیزی خادم در اردوی تیم صنعت نفت قبل از دیدار با سرخپوشان پایتخت، تصریح کرد: شاید رفته بود با رفیقش علیرضا منصوریان یک چایی بنوشد! انشالله که آن دیدار و حضورش در اردوی صنعت نفت برای چایی خوردن بود و منظور و هدف دیگری پشتش نبوده باشد.
 
وزیر سریعتر برای پرسپولیس مدیرعامل انتخاب کند
علیرضا محمد در پایان گفت: پرسپولیس درست است که از لحاظ فنی خودش را پیدا می کند. الان تمام تمرکز تیم روی بازی با نفت مسجد سلیمان است که پیش بازی دربی هم محسوب می شود. این بازی خیلی مهم است و امیدوارم بچه ها با یک برد خوب، برای دربی پیش رو انگیزه ی مضاعفی بگیرند. همیشه پیش بازی دربی ها مهم است. این دربی هم واقعا قابل پیش بینی نیست و نمی شود از الان در موردش چیزی گفت. اما آنچه مهم است گرفتن 3 امتیاز مقابل نفت مسجد سلیمان است. امیدوارم مسئله ی مدیریتی پرسپولیس هم هرچه زودتر حل شود. شنیدم صدری گفته پرسپولیس نیاز به مدیرعامل ندارد. مگر می شود تیم به این بزرگی مدیر نداشته باشد؟ کجای دنیا این را می بینید؟ تیم اگر نیاز به مدیرعامل ندارد پس چرا هنوز صدری نتوانسته پنجره ی نقل و انتقالاتی باشگاه را باز کند تا بتواند از بازیکنان خارجی اش سود ببرد؟ چرا هنوز نتوانسته کارگزاری برای باشگاه معرفی کند؟ این حرف ها نیست و وزارت ورزش باید فکری عاجل برای پرسپولیس بکند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما