میثم رضاپور در گفتگو با راسخون:

آدم از اتفاقات فوتبال ایران گریه اش می گیرد/حق اسکوچیچ است در جام جهانی باشد

بازیکن اسبق پرسپولیس می گوید، اتفاقات ریز و درشتی که در فوتبال ایران می افتد واقعا تاسف بار است و آدم گریه اش می گیرد.
دوشنبه، 9 خرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
آدم از اتفاقات فوتبال ایران گریه اش می گیرد/حق اسکوچیچ است در جام جهانی باشد
میثم رضاپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره وضعیت پرسپولیس و عدم موفقیت در لیگ برتر و جام حذفی، اظهار داشت: واقعا شانس خوبی بود تا بتوانیم از این موقعیت عالی استفاده کنیم و با 3 برد پیاپی به قهرمانی برسیم. شرایط خیلی خوبی هم مهیا بود و در آزادی با آلومینیوم بازی داشتیم ولی حیف که از این فرصت استفاده نکردیم و این فرصت را از دست دادیم. تا فینال اصلا کار سختی نداشتیم. بازی را هم خوب شروع کردیم و توانستیم مسلط کار کنیم اما تنها 20 دقیقه بازی کردیم و بعد از آن بازی را رها کردیم و با اشتباهات مکرر به حریف اجازه دادیم تا به ما ضربه بزند. تیم حریف این قدر از آشفتگی دفاعی ما استفاده کرد که مطمئن بود می توانند ما را شکست دهند. این وضعیت به نظرم به شرایط روحی روانی بچه ها و کل تیم برمی گردد که نتوانسته بودند خودشان را پیدا کنند. متاسفانه هر دلیلی داشت، به راحتی این فرصت عالی از بین رفت و حذف شدیم.
 
پرسپولیس 6 بازی را می برد، شانس قهرمانی داشت
وی افزود: اینکه آیا حذف از جام حذفی و از دست دادن یک جام، باعث می شود در لیگ برتر نتوانیم به جام برسیم را قبول ندارم. معتقدم وقتی حذف شدیم، هنوز در لیگ برتر فرصت و شانس قهرمانی داشتیم. درست است فاصله امتیازی زیاد بود اما بازی های استقلال سخت تر از پرسپولیس بود و اگر تیم ما نتیجه می گرفت، حریف تحت فشار و استرس می رفت. تیم توانست  از این دوره ی بد گذر و خودش را بازسازی کند. به نظرم اگر خودمان می توانستیم 6 بازی باقی مانده را ببریم، استقلال امتیاز از دست می داد. باید حذف از جام حذفی را فراموش می کردند و تمام تمرکز خود را روی گرفتن لیگ می گذاشتند اما حواشی ریز و درشتی که در طول فصل برای تیم پیش آمد، مانع شکل گیری نتایج خوب شد و در نهایت فصل بدون جام سپری شد.
 
قهر و آشتی مربیان ایرانی طبیعی است
پیشکسوت پرسپولیس در مورد محرومیت یحیی و قهر و آشتی های او، تصریح کرد: من به درست یا غلط بودن حرکت یحیی کاری ندارم اما اگر در آن لحظه هرکس جای گل محمدی بود، شاید بدترین واکنش را نشان می داد. او که همیشه آرام و متین کنار خط می ایستد، این طور از کوره در می رود، اگر کس دیگری بود، بدون شک می توانست اتفاقات فاجعه بارتری رخ بدهد. باید دید چرا این شرایط پیش آمده است. واقعا نمی دانم کم و کیف آن تعویض ها چه بود و واقعا داور قصد و غرضی داشت اما هرچه بود، سوت های داور واقعا آزاردهنده بود. در رابطه با قهرو آشتی یحیی هم باید بگویم که خیلی از مربیان ایرانی ما این طوری هستند. همیشه این قهر و آشتی ها و استعفاها بوده و قطعا آخرینش هم نخواهد بود. نمی توانم روی همه ی مسائل ریز شوم چون واقعا نمی دانم در درون باشگاه چه خبر است. اما همه می دانند یحیی مربی بزرگی است و کارهای برگی برای پرسپولیس کرده است. باید حمایت کنیم و پا پس نکشیم. این تیم خوشی های زیادی به ما داده و نباید همه ی آنها را از یاد ببریم.
 
همیشه نمی شود در فوتبال قهرمان شد
میثم رضاپور گفت: ما در لیگ بازی آسانی نداریم. اما با این وجود خیلی به پرسپولیس امیدوار بودم. شانس این تیم برای قهرمانی درلیگ برتر بالا بود. درست است که می توانستیم بهتر نتیجه بگیریم اما نمی شود همیشه در فوتبال بالا بود. بالا و پائین در لیگ پیش می آید. گل محمدی می تواند این مهم را به سرانجام برساند. از آن طرف استقلال هم با اینکه کم گل خورده و باختی نداشته اما خیلی هم خوش شانس بوده است. البته تیمی که خوب کار می کند، خوش شانسی هم می آید و این جزوی از فوتبال است. اما آنها تا اینجا بدون شکست بودند و بعید می دانم در این فصل ببازند چون نفت مسجدسلیمان را قطعا می برند. به خصوص اینکه آها دیگر خطر سقوط ندارند.
 آدم از اتفاقات فوتبال ایران گریه اش می گیرد/حق اسکوچیچ است در جام جهانی باشد
نمی دانم استقلالی ها با جادو جنبل سروکار دارند یا نه
وی در خصوص این شایعه که آیا در فوتبال ما جادو و جنبل وجود دارد؟ تاکید کرد: به شخصه اعتقادی به این مسائل ندارم اما بودنش شاید باشد. سالها که فوتبال بازی می کردم همیشه حرف و حدیث این مسائل بود و حتی خیلی ها اسم هم می آوردند. در این فوتبالی که من می بینم هر چیز ممکن است. اتفاقات ریز و درشتی در فوتبال ایران می افتد که آدم حیرت زده می شود و می ماند گریه کند یا بخندد. واقعا به حال این فوتبال باید تاسف خورد و آدم گریه اش می گیرد. شاید این مسائل کوتاه مدت جواب بدهد، واقعا نمی دانم. امیدوارم این مسائل نباشد و نتایج فوتبال در زمین رقم بخورد. این که می گویند استقلالی ها با جادوجنبل سروکار دارند را واقعا نمی توانم بگویم چون چیزی ندیدم. فقط می توانم بگویم که با این مسائل نمی شود کاری از پیش برد و برای فوتبال بازی کردن باید علم فوتبال و دانش آن را داشت.
 
شانس خیلی خوبی در جام جهانی داریم
بازیکن پیشین پرسپولیس در ادامه ی گفتگوی خود با راسخون، با اشاره به گروه تیم ملی فوتبال ایران، افزود: به نظرم در گروه خیلی خوبی افتادیم و می توانیم با یک برنامه ریزی خوب و دقیق به صعود فکر کنیم. با اینکه انگلیس تیم گردن کلفتی است اما معتقدم ما به این تیم نمی بازیم. چون بازیکنان خیلی خوبی داریم و با یک استراتژی مناسب توان گرفتن مساوی را داریم. شانس صعود ما مثل تیم های آمریکا و تیم پلی آف برابر است و انگلیس شاید شانس بیشتری نسبت به بقیه داشته باشد. باید از این قرعه ی خوب سود ببریم. الان وقت آن است تا با یک برنامه ریزی دقیق، بازی های تدارکاتی خیلی خوبی برگزار کنیم. این یک گروه ویژه و امتیاز خیلی خوبی است که باید استفاده کنیم. تمام راه حل ها را باید در پیش بگیریم تا بتوانیم یک تیم آماده راهی جام جهانی شود.
 
حق اسکوچیچ است روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی باشد
میثم رضاپور با بیان اینکه حق اسکوچیچ است که در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی باشد، گفت: وقتی مربی ای این قدر عالی نتیجه می گیرد، حقش است در جام جهانی هم توانایی اش را نشان دهد. جام جهانی ویترین فوتبالی است که هرکسی دوست دارد آن را تجربه کند. چه مربی چه بازیکن دوست دارند در این رویداد بزرگ باشند. سال 1978 حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی در جام جهانی بوده و هنوز هم همه از آن حرف می زنند. کسی نمی گوید در فلان جام ملت ها چه کسی مربی ایران بود. الان هم این یک موقعیت ویژه برای اسکوچیچ است تا مزد تلاش و نتایجی که در تیم ملی گرفته را با هدایت ایران در جام جهانی بگیرد. ما حتی اگر قبل از آمدن اسکوچیچ، یک مربی بزرگ تر و اسم و رسم دار تر می آوردیم، تضمینی وجود نداشت، بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. یادمان نرود که در یک قدمی حذف بودیم و کسی هدایت تیم ملی را قبول نمی کرد. حالا هم هیچ تضمینی نیست که با آوردن سرمربی بزرگتر، در جام جهانی نتیجه بگیریم. بهترین کار این است که با اسکوچیچ ادامه دهیم. هرکسی بیاید تا با شرایط آشنا شود و بازیکنان را بشناسد و توانایی ها را ببیند، جام جهانی از دست می رود. اگر تغییری قرار است اتفاق بیافتد، باید برای بعد از جام جهانی باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.