ابراهیم اسدی در گفتگو با راسخون:

پرسپولیس برای فصل جدید با قدرت استارت زده است/حالا باید قهرمان آسیا شویم

زننده ی گل قهرمانی پرسپولیس در دوره ی اول لیگ برتر فوتبال معتقد است این تیم در نقل و انتقالات عملکرد بسیار خوبی داشته و برای فصل جدید با قدرت ظاهر شده است.
دوشنبه، 23 خرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیس برای فصل جدید با قدرت استارت زده است/حالا باید قهرمان آسیا شویم
ابراهیم اسدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به نتایج آخر فصل پرسپولیس اظهار داشت: بازی های دشواری بود و همه می دانیم چقدر تیم ها در اواخر لیگ خطرناک ومنسجم هستند. پیکان نتایج خوبی گرفته بود و پرسپولیس توانست یکی از بازی های مهم اش را با 3 امتیاز شیرین پشت سر بگذارد. استارت بچه ها بعد از وقفه ی لیگ خیلی خوب بود همه به 5 هفته ی پایانی امیدوار شدند اما مساوی با هوادار کار را خراب کرد و در نهایت شکست مقابل سپاهان تمام امیدها را به باد داد. بچه ها باید از لحاظ روحی روانی و انگیزشی خود را در حد بالا نگه می داشتند تا می توانستند این روند را پیش ببرند. بازیکنان باتجربه ای داشتیم که باید کادر فنی در این هفته های پایانی بیشتر به آنها بازی می داد. از سید جلال، کامیابی نیا و دیگر باتجربه ها. این طور بازیکنان می توانند در شرایط سخت به کمک تیم بیایند. اگر این 5 هفته را مدیریت می کردند، به بهترین نحو مسابقات را به پایان می رساندیم. اصلا نباید به بقیه ی رقبا فکر می کردیم و فقط و فقط باید روی کار خودمان تمرکز می کردیم. این می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد. حداقل اینکه می دانیم تمام تلاش خود را برای قهرمانی انجام دادیم.
 
قهرمانی لیگ برای استقلالی ها جذاب بود نه پرسپولیس
وی افزود: اینکه بازیکن باتجربه ی ما امید عالیشاه اخراج می شود، نشان از تحت فشار گرفتن بازیکنان ما دارد که مشکلات متعدد باشگاه باعث شده آنها هم از کوره در بروند. با اینکه اشتباهش می توانست برای پرسپولیس گران تمام شود، اما دیگر نباید روی آن زوم کنیم و به حواشی بهتر است کاری نداشته باشیم. مهم این بود که بازی را به بهترین شکل ممکن و نتیجه ی عالی تمام کردیم. درست است قهرمان نشدیم، ولی نتایج خوبی گرفتیم و اگر برخی امتیازات را خودمان نمی دادیم، واقعا می توانستیم ششمین قهرمانی متوالی را بگیریم. لیگ جدید را پرسپولیس خیلی خوب و با قدرت شروع شده است. حالا که مهره های خوبی گرفتیم، هدف اصلی تیم باید قهرمانی در لیگ و سپس موفقیت در آسیا باشد. به اندازه ی کافی قهرمان لیگ شدیم و باید هدف گذاری بالاتری داشته باشیم. کمی باید سطح توقع خود را از تیم فعلی کم کنیم. شاید استقلال چون 10 سال قهرمان لیگ نشده، قهرمانی در این بازی ها برایشان جذابیت بیشتری داشته باشد اما باید ما هدف اصلی خود را قهرمانی در آسیا بگذاریم. شاید بازیکنان آنچنانی نسبت به سالهای قبل نداشته باشیم اما با این بازیکنان هم سطحی از فوتبال را به نمایش می گذاریم که واقعا بالاتر از لیگ ایران است. این نشان می دهد کادر فنی دارد کار می کند. باید زیرساخت ها را درست کنیم تا دیگر تیم ما از آسیا حذف نشود. نگاه ما باید به نوک قله باشد تا به آن برسیم. اگر قرار باشد دست روی دست بگذاریم، هیچ چیز حل نمی شود.
 
پرسپولیس همیشه شخصیت قهرمانی دارد
زننده ی گل قهرمانی پرسپولیس در دوره ی اول لیگ برتر تصریح کرد: همان طور که ما در دوره ی اول لیگ در تعقیب استقلال بودیم و تیم رقیب می توانست با یک مساوی قهرمان شود، اما ناامید نشدیم و دیدید که ما بردیم و تیم حریف با باخت، قهرمانی را از دست داد. عقب افتادن از رقبا را نباید جدی گرفت و ناامید شد. کادر فنی پرسپولیس باید شرایط تیم را کنترل و مدیریت کند. باید از بازیکنان باتجربه بیشتر استفاده کنیم. بدون شک هر بردی که می آوریم، تیم رقیب را تحت فشار می گذارد. آنها توان بردن همه ی بازی ها را ندارند اما تیم ما می تواند به این مهم برسد. همیشه نشان داده در سخت ترین شرایط می تواند بهترین نتایج را بگیرد. در این سالها تیم شخصیت قهرمانی گرفته و به این راحتی کوتاه نمی آید. بچه ها هم مصمم هستند تا انشالله بتوانیم بعد از یک سال وقفه دوباره قهرمانی را بگیریم.
 پرسپولیس برای فصل جدید با قدرت استارت زده است/حالا باید قهرمان آسیا شویم
مقایسه برانکو و یحیی کار درستی نیست
ابراهیم اسدی گفت: ما باید برنامه ریزی درستی بعد از لیگ داشته باشیم. فعلا نباید به هیچ مسئله ای کار داشته باشیم. امسال سال سختی را گذراندند. از مشکلات مالی و حاشیه ها گرفته تا محرومیت و مصدومیت ها. نباید بهانه دست کسی بدهیم. اینکه کادر فنی یحیی را با کادر برانگو مقایسه می کنند، اشتباه است. می گویند مثلا یحیی 20، 30 میلیارد پول گرفته و برانکو فلان تومان. ئر شرایط سختی قرار داریم و رقبا دست به هر کاری می زنند تا تمرکز تیم به هم بریزد. باید شرایط را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم این مسائل تیم را به حاشیه ببرد.
 
تا لحظه ی آخر از کادر فنی حمایت کنیم
وی خاطرنشان کرد: علی پروین همیشه یک مسئله ای را به ما گوشزد می کرد و می گفت"بهترین شرایط برای شماهاست که در پرسپولیس بتوانید پیشرفت کنید. می توانید همه ی رویاهای خودتان را با این تیم به حقیقت تبدیل کنید به شرطی که در زمین بازی هم بهترین باشید" الان وقت آن است که بازیکنان پرسپولیس با همه ی کم و کاستی ها و مشکلات خودشان را نشان دهند.. همه می دانیم چقدر این تیم می تواند کارهای بزرگ انجام دهد. گرفتن 5 قهرمانی پیاپی کار هرتیمی نیست. همان موقع هم با کلی مشکلات ریز ودرشت دست و پنجه نرم می کردیم اما تمرکز ما روی بازی ها بود. خیلی ها می گفتند یحیی ترسو بازی می کند و تیمش مواقع حساس درجا می زند. من این را قبول ندارم. نمی توانیم خودمان را جای او بگذاریم. چون از مشکلات و مسائلی که داخل تیم می گذرد، بی خبریم. باید تا لحظه ی آخر از کادر فنی و بازیکنان حمایت کنیم. بازیکنانی داریم که با این شرایط سخت آشنایی دارند.
 
فوتبال حرفه ای شده اما هنوز آماتوریم
پیشکسوت پرسپولیس افزود: دیدید که نساجی بعد از 70 سال قهرمان حذفی شد. برای موفقیت باید خیلی زحمت کشید. باید پرسپولیس کار خودش را بکند. وقتی بازیکن تمام توانش را در زمین بگذارد، می تواند با قراردادهای خوب لژیونر شود. البته زمان ما وقتی بچه ها می خواستند از تیم بروند به آنها آدم فروش و تیم فروش می گفتند. اما الان فوتبال حرفه ای شده و بازیکنان به فکر پیشرفت خود هستند. من می گویم تا وقتی این پیراهن را برتن دارید، تلاش کنید تا هواداران خوشحال شوند. آن وقت است که با دعای خودشان شما را بدرقه می کنند. فوتبال ما اسم حرفه ای را یدک می کشد. نمی دانم چرا هنوز برنامه ریزی ها و شیوه ی برگزاری بازی های ما مثل سابق است و مشکل دارد. خیلی از قراردادها آماتور بسته می شود. هنوزم خیلی خا از قوانین اطلاعی ندارند. اینهاست که باید مرتفع شود تا فوتبال بتواند مسیر توسعه را در پیش بگیرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما