درخشان در گفتگو با راسخون:

خیلی ها دنبال زمین خوردن من بودند/نباید مهدوی کیا را بسوزانیم

سرمربی تیم فوتبال سایپا معتقد است خیلی ها دنبال زمین خوردن او بودند و حالا که توانسته این تیم را در لیگ یک حفظ کند، بای شرمنده باشند.
سه‌شنبه، 7 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
خیلی ها دنبال زمین خوردن من بودند/نباید مهدوی کیا را بسوزانیم
حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به حفظ تیم سایپا در لیگ یک اظهار داشت: واقعا شرایط سختی داشتیم. وقتی این پیشنهاد به من رسید، دیگر هیچ انتخابی نداشتم اما مسئولان به من اعتماد کردند. از آنجایی که به توانایی خودم اطمینان و اعتقاد داشتم، این شرایط سخت را قبول کردم. واقعا قبول مسئولیت با توجه به وضعیتی که تیم سایپا در لیگ یک داشت، هرکسی جرات نمی کرد آن را بپذیرد. ما اصلا فرصتی برای کار با تیم نداشتیم و مجبور بودیم با بضاعتی که در تیم وجود داشت، پیش برویم. سخت کار کردیم و تلاش ما این بود تا بچه ها از لحاظ روحی روانی بالا بروند. مشکلات عدیده ای از فنی بگیر تا روحی روانی در تیم بود. مشکلات به حدی زیاد بود که اعضای هیات مدیره باشکاه ها ناامید شده بودند و امیدی برای بقاء تیم در لیگ برتر نداشتند. اما وقتی آمدم به آنها امیدواری دادم و مطمئن بودم تیم را حفظ می کنیم. از تک تک شان کم خواستم و این همکاری باعث شد بتوانیم تیم را در لیگ یک حفظ کنیم.
 
بدون اغراق به توانایی ام اعتقاد دارم
وی افزود: اعتمادی که مدیران و اعضای هیات مدیره باشگاه به من کردند، جوابشان را دادم. حیف بود این تیم ریشه دار و بااصالت به لیگ دسته ی دوم برود. امیدوارم باشگاه برنامه ریزی مناسبی را برای فصل آینده انجام دهد تا با یک نگاه و هدف خوب بتوانیم به لیگ برتر صعود کنیم. واقعا امسال در زمان کوتاهی که آمدم، خیلی اذیت شدم و فشار زیادی روی من بود. مشکلات این قدر زیاد بود که نخواستم بهانه بیاورم. خدا هم به ما کمک کرد تا بتوانیم این کار بزرگ و سخت را انجام دهیم. عملا نمی توانستم هیچ تغییری در تیم داشته باشم. بدون اغراق می گویم که با تمام وجودم به کارم اعتقاد دارم. می دانستم می توانم این تیم را حفظ کنم. در کار مربیگری ام هیچ وقت آن فرصت لازم را به من نداده اند تا توانایی های فنی ام را نشان دهم. به دلخواه خودم نتوانستم تیمم را آماده کنم. این موفقیت، حاصل تلاش باشگاه، همکارانم و بچه های تیم بود. این توفیق متعلق به همه ی باشگاه است. باشگاه ها باید به مربیانی که راه درست و اصولی را می روند، کمک کنند و به آنها فرصت بدهند. نمی شود در فوتبال با حرف های فریبنده و زیبا به موفقیت رسید. باید کار و تلاش کرد و برنامه ریزی داشت.
 
کسانی که منتظر زمین خوردنم بودند، الان باید شرمنده باشند
سرمربی سایپا تصریح کرد: متاسفانه در زمان مدیریت قبلی اتفاقات ناگواری در سایپا افتاد. برای هدایت تیم تصمیمات نادرستی گرفته شد و در پی آن هم آن بازیکنانی که برای موفقیت یک تیم لازم است، جذب نشدند. باید بازیکنان بهتری جذب تیم می شدند. امیدوارم این شرایط برای سال های آینده اصلاح شود و تیم بتواند به سطح اول فوتبال برگردد. من تازه توانستم تیم را در لیگ یک نگه دارم و باید نفسی بکشم تا ببینم شرایط برای ادامه ی همکاری چطور پیش می رود. فشار زیادی روی من بود. همه انتظار داشتند معجزه کنم. واقعا دستم بسته بود. خدا کمک کرد این موفقیت حاصل شود. برای عده ای از دشمنان دوست نما متاسفم که منتظر زمین خوردن من بودند. آنها انتظار داشتند زمین بخورم و خوشحال شوند. متاسفانه این مسئله در فوتبال ما اپیدمی شده که از زمین خوردن دیگران کیف می کنند و لذت می برند. چون خودشان توانایی ندارند، دنبال زمین خوردن دیگران هستند. خوشحالم توانستم این کار سخت را به سرانجام برسانم و شرمنده ی مدیران سایپا نشوم.
 
خوشحالم پرسپولیس در نقل و انتقالات بااقتدار حاضر شده است
حمید درخشان در خصوص حضور پررنگ پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر گفت: خیلی خوشحالم که پرسپولیس با تمام قوا در نقل و انتقالات شرکت کرده است. سال قبل باشگاه نتوانست بازیکنان خوبی جذب کند و جای جداشده ها پر نشد. این باعث شد تا تیم قهرمانی را از دست بدهد. امسال با وضعیت موجود خریدهای بسیار خوبی انجام شده است. امیدوارم در لیگ بتوانیم شروع مقتدرانه ای داشته باشیم. همیشه لیگ از نقل و انتقالات شروع می شود و کار باشگاه تا اینجا خوب و عالی بوده است. تماشاگران هم حمایت کنند تا تیم بتواند بازهم به مسیر قهرمانی اش برگردد. البته معتقدم رسیدن به قله ی آسیا خیلی دشوار باشد. تیم های آسیایی خیلی هزینه می کنند و زیرساخت حرفه ای دارند. ما نباید انتظارات را بالا ببریم چون با شرایطی که داریم نمی توانیم به آنجا فکر کنیم. دیدید که سال قبل هم بخاطر عدم شرایط حرفه ای ما را از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشتند. ساختار باشگاهی ما ضعیف است. در این مسیر باید خیلی ها کمک کنند. ما اگر نتیجه ای می گیریم هم جرقه ای است. باری به هرجهت کنار مشکلات رد می شویم. باید این مشکلات را کم کم حل کنیم تا به ساختار مناسب و استاندارد برسیم. خیلی بد است که فوتبال ما هنوز بعد از 20 و اندی سال نتوانسته قهرمانی لیگ آسیا را بگیرد. این نشان می دهد فقط اسم حرفه ای داریم. معضل بزرگ فوتبال ما مسئله ی مدیریتی است که باعث شده نتوانیم در هیچ رده ای در فوتبال میان بزرگان قد علم کنیم.
 
نباید مهدی کیا را بسوزانیم
وی با بیان اینکه نباید مهدی مهدوی کیا را بسوزانیم، خاطرنشان کرد: دوست داشتیم تیم ملی امید در مسابقات کاپ آسیا با مهدوی کیا موفق شود. بازیکنانی که در رده ی امید هستند، جزو سرمایه های فوتبال ملی حساب می شوند و آینده از آن آنهاست. متاسفانه برنامه ریزی درستی از سمت فدراسیون فوتبال برای تیم ملی امید انجام نشد. این عدم برنامه ریزی به تیم ملی امید آسیب زد. نباید دست روی دست بگذاریم و اجازه دهیم زمان بگذرد. همین امروز باید استارت بزنیم و هرکاری لازم است برای تیم ملی امید انجام دهیم. اگر قرار است به المپیک برویم باید کارهایی انجام دهیم که در شان تیم المپیکی باشد. این طور نشود که هیچ کسی مسئولیت را قبول نکند. اتفاقی که سالیان سال است می افتد و بعد از هرناکامی تیم متلاشی می شود. فدراسیون باید به مهدوی کیا اعتماد کند و فرصت لازم را بدهد تا با تفکراتش تواند تیم را راهی المپیک کند.
 
زنگ خطر برای فوتبال ما به صدا درآمده است
پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به لزوم پیگیری و راه اندازی مدارس فوتبال افزود: اینکه در فوتبال پایه به ترکمنستان می بازیم، زنگ خطری برای فوتبال ماست. ما تا به حال به این کشور نباخته بودیم. این نشان می دهد در فوتبال پایه درجا می زنیم. در باشگاه ها زیرساخت ها و پایه های قوی نداریم. به جز چند باشگاه، بقیه تیم پایه ندارند. متاسفانه مدارس فوتبال تبدیل به بنگاه اقتصادی و کسب و کار برای عده ای شده است. هیچ آموزشی وجود ندارد و حتی در آنجا هم پول حرف اول را می زند. مربی بجای اینکه استعداد کشف کند، دنبال پدر پولدار می گردد. کجا دیدید یک بازیکن با پول بتواند فوتبال بازی کند و به مدارج بالا برسد؟ پایه های فوتبال هم پولی شده است. اگر سری به مدارس آموزش و پرورش بزنید، می بینید چقدر استعداد خوب و عالی داریم. توجه به آموزشگاه ها و برنامه ریزی برای ساماندهی این استعدادها در همه ی رشته ها، می تواند تحول بزرگی در ورزش کشور بوجود بیاورد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.