داریوش یزدی در گفتگو با راسخون:

مدیریت باعث شده فوتبال به قهقرا برود/آجرلو آرامش را به استقلال برگرداند و تیم قهرمان شد

بازیکن دهه ی هفتاد استقلال نقش مدیریت آبی ها را در قهرمانی پررنگ تر از دیگر بخش ها می داند.
چهارشنبه، 8 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مدیریت باعث شده فوتبال به قهقرا برود/آجرلو آرامش را به استقلال برگرداند و تیم قهرمان شد
داریوش یزدی مربی اهل نفت مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به مشکلات تیم نفت این شهرستان اظهار داشت: من یقین داشتم که این تیم سقوط نمی کند. چون تیم های مشابه دیگری هم بودند که مشکلات بیشتری نسبت به ما دارند. خدارا شکر تا انتهای فصل مشکلی برای این تیم رخ نداد. با این حال معتقدم تیم های نفتی باید مشکلاتشان اساسی حل شود. این گرفتاری ها مربوط به امسال و سال قبل نیست و مربوط به مصوبه ی مجلس است که وزارت نفت نمی تواند به تیم های زیرمجموعه اش پول بدهد. این مشکل گریبان گیر تیم های نفتی شده است. وقتی تیمی مشکلات سخت افزاری از زمین تمرین، زمین بازی، مشکل مالی و امکانات زیربنایی دارد، نمی توان انتظار داشت از ته جدول فاصله بگیرد. این مشکلات را همه ی تیم های نفتی دارند. مشکلات هر سال روی هم انباشته می شود. علیرضا منصوریان که سرمربی نفت آبادان بود، امسال از ابتدای فصل تا الان بارها نالیده و قصد رفتن کرده است. اما بنا به دلایلی نرفته است. قطعا کار کردن در چنین تیم هایی سخت است. نمی شود همه را راضی کرد. بازیکن تاجایی انگیزه دارد اما واقعا بی پول و بی امکانات باشد، نمی تواند دوام بیاورد.
 
وزارت نفت مشکلات تیم های زیرمجموعه اش را برطرف کند
وی افزود: شرایط این تیم ها مثل بچه ای است که پدر دارد اما او به بچه اش کمک نمی کند. الان وزارت نفت پدر این تیم هاست اما پولی به باشگاه هایش نمی دهد. یا باید تیم ها را واگذار کنند یا اینکه مشکل پرداختی را از طریق قانونی حل و فصل کنند. دلخوشی مردم به این فوتبال است. نمی شود در فوتبال حرفه ای با این وضعیت پیش رفت. چند سال باید این مشکلات پیش پا افتاده در تیم های نفتی باشد. برای یک بار باید مسئولان تصمیم اساسی بگیرند. اینها هیجان و شور و شوق فوتبال را می گیرد. فصل شروع نشده، با اعتصاب و تمرین نکردن است. خوب مشخص است که آخر فصل قرار است چه اتفاقی بیافتد.
 
از مربیان تازه وارد انتظار بیشتری داشتم
مربی اسبق استقلال خوزستان با اشاره به کیفیت لیگ بیست و یکم تصریح کرد: همین که قهرمان تا هفته های آخر انتخاب شده و  وضعیت تیم های سقوط کرده هم در آخرین هفته مشخص شد، یعنی این که رقابت ها جذاب و پرهیجان بوده است. قطعا انتظاری که از لیگ برتر داریم، بسیار باید بالا باشد. به خصوص مربیان تازه کار و جوانی که به لیگ اضافه شدند باید بهتر خودشان را نشان دهند. البته به لحاظ مدیریتی واقعا در شرایط خوبی نیستیم. مربیان جدید وقتی می آیند، انتظار می رود، با سبک و روش جدیدی بیایند و کمی شرایط را بهتر کنند. اگر بخواهیم بگوییم که لیگ ضعیف تر از یکی دو سال قبل شده، نه؛ تفاوتی کرده است. اما واقعا ضعیف تر از قبل از کرونا شده است. البته شاید وضعیت کرونا هم دلیل افت کیفیت شده باشد. به هرحال نبود تماشاگر در ورزشگاه و تمرینات باعث پائین آمدن انگیزه و هیجان بازیکن و مربی می شود. خیلی ا این هیجانها از بین رفت. شرایط سخت تمرینی و تعطیلات متعدد باعث شد تا فوتبال ما افت کند. از لحاظ سخت افزاری و رعایت پروتکل ها هم مشکل داشتیم. در اکثر کشورهای اروپایی یک سال و نیم قبل هواداران آمدند، اما چند هفته ی آخر هواداران ما را به ورزشگاه راه داده اند. این هیجان فوتبال را می گیرد.
 
در فدراسیون دنبال سهم خواهی هستند
 داریوش یزدی گفت: فوتبال ما در کل خیلی افت کرده است. لیگ ما طوری پیش رفته که بازی های زیبا و پرگلی ندیدیم. گلهای کمی رد و بدل شده است. اینها همه به مدیریت فوتبال برمی گردد. عزیزی خادم کمتر از یک سال از فدراسیون برکنار شد. کارهای عجیب و غریبی انجام دادند. نبودن شخص اول فوتبال باعث افت می شود. کسی نیست که در راس کار برای فوتبال برنامه ریزی، سیاست گذاری و هدف گذاری کند. وقتی بزرگترین نهاد فوتبال ما بی سروسامان باشد، انتظار دارید، زیرمجموعه های آن بتوانند با کیفیت کار کنند؟ فدراسیون پدر فوتبال است. این پدر الان خودش رئیس ندارد. درگیری و اختلاف در فدراسیون بیداد می کند. متاسفانه هرکس دنبال سهم خواهی و منافع شخصی است. رکود فوتبال ما و مسائلی که در گوشه و کنار اتفاق می افتاد، همه از مدیریت نشات می گیرد. این مدیریت است که باعث شد پرسپولیس و استقلال دو تیم بزرگ ایران که همه طرفدارش هستند، از آسیا حذف شوند. کسی هم جرات نکرد یک خط اعتراض کند. چون می دانند مشکل از خود ماست. می دانند کجای کار می لنگد. می دانند باید برای حضور در رقابت های بین المللی الزامات را رعایت کنند. اما به راحتی اجازه دادند تا این دو تیم از آسیا حذف شوند. کسی هم پاسخگو نبود و فقط یکی دو نفر این اتفاق را گردن هم انداختند و کسی هم پیگیر نشد.
 
آجرلو با تزریق آرامش باعث قهرمانی استقلال شد
وی با بیان اینکه استقلال شایسته ی قهرمانی بود، خاطرنشان کرد: استقلال تنها تیمی بود که به لحاظ نتیجه گیری خودش را ثابت کرد و روند باثباتی را دنبال کرد. درست است که در مقطعی مساوی های پشت سر هم آورد و اکثر بازی ها را با کمترین اختلاف برد اما کم گل خوردن و در نهایت ثبات در روندش باعث شد، صدرنشین بماند و در نهایت قهرمان شود. این تیم تا آخر فصل نباخت و حتی در جام حذفی هم شکستی در طول 90 دقیقه نداشت. آنها با پنالتی از نساجی مازندران باختند. تیمی که چنین تفکری را در خودش تقویت می کند، شایسته ی قهرمانی است. نشان می دهد کادر فنی اش خوب کار کرده است. ویژگی بارز استقلال نباختن و کم گل خوردن است. این برگ برنده ی شان در راه قهرمانی بود. بدون شک کادر فنی کار خودش را به نحو احسن انجام داده است. یکی از دلایلی که استقلال نمی توانست سال های قبل قهرمان شود، مدیریتی بود که نمی توانست به تیم آرامش بدهد. مدام بین هیات مدیره و مدیرعامل و مربیان درگیری و حاشیه بود. اما آجرلو با سابقه ی مدیریتی اش توانست خیلی باهوش عمل کند. او آرامش را به استقلال برگرداند و نقش مهمی در قهرمانی داشت. آجرلو آرامش و اعتماد را در استقلال حکم فرما کرد. این آرامش به کادر فنی منتقل شد و در نهایت تیم هم توانست خیلی خوب کارش را بکند. از هوشمندی آجرلو بود که وقتی آمد در ابتدای کار قرارداد مجیدی را تمدید کرد تا آرامش خاطر داشته باشد. او سالهای قبل همیشه دلهره و نگرانی داشت. مدام با مدیریت درگیر بود و افکارش متزلزل بود. نمی دانست باید چکار بکند. اما امسال این آرامشی که از سوی مدیریت به کادر فنی تزریق شد، کار را برای کادر فنی راحت تر کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.