اسماعیل حلالی در گفتگو با راسخون:

حضور تماشاگران دربی را جذاب می کند/ استقلالی ها قبل از بازی فرافکنی می کنند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: داور دربی باید کسی باشد تا تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرد چون استقلالی ها قبل از دربی فرافکنی می کنند.
چهارشنبه، 10 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
حضور تماشاگران دربی را جذاب می کند/ استقلالی ها قبل از بازی فرافکنی می کنند
اسماعیل حلالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان و رسیدن به رتبه ی دوم جدول، اظهار داشت: 3 امتیاز مهمی را بچه ها قبل از دربی گرفتند. این که تیم توانسته در فصل جدید دومین برد پشت سرهم را بگیرد، خیلی خوب است. اما نمی توانیم خودمان را گول بزنیم. پرسپولیس روند خوب و یکنواختی را در طول بازی ندارد. دیدید که مقابل نفت مسجد سلیمان هم نیمه ی اول تا دقیقه 40 اصلا خوب نبود و تیم سردرگم بازی می کرد. در اواخر نیمه توانست خودش را پیدا کند. در شروع نیمه ی دوم بازهم روند بهتر شد و وقتی تیم با ثبات تر و باتمرکز بهتر بازی کرد، توانست موقعیت ایجاد کند و به گل هم برسد. اما نتوانست این روند را ادامه دهد و برتری اش را قاطع تر کند. اواخر نیمه ی دوم هم تیم افت کرد. این شرایط نشان می دهد که هنوز به شرایط ایده آل نرسیدیم و خیلی بالاوپائین داریم. باید این شرایط را درست کنند و با کار بیشتر و تمرینات مثمرثمرتر این ضعف ها را برطرف کنیم. تیم ما هنوز ضعف دارد و نمی شود آن را کتمان کرد.
 
پرسپولیس هنوز به ثبات و ایده آل نرسیده است
وی افزود: بازی خوب پرسپولیس در طول 90 دقیقه، به یک نیمه هم نمی رسد. یعنی تیم در یک بازی به اندازه ی یک نیمه هم باثبات و یکنواخت و با ریتم بازی نمی کند. این مشکل بزرگی است که باید برطرف شود. البته اتفاقات زیادی در این وضعیت دخیل است. اما با شرایطی که داریم باید این ضعف ها را تبدیل به مزیت کنیم. همه می دانند بازیکنان تیم ما رفته اند و تیم ضعیف تر شده است. همه می دانند بازیکن مثلا با لول 10 دادیم و بازیکن لول 5 گرفتیم. همه می دانند چه مشکلاتی برای باشگاه بوجود آورده اند و باشگاه تا خرخره زیر بدهی ها کمر خم کرده است. همه می دانند این قدر مشکلات مالی زیادی داریم که بازیکنان فعلی زیر 10 درصد قراردادهای فصل جدید را گرفته اند. اما نباید با همه ی این اوصاف کار را زمین گذاشت. ما پرسپولیسیم و باید کار کنیم و تلاش خود را زیاد تر به کار ببندیم تا این شرایط را روبه بهبودی ببریم. از ما توقع دارند و هواداران با تمام وجود پشت این تیم هستند. الان وضعیت پرسپولیس با ثبات و پایدار نیست و این می تواند هم دلیل بدنی داشته باشد و هم ناهماهنگی بین بازیکنان. هرچه که هست الان تیم ما آن شرایط باثبات را ندارد و باید بهتر از اینها کار کند.
 
فضای مجازی بازیکنان را زیر فشار می گذارد
پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط سرخپوشان می توانند به "دبل هت تریک" امیدوار باشند؟ تصریح کرد: روح و شخصیت قهرمانی در پرسپولیس و پیکره ی آن است. 5 سال است این تیم پشت سرهم قهرمان شده و وقتی بازیکنان جدید هم می آیند در این فضا قرار می گیرند، خودشان را با این شرایط وفق می دهند. اما باید بازیکنان ما بدانند که پا به چه باشگاه بزرگی گذاشته اند. باید این قدر تلاش کنند و زحمت بکشند تا پاسخگوی این هواداران باشند و رضایتشان را جلب کنند. از دور وقتی نگاه می کنند شاید می بینند که فضای کار راحت است. اما وقتی به تیم پرسپولیس بزرگ می آیند، تازه متوجه می شوند که چقدر با استانداردها فاصله دارند. فراموش نکنید ما بازیکنان بزرگ، کلیدی و تاثیرگذاری را از دست دادیم که پرکردن جایشان به این راحتی نیست. همین بازیکنان برای تیم ملی هم وزنه هستند و اگر نباشند، تیم ملی هم دچار مشکل می شود. وقتی چنین بازیکنانی را از دست می دهید، یا باید هم سطح آنها خرید کنید یا اینکه به بازیکنان جدید فرصت کار بدهید. نورالهی مگر یک شبه توانست به این توان و کیفیت فنی برسد؟ نه خیر؛ سالها زحمت کشید و ستاره شد. زمانی که برانکو، کمال(کامیابی نیا) را از نفت تهران خرید، شاید او در آن تیمش 40 دقیقه بازی می کرد اما آمد در پرسپولیس ساخته شد و به تیم ملی رسید. فراموش نکنید که فضای مجازی برای فوتبال ما سم است و بازیکنان را تحت فشار قرار می دهند. باید اجازه بدهند تا بازیکنان و تیم شکل بگیرد.
 حضور تماشاگران دربی را جذاب می کند/ استقلالی ها قبل از بازی فرافکنی می کنند
عبدی آقای گل لیگ امسال می شود
اسماعیل حلالی با اشاره به فرصت سوزی های عبدی گفت: عبدی گلزن خوب و بااستعدادی است. در بازی با نفت مسجد سلیمان هم خیلی خوب بود و گل زد. توپی که از روی خط شش قدم بیرون زد، قبل از زدن ضربه توپ پله شد و به ساق پایش خورد. او 2 سال شاگردم بوده و شناخت کاملی دارم. اصلا یک ذره غرور ندارد و نمی داند اصلا غرور چیست. شک نکنید با ادامه ی این روند آقای گلی امسال برای مهدی عبدی است.
 
حضور تماشاگران دربی را جذاب می کند
وی با اشاره به در پیش بودن دربی پایتخت، تاکید کرد: پرسپولیس با 2 برد خوبی که پشت سرهم آورده، روحیه ی خیلی خوبی دارد. در جدول هم بالاتر از رقیب خودش قرار گرفته اما اصلا این بحث ها در دربی مطرح نیست. دربی فقط شرایط روحی روانی و تمرکز می خواهد. این شرایط را هرتیمی داشته باشد، در عملکرد بازیکنان و تیم محسوس می شود. باید بچه ها با آرامش و تمرکز بالا بازی کنند. ضمن اینکه در دربی استفاده از موقعیت های گل خیلی مهم است. وقتی فرصتی گیر می آید باید بازیکنان به خوبی از آن سود ببرند. بعضی مواقع دربی به دلیل حساسیت خیلی کم موقعیت می شود و باید از تک فرصت ها استفاده کرد. حالا معتقدم هرتیمی بتواند از فرصت ها سود ببرد، برنده خواهد شد. به نظرم شرایط پرسپولیس برای بردن دربی مهیاست و امیدواریم این 3 امتیاز مهم را بتوانیم بگیریم. خیلی خوشحال شدم که هواداران را در بازی با صنعت نفت آبادان دیدیم. آنها ولی نعمت ما هستند و زینت فوتبالند. واقعا بعد از 2 سال حضور آنها در استادیوم، حس عجیب و شگفت انگیزی بود. حالا دربی هم خدا را شکر با حضور هوادار برگزار می شود و می تواند بازی را جذاب تر، هیجان انگیزتر و زیبا کند. باحضور هوادار است که فوتبال معنا پیدا می کند.
 
در این فوتبال زیاد شوک دیدم
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص معطلی نیم ساعته ی دیدار این تیم با نفت مسجد سلیمان به دلیل اختلاف سازمان لیگ با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی افزود: می بینید که چه مدیرانی برای فوتبال ما تصمیم می گیرند. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. این مدیران در راس کار هستند که فوتبال ما به اینجا رسیده است و قراردادهای ترکمنچای می بندند. ما این قدر در این فوتبال شوک دیدیم که دیگر یک طرف بدنمان لمس شده است(باخنده). شما هم بهتر است به این مسائل عادت کنید.
 
استقلالی ها قبل از دربی فرافکنی می کنند
اسماعیل حلالی در خصوص اعتراض استقلالی ها به داوری ها و تاثیر آن قبل از دربی گفت: تیمی که در زمین حرفی برای گفتن داشته باشد، قبل و بعد از هربازی از داوری حرف نمی زند. اینها همیشه فرافکنی می کنند. باید تیم ها آن قدر قوی عمل کنند که با اشتباه داوری تیمشان تحت تاثیر قرار نگیرد. داور هم انسان است و اشتباه می کند. آیا داوران در همین فصل چند بار برای استقلال پنالتی الکی نگرفتند؟ آیا به نفع این تیم سوت نزده اند؟ تا داور در زمین سوت می زند، برخی از بازیکنان شاخ و شانه می کشند و به سمت داور هجوم می برند. داوری فغانی را دیدم و لذت بردم. کسی جرات نمی کرد سمتش برود. برای دربی هم باید داور باتجربه و درجه ی یک بگذارند تا تحت تاثیر این جوسازی ها قرار نگیرد. فوتبال ما به آدم های قوی و کاربلد نیاز دارد. از مدیریت، داوری و همه ی جاهایی که می شود از چنین آدم هایی باید استفاده کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.