شبکه ولایت در مسیر تبدیل به یک سازمان بزرگ رسانه ای | ساختمان جدید شبکه های جهانی ولایت کلنگ خورد

آیین کلنگ زنی ساختمان شبکه جهانی ولایت با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در قم برگزار شد.
سه‌شنبه، 13 تير 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
شبکه ولایت در مسیر تبدیل به یک سازمان بزرگ رسانه ای | ساختمان جدید شبکه های جهانی ولایت کلنگ خورد

به گزارش راسخون، عصر امروز دوشنبه 12 تیرماه و همزمان با شب میلاد امام هادی(ع)، آیین کلنگ زنی ساختمان شبکه های جهانی ولایت تحت اشراف آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد. در این مراسم آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور به ایراد سخن پرداختند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آیین کلنگ‌زنی ساختمان شبکه‌های جهانی ولایت که عصر امروز در تالار اداره آب استان قم برگزار شد با تبریک ایام نورانی غدیر اظهار داشتند: در این صدسال چهره دنیا به لحاظ امکانات و پیشرفته‌های صورت گرفته، تغییر کرده و مسئله این است که آیا ما باید از این ابزارهایی که اختراع شده برای منافع مادی، استفاده کنیم یا بنشینیم و نظاره گر استفاده‌های پول پرستان و مقام پرستان باشد، مسلم است وظیفه داریم استفاده کنیم.
 

شبکه ولایت در مسیر تبدیل به یک مرکز بزرگ رسانه ای | ساختمان جدید شبکه های جهانی ولایت کلنگ خورد


این مرجع تقلید با تصریح بر ضرورت استفاده از ابزارهای نوین تأکید کردند: نباید از قافله عقب بمانیم و باید بتوانیم پیام‌های ولایت، اسلام و انسانیت را با این ابزار پخش کنیم و البته مسلمین هم عقب نماندند و اسلام در دنیای امروز در آفریقا، آسیا، اروپا و نقاط مختلف گسترش یافت.

و اگر منتظر بمانیم و بنشینیم و تماشا کنیم مسئول خواهیم بود، اما شکر خدا دنیای اسلام بیدار بود و از این وسایل استفاده کرد.
 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به انتشار و توزیع کتب زیادی از دنیای اسلام در سطح جهان ابراز داشتند: لازم است بیش از پیش از همه ابزارها استفاده کنیم، چرا که استفاده معنوی خود را از این ابزارها و پیشرفت‌ها داشته باشیم و راه اندازی شبکه ولایت نیز به همین دلیل بوده است.

شبکه ولایت در مسیر تبدیل به یک مرکز بزرگ رسانه ای | ساختمان جدید شبکه های جهانی ولایت کلنگ خورد

معظم له تأسیس شبکه ولایت را ناشی از ضرورت استفاده از ابزارهای نوین در جهت نشر معارف اهل بیت دانستند

و تصریح کردند: افرادی به من گفتند که در شهر ما هیچ راهی برای شنیدن پیام اسلام جز شبکه ولایت ندارند و می توانیم با اوضاع و احوال اسلامی از طریق این شبکه آشنا شویم. یعنی رابطه آنان با اسلام از طریق این شبکه است و از این روش سوالات خود را دنبال می‌کنند.


آیات الله اعرافی: شبکه ولایت بر حفظ وحدت اسلامی تأکید دارد


شبکه ولایت در مسیر تبدیل به یک سازمان بزرگ رسانه ای | ساختمان جدید شبکه های جهانی ولایت کلنگ خورد
 
 آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مراسم کلنگ زنی ساختمان شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه انقلاب اسلامی، امام بزرگوار و زنجیره رسانه‌های فعال در ایران و جهان در قلمرو معارف اسلامی، انوار غدیر تابان است، گفت: در این منظومه و مجموعه شبکه ولایت با انتسابی که به مرجعیت و حوزه دارد، به فضل الهی می‌درخشد.

آیت‌الله اعرافی افزود: انتشار معارف الهی و پیام ولایت شبکه های جهانی ولایت با علما، استادان، بزرگان و طلبه‌ها و فضلای ایرانی و غیرایرانی، در کنار منظومه‌ای از فعالیت‌های رسانه‌ای در حال درخشش است و آواز نورافشانی خود را نشان داده است.

وی گفت: امیدواریم به برکت این حرکت جدید و برنامه‌ریزی‌های تازه که با هدایت‌های مرجعیت معظم انجام شده، شاهد درخشش سراسری شبکه ولایت و نشر معارف الهی در تمام نقاط دنیا باشیم.

رئیس هیات امنای شبکه ولایت تصریح کرد: این جایگاه بزرگی است که حوزه‌های علمیه و حوزه متأخر قم داشتند و با هدایت مراجع بزرگ و درخش انوار انقلاب اسلامی به قله رسیده است.

آیت‌الله اعرافی گفت: اما همچنان در آغاز راه قرار داریم، میلیاردها انسان در جهان مخاطب  ما هستند، باید پیام خدا، دین و معارف را بشنوند، و به آیندگان نیز برسد.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: هنوز هم بخش زیادی از معارف نورانی اسلام و اهل بیت علیهم السلام ، در کتاب‌ها و مقاله‌ها در زبان‌های محدود مثل فارسی محصور است.

وی گفت: این جریان‌های رسانه‌ای باید آفاق جهان امروز و آینده را به روی معارف الهی باز کند، همه جهان و همه دل‌های پاک و وجدان‌های بیدار، شنوای معارف الهی هستند، هیچ کجای جهان در دل‌های پاک و وجدان‌های پاکیزه مانعی برای شنیدن حق نیست.

شبکه ولایت در مسیر تبدیل به یک سازمان بزرگ رسانه ای | ساختمان جدید شبکه های جهانی ولایت کلنگ خورد

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: آنچه انجام داده‌ایم، آغاز این راه است باید، قدم‌ها را استوارتر برداریم و چشم‌ها را به آفاق بلندتر بدوزیم، انقلاب اسلامی نشان داد که همه این‌ها شدنی است و با همت علمای بزرگ و مراجع عظام و استادان گرانقدر همه این افق‌ها قابل فتح است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: شبکه و مؤسسه جهانی ولایت حسنه‌ای از حسنات حوزه علمیه و حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی است، شخصیتی که در ابعاد علمی و عملی برکت‌ها و حسنات زیادی داشته و طرح‌های بزرگی پایه‌ریزی کرده است، شبکه ولایت هم برآمده از این فکر نورانی و همت بلند است، اما پیشرفت آن نیازمند همراهی بزرگان است.

وی تصریح کرد: شبکه ولایت بر حفظ وحدت اسلامی تأکید دارد، و سیاست‌های آن با ارشاد مرجعیت تعیین شده، امیدواریم با همت هیئت امنا، شورای سیاستگذاری، مدیریت جوان و فعال و همه استادان و کارکنان شاهد پیشرفت روز افزون شبکه و دست‌یابی به اهداف بلند آن باشیم.


پخش شبکه ولایت به زبان انگلیسی به زودی آغاز می‌شود


شبکه ولایت در مسیر تبدیل به یک سازمان بزرگ رسانه ای | ساختمان جدید شبکه های جهانی ولایت کلنگ خورد
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر علوی مدیر شبکه جهانی ولایت در مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید این شبکه، با بیان اینکه معارف ناب قرآن و اهل بیت علیهم السلام  از طریق امواج ماهواره و فضای مجازی گسترانیده می‌شود با اشاره به پخش شبکه به زبان‌های فارسی، عربی، هوسا و آذری افزود: به‌زودی پخش این شبکه به زبان انگلیسی نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: هیچ زبان و هیچ نقطه‌ای در جهان نیست که از طریق این شبکه به معارف ناب عطرآگین نشود.

مدیر شبکه های ولایت خاطرنشان کرد: با توجه به یک قطعه زمین جهت ساخت بنای نورانی ولایت تخصیص یافته، برای تثبیت و تحکیم این حوزه عظیم با افق‌های روشن قدم برمی‌داریم.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه تمام کشورهای عرب زبان تحت پوشش شبکه ولایت قرار دارند گفت: این شبکه از ۳۸ کشور در پنج قاره، مخاطب فارسی زبان فعال دارد.

وی افزود: نیمی از جمعیت آفریقا در ۱۲ کشور هوسا زبان مخاطبان این شبکه را تشکیل می‌دهند با راه‌اندازی زبان‌های سواحیلی گسترده مخاطب را افزایش می‌دهیم و به‌تدریج تمام آفریقا را پوشش خواهیم داد.

حجت‌الاسلام علوی شبکه‌ های ولایت را شبکه‌ای در تراز حوزه‌های علمیه، الگویی نمونه برای تمام شبکه‌های معارفی در اندازه، جایگاه و اِشراف مرجعیت با پرهیز و دوری از هرگونه افراط و تفریط همچنین در خدمت مکتب تشیع دانست و گفت: امروزه شبکه‌های ولایت در امر تبلیع دین بدون هیچ گونه بدیل و جایگزینی به ضرورتی حیاتی و غیرقابل انکار تبدیل شده‌اند، زیرا کشورهای دوردست و دورترین شهرها، بدون وجود عالم و خالی از هرگونه مسجد، حسینیه، منبر و روحانی برای تشنگان معارف هستند.

مدیر شبکه های ولایت همچنین بیان کرد: این شبکه با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت حوزه‌های علمیه و گنجینه عظیم جامعة ‌المصطفی‌العالمیه با کادری مجرّب از طلبه‌های رسانه‌ای، دانش آموخته حوزه و رسانه و سربازان ولایت در جبهه سنگین و پرآتش رسانه فعال می‌باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.