انتقال پروژه تحریم محرم به ماه صفر!

رسانه‌های فارسی‌زبان غربی به ویژه بی‌بی‌سی و اینترنشنال که همه ساله، هجمه وسیع و گسترده‌ای را برای بایکوت خبری، تحریم و کم‌رنگ جلوه دادن اربعین حسینی به راه می‌انداختند، این بار در اقدامی خام و زودهنگام؛ به شایعه پراکنی و گزافه گویی پرداخته‌اند تا شاید گوشه‌ای از شکست پروژه تحریم محرم 1402 را جبران نمایند.
يکشنبه، 22 مرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: آزاده مرنی
موارد بیشتر برای شما
انتقال پروژه تحریم محرم به ماه صفر!
طی سال‌های اخیر شاهد اِعمال انواع جنگ نرم رسانه‌ای از سوی سردمداران غربی و همدستان داخلی آنان در ایران اسلامی بودیم؛ اما اخیراً و با در دستور کار قراردادن جنگ ترکیبی Hybrid warfare این مهم وارد فاز جدید و گسترده‌تری شده است که مقابله با آن با دشواری‌های مضاعفی همراه است.

باید توجه داشت که جنگ ترکیبی از چنان قدرتی برخوردار است که به زعم کارشناسان این حوزه؛ ورود آن به حیطه تقابل دولت‌ها با یکدیگر را انقلابی بزرگ در عرصه لایتناهی جنگ در سراسر جهان محسوب می‌شود و اینک این نوع از جنگ؛ برای مقابله با ایران اسلامی مورد استفاده همه‌جانبه دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته است.

آنان با استفاده از این روند؛ افکار، اعتقادات، سبک زندگی و حتی سبک و سیاق و روش تربیت فرزندان را نیز مورد هدف قرار داده‌اند تا با سرعتی فزاینده به اهداف دیرینه خود؛ بالاخص براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نائل آیند.

در این راستا، طی قریب به یک سال گذشته و هم زمان با آغاز اغتشاشات 1401، جنگ ترکیبی در ایران با گستردگی بیش از پیش و فراگیری فزاینده‌ای روند خود را پیمود تا جایی که طی این ماه‌ها در سراسر کشور با بیشترین تأثیر و اثرگذاری برنامه‌ها و پروژه‌های هدف‌مند دشمن مواجه بودیم که متأسفانه صدمات مالی، جانی و اعتقادی فراوانی را نیز به همراه داشت که مهم‌ترین آن پروژه "تحریم محرم" و هدف قراردادن واقعه حماسی کربلا بود.
 

تحریف یا تخریب محرم

در این مهم، شکی نیست که کشور ما طی 1 سال گذشته متحمل آسیب‌های همه‌جانبه مختلفی شده است که بعضاً جبران بسیاری از آنها با مشکلات و هزینه‌های گزافی همراه خواهد بود؛ اما آنچه که در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است عدم تحقق اهداف دشمنان ایران اسلامی می‌باشد چرا که آنان طی برنامه‌های خود سعی بر آن داشتند تا در طول کمتر از چند ماه پروژه براندازی نظام را به نتیجه رسانده و مسیر جولان دهی خود را هموار سازند که با بصیرت مردمی و تبیین گری‌های برخی بزرگان و اندیشمندان این تیر به خطا رفت.

انتقال پروژه تحریم محرم به ماه صفر!

البته باید توجه داشت که آخرین پروژه‌ای که دشمن در کمال شکست و انحطاط مجدداً در دستور کار خود قرار داد؛ طرح تحریم محرم بود که از قریب به 2 هفته مانده به آغاز ماه محرم و با هدف جلوگیری از شرکت و حضور اکثریت مردم در عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و با لیدری فوتبالیست اسبق تیم ملی کشور (علی کریمی) راه اندازی شده بود.

در این پروژه که با شعارهایی همچون "محرمِ رژیم را تحریم کنید"، "من سیاه نمی‌پوشم"، "عزاداری ممنوع! "، "تحریم سراسری محرم" و... آغاز به کار کرد؛ نه تنها تحریم محرم که در پس ماجرا؛ تحریف حقایق واقعه کربلا و ضربه زدن به اصل اسلام و شعائر مسلمانان بود.

آنها با در پیش گرفتن این روند، در تلاش بودند تا با تحریم محرم و متزلزل سازی اعتقادات مردمی، تدریجاً این حماسه تاریخی را در اذهان عمومی کم‌رنگ کرده و نهایتاً به هدف تخریب و نابودی حماسه حسینی دست یابند.

به بیان دیگر مخالفان و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران قصد آن را داشتند تا با هدف قراردادن اصل "اسلام گراییِ" این نظام، ضربه‌ای مهلت و مضمحل کننده بر آن وارد و پایه‌های حکومت اسلامی را متزلزل سازند چرا آنان بیش از گذشته به این باور رسیده‌اند که "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است"، پس ضربه زدن به این رکن می‌توانست منجر به وارد شدن آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر به حکومت اسلامی شود.
 

محرم و انقلاب اسلامی ایران

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورا و بر اساس ارکان اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) بنیان نهاده شد و از این رو همواره مورد هجمه وسیع دشمنان مختلف در سراسر جهان بوده است. اسلامی که با نام محرم و قیام حماسی کربلا در جهان شناخته می‌شود و بسیاری از تازه مسلمان شده‌ها در اقصی نقاط دنیا، مظلومیت امام حسین (علیه‌السلام) و خاندان پاک ایشان را عامل گرایش خود به دین مبین اسلام بیان می‌کنند.


انتقال پروژه تحریم محرم به ماه صفر!

انقلاب اسلامی بر این پایه و اساس و به پشتوانه نهضت‌های اصیل مردمی به پیروزی رسید تا با توجه و تأکید بر نهضت عاشورا و ماهیت اصلاح طلبی، استکبار زدایی و ظلم ستیزی آن، بساط ظلم و ستم را در سطح جهانی برچیده و عدالت اجتماعی را گسترش دهد و بسیاری از تحلیلگران و جامعه شناسان، استکبار ستیزی و آزادی بشر از حکومت حکام ظالم را همان صدور انقلاب اسلامی عنوان کرده‌اند که منجر به بروز و ظهور انقلاب‌های بی‌نظیری همچون "بهار عربی" در جهان شد.

حائز اهمیت آنکه "ظلم ستیزی" و سر دادن "فریاد آزادی" از اهداف اصلی قیام کربلا بود که استمرار آن تهدید جدی و خطرزا برای سلطه‌جویان غربی و سردمداران اسلام ستیز، قلمداد می‌شود و به همین خاطر بودجه‌های ویژه‌ای را برای مقابله با آن در نظر گرفته‌اند تا شاید سدی در برابر فراگیری اسلام در سراسر جهان بنا کنند که علی‌رغم راه‌اندازی اتاق فکرهای متعدد و به کار گیری افراد استراتژیست در این راستا؛ تا به حال به نتیجه حائز اهمیتی دست نیافته‌اند.
 

شکست چندباره پروژه اسلام ستیزی

باید توجه داشت که با آغاز محرم و علی‌رغم سال‌های گذشته که هر چه به ایام تاسوعا و عاشورا نزدیک‌تر می‌شدم بر خیل جمعیت عزاداران اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) افزوده می‌شد؛ امسال شاهد آن بودیم که از نخستین روز محرم جمعیت کثیری در عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) شرکت کردند و هر چه به پایان شب دهم نزدیک‌تر می‌شدیم این جمعیت، افزایشی بیش از پیش به خود می‌گرفت و همین روند منجر به شکست پروژه تحریم محرم معاندان ایران اسلامی شد.

اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است نحوه برخورد رسانه‌های مختلف بالاخص رسانه‌های فارسی زبان غربی با چگونگی برگزاری عزاداری محرم 1402 بود. بایکوت همه‌جانبه برگزاری مراسم عزاداری محرم سال جاری یکی دیگر از اقدامات کور شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند بود.

انتقال پروژه تحریم محرم به ماه صفر!

آنها با به نمایش گذاشتن تصاویری محدود و هدف‌مند، تلاش کردند تا این شور حسینی را به کم‌رنگ‌ترین شکل ممکن بازتاب دهند و چنان اخبار و تصاویر مربوط به محرم 1402 را تقطیع و تحریم نمودند که گویی از عزاداران اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) کاسته شده است حال آنکه تصاویر زنده پخش شده از رسانه ملی خلاف این روند را نشان می‌داد که از عشق و ارادت مردم ایران نسبت به امام حسین (علیه‌السلام) هرگز و تحت هیچ شرایطی کاسته نخواهد شد.

اینک که رسانه‌های معاند انقلاب اسلامی در شکست چندباره خود مستأصل مانده‌اند خواب جدیدی برای اربعین حسینی دیده‌اند. به بیان دیگر آنان که متوجه روش ناکارآمد خود در مورد هدف قراردادن اعتقادات و شعائر اسلامی شده‌اند، قصد آن را کرده‌اند تا با سوءاستفاده از قرابت زمانی فوت مهسا امینی و اربعین شهدای واقعه کربلا؛ آخرین تیرهای باقی مانده خود را نیز امتحان کنند.

رسانه‌های فارسی‌زبان غربی به ویژه بی‌بی‌سی و اینترنشنال که همه ساله، هجمه وسیع و گسترده‌ای را برای بایکوت خبری، تحریم و کم‌رنگ جلوه دادن اربعین حسینی به راه می‌انداختند، این بار در اقدامی خام و زودهنگام؛ به شایعه پراکنی و گزافه گویی پرداخته‌اند تا شاید گوشه‌ای از شکست پروژه تحریم محرم 1402 را جبران نمایند.

آنان با دستاویز قراردادن خبر ارائه ارز به زائران امام حسین (علیه‌السلام) در اربعین؛ تلاش کردند تا خبر را به گونه‌ای منتشر کنند که گویی بانک مرکزی با دستور دولت و به صورت تشویقی و بلاعوض به زائران ارز می‌دهد تا از کاهش جمعیت زوار حسین (علیه‌السلام) جلوگیری نماید! حال آنکه این روند همه ساله مرسوم بوده است و تنها تفاوت آن در سال جاری؛ تغییر دلار به دینار است که به زعم بسیاری از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی خود، نوعی سیاست‌گذاری ویژه و متفکرانه در راستای غرب ستیزی و افول سلطه دلار قلمداد می‌شود.

انتقال پروژه تحریم محرم به ماه صفر!

شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند فارسی زبان؛ از انتشار انواع مانیفست و کمپین تا تمسخر و حمله گسترده و کم‌سابقه به اعتقادات و بارهای مذهبی مردم ایران را در دستور کار قرار دادند تا شاید از خیل عشاق و عزاداران اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) بکاهند؛ غافل از اینکه این شمع خاموش شدنی نیست و ترفندها و تحریف‌های آنها در این عرصه پاسخگوی تحقق اهداف شوم و اسلام‌ستیزانه نخواهد بود.

با توجه به آنچه که اجمالاً از روند تحریم و تحریف محرم و صفر سال جاری از سوی رسانه‌های معاند بیان شد؛ در می‌یابیم که دشمن تمام عزم خود را به کار گرفته است تا ضربه‌ای مهلک بر پیکره اسلام وارد کند و از این طریق اسلام و ارزش‌های اسلامی را امری حکومتی جلوه دهد تا شکافی عمیق میان عموم مردم، حکومت و باورهای دینی آنان ایجاد نماید. چرا که این مسیر؛ آخرین راه برای اشاعه اسلام ستیزی و مقابله با حکومت اسلامی در ایران محسوب می‌شود.

از این رو، ضروری است تا با تبیین و روشنگری بزرگان این عرصه و افزایش بصیرت و آگاهی اقشار مختلف مردم، بار دیگر جهان‌خواران غربی را متحمل شکستی مفتضحانه کنیم تا دیگر به خود اجازه ندهند تا با توهین به اعتقادات مردمی به اهداف شوم خود نزدیک شوند.
 

منابع:

1- تخریب زودهنگام اربعین توسط رسانه ضدانقلاب، مشرق نیوز
2- علی کریمی و دعوت از مردم برای سیاه نپوشیدن در محرم، خبرگزاری فارس
3- شکست کمپین «تحریم محرم»، خبرگزاری برنا
4- جنگ هیبریدی چیست؟، باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.