گسترش عملیات علیه پایگاه‌های ارتش تروریستی آمریکا

در حالی که وزیر امور خارجه تروریست و یهودی آمریکا پس از دیداری چند ساعته از عراق و ملاقات با مقامات این کشور بغداد را ترک کرد مقاومت اسلامی در عراق حملات خود به مواضع تروریست‌های آمریکایی را افزایش داده است. آنتونی بلینکن که با زبان تهدید و تطمیع، التماس و ترغیب با نخست وزیر عراق دیدار کرده بود و نسبت به پاره‌ای مسائل هشدار داد حالا نتیجه هشدارها و تهدیدهایش را به خوبی مشاهده می‌کند.
دوشنبه، 15 آبان 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گسترش عملیات علیه پایگاه‌های ارتش تروریستی آمریکا

در حالی که وزیر امور خارجه تروریست و یهودی آمریکا پس از دیداری چند ساعته از عراق و ملاقات با مقامات این کشور بغداد را ترک کرد مقاومت اسلامی در عراق حملات خود به مواضع تروریست‌های آمریکایی را افزایش داده است. آنتونی بلینکن که با زبان تهدید و تطمیع، التماس و ترغیب با نخست وزیر عراق دیدار کرده بود و نسبت به پاره‌ای مسائل هشدار داد حالا نتیجه هشدارها و تهدیدهایش را به خوبی مشاهده می‌کند. او هنگام ورود به فرودگاه بغداد جلیقه ضد گلوله پوشیده بود که باعث تمسخرش در سطح رسانه‌های جهانی شد.


اما در راستای عملی کردن دستورالعمل صادر شده توسط اتاق عملیات مشترک و پاسخ به درنده خویی‌های رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی‌دریغ رژیم آمریکا از متجاوزان صهیونیست، گروه‌های مقاومت عراقی در طول ۱۲ ساعت گذشته ۵ بیانیه داده که متضمن حملات پی در پی آنها به پایگاه‌های غیرقانونی ارتش تروریستی آمریکا است. پایگاه بزرگ عین الاسد در غرب عراق سه بار هدف حمله پهپادی و راکتی قرار گرفته است همچنین پایگاه تروریست‌های آمریکایی در منطقه التنف و الشدادی هم یک‌بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. گسترش سطح حملات گروه‌های مقاومت عراقی به مواضع تروریست‌های آمریکایی نشان می‌دهد که سطح درگیری روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است.

وزیر امور خارجه صهیونیست آمریکا روز گذشته در عراق گفته بود که جنگ باید در غزه محدود بماند و گسترش پیدا نکند (به این معنی که می‌گفت باید اجازه داد که صهیونیست‌ها با وحشی‌گری و خونخواری خودشان هر جنایتی علیه ملت فلسطین می‌خواهند کنند و کسی نباید مانع آنها شود) اما حالا ملاحظه می‌کند که کسی پشیزی برای حرف‌های او ارزش قائل نیست و همه جبهه‌ها در حال فعال شدن هستند و تهدیدهای آمریکا نیز در این زمینه تاثیری نداشته است.

در این میان سفر نخست وزیر عراق به تهران و استقبال شخص رئیس جمهور از محمد سودانی نیز پیام‌ها و هشدارهای خاص خود را در پی داشته است. سودانی که شب گذشته با نخست وزیر عراق دیدار کرده بود بدون شک حامل پیام کاخ سفید است و باید دید طرف آمریکایی در مورد تحولات منطقه و سیاست محور مقاومت برای گسترش درگیری‌ها علیه رژیم صهیونیستی چه پیامی به تهران ارسال کرده است. هرچند وزیر خارجه آمریکا گفته بود که اگر به رژیم صهیونیستی حمله شود آمریکا مداخله می‌کند اما این ادعا هیچ سندیتی به لحاظ توانمندی آمریکا در منطقه ندارد.

اما اطلاعات موثق نقل از منابع بسیار مطلع و آگاه در محور مقاومت تاکید دارند که نه تنها حملات به پایگاه‌های غیرقانونی ارتش تروریستی آمریکا در منطقه گسترش پیدا خواهد کرد، بلکه شناورهای دریایی آمریکا در منطقه نیز جزو اهداف تعریف شده برای حمله است. به گفته برخی منابع یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق و ارسال پیام توسط نخست وزیر این کشور به مقامات ایرانی آگاهی از این مسئله بوده است. بر اساس گفته این منابع، آمریکایی‌ها بسیار از این موضوع وحشت زده هستند و تهدید یمنی‌ها مبنی بر هدف قرار دادن ناوگان همراه ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ هنگام عبور از باب‌المندب این موضوع را ثابت کرد که تصمیم محور مقاومت برای غرق کردن کشتی‌های آمریکایی کاملاً جدی و حتمی است.

تهدیدی که دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز شنبه خود مبنی بر هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی در سواحل لبنان و فلسطین اشغالی کرد نه یک تهدید توخالی و بدون پشتوانه بود، بلکه تهدیدی با آگاهی کامل و با تدارک همه تجهیزات و امکانات بوده است. منابع آمریکایی جابجایی و استقرار سامانه‌های ساحل به سطح مقاومت اسلامی لبنان را رصد کردند و دیدند که مقاومت موشک‌های با برد ۳۰۰ کیلومتر و بیشتر را در مناطق مختلف لبنان مستقر کرده است. موشک یاخونت ساخت روسیه، قادر، قدیر و چند کروز دوربرد ضد کشتی دیگر از جمله تجهیزاتی است که طرف آمریکایی رصد کرده است.

همچنین قدرت دریایی ارتش یمن تهدیدی جدی برای شناور آمریکایی‌ها در منطقه است. ارتشی من موشک‌ها و سامانه‌های ضد سطحی پیشرفته و دوربردی دارد که می‌تواند هر هدفی را تا فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری منهدم کند. در حالی که حزب الله آب‌های مدیترانه را تحت پوشش قرار دارد، انصارالله وظیفه پوشش دادن دریای سرخ و خلیج عدن را بر عهده دارند. همچنین رونمایی گروه‌های مقاومت عراقی موشک‌های کروز دوربرد، آنها را در هدف قرار دادن شناورهای نظامی آمریکا در خلیج فارس تا شرق تنگه هرمز توانمند می‌سازد. این سطح از پوشش و قابلیت تهدید توان دریایی آمریکا برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم نیروی دریایی بزرگ و غیر قابل رقابت آمریکا را از هرگونه مداخله و عملیات تهاجمی محروم می‌کند.

حمله به پایگاه‌های زمینی آمریکا در عراق و سوریه بخشی از راهبرد کلان محور مقاومت برای اخراج آمریکایی‌ها از غرب آسیا است. این حملات در امروز و روزهای آینده شدت بیشتری خواهد گرفت و آمریکایی‌ها با آگاهی از اینکه کشورهای منطقه اجازه استفاده از خاک خود برای حمله به محور مقاومت را نخواهند داد تنها امیدشان به همین ناوهای هواپیمابری است که در خلیج فارس و شرق مدیترانه مستقر کردند. اما یک نگرانی عمده دیگر طرف آمریکایی این است که اگر بخواهد مداخله سنگینی علیه متحدان ایران در سطح منطقه داشته باشد خود ایران نیز پا به عرصه خواهد گذاشت و آنگاه سقف بر سر آمریکا ویران می‌شود. اگر قدرت پهپادی ایران نیروی هوایی آمریکا را پس از جنگ جهانی دوم با چالش عمده‌ای مواجه کرده است قدرت موشکی و ضد کشتی ایران نیز تمام فرودگاه‌ها و ناوگان دریایی آمریکا را در خطر نابودی قرار داده است.

هرچند آمریکایی‌ها با گسیل آتشبارهای متعدد پدافندی به منطقه به نوعی تلاش کردند تا در برابر هر حمله موشکی به پایگاه‌های خود مقابله کنند و از سوی دیگر کشتی‌های پدافندی را با ناوهای هواپیمابر همراه کرده تا در صورت حمله به این پایگاه‌های شناور، قدرت دفاع از خود را داشته باشند ولی خودشان نیز می‌دانند که اگر جنگ به شکل گسترده و همه جانبه‌ای آغاز شد هیچ کاری از این سامانه پدافندی بر نمی‌آید و خود آنها نیز هدف قرار خواهند. تجربه حمله به پیشرفته‌ترین سامانه پدافندی آمریکا یعنی پاتریوت در کی‌یف شاید یک نمونه پیش پا افتاده باشد چرا که موشک‌های هایپرسونیک در کنار موشک‌های ضد رادار و پهپادهایی که ایران در طول این سال‌ها به همین منظور توسعه داده، خطری جدی برای پدافند آمریکا در منطقه است. 

در پایان باید این نکته را یادآور شد که تصمیم محور مقاومت برای پیروزی مقاومت فلسطین در غزه و شکست رژیم صهیونیستی جدی و تزلزل ناپذیر است. شاید عده‌ای فکر کنند که مقاومت هیچ کمکی به فلسطینی‌ها نمی‌کند اما نگاهی به هشدارها و پیام‌های مسئولان آمریکایی و نوع رفتار آنها به لحاظ نظامی در منطقه نشان می‌دهد که به شدت تحت فشار هستند و میان حمایت از رژیم صهیونیستی و حمایت از منافع خود دچار سردرگمی شده‌اند. تصمیم برای حمله به ناوهای آمریکایی جدی و حتمی است حالا این بر عهده خود آمریکاست که در این زمینه تصمیم بگیرد که آیا تداوم حمایت از جنایت‌های صهیونیست‌ها در فلسطین ارزش نابودی ناوگان این کشور و کشته شدن هزاران نظامی آمریکایی را دارد یا نه.... /جعفری؛ اخبار سوریه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.