گزارش نهادهای اطلاعاتی امریکا از قدرت جنگی مقاومت فلسطین

نبرد طوفان الاقصی را نباید یک جنگ ساده و پیش‌پا افتاده میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی دانست و در مورد آن نوشت. ابعاد این جنگ بسیار گسترده و پهناور است و هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. مانند جوانه‌ای بود که به ناگهان بزرگ شد و در کمتر از یک ماه همه غرب آسیا را به خود درگیر کرد.
دوشنبه، 2 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : کریم جعفری
موارد بیشتر برای شما
گزارش نهادهای اطلاعاتی امریکا از قدرت جنگی مقاومت فلسطین
نبرد طوفان الاقصی را نباید یک جنگ ساده و پیش‌پا افتاده میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی دانست و در مورد آن نوشت. ابعاد این جنگ بسیار گسترده و پهناور است و هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. مانند جوانه‌ای بود که به ناگهان بزرگ شد و در کمتر از یک ماه همه غرب آسیا را به خود درگیر کرد. اما هر چه درگیری‌ها گسترده‌تر می‌شود میزان تعجب دشمن از سطح آمادگی مقاومت در غزه چند برابر می‌گردد. شاید اگر در روزهای اول خود نبرد طوفان الاقصی و بی‌اطلاعی کامل رژیم صهیونیستی را به عنوان یک غافلگیری ارزیابی می‌کردند اما امروز این غافلگیری‌ها به اندازه‌ای زیاد شده و به اندازه‌ای متعدد شده که هر یک از آن‌ها خود می‌توان یک پرونده جداگانه باشد. 

رسانه‌های غربی و صهیونیستی این روزها پر است از غافلگیری مقاومت برای ارتش کودک‌کش رژیم موقت صهیونیستی که هر یک از این رسانه‌ها یک بُعد آن را مورد کنکاش قرار می‌دهند. در واقع، تمام برآوردهای اطلاعاتی دشمن در حوزه توانمندی مقاومت فلسطین اشتباه از آب درآمد؛ از قدرت اطلاعاتی و عملیاتی، از تسلط میدانی، از قدرت آتش، از محبوبیت میان مردم، داشتن تجهیزات و امکانات، آموزش، گستردگی تونل‌ها، حفاظت اطلاعات، دسترسی به عمق سرزمین‌های اشغالی 1948، اشراف کامل بر روحیات و نگرش جامعه صهیونیستی، تعداد موشک‌ها و راکت‌های ضدزره و ... طیف متنوع دیگری که این آخری آن‌ها را بیش از همه وحشت‌زده کرده است.

دستگاه‌های متعدد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در برآوردهای خود در طول سال‌های گذشته که همیشه رسانه‌ای می‌کردند تا اشراف خود بر ساکنان غزه را به رخ بکشند بر دو مورد خیلی خیلی تاکید داشتند؛ نخست بی‌میلی جنبش حماس و گردان‌های قسام برای شروع یک جنگ با رژیم صهیونیستی، چرا که به باور این رژیم رهبران حماس به خوبی سطح نفهمی صهیونیست‌ها در قتل و کشتار و ویرانی را می‌دانستند و دوم هم در مورد تعداد موشک‌ها و راکت‌های در اختیار این جنبش بود که در این مورد همیشه عدد 15 هزار را تکرار می‌کردند. انگار این عدد مانند ساعتی که خوابیده باشد میل به بالا رفتن نداشت و همیشه روی همین تعداد قرار می‌گرفت.

اما پس از 110 روز نبرد که آن را طولانی‌ترین و پرخسارت‌ترین نبرد صهیونیست‌ها در طول چند دهه گذشته تبدیل کرده، قدرت مقاومت در شلیک راکت و موشک نه تنها کاهش نیافته بلکه مقاومت بر راهبرد خود برای حمله موشکی روزانه به شهرک‌ها و آبادی‌های صهیونیست‌نشین اطراف باریکه با هدف جلوگیری از بازگشت شهرک‌نشینان مهاجر چند ملیتی ادامه می‌دهد. هدف رژیم صهیونیستی از اشغال شمال و شرق غزه، انهدام ساختار موشکی مقاومت بود، اما باوجود حضور سه ماهه در این مناطق زیر پای آن‌ها موشک‌ها و راکت‌ها حتی به سمت تل‌آویو و شهرک‌های اشغالی شمال غزه به صورت انبوه شلیک می‌شدند که نشان داد ارتش این رژیم باوجود ادعای نابودی قدرت راکتی مقاومت، عملا هیچ کاری نکرده است.

هفته گذشته و پس از اعلام عقب‌نشینی ارتش کودک‌کش از شمال غزه به دلیل تلفات سنگینی که می‌‌داد، مقاومت در کمتر از 16 ساعت شهرهای سدیروت و نتیووت را با انبوهی از راکت هدف قرار داد که نتیووت با 50 راکت به صورت همزمان هدف قرار گرفتند. این موضوع باعث شد تا ارتش این رژیم بار دیگر به محله زیبای الرمال حمله کرده تا مانع از تداوم حملات شود. این موضوع نشان داد که مقاومت چیزی بیش از 15 هزار موشک و راکت ادعایی دشمن صهیونیستی را در اختیار دارد و در صورت پیدا کردن فرصت، هیچ ابایی از حمله به این شهرک‌ها ندارد و روزی هم نیست که صدای آژیر در چند نوبت در شهرک‌های مختلف شنیده نشود. 

علاوه بر این حجم شلیک خمپاره‌ها در کالیبرهای مختلف به همراه شلیک بدون خساست راکت‌های ضدزره یاسین بدون آنکه بخواهند سراغ انبارهای بزرگ موشک‌های ضدزره خود بروند، در کنار استفاده گسترده از تله‌های انفجاری و میدان‌های مین و ... همه و همه ثابت کرده که مقاومت دارای قدرت بالایی در حوزه تسلیحاتی است. کما اینکه ما اطلاع داریم که گروه‌های مقاومت هنوز از همه قدرت خود برای نبرد با دشمن استفاده نکرده و با این نگاه که جنگ ممکن است ما‌ه‌ها به درازا بکشد به دنبال استفاده صحیح و دقیق از ذخایر مهمات خود هستند که دشمن باوجود ادعاهای بسیار تا امروز حتی به یکی از این زاغه‌های مهمات دسترسی نیافته است. 

در این میان روزنامه امریکایی وال‌استریت ژورنال که در کنار دیگر رسانه‌های امریکایی به عنوان بوق‌های رژیم صهیونیستی عمل کرده و در این زمینه برای صهیونیست‌ها هیچ کم و کسری نگذاشته اعتراف تلخی کرده و به قابلیت‌ها و قدرت نظامی مقاومت فلسطین در میدان نبرد با دشمن اعتراف نموده است. این نشریه با استناد بر آمار آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا نوشت، گرچه نیروهای صهیونیستی درصد ناچیزی از نیروهای جنبش حماس را به شهادت رسانده‌اند، اما این جنبش با گذشت چند ماه از جنگ انعطاف‌پذیری دارد و تحولات نشان‌دهنده ناکامی تل‌آویو در هدفش مبنی بر «نابودی حماس» است.

به گفته مقامات رسمی آمریکا که گزارش محرمانه‌ای را در این خصوص تایید کردند، آژانس‌های اطلاعاتی این کشور تخمین می‌زنند که حماس همچنان مهمات کافی را برای تداوم حمله به رژیم صهیونیستی برای چند ماه آینده دارد و این جنبش در تلاش است تا استقرار نیروهای پلیس خود را در بخش‌هایی از نوار غزه بازسازی کند. مقامات اسرائیلی اذعان کرده‌اند که علی‌رغم حملات هوایی و زمینی در داخل غزه که موجب از بین رفتن جان هزاران غیرنظامی شده، به هدف خود مبنی بر «نابودی حماس» دست پیدا نکرده‌اند. طبق ارزیابی‌های آمریکا و هم‌چنین مقامات پیشین و کنونی رژیم صهیونیستی، اگرچه حماس شهدای زیادی داشته، اما به آسانی از این درگیری عبور کرده است.

اما نکته مهم‌تر آنکه صهیونیست‌ها که به راحتی در سوریه و لبنان اقدام به ترور فرماندهان ایرانی و حزب‌الله می‌کنند در غزه پس از گذشته 15 هفته از نبرد حتی یکی از فرماندهان گروه‌های مقاومت را به صورت هدفمند ترور نکرده‌اند و اگر یک فرمانده میدانی یا فرمانده میانی هم به شهادت رسیده، در بمباران‌های کور و وحشیانه این رژیم بوده است. این برتری اطلاعاتی و حفاظت اطلاعات را باید یکی از شکست‌های سخت برای تمام دستگاه‌های جاسوسی و خرابکاری این رژیم دانست که در تلاش هستند تا با انجام ترورهای گسترده و موثر علیه ایران و حزب‌الله این بخش را پوشش دهند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.