روش های افزایش ماندگاری کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابرو یکی از محبوب ترین روش ها برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا است اما بسیاری از افراد پس از مدتی نیاز به کاشت مجدد پیدا می کنند
چهارشنبه، 23 اسفند 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
روش های افزایش ماندگاری کاشت ابروی طبیعی
عوامل متفاوتی همچون افزایش سن، ژنتیک، اصلاح زیاد و غیره موجب باعث ریزش و کم پشت شدن ابرو ها می شوند. به همین دلیل اشخاصی که از این مشکل رنج می برند، به دنبال راهی هستند تا بتوانند ریزش ابرو هایشان را از بین ببرند.

پرطرفدار‌ترین روش برای این کار کاشت ابرو می باشد. ولی اکثر اشخاصی که قصد دارند از این روش استفاده کنند، در مورد ماندگاری کاشت ابروی طبیعی شک دارند. آیا شما هم می خواهید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ آیا شما هم به فکر کاشت ابرو هستید؟ اگر پاسختان مثبت است، به این مقاله توجه کنید.
 

مدت ماندگاری و نتایج کاشت ابرو چگونه است؟

به طور کلی، ماندگاری کاشت ابرو به صورت دائمی می باشد، البته به شرط و شروطه های بسیار! در واقع ماندگاری کاشت ابروی طبیعی به عوامل متفاوتی همچون شرایط سلامتی و سن شخص، جنس ابرو و سبک زندگی وی بستگی دارد.

البته نحوه مراقبت بعد از کاشت هم بر روی ماندگاری ابرو ها بسیار تاثیرگذار می باشد. برای آن که بتوانید زمان ماندگاری کاشت ابروی طبیعی خود را افزایش داده یا مادام العمر بکنید، پیش از هر چیزی باید به دنبال دکتر با تجربه در این زمینه بروید تا بتواند با روش ایده آل و بدون وارد کردن آسیب به فولیکول مو، کار پیوند را انجام بدهد.
 

عوامل تاثیرگذار در ماندگاری و دوام کاشت ابرو

اصولا پزشک متخصص فولیکول های لازم برای کاشت ابرو ها را از بخش هایی همچون پوست سر بیمار یا مناطقی که در مقابل ریزش مقاوم می باشند، انتخاب می کند. البته توجه داشته باشید که ابرو های کاشته شده، همچنان به رشد طبیعیشان ادامه خواهند داد و لازم است به طور مداوم آن ها را اصلاح کرد.

همان طور که در تیتر قبل گفته شدت ماندگاری کاشت ابروی طبیعی در افراد مختلف، مشابه نیست. از جمله عوامل تاثیرگذار در ماندگاری و دوام کاشت ابرو می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
 


قوی بودن فولیکول مو

مهم ترین عامل تاثیر گذار بر روی مدت زمان ماندگاری ابروهای کاشته شده، قوی بودن فولیکول های مو است. توجه داشته باشید که پزشک، فولیکول های مویی را برای عمل پیوند انتخاب خواهد کرد که در مقابل ریزش مو از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

ولی قدرت فولیکول مو در اشخاص مختلف هم متفاوت خواهد بود. طبیعتا هر چقدر که قدرت فولیکول موی فرد در مقابل ریزش مقاومت بیشتری داشته باشد، ماندگاری کاشت ابروی طبیعی افزایش می یابد.
 

روش کاشت

تکنیک به کار رفته برای کاشت ابرو هم جزو تاثیرگذارترین عوامل بر روی دائمی بودن نتایج این عمل است. انتخاب کردن بانک مو مناسب، کاشت فولیکول در جهت ایده آل و تکنیک کاشت، به تجربه فرد و مهارت متخصص بستگی دارد. پس به خاطر این که ماندگاری کاشت در بیشتر مواقع به مهارت و تجربه پزشک و حتی تجهیزات کلینیک وابسته است؛ باید در انتخاب کردن پزشک دقت کرد.

 
تیتر: روش های افزایش ماندگاری کاشت ابروی طبیعی
 

نحوه رسیدگی یا مراقبت پس از کاشت

نحوه مراقبت پس از کاشت ابرو، بر روی ماندگاری نتایج این روش تاثیر مستقیمی دارد. اگر می خواهید ماندگاری کاشت ابروی طبیعی شما دائمی باشد، حتما به توصیه مراقبتی پزشکان توجه کنید.
 

بعد از کاشت به طور اصولی ابرو هایتان را اصلاح کنید.

 نحوه اصلاح کردن ابرو پس از کاشت از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که رشد ابرو در ابتدا زیاد است باید 2 تا 3 بار در هفته ابرو ها را اصلاح کرد. حتما به زمان و همچنین نحوه اصلاح ابرو دقت کنید و از قیچی مناسب کمک بگیرید. 
 

ورزش کردن و انجام فعالیت های بدنی سنگین

ورزش کردن پس از کاشت موجب ریزش ابرو های کاشته شده می شود. به توصیه پزشک، یک هفته بعد از کاشت می توان ورزش سبک انجام داد و 2 هفته بعد هم به هر نوع فعالیت بدنی چه سنگین و چه پر تحرک پرداخت.
 

راه های افزایش ماندگاری کاشت ابرو

اگر بعد از کاشت ابرو به توصیه های پزشک خود و نکاتی که در زیر به آن ها اشاره شده است، توجه کنید میزان ماندگاری این روش دائمی تر خواهد بود.
  • از لوازم آرایشی اصل و معتبر استفاده کنید.

  • اگر از لوازم آرایشی فیک و غیر معتبر همچون سایه یا مداد ابرو استفاده نمایید، موجب التهاب و همچنین خارش پوست خواهد شد که می تواند باعث ریزش و کاهش ماندگاری ابروی طبیعی شما شود.
  • داروهایی که پزشک تجویز شده اند را سر وقت مصرف کنید.
  • این امکان وجود دارد که پزشک برای بیمار خود از دارو تقویتی استفاده کند‌. استفاده کردن از این دارو ها باعث تقویت فولیکول های مو خواهد شد و از ریزش آن ها جلوگیری می کند.
  • به هیچ عنوان محل کاشت ابرو را دستکاری نکنید.

  • در زمان نقاهت بعد از کاشت ابرو، حس خارش کاملا طبیعی می باشد ولی نباید ناحیه کاشت را دستکاری کرد. در صورتی که ابرو های خود را پس از کاشت دستکاری کنید، فولیکول های ضعیف می شوند.
تیتر: روش های افزایش ماندگاری کاشت ابروی طبیعی
 

علت ریزش ابروهای کاشته شده

ریزش ابرو پس از کاشت امری طبیعی می باشد ولی بی دلیل نیست. گاهی وقت ها ریزش زیاد ابروی کاشته شده قطعا دلایلی دارد که ممکن است فولیکول ها آسیب جدی ببینند. در ادامه مطلب به بررسی عوامل ریزش ابرو پس از کاشت خواهیم پرداخت.
 
  • ابرو های ضعیف
  • مراقبت نکردن درست از ابروی کاشته شده
  • کاشت ابرو در کلینیک های نامعتبر
  • مبتلا شدن به بیماری های خاصی همچون تریکوتیلومانیا
  • بارداری
  • شیردهی
با توجه به این عوامل، برای افزایش ماندگاری کاشت ابروی طبیعی، حتما از سلامت خودتان مطمئن شوید، سپس اقدام به انجام این روش کنید.

کاشت ابرو، یکی از بهترین روش های ممکن برای پرپشت کردن ابرو ها است. ماندگاری کاشت ابروی طبیعی، دائمی می باشد اما در صورتی که در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص این کار انجام بگیرد.

عوامل زیادی بر روی ماندگاری کاشت ابروی شما اثر می گذارند اما با این حال سعی کنید مراقبت های بعد از کاشت را به صورت اصولی انجام دهید. به هیچ عنوان ابرو های خود را دستکاری نکنید و از ورزش سنگین بپرهیزید.

اگر دچار بیماری خاصی هم هستید، اول از همه با پزشک خود مشورت کنید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما تشکر می کنیم و شما را دعوت می کنیم تا از طریق تماس با شماره ۰۲۱۲۲۱۷۶۰۲۰ و یا مراجعه به سایت iranianclinic.com با مشاوران کلینیک زیبایی ایران در ارتباط باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.