گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش‌ها به این اتفاق

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی بر اثر مورد اصابت قرارگرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد امروز چهارشنبه 10 مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به‌همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید.
چهارشنبه، 10 مرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش‌ها به این اتفاق
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی بر اثر مورد اصابت قرارگرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد امروز چهارشنبه 10 مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به‌همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همین رابطه و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر مورد اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
انّا للّه و انّا الیه راجعون
با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اسماعیل هنیه که بود؟
«اسماعیل هنیه» با نام کامل «اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه» (ابوالعبد) در سال 1963 در اردوگاه الشاطی نوار غزه (تحت حاکمیت مصر) به دنیا آمد، دوران نوجوانی و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در همین اردوگاه و در مدرسه‌ای متعلق به آنروا UNRWA و تحصیلات دبیرستان را در دانشسرای دینی الازهر گذراند و در سال 1981 برای تحصیل در رشته ادبیات عرب وارد دانشگاه اسلامی غزه شد.

وی که با ورود به دانشگاه، به عضویت انجمن اسلامی این دانشگاه در آمده بود، از سال 1983 به‌مدت یک سال عضو شورای دانشجویی دانشگاه شد و تا سال 1986 نیز ریاست شورای دانشجویی دانشگاه را به‌عهده گرفت و نهایتاً یک سال بعد همزمان با انتفاضه اول در فلسطین، با مدرک لیسانس فارغ‌التحصیل شد. شرکت او در انتفاضه اول موجب دستگیری‌اش توسط صهیونیست‌ها شد و او مدت کوتاهی را در زندان‌های این رژیم گذراند. اسماعیل هنیه بار دیگر در سال 1988 به‌مدت 6 ماه و در سال 1989 به‌مدت 3 سال به زندان اسرائیل افتاد.

هنیه دارای 13 فرزند بود که 3 نفر از آن‌ها در 10 آوریل 2024 و در جریان نبرد طوفان الاقصی و در بمباران سنگین نوار غزه توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. در اکتبر 2023 نیز جنگنده‌های ارتش اسرائیل خانه هنیه در شهره غزه را بمباران کردند که طی این حادثه 14 نفر از اعضای خانواده‌اش از جمله یک برادر و برادرزاده‌ او شهید شدند. اندکی بعد، در نوامبر 2023، نوه کوچکش و در چند روز بعد نوه دیگری از وی در حمله هوایی اسرائیل به غزه به شهادت رسیدند.

اسماعیل هنیه در سال 2003 نیز به‌همراه شیخ احمد یاسین (رهبر اول حماس که در سال 2005 به شهادت رسید) مورد هدف حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفت که زنده ماند. در پی خروج اسرائیل از نوار غزه در سال 2005 و سپس پیروزی جنبش حماس در انتخابات پارلمان فلسطین در سال 2006، هنیه از تاریخ 29 مارس 2006 تا 14 ژوئن 2007 به‌عنوان نخست‌وزیر دولت خودگردان فلسطینی برگزیده شد. هنیه در تاریخ 6 می 2017 به‌جای خالد مشعل به‌عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس جایگزین وی شد.

تبعید
در تاریخ ۱۷/‏۱۲/‏۱۹۹۲‬ همراه با ۴۱۵ نفر از رهبران و فعالان حماس و جهاد اسلامی به مرج الزهور در جنوب لبنان تبعید شد.

ترور نافرجام
اسماعیل هنیه جزئیات عملیات ترور نافرجام خود را این گونه توصیف می‌کند: در تاریخ ۰۶/‏۰۹/‏۲۰۰۳‬ م. همراه شیخ احمد یاسین به دیدار دکتر مروان ابو راس رفته بودیم. وقتی ناهار را در منزل ایشان میل کردیم، ناگهان یک هواپیمای اف ۱۶ محلی را که در آن بودیم بمب باران کرد. سقف فرو ریخت و همه جا را دود و گرد و خاک فرار گرفت. به شکرانه پروردگار موفق شدیم از منزل خارج شویم و خداوند ما و خانواده دکتر ابو راس را نجات داد.
.

اولین جزئیات از ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در پی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران جزئیاتی از این ترور منتشر شد. ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت 2 نیمه‌شب اتفاق افتاد.

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید. بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و به‌زودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد. پس از آزادی از زندان در سال 1992، هنیه به‌همراه برخی دیگر از سران مبارز فلسطینی نظیر شهید عبدالعزیز الرنتیسی (رهبر اسبق حماس)، محمود زهار (از رهبران فعلی حماس)، شهید یحیی عیاش (فرمانده اسبق شاخه نظامی حماس) و حدود 400 نفر دیگر به جنوب لبنان (منطقه مرج الزهور) تبعید شد و این تبعید آغازی بر پیوند خوردن این مبارزین با گروههای دیگر نظیر حزب‌الله لبنان شد.
 

بیانیه دوم سپاه درباره شهادت اسماعیل هنیه تا ساعتی دیگر

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار دومین اطلاعیه خود درباره ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، در زمینه برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدا توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه شماره ۲ روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم . «مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالا صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡه فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِ  وَ مَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلا»؛ همان گونه که به استحضار ملت شریف و عظیم‌الشأن ایران اسلامی و آحاد امت اسلامی و رزمندگان جبهه پرافتخار مقاومت رسانده شد ، در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ مجاهد بزرگ " آقای دکتر اسماعیل هنیه" رئیس معزز دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان شجاع ایشان در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار صهیونیستی، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند.

شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط «مجلس محترم شورای اسلامی» برای شرکت در « آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران» بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی « طوفان الاقصی» سفرهای متعددی به کشورمان داشتند. این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.

بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های «شهید القدس» دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود. با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و جنایتکارانه و تسلیت و تبریک شهادت سردار عالیقدر حماس و مقاومت اسلامی فلسطین و محافظ دلاور وی، به آگاهی مردم قدرشناس و انقلابی ایران می‌رساند، برنامه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گرانقدر توسط «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» اطلاع‌رسانی خواهد شد.»
 

مقاومت فلسطین: ترور هنیه موجب تقویت قدرت ملت فلسطین می‌شود

کمیته‌های مقاومت فلسطین با تأکید بر اینکه سیاست کثیف ترورهای رژیم اشغالگر هرگز تاأثیری بر مقاومت ملت فلسطین ندارد و موجب تقویت اراده آنها می‌شود، تصریح کرد: صهیونیست‌ها از جنایت ترور شهید هنیه پشیمان می‌شوند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با شهید اسماعیل هنیه و همه شهدایی که در این راه مبارک و در مسیر دفاع از مقدسات و آرمان ما جان خود را فدا کردند، تجدید میثاق می‌کنیم. در بیانیه کمیته‌های مقاومت فلسطین آمده است: این عملیات بزدلانه ترور علیه رهبر بزرگ ما که نمادی از نمادهای ملت فلسطین و مقاومت آن است، هرگز مقاومت ما را تضعیف نخواهد کرد و سیاست کثیف ترورها تنها موجب تقویت قدرت و ثبات ملت فلسطین می‌شود.
 

بیانیه حماس در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه

«بسم اللّه الرّحمن الرّحیم (ولاتحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربّهم یرزقون) جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به محل اقامتش در تهران بعد از مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران را به ملت بزرگ فلسطین، امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان تسلیت می‌گوید. 
انّا للّه و انّا الیه راجعون
جنبش مقاومت اسلامی حماس چهارشنبه 25 محرم 1446 هجری مصادف با 31 جولای 2024 میلادی.»
 

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه

خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود می‌دانیم؛ رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت.

در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران! 

رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

شهید هنیه سالها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.

اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سید علی خامنه‌ای
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶
.
لحظاتی از آخرین دیدار روز گذشته  شهید اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب اسلامی 
.
.

برشی از زندگینامه شهید اسماعیل هنیه که در ساعات اولیه صبح امروز در محل اقامت خود به یاران شهیدش پیوست

.

.

پیام "ایناس هنیه" عروس شهید اسماعیل هنیه در مورد شهادت وی

.

همسر پسر اسماعیل هنیه نیز در پیامی ویدئویی در این باره گفت: با دلی راضی به قضا و قدر خدا، سوگوار مردی هستم که زمین و آسمان از اندیشه‌های نیک او پر شده است، مردی که نیازی به معرفی ندارد. وی افزود: او عمویم، عزیزم، پدرم، تاج سرم و نور چشمم بود و به زمره مجاهدان صادق و شجاع و فرزندان شهیدش ملحق شد. چشم‌ها اشک می‌ریزند و دل‌ها غمگین می‌شوند و ما در فراق تو، ای ابو العبد، ای پدرمان، ای تاج سرمان اندوهگین هستیم.
 

پسر هنیه: خون پدرم باارزش‌تر از خون کودکان فلسطینی نیست

پسر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت پدرش گفت: خون پدرم از خون کودکان شهید در نوار غزه باارزش‌تر نیست. «عبدالسلام هنیه» فرزند «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی در این باره گفت: پدرم به خواسته‌اش رسید و ما در یک انقلاب و مبارزه مداوم علیه رژیم اشغالگر هستیم.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، وی تاکید کرد: خون پدرم باارزش‌تر از خون کوچک‌ترین کودک فلسطینی نیست. عبدالسلام هنیه ادامه داد: مقاومت با ترور رهبرانش پایان نخواهد یافت و حماس تا زمان آزادی به مقاومت ادامه خواهد داد. وی افزود: پدرم هر روز احساس شهادت می‌کرد و ما به او افتخار می‌کنیم و سرمان را بالا می‌گیریم.

بیانیه مهم حزب الله لبنان در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه

 
گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق

.

حزب الله لبنان در بیانیه ای تاکید کرد که شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عزم رزمندگان مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی را راسخ تر می کند.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حزب الله لبنان امروز چهارشنبه در بیانیه خود آورده است: به مردم مبارز، مجاهد و مظلوم فلسطین و برادران شریفمان در جنبش حماس و همه گروههای عزیز مقاومت فلسطین و به ملتهای عربی و همه مبارزان آزاده و شریف، شهادت رهبر بزرگ و صادق و برادر عزیز استاد اسماعیل هنیه رحمت الله رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت می‌گوییم و به ویژه خانواده شریف و ایثارگر این شهید که دهها شهید را در راه قدس و فلسطین نثار کرده است تسلیت عرض می کنیم و از خداوند متعال صبر و پاداش دنیا و آخرت را برای آنها مسالت می کنیم. 

در بیانیه تاکید شده است: فرمانده شهید استاد اسماعیل هنیه از رهبران بزرگ مقاومت در برهه کنونی است که با شجاعت تمام در برابر پروژه هژمونی آمریکایی و اشغالگران صهیونیست ایستاده و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و آماده شهادت در راه آرمان فلسطین هستند و همواره و در این مسیر آماده شهادتند.

حزب الله بیان کرد: شهادت هنیه رضوان الله علیه عزم مبارزان و رزمندگان در همه جبهه های مقاومت را برای ادامه راه جهاد و نبرد با دشمن صهیونیست جزم تر خواهد کرد. شهادت این رهبر بزرگ عزم رزمندگان و مبارزان را در رویارویی با دشمن صهیونیست و قاتل زنان و کودکان و عامل ارتکاب جنایات نسل کشی در غزه و غاصب سرزمین فلسطین و مقدسات امت اسلامی قوی تر خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: ما در حزب الله خود را در غم برادران حماس به خاطر فقدان این رهبر بزرگ و همه احساسات دردناک فقدان این رهبر بزرگ و احساس خشم نسبت به جنایات دشمن شریک می دانیم.
 

آیت‌الله نوری همدانی: هیچ خللی در عزم راسخ برای نابودی اسرائیل وجود ندارد

لازم است آمریکای جنایت‌کار به‌عنوان حامی اصلی صهیونیست و خود اسرائیل غاصب بداند که جبهۀ مقاومت نه‌ تنها خللی در عزم راسخش برای نابودی اسرائیل ایجاد نخواهد کرد، بلکه مستحکم‌تر از قبل این مسیر را ادامه خواهند داد و بی‌تردید شهادت اسماعیل هنیه این مجاهد راه را برای محو این رژیم سفاک و آدم‌کش هموار خواهد نمود.
 

بیانیه مسعود پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه

مسعود پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در ایکس( توییتر سابق) نوشت: امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم. ‏شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد. ‏«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»
 

قالیباف: ایران اسلامی و جبهه مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت

 رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: ایران اسلامی و جبهه مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت. محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه(۱۰ مردادماه) در پی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس، در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: رحمت خدا بر رهبر شجاع مقاومت فلسطینی، مجاهد نستوه و مربی حکیم، حافظ کرامت ملت مبارز فلسطین و پاسبان ارزش‌های اسلامی، شهید القدس حاج اسماعیل هنیه. رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام تاکید کرد: دو ملت ایران و فلسطین در آغوش یکدیگر داغدار این مصیبت بزرگ هستند. ایران اسلامی و جبهه مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت.
 

واکنش وزارت خارجه ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران | خون پاک این مجاهد هرگز هدر نخواهد رفت

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس- در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملتها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت. 

کنعانی با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت. سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

همشهری آنلاین، شهردار پایتخت در پیامی نوشت: ملت ایران و مردم تهران قهرمان، ترور میهمان مبارز خویش را محکوم می‌کنند و یقینا تاوان سخت شهادت این قهرمان از سران رژیم منحوس صهیونیستی گرفته می‌شود. 

در پی ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:
بسم رب الشهدا و الصدیقین؛ ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون
شهادت مبارز خستگی‌ناپذیر و شخصیت برجسته جبهه مقاومت اسلامی، شهید اسماعیل هنیه، به دست سفاک‌ترین قاتلان تاریخ را به محضر امام عصر(عج)، ولی‌امر مسلمین جهان، امت اسلامی و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

آن شهید مجاهد که از جمله پرچمداران نهضت آزادی قدس شریف بود، بارها در معرض شهادت قرار گرفت و صهیونیست‌ها، عاقبت وی را در مأمن خویش در تهران به شهادت رساندند. ملت ایران و مردم تهران قهرمان، ترور مهمان مبارز خویش را محکوم می‌کنند و یقینا تاوان سخت شهادت این قهرمان از سران رژیم منحوس صهیونیستی گرفته می‌شود. صبح ظفر نزدیک است و پیام‌رسای مقاومت برای آزادسازی فلسطین، جهانی شده و نام مبارک شهید هنیه، در صحن مسجد الاقصی طنین انداز خواهد شد.
علیرضا زاکانی
شهردار تهران ؛ ١٠ مرداد ١۴٠٣
 

واکنش سخنگوی سازمان اوقاف

گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق

جلیلی: پیکار پیوسته هنیه در برابر دشمن او را به نماد جهاد و اتحاد تبدیل کرد

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: پیکار پیوسته شهید هنیه در برابر دشمن و همراهی همدلانه او با دوستان جبهه مقاومت او را به نماد جهاد و اتحاد تبدیل کرد. به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، با تسلیت این واقعه دردناک، شهادت را پاداش سال ها عمل صالح و مجاهدت وی دانست.

وی گفت: مهمان عزیز جمهوری اسلامی، برادر گرانقدر و مبارز اسماعیل هنیه پس از عمری مجاهدت در راه آزادی قدس شریف و رهبری حماس به ویژه در عملیات طوفان الاقصی و ده ماه مقاومت اعجاب برانگیز پس از آن، به دست بدترین دشمن خدا و انسانیت در دوران معاصر، رژیم تروریستی صهیونیستی به شهادت رسید. وی ادامه داد: او پاداش عمل صالح و مجاهدتی را که در تمام عمر برای آخرت اندوخته بود، دریافت کرد.

پیروزی‌های پی‌درپی از نبردهای ۲۲ روزه تا طوفان الاقصی نقطه‌ای درخشان در کارنامه عمل اوست که از یک سو شکست را به رژیم صهیونیستی چشاند و از سوی دیگر تجدید نظر در مناسبات ظالمانه جهان را با صف‌کشی حق و باطل به خیابان‌های سراسر جهان کشاند و امت اسلام را یکدل نمود. پیکار پیوسته او در برابر دشمن و همراهی همدلانه او با دوستان جبهه مقاومت او را به نماد جهاد و اتحاد تبدیل کرد. جلیلی اظهار داشت: این شهادت پرافتخار بر او مبارک باد اگر چه فقدان او برای امت اسلامی و ملت فلسطین به ویژه مردم نستوه غزه سخت و غمی بزرگ است.
 

بیانیه شورای نگهبان

شورای نگهبان در بیانیه‌ای با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه تاکید کرد: بدون تردید جهان به زودی شاهد زوال و نابودی رژیم سفاک، منحوس و جعلی صهیونیستی به‌عنوان محور و مرکز شرارت‌های منطقه و جهان اسلام خواهد بود.

در متن بیانیه شورای نگهبان به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه آمده است: شهادت یکی دیگر از فرزندان شجاع اسلام، مجاهد و مبارز برجسته فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه را که توسط رژیم سفاک صهیونیستی به فیض شهادت نائل آمد، به امت اسلامی و ملت غیور و مجاهد فلسطین و به‌خصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت و تهنیت‌ می‌گوییم.

این بیانیه افزود: این شهید بزرگوار سالیان سال شرافتمندانه و خستگی‌ناپذیر در میدان مبارزه با رژیم جعلی و تروریست صهیونیستی، جانفشانی کرد و همیشه آماده شهادت بود و در این راه فرزندان و عزیزان خود را هم در کمال شجاعت تقدیم اسلام و آرمان فلسطین آزاد کرد.

شورای نگهبان عنوان کرد: آنچه مسلم است جنایات و ددمنشی رژیم فاسد صهیونیستی که برای رسیدن به اهداف شرورانه و نامشروع خود از هیچ اقدام وحشیانه‌ و تروریستی دریغ نمی‌کند، برای جهانیان به ویژه مردمان آزاداندیش و باوجدان جهان حتی در کشورهای غربی اثبات شده و به همین دلیل موجی از تنفر علیه این دولت تروریستی‌ در سطح بین‌المللی شکل گرفته و درحال جوشش است.
 

مخبر: ترور «اسماعیل هنیه» عزم جبهه مقاومت برای مقابه با رژیم کودک‌کش را راسخ‌تر می‌کند

معاون اول دولت سیزدهم با تبریک و تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، تاکید کرد: بدون تردید این اقدام کور و تروریستی عزم جبهه مقاومت اسلامی را در سرتاسر منطقه برای نابودی این رژیم کودک‌کش راسخ‌تر از گذشته خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد مخبر» معاون اول دولت سیزدهم در پیامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: اقدام تروریستی علیه شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نمایشی بزدلانه از سوی رژیمی غاصب بود که تاکنون هیچ وقت نتوانسته است در میدان جنگ مردانه مبارزه کند و گویا راهی جز کشتن زنان، کودکان و افراد بی‌گناه و ترور شبانه شخصیت‌های سیاسی به دور از شهر و کاشانه خویش ندارد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بار دیگر حتی به حامیان خود نشان داد که به هیچ قانون و مسلکی پایبند نیست و چنان افسار گسیخته است که روزی دولت‌های غربی پشتیبان خود را نیز در هلاکت خویش سهیم می‌سازد. معاون اول دولت سیزدهم افزود: این مرد بزرگ تعداد زیادی از اعضای خانواده خود را نیز در کشتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی از دست داده بود و اکنون به خانواده و همرزمان شهیدش پیوست.
 

لاریجانی: رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر شکست خود در غزه با اقدامات تحریک‌آمیز است

مشاور مقام معظم رهبری در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه نوشت: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم بدنبال آن است که شکست خود را در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک‌آمیز تغییر دهد. به گزارش ایرنا، در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری در پیامی آورده است: شهادت رهبر رشید حماس، برادر مجاهد اسماعیل هنیه را به ملّت نستوه فلسطین و مسلمانان تسلیّت عرض می‌کنم.

وی افزود: او مرد بزرگی بود که نهضتی شهادت‌طلبانه را در فلسطین عزیز راهبری کرد و نسلی را تربیت نمود که هیچگاه روشنایی آن حرکت خاموش نخواهد شد و قطعاً با خون مطهر این انسان شریف اوج خواهد گرفت. اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم بدنبال آن است که شکست خود را در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک‌آمیز تغییر دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام (ره) ضمن تبریک و تسلیت این شهادت عظیم به ملت مظلوم فلسطین، خانواده و دوستداران شهید اسماعیل هنیه، ابراز امیدواری کرد که این شهادت‌ها مقدمه پیروزی نهایی آرمان فلسطین باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تبریک شهادت بزرگمرد مقاومت، شهید اسماعیل هنیه، افزود: تردید نداریم سرنوشت سختی بزودی در انتظار جنایتکاران و حامیان آنان است، منتظر بمانند. ملت قهرمان فلسطین و انقلاب اسلامی ایران، مسیر پیروزی را با قدرت و سرعت بیشتری ادامه خواهند داد.
 

تسلیت سید محمد خاتمی در پی شهادت اسماعیل هنیه

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت جناب اسماعیل هنیه که از چهره های برجسته مقاومت و مبارزه و مقابله با ترور و سرکوب و اشغال بود، و چندی پیش نیز شاهد شهادت نزدیکترین کسان خود در کنار دهها هزار فلسطینی قربانی جنایات وحشتناک اسرائیل در غزه، نشانه دیگری از پلیدی و نفرت انگیزی تروریسم است؛ به خصوص وقتی که رنگ دولتی را به خود می گیرد. از خداوند منان می خواهم که خون پاک این شهید همچون زندگی سرشار از مبارزه اش عاملی باشد در جهت رهائی هرچه زودتر مردم مظلوم فلسطین بخصوص مظلومان غزّه. برای روان پاک او و همه شهیدان راه عزت و آزادی آرزوی علو درجات دارم.
 

وزیر کشور: ترور«اسماعیل هنیه» از سوی فرزندان مقاومت بی‌پاسخ نمی‌ماند

احمد وحیدی در پیامی به مناسبت شهادت «اسماعیل هنیه»،آورده است: شهید اسماعیل هنیه از سرداران آزادیخواه جبهه مقاومت بود که راه و رسمش تا ابد سرمشق مجاهدان اسلام خواهد بود. وی تاکید کرد: رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن تصور می‌کنند با اقدامات تروریستی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود، غافل از آنکه شهادت هریک از فرزندان راه مقاومت، مسیر حق طلبان و مظلومان جهان را در راه رسیدن به هدف اصلی یعنی آزادی قدس شریف و ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیون هموارتر خواهد کرد. وزیر کشور بیان کرد: بی‌شک ترور شهید هنیه از سوی فرزندان راه مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند و پیروز قطعی این میدان بنا بر وعده خداوند مجاهدان راه حق خواهند بود.


گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق

گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق

گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق

گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق

گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق

گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق

گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق

گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق

گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق
 

گزارش شهادت اسماعیل هنیه و واکنش داخلی به این اتفاق


 

صدرالحسینی: پاسپورت هنیه دیپلماتیک بود و از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشت

کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن محکومیت به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس، اظهار کرد: پاسپورت شهید هنیه دیپلماتیک بوده و به این طریق سفر می‌کردند و در سفر به ایران نیز ایشان یک مقام سیاسی بودند، بنابراین از نظر حقوق بین‌الملل مصونیت داشته است. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره محکومیت به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس در تهران، گفت: ذات تروریستی رژیم صهیونیستی، ترور را به‌عنوان یک ترور دولتی به رسمیت شناخته است. رژیم صهیونیستی در طول عمر منحوس ۷۵ساله خود موارد متعددی ترور در نقاط مختلف انجام داده است. وی افزود: به جز آن ترورهایی که به طور رسمی اعلام می‌شود، رژیم صهیونیستی برای تحکیم خود در طول این ۷۵ سال هزاران نفر را به شیوه‌های مختلف ترور کرده است و در سرویس‌های اطلاعاتی دنیا، سرویس رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم تروریست شناخته می‌شود.



علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت هم با تاکید بر این‌که رژیم صهیونیستی تاوان سنگینی خواهد داد، گفت: باید شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همکاری‌ اسلامی جلسات فوق‌العاده‌ای درباره ترور شهید اسماعیل هنیه تشکیل داده و ایران هم خواستار صدور قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی شود.

غلامرضا توکل نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه رفتارهای بزدلانه از سوی رژیم صهیونیستی نشانه حقارت و ناتوانی این رژیم منحوس است،‌ افزود: تجربه نشان داده نتیجه ترورهای کور همواره هوشیارتر شدن و بیدار شدن  امت حزب الله و خاصه جبهه مقاومت بوده که امروز در خط مقدم مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی قرار دارد.

جمشید قائم مقام نماینده مردم رامیان و آزاد شهر در مجلس با بیان اینکه شهادت سردار هنیه دوباره برای ما خاطرات تلخ را تداعی کرد، گفت: اما تاریخ نشان داده که ما همواره با شهادت عزیزان خود قوی تر شده ایم. امروز صدای آزادی خواهی در تمام دنیا به صدا درآمده و ترس آنان از همین موضوع است. می ترسند که گفتمان انقلاب که بیداری و آزادی خواهی همه ملت های دنیا است محقق شود.

فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه تاکید کرد که این جنایت تبهکارانه عزم جبهه مقاومت در ایستادگی و مبارزه را مضاعف خواهد کرد.
 

واکنش های خارجی

واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت اسماعیل هنیه

گروه‌های مختلف فلسطینی به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند. گروه‌ها و جناح‌ها مختلف فلسطینی به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده و اعلام کردند که این اقدام قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند. در همین راستا، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، تأکید کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش اقدامی بزدلانه است و قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ابوزهری: در راه آزادی قدس حاضریم هر بهایی را بپردازیم
سامی ابوزهری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با شبکه العربی تاکید کرد: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

واکنش محمود عباس به ترور شهید هنیه
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در بیانیه‌ای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، را محکوم و آن را «اقدامی بزدلانه» و «تحولی خطرناک» توصیف کرد.

ساف: ترور هنیه اقدامی ناجوانمردانه است
سازمان آزادی‌بخش فلسطین ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، را محکوم کرد و آن را اقدامی ناجوانمردانه و بزدلانه خواند و گفت این جنایت موجب پایبندی هرچه بیشتر ما به مقاومت و پایداری در برابر دشمن خواهد شد.

برغوثی: ترور هنیه عزم و اراده ملت فلسطین را قوی‌تر خواهد کرد
مصطفی برغوثی، رئیس جنبش ابتکار ملی فلسطین، تأکید کرد که ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، جنایتی است که عزم و اراده ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود را جزم‌تر خواهد کرد.

جنبش فتح شهادت هنیه را تسلیت گفت
جنبش فتح ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، در تهران را به شدت محکوم و بر اهمیت وحدت ملت فلسطین و ادامه مقاومت و پایداری در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید کرد.

جبهه دمکراتیک فلسطین: ترور اسماعیل هنیه مؤید این است که نبرد طولانی است
جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که ترور اسماعیل هنیه مؤید این مطلب است که نبرد طولانی است.  جبهه دموکراتیک افزود که دشمن اگر خیال می‌کند که با ترور رهبران مقاومت، مقاومت متوقف خواهد شد، سخت در اشتباه است؛ زیرا که رهبران حماس در روح و جان مردم فلسطین ریشه دارد.

جهاد اسلامی: ترور هنیه مقاومت را تقویت می‌کند
محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، به شبکه خبری الجزیره گفت که ترور اسماعیل هنیه مقاومت را تقویت می‌کند و پاسخ مقاومت میدانی خواهد بود.
 

واکنش کرملین به شهادت هنیه

سخنگوی کرملین گفت:  روسیه، ترور شهید اسماعیل هنیه را شدیدا محکوم می‌کند. امروز چهارشنبه رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران به شهادت رسید. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گزارش کرد: «ما شدیدا این حمله را که منجر به ترور آقای هنیه شده، محکوم می‌کنیم.» این سخنگو افزود: «حمله اسرائیل به ایران، علیه تلاش برای بازگرداندن صلح در منطقه بود.»
 

واکنش چین به ترور اسماعیل هنیه در تهران

چین در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران که منجر به شهادت وی شد، بر موضع همیشگی‌اش برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تاکید و ترور وی را محکوم کرد. وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که آنها (فلسطین و رژیم صهیونیستی) باید هر چه زودتر به منظور جلوگیری از تشدید بیشتر در جنگ و تقابل، به آتش‌بس دست پیدا کنند. در بیانیه این وزارتخانه آمده است که چین قاطعانه با ترور هنیه در ایران مخالف است و آن را محکوم می‌کند و این حادثه می‌تواند منجر به بی‌ثباتی بیشتر منطقه شود.
 

واکنش اولیه کاخ سفید به ترور اسماعیل هنیه

کاخ سفید در اولین واکنش خود به شهادت اسماعیل هنیه اعلام کرد که از اخبار مربوط به ترور وی مطلع است. گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ کاخ سفید در اولین واکنش خود به شهادت اسماعیل هنیه اعلام کرد که از گزارشهای مربوط به ترور وی مطلع است. روابط‌عمومی سپاه پاسداران امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهۀ مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسیِ مقاومت اسلامیِ حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظینش به شهادت رسیدند.علت و ابعاد این حادثه درحال بررسی است و نتایج آن متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران به تهران سفر کرده بود.

پنتاگون به ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان داد | آمریکا از این اقدام اطلاع داشت؟

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مطلع بودن آمریکا از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت که نظری در این باره ندارد. «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی عملیات ترور توسط رژیم صهیونیستی در تهران گفت که هیچ نظری درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور هنیه و اطلاع آمریکا از این اقدام پیش از وقوع آن ندارد. 
 

بیانیه طالبان در پی شهادت اسماعیل هنیه

دولت سرپرست افعانستان با انتشار بیانیه‌ای ترور و شهادت رئیسی دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را تسلیت گفت. حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را «غمی بزرگ برای امت و در عین حال نویدی برای ازبین رفتن رژیم صهیونیستی» توصیف کرد. در این بیانیه آمده است: «شهادت، دروازه وسیعی است که خداوند منان محبوبان درگاهش را به ملاقات خود قبول می‌کند. شهادت اسماعیل هنیه، از رهبران حماس، غم بزرگی برای امت به جا گذاشت، اما در عین حال نویدی برای از بین رفتن صهیونیست‌های غاصب خواهد بود. شهادت ایشان را به خانواده‌شان و به امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.»

واکنش معنادار مجری سرشناس آمریکایی شهادت اسماعیل هنیه

مهدی حسن، مجری مشهور آمریکایی به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاین وی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «اسرائیل می‌تواند رهبران ارشد حماس و حزب الله را در پایتخت کشورهای متخاصم (با اسرائیل)، با خسارات جانبی اندک، ترور هدفمند کند. اما برای کشتن رهبران حماس در نوار غزه که منطقه‌ای کوچک و اشغال شده است، اول باید ۱۴ هزار کودک فلسطینی را به قتل برساند. این وضع مسخره است!»









 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.