ماشین کشتار صهیونیست‌ها در مدرسه تابعین

نماز جماعت صبح روز شنبه، 20‌ مرداد در مدرسه تابعین در شهر غزه، سلام پایانی نداشت. رژیم‌صهیونیستی با شلیک سه موشک، نمازگزاران این مدرسه که همه از آوارگان جنگ هستند را به خاک و خون کشید. این درحالی است که سران دولت‌های آمریکا، مصر و قطر در بیانیه‌ای مشترک خواهان آغاز مجدد گفت‌وگوهای آتش‌بس میان رژیم و حماس شده بودند.
2 ساعت و 43 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماشین کشتار صهیونیست‌ها در مدرسه تابعین

آتش‌بس بعد از مجازات کودک‌کش

نماز جماعت صبح روز شنبه، 20‌ مرداد در مدرسه تابعین در شهر غزه، سلام پایانی نداشت. رژیم‌صهیونیستی با شلیک سه موشک، نمازگزاران این مدرسه که همه از آوارگان جنگ هستند را به خاک و خون کشید. این درحالی است که سران دولت‌های آمریکا، مصر و قطر در بیانیه‌ای مشترک خواهان آغاز مجدد گفت‌وگوهای آتش‌بس میان رژیم و حماس شده بودند. حماس و مقاومت اما پس از این جنایت هولناک، پاسخ به جنایات و ترور‌های اخیر رژیم را بر هر نشست و مذاکره صلح مقدم می‌دانند. صهیونیست‌ها در حال افزودن به پرونده‌هایی هستند که مقاومت قول داده در آنها با تل‌آویو تسویه‌حساب می‌کند. صهیونیست‌ها دست به هر اقدامی بزنند، پاسخ سهمگینی در انتظارشان است که با ریخته شدن خون اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران امضا شد.
 

جنایت با چند بمب از کمک 3 میلیارد دلاری آمریکا

اسماعیل ثوابته، مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد اسرائیل مدرسه‌ای که آوارگان در آن پناه گرفته بودند را با 3 موشک که هرکدام 2000 پوند مواد منفجره داشتند، بمباران کرد. این در حالی است که اسرائیل تنها در ماه گذشته 3 میلیارد دلار کمک نظامی جدید از آمریکا دریافت کرده است. مقامات غزه تاکید کردند که ارتش اسرائیل از حضور آوارگان در داخل مدرسه آگاه بوده و روایت ارتش اسرائیل درباره آنچه رخ داده پر از دروغ و اطلاعات نادرست است و آنها با بیانیه‌های جعلی خود به دنبال توجیه جنایات‌شان علیه مردم ما هستند. او افزود انتقال اجساد شهدا و تکه‌های پراکنده زخمی‌ها بسیار دشوار است. سخنگوی دفاع مدنی غزه، محمود بصل نیز گفت که اسرائیل مدرسه تابعین در حی‌الدرج را با 3 موشک هدف قرار داد که منجر به کشتار در میان آوارگانی شد که در حال اقامه نماز صبح در مدرسه بودند.

وی افزود این حمله منجر به شهادت حدود 90 درصد از کسانی شد که در حال نماز خواندن بودند و بسیاری از زخمی‌ها وضعیت بسیار وخیمی دارند. دفاع مدنی در غزه اعلام کرد در این مدرسه، دو طبقه هدف قرار گرفت. طبقه اول محل سکونت زنان بود و طبقه همکف نمازخانه آوارگان. او تاکید کرد از ابتدای ماه جاری، اسرائیل 13 مرکز پناهندگی آوارگان را هدف قرار داده و از جامعه جهانی خواست تا فورا برای توقف این کشتارها علیه غیرنظامیان بی‌پناه در مراکز پناهندگی مداخله کند. به گزارش الجزیره این مدرسه بیش از دو هزار آواره از مناطق مختلف نوار غزه را پناه داده بود. این پنجمین مرکز پناهندگی است که طی دو هفته گذشته توسط نیروهای اشغالگر هدف قرار گرفته است. یکی از مقامات دولت حماس در غزه تا ظهر روز شنبه، ساعت‌ها پس از حمله، تاکید کرده بود به دلیل وضعیت وخیم ناشی از بمباران، آمبولانس‌ها و تیم‌های دفاع مدنی هنوز در حال انتقال شهدا و زخمی‌ها به بیمارستان معمدانی و مراکز درمانی نزدیک هستند. 
 

اجساد پراکنده و شوک میان مردم

 خبرنگار الجزیره در غزه، انس شریف گزارش داد به دلیل شدت حمله‌ در حین اقامه نماز صبح، اجساد شهدا سوخته و به تکه‌های سوخته‌ای تبدیل شده‌اند که در منطقه مصلی تجمع یافته‌ و برخی از آنها در حیاط مدرسه پراکنده شده‌اند. وی افزود آمار ارائه شده در بیانیه‌های رسمی، آمار اولیه است و تعداد واقعی شهدا بیشتر از آن چیزی است که تاکنون اعلام شده است. 
وی همچنین اعلام کرد وضعیت در بیمارستان الاهلی العربی که زخمی‌ها به آنجا منتقل شده‌اند، فاجعه‌بار است؛ جایی که هیچ تختی برای بیماران وجود ندارد و تیم‌های پزشکی به دلیل کمبود تجهیزات، داروها و درمان‌های لازم قادر به ارائه کمک‌های پزشکی لازم به بسیاری از بیماران نیستند. این وضعیت نتیجه محاصره و تخریب مداوم است که از ابتدای حملات در 7 اکتبر گذشته بر بخش بهداشتی و سایر بخش‌های نوار غزه تحمیل شده است. 
 

شیفت رژیم از انکار به پذیرش جنایت در روز روشن

اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم‌صهیونیستی روز چهارشنبه 17 مرداد در تریبونی رسمی اعلام کرد گرسنگی دادن به میلیون‌ها غیرنظامی در غزه «قانونی و اخلاقی» است. این اظهارات نژادپرستانه، گرچه در مجامع بین‌المللی و حتی توسط دولت‌های حامی رژیم محکوم شد اما نشان می‌دهد رژیم با سکوت و انفعال مجامع بین‌المللی در بیان اظهارات ضدانسانی خود طی این ماه‌ها دلیر شده است. حمله رژیم به نمازگزاران آواره در مدرسه تابعین درحالی است که این رژیم بلافاصله مسئولیت این حملات را پذیرفت و آن را انکار نکرد. این نخستین بار نیست که رژیم‌صهیونیستی به پناهگاه غیرنظامیان حمله می‌کند. با رصد واکنش‌های ارتش رژیم‌صهیونیستی، می‌توان دریافت این رژیم از استراتژی انکار به استراتژی پذیرش جنایات خود رسیده است. در اولین حمله نظامی ارتش رژیم به بیمارستان المعمدانی، این رژیم تا مدت‌ها این حمله را انکار کرد و مسئولیت آن را به گردن جهاد اسلامی انداخت. پس از آن ارتش رژیم‌صهیونیستی برخلاف قوانین بین‌الملل، بارها غیرنظامیان را در نقاطی ازجمله بیمارستان، مدرسه و چادر آوارگان هدف قرار داد اما برخلاف هفته‌های اولیه جنگ در غزه، سخنگوی ارتش رژیم مسئولیت این جملات را پذیرفت و ادعا کرد بیمارستان‌ها و مدارس مورد حمله مقر‌های نیرو‌های حماس بوده و این تشکیلات از مردم پناه برده به مدارس و بیمارستان‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. این درحالی است که ارتش رژیم علی‌رغم تحقیقات گسترده سازمان ملل و دیگر مجامع بین‌المللی، هرگز نتوانسته این ادعا‌ها را ثابت کند. 
 

سیاست کوچ اجباری 

رژیم‌صهیونیستی از ابتدای تاسیس خود تا به الان تخلیه اراضی اشغالی از فلسطینیان را در دستورکار خود قرار داده است. مقامات رژیم بارها ادعا کرده‌اند ملتی تحت عنوان «ملت فلسطین» وجود ندارد و جمعیت ساکن در اراضی اشغالی «اردنی» و «عرب» هستند. عادی‌سازی «عرب» خواندن ملت فلسطین به این قصد است که کشور‌های مجاور، بی‌جا‌شدگان و آواره‌های فلسطینی را تحت عنوان پناهنده بپذیرند و مردم فلسطین طی این برنامه ملیت خود را از فلسطینی، به اردنی، مصری، لبنانی و… تغییر دهند. از آغاز نسل‌کشی در غزه، رژیم درصدد تحت فشار قرار دادن مصر برای باز کردن مرز رفح و کوچ اجباری مردم غزه به شبه‌جزیره سینا بوده است. کارشناسان سازمان ملل از ابتدای نسل‌کشی در غزه، هدف اصلی رژیم‌صهیونیستی از هدف قرار دادن غیرنظامیان را تخلیه غزه دانسته‌اند، درحالی‌که رژیم مزورانه، هدف از حمله به غزه را نابودی حماس می‌داند. مقامات رژیم بارها اعلام کرده‌اند پس از نابودی حماس، اداره غزه را به تشکیلات خودگردان تحویل می‌دهند. این درحالی است که تصاویر هوایی جدید از نوار غزه نشان می‌دهد طی حملات این 10 ماه بیش از 60 درصد غزه «با خاک یکسان شده است.» این آمار علاوه‌بر کشته شدن بیش از 40 هزار غیرنظامی و مفقود شدن بیش از 11 هزار نفر در غزه، نشان می‌دهد رژیم مانند سایر جنایات خود علیه غیرنظامیان درصدد کوچاندن غیرنظامیان و اشغال کامل غزه و از سر‌گیری شهرک‌نشینی در آن است. 
 

پاسخی به انتخاب السنوار 

پس از ترور شهید هنیه، یحیی السنوار، طراح عملیات طوفان الاقصی درحالی انتخاب شد که تحلیلگران این تصمیم تشکیلات حماس را پیامی برای بن‌بست کامل مذاکرات آتش‌بس معنی می‌کردند. تغییر رهبری این جنبش از فردی دیپلماتیک به یک فرمانده نظامی- امنیتی، خشم مقامات رژیم‌صهیونیستی را برانگیخت به‌طوری‌که یسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه رژیم‌صهیونیستی در اظهارنظری شتابزده و نامنسجم، این انتخاب را‌ انگیزه مضاعفی برای تمام کردن کار غزه دانست. همزمان با انتخاب یحیی السنوار، گردان‌های القسام در غزه نیز اعلام کرده‌اند به حملات زمینی اشغالگران در طولکرم پاسخ داده و همچنین راکت‌هایی به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه پرتاب کرده‌اند. چنین به نظر می‌رسد که رژیم قصد دارد طبق عادت خود، ناکامی ناشی از انتخاب یحیی السنوار را با کشتار غیرنظامیان جبران کند.

 

تحریک محور مقاومت 

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در آخرین سخنرانی خود، هراس اشغالگران صهیونیستی از پاسخ به ترور شهید هنیه را بخشی از برنامه محور مقاومت برای عاصی کردن و زجر دادن رژیم دانست و اعلام کرد محور مقاومت برای پاسخ به این ترور عجله ندارد. در یک هفته پس از ترور هنیه در تهران و فواد شکر در ضاحیه بیروت، حملات ارتش رژیم‌صهیوینستی به غیرنظامیان از بیم پاسخ احتمالی محور مقاومت، قدری کاهش پیدا کرد و رژیم بیشتر به آماده کردن پناهگاه‌ها و سامانه‌های پدافندی مشغول شد. حمله هوایی به نمازگزاران مدرسه تابعین، نخستین حمله گسترده به غیرنظامیان پس از ترور شهید هنیه است. درحالی‌که مقامات محور مقاومت و کشور‌های قطر، مصر و اردن همگی این جنایت را محکوم کرده‌اند باید دید پاسخ محور مقاومت به ترور شهید هنیه و جنایت جدید رژیم به چه صورت خواهد بود. 
 

بن‌بست آتش‌بس 

روز جمعه 19 مرداد، کشور‌های قطر، مصر و ایالات متحده در بیانیه‌ای، برگزاری نشستی به‌منظور آتش‌بس در غزه را پیشنهاد دادند. رژیم‌صهیونیستی درحالی با شرکت در این نشست موافقت می‌کند که مذاکرات آتش‌بس برای ماه‌ها به دلیل عدم همکاری شخص نتانیاهو، در حالت تعلیق بود. با ترور هنیه و شکر در تهران و ضاحیه، این رژیم نشان داد تمایلی به ادامه روند مذاکرات صلح ندارد. اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل نیز درخواست برای نشست هفته آینده را به‌عنوان «یک تله خطرناک» توصیف کرده و نتانیاهو را ترغیب کرده که موضع خود را تغییر ندهد. خبرنگار میدل ایست‌آی به نقل از یک مقام آمریکایی گفته میانجیگران انتظار ندارند توافقی در این نشست به دست ‌آید و این نشست به‌عنوان آغاز پایان در نظر گرفته شده است. رژیم‌صهیونیستی که هفته گذشته را در آماده‌باش کامل در برابر پاسخ احتمالی محور مقاومت گذرانده است، می‌داند که آتش‌بس با السنوار پس از ترور‌های اخیر ناممکن است. برای همین با هدف قراردادن غیرنظامیان سعی در تحت فشار قرار دادن حماس و محور مقاومت برای عقب‌نشینی از مواضع خود دارد. /حانیه قاسمیان؛ فرهیختگان

ماشین کشتار صهیونیست‌ها در مدرسه تابعین


واکنش ها به این جنایت بزرگ

واکنش آیت‌الله سیستانی به جنایت صهیونیست‌ها در تابعین
دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در بیانیه ای جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در قتل عام آوارگان فلسطینی در مدرسه تابعین شهر غزه را به شدت محکوم کرد. در متن این پیام آمده است: ما بار دیگر از جهانیان می‌خواهیم که در برابر این وحشی‌گری وحشتناک بایستند و از ادامه اجرای نقشه‌های شوم اشغالگران برای وارد آوردن آسیب‌های بیشتر به مردم مظلوم فلسطین و ملت‌های اسلامی جلوگیری کنند. ما باید متحد شویم تا جنگ و نسل کشی در غزه عزیز را متوقف کنیم و به مردم عزیز این باریکه کمک کنیم. منابع محلی با اشاره به بمباران وحشیانه مدرسه تابعین در شهر غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی، اعلام کردند که در این جنایت قریب به ۱۵۰ نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

پزشکیان: مجامع جهانی و کشورهای اسلامی با حداکثر توان مانع از تکرار جنایات صهیونیست‌ها شوند
دکتر مسعود پزشکیان عصر شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن شدید اقدام غیرانسانی و ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی در حمله بی‌رحمانه شبانگاهی به مدرسه آوارگان فلسطینی در محله «الدرج» و به شهادت رساندن بیش از یکصد نفر از پناه‌جویان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تنها در سایه حمایت‌های دولت‌های مدعی حقوق بشر است که دست به این نسل‌کشی‌ها می‌زند، دولت‌ها و نهادهایی که از یک طرف دم از مذاکره برای صلح و آتش‌بس می‌زنند و از طرف دیگر، هیچ حد و مرزی در پشتیبانی و حمایت از این رژیم سفاک برای خود قائل نیستند؛ به استناد آموزه‌های حقوق بشری و فرهنگ و بینش اسلامی، قطعا با این رفتارهای دوگانه شریک جرم رژیم کودک‌کش در همه این رخدادهای تلخ هستند.

رئیس جمهور افزود: رژیم غاصب صهیونیستی در ادامه جنایات و نسل‌کشی خود در غزه، با حمله بی‌رحمانه شبانگاهی به مدرسه آوارگان فلسطینی در محله «الدرج» با به شهادت رساندن بیش از ۱۰۰ نفر از پناه‌جویان، لکه ننگ دیگری بر پرونده سیاه و پر از ظلم و جنایت خود افزود و احساسات همه وجدان‌های بیدار و آزاده جهان را جریحه‌دار کرد. پزشکیان در این اطلاعیه تصریح کرد: بی‌تردید تکرار این‌گونه جنایت‌ها برآمده از احساس حقارت و درماندگی سران ددمنش و جنایتکار این رژیم برابر ایستادگی مردم مقاوم غزه و همچنین سرپوشی بر بحران‌ها و ناکارآمدی‌های داخلی است که سرتاسر سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته و باند جنایتکار صهیونیستی را در مسیر فروپاشی قرار داده است.

رئیس جمهور افزود: رژیم صهیونیستی که با این جنایت، بار دیگر چهره واقعی و خوی وحشیگری خود را به جهانیان نشان داده، تنها در سایه حمایت‌های دولت‌های مدعی حقوق بشر است که دست به این نسل‌کشی‌ها می‌زند، دولت‌ها و نهادهایی که از یک طرف دم از مذاکره برای صلح و آتش‌بس می‌زنند و از طرف دیگر، هیچ حد و مرزی در پشتیبانی و حمایت از این رژیم سفاک برای خود قائل نیستند؛ به استناد آموزه‌های حقوق بشری و فرهنگ و بینش اسلامی، قطعا با این رفتارهای دوگانه شریک جرم رژیم کودک‌کش در همه این رخدادهای تلخ هستند. پزشکیان تصریح کرد: اینجانب ضمن محکوم کردن شدید این اقدام غیرانسانی و ددمنشانه و با ابراز همدردی عمیق با خانواده‌های شهدا و آسیب‌دیدگان این فاجعه و تسلیت به ملت مقاوم فلسطین، فرماندهان و مبارزان جبهه مقاومت و خانواده‌های مکرم این شهیدان از مجامع جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای اسلامی می‌خواهم در راستای مسئولیت خود در حفاظت از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، با حداکثر توان ممکن مانع از تکرار این‌گونه جنایات ضد بشری شوند.

محسن رضایی: ایران پاسخ قدرتمندی به جنایات صهیونیست‌ها می‌دهد
محسن رضایی در دیدار با جمعی از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی با محکوم‌کردن جنایات اسرائیل در غزه و انتقاد از استانداردهای دوگانه حقوق بشری آمریکا و غرب، اظهار کرد: ایران پاسخی قوی به اقدامات شرورانه رژیم صهیونیستی خواهد داد.... بمباران مدرسه تابعین با بیش از ۱۰۰ شهید دانش‌آموز و قبل از آن بمباران بیمارستان‌ها، کشتن خبرنگاران، زنان، کودکان و سالخوردگان در تاریخ منطقه و حتی جهان کم‌سابقه است. همراهی مدعیان حقوق بشر با این جنایات، تمام آبرو و حیثیت آنان را بر باد داد و معلوم شد شعارهای لیبرالیستی همچون آزادی، حقوق بشر و نقش سازمان‌های بین‌المللی، نقابی بر چهره تاریک ایدئولوژی نژادپرستانه غرب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: توقف ماشین کشتار رژیم اسرائیل و جنایات آنان در منطقه در شرایطی که با همراهی و حمایت غرب پیش می‌رود، جز با قدرت و اقتدار عملی حاصل نمی‌شود. از همه کشورهای اسلامی می‌خواهیم باهمکاری با یکدیگر شر این باند قاتل و نژادپرست را از منطقه رفع کنیم.

واکنش باقری به حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه تابعین در غزه
علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه در پیامی نوشت: جدیدترین جنایت باند جنایتکار حاکم بر سرزمین اشغال‌شده فلسطین در حمله به یک مدرسه که به عنوان پناهگاه استفاده می‌شد و کشتار بیش از ۱۰۰ نفر کودک و انسان بی‌گناه در حال اقامه نماز صبح، هیچ ابهامی در نیت رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی فلسطینیان باقی نمی‌گذارد. وی افزود: مماشات جامعه جهانی در برابر شر مطلقی به نام موجودیت تبهکار صهیونیستی، به مثابه استقبال از گسترش شرارت و نفی همه هنجار‌ها و ارزش‌هایی است که تحت عنوان تمدن انسانی می‌شناسیم.

باقری ادامه داد: همه دولت‌ها - و در راس آن‌ها دولت‌های اسلامی - مسئولیت مشترک اخلاقی و حقوقی برای توقف نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان دارند. سرپرست وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: بی تردید آن دسته از دولت‌ها، به ویژه آمریکا، انگلیس و کانادا، که با حمایت‌های همه جانبه مالی، تسلیحاتی و سیاسی از موجودیت اشغالگر به مثابه پیشران ماشین کشتار و نسل‌کشی آن عمل می‌کنند و با بی‌شرمی تمام «بی‌کیفرمانی» آن را تضمین می‌نمایند، همدست و شریک در جنایات ارتکابی علیه فلسطین و مردم منطقه‌اند. مردم منطقه و جهان هیچگاه جنایت‌های باند جنایتکار صهیونیستی و همدستانشان را فراموش نمی‌کنند.

کنعانی: حمله اسرائیل به مدرسه «تابعین» مصداق ارتکاب همزمان ۳ جنایت است
«ناصرکنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، حمله وحشیانه صبح امروز رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه «تابعین» در محله «الدرج» غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند، و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از غیرنظامیان فلسطینی گردید، شدیدا محکوم کرد. کنعانی این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست. کنعانی تاکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان بویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچ‌یک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پای‌بند نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشورهای اسلامی و آزادی‌خواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه جنایت واقع شده در مدرسه تابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و مؤثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار  و توقف جنایات بی حد و حصر این رژیم کودک‌کُش شد. 

ناصر کنعانی با اشاره به مسئولیت جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایات رژیم اسرائیل تأکید کرد: کشورها و سازمان‌های بین‌المللی بویژه اعضای شورای امنیت و سایر نهادهای بین‌المللی ازجمله دیوان بین‌المللی کیفری و دادستان آن،  یک بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمرین و عاملین نسل‌کُشی و آپارتاید، یعنی مقامات رژیم خونریز اسرائیل را در مقابل ارتکاب جنایات و وحشیگری‌های گسترده پاسخگو کنند.

وحشت وزیر خارجه انگلیس از بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها به «تابعین»
وزیر امور خارجه انگلیس امروز در واکنش به جنایت اخیر صهیونیست ها در حمله به مدرسه «تابعین» در غزه به «وحشت زده شدم» بسنده کرد. «دیوید لامی» وزیر خارجه انگلیس نیز امروز به جنایت اخیر صهیونیست های اشغالگر علیه مردم مظلوم غزه واکنش نشان داد. الجزیره گزارش داد، وزیر خارجه انگلیس در این خصوص گفت: از حمله اسرائیل به مدرسه تابعین و تعداد غم انگیز کشته ها در غزه وحشت زده شدم. ما به برقراری آتش بس فوری، آزادی اسیران (اسیران صهیونیست نزد حماس) و پایان دادن به محدودیت های کمک رسانی (به مردم غزه) نیاز داریم.
 

چشمان جهان بسته است

ماشین کشتار صهیونیست‌ها در مدرسه تابعین

جنایت به وقت صبح

ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد روز شنبه در جنایتی هولناک صدها نفر از ساکنان یک اردوگاه را شهید و مجروح کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اشغالگران اسرائیلی هنگام اقامه نماز صبح، مدرسه «تابعین» واقع در منطقه الدرج را که در مرکز شهر غزه قرار دارد بمباران کردند. سازمان امداد و نجات غزه اعلام کرد که در این جنایت وحشیانه حدود ۱۰۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شدند. 
این سازمان اشاره کرد به خاطر آتش‌سوزی در این مدرسه بر اثر بمباران، اجساد بسیاری از شهدا سوخته و تیم‌های امدادی تا ساعت‌ها بعد از جنایت، در حال تلاش برای مهار آتش‌سوزی جهت نجات مجروحان و بیرون کشیدن اجساد شهدا از زیر آوار هستند. طبق گزارش این سازمان، بخش عمده شهدای این جنایت کودکان و افراد سالخورده هستند که اجساد بسیاری از آنها غیرقابل شناسایی است. سازمان امداد و نجات غزه همچنین اعلام کرد که در این جنایت چندین خانواده به کلی قتل عام شدند و وضعیت بسیاری از مجروحان نیز وخیم است.

طبق این گزارش، ارتش صهیونیستی از ابتدای ماه آگوست سال میلادی جاری، هفت مدرسه را که آوارگان فلسطینی در آن اسکان داده شده بودند، بمباران کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله وحشیانه صبح دیروز رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها نفر از غیرنظامیان فلسطینی گردید، شدیداً محکوم کرد. 
کنعانی این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.
 
حماس خواستار نشست اضطراری شورای امنیت
در واکنش به این جنایت، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد جنایت بامداد شنبه ارتش رژیم صهیونیستی در محله الدرج در غزه ثابت کرد که این رژیم همچنان بر ادامه نسل‌کشی در غزه اصرار دارد. خلیل الحیه در گفت‌و‌گو با الجزیره خاطر نشان کرد که دولت امریکا در جریان سفر اخیر نتانیاهو به واشنگتن، به او برای ادامه جنایات علیه غزه چراغ سبز نشان داد. الحیه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای توقف جنگ و کشتارهای دشمن صهیونیستی در غزه شد. وی گفت همه قربانیان کشتارها و جنایات دشمن صهیونیستی زنان و کودکان هستند و جنایات علیه ملت فلسطین هیچ توجیهی ندارد.

این رهبر حماس افزود دشمن صهیونیستی در برابر مقاومت عاجز و ناتوان مانده به همین خاطر خشم خود را بر سر غیرنظامیان فلسطینی فرو می‌ریزد. خلیل الحیه خواستار صدور یک قطعنامه‌ بین‌المللی، عربی اسلامی حقیقی برای ملزم نمودن دشمن جنایتکار صهیونیستی به توقف کشتارهای خود علیه ملت فلسطین شد. وی گفت ما به وظیفه خود در مقابله با دشمن صهیونیستی و دفاع از ملت خویش با هر آنچه که در اختیار داریم، عمل می‌کنیم. الحیه گفت اکنون لازم است که یک موضع عربی و اسلامی حقیقی همچون تعطیلی سفارتخانه‌ها و اخراج سفرای اسرائیلی برای مجازات این رژیم اتخاذ شود. وی تأکید کرد که هدف دشمن صهیونیستی از ادامه جنایات خود، وادار کردن فلسطینیان به کوچ از سرزمین خود و ترک آن است.

جهاد: هدف قرار دادن نمازگزاران در مدرسه تابعین جنایتی به تمام‌معنا است
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در واکنش به این جنایت وحشیانه اعلام کرد که بمباران نمازگزاران فلسطینی در مصلای مدرسه تابعین در منطقه الدرج در غزه توسط دشمن اشغالگر صهیونیستی یک جنایت به تمام‌معنا است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش افزود بهانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن و تخریب مدارس در نوار غزه همان بهانه‌هایی است که برای بمباران بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گرفت؛ بهانه‌هایی که کذب و بی‌اساس بودن‌شان ثابت شده است.

جهاد اسلامی بیان کرد که ناتوانی نهادها و دادگاه‌های بین‌المللی در محاکمه سران رژیم صهیونیستی و جنایتکار جنگی اعلام کردن آنها، موجب شده تا این رژیم بیش از پیش به جنایات خود ادامه دهد.

جنبش فتح هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد قتل‌عام و کشتار وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین در محله الدرج در غزه که به شهادت بیش از 100 نفر از جمله شمار زیادی زن و کودک و فرد سالخورده منجر شد، بیانگر اوج تروریسم و جنایات دشمن فاشیستی صهیونیستی است. این جنبش اظهار داشت دولت رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جنایت بدون هیچ شک و تردیدی نشان داد که سیاست نسل‌کشی ملت فلسطین را با قتل‌عام‌های وحشیانه و هولناک و کشتار دسته‌جمعی فلسطینیان در پیش گرفته است.

جنبش فتح بیان کرد که اهداف دشمن صهیونیستی مبنی بر ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطینیان و وادار کردن آنان به کوچ از سرزمین خود هرگز با این جنایات محقق نخواهد شد و ملت فلسطین به‌رغم همه جانفشانی‌ها در سرزمین خود ثابت خواهد ماند و به حقوق ملی و مشروع خود و در رأس آن حق تشکیل کشوری مستقل به پایتختی قدس پایبند خواهد بود. فتح بیان کرد که حمایت‌های نامحدود امریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، با مواضع ادعایی این کشور و اظهارات مسئولان آن کاملاً تناقض دارد. 

سریا القدس نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد «زمان آن فرا رسیده است پیام بزرگی را به دشمن برسانیم که از طریق آن جهان بداند ریختن خون فلسطینی‌ها را نباید ساده گرفت و اگر در غزه خونی ریخته شود، مردان کرانه باختری، فلسطینیان و اعراب آزاده برای آن قیام خواهند کرد.» این سازمان جهادی همچنین از مسلمانان و آزادگان جهان و فلسطین درخواست کرد تا در تظاهراتی ضد صهیونیستی شرکت کنند.

واکنش‌های بین‌المللی به جنایت اسرائیل در مدرسه تابعین
بسیاری از کشورهای اسلامی جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین را محکوم کردند. جنبش انصارالله یمن ضمن محکومیت این جنایت، اعلام کرد: «دولت‌های عربی و اسلامی در قبال ارتکاب کشتارهای رژیم اشغالگر همچنان به سکوت و درماندگی متوسل می‌شوند؛ گویی نه می‌بینند، نه می‌شنوند و نه صحبت می‌کنند.» به گزارش ایسنا، دفتر سیاسی انصارالله یمن همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی به کشتارهای خونین یکی پس از دیگری در ریختن بی‌سابقه خون فلسطینیان ادامه می‌دهد. 

همچنین وزارت خارجه لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بمباران و کشتار سیستماتیک کودکان و غیرنظامیان دال بر بی‌توجهی کابینه اسرائیل به قوانین بین‌المللی است. این وزارتخانه تأکید کرد، ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان در زمان افزایش تلاش‌ها برای حصول آتش‌بس، قصد رژیم صهیونیستی برای طولانی کردن جنگ را ثابت می‌کند.

وزارت خارجه عربستان نیز ضمن محکوم کردن این حادثه هولناک، بر لزوم توقف کشتارهای دسته‌جمعی در نوار غزه تأکید کرد. وزارت خارجه مصر هم ضمن محکوم کردن جنایت جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد کشتار عامدانه فلسطینیان گواه قطعی بر عدم اراده سیاسی طرف صهیونیستی برای خاتمه بخشیدن به جنگ است.

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر و عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق، کشتار آوارگان فلسطینی در یک مدرسه در غزه هنگام اقامه نماز صبح را محکوم کردند. محسن المندلاوی سرپرست پارلمان عراق نیز با محکوم کردن این جنایت خواستار تحرک بین‌المللی فوری و یکپارچه برای وادار کردن رژیم غاصب صهیونیستی به توقف کشتار دسته جمعی شد و از سکوت کشورهای جهان در برابر این جنایات انتقاد کرد و گفت کشورهایی که سکوت کنند و موضع شجاعانه‌ای در برابر این جنایات و صحنه‌های هولناک نگیرند، شریک کشتار بیگناهان در فلسطین هستند.

وزارت خارجه اردن نیز در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد کشتار در مدرسه التابعین به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تشدید هدف قرار دادن سیستماتیک غیرنظامیان و مراکز پناهگاهی است.

وزارت خارجه قطر نیز بمباران مدرسه‌التابعین در نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست را محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی و اعزام بازرسان برای روشن شدن حقایق درخصوص هدف قرار دادن مدارس توسط اشغالگران شد.

از سوی دیگر، سازمان‌ها و مقامات ارشد نهادهای منطقه‌ای و اسلامی مانند سازمان همکاری اسلامی، دانشگاه الازهر مصر، دفتر آیت‌الله سیستانی و دبیرکل اتحادیه عرب این جنایت را محکوم کردند. همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بدون اشاره به حمایت اعضای اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که از تصاویر منتشرشده از حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «التابعین» در غزه، وحشت کرده است. /ایران
 

اسرائیل و سیاست تکرار جنایت برای جلوگیری از آتش‌بس


ماشین کشتار صهیونیست‌ها در مدرسه تابعین
 
در ماه‌های اخیر هرگاه احتمال دستیابی به آتش‌بس در غزه جدی‌تر شده است، ارتش و مقامات سیاسی اسرائیل اقدام به یک جنایت بزرگ و هولناک و یا طرح شرط و شروط جدید برای تحت‌الشعاع قرار دادن روند مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی کرده‌اند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم صهیونیستی سپیده‌دم امروز، شنبه، با حمله به مدرسه الدرج واقع در مرکز نوار غزه بیش از 100 فلسطینی غیرنظامی را به خاک و خون کشید، این جنایت در شرایطی انجام شد که فشارهای بین‌المللی باعث شده است کابینه ائتلافی اسرائیل به‌رهبری «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم لفظاً به آغاز مجدد مذاکرات آتش‌بس از 15 اوت (5 روز دیگر) تن دهد.

برخی گزارش‌ها حاکی از افزایش شمار شهدا به بیش از 120 تن است. جنبش حماس ضمن محکوم کردن این جنایت رژیم صهیونیستی، جسارت صهیونیست‌ها در تکرار چنین جنایاتی را ناشی از سکوت جهانی در برابر اسرائیل دانست. «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس دراین‌باره ابراز کرد: «در مدرسه تابعین هیچ فرد مسلحی که دشمن ادعا کرده است، وجود نداشته است، دشمن بار دیگر دروغ می‌گوید و بهانه‌های سخیف و پوچی را برای هدف قراردادن غیرنظامیان می‌تراشد.» سیاست قاطع و معمول نزد رزمندگان تمام گروه‌های مقاومت این است که میان غیرنظامیان حضور پیدا نکنند تا آنها مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار نگیرند و جنبش حماس نیز در همین راستا در اجرای سیاست مذکور سختگیری شدیدی را معمول می‌دارد.

نظام آموزشی غزه ماه‌هاست که به‌دلیل جنگ تعطیل است و فعالیتی ندارد، در نتیجه در شرایط جنگ فراگیر علیه این باریکه از مدارس غزه تنها برای حضور و سکونت پناهجویان بی‌خانمان استفاده می‌شود و این موضوع کاملاً برای ارتش صهیونیستی واضح بوده است. مدرسه الدرج که با نام «تابعین» نیز شناخته می‌شود از مدت‌ها قبل به محل سکونت 40 هزار فلسطینی مبدل شده بود. حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در سحرگاه امروز همزمان با برگزاری نماز صبح در این مدرسه بوده است.

ترور و مذاکره؛ دو روی یک سکه سیاست صهیونیست‌ها
در ماه‌های اخیر که مذاکرات آتش‌بس میان دو طرف تحت فشارهای بین‌المللی جدی‌تر دنبال می‌شود، هرگاه دستیابی به آتش‌بس جدی‌تر شده است، ارتش اسرائیل اقدام به یک جنایت بزرگ و هولناک و یا طرح شرط و شروط جدید برای تحت‌الشعاع قرار دادن شانس پیشبرد مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی کرده است. در اواخر سال 2023 نخستین آتش‌بس موقت به‌مدت 7 روز در جنگ به وجود آمد و در حالی که انتظار می‌رفت پس از آن این روند (برقراری آتش‌بس‌های بعدی) تسهیل شود، اما اقدامات رژیم صهیونیستی مانع از پیشبرد طرح آتش‌بس و تبادل اسرا شده است.

در اوایل ژانویه 2024 در حالی که مذاکرات صلح قاهره در حال حرکت به‌سوی یک نقطه عطف بود، اسرائیل در ضاحیه بیروت اقدام به ترور «صالح العاروری»، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس کرد.
بار دومی که مذاکرات در قاهره به‌سوی یک توافق اصولی حرکت کرده بود به ماه مارس 2024 بازمی‌گردد؛ اما در این برهه نیز اسرائیل اقدام به ترور «مروان عیسی»، معاون «محمد ضیف»، فرمانده نظامی حماس کرد، البته حماس حتی تا امروز نیز از تأیید صحت این ادعای صهیونیست‌ها خودداری کرده است. در ادامه وقتی بار دیگر مذاکرات در حال جدی‌تر شدن بود، رژیم صهیونیستی در 6 مه 2024 به شهر جنوبی رفح حمله کرد و بار دیگر همه امیدواری‌ها را به یأس مبدل ساخت. مذاکرات در روزهای پایانی ماه مه از سر گرفته شد ولی اسرائیل برای تخریب این شرایط در روز اول آوریل 2024 به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد، این حمله واکنش انتقامی ایران را در 14 آوریل و در خلال عملیات «وعده صادق» در پی داشت.

در ماه‌های اخیر اما مذاکرات با شدت بیشتری دنبال شده است، با رونمایی طرح جو بایدن برای آتش‌بس در غزه، در اوایل ماه جولای 2024 نتانیاهو اعلام کرد که با اجرای این طرح مخالف است.
وقتی بایدن فشار بیشتری در این زمینه در ماه ژوئیه وارد کرد نتانیاهو چندین بار در خلال مذاکرات شروط جدیدی برای مذاکرات طرح نمود. کابینه نتانیاهو اعلام کرد تعداد زیادی از زندانیان فلسطینی پس از آزادی در جریان تبادل باید فلسطین را ترک کنند و در کشوری دیگر همچون قطر و ترکیه ساکن شوند. از سوی دیگر نتانیاهو اعلام کرد ارتش اسرائیل از محور فیلادلفیا (در مرزهای نوار غزه و مصر) و محور نتساریم (که غزه را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند) خارج نخواهد شد.

در 13 ژوئیه 2024 بار دیگر اسرائیل برای جلوگیری از پیشرفت جدی مذاکرات اقدام به اجرای عملیاتی برای ترور «محمد ضیف»، فرمانده نظامی گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس در منطقه المواصی در خان‌یونس کرد. ارتش اسرائیل روز اول اوت ادعا کرد این عملیات موفق بوده است ولی مقاومت این ادعا را رد کرده است. در نهایت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فؤاد شکر، مسئول موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان در روز 31 ژوئیه 2024 (10 مرداد امسال) نیز اقدام دیگر اسرائیل بود که از نگاه تحلیلگران دست‌کم یکی از اهداف آن برهم‌زدن فضای حاکم بر مذاکرات آتش‌بس بوده است. اکنون حمله مذبوحانه صهیونیست‌ها به مدرسه تابعین را نیز باید در همین زمینه ارزیابی کرد.
بیشتر بخوانید

سکوت عربی و بین‌المللی
از سوی دیگر سکوت دولت‌های عربی منطقه و نیز دیگر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی باعث شده است رژیم صهیونیستی دست خود را در انجام این اقدام باز ببیند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله وحشیانه صبح امروز رژیم کودک‌کُش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند، و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از غیرنظامیان فلسطینی گردید، شدیداً محکوم کرد.

وزارت امور خارجه قطر نیز بمباران مدرسه آوارگان فلسطینی در محله الدرج در شهر غزه و شهادت بیش از 100 فلسطینی را به‌شدت محکوم کرد. وزارتخانه مذکور خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی و اعزام کارشناسان بین‌المللی به نوار غزه برای تحقیق در مورد بمباران مدارس این باریکه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی شد. در همین راستا سازمان همکاری‌های اسلامی، جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه تابعین را که محل اسکان آوارگان بود و طی آن صدها نفر به خاک و خون کشیده شدند، محکوم و آن را در ادامه جنایت نسل‌کشی و کشتار دسته‌جمعی توصیف کرد که اشغالگران علیه مردم غزه مرتکب می‌شوند.









ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.