تئاتر عاشورایی غریبه شام روی صحنه رفت ‪‬

متن نمایشنامه مذهبی عاشورایی غریبه شام در سالجاری توسط حوزه هنری قم چاپ و منتشر شد. طاعتگر اظهار داشت: اجرای تئاتر غریبه شام تا هشتم اسفندماه سالجاری ادامه خواهد داشت...
شنبه، 3 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تئاتر عاشورایی غریبه شام روی صحنه رفت  ‪‬

ویرایش عکس تیر 99

تئاتر عاشورایی "غریبه شام" در مجتمع فرهنگی تربیتی نور در قم به روی صحنه رفت.
به‌گزارش روز شنبه ایرنا، مسوول روابط عمومی حوزه هنری قم گفت: به مناسبت دهه آخر ماه صفر وایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) این نمایش در رثای دردانه سیدالشهدا(ع) حضرت رقیه(س) آماده شده است.
"مهدی اطاعتگر" درگفت و گو با ایرنا افزود: تئاتر مذکور به نویسندگی "سیدحسین فدایی حسین " و کارگردانی "احمد سلیمانی" تولید شده است.
وی ادامه داد: رضا آزاد، مجید امیرین حمید لاجوردی، مهدی نیک روش، سید مهدی میرغیاثی، زهرا محمد باقری، زکیه بهبهانی و آمنه حسینی از جمله بازیگرانی هستند که در تئاتر غریبه شام ایفای نقش می‌کنند.
وی هدف ازاجرای این تئاتر را تجسم مصائب و حماسه باشکوه عاشورا واسارت کاروان اهل بیت(ع) ذکر کرد که در این راستا توجه خاصی به کودک سه ساله امام حسین(ع) شده است.
اطاعتگر خاطر نشان کرد: این تئاتر با همکاری و مشارکت ستاد عاشوراییان فجرآفرین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و واحد نمایش حوزه هنری استان قم تهیه شده است.
وی تصریح کرد: امسال دهمین سال اجرای تئاتر مذهبی غریبه شام می‌باشد.
وی با اشاره به اجراهای متعدد تئاتر غریبه شام در سطح خارجی و داخلی یادآور شد: این تئاتر تاکنون در دبی و برخی استان‌های کشور چون تهران، ساری، اهواز، ایلام، زنجان و یزد به روی صحنه رفته است.
اطاعتگر افزود: متن نمایشنامه مذهبی عاشورایی غریبه شام در سالجاری توسط حوزه هنری قم چاپ و منتشر شد.
وی اظهار داشت: اجرای تئاتر غریبه شام تا هشتم اسفندماه سالجاری ادامه خواهد داشت. ک/‪۳‬


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط