افشاگری كانديداي رياست جمهوري افغانستان در گفتگو ی اختصاصی

بشردوست اعلام نتايج به صورت درصدي را آماده كردن اذهان مردم به منظور تحميل "كرزي " دانست. كانديداي رياست جمهوري افغانستان كه در شمارش 10 درصدي آراء مكان سوم را به خود اختصاص داده است گفت: دولت و كميسيون انتخابات با اعلام نتيجه به اين سبك تلاش مي كنند تا هر روز و به تدريج روي احساسات مردم افغانستان قطره قطره آب بريزند تا از عكس العمل مردم در قبال نتايج دست كاري شده جلوگيري كنند. ..
چهارشنبه، 4 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افشاگری كانديداي رياست جمهوري افغانستان در گفتگو ی اختصاصی
نتايج شمارش آراء غير قابل قبول است
 فارس: يك كانديداي رياست جمهوري افغانستان با اعتراض به نتايج اعلام شده گفت: تا زماني كه از كميسيون سمع شكايات نتيجه اعتراضات خود را نگيرم نتايج آراء براي من غير قابل قبول است.
 
"رمضان بشردوست " در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس دركابل، اعلام نتايج به صورت درصدي را آماده كردن اذهان مردم به منظور تحميل "كرزي " دانست.
كانديداي رياست جمهوري افغانستان كه در شمارش 10 درصدي آراء مكان سوم را به خود اختصاص داده است گفت: دولت و كميسيون انتخابات با اعلام نتيجه به اين سبك تلاش مي كنند تا هر روز و به تدريج روي احساسات مردم افغانستان قطره قطره آب بريزند تا از عكس العمل مردم در قبال نتايج دست كاري شده جلوگيري كنند.
بشر دوست تصريح كرد: كميسيون انتخابات با روندي كه در پيش گرفته است قصد دارد تا روز نهايي اعلام نتايج، مردم اين مسئله را تحميل شده حساب كنند.
اين فعال سياسي با عدم پذيرش نتايج اعلام شده گفت: تفاوت آراء بين من، "عبدالله عبدالله " و "حامد كرزي " بسيار زياد بود كه اين براي من قابل تصور بود.
كانديداي رياست جمهوري افزود: حامد كرزي ادرات دولتي را ميان فرماندهان، واليان و بخشداران تقسيم كرده است به همين دليل دست كاري در انتخابات زياد بوده است و تفاوت به اين حد است.
بشردوست گفت: كميسيون انتخابات از يك ولايت 5 در صد شمارش، از ولايت ديگر 10 درصد، از ولايت ديگر 20 درصد و از يك ولايت 55 درصد آراء را اعلام كرد كه هدف از اين كار گل آلود كردن آب است تا كانديداها نتوانند شكايات خود را به صورت روشن اعلان كنند.
وي به عنوان مثال به ولايت "غزني " اشاره كرد و گفت: وقتي مي بينند در ولايت غزني تقلب آشكار وجود دارد كه نمي شود آن را انكار كرد، اعلام مي كنند كه فقط 5 درصد آراء را اعلام كرده ايم و شكاياتي كه شما داريد در 95 درصد بقيه است.
بشردوست افزود: تا زماني كه از كميسيون سمع شكايات نتيجه اعتراضات خود را نگيرم نتايج آراء براي من غير قابل قبول است. وي همچنين مدت 2 هفته را براي رسيدگي به شكايات كافي ندانست و خواهان تمديد اين زمان شد.
اين كانديداي رياست جمهوري گفت: من فكر نمي كنم كه مردم افغانستان آن قدر ساده باشند كه منافع خود را زير پاي بگذارند و به عنوان مثال معلمي كه 3 هزار افغاني حقوق دارد و يا معلولي كه 500 افغاني حقوق دارد به حامد كرزي راي نداده است.
 
 
/1001/


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.