مذاکره با ایران بهترین گزینه است

مدیرکل سابق آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی بار دیگر تاکید کرد که استفاده از زور علیه برنامه هسته‌ای ایران کارآیی نخواهد داشت و مذاکره بهترین گزینه است.
چهارشنبه، 25 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مذاکره با ایران بهترین گزینه است
مدیرکل سابق آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی بار دیگر تاکید کرد که استفاده از زور علیه برنامه هسته‌ای ایران کارآیی نخواهد داشت و مذاکره بهترین گزینه است.
 
به گزارش راسخون به نقل از هفته نامه نیوزویک چاپ آمریکا، محمد البرادعی مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که راه حل نظامی علیه برنامه های هسته ای ایران کارساز نخواهد بود زیرا ایران از دانش هسته‌ای برخورداربوده و بمباران این دانش نیز ممکن نیست.
 
البرادعی با اشاره به اینکه استفاده از زور و یا حمله نظامی علیه ایران در بهترین حالت برنامه هسته‌ای این کشور را دو سال عقب می‌اندازد افزود: اما بعد از این مدت آنها شیوه تندتری در پیش خواهند گرفت زیرا از فناوری و دانش هسته‌ای برخوردار هستند و نمی‌توان این دانش را بمباران کرد.
 
مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تلاش برای تشدید تحریم های غیرقانونی علیه ایران نیز گفت: وقتی می‌توانید از تحریم‌ها سخن بگویید که همه راه‌ها برای حل صلح‌آمیز این مساله طی شده باشد.
 
وی در بخش دیگری بدون اشاره به همکاری های داوطلبانه ایران با این سازمان و بازدیدهای مکرر و سرزده چندین باره بازرسان آژانس از تاسیسات هسته ای ایران ادعا کرد : همه  باید بدانند که آژانس بین المللی انرژی اتمی از ارتش یا قدرت خدایی برخوردار نیست و  من هم در دوران مسوولیتم نمی توانستم به  زور وارد تاسیسات و کارخانه‌های ایران شوم.
 
این مقام مصری با یادآوری بی اثربدون قعطنامه های تحریم شورای امنیت علیه ایران، بر لزوم حل مساله هسته ای ایران از طریق گفتگو و مذاکره تاکید کرد و گفت: به شورای امنیت بنگرید، تاکنون سه قطعنامه علیه ایران تصویب کرده‌ که اجرا نشده‌ است.
 
اگرچه البرادعی طی مدت مدیریت بر آژانس بین المللی انرژی اتمی به "مرد گزارش های دو پهلو" شهرت یافته بود اما بارها به همکاری ایران با این نهاد و نبود مدارکی که دلالت بر نقض مقررات بین المللی از سوی کشورمان باشد، تاکید کرده بود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما