پنج ساعت خواب کافی است

این تحقیقات نگرانی‌های گروهی از مردم را که به اندازه کافی نمی‌خوابند برطرف کند.اوایل سال جاری نتایج تحقیقاتی منتشر شد که ادعا می‌کرد کم‌تر از 7 ساعت خوابیدن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد
يکشنبه، 11 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پنج ساعت خواب کافی است

راسخون:  تحقیقات نشان می‌دهد بدن شما با 5 ساعت خوابیدن نیز می‌تواند نیاز خود را برطرف کند و نیاز به 7 یا 8 ساعت خواب در شب نیست.


اوایل سال جاری نتایج تحقیقاتی منتشر شد که ادعا می‌کرد کم‌تر از 7 ساعت خوابیدن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.


تحقیق دیگری نشان می‌داد افرادی که کم‌تر از 6 ساعت در روز می‌خوابند با احتمال بیش‌تری ممکن است قبل از سن 65 سالگی جان خود را از دست بدهند. اما آخرین مطالعات که روی بیش از 450 فرد میان سال و زن سالمند به مدت 14 سال انجام شده بود نشان می‌دهد افرادی که بین 5 تا 6 ساعت می‌خوابند عمری مشابه با دیگران دارند.
 

دنیل کریپک استاد بازنشسته روانشناسی از دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت: نکته جالب و قابل توجه این است که زنانی که بین 5 تا 6.5 ساعت در روز می‌خوابند عمر طولانی‌تری دارند. برای مثال تحقیقات ما نشان داد زنانی که کم‌تر از 5 یا بیش‌تر از 6.5 ساعت در طول شب می‌خوابند با احتمال کم‌تری در طول 14 سال تحقیقات زنده ماندند. این نشان می‌دهد که بین 5 تا 6.5 ساعت بهترین میزان خواب برای انسان‌ها به خصوص زنان است.


پروفسور کریپک در این باره گفت: شاید  به هر حال مطالعات ما نشان می‌دهد زنانی که بین 5 تا 6.5 ساعت در طول شب می‌خوابند به هیچ وجه نباید نگران باشند چرا که شانس زنده ماندن آن‌ها بیش از دیگران است.


در ماه مارس نیز مطالعه‌ای در بریتانیا روی 3 هزار نفر انجام شده بود که نشا می‌داد مردم این کشور به طور متوسط 6 ساعت در طول شب می‌خوابند. همیشه در مورد اهمیت خواب کافی مطالعات زیادی انجام می‌شود. خواب کافی می‌تواند به بدن برای ترمیم خود و به سلول‌ها برای بازیابی توانشان کمک کند. این در حالی است که بی‌خوابی باعث افزایش فشار خون و پایین آمدن تعادل قند خون می‌شود که در نهایت می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. افرادی که به اندازه کافی نمی‌خوابند بیش‌تر از دیگران غذا می‌خورند و تحرک بدنی کم‌تری هم نسبت به آن‌ها دارند.
تلگراف ، 2 اکتبر

999

 

منتظر اخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم:
news@rasekhoon.net
 


 
 
 
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.