صدا و سیما می‌تواند ویترین ترویج وقف باشد

معاون اداری و مالی صدا و سیمای مرکز همدان گفت: صدا و سیما می‌تواند ویترین خوبی برای ارائه ترویج وقف در استان باشد.
چهارشنبه، 22 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
صدا و سیما می‌تواند ویترین ترویج وقف باشد

راسخون : علی‌اکبر زراعتگر‌ با بیان اینکه صدا و سیما می‌تواند ویترین خوبی برای ارائه فرهنگ وقف در استان باشد، اظهار داشت: ما با انرژی قوی و تحریک اندیشه‌های درونی که البته امری الهی است و با روشن شدن ضمیر و آگاهی می‌توانیم به مفاهیم ارزشی و مهم سمت و سو بدهیم که در این مورد موضوع ترویج وقف در جامعه امری بسیار شایان توجه است.


به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، وی با اعلام آمادگی صدا و سیما برای ترویج اهداف ارزشی اوقاف به ویژه ترویج فرهنگ علوی و نبوی وقف تصریح کرد: روند توسعه با توجه به رشد پرسرعت اینترنت و رسانه‌های مختلف روش‌های بسیار متداول و پیشرفته‌تری را برای جذب مفاهیم ارزش می‌طلبد و رسالت ما با این وصف بسیار بیشتر می‌شود.


معاون اداری و مالی صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه مجموعاً بیش از 3 هزار رسانه مخالف و معاند نظام اسلامی فعال هستند، گفت: در زمانی که این رسانه‌ها درصدد هستند انسان‌ها را از صراط مستقیم به بیراهه بکشانند و به جایی رسیده‌اند که مخاطبانشان را به گذشتن از جان خود ترغیب می‌کنند، اینکه مردم را بر اساس شریعت و امر وقف به گذشتن از مال خود تبلیغ کنیم جزو رسالت ما و شما است.


وی با بیان اینکه اوقاف همراه با موضوعاتی بسیار مهم است، اضافه کرد: این وظیفه ما است که در راستای ترویج فرهنگ غنی وقف در جامعه بکوشیم و برخی از برنامه‌های اوقاف مانند پوشش خبری جزو برنامه‌های تکلیفی صدا و سیما است.


زراعتگر تأکید کرد: اگر هزینه‌های فرهنگی صدا و سیما تأمین شود، آمادگی کاملی برای نشر این فرهنگ ارزشی در سطح استان داریم و با اوقاف با دید بازرگانی نگاه نمی‌کنیم بلکه از دید ولایی بودن سازمان به شما ارزش‌گذاری کرده و برنامه ارائه می‌دهیم.


 مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان نیز گفت: از جمله راه‌های بسیار مهم در مورد بحث ترویج فرهنگ وقف، معرفی واقفان و خیران و نیز متولیان امور موقوفات و شناساندن و معرفی بقاع و امامزادگان استان است که به واسطه آن می‌توان به راحتی با مردم ارتباط برقرار کرد.


 مرتضی نظری‌افلاک تصریح کرد: باید با نگرشی نو امر ترویج فرهنگ ارزشمند وقف را توسط صدا و سیما پی بگیریم چرا که همکاری خوبی در زمان معاونت جدید اداری و مالی صدا و سیمای همدان به امر وقف و موقوفات همدان می‌شود و بر این اساس امیدواریم بتوانیم وقف را به جایگاه اصلی و واقعی‌اش در استان برسانیم.


 وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه در بحث فرهنگ‌سازی وقف و موقوفات ظرفیت بالایی دارد، افزود: کار در این زمینه فعالیت‌های زیادی می‌طلبد تا این فرهنگ علوی و نبوی را به مردم بشناسانیم و به شیوایی معرفی کنیم و امید است بتوان پوشش مقطعی و ثابتی را از برنامه‌های اوقاف همدان در صدا و سیمای مرکز استان داشته باشیم.


مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان ابراز داشت: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، بیان احکام وقف برای مردم، ساخت فیلم، تله فیلم و مستندهایی از امامزادگان و موقوفات استان همدان از جمله مواردی است که صدا و سیما می‌تواند انجام آن را بر عهده گرفته و منشأ اثرات با برکتی در راستای ترویج فرهنگ وقف شود.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز بیان داشت: سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه را با اولویت ترویج فرهنگ وقف در سطح جامعه دنبال می‌کنیم چون مردم با مفهوم خیرات در استان آشنا هستند و بر این اساس باید به ترویج ریشه‌ای این فرهنگ همت گماریم.


حجت‌الاسلام محمد احمدوند تصریح کرد: مفهوم وقف، مفهومی وسیع است اما به این دلیل که اطلاع‌رسانی خوبی در این مورد انجام نشده مردم از این مفهوم غافل شده‌اند که در راستای اهداف صدا و سیما بهترین تریبون برای بیان این دیدگاه است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: خواهان این هستیم که مراسم‌ها، جشن‌ها و همایش‌های مقطعی اوقاف با تعامل صدا و سیما پوشش کامل داده شود و برنامه‌های مستمری نیز که در طول سال برقرار است به همان شیوه مستمر از صدا و سیما به خوبی برای مخاطبان ما که عامه مردم در استان هستند، به نمایش گذاشته شود.

/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.