گفتگوی نوروزی با محمدرضاخلعتبری-1

ذوب آهن شایستگی قهرمانی در آسیا را داشت

اختصاصی راسخون/محمدرضا خلعتبری مهاجم تند و تیز ذوب آهن با حضور در سایت راسخون با خوشرویی پاسخ گوی سوالات ما بود.
چهارشنبه، 10 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
  ذوب آهن شایستگی قهرمانی در آسیا را داشت

راسخون: خلعتبری که در سال 89 به همراه تیم ذوب آهن به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافت، یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران می باشد و در تیم ملی نیز به یکی از مهره های ثابت مربیان وقت تبدیل شده است.

در نظر سنجی انتخاب بهترین فوتبالیست سال، خلعتبری گوی سبقت را از حریفانش ربود و این عنوان را از آن خود کرد.

در یکی از روزهای ابتدایی سال نوروز سایت راسخون میزبان مهاجم شمالی ذوب آهن شد که با خوشرویی پاسخ گوی سوالات ما بود.

-نایب قهرمانی ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا شما سال پرباری را پشت سر بگذرانید، موافقید با مروری براین مسابقات گفتگو را شروع کنیم:

وقتی قرعه کشی لیگ قهرمانان انجام شد، هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که تیم ذوب آهن بتواند از گروه خود صعود کند.به خصوص اینکه در گروه موسوم به مرگ قرار گرفته بودیم اما به تعبیر آقای ابراهیم زاده از گروه مرگ به زندگی رسیدیم.در مرحله گروهی برابر تیمهای الاتحاد عربستان و بنیادکار ازبکستان بازی های خوبی را به نمایش گذاشتیم و با اقتدر به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدیم.

-در مرحله پلی آفا نیز که با مس کرمان بخورد کردید؟

بله، برخلاف تصور مس تیم ضعیفی نبود و دیدار دشواری را با این تیم داشتیم و خوشبختانه از تک موقعیت گلی که برای ما به وجود آمد، استفاده کرده و به برتری دست پیدا کردیم. در مرحله بعد به مصاف پوهانگ رفتیم که تیم فوق العاده قدرتمندی بود. با حذف پوهانگ که عنوان قهرمانی فصل گذشته را یدک می کشید، در مرحله نیمه نهایی با تیم الهلال روبرو شدیم. در برابر تیم الهلال نمایش خوبی داشتیم و به خصوص در بازی برگشت در عربستان که با درخشش شهاب گردان و با گلی که ایگور کاسترو به ثمر رساند، تیم عربستانی را شکست دادیم و به فینال رسیدیم.

-ذوب آهن در شرایطی به فینال رسید که همه از این تیم انتظار قهرمانی داشتند، به نظر شما چرا این اتفاق نیفتاد؟

در بازی فینال ما بدشانس بودیم.ذوب آهن برخلاف جریان بازی گل خورد. اگر موقعیت سئنونگ نام به گل تبدیل نمی شد، تیم ما میتوانست بازی را اداه کند. در نیمه دوم نیز تیم کره ای که از تاکتیک ذوب آهن که استفاده از ضربات کرنر بود، استفاده کرد و گل دوم را به ثمر رساند تا امکان جبران دشوار شود. هر چند که یکی از گل ها را جبران کردیم اما در حالی که شایستگی قهرمانی را داشتیم، از کسب این عنوان بازماندیم.فوتبال همین است و سعی میکنیم امسال با وجودی که شرایط برای درخشش دوباره ذوب آهن دشوار شده است، این تیم را شکست بدهیم.

اوج هنر محمدرضا خلعتبری به بازی برگشت با پوهانگ و به ثمر رساندن گل مساوی برمی گردد، درباره آن گل صحبت کن؟

در نیمه اول نیز از روی پاس حدادی فر موقعیت خوبی داشتم که به گل تبدیل نشد. در نیمه دوم بعد از پاس خوب حدادی فر با وجودی که زمین خیس بود، چرخیدم و به توپ ضربه زدم. آن لحظه خیلی لذت بخش بود و نوز هم با یادآوری آن احساس خوبی پیدا می کنم.

-تیم سپاهان این هفته صدر را از تیم ذوب آهن گرفت، فکر میکنید بالاخره در لیگ دهم طلسم نایب قهرمانی ذوب آهن بشکند و به قهرمانی دست پیدا کنید؟

ما هرگز خودمان را با تیمی مقایسه نمی کنیم. زیرا تیم سپاهان از نظر مهره قابل قیاس با تیم ما نیست . بازیکنان ذوب آهن با تلاشی که از خودشان نشان می دهند نمیگذارند کم و کاستی ها به چشم بیاید. تیم ما امسال لیاقت قهرمانی دارد و با توجه به کادر فنی خوب و یکدلی و همسطح بودن بازیکنان به این عنوان دست پیدا خواهیم کرد.

ادامه دارد............
 

 

 

1029



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.