بازتاب فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های خارجی

پیام نوروزی و سخنان ولی امر مسلمین جهان در آغاز سال جدید مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت.
دوشنبه، 15 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازتاب فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های خارجی

راسخون: پیام نوروزی و سخنان ولی امر مسلمین جهان در آغاز سال جدید مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، بازتاب سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های خارجی را به شرح ذیل منتشر کرد:

 

* پیام نوروزی
خبرگزاری "رویترز " با پوشش پیام نوروزی رهبر انقلاب نوشت: "آیت‌الله علی خامنه‌ای، سال جدید ایرانیان را تبریک گفت و با اشاره به حوادث خاورمیانه ابراز امیدواری کرد که خداوند شرایط را برای مردم بحرین، یمن و لیبی آسان کند و دشمنان را به عقوبت برساند. "

رویترز به بخشی از سخنان رهبر انقلاب درباره تحریم‌ها بر ضد ایران اشاره و تصریح کرد: "آیت‌الله خامنه‌ای سال جدید را سال جهاد اقتصادی نامید تا اقدامات دشمنان ایران در زمینه اقتصادی از بین برود. "
 
روزنامه مصری "الشروق " هم از قول رهبر معظم انقلاب نوشت: "حوادث منطقه، شیرینی عید را سلب کرده است و مانع آن می‌شود که انسان، شادی و سرور را به شکل کامل احساس کند. "
 
الشروق ادامه داد: "آیت‌الله خامنه‌ای که طبق قانون اساسی، حرف نهایی را در ایران می‌زند، برای گشایش امور برای مردم منطقه دعا کرد. "
 
رسانه‌هایی چون خبرگزاری "شین‌هوا " و خبرگزاری "فرانسه " نیز به‌طور مشروح، بیانات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس را پوشش دادند و مباحثی چون محکومیت حمله نظامی به لیبی و دروغ‌گویی اوباما را تیتر کردند.
 
روزنامه "دارالحیاه " چاپ عربستان نیز تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد اقتصادی را تیتر کرد اما سعی داشت با آوردن مطالبی چون سخنان اوباما بر ضد ایران و برخی اخبار حاشیه‌ای، به نوعی سخنان رهبر معظم انقلاب را تحت تأثیر قرار دهد.
 
پایگاه "مصراوی " هم نوشت: "رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیامی تلویزیونی به مناسبت عید نوروز از انقلابیون در کشورهای اسلامی حمایت کرد. "
 
مصراوی افزود: "رهبر ایران در پیام خود تأکید کرد که هدف دشمنان از تحریم‌ها بر ضد ایران، ایجاد ضربه به پیشرفت و جلوگیری از حرکت شتابنده ملت بود اما آرزوی آن‌ها تحقق نیافت. "
 
این پایگاه همچنین ابراز داشت که آیت‌الله خامنه‌ای از طرح هدفمندی یارانه‌ها که دولت احمدی‌نژاد به اجرا گذاشته است، حمایت کرد و گفت که این امر، گامی مهم در عرصه اصلاح اقتصادی است.
 
خبرگزاری "سانا " هم به دعوت رهبر ایران از مردم و همه مسئولان برای فعالیت بیشتر در عرصه اقتصادی اشاره کرد و نوشت: "آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مردم ایران تأکید کرد که کشورشان در مسیر پیشرفت و تولید گام برمی‌دارد و این مسیر باید به شکل جدی‌تری دنبال شود. "
 
"اسلام آنلاین " نیز عنوان "عام الجهاد " (سال جهاد) را برای مطلب خود انتخاب کرد و سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مسائل اقتصادی و نیز مباحث مربوط به حوادث منطقه را پوشش داد.
 
 

* سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی 
 
و اما سخنان ولی امر مسلمین جهان در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملگوتی ثامن‌الحجج(ع) در مشهد مقدس نیز در رسانه‌های منطقه و جهان بازتاب داشت که رسانه‌ها به‌طور خاص، تحلیل ایشان درباره حوادث منطقه و ادعای رئیس جمهور آمریکا در حمایت از مردم ایران را منعکس کردند.
 
روزنامه "الرأی " چاپ اردن در این‌باره از قول رهبر معظم انقلاب نوشت: "اوباما در ادعای خود مبنی بر حمایت از مردم ایران دروغ ‌می‌گوید و شکست‌های واشنگتن در منطقه ادامه خواهد یافت. "
 
این روزنامه همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در حمایت ایران از جنبش‌های انقلابی در منطقه که شعار اسلام و آزادی سر می‌دهند، اشاره کرد و ادامه داد: "رهبر ایران اعلام کرد که در حمایت خود از انقلاب‌های مردمی در منطقه، به شیعی یا سنی بودن آن‌ها کاری ندارد. "
 
هشدار رهبر معظم انقلاب درباره تلاش آمریکا برای بهره‌برداری از انقلاب‌های منطقه، از دیگر نکاتی بود که مورد توجه این روزنامه اردنی قرار گرفت.
 
"سی‌ان‌ان عربی " در خصوص سخنان رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس گزارش داد: "رهبر ایران در سخنان خود، انتقادات تند و مستقیمی را متوجه عربستان سعودی نمود و آن‌ها را به دخالت نظامی در بحرین متهم کرد و اظهار داشت که دخالت نظامی سعودی‌ها اشتباه بزرگی است. "
 
سی‌ان‌ان همچنین با استفاده از تعبیری کنایه‌آمیز گفت: "رهبر ایران سعی کرد تا جنبه قومی و مذهبی در حرکت مخالفان بحرینی را منتفی بداند. " این رسانه آمریکایی بدون توجه به حضور اهل سنت در حرکت‌های اعتراضی به آل‌خلیفه در بحرین، تلاش کرد این اعتراضات را مختص شیعیان وانمود کند و ادامه داد: "رهبر ایران تأکید کرد که حمایت کشورش از شیعیان بحرین به دلیل مسائل مذهبی نیست. "
 
روزنامه کویتی "السیاسة " نیز پشتیبانی ایران از جنبش‌های انقلابی منطقه را تیتر کرد و با اشاره به تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره سیاست‌های آمریکا در منطقه نوشت: "آمریکا تا آخرین لحظه از دیکتاتورهای سقوط یافته در منطقه حمایت می‌کرد. "
 
پایگاه "القناة " نیز بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دروغ‌گویی آمریکا در حمایت از مردم ایران را مورد توجه قرار داد و از قول ایشان نوشت: "آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که مخالف دیکتاتوری هستند و از مردم حمایت می‌کنند اما در ادعای خود صادق نیستند و دروغ می‌گویند. "
 
این پایگاه همچنین در بخش دیگری از خبر خود اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران برخلاف حرف و حدیث‌هایی که درباره وجود مخالفین و معترضین مطرح است، در حال برگزاری جشن‌های نوروزی است.
 
پایگاه "الوفد " هم در خبر خود درباره سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس نوشت: "شکست‌های پی‌درپی آمریکا ادامه خواهد یافت. "
 
این پایگاه افزود: "رهبر ایران حرکت جدید در منطقه را حرکت اسلامی و با اهداف اسلامی دانست و تأکید کرد که این حرکت، طبق وعده الهی پیروز خواهد شد. "
 
الوفد همچنین از قول رهبر معظم انقلاب نوشت: "فشارها و تهدیدات غرب بر ضد ایران همواره وجود داشته است اما مسئولان جمهوری اسلامی ایران نه تنها در برابر این فشارها عقب‌نشینی نکردند بلکه هر سال بر توان و امکانات هسته‌ای کشور افزودند. "
 
روزنامه کویتی "السیاسة " نیز پشتیبانی ایران از جنبش‌های انقلابی منطقه را تیتر کرد و با اشاره به تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره سیاست‌های آمریکا در منطقه نوشت: "آمریکا تا آخرین لحظه از دیکتاتورهای سقوط یافته در منطقه حمایت می‌کرد. "
 
پایگاه "الیوم‌السابع " نیز خبر خود را به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بحرین و انتقاد از عربستان سعودی اختصاص داد.
 
پایگاه "سبق " نیز که در برابر حمله نظامی عربستان به مردم بی‌دفاع بحرین و کشتار آن‌ها توسط نیروهای سعودی سکوت کرده بود، انتقاد لفظی رهبر ایران از اقدام نظامی عربستان را خروج از اصول روابط بین‌الملل دانست و نوشت: "رهبر ایران اتهامات مستقیمی را متوجه عربستان کرد و این کشور را متهم به دخالت نظامی در بحرین نمود! "
 
رسانه‌هایی چون خبرگزاری "شین‌هوا " و خبرگزرای "فرانسه " نیز به‌طور مشروح، بیانات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس را پوشش دادند و مباحثی چون محکومیت حمله نظامی به لیبی و دروغ‌گویی اوباما را تیتر کردند.
 
 

 

بازتاب فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های خارجی

 

بازتاب فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های خارجی

998

منتظراخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.