طرح دوباره رشوه در فوتبال

صحبت هاي جنجالي مهدي تارتار

اختصاصی راسخون/ صحبت هاي جنجالي مهدي تارتار در خصوص بحث رشوه به داوران مي تواند فوتبال ايران را يك بار ديگر به سمت حاشيه سوق دهد.
پنجشنبه، 25 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
صحبت هاي جنجالي مهدي تارتار

راسخون: صحبت هاي جنجالي مهدي تارتار در خصوص بحث رشوه به داوران مي تواند فوتبال ايران را يك بار ديگر به سمت حاشيه سوق دهد.
 

به گزارش سرویس ورزشی راسخون، در شرايطي كه برنامه نود در اين هفته تحت الشعاع دير رسيدن فيلم بازبيني شده، قرار داشت اما در ساعت 2 نيمه شب مهدي تارتار سرمربي تيم فوتبال راه آهن ادعايي را مطرح كرد تا يك بار ديگر بحث فوتبال پاك و ناپاك در هفته هاي پاياني ليگ داغ شود.
 
سرمربی راه آهن در حالی که وقایع بازی این تیم با پاس همدان را تحلیل می کرد، ناگهان گفت: با تفاوت قیمتی  که یک تیم لیگ برتری با تیمهای لیگ دسته یک دارد، اصلا بعید نیست که باشگاهی  صد میلیون، دویست میلیون برای یک داور هزینه کند تا نتیجه یک مسابقه را به نفع خود برگرداند.
 

فردوسی پور  که آشکارا از این حرف جا خورده  بود به همان کلمه معروف "چیز" متوسل  شد و پرسید: یعنی شما می گویید داور این بازی رشوه گرفته؟ که تارتار پاسخ داد: نه، من می گویم با این شرایط  هر تیمی ممکن است داور مسابقه را بخرد.
 

بعد از اتهام مستقیمی  که اصغر شرفی در سالهای مربیگری برق  شیراز به داوران زد، این دومین  بار است که یک سرمربی به شکل مستقیم به ارتشاء داوران اشاره می کند، به این موارد اظهار نظر مستقیم فتح الله زاده در مورد رفاقت کمال وند با تورج حق وردی را هم اضافه کنید.
 
تارتار در شرايطي بحث رشوه گرفتن داوران را مطرح كرد كه هيچ گاه مستقيما چنين اتهامي به داوران نسبت داده نشده بود، اما زماني كه سرمربي يك تيم ليگ برتري علنا بحث رشوه دادن به دوران را مطرح مي كند، بايد روي اين موضوع حساس شد.
 

چند سال قبل ادعای پرویز سیار کارشناس داوری در خصوص وجود سیب گندیده در بین داوران باعث شد تا جنجال بزرگی در فوتبال ایران درست شود و تا مدت ها بحث رشوه گرفتن داوران به یک موضوع داغ و جنجالی تبدیل شود، این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که علی خسروی فردی که اتهام مطرح شده از سوی این کارشناس را مستقیم به سوی خویش می دید، از سیار شکایت کرد.
 

با این حال هیچ گاه به طور رسمی در فوتبال ایران بحث رشوه گرقتن داوران اثبات نشده و هواره سعی بر این بوده که اشتباهات داوری به اشتباهات سهوی ربط داده شود و بر این اساس کمیته داوران و کمیته انضباطی با هر گونه صحبت بر علیه داوران به شدت برخورد کرده است.
 

در هفته های پایانی لیگ که قرار است تکلیف قهرمانی و تیم های سقوط کننده مشخص شود، حساسیت بر روی داوران به شدت افزایش یافته و باید منتظر اتفاقات جنجالی باشیم.
 

 

997

منتظراخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.