پخش «یوسف پیامبر(ع)» از یک تلویزیون دولتی در اروپا

از ابتدای ماه رمضان امسال پخش سریال «یوسف پیامبر(ع)» برای نخستین بار از یک شبکه تلویزیونی اروپایی شروع شده است. این سریال با زیرنویس بوسنیایی از شبکه جهانی سحر و با لوگوی این شبکه از یک شبکه تلویزیونی بوسنی و هرزگوین پخش می شود.
يکشنبه، 23 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پخش «یوسف پیامبر(ع)» از یک تلویزیون دولتی در اروپا

ویرایش عکس تیر 99

راسخون :
 مدیر سیمای بوسنیایی زبان شبکه جهانی سحر ـ با اعلام این خبر گفت: سریال «یوسف پیامبر(ع)» از تلویزیون دولتی کانتون سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین در قلب اروپا پخش می شود و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

 به گزارش  ایسنا، وی افزود: گزارش‌های رسیده از دفتر صدا و سیما در سارایوو و همچنین تماس‌هایی که با این سیما گرفته شده، حاکی از آن است که با پخش این سریال ماه رمضان امسال مسلمانان بوسنی و هرزگوین رنگ و بویی متفاوت از سال‌های قبل یافته است و با توجه به اینکه تلویزیون کانتون، در شبکه کابلی بوسنی و هرزگوین قرار دارد، عموم مردم این کشور، مخاطبان نسخه‌ی زیرنویس شده سریال «یوسف پیامبر(ع)» توسط شبکه سحر و با لوگوی این شبکه هستند.
این مدیر رسانه‌یی تأکید کرد: پیش از این سریال‌های مردان آنجلس، مریم مقدس، امام علی (ع) و ... از شبکه‌های خصوصی در اروپا پخش شده است، اما این اولین سریالی است که با لوگوی سحر، از یک شبکه دولتی بوسنی و هرزگوین و از طریق سیستم کابلی قابل مشاهده است.
مدیر سیمای بوسنیایی شبکه سحر همچنین با اشاره به اینکه تماشای شبکه جهانی سحر در بوسنی دارای رکوردی بزرگ است، عنوان کرد: کشور بوسنی و هرزگوین پنج میلیون نفر جمعیت دارد که حدود یک سوم آنها مسلمان هستند. طبق نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات صدا و سیما، مخاطبان شبکه جهانی سحر در بعضی از شهرها به حدود 60 درصد می‌رسند و این آمار 60 درصدی برای یک رسانه خارجی رکوردی بزرگ است. ضمن اینکه اکثر قریب به اتفاق بوسنیایی هایی هم که در زمان جنگ از این کشور مهاجرت کرده‌اند، از بینندگان سحر هستند
مهدی حیدری درباره رقبای رسانه‌یی سیمای بوسنیایی سحر نیز اظهار کرد: در فضای رسانه‌یی بوسنی و هرزگوین، علیرغم جمعیت کم، نزدیک به 180 شبکه تلویزیونی بعضا دولتی و اکثراً منطقه‌یی و خصوصی وجود دارند که در این میان شبکه‌هایی مانند بی بی سی، صدای آمریکا(VOA) و ... رقبای شبکه جهانی سحر هستند، اما سیمای بوسنیایی این شبکه بین‌المللی در حال حاضر تنها رسانه‌ای است که از یک کشور اسلامی برای مردم بوسنی و با زبان بوسنیایی برنامه پخش می‌کند.
وی با بیان اینکه سیاست سیمای بوسنیایی زبان شبکه جهانی سحر در وجه محتوا و رویکرد، حفظ یکپارچگی بوسنی است، خاطرنشان کرد: دفاع از حقوق مسلمانان بوسنی و هرزگوین و اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مردم هدف ماست. در وجه ساختاری نیز از سال گذشته تدابیری اتخاذ کردیم که برنامه‌ها رنگ و بوی بومی بیشتری داشته باشند به همین دلیل، هم اکنون تعدادی از برنامه‌ها را در سارایوو تهیه می کنیم؛ به طور نمونه در حال حاضر دو برنامه هفتگی از برنامه «چهل» که چهار روز در هفته به تهیه‌کنندگی سعید دیانتی و محسن جعفری در تهران تهیه می‌شد، با تهیه‌کنندگی مهرداد پورکی و با پوشش بیشتر مسائل داخلی و با حضور کارشناسان بوسنیایی و در داخل بوسنی و هرزگوین تهیه می‌شود که طبق نظرسنجی‌ها بازخورد خوبی داشته است.
مدیر سیمای بوسنیایی زبان شبکه جهانی سحر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بسترهای لازم آماده شده، کادر مجرب و تقاضای بینندگان، امیدواریم به زودی زمان پخش برنامه های بوسنیایی زبان شبکه سحر را افزایش دهیم.
روابط عمومی شبکه جهانی سحر اعلام کرد: سیمای بوسنیایی که روزانه مجموعا چهار و نیم ساعت در دو بخش صبحگاهی و شامگاهی برنامه پخش می‌کند، همانند پنج سیمای دیگر شبکه جهانی سحر با در اختیار داشتن امکان پخش از ماهواره های هات برد، عرب ست و نایل ست منطقه وسیعی شامل سراسر اروپا، سراسر خاورمیانه و آسیای میانه و قفقاز، بخش‌های وسیعی از آفریقا و اقیانوسیه و .... را تحت پوشش امواج خود دارد. مخاطبان خاص این سیما، بوسنیایی زبانان منطقه بالکان و سایر بوسنیایی زبانان پراکنده در سراسر اروپا و جهان هستند.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

999

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.