اعطای نشان ملي فرهنگ و هنر به 14 فعال قرآني

نشان ملي درجه يك، دو و سه فرهنگ و هنر از سوي محمود احمدي‌نژاد براي اولين‌بار به 14 فعال عرصه قرآني اعطا شد.
سه‌شنبه، 25 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اعطای نشان ملي فرهنگ و هنر به 14 فعال قرآني

راسخون : نشان ملي درجه يك، دو و سه فرهنگ و هنر از سوي محمود احمدي‌نژاد براي اولين‌بار به 14 فعال عرصه قرآني اعطا شد.

 

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف و امور خيريه،22 مردادماه، محفل انس با قرآن كريم با حضور محمود احمدي‌نژاد در نهاد رياست جمهوري برگزار شد.

در اين محفل علاوه بر رئيس‌جمهور، سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجج اسلام محمدي، نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، حميد محمدي، قائم‌مقام وزير در امور قرآني و رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني، حميدرضا ارباب‌سليماني، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني، محمدباقر پيش‌نمازي، مدير شبكه قرآن و معارف سيما، مرتضي مخبر دزفولي، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مهدي قره‌شيخلو، رئيس سازمان دارالقرآن‌الكريم، علي سرابي، قائم‌مقام شوراي عالي قرآن و جمعي از پيشكسوتان، اساتيد، مفسران، قاريان و حافظان قرآن كريم حضور داشتند.

اين مراسم با قرائت آياتي از كلام‌الله مجيد توسط ابوالفضل طبسي، قاري ممتاز نوجوان كشور آغاز شد و در ادامه سيدمحمد حسيني در سخناني با اشاره به اهتمام دولت به فعاليت‌هاي قرآني اظهار كرد: تجليل از خادمان قرآن از سال 73 آغاز شده است و تا كنون 247 نفر شناسايي و معرفي شده‌اند.

وي ادامه داد: امسال گام بلندتري در راستاي تجليل از فعالان قرآني برداشته شده است و نشان ملي فرهنگ و هنر به فعالان اين عرصه اعطا خواهد شد.

حسيني تصريح كرد: اين حركت، فتح بابي است براي اعطاي نشان در سال‌هاي بعد و اميدواريم با مشورت، هم‌فكري و ارزيابي فعالان قرآني، اين حركت استمرار داشته باشد.

محمود احمدي‌نژاد نيز در سخناني در خصوص اين مراسم اظهار كرد: تجليل از 14 فعال قرآني آغاز راه است و اميدواريم موفق شويم كه از همه خادمان قرآن كريم تجليل كنيم.

رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينكه قرآن كتاب هستي و مديريت است، اظهار كرد: انسان براي رسيدن به خدا بايد خود و ارتباطش را مديريت كند و قرآن كتاب مديريت انسان و جامعه انساني است.

وي تصريح كرد: هر يك از ما فهمي از قرآن كريم داريم و بطني از آن را دريافت مي‌كنيم، اما آيا در دريافت بخشي از مفاهيم قرآن كريم امكان سعادت انسان و رسيدن به خدا وجود دارد؟

احمدي‌‌نژاد با تأكيد بر اينكه دريافت‌هاي ناقص از قرآن كريم باعث تفاوت و گاه تناقض مي‌شود، گفت: هر يك از انسان‌ها به تناسب كمالشان و حركتشان به سمت كمال مفاهيم قرآن را دريافت كرده‌اند، اما انسان كامل همه مفاهيم قرآن را دريافت مي‌كند.

در ادامه اين محفل انس با قرآن، انور شحات محمد انور، قاري برجسته مصري به تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد پرداخت؛ محمدمهدي حق‌گويان، حافظ نوجوان قرآن كريم، نيز در جايگاه حاضر شد و به سؤالات اساتيد قرآن پاسخ گفت.

«احمد ابوالقاسمي»، قاري برتر و بين‌المللي كشور پس از اين حافظ نوجوان، آياتي از كلام‌الله مجيد را قرائت كرد و در ادامه، گروه تواشيح و مديحه‌سرايي «سبطين»، از استان خوزستان، به اجراي برنامه پرداختند.

كريم منصوري، قاري بين‌المللي كشور، آخرين قاري اين محفل انس با قرآن بود كه آياتي از سوره «شمس» را تلاوت كرد و پس از آن، دبير كميسيون بررسي اعطاي نشان‌هاي دولتي پس از توضيحاتي در خصوص چگونگي ارزيابي و انتخاب 14 فعال قرآني براي اعطاي نشان فرهنگ و هنر، به معرفي برگزيدگان پرداخت.

بنابراين گزارش طبق اعلام كميسيون بررسي اعطاي نشان‌هاي دولتي، ابراهيم پورفرزيب(مولايي) و سيدمرتضي سادات‌فاطمي نشان درجه يك فرهنگ و هنر را دريافت كردند.

همچنين رئيس‌جمهور، نشان‌ درجه دو فرهنگ و هنر را به رحيم خاكي، شهريار پرهيزكار، كريم منصوري، احمد ابوالقاسمي، هاشم روغني، محمدحسين سعيديان و عباس امام‌جمعه اعطا كرد.

محمد عباسي، حسن رضائيان، منصور قصري‌زاده، محمدجواد پناهي و حجت‌الاسلام والمسلمين محمد حاج‌ابوالقاسم نيز نشان درجه سه فرهنگ و هنر را دريافت كردند.

در پايان اين مراسم، مدعوين پس از اقامه نماز مغرب و عشا همراه با رئيس‌جمهور روزه خود را در حسينيه نهاد رياست جمهوري افطار كردند.

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

901

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.