برنامه هاي جريان انحرافی براي نشانه گيري ولايت از دو سو

رغم تكاپوي حاشيه سازان دولتي اگر به گذشته بازگرديم مشاهده خواهيم كرد كه دولت مستقر، بعد عميقي از پيشرفت هاي خود را مديون سفارشات رهبري و عمل به دستورات ولي فقيه است.
يکشنبه، 27 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنامه هاي جريان انحرافی براي نشانه گيري ولايت از دو سو

راسخون : رغم تكاپوي حاشيه سازان دولتي اگر به گذشته بازگرديم مشاهده خواهيم كرد كه دولت مستقر، بعد عميقي از پيشرفت هاي خود را مديون سفارشات رهبري و عمل به دستورات ولي فقيه است.

به گزارش راسخون به نقل از ندای انقلاب، يكي از برنامه هايي كه امروز جريان حاشيه ساز دولت در حال تدارك است، حول محور ولايت فقيه تعريف مي شود. در اين طراحي، حركت در دو مسير به طور عمده مدنظر است: 1- وصل تقصيرات دولت به ولايت به گونه اي كه رهبري را در جامعه مقصر اصلي نقايص كاري دولت جلوه دهند و 2- جداسازي محسنات دولت از ولايت به گونه اي كه نقش رهبري را در جامعه بي ارتباط با هرگونه توفيقات دولت نشان دهند. وجود اين دو خط در ماهيت برخي از عملكردهاي جريان انحرافي برآمده از دولت احمدي نژاد پنهان است و آنان مي كوشند تا با ابراز عقايدي خاص و اجراي اعمال و رفتارهايي دو سويه، دو مفهوم  مزبور را به طور زيرپوستي به جامعه تزريق كنند.
 

 

آنان با طرح «نظريات انحرافي»، دادن «وعده و وعيدهاي ناممكن»، «تعريف و تمجيد كلامي از ولايت و پيروي زباني از ولايت» و مواردي از اين قبيل در تلاشند تا نوعي «حاكميت دوگانه» را در جامعه القا كنند؛ به شكلي كه ترازي از رقابت ميان دولت و رهبري نشان داده شود و سپس وزن و عيار خود را در ترازوي قدرت و اختيارات بسنجند و افزايش دهند.
 

1- طرح نظريات انحرافي:با اين روش مي كوشند تا فاصله و اختلاف نظرات و عقايد و اعمال خود با انديشه هاي رهبري را نشان دهند و مخالفان ولايت فقيه را به سمت خود جذب كنند. از سوي ديگر اين نكته را به بدنه جامعه تلقين كنند كه فعاليت هاي اجرايي در مسير پيشرفت كشور و استقرار عدالت اجتماعي حاصل افكار و عقايدي است كه رهبري و حاميان ولايت فقيه مخالف آن هستند. همچنين كوتاهي ها و اشتباهات موجود در مسير اجرا حاصل فشارهايي است كه از جانب رهبري و سياستمداران ولايتمدار وارد مي شود و مقامات اجرايي كشور را دچار سردرگمي مي كند.
 

2-وعده و وعيدهاي ناممكن:دادن وعده هاي نامتعارف و تحقق نيافتني در واقع هل دادن جامعه به درون دايره ضديت با ولايت فقيه و رئوس نظام است. آنان از مخالفت با نظرات رهبري و وعده دادن درباره اموري كه اجراي آن در حيطه اختيارات مجلس شوراي اسلامي و ديگر مراكز قانوني و مديريتي نظام است، همزمان با افزايش سطح توقعات مردم، اين تفكر را در جامعه ترويج مي دهند كه اگر آن وعده ها محقق نشود، مقصرش نظرات مخالف رهبري و واكنش هاي مجلس شوراي اسلامي و ديگر مخالفاني هستند كه هر يك سهم بزرگ و سازنده اي در تصميمات نظام دارند.
 

3-تعريف و تمجيد كلامي از ولايت و پيروي زباني از ولايت: در اين مسير آنان بدون پيروي عملي از ولايت فقيه اما مي كوشند تا از بار واكنش ها عليه تفكرات انحرافي خود بكاهند. بدين طريق كه در صحبت هايشان آنچنان غليظ از ولايت فقيه و مقام عظماي ولايت تعريف و تمجيد و حتي تشكر و تقدير مي كنند كه در كام حاميان ولايت اين زبان بازي ها خوش آيد و بنابر ميل و اعتقادات خودشان به ولايت پذيري آنان متقاعد شوند. در اين شرايط علاوه برآنكه مي كوشند از تنفر قشر حزب اللهي و ولايتمدار عليه خود بكاهند، مي خواهند ظرفيت فكري و عملي اين طيف را نيز در راستاي منافع  قدرت طلبانه و فاسد خود قرار دهند.
مهندسي افكار عمومي توسط جريان انحرافي به گونه اي دنبال مي شود تا يارگيري آنان در جامعه و خريد راي براي انتخابات آتي از دو سمت محقق شود.

 الف: ولايت گريز، ب: ولايت گرا. بازي آنان براي كسب  قدرت بيشتر و حفظ دائمي خود در صدارت در زميني پيش مي رود كه خود را تيمي در برابر تيم ديگري در نظام جمهوري اسلامي نشان دهند و در فرايند بازي حتي اگر لازم باشد به خودشان هم گل مي زنند. اين فقط براي آن است كه در هر شرايطي رضايت طرفداران هر دو تيم را به نفع خود جلب كنند. به عبارت ديگر در زميني بازي مي كنند تا اگر به رقيب و حتي به خود گل زدند، در هر دو صورت نتيجه  به سودشان باشد.
به رغم تكاپوي حاشيه سازان دولتي اگر به گذشته بازگرديم مشاهده خواهيم كرد كه دولت مستقر، بعد عميقي از پيشرفت هاي خود را مديون سفارشات رهبري و عمل به دستورات ولي فقيه است و دقيقا در هر نقطه اي كه عده اي از دولتمردان از مواضع رهبري فاصله گرفته اند به همان اندازه و مقياس از مسير پيشرفت ملي به سمت انحرافات عقيدتي- سياسي كشيده شده اند و هزينه هاي هنگفتي را بر ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي تحميل كرده اند.
با اين وصف بهتر است كه اين عده از تجربه ديگران عبرت بگيرند و اشتباهاتي را تكرار نكنند كه ديگر از هيچ طيفي طرفداري برايشان باقي نماند. زيرا اگر بخواهيم يك وجه مشترك ميان تمامي اقشار ملت را برشماريم، نفرت از دروغ و تزوير است.

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

998

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.