4 درصد مردم قم به طور روزانه نوشابه های گازدار مصرف می کنند

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: 4 درصد از مردم قم به طور روزانه نوشابه های گازدار مصرف می کنند.
يکشنبه، 17 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
4 درصد مردم قم به طور روزانه نوشابه های گازدار مصرف می کنند

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: 4 درصد از مردم قم به طور روزانه نوشابه های گازدار مصرف می کنند.

به گزارش راسخون به نقل از وب دا، رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه پژوهش های انجام شده در سطح استان بیانگر آن است که 4 درصد مردم قم به صورت روزانه نوشابه های گاز دار مصرف می کنند افزود: مصرف نوشابه های گاز دار عوارض بسیاری برای بدن داد و موجب بروز چاقی، پوکی استخوان و پوسیدگی دندان ها می شود.

دکتر مجید محمدیان تحقیقات نشان می دهد که 22 درصد از مردم به طور هفتگی نوشابه های گازدار مصرف می کنند افزود: معمولا 22 درصد مردم نیز از مصرف نوشابه پرهیز می کنند.

وی اظهار داشت: خانواده ها با مصرف آب سالم و سایر نوشیدنی ها مانند دوغ کم نمک و نوشیدنی های کم شیرین دیگر در رژیم غذایی به جای نوشابه می توانند کمک موثری به پیشگیری از بیماری هایی مانند چاقی، دیابت کنند.

دکتر محمدیان با بیان اینکه مصرف نوشابه علاوه بر داشتن مضرات فراوان، به دلیل دارا بودن کالری بالا، اشتهای افراد را برای مصرف مواد غذایی مفید مانند سبزیجات، پروتئین ها، لبنیات و سایر موادمغذی کاهش می دهند گفت: تحقیقات نشان می دهد افرادی که به مصرف این نوشابه‌ها روی می‌آورند مصرف شیر و فرآورده‌های مشابه آن را کاهش می‌دهند.

وی افزود: همین امر موجب می‌شود افرادی که این نوشابه‌ها را مصرف می ‌کنند، در مقایسه با سایر افراد کلسیم کمتری به بدنشان می رسد که این موضوع به ویژه برای دختران جوان که نیاز به کلسیم زیاد دارند ، در آینده می‌تواند مشکل ساز باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان از دیگر مضرات نوشابه‌ها را داشتن کالری بالا و شکر عنوان کرد و گفت: این حجم کالری و شکر موجب چاقی و پوسیدگی دندان نیز می‌شوند.

دکتر محمدیان تصریح کرد: قند موجود در این نوشابه ها برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار خطرناک تر از سایر قند‌ها است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.