اتفاقات هفت روز هفته

خبر بد برای پرسپولیس و تدارک سفر به آمریکا / کی‌روش و رحمتی خبرساز شدند

اخراج و محرومیت، استعفا، کناره‌گیری موقت، از دست دادن دربی، جریمه، دوپینگ، تدارک سفر پنهانی به آمریکا و افشاگری مسائلی بود که ورزش ایران در رشته‌های مختلف را در هفته رو به پایان درگیر اتفاقات و حاشیه‌های زیادی کرد.
پنجشنبه، 5 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خبر بد برای پرسپولیس و تدارک سفر به آمریکا / کی‌روش و رحمتی خبرساز شدند

اخراج و محرومیت، استعفا، کناره‌گیری موقت، از دست دادن دربی، جریمه، دوپینگ، تدارک سفر پنهانی به آمریکا و افشاگری مسائلی بود که ورزش ایران در رشته‌های مختلف را در هفته رو به پایان درگیر اتفاقات و حاشیه‌های زیادی کرد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، هفته رو به پایان مانند هفته پیش برای ورزش ایران مملو از اتفاقات و حرف و حدیث پیرامون رشته‌های مختلف بود. اتفاقاتی که از اخراج افشین نوروزی از اردوی تیم ملی تنیس روی میز و محرومیت این بازیکن المپیکی و بعد از آن استعفای مدیرعامل باشگاه سپاهان که البته خیلی زود تکذیب شد، آغاز شد و تا افشاگری یک روئینگ سوار 20 ساله ادامه داشت.

در میان دیدارهای هفته بیست و دوم رقابت‎های لیگ برتر برگزار شد که طی آن استقلال به تساوی رضایت داد اما پرسپولیس با کسب یک پیروزی ارزشمند در جدول رده بندی صعود کرد. این دو تیم در آستانه دربی 76 روزهای مهم و حساسی را سپری کردند که اعلام کناره گیری موقت مهدی رحمتی از دروازه بانی تیم ملی و محرومیت دو ماهه علی کریمی از حضور در میادین به خاطر مصدومیت به حساسیت این روزها دامن زد.

البته حواشی فوتبال به سرخابی‌‎ها و حواشی پیش از دربی آنها ختم نشد چون در این هفته سرمربی تیم ملی فوتبال هم طبق اعلام فیفا محروم شد و نتیجه نمونه گیری دو بازیکن از لیگ برتر فوتبال و فوتسال هم مثبت از آب درآمد.

سفر پنهانی کشتی گیران و مربیان مطرح کشتی به آمریکا، جریمه سرمربی تیم ملی بسکتبال، ارسال اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک به IOC و ... از دیگر اتفاقات مهم این هفت روز ورزش بود.  مهمترین رویداهای هفت روز رو به پایان ورزش ایران عبارتند از:

استعفای یک روزه مدیرعامل سپاهان!

علیرضا رحیمی، مدیر عامل باشگاه سپاهان اصفهان جمعه گذشته با بیان اینکه "حالا که علی کفاشیان تاج را عنوان سرپرست سازمان لیگ منصوب کرده دیگر جای من در این تیم نیست" از سمت خود کناره‌گیری کرد. البته  علیرضا رحیمی در فاصله کمتر از 24 ساعت با چرخشی عجیب و 180 درجه‌ای اعلام کرد نمی‌داند چه کسی بحث استعفایش را مطرح کرده است؟

سرپرست کمیته روئینگ استعفا کرد

عباس شادمان، سرپرست کمیته روئینگ فدراسیون قایقرانی شنبه گذشته از سمت خود کناره گیری کرد. وی مسائل شخصی و رسیدگی به آنها را دلیل کناره گیری از این کمیته اعلام کرده است.

برطرف شدن سوءتفاهمات در نشست رحیمی و تاج

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان که در اعتراض به انتصاب تاج به عنوان سرپرست سازمان لیگ از سمت خود استعفا کرد و البته خیلی زود آن را تکذیب کرد، شنبه گذشته نشستی مشترک با مهدی تاج برگزار کرد تا در آن سوء تفاهمات را نسبت به مسائل پیش آمده برطرف کند. بعد از این نشست بود که رحیمی اعلام کرد خوشبختانه همه مشکلات ما حل شد و امیدواریم بتوانیم به فوتبال کشور کمک کنیم.

 محرومیت پینگ‎پنگ‌باز المپیکی ایران

کمیته انضباطی فدراسیون تنیس روی میز شنبه گذشته پس از بررسی پرونده افشین نوروزی، این بازیکن را به دلیل انتقاد علیه فدراسیون در یکی از گفتگوهای رسانه‌ای‌اش به یک سال محرومیت قطعی از حضور در میادین ورزشی همراه با یک سال محرومیت تعلیقی و پرداخت بیست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. این بازیکن که نماینده تنیس روی میز ایران در بازی‌های المپیک 2008 پکن بود، پیش از تشکیل کمیته انضباطی از اردوی تیم ملی اخراج شده بود.

متوقف شدن استقلال و تک رقمی شدن پرسپولیس پیش از دربی

هفته بیست و دوم رقابت‎های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور جمعه و شنبه گذشته با برگزاری 9 دیدار به پایان رسید. در چارچوب این هفته از رقابت‌ها پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر برابر داماش و صعود 3 پله‌ای در جدول رده‌‍بندی لیگ، بیشترین پیشرفت را داشت و سرانجام به رده تک رقمی دست یافت.

استقلال هم در انزلی با تساوی بدون گل به یک امتیاز  دست یافت تا همچنان صدرجدول را حفظ کند، هر چند از دست دادن دو امتیاز باعث شد تیم‌های تراکتورسازی، و سپاهان اصفهان که به ترتیب با یک و سه گل مقابل نفت آبادان و سایپا پیروز شدند و همچنین فولاد خوزستان که این هفته به تساوی بدون گل مقابل مس کرمان دست یافت به استقلال نزدیک‌تر شوند.

در این هفته از مسابقات نفت تهران هم با پیروزی 3 بر یک برابر پیکان، بار دیگر در جدول لیگ صعود کرد ضمن اینکه باعث سقوط پیکان از رده پانزدهم به رده شانزدهم شد. شاگردان فرهاد کاظمی در دیدار خانگی برابر گهر دورود یک بر صفر پیروز شده و از رده شانزدهم به پانزدهم صعود کردند. ضمن اینکه آلومینیوم المهدی هم در زمین راه آهن متحمل شکست 3 بر صفر شد. شاگردان دایی با کسب این پیروزی در جدول رده بندی صعود کردند. در این هفته از مسابقات دیدار تیم‌های صبا و فجر سپاسی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در کل اینکه هفته بیست و دوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور در حالی به پایان رسید که استقلال با وجود متوقف شدن صدرنشینی‎اش را تثبیت کرد و سایپا هم با متحمل شدن شکست برابر قهرمان سه دوره پیشین لیگ با بیشترین سقوط مواجه شد و از رده هشتم به رده پانزدهم سقوط کرد.

خداحافظی موقت مهدی رحمتی از تیم ملی فوتبال

دروازه بان شماره یک تیم ملی فوتبال یکشنبه گذشته اعلام کرد که به طور موقت از این تیم کناره گیری خواهد کرد. مهدی رحمتی در حالی اقدام به اتخاذ چنین تصمیمی کرده است که مدتی است صحبت از دعوت دانیال داوری، دروازه‌بان ایرانی که در بوندس لیگا دو آلمان بازی می‌کند، به میان آمده است.

علی کریمی دربی 76 را از دست داد

علی کریمی هافبک شماره 8 پرسپولیس که در دیدار با صبای قم از ناحیه زانو مصدوم شد، یکشنبه گذشته برای مشخص شدن وضعیت مصدومیتش به بیمارستان آتیه رفت اما پس از دریافت آزمایش MRI مشخص شد این بازیکن حدود دو ماه از میادین فوتبال دور خواهد بود. با این حساب کریمی در دربی 76 که روز جمعه برگزار می شود، غایب خواهد بود.  هر چند که پرسپولیسی ها این خبر بد را باور ندارند و در تلاشند تا کریمی را به بازی جمعه برسانند!

دوپینگ دو بازیکن لیگ برتری

بر اساس نتایج  120 نمونه گرفته شده در فدراسیون فوتبال که دوشنبه گذشته اعلام شد، نتیجه 118  نمونه منفی و دو نمونه مثبت بوده است که یکی مربوط به لیگ برتر فوتبال و یکی هم متعلق به لیگ برتر فوتسال است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال محروم شد

بچیروویچ، سرمربی تیم ملی بسکتبال و مهرام تهران که پنجشنبه گذشته در مصاف با همیاری زنجان تیمش را از زمین بیرون کشید و متحمل باخت فنی شد، دوشنبه گذشته از سوی کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال به پرداخت سی میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این کمیته همچنین مهدی کامرانی، کاپیتان مهرام را به دلیل به دو جلسه محرومیت و پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

سفر پنهانی کشتی گیران و مربیان مطرح کشتی به آمریکا

در حالی که فدراسیون کشتی همچنان درگیر مشکلات مالی و مدیریتی است و هر روز حاشیه جدیدی پیرامون این فدراسیون مطرح می‌شود، دوشنبه گذشته اعلام شد که تیمی متشکل از آزاد و فرنگی‌کاران نامدار ایران سفری غیرمنتظره و پنهانی به آمریکا را طراحی کرده‌اند! این تیم متشکل از 5 مربی و 14 آزاد و فرنگی کار است که اتفاقا نام سه ملی‌پوش المپیکی نیز در بین مسافران دیده می‌شود! البته اهالی فدراسیون کشتی از تشکیل و اعزام چنین تیمی به ینگه دنیا اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

اساسنامه کمیته ملی المپیک به IOC ارسال شد

اساسنامه اصلاح شده کمیته ملی المپیک که قرار بود هفته گذشته به IOC ارسال شود پس از یک هفته تاخیر، دوشنبه گذشته به این نهاد بین‌المللی ارسال شد. همچنین اعلام شده 30 بهمن ماه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد.

مشاور بین‌الملل فدراسیون والیبال قید سفر به ایران را زد

"پیرو ربادنگو" مشاور بین‌الملل فدراسیون والیبال که قرار بود برای آغاز همکاری با این فدراسیون سفری به ایران داشته باشد، سفر خود را لغو کرد. قرار بود این مدیر ایتالیایی بامداد دوشنبه گذشته وارد ایران شود اما لغو پرواز فرانکفورت به تهران سفر وی را یک روز به تاخیر انداخت. البته ربادنگو به دلیل یخبندان شدید در اروپا و لغو دوباره پرواز نتوانست بامداد سه شنبه در دومین زمان تعیین شده هم به ایران سفر کند. به همین دلیل وی پس از دو روز معطلی در فرودگاه فرانکفورت سفرش به ایران را لغو کرد.

محرومیت سرمربی تیم ملی فوتبال

توهین به کاپیتان تیم فوتبال کره جنوبی در حین برگزاری دیدار تیم‎های ملی فوتبال ایران - کره جنوبی باعث محرومیت دو جلسه‍‌ای کارلوس کی‌روش از سوی فدراسیون بین‌المللی شده است. با این حساب سرمربی تیم ملی فوتبال در دو دیدار این تیم  مقابل قطر و لبنان در چارچوب رقابت‎های مقدماتی جام جهانی 2014 غایب خواهد بود اگرچه فدراسیون فوتبال قصد فرجام خواهی دارد و از طریق یک وکیل سوئیسی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

مهدوی کیا پا به توپ شد

مهدی مهدوی‌کیا، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس که از ناحیه آشیل و قوزک پا دچار آسیب دیدگی شده بود، سه شنبه گذشته در آخرین تست پزشکی شرکت کرد که نتایج امیدوارکننده ای هم به همراه داشت.  این بازیکن همچنین در تمرینات عصر سه شنبه پرسپولیس پا به توپ شد که این نشانگر خوبی از وضعیت این بازیکن بود. در حال حاضر هم مهدوی کیا با کمتر مشکلی برای همراهی تیمش در دربی روبرو است.

افشاگری قایقرانی که در 20 سالگی ممنوع الفعالیت شد

هما حسینی، روئینگ سواری است که پنج سال پیش در مسابقات قهرمانی آسیای چین با کسب عنوان چهارمی صاحب سهمیه بازی‌های المپیک 2008 پکن شد و به عنوان پرچمدار کاروان ایران در این بازی‌ها شرکت کرد. پیش‌بینی خیلی‌ها در مورد او این بود که می‌تواند نمونه ایرانی "بریجیت فیشر"(پاروزن اسطوره‌‍‌‌ای آلمان) باشد این در حالی است هما حسینی خیلی زود و در سن 20 سالگی ورزش قهرمانی را کنار گذاشت. این ورزشکار چهارشنبه گذشته در مورد چرایی این کار توضیح داد وافشاگری کرد.

ایران با 10 گل عراق را در هم کوبید

تیم ملی فوتبال ساحلی دومین دیدار خود دررقابت‌های قهرمانی آسیا و مقدماتی جام جهانی (دوحه قطر) را با پیروزی برابر عراق به پایان رساند. این بازی چهارشنبه برگزار شد که طی آن ملی پوشان ایران با 10 گل حریف خود را در هم کوبیدند. تیم ایران در نخستین بازی نیز فیلیپین را 20 بر صفر شکست داد.  در دیدار تیم های ایران و عراق مسلم مسیگر (سه بار)، محمد علی مختاری و علی نادری هر کدام دو بار و فرید بلوک باشی، مهران مرشدی زاده و مهدی حسنی هر کدام یکبار برای ایران گلزنی کردند.

صعود تنیسور دختر ایرانی به فینال 2 نفره آسیا

صدف صادق وزیری چهارشنبه گذشته در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس تیمی منتخب قهرمانی آسیا (ویتنام) همراه با هم تیمی یمنی خود مقابل تیم دونفره سنگاپور پیروز شد و به فینال راه یافت. وزیری در بخش انفرادی نیز فینالیست شده بود.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.