تابلوی معرق عید نوروز اثر استاد کیومرث صیاد در کیش رونمایی می شود

تابلوی معرق ˈعید نوروزˈ اثر استاد کیومرث صیاد در مرکز همایش های بین المللی کیش رونمایی می شود
جمعه، 25 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تابلوی معرق عید نوروز اثر استاد کیومرث صیاد در کیش رونمایی می شود

تابلوی معرق ˈعید نوروزˈ اثر استاد کیومرث صیاد در مرکز همایش های بین المللی کیش رونمایی می شود

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری ایرنا، استاد ˈ کیومرث صیادˈ معرق کار برجسته کشور پس از چهار ماه تلاش بی وقفه و با صرف بیش از 600 ساعت کار این تابلو ارزشمند را با نگاه به نقاشی سبک قهوه خانه ای ایران خلق کرده است.

قرار است تابلو معرق عید نوروز که با هدف ˈحمایت از نقاشی قهوه خانه ای به عنوان نقاشی سبک ایرانیˈ، ˈنشان دادن محفل صمیمی خانواده ایرانی در سال های گذشتهˈ و ˈمعرفی هنر معرقˈ انجام شده است، در آستانه تحویل سال 92 رونمایی شود.

این اثر برجسته از نوع معرق تمام چوب می باشد که در ساخت آن از چوب‌های موجود در طبیعت شامل چوب گردو، پرتقال، عناب، ممرز، کراد، سنجد، توت، گلابی، شمشاد و چنار استفاده شده و هیچ گونه رنگ آمیزی در آن صورت نگرفته است.

همچنین در طراحی این تابلو هیچ گونه خطوطی توسط قلم استفاده نشده و کلیه خطوط به کار رفته در آن توسط اره مویی ایجاد شده است.

این چهارمین تابلوی معرق استاد صیاد می باشد که ساخت آن در جزیره کیش به پایان رسیده است.

مهمترین اثر استاد صیاد، تابلو معرق ˈعلمدار کربلاˈ نام دارد که در شب عاشورای سال 90 توسط ˈعلیرضا عامریˈ مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش پرده برداری شد.

از دیگر آثار وی تابلو های یوسف و بردارانش، عصر عاشورا، مولودکعبه، شکار، سهراب و گردآفرید، ذبح اسماعیل که از آثار مینیاتور استاد محمود فرشچیان اقتباس شده اند و همچنین آثار دیگری به نام های دانیال نبی، هاجر و اسماعیل، گوساله سامری، پیراهن یوسف و چند اثر از پرندگان که تمام این آثار در محل دائمی نمایشگاه استاد صیاد به نمایش درآمده است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در راستای حمایت از هنرمندان ˈنمایشگاه دائمیˈ به منظور نمایش گذاشتن آثار این استاد در مرکز همایش های بین المللی کیش برپا کرده است.

این نمایشگاه همه روزه از ساعت 19 تا 23 در مرکز همایش های بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش دایر می باشد و بازدید از آن رایگان است.

علاقه مندان جهت دسترسی به اطلاعات کامل این نمایشگاه می توانند به سایت www.sayyadgallery.ir مراجعه کنند.

کیومرث صیاد در سال 1334 در شهرری به دنیا آمده و از کودکی کارهای صنایع ‌دستی شامل خاتم کاری، نقاشی و خطاطی را نزد پدرش آموخت. صیاد از سال 1370 معرق کاری را به صورت تخصصی انجام داده و تا کنون 20 اثر برجسته معرق را که اکثر آنها زمینه مذهبی دارد خلق کرده است.

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.