بازتاب صعود ایران در سایت فیفا و AFC

سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال با اشاره به پیروزی تیم ملی ایران در خانه کره جنوبی، شاگردان کی‌روش را به عنوان یکی از غول‌های راه‌ پیدا کرده به جام جهانی ۲۰۱۴ معرفی کرد.
چهارشنبه، 29 خرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازتاب صعود ایران در سایت فیفا و AFC

سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال با اشاره به پیروزی تیم ملی ایران در خانه کره جنوبی، شاگردان کی‌روش را به عنوان یکی از غول‌های راه‌ پیدا کرده به جام جهانی ۲۰۱۴ معرفی کرد.

به گزارش راسخون به نقل از شبکه خبر، سایت فیفا به پیروزی تیم ملی ایران در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره آسیا که سهمیه صعود مستقیم به این رقابت‌ها را برای شاگردان کارلوس به ارمغان آورد، اشاره کرد.

فیفا با اشاره به رجزخوانی‌هایی که پیش از دیدار دو تیم میان سرمربیان دو تیم صورت گرفت نوشت: پس از پیروزی استرالیا برابر عراق و صعود این تیم به جام جهانی 2014، ایران در یک بازی انتقام جویانه در شهر اولسان کره جنوبی، تیم ملی این کشور را با نتیجه یک بر صفر شکست داد تا در بازیهای مقدماتی صدر جدول گروه A قرار بگیرد. ایرانی‌ها با این پیروزی لحظات پراضطراب سختی را به میزبان خود که هر لحظه انتظار شنیدن خبری جدید از تاشکند در خصوص نتیجه بازی ازبکستان برابر قطر داشت، تحمیل کرد.

دیدار ایران و کره

در ادامه این گزارش آمده است: مهاجمان کره چندین بار رحمان احمدی دروازه‌بان تیم ملی ایران را محک زدند اما هرگز راه به جایی نبردند. کره جنوبی با وجود تسلط بر بازی در نیمه نخست، در خلق موقعیت‌های جدی روی دروازه ایران مشکل داشت به خصوص در نیمه دوم که ایران بازی را با انگیزه‌تر شروع کرد و به لطف اشتباه کیم یونگ گیون، مدافع کره جنوبی توسط رضا قوچان‌نژاد به گل رسید.

فیفا همچنین نوشت: ازبک‌ها در نیمه دوم بازی با قطر 5 گل به میهمان خود زدند اما باز هم نتوانستند به هدف خود که زدن 7 گل و کسب تفاضل گل بهتر نسبت به کره جنوبی بود برسند تا چشم به مرحله پلی‌آف و بازی با تیم سوم گروه B بدوزند. به این ترتیب غول‌های آسیا، ایران، کره جنوبی و استرالیا در کنار ژاپن که دو هفته پیش صعودش را قطعی کرده بود، به عنوان تنها تیم‌هایی که تاکنون صعودشان به مرحله نهایی جام جهانی 2014 را قطعی کردند، بلیت سفر به برزیل را به دست آوردند.

سوپرواکنش رحمان احمدی و استحکام خط دفاعی عامل برتری ایران مقابل کره

به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، گلی که رضا قوچان‌نژاد در نیمه دوم بازی کره‌جنوبی - ایران به ثمر رساند باعث برتری یک بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش شد تا این تیم به همراه کره راهی جام جهانی 2014 برزیل شود.

قوچان‌نژاد در حالی که یک ساعت از این بازی در ورزشگاه مونسوی شهر اولسان می‌گذشت از اشتباهی که کیم یانگ جوون، مدافع کره مرتکب شد نهایت استفاده را کرد تا سومین گل خود را در سومین بازی ملی متوالی‌اش به ثمر برساند و ایران با صدرنشینی در گروه A این مسابقات به چهارمین حضورش در جام جهانی برسد.

کره‌جنوبی پس از اتمام این دیدار و قبول شکست مقابل ایران لحظاتی عصبی و استرس‌زا را دنبال می‌کرد، زیرا ازبکستان در بازی همزمان دیگر با نتیجه 5 بر یک از قطر جلو بود و با پایان این دیدار کره‌ای‌ها نیز به لطف تفاضل گل بهتر به مرحله پایانی این رقابت‌ها صعود کردند.

کره که تنها با یک تساوی به جام‌جهانی صعود می‌کرد بازی را بهتر آغاز کرد و با شوتی که لی دونگ گوک در دقیقه 13 بازی به سمت دروازه ایران زد رحمان احمدی را مورد آزمایش قرار داد.

در حالی که ایران با تک مهاجم خود رضا قوچان‌نژاد بازی می‌کرد و با چندین دفاع به دنبال محافظت از دروازه خودی بود، سونگ هئونگ مین دومین موقعیت جدی کره‌ای‌ها را در دقیقه 21 بازی هدر داد.

بهترین موقعیت کره در نیمه نخست و در فاصله 2 دقیقه مانده به پایان وقت‌های قانونی بازی توسط لی میونگ جو رقم خورد که خط دفاعی ایران به کمک رحمان احمدی، سنگربان خود توپ را دفع کردند.

کره در نیمه دوم نیز به برتری خود ادامه داد اما در حالی که یک ساعت از زمان بازی می‌گذشت قوچان‌نژاد با اشتباهی که کیم یانگ جوون انجام داد توپ را به گوشه دروازه جونگ سونگ ریونگ فرستاد تا برتری از آن ایران شود.

تیم میزبان در حالی که 13 دقیقه به انتهای بازی مانده بود با 2 سوپر واکنشی که رحمان احمدی، سنگربان ایران از خود نشان داد در به تساوی کشاندن بازی ناکام ماند.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.